Palsta päättyy pian. Mieleeni jäävät vapaa kirkolliset, etunenässä tt11, ateistit Mirka ja fuckifuu ja muutama muu nimimerkki. Kaarne, mummomuori, koala puussa. Ainakin.
Ketkä kirjoittajista
81
641
Vastaukset
- ainakin nämä
Kaarne. Lukisin mielelläni jatkossakin, mitä hän funtsii. Muut ateistit ovat keskenään samaa maata ja siinä mielessä jotenkin kasvoton joukko. Kristityistä on jäänyt mieleen sellainen kuin Nicander. Enkä tietenkään voi olla muistamatta sitä propellipää-pappia Lehdeskoskea. Papeista tykkäsin Artosta.
- sama -
Ai niin, täytyy vähän korjata noista ateisteista, a-teisti ei kylläkään kuulu siihen kasvottomaan joukkoon. Symppis kaveri.
- puupappi
sama - kirjoitti:
Ai niin, täytyy vähän korjata noista ateisteista, a-teisti ei kylläkään kuulu siihen kasvottomaan joukkoon. Symppis kaveri.
Juuri mitään keskustelua ei tällä tullut.
ihmisten pitäisi sanoa edes aamen (tosi on), mutta sen on ollut liian vaikeaa?
http://www.youtube.com/watch?v=vErC8P30Qnw
- suurempi kuin <3
Kaarneesta taitaa tykätä kaikki. Tt11 taitaa olla myös jonkin sortin lemmikki palstalla. Hänelle löytyy kirjoituskumppaneita, vaikka keskustelu on oikeastaan mahdotonta.
Minulla mieleen ovat jääneet palsta-aikani alkuajoilta shrink, Ps 139, itse_murhaaja, harvoin täällä ja Faith. He olivat ensimmäisiä, jotka minulle vastailivat. Alipaineoktaavi (missä hän on)oli kirjoittaja, joka minua puolusti kun joku syytti minua pomoilusta palstalla ekan kahden viikon kuluttua.
Ekan tekstini kirjoitin aika provosoivaan tyyliin. Olin lukenut näitä aloituksia ja kirjoitin omani samaan tyyliin. Sain kintereilleni Foksmalderin ja siitä lähtien hän onkin minua aina trolliksi kutsunutkin :) . Hänestä muistan lauseen:"Ironia on sinussa vahva poikaseni". Takaisin makselin jossain protusekasaunaketjussa, jossa foksmalder kirjoitti käyneensä mm. sekasaunassa kokin kanssa. Ketju poistettiin.
Pidin nimimerkistä Ps 139 kovasti. Toivon, että hän voi hyvin ja on onnellinen.
Faith on toinen, josta olen aina palstalla pitänyt ja olen mielelläni lukenut hänen kirjoituksiaan. Olet rohkea!
Mummomuori jää mieleeni hyvänä monipuolisena kirjoittajana ja nimimerkkinä, joka herättää kovasti tunteita palstalla.
Ikiateistista olen pitänyt, koska hän on kirjoittanut kauniisti vaimostaan- suurempi kuin <3
Lisäys: Niin joo. Kyllä noista vaparikirjoituksista jää mieleen rajat ateistellekin, rahahanat kiinni ja yök,yök,yök.
- YÄK YÄK YÄK
suurempi kuin <3 kirjoitti:
Lisäys: Niin joo. Kyllä noista vaparikirjoituksista jää mieleen rajat ateistellekin, rahahanat kiinni ja yök,yök,yök.
Kiitos. Vaparit yököttävät yhä.
- Alli Alapartanen
Artolle taitaa olla sopivampi työmaa, kuin Balttiksen tukiskelu, vaikkapa tyttö-pappien ravistelu heidän ala-parroistaan.
- *Faith*
suurempi kuin
*Faith* kirjoitti:
suurempi kuin
Hei Faith,
Olipa mieltä lämmittävää löytää nimensä sinun suokkipappilistoiltasi.
Siunausta elämääsi!
t. Maarit-pappi- *Faith*
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei Faith,
Siunausta elämääsi!
t. Maarit-pappiKiitos. Siunausta myös sinulle.
- a.matsoni
Hei Faith,
Siunausta elämääsi!
t. Maarit-pappiAnteeksi!
Onko tää nykyajan anekaupaa - ku kehuu pappia niin saa siunauksen.
Oli niin helppo löydä vastapalllon että ei malttanut olla lyömättä.
Siunausta vaan Sinullekin Maarit-pappi, ja hyvää Jeesuksen, jos häntä nyt on ollutkaan, syntymäpäivää, jonka päivämäärästä edes vuodesta ei ole höykäsen pöläyksen tietoa.
- RK oli ykkönen
Rahahanat kiinni oli aina tiukasti asialinjalla. Hän pisti vapareille jauhot suuhun. Osuvaa tekstiä.
- i'montoyou
Miten sä viitsi. Kehut itseäsi, Sut kyllä tunnistaa vaikka kilometrin päästä!
Kaarne ja Juhani1965, Pertsa ja Mirka. Omalla tavallaan ansioituneita vakiokirjoittajia näkemyksiensä takana.
Tietenkin moni muukin jää mieleen tt11, mummomuori, Jaakob, edesa, ikiateisti, balttis, koala puussa... Papeista Lehdeskoski.- Ei Löpölaareille!
Juhani65, Pertsa, edesa, Vigilance, HelsinkiJokkeri, Tex Willer, t11 ja Yu.
- ...
A.Mikkonen. Rehellinen ja reilusti omalla nimellään ja naamallaan. Sitä ei kovinkaan moni tee.
- oleeol
Kristinuskon kirja jäi mieleen. On ollut kaikkein eniten Jeesuksen todellisten opetusten tulkkina, vaikka en ihan kaikista asioista samaa mieltä olekaan.
Papeista Lehdeskoski Mieleeni jää ennen kaikkea se ylimielinen vittunaamakristitty, joka loukkasi minua verisesti. Jos joku sanoisi saman päin naamaa, antaisin kunnolla turpaan. Lisäksi muistan yhden toisen kusipääkristityn, joka vittuili minulle.
