Rakastettaisiinko elämää?

pieni nainen

Käyn tällä palstalla harvakseltaan mutta väkisinkin on jotenkin osunut silmään kuinka jotenkin hapanta ja katkeran tuntuista kirjoittelu useimiten on. Minun on sitä vaikea käsittää ehkä koska olen aina pyrkinyt suhtautumaan positiivisesti elämään.

Ja älkää nyt hyvät ihmiset ymmärtäkö väärin, ei täällä kirjoittele joku elämänsä ihan älyttömän helpolla päässyt. Voin sen verran kertoa taustaa, että ikää on noin kolmekymmentä ja kahdeksan vuotta avioliittoa takana. Lapsia en voi saada koska terveydentila tuskin kestäisi raskausaikaa ja monet lääkitykset myös tekevät hedelmöittymisen käytännössä mahdottomaksi. Siitä huolimatta ihana mieheni on jaksanut kanssani ja yhdessä on itketty sitä lapsen kaipuuta mutta yhdessä sitten asia hyväksytty. Onneksi meillä molemmilla on sisaruksia joilla sitten lapsia joita olemmekin innokkaasti lainailleet ja tuosta on ollut suuri lohtu meille ja toisaalta varmaankin apua sisaruksille. Viime vuoden puolella sitten tultiin tilanteeseen jossa jouduin jäämään työelämästä pois ja tässä iässä se ei välttämättä ole psyykkisesti kovinkaan helppoa. Pitkällisten neuvottelujen ja pohdinnan jälkeen päätimme ottaa minulle "hupulaisen" (suom. seuralainen) Vasta ensi viikolla pääsen sen hakemaan mutta jo nyt huomaan laskevani päiviä, no joku ilkeämielinen voi ajatella, että se on lapsen korvike ja niinhän se varmaan onkin. Siitä tulee minulle se "karvainen lapsi" jonka todennäköisesti tulen lellimään aivan piloille mutta se on minun oikeuteni. Hyvät ihmiset kaikessa voi nähdä kauneuden tai edes sen mahdollisuuden joten ei oltaisi niin "susia" toisillemme sillä jokainen aamu on uusi silmu elämän puussa.

http://www.youtube.com/watch?v=QZv70PG9eXM

Varoitus video sisältää materiaalia josta tulee ihan hirveän hyvälle tuulelle!

47

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso mies

Joo. Minäkin haluaisin olla nainen jolla ei ole omia lapsia mutta on hupulainen. Että rakastetaan vaan.

• ei tonnikeijuille

Seli, seli. Pienet naiset nam...

• toinen nainen

Tuo kyllä sai hymyn naamalle. Suloisia otuksia. Elämän kauneuden niin todentotta se pitäisi osata nähdä. Lapsensaanti on sellainen asia jota monesti pidetään itsestään selvyyteenä vaikkei sitä todellakaan ole joten siunausta teille ja olet seuralaisesi ansainnut.

• Minäkin tahtoisin kahdeksan vuoden avioliiton ja kumppanin, joka ei hylkää minua, vaikka en saa lapsia. Minäkin tahtoisin olla mukana työelämässä, josta voisin jäädä pois. Minäkin tahtoisin kyetä hoitamaan pientä ihanaa "hupulaista".

Saatana.

• Passaa mulle.

• eräänlainen mies

Totta turiset ja voimia sinne. Valitettavasti tässkin ketjussa jo näkee sen yleisen palstan tason kun olet saannut pari tuollaista katkeran sarkastista vastausta.

• *Faith*

Jopas olivat lutusia! :)

Onnea "perheenlisäyksen" johdosta.

• nainen myös

Oli kyllä aikas ihquja.Ja kyllä palsta on ihan karmeeta luettavaa nykyään :(

• Elämään voi suhtautua monella tavalla, niin kuin ketjun aloittaja nikki Pieni nainen kirjoitti. Sinä suhtaudut positiivisesti elämään, vaikka se ei olekkaan näyttänyt sinulle helpoinpia kasvojaan. Sekä lapsettomuus että nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle jääminen ovat rankkoja juttuja molemmat, jo yksinään. Kumpaakaan olotilaa ei kannata kadehtia.

Mukavaa, että sinulla on hyvä puoliso. Eikä lemmikin ottaminen ole ollenkaan huono idea sekään. Joitakin harrastuksia on hyvä miettiä myös.

On totta, että elämä on helpompaa, jos siihen suhtautuu positiivisesti, lahjana. Sehän ei mitenkään tarkoita, että elämä olisi aina helppoa. Vaikeatkin asiat voi olla astetta helpompia kohdata, jos ei mieltään myrkytä katkeruudella. Katkeruudella helposti myös torjuu ihmisiä läheltään.

Vanha totuushan on, että toisille kahvikuppi on puoli täynnä ja toisille puoli tyhjä.

Täytyy sanoa, että minäkin olen sen verran elämää nähnyt ja kokenut, että tiedän, että se ei aina ole helppoa. Vaikka me kirkon kommentoijat emme kovin paljon täällä itsestämme kirjoitakkaan, niin tämän haluan sanoa. Joku kuitenkin saattaa ajatella, että papin elämä on helppoa, mutta ihmisiä elämän nurjine ja hyvine puolineen mekin olemme.

Tietysti elämänasenteeseen vaikuttaa osaltaan elämän kokemukset, mutta myös oma luonne, persoonallisuus vaikuttaa yksilön tapaan asennoitua elämään.
      Toki myös elämänkatsomus vaikuttaa sekin tapaan katsoa elämää.

Itse ajattelen, että elämässä on paljon asioita, joita olemme saaneet lahjaksi.

Ihan hyvä idea, jos täällä kirjoitettaisiin enemmän hyvistä asioista.

Perjantaitunnelmissa Tuula -pappi

• Komppaan

Harvoin täällä jaksaa kommentoida koska ketjuthan pääsääntöisesti ovat sitä samaa jauhantaa mutta tätä komppaan, ihan aloittajaakin rohkean positiivisesta otteesta ja myös tätä Tuula- papin kommenttia. Se mikä tästä tuli mieleen on se, että huolimatta miten katsoisi elämää, uskonnollisesta tai ateismisesta näkökulmasta niin elämä on, tässä ja nyt, jokainen tehkööt sen niin hyväksi kuin se kulloinkin on mahdollista loukkaamatta muita ja juuri se tietty elämänmyönteisyys paljastaa ne parhaat yksilöt meistä, jokaisen elämässä on vaikeuksia ja vaikeita aikoja mutta niistä selviää katkeroitumatta jos osaa ajatella oikealla tavalla ja tuo viimeksi mainittu on tärkeää nimenomaan tuon vaikean elämän eläjälle. Katkeruus nimittäin on myrkky joka syö pahinten lopulta sitä joka on katkera.Lopuksi...olivat kyllä suloisia veitikoita.

• portinvartia

Iloa ja hyvinvointia sinulle pieni nainen. Kiitos sinulle siitä ilosta jonka olet näin tuonut meille kaikille.

Jostain kumman syystä tuon ilon ja kiitoksen sanominen tahtoo jädä. Vain se varjoisampi puoli tuppaa helposti pintaan.

• kaunista kevättä

Kaunista kevättä sekä iloa ja onnea pienelle naiselle "hupulaisen" kanssa!

• 1xuusi

Hei!
      Minäkin tahdon onnitella Sinua aloittaja uuden tulevan perheenjäsenen johdosta. Itse olen kissaihmisiä, mutta tuo videonpätkä oli pakko katsoa kolme kertaa. Olipa ihana.

Mistä arjen onni syntyy isompien ja pienempien elämän vastoinkäymisten keskelle?
      Tulin tänään ajoissa kotiin ja pieni harmaavalkoinen ystävä tuli ovelle vastaan ja kovasti oli asiaa. Pienen välipalan jälkeen vanha rouva intoutui kovasti leikkimään hiirillään ja muilla leluillaan.

