Jospa vaikka

olympus 1

lämmittäis saunan
siinä lauteilla ajattelis sinisiä ajatuksia
jostakin alerrasta kuuluu vaimon pajatus

20

108

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10-13

Minulla on sauna kellarissa, ei kuulu mitkään äänet.

• sini-sirkku ek

Saunan laitan minäkin illaksi, nyt on vielä tuo sininen hetki ulkona. Aurinkoinen päivä painuu mailleen, ja onkin hyvä rentoutua kotoisen saunan merkeissä.

Puut piirtyvät hienosti tuota sineä vasten, illan ohjelmatkin on vielä katsomatta.

Piti ihan laittaa facebookin lapsille viesti, kun olin jättänyt puhelimen tyynyn alle aamupäivällä, ja 6 puhelua oli tullut ja lapset hätääntyneenä soitelleet toisilleenkin. Onhan hyvä kun äidistä pitävät huolta:D

• Minulla oli kerran (jotain ehkä seitsemän vuotta sitten) jäänyt puhelin uimahallin pukuhuoneeseen, olin vastannut siihen ja sitten laskenut sen penkille viereeni, ja unohdin sen sitten siihen.
      Uimahallista oli soitettu sitten lapselleni, kahden nimen perässä kun on tuo ICE, niin niihin soittivat.
      Sähköpostia sain sitten, että älä sure, puhelimesi on tallessa.
      Sain sen sitten hakea.
      Loppu hyvin, kakki hyvin! :)

• putkolan saunat

Mikä on keisarin elleä voi sulloa syöp ja saunan lauteilla makkoa, sanottiin ennen.

• Ajatella, en ole käynyt saunassa puoleentoista vuoteen, suihkussa vain joka päivä.
      En koskaan enemmän saunaa kaivannut silloin
      kun siihen olisi ollut mahdollisuus,
      mutta nyt alkaa jo ikävältä tuntumaan.

Minulla on ihottuma joka yltyy saunassa äärimmäisyyksiin.
      Luultavasti sairaala bakteerin aiheuttama, vaikka ei myönnetäkään.

Savua piipusta saunan
      jo harmaana pöllähtää
      kuuma on kohta myös kiuas
      tuli alla kun räiskyilee
      liekit syliinsä pölkyt kietoo
      ja kuumuutta hehkuttaa
      ne palaen kekäleiksi
      kiukaan alustaa punertaa
      kun sauna on tarpeeksi kuuma
      niin lauteille istua voin
      siellä vihtani heilua annan
      ja sen tuoksua ihannoin.

Saunapäivä on tää
      nyt saunotaan
      ja kylvetään
      selänpesijää
      jään oottamaan.

Voi,voiii

• kammin kaltsu

Elä hyvä fiukka joka päivä itseäis suihkussa liota. Muuttaa asian kun väännät veden kylmälle. Kiven Alekkakin teki niin. Tosin suihkuja ei ollut, eikä Nurmijärvellä putouksiakaan.
        Neuvomaan en ala kun kuitenkin itsensä nämä asiat on testattava käypkö vai ei. Talviuinti käyp meikä kuumakallelle hyvin. Se sauna. En harrasta. Pikkupoikana saunaan vaan vietiin kun kylpyhuoneita ei vielä ollut keksitty.

• *Kukkahame*

Höpsis,,, Nurmijärven kirkonkylän tuntumassa on koski, ja aikoinaan siinä oli mylly, muutama jauhinkivi on vielä tunnistettavissa.
      Vantaa virtailee vieläkin aika-ajoin vilkkaana uomassaan, nytkin sateiden jälkeen vilkkaana.
      Nyt paikka on nähtävyys ja usea kapea riippusilta risteilee joen yllä.
      Järvikin vielä A Kiven aikakaudella lainehtinut, nykyisin kuivatettu, tilalla viljavia peltoja

• Jotenkin nuo Aleksis Kiven kirjoituksissaan elävöittämät erikoisesti luonnonmaisemat kiehtovat niin että sinne olisi hyvä reissata sellaisen oppaan kanssa, joka tietää tarkkaan Kiven mielimaisemat.
        Tuo koski, joka *kukkis* mainitset löytyisi tietysti kyselemällä seudun ihmisiltä. Jostain syystä vesistöt kiinnostavat. Sain tietää että joku näistä VT-6 alittavista joista alkaa pikku purona Lahden seudun lähteistä.

• fiiuliin*

Olen oppinut uimaan Nurmijärvellä, pienessä joessa.
      Aiemmin luulin että se oli Vantaa, mutta eipä tainnut ollakkaan.
      Virtaili siellä Raalan ja Rusutjärven välimaastossa.

• veden muisti

Joet ovat monen nimisenä alkulähteiltä lukien. Porvoonjokikin. Taitaa olla jossain kohtaa myös Tesjoen nimisenä... saatin sitten pitkä Tornionjoki. Joka kunta laitta sille oman nimensä. Kai?

• *Kukkahame*

Vantaasta olen sen verran tietoinen että sen alkujuoksu koostuu tai joskus n20v sitten, kolmesta pienestä lähteestä Hausjärven - Riihimäen rajamailta, sieltä se virtailee Riihimäen kaupungin suuren työnantajan saharakennuksen alta, polveiltuaan matkan Uudenmaan luonnossa seuraten V6sta laskee Vanhankaupungin lahteen.
      Raalan kautta Vantaanjoki virtaa, joki on kivinen ja vilkas virtaus siellä näyttää olevan.