Hyvällä muistan foksmalderin, jonka provosoivat viestit usein kirvoittivat minut pitkiin jaarituksiin. Foksy oli aina rehellinen eikä koskaan lyönyt vyön alle, vaikka auoin hänelle päätäni (tosin mielestäni yleensä maltillisesti).
Hyvällä muistan myös mummomuorin, joka kerran sanoi rukoilevansa puolestani. Mummikselle sydän:- Uhrilammaskarsina
itse_murjaaja:
Jos joku sanoisi saman päin naamaa, antaisin kunnolla turpaan.
Monet hintelät ja aineiden käytöstä hidastuneet narkomaanit käyttävät samanoloisia puheenparsia. Tosin lainsäädäntö edesauttaa uhriutumista eikä puolustautumaan pystyvä välttämättä vastaa samalla mitalla, vaikka pystyisikin. On kuitenkin aina muistettava resurssit myös itse_murhaajankin. Ei riitä, että on käynyt RUKin tai suorittanut poliisin perustutkinnon kun vastassa on lääkärin koulutuksen saanut täysverinen ja häikälemätön vapaaottelun taitaja.
Terkuin Hannibal Uhrilammaskarsina kirjoitti:
itse_murjaaja:
Jos joku sanoisi saman päin naamaa, antaisin kunnolla turpaan.
Monet hintelät ja aineiden käytöstä hidastuneet narkomaanit käyttävät samanoloisia puheenparsia. Tosin lainsäädäntö edesauttaa uhriutumista eikä puolustautumaan pystyvä välttämättä vastaa samalla mitalla, vaikka pystyisikin. On kuitenkin aina muistettava resurssit myös itse_murhaajankin. Ei riitä, että on käynyt RUKin tai suorittanut poliisin perustutkinnon kun vastassa on lääkärin koulutuksen saanut täysverinen ja häikälemätön vapaaottelun taitaja.
Terkuin HannibalKiitos viisaista neuvoistasi. Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan, kenen naamaan jabinsa sijoittaa. Vastassahan voi olla vaikka millainen merimies. Kaikki ei näy päällepäin.
Muistinpa muuten nyt kolmannenkin sieluani raastaneen kristityn, joka loukkasi minua julmasti, häikäilemättömästi ja peruuttamattomasti. Yhteensä kolme loukkausta, joista kannan kaunaa koko lyhyen loppuelämäni, ja joka kerta asialla oli kristitty. Tämä on järkyttävää – ja mielenkiintoista!
Miksi kristityt ovat loukanneet, mutta ateistit eivät? Molemmathan täällä rähisevät ihan yhtä lailla, ja molempia minä olen yrittänyt loukata suurin piirtein yhtä lailla.
Yksi syy on loukkausten uskottavuus uskontoon liittyvissä asioissa. Jumalankieltäjä on ihminen, joka on erehtynyt kaikkein tärkeimmässä kysymyksessä. Jumalankieltäjä ihan vilpittömästi ja rehellisesti luulee, että Jumalaa ei ole edes olemassa. Jos ihminen on näin perustavalla tavalla väärässä tässä kaikkein perustavimmassa kysymyksessä, kuinka mitään muutakaan, mitä hän uskonnosta tai uskonnon takia sanoo, voisi ottaa vakavasti?
Ateistit ovat menettäneet uskottavuutensa uskontoloukkaajina. He ovat kuin koulupoikia. Jos pahanilkinen koulupoika haukkuu minua homoksi, en tietenkään loukkaannu, vaan naureskelen reppanalle huvittuneesti ja säälivästi, ehkä hyväntahtoisestikin. Pilkkaavat ja naureskelevat ateistit ovat homottelevia koulupoikia.
Kristityillä sitä vastoin on paremmat edellytykset tehdä hengellistä internetväkivaltaa. Kristitty voi olla uskottava uskontoloukkaaja, vaikka totuuden nimissä on toki todettava, että myös kristittyjen joukossa on paljon homottelevia koulupoikia.
Edellä sanottu koskee tietysti vain loukkaamista, joka tapahtuu uskonnon takia tai uskonnon nimissä. Kaiken kaikkiaan internetloukkaaminen on taitolaji, johon on syytä paneutua huolella, jos tahtoo kehittyä mestariksi.
Eri ihmiset loukkaantuvat erilaisista asioista, ja ilman taustatyötä ei voi tietää, millainen loukkaantuja siellä ruudun takana luuraa. Voidaan hahmotella loukkaamisen yleisiä periaatteita, mutta mestariloukkaaja kohtaa jokaisen uhrinsa ainutlaatuisena yksilönä. Hän tutustuu pikku hiljaa uhriinsa – ehkä jopa vuosien ajan ja monilla eri foorumeilla – ja kirjaa ylös uhrin heikkouksia ja henkilökohtaisia kipupisteitä. Taustatyö parantaa loukkaamisen onnistumismahdollisuuksia huomattavasti.
Palkka, jonka internetloukkaaja vaivalloisesta työstään saa, ei ole aivan vähäinen. Maaliinsa osuneen loukkauksen tuottama tyydytys ja vahingonilo ovat mannaa sielulle. Tämä vaatii kuitenkin kovuutta. Monet ovat luopuneet internetloukkaajan urasta, kun he ensimmäisen kerran onnistuttuaan loukkaamisessa ovat huomanneet, että uhrin loukkaantuminen ei aiheutakaan iloa, vaan päinvastoin mielipahaa: ilon asemesta he saavatkin maistaa syyllisyyttä ja katumusta.
Kaikista ei yksinkertaisesti ole internetloukkaajiksi.
Koska pahiksia on nyt koossa kolme, täytyy hyviksiäkin olla kolme. Kolmas hyvis on Pertsa. Pertsan homovyörytys, totta kyllä, edustaa palstan synkintä pimeyttä. Mutta juuri tätä pimeyden taustaa vasten Pertsan tuolloin tällöin pilkahtava hyvyys näyttäytyy kirkkaana kuin tuhat loistavaa aurinkoa. En koskaan unohda niitä kertoja, kun Pertsa kirjoitti jostain muusta kuin homoista. Homouden ikeestä hetkeksi vapautuneen Pertsan viestit tuntuivat lämpimiltä ja rakkaudellisilta.
Erityisesti muistan, kun jossain ketjussa keskusteltiin kolminaisuusopista ja Pertsa totesi että minä, kerubim (ortodoksi) ja Pertsa emme luultavasti ole kovin paljon eri mieltä keskenämme. Ihanaa kristittyjen yhteyttä!
Pertsan ekumeeninen puoli on rakkaudentäyteinen. Kunpa hän vain tekisi parannuksen niistä typeristä homojutuistaan (ja naispappijutuistaan myös).itse_murhaaja kirjoitti:
Kiitos viisaista neuvoistasi. Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan, kenen naamaan jabinsa sijoittaa. Vastassahan voi olla vaikka millainen merimies. Kaikki ei näy päällepäin.
Muistinpa muuten nyt kolmannenkin sieluani raastaneen kristityn, joka loukkasi minua julmasti, häikäilemättömästi ja peruuttamattomasti. Yhteensä kolme loukkausta, joista kannan kaunaa koko lyhyen loppuelämäni, ja joka kerta asialla oli kristitty. Tämä on järkyttävää – ja mielenkiintoista!
Miksi kristityt ovat loukanneet, mutta ateistit eivät? Molemmathan täällä rähisevät ihan yhtä lailla, ja molempia minä olen yrittänyt loukata suurin piirtein yhtä lailla.
Yksi syy on loukkausten uskottavuus uskontoon liittyvissä asioissa. Jumalankieltäjä on ihminen, joka on erehtynyt kaikkein tärkeimmässä kysymyksessä. Jumalankieltäjä ihan vilpittömästi ja rehellisesti luulee, että Jumalaa ei ole edes olemassa. Jos ihminen on näin perustavalla tavalla väärässä tässä kaikkein perustavimmassa kysymyksessä, kuinka mitään muutakaan, mitä hän uskonnosta tai uskonnon takia sanoo, voisi ottaa vakavasti?
Ateistit ovat menettäneet uskottavuutensa uskontoloukkaajina. He ovat kuin koulupoikia. Jos pahanilkinen koulupoika haukkuu minua homoksi, en tietenkään loukkaannu, vaan naureskelen reppanalle huvittuneesti ja säälivästi, ehkä hyväntahtoisestikin. Pilkkaavat ja naureskelevat ateistit ovat homottelevia koulupoikia.
Kristityillä sitä vastoin on paremmat edellytykset tehdä hengellistä internetväkivaltaa. Kristitty voi olla uskottava uskontoloukkaaja, vaikka totuuden nimissä on toki todettava, että myös kristittyjen joukossa on paljon homottelevia koulupoikia.
Edellä sanottu koskee tietysti vain loukkaamista, joka tapahtuu uskonnon takia tai uskonnon nimissä. Kaiken kaikkiaan internetloukkaaminen on taitolaji, johon on syytä paneutua huolella, jos tahtoo kehittyä mestariksi.
Eri ihmiset loukkaantuvat erilaisista asioista, ja ilman taustatyötä ei voi tietää, millainen loukkaantuja siellä ruudun takana luuraa. Voidaan hahmotella loukkaamisen yleisiä periaatteita, mutta mestariloukkaaja kohtaa jokaisen uhrinsa ainutlaatuisena yksilönä. Hän tutustuu pikku hiljaa uhriinsa – ehkä jopa vuosien ajan ja monilla eri foorumeilla – ja kirjaa ylös uhrin heikkouksia ja henkilökohtaisia kipupisteitä. Taustatyö parantaa loukkaamisen onnistumismahdollisuuksia huomattavasti.
Palkka, jonka internetloukkaaja vaivalloisesta työstään saa, ei ole aivan vähäinen. Maaliinsa osuneen loukkauksen tuottama tyydytys ja vahingonilo ovat mannaa sielulle. Tämä vaatii kuitenkin kovuutta. Monet ovat luopuneet internetloukkaajan urasta, kun he ensimmäisen kerran onnistuttuaan loukkaamisessa ovat huomanneet, että uhrin loukkaantuminen ei aiheutakaan iloa, vaan päinvastoin mielipahaa: ilon asemesta he saavatkin maistaa syyllisyyttä ja katumusta.
Kaikista ei yksinkertaisesti ole internetloukkaajiksi.
Koska pahiksia on nyt koossa kolme, täytyy hyviksiäkin olla kolme. Kolmas hyvis on Pertsa. Pertsan homovyörytys, totta kyllä, edustaa palstan synkintä pimeyttä. Mutta juuri tätä pimeyden taustaa vasten Pertsan tuolloin tällöin pilkahtava hyvyys näyttäytyy kirkkaana kuin tuhat loistavaa aurinkoa. En koskaan unohda niitä kertoja, kun Pertsa kirjoitti jostain muusta kuin homoista. Homouden ikeestä hetkeksi vapautuneen Pertsan viestit tuntuivat lämpimiltä ja rakkaudellisilta.
Erityisesti muistan, kun jossain ketjussa keskusteltiin kolminaisuusopista ja Pertsa totesi että minä, kerubim (ortodoksi) ja Pertsa emme luultavasti ole kovin paljon eri mieltä keskenämme. Ihanaa kristittyjen yhteyttä!
Pertsan ekumeeninen puoli on rakkaudentäyteinen. Kunpa hän vain tekisi parannuksen niistä typeristä homojutuistaan (ja naispappijutuistaan myös).I_M
Olet kokenut kolme suurta loukkausta, kaikki kristityiltä. Olen yksi sinulle kirjoittanut kristitty. Jos olen yksi loukkauksen aiheuttaneista, pyydän anteeksi. Suhtaudun sinuun vain ja pelkästään hyvällä ja toivon ja rukoilen sinulle vain hyvää. Varmuuden vuoksi pahoittelen, jos olin yksi. En itse osaa hahmottaa, olinko, koska hyvin vain sinuun suhtauduin. Et kertonut tarkemmin, niin en tiedä. Heitä roskiin se mahdollisesti aiheuttamani paha mieli, äläkä säästä sitä. Ei ole sen arvoinen kuitenkaan. Bless, ja adjö, kun palsta loppuu
- Herra huomioinut
Jeesus. Jeesushan lähetteli tänne kirjeitä nimimerkin kautta.
