C++ vai java

aljla

Olen innokas aloittamaan ohjelmoinnin jommalla kummalla edellä mainitulla kielellä, mutta olen vasta-alkaja ja MITÄÄN KOKEMUSTA EI OLE. Miten aloitan?

14

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan alkuun

      Millä päätelmillä päädyit juuri C tai javaan? Mitä odotat ohjelmointikieleltä?

    • molemmat_ok

      Mun mielestä kannattaa aloittaa javalla. Kielet ovat saman tapaisia, mutta javassa ei tarvi huolehtia muistin käytöstä, destruktoreista yms. Molempien kielten taitajille on kysyntää.

    • mies..

      Minä suosittelisin taas C , Javan oppiminen C :n jälkeen on helppoa.

      • rekursiivisetfunktio

        Tuo on totta, kun C:n osaa, niin on todella helppoa oppia kaikki muutkin. 1 sellainen mikä C:ssä on, eli oliot, eli struktuurit struktuurien sisällä, sekä funktiot ja eri tavoin määritellyt muuttujat jokaisen erillisen funktion sisällä joka voi olla vaikka sisimpiä jonkun kymmenen sisäkkäisen struktuurin (struct {}}}}}) sisällä oleva pikkufunktio, mitä olikaan, ainakin static, global, extern, .... lukemattomia määritelmiä, miten mitäkin funktiota käsitellään minkäkin struktuurin, eli ns. funktio-funktion, sekä struktuurit struktuurien sisällä, operaatioissa :D

        Ei tuollaisia ole pakko käyttää, mutta on mahdollisuus, vapaa muistin käyttö on tietysti myöskin hyöty tai haitta jos ei halua käyttää muistia lainkaan, niin ei tarvitse.


    • hemmothebest

      Kannattaa aloittaa pacalilla jolla itse aloitin jolloin oppi perus rutiinin koodaukseen ja pascalin opetteleminen ei ole kovin hankalaa ite opin sen 1viikkossa. hyvä ohjelma pascalin kirjoittamiseen on lazarus. mutta jos haluat aloittaa toisella noista niin suosittelen myös c .

    • piirtäätoimintoja

      Ei edes kannata erotella c/c , sama kieli on, mutta nimet vain muuttuvat niin... c-kielen jos tiedät, niin noin suurin piirtein osaat sitten jokaisen muunkin kielen.

      Mutta niin c:ssä on tuo että pitää osata hallinnoida muistin käsittelyä itse sitten jonkin verrankin, fyysisen ja dynaamisen muistin erot jne...

      Pascalia en kyllä lähtisi opettelemaan, noh joku en osaa sanoa... visual BASIC, jossa voi piirtää nappeja?

    • javajavajavajava

      c on kuollut ja kuopattu yli 10 vuotta sitten, ei mitään järkeä opiskella ns "legacy"-kieltä. täten ainoaksi vaihtoehdoksi jää java.

      • C++ is dead

      • vittu sä oot pihalla

      • -x-
        vittu sä oot pihalla kirjoitti:

        Crysikset on kylläkin koodattu XML:llä ja LUA:lla...

        scripti osuus.. engine on natiivi koodia


      • javaonpahaakahvia

        Luulet siis että kohta supertietokoneiden GIPS/MIPS -operaatiot sekunnissa mitataan XML tai JAVA -kielellä? Minä en usko näin, usko sinä kerran näin haluat uskoa, uskovainen kun olet.

        Mm. DirectX ja kaikki hardware-ajurit ovat c/assembler seosta, ei löydy paljon XML:llä tehtyä kiihdytinkoodia, vai löytyykö esim. ATI AMD:n kiihdyttimien ajureista?


    • tytöilleohjelmia

      olen samaa mieltä että helpompi noista on JAVA, koska C-kieli ...tulee erilaisia juttuja, muistin käsittelyjä, dynaamista ja staattista sellaista, JAVA varmaan tai VisualBASIC.... ajattelisin että c-kieli on aika lähellä assemblyä sitten ja voi olla liian vaikea.

      Ja JAVA:lla vieläl olisi kai helppo tehdä omia mukavia ohjelmia. Melko helposti.

      • tarpeeksinopeakoodi

        Mutta aina pitää huomioida että se toimii täydellä teholla se ohjelma myöskin 16MHz 80386 PC-tietokoneella!


    • ptrVideoRAMiin

      C-kielen opettelu auttaa muihinkin opintoihin aika paljon muun muassa digitaalielektroniikkaan, koska operaatiot ovat aika samankaltaisia :)

      On ainakin hyvä perusta sitten ja tiedot, muistin käsittely on tosiaan hieman hankalaa aluksi, toisaalta helppoakin, jos käyttää vain normaaleja taulukkomuuttujia kun varaa muistia, mutta..

      Jos menee sitten directx:n kautta suoraan videomuistin käsittelyyn, sekä ring-0 i/O ajureiden tekemiseen Windowsille, muuttuu monimutkaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe