Puolison kanssa haetaan asuntolainaa pankista A jossa puoliso on asiakkaana, ja itse olen asiakkaana pankissa B ja mulla on siellä korttiluotto ja pari pienempää lainaa, niin nyt pankissa A kokivat kauheena ongelmana kun on lainoja toisessa pankissa, eli vaikka otan tilin heiltä niin ei riitä, vaan minun pitäisi lopettaa asiakkuus pankkiin B ja samalla minulla ei sais olla lainoja siellä pankissa B. Miksi pankki vaatii tuollaista. Haluaako ne vaan olla vittumaisia ja kiristää ja pakottaa minut heidän asiakkaaksi tuolla tavalla?
Asuntolaina eri pankista missä asiakkaana
7
3110
Vastaukset
- Juuhpuuh
Tottakai haluavat tuotot itse sinun kulutusluotoistasi. Asuntolainasta ei pankille jää paljoa viivan alle ja näinollen sinun kulutusluotoistasi tulisi jotain tuottoakin. Samaten rahastoista, vakuutuksista tms. tulisi niitä tuottoja. Siksi pankit haluavat asiakkaan koko asioinnin itselleen, tottakai. On siis usein ihan lainansaannin ehto.
- jussiii
ELi haluavat myös niiden lainojen riskit kontolleen :D
- hmmm...
jussiii kirjoitti:
ELi haluavat myös niiden lainojen riskit kontolleen :D
Mitä riskiä.. Kai olet tunnollinen maksaja.. Asuntolainan myöntäjä yleensä haluaa että pankki etc asiat keskitetään heille. Ei sen kummempaa...
- juupa ei
kyseessä on ihan luonnollinen asia: ettet pääse ylivelkaantumaan. Otat vain ja avaat tilin sinne vaimosi pankkiin ja väliaikaisesti siirrät palkkatiliksi vaimosi pankkiin. Puolen vuoden kuluttua irtisanot tilin ja siirryt taas omaan kultaiseen pankkiisi asioimaan. Ongelma ratkaistu ja laina saatu.
Nämä on ihan perusjuttuja, maalaisjärkeä peliin jätkä! - Parris
Pankki haluaa niistää nuhaista talouden nenääsi ja turvata selustansa :D Ei siinä ole mistään muusta kyse, turha lässyttää muuta. Korkoa pitää saada voitoksi, maksuja palveluista jne. Entisinä aikoina kiskoivat eri tavoin korkoa, vanha, vuosituhansia eri muodoissaan jatkunut ruipellus. Yritetään vaan hoitaa nykyään tahdikkaammin, mutta jos kone yskii, niin otetaan govat geinot gäyttöön. Köh köh.
- jussiii
Niin ei mulla ole mitään ongelmaa siirtyä niiden asiakkaaksi, mutta ku tosiaan niinku sanoin on niitä muita lainoja toisessa pankissa niin hirvee vaiva varmaan alkaa siirtämään lainoja toiseen pankkiin eli tästä toisesta pankista pitää varmaan ottaa vastaava summa lainaa jolla maksaa ne toisessa pankissa olevat lainat pois.
- Suurvelallinen
Ei siinä mitään vaivaa ole, pankki hoitaa kaikki järjestelyt, sinä vain pistät nimet paperiin.
Jos yhtään osaat neuvotella, uskon pankin suostuvan siihen, että siirrät vain palkkatulosi tähän uuteen pankkiin.
En ala asiaa sen tarkemmin perustelemaan, mutta ei tuollainen "kaikki asiointi samassa pankissa" ole mitään kiveen kirjoitettua. Henk. koht olen 3 eri pankin asiakas, kahdesta asuntolainaa ja kolmannessa arvopaperisijoituksia ja vain yksi pankki saa palkkatuloni. Ja ei, ei ole mitään vanhoja juttuja, uusin pankki josta asuntolainaa on minulle uusi tuttavuus vasta 2kk ajalta ja he eivät saa palkkaani tai mitään muutakaan lyhennyksen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275