Pakko liittää kisuvideo.
      http://www.bing.com/videos/search?q=maru&docid=4585003116003511&mid=C3CD39BD63E539D723A0C3CD39BD63E539D723A0&view=detail&FORM=VIRE7

• pieni nainen

Kissat ovat mielestäni myös ihan mukavia ja lapsuudessani meillä olikin kissa joka sitten kuoli ihan vanhuuteen. Kissasta vaan ei ehkä ole sellaista seuraa kuin koirasta, se mitä tällä nyt tarkoitan on ehkä se, että kun tiedän, että aamullakin on noustava ja lähdettävä vaan lenkille kun kaveri ei voi käydä hiekkalaatikolla ;)

Aikaisemmin ei ole ollut koiraa ja muuten yksi sellainen ehdokas jota ajattelin oli mikropossu mutta ehkä minussa kuitenkin enemmän on sitä koiraihmistä.

Hauska oli tuo sinunkin video, etenkin se "pahvilaatikko osuus"

• 1xuusi
        pieni nainen kirjoitti:

Kissat ovat mielestäni myös ihan mukavia ja lapsuudessani meillä olikin kissa joka sitten kuoli ihan vanhuuteen. Kissasta vaan ei ehkä ole sellaista seuraa kuin koirasta, se mitä tällä nyt tarkoitan on ehkä se, että kun tiedän, että aamullakin on noustava ja lähdettävä vaan lenkille kun kaveri ei voi käydä hiekkalaatikolla ;)

Aikaisemmin ei ole ollut koiraa ja muuten yksi sellainen ehdokas jota ajattelin oli mikropossu mutta ehkä minussa kuitenkin enemmän on sitä koiraihmistä.

Hauska oli tuo sinunkin video, etenkin se "pahvilaatikko osuus"

Minusta on hienoa, että olette hankkimassa koiran! Mun kissa on kova lenkkeilemään valjaissa kaupungissa (ei tosin talvella) mutta aamulla se haluaa nukkua ;) Alkuillasta se lenkkeilee mielellään, vaikka koiria on paljon liikkeellä. Lenkkeilyvauhti tosin on rauhallista kävelyä, mutta ulkoilua se on kuitenkin noin tunnin verran!

Oletteko ottamassa nimenomaan kultaisen noutajan?

• pieni nainen
        1xuusi kirjoitti:

Minusta on hienoa, että olette hankkimassa koiran! Mun kissa on kova lenkkeilemään valjaissa kaupungissa (ei tosin talvella) mutta aamulla se haluaa nukkua ;) Alkuillasta se lenkkeilee mielellään, vaikka koiria on paljon liikkeellä. Lenkkeilyvauhti tosin on rauhallista kävelyä, mutta ulkoilua se on kuitenkin noin tunnin verran!

Oletteko ottamassa nimenomaan kultaisen noutajan?

Kyllä juuri tuollaisen lutuisen palleron. Selailin pitkään koirakirjoja ja sitten päädyttiin tuohon rotuun kun ovat kuulema hirvittävän fiksuja ja niillä on sellainen seurallinen ja miellyttämisen haluinen luonne ja oppivat asioita kohtuullisen helposti. Vaikka ei sillä, että ajattelisin siitä minkään tempuntekijän tekeväni mutta onhan se aina mukavempaa jos perusasiat menevät helpommin perille. Eikä kaunis ulkomuotokaan mikään miinus tietenkään ole :d

• pettäjäntie.

17 asiatonta viestiä.

• pah!

Joo. Samaa mieltä. Olen huonolla tuulella ja tympii nuo hellallettatupulipupuliviestit. Itsemurhari yrittää panna hanttiin mutta lopputulos yhtä mälsä.

• pah!
        pah! kirjoitti:

Joo. Samaa mieltä. Olen huonolla tuulella ja tympii nuo hellallettatupulipupuliviestit. Itsemurhari yrittää panna hanttiin mutta lopputulos yhtä mälsä.

Jassoo. Sen murharin viestit oli poistettu sillä välin kun tuota kirjoitin.

• 1 + 19
        pah! kirjoitti:

Tämä lienee yksi harvoista ketjuista, joka vähän muistuttaa sitä mitä palstan perustajilla oli mielessä. Taidanpa pistää pökköä pesään: Siukkuja kailille!

