Voiko ostaa talon niin että omistus ei jakaudu puoliksi vaikka laina niin tekee. Jos esim haluaa että toiselta ei mene varainsiirtovero mahdollisuus.
Onko tuollainen toiminta laillinen, ja voiko siitä aiheutua jotain ongelmia?
Laina puoliksi muttei omistus
4
471
Vastaukset
- Hienoa
Tuleehan siitä lahjaveroseuraamuksia koska toinen koko ajan maksaa lainaa omaisuudesta joka menee vain toisen omistukseen eli siis lahjoittaa omaisuutta toiselle (max. määrä ilman veroseuraamuksia 3999 euroa kolmen vuoden aikana).
Mistä muuten kuvittelit löytäväsi niin kertakaikkisen idiootin ihmisen että suostuisi tuollaiseen?
Niin ja sen että toisella säilyy mahdollisuus pysyä ensiasunnon ostajana ei vaadi muuta kuin että omistussuhteet laitetaan 51 % - 49 %, - helsinki227
Puhe oli lähinnä 3/5 ja 2/5 jaosta. Jostain syystä näissä nykyään täytyy käyttää murtolukuja. Toisaalta kuka estää käytää 51/100 ja 49/100. Täytyy selvittää tuon.
Pankissa oli porinaa siitä että ei saisi muka olla pitkä luku. Toisaalta eivät osanneet perustella. - dfgfhgj
Meillä on laina molempien nimissä fifty-fifty, mutta kiinteistö minun nimissäni. Käytännössä se on meidän molempien koti ja omaisuus. Puolisoni perii minut. Jos hän kuolee ennen minua, hänen lapsensa eivät voi tulla härkkimään, paitsi että he luultavasti silti tulevat, koska molemmat ovat maksaneet lyhennyksiä. "Ei minun lapset ole sellaisia", uskoo puolisoni. Toivottavasti hän on oikeassa.
Jos eroaisimme, mitä tuskin teemme, myisimme talon, tai toinen lunastaisi toisen ulos. Laskisimme, miten paljon kukin on maksanut siihen asti.
Kiitos tuosta lahjaveroasiasta muistuttamisesta. Pitääpä pitää mielessä. - No Rde A
Kiinteistön voi ostaa myös niin, että omistus jakautuu puoliksi, mutta laina on ainoastaan toisella puolisoista. Tässä tapauksessa koko pankista otettu laina (100 %) on vaimon nimissä, mutta kiinteistö on puoliksi minun omistuksessa, puoliksi vaimon omistuksessa. Pankille asia oli ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887