Kuka korvaa, jos tontiltani myrsky kaataa ison kuusen ja se kaatuu naapurin saunarakennuksen päälle?
Myrskyn kaataman puun aiheuttamat vahingot
2
348
Vastaukset
- hii o hop
Sinäpä hyvinkin, jos puu on sinun tontillasi. Toivottavasti on vakuutukset kunnossa ja puu ei ollut laho. Jos oli laho, niin sitten maksat sinä - jos kunnossa, niin sitten vastuuvakuutus. Oleppa yhteydessä vakuutusyhtiöösi, ne osaa sinua auttaa ja tarvittaessa laittaa vakuutustarkastajan paikanpäälle. Ja niitä vahinkoja ei pidä ite siivoilla pois ennen kun vakuutus tyyppi on käynyt paikan päällä. Nimimerkillä kokemusta on.
Ota valokuvia ja toivottavasti olet jo soittanut!! Jos et, niin tee se jo!! - 2+2
Mikäli syynä terveiden puiden kaatumiselle on ollut poikkeuksellisen kova myrsky, kiinteistönomistaja ei vastaa kaatuneen puun aiheuttamista vahingoista. Kiinteistönomistaja ei ole vastuussa, jos puu ei ole ollut ennalta silmämääräisesti havaiten ulkoisesti laho tai muuten vaarallinen. Korvausvastuu syntyy, jos kiinteistönomistajan olisi pitänyt ymmärtää lahonneen tai muuten vaarallisen puun kaatumisvaara eikä tämä ole ryhtynyt toimiin vaaran torjumiseksi.
http://www.kunnat.net/fi/asiantuntijapalvelut/laki/yksityisoikeus/vahingonkorvaus_vastuukysymykset/korvausvastuusta-myrskyn-kaatamat-puut/Sivut/default.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694702
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276- 492713
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262678Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 232041
- 1991960
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91468