• hyvillä mielin

Kiva, että täällä on tällaisiakin aloituksia. Rakastan elämää, vihdoinkin viikonloppu!
      Siunausta ja voimia sinulle ja puolisollesi pieni nainen.

• hyvillä mielin
    • asian ytimeen

Yritetään rakastaa! Vaikeaa se välillä ehkä on.

Työtoveri kerran sanoi, että moittimista ja valittamista on aina helppo löytää mutta hyvien asioiden ja kiitoksen sanominen vaikeaa.

• Elämän lahja on ainutkertainen lahja elää ihmisenä maailmassa. Se joka osaa nähdä myös kaiken sen hyvän ja kauniin, ihan niissä pienissäkin asioissa, käyttää lahjansa mitä parhaiten. Oman kokemukseni myötä olen oppinut että vastoinkäymisten kautta vasta oppii näkemään ja havaitsemaan herkemmin sen hyvän, mitä saamme osaksemme.

Toivon sinulle paljon hyviä ja rikkaita hetkiä ”karvaisen” lapsesi kanssa!

• Aamukahvilla lukija

Kiva lukea joskus täällä jotain positiivistakin vaikka elämä ei todellakaan monasti ole sitä ruusuilla tanssimista. Älä välitä inhottavista kommenteista käännä sekin positiiviseksi ja ajattele että kaiken kokemasi jälkeen sinulla kuitenkin on vielä paljon sellaista mitä nuo kademielet kadehtivat. Eli ei muuta kuin pyrstö pystyyn ja rohkeasti kohti uutta ja tuntematonta.

• aikuinen nainen

Hei. Olen samassa tilanteeessa. Täytän kohta 40 vuotta ja tätä lapsettomuusongelmaa on kestänyt jo 10 vuotta, ja alan pikkuhiljaa luovuttamaan.

En osaa mitään sanoa joka auttaisi asiaasi mutta eräänlaisen näkökulman asenteesi toi minulle. Voin ratkaista samoin että en suostu olemaan katkera.

• pieni nainen

Ikävä kuulla, että sinulla on sama ongelma, sitä kun on ihmisten vaikea käsittää monesti, että ei se niin itsestään selvää se lisääntyminen ole. Kyllä minäkin siellä katkeruuden kuohuissa toisinaan olen käynnyt kun nähnyt kaikenlaista ympärillään sellaistakin kuinka ihmiset joiden ei pitäisi lapsia saada niin niitä vaan siunaantuu heille. Sitten pariskunta jolla kaikki mahdolliset edellytykset ja hirvittävä yritys ja halu saada lapsi, niin ei vain onnistu.

Tässä kaiken varrella vaan olen ymmärtänyt senkin, että se katkeruus saattaa olla tiukassa paikassa hyvä renki, eli tarkoitan, että siinä on valtava voima joka hetken kannattelee kun muita voimia ei ole, mutta loppupeleissä se on huono isäntä ja sillä katkeruudella ainoastaan sulkee itsensä kaiken elämän ulkopuolelle.

Mutta lapsettomuus on kipeä asia. Suurinosa kuitenkin vähintään sen yhden lapsen haluaa ja sitä pidetään niin itsestään selvyytenä, että kaikilta se käy. Toivon sinulle aurinkoisia päiviä ja hyvää elämää. Suuri kiitos kommentistasi siksi, että tiedän, etten ole yksin mutta yritetään tehdä tästä matkastamme mahdollisimman hyvä. Vaikka elämä haavoittaa mutta niiden haavojen kanssa voi yrittää elää ja nähdä, että elämässä saataa kuitenkin olla jotakin pientä balsamia noille haavoille ja jos ei muuta niin mennään sillä kuuluisalla Suomalaisella sisulla eteenpäin ja nautitaan hyvistä asioista ilman, että kuluttaa itsensä loppuun ajattelemalla sitä mitä ei voi saada.

• Miten menee?

Joko koira on saapunut perheeseen?

• 14+20

Eipä ole aloittajaa näkynyt palstalla, enkä ihmettele. Tämä ketju kuvaa palstaa hyvin, joku kirjoittaa jotain kipeää mutta positiivista ja mitä hän saa vastaukseksi. Hapanta ilkeilyä muistan kuinka tässä ketjussa oli alunperin eräältä kirjoittajalta kaikenlaisia koiranpentujen tappoviestejä ym. lokaa. Eihän täällä saa mitään positiivista kirjoittaa pitää vaan hinkata noita samoja aiheita homous, naispappien vastustaminen, kilvoittelua siitä kuka on paras uskovainen, sitten on tuo toinen ääripää joka suoltaa kirkkovastaista tekstiä, kaiketi ovat niitä ateisteja. Yhtä kaikki palsta on täynnä katkeria ihmisraunioita jotka kadehtivat jopa tämänkin ketjun aloittajaa:(

• Miten menee?
        14+20 kirjoitti:

Eipä ole aloittajaa näkynyt palstalla, enkä ihmettele. Tämä ketju kuvaa palstaa hyvin, joku kirjoittaa jotain kipeää mutta positiivista ja mitä hän saa vastaukseksi. Hapanta ilkeilyä muistan kuinka tässä ketjussa oli alunperin eräältä kirjoittajalta kaikenlaisia koiranpentujen tappoviestejä ym. lokaa. Eihän täällä saa mitään positiivista kirjoittaa pitää vaan hinkata noita samoja aiheita homous, naispappien vastustaminen, kilvoittelua siitä kuka on paras uskovainen, sitten on tuo toinen ääripää joka suoltaa kirkkovastaista tekstiä, kaiketi ovat niitä ateisteja. Yhtä kaikki palsta on täynnä katkeria ihmisraunioita jotka kadehtivat jopa tämänkin ketjun aloittajaa:(

Ai. No harmi. Hän ei varmaan sitten kysymystäni näe.

• hheh
      • roger rabbit

Tolle pupulle ei veetuilla :d

• ohikulkija maan

Kiva että nostit tämän ketjun unholasta. Varmaankin yksi parhaimpia kirjoituksia koko palstan olemassa olo aikana. Ehkä tuo jänis kuvaa aloittajaa ;) ihan siis hyvällä tarkoitan, sitkeydessä.

• arka nainen?
        ohikulkija maan kirjoitti:

Kiva että nostit tämän ketjun unholasta. Varmaankin yksi parhaimpia kirjoituksia koko palstan olemassa olo aikana. Ehkä tuo jänis kuvaa aloittajaa ;) ihan siis hyvällä tarkoitan, sitkeydessä.

Ei tainnu olla kovin sitkee kun ei ole enää ole kirjoitellu :d

• olet ilkeä
        arka nainen? kirjoitti:

Ei tainnu olla kovin sitkee kun ei ole enää ole kirjoitellu :d

Hah,hah. Palsta on just kaltaisiasi pullollaan ilkeämielisiä, katkeria, vihan syövyttämiä.....

• suurempi kuin <3
        roger rabbit kirjoitti:

Tolle pupulle ei veetuilla :d

Pupu antaa turpaan...

• zyrt

Et tule mun pihalle mokomakin liero:)

• Kui

Kiitos aloittajalle ja kissu videon lähettäjälle, ovat tosi hurmaavia karvaturreja nuo esiintyjät molemmissa pätkissä!

Itse sain viime syksynä sukulaisiltani kissan hoitooni, ehti olla mulla noin 5 kk kun huomattiin että kaikki ei ole kunnossa ja käytettiin eläilääkärillä niin syöpä oli valitettavasti levinnyt koko kissaan joten heti piti lopettaa, se oli kovin surullista ja ainakin kaksi viikkoa tuntui lähes orvolta ilman sitä kissaa täällä.

Eläimet voivat olla todella rakkaita perheenjäseniä, siis onnittelut aloittajalle uuden tulokkaan takia! Vaikkakin aloitus oli tehty jo keväällä.

Jossain vaiheessa olen aikonut hankkia uuden kissan, keväällä se jäi tekemättä. Mimi-kissa oli niin rakas ja tuttu jo 15ta vuoden ajalta että en heti uutta voinut ottaa ja asia on ollut pikkusen unholassa tässä välillä, mutta ketjun videot palauttivat kissakuumeen pinnalle.

