Hitsauksen opettelua PK-seudulla?

an()nyymi

Terve! Haluaisin opetella hitsaamista Espoo, Vantaa, Helsinki alueella. Onko olemassa jotain työväen/kansalaisopistoja tai jotain missä saisi ilmaiseksi tai kohtuu hintaan opetella tekemään metallialantöitä.

4

4587

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lycka till!

Mulla hitsaa kiinni aina, kun joudun käymään Tapiolassa tai olen tekemisissä tapiolalaisten kanssa. Saattaa johtua siitä, että ovat kaikki joko työttömiä hitsareita tai deekiksellä olevia hitsauksenopettajia tai molempia.

Jokatapauksessa kannattaa siis etsiä Tapiolan suunnalta, apu löytyy varmaan pian, mutta opetuksen laatu saattaa olla niin ja näin. Kalja palkalla varmasti, mutta älä itse jää samalle tielle!

• munoniihyväolla

Mig Tig vai kaasuhitsausta ja pitääkö olla suorat vai käyrät puikot?

• Ei kaikki ilmaista

" Onko olemassa jotain työväen/kansalaisopistoja tai jotain missä saisi ilmaiseksi tai kohtuu hintaan opetella tekemään metallialantöitä. "

Ainakin täällä Omnialla on ihan ilmaiset metallityön kurssit, ja ne kattaa myös valokaarihitsauksen. Kurssin läpäisseet pääsee lisäksi palkallisiin hommiin.
      https://www.omnia.fi/

Metallityökoneiden kanssa puuhaaminen on a) jonkin verran vaarallista ja b) jonkin verran likaista hommaa, c) vaatii kalliihkoja koneita ja tiloja. Siihen on ilmaispalkalla vaikeata saada opettajia tai ilmaisille iltakursseille opettajia.

• Itsekin oppii

Kotitarvehitsauksen voi opetella täysin omatoimisestikin, ilman erillisen opettajan paikallaoloa.

Hyvähän olisi jos on edes joku kaveri aluksi mukana, joka on edes joskus elämässään hitsannut, niin tietää että miten kaapelikenkä kiinnitetään, ja puikko laitetaan puikonpitimeen jne.

Mutta jos edes tuota kaveria ei ole, niin hae kirjakaupasta tai kirjastosta hitsauksen perusteet opettava kirjanen. http://fi.wikipedia.org/?title=MIG/MAG-hitsaus#Kappaleen_valmistelu

Biltemalla ja Motonetilla, puhumattakaan Huuto.net:issä ei MIG-hitsausvehkeet kovin monta satasta tai kymppiä maksa.

Takaan että pystyt 2 pv tunaroinnin ja kokeilun jälkeen hitsaamaan vaikka huonekaluputkia T-liitoksella toisiinsa että niitä ei enää miesvoimin kukaan irroita.

Mikäli edelleen on intoa raudan taivutteluun tallella, niin löydät kyllä vaikka autokorjaamosta tms. metallipajasta, kesäharjoittelupaikasta tms. opettajan, jolta voit jollakin rahalla ostaa lisäkoulutusta muutamia tunteja, jos tarvitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe