Pidättekö kissoista?

eläin

Edes joistain, tai vaikka erityisesti joistain kissoista? Minulla on kissa joka haluaa aina tulla syliin kun luen kirjaa. Olen sen yleensä sitten kiepauttanut viereeni ja luen sille ääneen. Ihan sujuvasti se kuuntelee kun luen runoja tai vaikkapa tietokirjaa. Musiikista kissumissukka pitää myös, paitsi pianomusiikista.

41

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nekodesuotakumo

Joo.

• dfghjkt

Pidän kissoista ja myös useimmista muista eläimistä. Yksilöissä on tietenkin eroja, mutta noin yleensä ne ovat ihan ookoo. Ihmislaji onkin sitten toinen juttu, ei aina niin kiva. Laskeskelin juuri, että minulla on monta tuttavaa joiden kissoihin olen saanut tutustua. Parikymmentä kissaa.

• !0 kappaletta kyseisiä luontokappaleita pyörii jaloissa (ja muuallakin) joten enköhän pidä.Yleensäkin pidän eläimistä mutta kissat ovat lähinnä sydäntä.

• ki55i55

Sä tykkäät voittaa vaikeimman puolellesi
        Koirat on niin kesyjä, vain kissoissa on sinulle haastetta

Luulen ! Siksi minukin kanssa "tykkäät" tapella

PS olen muuten itsekin kissa miauu mutten voi laittaa kuvaani koska se on käytetty jo toisalla. miauuuuu

• ki55i55

Mutta ei ollut postia miauuu alkaa raapia ruutua.

• ki55i55 kirjoitti:

Sä tykkäät voittaa vaikeimman puolellesi
        Koirat on niin kesyjä, vain kissoissa on sinulle haastetta

Luulen ! Siksi minukin kanssa "tykkäät" tapella

PS olen muuten itsekin kissa miauu mutten voi laittaa kuvaani koska se on käytetty jo toisalla. miauuuuu

"Sä tykkäät voittaa vaikeimman puolellesi
        Koirat on niin kesyjä, vain kissoissa on sinulle haastetta "

Näinhän se taitaa olla. KIssojen "kunnioitus" ansaitaan ja koirien otetaan.

"Luulen ! Siksi minukin kanssa "tykkäät" tapella"

Jostain se täytyy se haaste saada, mitä kovempi vastus sitä makeampi voitto;)

• ki55i
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Sä tykkäät voittaa vaikeimman puolellesi
        Koirat on niin kesyjä, vain kissoissa on sinulle haastetta "

Näinhän se taitaa olla. KIssojen "kunnioitus" ansaitaan ja koirien otetaan.

"Luulen ! Siksi minukin kanssa "tykkäät" tapella"

Jostain se täytyy se haaste saada, mitä kovempi vastus sitä makeampi voitto;)

Moi ny angelus,

Soot just tasan oikeassa kissojen kunnioitus ansaitaan
        Kissaa kun kerrankin kohtelee huonosti niin se ei sun ystävä ole enää ikinä.
        Eikä muuten helposti kenenkään muunkaan ihmisen.

Toivoitaan että saat voittosi ;) ... se on aika vaiheessa vielä.

Kiitos viimeisestä ja paluupostissa on jotain.

• ki55i kirjoitti:

Moi ny angelus,

Soot just tasan oikeassa kissojen kunnioitus ansaitaan
        Kissaa kun kerrankin kohtelee huonosti niin se ei sun ystävä ole enää ikinä.
        Eikä muuten helposti kenenkään muunkaan ihmisen.

Toivoitaan että saat voittosi ;) ... se on aika vaiheessa vielä.

Kiitos viimeisestä ja paluupostissa on jotain.

"Toivoitaan että saat voittosi ;) ... se on aika vaiheessa vielä."

Hiljaa hyvää tulee :)

• ki55i
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Toivoitaan että saat voittosi ;) ... se on aika vaiheessa vielä."

Hiljaa hyvää tulee :)

Minusta näyttää että minä ymmärrän kristillisyyden yhdellä tapaa ja Sinä ihan väärin !
        Olet ollut vääräuskoisten kanssa tekemisissä, siksi uskot harhoihin kristinuskosta, Jumalasta ja Raamatusta ja siitä uskomisesta ym ihan kaikesta !

Mennään askel kerrallaan 1. askel sano sitten kun ymmärrät ettei kristinuskon totuus ole se mitä ateistit harhoissaan kuvittelee vaan….

Kerro minulle kun sen ymmärrät niin jatketaan. Älä usko niitä pahvipäitä ja lopeta niiden kaa kinaaminen!
        Sinä pystyt nostaa ehkä 100 kiloisen kiven jos se on oikean muotoinen, mutta Jumala ei pysty nostamaan hiekan jyvästäkään, tiedätkö miksi?