Katselen videoita varmaan monet kerrat vielä.. :)

• zyrt

• Kui

Kiitoksia zyrt Black Cat Blues:ta! :)

• zyrt

Hopkins revitteli ihan perusbluesia. Sanoista ei tosin juurikaan selvää saa, mutta ei se minua haittaa.

• mielikuvitusmaailma

"Minun on sitä vaikea käsittää ehkä koska olen aina pyrkinyt suhtautumaan positiivisesti elämään."
      "Varoitus video sisältää materiaalia josta tulee ihan hirveän hyvälle tuulelle!"

Mä oon huomannut että monet ihmiset, etenkin naiset, yrittävät nykypäivänä vaikuttaa positiivisuudellaan ihmisiin. Kyllä minäkin yritin nuorempana katsoa asioita positiivisesti. Jos ihminen kuitenkin valitsee positiivisuuden missä yritetään tukahduttaa negatiiviset ajatukset, on se sama kuin lakaisisi ongelmat maton alle. Siellä ne maton alla odottavat siivoojaa. Jonain päivänä ne ongelmat on pakko ottaa sieltä maton alta pois ja miettiä mitä niille tekisi.

On pakko tehdä jotain jotta saadaan ehkäistyä ongelmien muodostumista ja korjattua jo muodostuneita ongelmia. Se että positiivisesti hyväksyy sen että ongelmia syntyy ja tätä kautta ongelmia tulee lumipalloefektinä lisää kun niitä ei pyritä ehkäisemään, on täysin järjetöntä. Positiivisuus ei korjaa eikä ehkäise ongelmien syntymistä.

• kaleidoskooppi

Minusta aloittajalla ei kyllä tuota ongelmaa ole. Hän kertoo tuossa toisessa kirjoituksessaan olleensa välillä katkerakin mikä on täysin ymmärrettävää, lapsettomuus on varmasti kova pala purtavaksi. Minusta hän vaikuttaa erittäin tasapainoiselta ja terveeltä päästänsä todetessaan ettei katkeruudella tee kuin hallaa lopulta itselleen.

Mutta ehkä sinä ajattelet asian niin, että hänen olisi pitänyt jäädä piehtaroimaan asian kanssa jota hän voi muuttaa ja ryhtyä vihaamaan kaikkea ympärillään?
        "Positiivisuus ei korjaa eikä ehkäise ongelmien syntymistä" Ei mutta ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole jos yrittää nähdä siitä huolimatta jotain hyvääkin ympärillään. Enemmänkin nykyihmisillä tahtoo olla juuri kaltaisesi ongelma. Jatkuvasti vaan mietitään sitä mitä ei voi saada ilman, että nähdään mitä kaikkea hyvää jo on ympärillään.

Lopuksi lainaan aloittajaa "nautitaan hyvistä asioista ilman, että kuluttaa itsensä loppuun ajattelemalla sitä mitä ei voi saada" Noissa sanoissa asuu viisaus.

• foksmalder

Palsta on täynnä ihmisiä, joita ei kiinnosta keskustella. Suurin osa kirjoituksista on pelkkää provoamista. Ihmiset esittää muuta kuin ovat tai pyrkivät saamaan muita provosoitua.

• tosi on

Niinpä. Ylipäätänsä olen huomannut että täällä saa huomitota ainoastaan negatiiviset ketjut. Siksi ne varmaan tämän palstan lopettaakin.

• kertoo tasosta
        tosi on kirjoitti:

Niinpä. Ylipäätänsä olen huomannut että täällä saa huomitota ainoastaan negatiiviset ketjut. Siksi ne varmaan tämän palstan lopettaakin.

Niin tästä ketjusta näkee hyvin sellaisenkin asian että aika harvat palstan vakionickit kommentoivat tämän tyylisiä kirjoituksia. Missä ovat Pertsa, tt 11, edesa, balttis, Faith.....ai niin tässä ei puhuttu mitään homoudesta :d

• esther

kiitti myönteisestä aloituksesta

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      250
      3552
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      132
      2559
    3. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      15
      2045
    4. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      225
      1872
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      1851
    6. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1448
    7. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      49
      1404
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      111
      1140
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      103
      1127
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      70
      1126
    Aihe