Kapteenille vinkki Myllykoski Nurmijärvi Googlen karttahakuun löytyy.
      Tuo koski on näkemisen arvoinen V 3 tuntumassa, 'ukkeli' mukaan hiirellä, on hienoja näkymiä

• c c

Kiitos vinkistä *K* ! Kuukkeli näyttää jotain. https://www.google.fi/search?q=myllykoski nurmijärvi&client=firefox-a&hs=Rd6&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7LWHUuyrBorv4gTozoHAAg&ved=0CDsQsAQ&biw=1024&bih=601

• *Kukkahame*

Nyt korjaan tie on no 3 moottoriliikennetie Tampereelle

• kitooos

Paljon hyviä kuvia. Kiitos

• Atolfia

Aivan ihanaa, miten nämä jutut polveilee asiasta toiseen. Alku lähti saunasta ja päädyimmekin Nurmijärvelle. Olipa mahtava valikoima kuvia Myllykoskelta. Aivan tuli hinku päästä retkelle noihin maisemiin.

Mitä tuohon saunaan tulee, niin tekee aivan hirveän mieli saunaan, mutta on sen verran flunssa päällä, että täytynee siirtää tuo nautinto huomisiltaan. Voinhan sitten uuden viikon aloittaa putipuhtaana.

Joulu lähestyy hirmu vauhtia ja meillä on sisäremontti kesken. Alkaa tulla todella stressi. Kuulema on vasta suunnitteluvaiheessa taloyhtiössä muutamat ratkaisut patterien kiinnityksestä ja verhotankojen asentamisesta. Enpä ole yksi ratkaisuja odottamassa. Kaikilla yhtiössä on sama ongelma.

Näin minäkin tässä sotken ketjun aloittajan tuumailuja.

P.S.
      On ilmoitettu kovasta myrskystä. Puhelimeenkin tuli varoitusviesti sähköjen katkeamisesta. Onko teillekin tullut sellainen?

.

• *Kukkahame*

Huomenta ''piiriin''!

Sellaista se kun tuo puhekupla kasvaa huomaamatta ja tulee pakollinen tarve kirjoitella ;-D, rönsy lähti A.Kiven tavasta kastella itsensä kylmällä vedellä.

Vielä jatkan Myllykosken maisemasta, siellä on tulisija ja aina puita retkeilijöille,
      voi paistaa saamansa kalat tai vaikka valmistaa 'porokahvia'.
      Ulkoilureitti polveilee joen varressa, tilavia autoparkkipaikkoja on useita.
      Tässä allaolevassa linkissä voi 'ukkelia' apuna käyttäen tarkastella lähemmin.

https://www.google.fi/maps/preview?hl=fi#!data=!1m7!1m3!1d3!2d24.853499!3d60.4547!2m1!2f90!4f75!2m9!1e2!2m3!1s51018790!2e1!7e10!5m3!1s51018790!2e1!3e10&fid=6

• Kaksikin viestiä tuli Fortumilta, mökki aina aiheuttaa että kaksi, samoin sähkölaskujakin tietysti. Niissä viesteissä varoitettiin sähköjen katkeamisesta puolesta yöstä eteenpäin, mutta kyllä toistaiseksi ovat päällä. Puut huojuvat kyllä näillä nurkilla kovasti.

Eilen juuri metiskelin tällaista ja kirjoitin tuonne pirttiin:

"Olen iloinen voidessani edelleenkin polkupyörällä ajella
      ilman liukastumisen pelkoa, pyörässäni kun ei ole talvirenkaita.
      Ja sauvakävelylenkin teimme naapurini kanssa myöskin hiljattain.
      Asioissa on aina puolensa, hyvä ja lämmin, liukastelematon sää on toisaalta iltaisin sitten niin pimeä ja musta. Kuutamoa kaipaan.
      Mutta kyllä minäkin tämän antaisin pysyä pitkään kuitenkin, kohtahan joulun valot tuikkivat ja ilahduttavat meitä pimeässä vaeltavia.
      Ensi kuussa jo pimeän syvin kohta sivuutetaan ja sitten alkaa hidas nousu kohti valoa! Sitä varmaan yhdessä toivomme."

Ja illalla olikin kuutamo, jota tuossa viestissäni kaipailin, aivan melkein täysikuu paistoi makuuhuoneen ikkunasta sisään. Se on varmaan tänään jo aivan täysikuu, jos vain on pilvetön sää, että näkyy.

Tsemppiä meille kaikille!

• Saa nähä onko

täällä illalla kuutamo? Minä aina pienenä annoin kuun paistaa sänkyyn, en halunnut uutimia eteen. Kuun valo on niin kaunista.

• Oli kuutamo täällä
        Saa nähä onko kirjoitti:

täällä illalla kuutamo? Minä aina pienenä annoin kuun paistaa sänkyyn, en halunnut uutimia eteen. Kuun valo on niin kaunista.

etelärannikolla ainakin myös eilenillalla, täysikuu.

http://www.youtube.com/watch?v=l3lI47pEYE4

• Ja tänäänkin

aurinkoista, hiukan tuulista, mutta ei kylmää. Eräs parhaista naapureistani muistutti, että se sääennuste, minkä hän kuuli syyskuun lopulla, on aivan ihmeesti pitänyt paikkansa, Ja niin onkin!
      Talvi ei sitten tunnu niin pitkältä, kun syksy on pitkä ja lämmin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7294
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4702
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4634
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3378
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1985
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1768
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1756
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1610
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1527
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1287
    Aihe