- Brd Putt
Rahahanat kiinni. Asiallinen ja tietorikas tyyppi, joka onnistui osoittamaan vapaa-ajattelijoiden kaksinaamaisuuden. Talousasioissa tiesi, mistä puhui.
- Ammattitrolli (se fe
Täällähän on tunnelma kuin riparin päättyessä. Yhyy, nyyh, koska taas nähään. No jatko-riparilla tietenkin. Ei se tunnu kyl samalta mutta voi sit kuitenkin muistella.
Kukaan ei mitenkään noteerannut minua? Olen kyllä aika loukkaantunut tästä osakseni tulleesta epähuomiosta. Luen sentään ansiokseni sen, että saapumiseni tälle palstalle sai aikaan sen lopettamisen. Saadaksenne edes pienen käsityksen siitä, millainen huomattava ja varteenotettava mediapersoona MINÄ olen, voin kertoa, että sama tapahtui kaikkien kultaisissa muistoissa kuolemattomana väikkyvällä Jippiillä. Jos joku pystyy tuon kaltaisessa paikassa syytämään niin paljon paskaa, että se suljetaan, ei saavutus missään suhteessa ole vähäinen tai merkityksetön.
Trollien sielullista elämää on usein haluttu tutkia ja kartoittaa. Usein tunnutaan pohtivan sitä, ottaako trolli ylipäätänsä mitään vakavasti. Tietenkin ottaa, siksihän hän trollaa. Entä onko sillä mitään väliä, mitä trolli arvostaa? Onko mitättömän saastan mielipiteillä väliä silloinkaan kun ne ovat itselle myönteisiä. Päivän syntymäpäiväsankari Mauno Koivisto totesi kuuluisien ensimmäisten presidentinvaaliensa tuimassa tiimelyksessä, että hän ei ollut kovinkaan mielissäään SMP:ltä ja Veikko Vennamolta saamasaan tuesta. Voi olla, että henkilöt, joita seuraavaksi kehun, tulevat häpeämään sitä syvästi. Teen sen silti mielelläni, koska juuri tällainen asetelma ja kysynyksen asettelu jos mikä sopii kristilliselle palstalle.
Ensiksi tietenkin Nasse. Jos joku oltuaan palstoilla yli kymmenen vuotta (ehket paljon enemmänkin, ura tuskin alkoi Nasse-nimimerkin keksimisestä) jaksaa edelleen pitää tiukasti linjansa teinihuuteluna, kasvamatta henkisesti vahingossakaan yhtään, niin on se kyllä maininnan arvoista. "Kuse muuntajaan" on yksi nassevimpia kommentteja, joita koskaan olen lukenut :-)
Hieman toisentyylisistä tietysti itse_murhaaja, mummomuori, foksmalder, joka lienee vain jonkun sivunikki. HelsinkiJokkeri, AteistiX. Varsinkin AteistiX ja Foksmalder ovat kiintoisia, heidän lyhytsanaisuutensa onnistui vain herättämään mielenkiinnon heitä kohtaan, mitä he todella ajattelevat, millainen heidän maailmankuvansa kokonaisuudessaan on. Trollit kun noin lähtökohtaisesti ovat saatanasta, niin saattaa olla että minulla on pohjimmiltaan ajatusmaailman tasolla enemmän yhteistä ateistien kanssa ja siinä ehkä syy miksi en pidä heitä niin mielenkiintoisina. He eivät tarjoa uutta maailmaa löydettäväksi, eikä valloittaminenkaan onnistu kun ovat sellaisia umpijääräpäitä. Mokomat.
Kaikki ne joiden nimiä en maininnut, älkää masentuko. Kyse ei ole siitä, ettettekö te olisi jääneet mieleen, en vain juuri nyt satu muistamaan teitä. Ja jotta uskoisitte, että olen tosissani ja rehellinen, lisään vielä: syy siihen miksi kirjoitan näin pitkän jutun on se, että olisin voinut valan hyvin kehua vain omat nikkini, mutta kun niitä on niin pirun paljon, etten muista mitkä niistä ovat olleet mielestäni parhaita. Mutta kun kerran kaikki muutkin saavat kiitosta, miksen minäkin. Nikkini 732644629469 oli erittäin hyvä (alkuperäisessä numerot eri järjestyksessä ja kenties myös toiset numerot, silti kuitenkin kyseessä eri kuin jonkun toisen käyttämä samalla periaatteella mudostettu nikki)
On tämä palsta tarjonnut myös opettavaista sisältöä. Papeista Jussi-teologi, papit Sinikka, Kaisa ja Maarit ovat kirjoittaneet tosi hienosti, eikä kyse ole vain tyylistä, vaan myös sisällostä. Ammatillisesti opettavaisimpia tietenkin ovat olleet Rahahanat kiinni ja Rajat ateistellekin, olen ottanut heidät suorastaan esikuvakseni ja yrittänyt parhaani mukaan oppia kaiken heidän kirjoituksistaan, jotka ovat tarjonneet lukuisia nautinnollisia hetkiä kivuliaan, tylsän ja arkihuolien täyttämän maallisen vaellukseni lomaan.
Hyvästejä tuskin sen kummemmin tarvinne sanoa, emmeköhän useimpien kanssa tapaa taas tuon tuostakin, taas uusien nikkien takaa muiden asioiden tiimoilta. Toivottavasti mummomuori löytää uuden paikan ja toivottavasti myös inä löydän sen, koska hyvin mielelläni luen hänen kirjoituksiaan. Toivottavasti mysö Fox löytää sinne.
Ammattitrolli (se feikki), kokopäivätoiminen- kunniasillejollekunn
Joo joo, kyllähän tuo tiedetään, että ilman sinua palsta olisi ollut varsin hiljainen paikka. Olet toiminut veturina, ja siitä hyvästä ansaitset Palstan Sankarin arvonimen, jonka täten eronyyhkytysten kaikuessa sinulle lahjoitan.
Toimit kuten nerot yleensäkin, puuskutit intohimolla rataasi pitkin me vaunut perässäsi, ja vaikka kyllä neron intuitiolla tiesit radan päätepisteen olevan jo edessä, niin etiäppäin vaan ja räiskis. Sinulle tämän palstan lopettaminen tuo ongelmia. Mistä vastaava paikka tilalle? Mutta kaikki kunnia korvaamattomalle työpanoksellesi täällä. Hei,
Lämmin kiitos sinullekin Ammattitrolli työmme arvostamisesta!
Enkeleitä elämääsi!
t. Maarit-pappi
- Allah
Ei ole tarvetta "kasvaa" koska palstan keskivertotyperyksen ymmärrystä ei ole syytä ylittää kovin paljon.
Esimerkiksi yksinkertaistuksien yksinkertaistus eräälle palstan hitaimmista, kehotus kusta muuntajaan, sen sanoma on näemmä jo hiukan liian haastava sekin ;) - Seuraillut
Vaparikirjoittajat ansaistsevat palstan poistattajasankarien ehdottoman kultamitalin. Taas on keissi käsissä.
Täällä oli vielä hetki sitten eräässä aloituksessa vertailua Ailuksen ja vaparien edustuskuluista. Vaparien edustuskulut olivat vertailussa isompia. Vaparit saavat valtionavustusta, jota 4000 euron edestä oli elokuussa laitettu herkutteluun hotelli Hiltonissa Helsingissä. Kemut jatkuvat ensi kesäkuussa Tampereella hotellissa.
Tuskin olin ehtinut kirjoittaa kommentin, että vaparit poistattavat tämän ketjun kun ketju jo hävisi. Ei siinä mitää erikoista ollut, kunhan vain tehtiin selväksi ruokalistoja myöten millaisessa paikassa vaparit valtion rahoja tuhlaavat.
Tämä oli liikaa. Vaparit eivät avoimuudellaan kerää pisteitä. Vaparit ovat jo aiemmin kunnostautuneet asiallisten, mutta itselleen kiusallisia faktoja sisältävien ketjujen poistoissa. - Rajat ateisteillekin
Vaparitrollit, kuten humanisti-vapari, ovat jääneet mieleen. Ihmettelin kerran jos toisenkin, miten sujuvasti käänsivät mustan valkoiseksi. Neutraalia on heidän oma vakaumuksensa, joka pitää saada ihmisoikeuksien nimessä pakolliseksi kaikkialle julkisen vallan toimintaan ja muuta ei sallita kuin vaparivakaumus. Se on jotain vertaansa vailla olevan röyhkeää vääntelyä.
- Nasse.
Ymmärrän v1tutuksesi. Se vain on niin että vajakki lähtee aina takamatkalta eikä koskaan saavu maaliin...
- 254
On kirjoittajia, jotka ovat pakosta jääneet mieleen, niin paljon toistoja samoista asioista heillä on ollut. Kuten Mirka ja Helsinkijokkeri.
Ateisteista mielenjäävin on ollut Kaarne asiallisuudellaan ja rakentavilla mielipiteillään.
Eniten olen pitänyt 139;stä, YAK-42;sta ja boxi:sta. On toki muitakin, joiden mielipiteitä olen tykännyt lukea. - Jori Mäntysalo
Se antivapari, joka jaksoi avata "pyllypervovapareista" ketjun toisensa jälkeen, jäi mieleen. Olisi hauska tietää, minkälaisia ajatuksia oikeasti oli hänen mielessään.
Puhdas trolli? Mielenhäiriöön joutunut pappi? Arkkipiispan salainen kaksoiselämä verkossa? Kirkosta talouden kiristyessä irtosanottu työntekijä?- sitä se on
Vapareiden sisäisiä kiistoja.
- Oletteko
Oletteko pyllypervovapareita?
- jhdfg<
sitä se on kirjoitti:
Vapareiden sisäisiä kiistoja.
Kun joku jatkuvasti solvaa vapaa-ajattelijain liiton jäseniä, niin sinä sanot sitä sisäisiksi kiistoiksi? Jospa hiukan selventäisit miten olet noin häikäisevään tulokseen päätynyt...
- onneksi se loppuu
jhdfg< kirjoitti:
Kun joku jatkuvasti solvaa vapaa-ajattelijain liiton jäseniä, niin sinä sanot sitä sisäisiksi kiistoiksi? Jospa hiukan selventäisit miten olet noin häikäisevään tulokseen päätynyt...
Tuo rajat ateisteillekin ym trollava vajakki on niomeltä tiedetty poispotkittu hesalainen ex-vapari, jonka ainoa viesti oli vapareille kettuilu. Edelleen se on ateisti ja perustanut oman ateistiryhmän hesaan.
Lapsellinen tyyppi.
- kaikki jotka...
Kaikki, jotka penäsivät tarkempaa tietoa kirkon toiminnasta ja etuoikeuksista, ja kaivoivat esille faktoja taloudesta. Suurin osa taisi olla (ja on varmaan edelleenkin) ateisteja.
- puupappi
ateisisti pitää saada kertomaan todelliset faktat, silloin he joutuvat tekemään parannuksen niin kuin me muutkin Jumalan luomat ihmiset.
http://www.youtube.com/watch?v=U0u3-2CGOMQ puupappi kirjoitti:
ateisisti pitää saada kertomaan todelliset faktat, silloin he joutuvat tekemään parannuksen niin kuin me muutkin Jumalan luomat ihmiset.
http://www.youtube.com/watch?v=U0u3-2CGOMQMun mieleen jää pertsa, edesa, tt11, folksmader, ikiateisti, mirka..., vapareista vaahtova, 139, juhani1965, nasse, mummomuori, a-teisti, make.
Jotkut heistä ovat muuttaneet suhtautumistaan tai ovat olleet siinä rajoilla. Ja voi olla että nyt jäi jokunen joukosta pois.
- Griinaaja
Toi Sparttakus merenkulkia sen jutuissa on munaa. Jätkä heitää kovaa tekstii uskiksien pelle touhuista ja kusetuksista. Jäbä kyllä tsennataan muutteski stadin kartsoilla ja hörnillä. Sen juttu uudelleen syntymisestä on saannu monet grinaa.
- Juuttaan lukijatar
Nimimerkin Juutas tieteellinen maailmankuva ja loogiset perustelut olivat moitteettomia. Samoin ajattelevana ihmisenä luin hänen kommenttejaan papeille, ja totesin, ettei minun itseni tarvinnut kirjoittaa, kun hän osasi esittää niin hyvin, miten asiat ovat.
- dikduk
Juutas jää minullekin mieleen, samoin mave ja rapanhapakko . Papeista ei ollut mavelle vastaajiksi,
mikä on merkillistä koska useimmiten mave otti esiin kysymyksiä joihin ainakin papeilla pitäisi olla vastauksia.
Jokin alan ammattilaisilta puuttui, tieto, uskallus tai mielenkiinto. Noin yleisestikin. Osa yleisöstä buuasi papeille sanoivat nämä mitä hyvänsä, mutta silti. - ällinder
dikduk kirjoitti:
Juutas jää minullekin mieleen, samoin mave ja rapanhapakko . Papeista ei ollut mavelle vastaajiksi,
mikä on merkillistä koska useimmiten mave otti esiin kysymyksiä joihin ainakin papeilla pitäisi olla vastauksia.
Jokin alan ammattilaisilta puuttui, tieto, uskallus tai mielenkiinto. Noin yleisestikin. Osa yleisöstä buuasi papeille sanoivat nämä mitä hyvänsä, mutta silti.Papit vastasivat mavelle yleensä oikein hyvin. Niiden vastausten ymmärtämiseen olisi tarvittu vain vähän älliä, hih!
Kiva että olen joillekin mieleenkin jäänyt.
Olen palstaa edelleen seuraillut, vaikka en ole pahemmin enää ehtinyt enkä viitsinyt kirjoitella. Loppuaikoina palsta on mennyt hurmoshenkisten julistajien, ilmeisten trollien ja epätoivoisten, yksisilmäisten ja matalaotsaisten apologeettojen sekakuoroksi.
Itselleni mieleen jäävät esimerksi alla kirjoittava dikduk, jonka teksteistä ei asiavirheitä löytyne, mave, joka pyörittelee maallikkopohjalta teologeja mennen tullen, nasse sydämellisessä ilkeydessään, pantenteistipappi Lehdeskoski, koko ajatuskapasiteettinsa peliin pistänyt mummomuori ja rovasti Taneli, jollei ei ilmeisesti ollut valjennut lempinimensä syy, sekä useat muut, joiden nimiä en nyt muista...
- tässä joitakin
suurempi kuin
- LIhava nainen
Jep, jep. Juuri niin. Eipä tuota lukiessa tule heti mieleen kirkon palsta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11420781#comment-0 "tt11 ja Balttis, kaksi kirjoittajaa joiden kanssa keskustelu on käytännössä mahdotonta. Ensimmäinen tietää kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muut ja toinen lähtee radalle haukkumalla ensin kaikki luterilaiset. "
En minä nyt ihan kaikkia tiedä, mutta Jumalan sanasta ja Jumalan tahdosta kuitenkin jotain.tt11 kirjoitti:
"tt11 ja Balttis, kaksi kirjoittajaa joiden kanssa keskustelu on käytännössä mahdotonta. Ensimmäinen tietää kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muut ja toinen lähtee radalle haukkumalla ensin kaikki luterilaiset. "
En minä nyt ihan kaikkia tiedä, mutta Jumalan sanasta ja Jumalan tahdosta kuitenkin jotain.Yllätyin kieltämättä kun olit jossakin ketjussa aika tarkkaan jyvällä jostakin VB-pätkästä ja tiesit mitä koodi tekee. Kyseessä taisi olla Pertsan esittelemä hiukan kömpelösti toteutettu viimeisen tietueen etsintä?
Toisaalta kirjoitustyylistäsi voi nähdä, että olet kenties joskus koulujakin käynyt. Jossakin vaiheessa vain olet heittänyt ajattelun nurkkaan?- tietotoim.
a-teisti kirjoitti:
Yllätyin kieltämättä kun olit jossakin ketjussa aika tarkkaan jyvällä jostakin VB-pätkästä ja tiesit mitä koodi tekee. Kyseessä taisi olla Pertsan esittelemä hiukan kömpelösti toteutettu viimeisen tietueen etsintä?
Toisaalta kirjoitustyylistäsi voi nähdä, että olet kenties joskus koulujakin käynyt. Jossakin vaiheessa vain olet heittänyt ajattelun nurkkaan?Se on trolli, yksi tuon Ammattitrollin nimimerkeistä. Fundamentalistiporukoista lähtöisin ja siksi tuntee sen ajattelun.
tietotoim. kirjoitti:
Se on trolli, yksi tuon Ammattitrollin nimimerkeistä. Fundamentalistiporukoista lähtöisin ja siksi tuntee sen ajattelun.
Olen tuotakin miettinyt... En usko tt11:n olevan trolli. Liian täydellinen. Liian taitava. Trolliksi.
- tietotoim.
a-teisti kirjoitti:
Olen tuotakin miettinyt... En usko tt11:n olevan trolli. Liian täydellinen. Liian taitava. Trolliksi.
Tämä trolli on erittäin taitava. Lahjakas. Akateeminen. Uskomattoman tuottelias trolli. Hän on ollut tällä palstalla sen alusta asti ja vaikka missä muuallakin. Tiedän mistä puhun. Tiedän hänet, henkilöllisyytensäkin. Moi vain sille trollille, koska hän lukee tämän varmasti, en minä enempää puhu, mun puolesta trollaile jos trollailet.
- 2 yli muiden
Balttis ja tt11. Ainutlaatuisia persoonia nettimaailmassakin.
- harvoin täällä
No itse_murhaaja tietenkin. Hänhän oli ensimmäinen henkilö, joka sanoi minulle, ett halusi minun jäävän palstalle. Siis ensimmäinen ihminen, joka sanoi ensimmäisen ystävällisen sanan.
Toinen joka suostui yhtään puhumaan kanssani ihmismäisesti, oli suurempi kuin - muahhah
bg-ope ja a-teisti, jotka nuijivat edesan maan rakoon taannoisessa Vedenpaisumus-ketjussa. Sitä oli kyllä rattoisaa lukea.
Hei, Kaikki
Tämä ketjuhan oli kuin muistotilaisuuden muisteluosuus. Mieltäni lämmitti, että moni mainitsi meidät papitkin lempikirjoittajissaan.
Teitä tulee oikeesti ikävä, toivottavasti törmäämme uudessa mallissakin eri palstoilla seikkaillessamme.
t. Maarit-pappi- kaihoisasti muistell
Hei, Kaikki
Tämä ketjuhan oli kuin muistotilaisuuden muisteluosuus. Mieltäni lämmitti, että moni mainitsi meidät papitkin lempikirjoittajissaan.
Teitä tulee oikeesti ikävä, toivottavasti törmäämme uudessa mallissakin eri palstoilla seikkaillessamme.
t. Maarit-pappiTuleeko kirkko moikkaamaan meitä satanisteja tuonne satanismi-palstalle?
- Jep jep
On se Maarit hieno juttu, että erottaudutte jatkossakin tunnuksinenne maallikoista, kuten antikristillisten pappien tuleekin - niin osataan varoa teitä valapattoja ammativalehtelijoita.
Olipa melkoinen lista. Kun luin noita ketä kaikkia täällä onkaan ollut, tuli suorastaan vaikeus sanoa, kuka jäi erityisesti mieleen. Melkein kaikki toivat jotain mieleen. Joten aika hakuammuntaa tämä on, mennään siis sillä mikä ensin tulee mieleen.
Pertsa oli ensimmäisiä, joiden kanssa kävin pitkiä keskusteluja. Erityisesti jäi mieleen se raha juttu, jossa olimme samaa mieltä. Mukana taisi olla myös Edesa, ellen väärin muista.
Sitten Suurempi kuin- Nasse.
Mummonuori on kyllä jäätävällä hitaudellaan tuonut esiin omanlaisensa hihhulin arkkityypin.
Tulee ihan mieleen verna.
- Ateismi tappaa
Rajat ateisteillekin on yksi parhaista täällä kirjottaneista.
- Lasse L.
Mityä beginneesi tarkoittaa?
Tulee mieleen peking eli voisiko olla jokin aika kiinalainen tapaus. Toinen juttu joka tulee mieleen on aloittelijat, beginners.
Jaakobia ja Vigilancea olis mielellään lukenut useamminkin. Sitten on tossa listassa kehuttu joitakin tapauksia tyyliin onpa älykäs aidanseiväs.Ai niin Juhani 65 kanssa oli jotenkin herkkä ja nyt kun mieleen muistuu niin hyvä olohan siitä tuli kun juttujaan luki. Mutta Jaakob ja Vigilance nyt oikein hätkäytti toisinaan.
Pertsakin on jonnekin kadonnut. Ei tajunnut kai kuinka arvostin kirjoituksiaan ja sinnikästä totuuden toistoaan. t11 on tarjonnut kiitollisuuden kyyneleet silmiin, toivottavasti moni on alkanut älyämään lukea Raamatusta itse eksytyksen sijaan.
Paljon jää nimiä mainitsemattakun pityää mennä. Olin valmistautunut listaamaan lisääkin. Joka tapauksessa: Mitä konservatiivisempi, sitä isompi kiitos kumarruksen kera.
Mua ei muuten listassa mainittu, mutta ymmärrän kyllä.Auts, ei olisi pitänyt edes yrittää käyttää näitä hienoja sanoja. Aika hyvä analyysi :D…
Juu, se tarkoitti sellaista pientä ja ärhäkkää koiraa kuin kiinanpalatsi koira. Teidäthän, joilla on erittäin ärsyttävä ääni ja tapa räksyttää niin että suorastaan ajaa kenet tahansa aggressioon. Paitsi jos älyää käyttää korvatulppia – ainakin niitä henkisiä sellaisia.mummomuori kirjoitti:
Auts, ei olisi pitänyt edes yrittää käyttää näitä hienoja sanoja. Aika hyvä analyysi :D…
Juu, se tarkoitti sellaista pientä ja ärhäkkää koiraa kuin kiinanpalatsi koira. Teidäthän, joilla on erittäin ärsyttävä ääni ja tapa räksyttää niin että suorastaan ajaa kenet tahansa aggressioon. Paitsi jos älyää käyttää korvatulppia – ainakin niitä henkisiä sellaisia.Hullunrohkeita ja vailla itsesuojeluvaistoa nuo kiinanpalatsikoirat. Vanhemmilla oli sellainen. Olen nähnyt sen ärhentelevän paljon paljon isommilleen ja kerran isolle norjalaiselle metsäkissalle. Ehkä pieni koko ja siitä johtuva sääli säästi hengen... Tai sitten hämmästys, kissan silmät olivat lautasen kokoiset, istui perseelleen ja jäi tuijottamaan tuota ääntä pitävää ilmestystä. Mutta ei se tuota ilmiselvästikään uhkana pitänyt. Istui vain ja tuijotti silmät suurena ja moikuliaasena.
Tarina kertoo, että noita olisi käytetty nimenomaan palatsien vartijoina kun räksyttävät jo kaukaa kaikkea vieraalta näyttävää.
- Syntihyväksynnälle
Homovastustajat ja homomyönteiset jääneet mieleen kahtena lammas ja vuohiryhmänään.
SYNTIHYVÄKSYNNÄLLE EHDOTON EI!! - vaikea listata on
No vaikka kuin moni, kui myös. Mummo, Juhani, Kaarne hallitusta ja asiallisesta tavastaan kirjoittaa, ev-lutti, mikkonen, helsinki jokkeri, pertsa, itse murhaaja, a-teisti ja bg-ope, molemmilla tietämystä omilla spesiaalialoillaan (bg-ope biologi, a-teisti tähtitieteenharrastaja?) , balttis, tt11, A ynnä numerosarja... en muista enempiä. Moni jäi mainitsematta. Pastorit ja pastorskat jäivät vähän ilman vätiä.
- Tarkista Signaali
Yu, edesa, Pertsa ja balttis,liian pitkälista tulisi. Jumalan sanaa kunnioittavat on hyvällä jääneet mieleen.Muut liberaalit ja ateistitsun muut omasta mielestään apinan jälkeläiset ovat lähinnä ärsyttäneet tyhjänpäiväisyyksillään.
- FUCKIFUU
Yksikään teistä ei jää mieleen te haihdutte samalla tavalla kuin uskontonnekin eli häviää lyhyessä ajassa kuin pieru saharaan.
Vaikka te ette ole mieleenpainuvia, niin olihan kuitenkin kunnon kattaus: Oli
mielenterveysongelmaista, trolleja joka lähtöön, äärikristittyjä, homoliberaaleja, monikylttyyrin ihannoijia, antiteistejä, islamofobeja, romanien vihaajia yms.
Alkuaikoina täällä tosin oli sellaisia nimimerkkejä, jotka saattavat jäädä mieleen (jouduin kelaamaan alkusivuille kun en nimimerkkejä olisi muistanut)
-Historiikki kumosi tieteellisellä vahvuudellaan kristinuskon heti ensi metreillä.
-AntiChrisu kumosi kirkon köyhäinavun, hautaustoimen ja toi esiin tusinoittain kirkon rahaepäselvyyksiä ja valheita
-Lehdeskoski myönsi että Jumalaa luultavasti ole, mutta toivoo kuitenkin sellaisen olevan. Yllättävän rehellistä puhetta papilta ja kristityltä.
-Mirka tiivisti olennaisen "Satua ja höpötystä"
-Pertsa rehellisesti kristitty, ei kumarra maallisuudelle eikä välitä ihmisoikeuksista liikaa. - kiitos69
Hei,
Kunnioitan suuresti palstan pappeja. Heitä tulee iso ikävä. Ovat jaksaneet palstan vakiojääriä kiitettävästi.Papit ovat kyllä kestäneet kaiken sen paskan jota on niskaan satanut (niin ateisteilta kuin uskoviltakin) ihan kiitettävällä stoalaisuudella. Toki palveluammatissa pitää sietää hankalatkin asiakkaat ja asiakkaita me kai tällä palstalla olemme. Silti. En tietenkään tiedä paljonko ovat paiskoneet tavaroita kotonaan palstan vuoksi.
- hienoa työtä
Olen ylpeä itsestäni,jatkan peräänantamattomasti samalla linjalla.
- Lesbo en oo
Mulla on jäänyt homokeskustelut mieleen. Nykyään herätessäni katsoessani ikkunasta ulos ja jos näen siellä ihmisen niin mietin onkohan se homo vai eikö ole.
Homoihin liittyviä ajatuksia tulee pitkin päivää mieleen. Olen itse täysin hetero mutta homoasioita olen alkanut miettimään.
Henkilöitä, jotka jääneet mieleen:
Pertsa ihan omaa luokkaa evankeliumin vaivannäössään.
HelsinkiJokkeri, oli usein Pertsaa hiillostamassa "Raamattutietämyksellään"
edesa, fiksu nainen eikä veemäinenkään
Mummomuori, parempi etten sano tähän mitään nasevaa, toivotan Jeesuksen löytymistä sydämeensä.
Vigilance, kurinalainen, hyvät kortit saanut jaossa ja osaa ne ilmeisen hyvin pelatakin.
Maarit-pappi, pullantuoksuinen pitsinnyplääjä
Saksalainen pappi, ei hyväksynyt tiettyjä liberaalisuuksia seurauksena poisto palstapappeudesta.
t11, laadukasta evankeliointia, kärsivällinen väärinkäsittäjien käsityksien oikaisija.
Liberaali naispappi ottaamittaa konservatiivista naispapista
http://www.youtube.com/watch?v=1vMHob8KrVM - MrrMorden
Säälitttävää etttä jotkut käyttävät identitentinsä rakentamiseen anonyymiä keskustelupalstaa. Itseä ei vähäänkaan hetkauta, mitä täällä minusta sanotaan tai ei. Siitä huolimatta jumalahöpötykset pistetään sinne minne kuuluukin.
- Kalle Ankka
Olet vaan kateellinen kun sua ei noteerattu.Muakaan ei mainittu, mutta eipä tule mieleen, että he, jotka joienkin mieliin ovat jääneet olisivat käyttäneet palstaa identiteettinsä rakentamiseen, selkeästi kateellisen kommenttia. Varmaan siihen on jokin syykin olemassa miksei meitä harmaavarpusia mainittua, eikö totta kade-Morden?.
- MrrMorden
Kalle Ankka kirjoitti:
Olet vaan kateellinen kun sua ei noteerattu.Muakaan ei mainittu, mutta eipä tule mieleen, että he, jotka joienkin mieliin ovat jääneet olisivat käyttäneet palstaa identiteettinsä rakentamiseen, selkeästi kateellisen kommenttia. Varmaan siihen on jokin syykin olemassa miksei meitä harmaavarpusia mainittua, eikö totta kade-Morden?.
"Kalle Ankka7.12.2013 04:58"
Kyllä vain. Nyt Sydämmeni itkee verta.
Amen
- Psykologisoiden
Ihmiset etsivät ystävää ja ymmärtäjää tälläisilläkin palstoilla.
Parhaiten monelle tuntuu jääneen mieleen empaattinen kuuntelija (siis lukija), jolta on löytynyt hyviä sanoja toiselle ihmiselle.
Asiammillisimmat kirjoittajat tylsine asiatietoineen jäävät ylihypättyinä huomaamattomuuksiin, kuten vaikka esimerkiksi minä, joka osaan sijoittaa pitkät jaaritukseni jo loppuneiden keskustelujen viimeiseksi hännänhuiskaukseksi tai vielä vaikemminlöydettäviksi jatkokertomuksiksi vaihtelevilla nimimerkkikasaumilla pitkien ketjujen keskelle. - kiitos kiitos
Kyllä pitää kiittää pappeja, jotka ovat täällä parhaansa yrittäneet
- ansion mukaan
kiito kiitos
Älä kiitä pappeja,tulet osalliseksi heidän synneistään. - ansio tämäkin
Kyllä ateistit ovat jääneet tämän palstan kirjoittajista parhaiten mieleen . He ovat antaneet palstalle rungon johon uskovien kirjava joukko ei ole pystynyt vastaamaan.
- ny5yn
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20131221034519304_v0.shtml
Päivi Räsänen jää mieleen siitä ettei kirjoittanut tänne eikä Leo Mellerkään ainakaan omilla nimillään. Olen pettynyt, sillä molempia fanitan. - nostan
on tämä sen arvoinen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295418Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133118Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501040Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43959- 125938
- 37844
- 142763