• sdfghjklu

Laittaisin kuvan kissastani jos olisi laitteet, mutta kun ei ole. Hän on hyvin kaunis ja ystävällinen, mutta osaa myös kiukutella kun sille päälle sattuu.

• 12+20

Kyllä, meillä näitä söpöläisiä useampikin! Toki pidän muistakin eläimistä, mm. oma koirakin on ja vähän muutakin eläinlaumaa... Mutta kissat on kyllä omaa luokkaa vangitsevina persoonina

• karkkikarkki

Tottahan toki pidän kissoista, vaikka itselläni ei kisulia olekaan.
      Viimeisimmän kissani kuolemasta tulee parin päivän kuluttua kuluneeksi kolme vuotta.
      Muistoissa elää ja hautansa on aivan tuossa puutarhan nurkalla, kahden ison kuusen välissä.

• 6+14

Kuuskymppisten palstalla joku kirjoitti ettei hänellä ole varaa viedä kissavanhusta piikille, vaikka se hoipertelee, eikä pääse enää laatikollekaan. Miksi ihmeessä tuollainen ihminen on ottanut itselleen kissan, jos ei siitä sen vertaa välitä, että vaikka lainaisi rahat lopetuspiikkiä varten.

Meidän kissa elelee edelleen liki neljäntoista vuoden ikäisenä, mutta jos tilanne vaatisi, niin tietenkin päästäisin sen kärsimyksistään.

Ai niin ja meidän kissa pitää tällaisesta musiikista.

http://www.youtube.com/watch?v=rhrqZP_qVyU

• beenthere ei kirj.

Pidän kovasti kaikista eläimistä, mutta kissat ovat erityisen rakkaita. Karvakuononi on parasta, mitä kohdalleni on sattunut.

• yxala

''Pidättekö kissoista?''
      En tiedä, en ole maistanut.

• "Edes joistain, tai vaikka erityisesti joistain kissoista?"

Tähän mennessä olen pitänyt kaikista kissoista, joiden kanssa olen ollut tekemisissä kosketusetäisyydellä ilman välisuojaa :-)

Yleisesti ottaen pidän kissojen luonteesta. Kaiketi se johtuu siitä, että totuin niihin nuoruudessani, koska meillä oli 4 kissaa ja jokaisesta pidin vaikka hieman ärsyttäviä luonteenpiirteitä niillä välillä oli.

• eläin

Kissat ovat enimmäkseen aika leppoisia asuinkumppaneita. Raapivat tietenkin tapetteja ja sohvia ja aluksi ainakin jopa vessapaperirullia ja papereita, mutta eipä ainakaan tarvitse ulos talvipakkasella tai sateessa lähteä ulkoiluttamaan.

Kissa ei kiintymystä kerjää, mutta vaatii kyllä sylin jossa loikoilla. Nimenomaan vaatii.

• eläin kirjoitti:

Kissat ovat enimmäkseen aika leppoisia asuinkumppaneita. Raapivat tietenkin tapetteja ja sohvia ja aluksi ainakin jopa vessapaperirullia ja papereita, mutta eipä ainakaan tarvitse ulos talvipakkasella tai sateessa lähteä ulkoiluttamaan.

Kissa ei kiintymystä kerjää, mutta vaatii kyllä sylin jossa loikoilla. Nimenomaan vaatii.

Pitää olla se raapimispuu. Kissa oppii kyllä käyttämään sitä.

• eläin
        kekek-kekek kirjoitti:

Pitää olla se raapimispuu. Kissa oppii kyllä käyttämään sitä.

Niitä on kaksikin. Mutta kun kissa on kissa ja sillä on omat intohimonsa, niin minkäs teet.

• eläin kirjoitti:

Niitä on kaksikin. Mutta kun kissa on kissa ja sillä on omat intohimonsa, niin minkäs teet.

Vanhempien kissa tykkäsi raapimispölkystä mikä oli päällystetty lyhytkarvaisella kokolattiamatolla.

• eläin
        kekek-kekek kirjoitti:

Vanhempien kissa tykkäsi raapimispölkystä mikä oli päällystetty lyhytkarvaisella kokolattiamatolla.

Tein tuolle pedolle keittiöön ikkunan eteen sellaisen tyylikkään oleskelupaikan, jossa on metsurikaverilta saatu vino kaunis tukipuu, (semmoinen vänkyrä koivupuunpätkä) siihen laitoin aluslaudan ja päälilaudan ja vielä vinon kiipeämislaudan, jotka kaikki sitten päällystin sellaisella tukevalla sisustuskankaalla. Hyvin viihtyy siinä pihan touhuja katselemassa.

Laittaisin kuvan tänne jos osaisin.

• Bluecat
        eläin kirjoitti:

Höpö höpö ne mitään raavi. Samoin oppivat kuin koiratkin. Mun kolme kattia ei hajota mitään.

• Olly

Olen eniten ihmisihminen, sitten koiraihminen, mutta pidän myös joistain kissoista.
      Kaikista ryhmistä löytyy yksilöitä joista pidän, ja sama toisinpäin.

• maru...
      • 10+11

Voi, olen nähnyt Marun netissä aiemminkin, aivan valloittava persoona! Ei kuitenkaan ilmeisesti oma kissasi, kun olet allerginen (ja tuskin japaniakaan puhut?)? Kiitos mieltä piristävistä videoklipseistä tähän harmaaseen päivään :)

• maru...
        10+11 kirjoitti:

Voi, olen nähnyt Marun netissä aiemminkin, aivan valloittava persoona! Ei kuitenkaan ilmeisesti oma kissasi, kun olet allerginen (ja tuskin japaniakaan puhut?)? Kiitos mieltä piristävistä videoklipseistä tähän harmaaseen päivään :)

En osaa japania, eikä Maru ole minun kissani:) Tuosta allergisuudesta sen verran, etten ole kaikille kissoille allerginen. En tiedä mistä johtuu, mutta kai niissä eroja on. Tai siis ilmeisesti on, kun joistain tulee jopa iho punaiseksi ja silmät kirvelevät ja jotkut eivät aiheuta mitään.

Kissat tuntuvat jakavan ihmisten mielipiteitä vahvasti. Joko tykätään tai vihataan. Eikös Egyptissä palvottu kissoja jumalinakin?

• +++ath0

Ihmisistäkin pidän vaikka aina joku netissä tuntuu väittävän että eläinrakas ei välitä ihmisistä.

• Atte Ateisti

Kyllä. Ja koirista.

Nekn ovat muuten kaikki ateisteja.

Ilmankos me sieluttomat viihdymme niin hyvin keskenämme.

• 14+6

Tottakai! Ei elämää ilman katteja!

• cats

Jokunen vuosi sitten luin jutun vanhimmaksi eläneestä kissasta. Taisi olla yli kolmekymppinen (tai sitten muistan väärin) irlantilainen kissa, joka asusteli jonkun viskitislaamon viljavarastossa ja piti hiiret poissa, eli söi ne. Popsi kuulemma siinä samalla terveellistä ohraa.

• neiti-kissa

Ei elämää ilman katteja!

No, on kollitkin ihan kivoja ;)

• Tuttu kissa
        cats kirjoitti:

Jokunen vuosi sitten luin jutun vanhimmaksi eläneestä kissasta. Taisi olla yli kolmekymppinen (tai sitten muistan väärin) irlantilainen kissa, joka asusteli jonkun viskitislaamon viljavarastossa ja piti hiiret poissa, eli söi ne. Popsi kuulemma siinä samalla terveellistä ohraa.

Olen myös kuullut tuosta kissasta, olisiko elänyt 35-vuotiaaksi? Kunnioitettava ikä.

• Kissan tuntija
        cats kirjoitti:

Todennäköisesti katti on tehnyt tarpeensa niihin ohrasiiloihin.
        Siitä tulee irlantilaisten wiskien tunnusomainen maanläheinen ja pistävä jälkimaku.

• manna gryn

pidämme-

• ateistix

Pidän, mutta onhan kaikissa eläinlajeissa yksilöitä. Kissat ovat siitä mukavia, että ne ovat yleensä laiskoja, nukkuvat enimmäkseen ja se että ne eivät vaadi ulkoiluttamista. Monelle yksin elävälle vanhukselle on hyvä että on kissa jolle jutella, vaikka se ei niin jutuista ymmärtäisikään. Mitä väliä ymmärtää tai ei. läheisyys on tärkeintä.

Televisiosarjassa Midsomerin murhat on nykyisellä komisario Barnabylla koira jota hän sanoo sprechen hundiksi. Saksalaista sukua vissiin ja katselee pää vinossa tyhmän näköisenä, kun Barnaby juttelee sille tutkinnassa olevasta rikosasiasta.

• onomatopoiesus

Kuusi kissaa ollut, nyt lainailen frendeiltä silloin kun silitellä haluan.

• Purr purr purr...

• Apo-Calypso

Chilikastikkeessa marinoituna. Njam.

• Apo-Calypso

Ei vaineskaan, kyllä minä kissoistakin pidän. Lapsuudessa kotona oli useampikin koira ja kissa.

• Olen valitettavasti allerginen kissoille. Muuten ne ovat ihan ok.

• jhfs

Pidän. Minulla on yksi täällä mukana asustelemassa, mutta lapsena niitä oli maalaistalossa enemmänkin. Silloiset kissat olivat maatiaiskissoja, tämä nykyinen asuinkumppani on norjalainen metsäkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1258
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1217
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1067
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      51
      1038
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      863
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      838
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      762
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      73
      741
    Aihe