Fedex rikkoi lähetykseni selvästä kuljetusvirheestä johtuen, mutta ei suostu maksamaan korvauksia, koska "en avannut tuotetta kuljettajan läsnäollessa".
Toimiiko homma oikeasti näin? Jos on iso puulaatikko yms. joiden avaamiseen menee se 30min, niin jääkö kuriiri oikeasti odottelemaan siihen ihan vaan, notta tarkistan onko tuote ehjä?
Luulisi, että niillä on kiire seuraavaan kohteeseen.
Ulospäin ei näkynyt mitään vaurioita, joten ei missään nimessä tullut tällainen mieleen.
Fedex rikkoi lähetykseni
7
265
Vastaukset
- 12+5
Reklamoit myyjälle, että tuote on saapunut vaurioituneena.
Jos pakkauksen päältä olisi ollut jo mahdollista nähdä vauriot, olisi paketti pitänyt jättää vastaanottamatta ja ilmoittaa asiasta myyjälle. - marmorit_pirstaleina
Myyjä ei ota vastuuta ja sanoo että vika on sekä Fedexissä että minussa, kun en avannut sitä kuriirin nähden.
Samoin Fedex pesee kätensä sopasta ja syyttää myyjää huonosta paketoinnista.
Tässä ollaan nyt sitten yksin ja ainut osapuoli joka tässä häviää vaikka olen ainut joka tässä on maksanut mistään. - fedexupsdhlitella...
>> koska "en avannut tuotetta kuljettajan läsnäollessa".
Toimiiko homma oikeasti näin? >>
Aivan ihmeellisiä tarinoita. Jos tulee kuljetusvaurioita, niin Fedex (kuten muutkin vastaavat) tarvitsevat tarkan kuvauksen vaurioista, mieluiten vielä muutamalla digikuvalla höystettynä. Tämän jälkeen asia siirtyy tavaran lähettäjämaahan. Siellä sikäläinen Fedex ja rahdin tilannut lähettäjä (usein siis verkkokauppa) vääntävät kättä keskenään korvausvelvollisuudesta. Tavaran lähettäjä vastaa asianmukaisesta pakkaamisesta ja Fedex asianmukaisesta kuljettamisesta. Nyt sitten osapuolet katsovat kumman vakuutuksesta rikkoontunet tavarat maksetaan.
Sinulla ei ole mitään liikesuhdetta Fedexiin, sinä et ole osapuoli tässä asiassa. Verkkokauppa ja Fedex ovat tehneet sopimuksen keskenään. Sopimuskumppanit selvittävät asian keskenään. SInä kärsit siinä, että aikaa palaa, ennen kuin asia selviää.
Jos taasen sinä olet tilannut kuljetuksen suoraan Fedexiltä, niin silloin sinä olet sopimusosapuoli ja tavallaan "lähettäjä". Silloin sinun osasi on huomattavasti vaikeampi. Miten olit varmistanut, että tavarat oli pakattu asianmukaisesti? Mitä olet sopinut myyjän kanssa? Miten sopimuksessanne on määritelty vaaranvastuu? jne.
Mutta tuo "avattava kuljettajan läsnäollessa" on aivan puppua. - marmorit_pirstaleina
Aloittaja tässä.
Miten niin ihmeellisiä tarinoita? Onhan tämä minustakin hyvin ihmeellistä, mutta en ajankulukseni täällä valehtele kun on tuhansien vauriot tulleet eikä kukaan maksa mitään.
Ja olen siis se asiakas ja tällä hetkellä myyjä Ranskassa ja Ranskan Fedex vääntävät kättä keskenään.
Myyjällä on jo lakimies mukana asiassa, koska tätä on jatkunut kuukausia.
Ranska on hyvin byrokraattinen maa ja ilmeisesti siellä on tämä "avattava kuljettajan läsnä" -sääntö. Allekirjoittaessa rahtikirjan, hyväksyt sen siinä kunnossa kun se saapuu.
Olen kyllä lähettänyt Fedexille kaikki tavanomaiset raportit ja valokuvat kuvista, mutta nyt homma on Ranskan päässä tyssännyt siihen, että allekirjoitin rahtikirjan ja vasta myöhemmin tsekkasin tuotteen olevan säpäleinä. Tähän liittyi toki sekin, että kuljetustilanne oli hyvin poikkeuksellinen eikä kuriiri tahtonut sekuntiakaan pysyä paikoillaan (tästä lisää jos kiinnostaa).
Minähän en suomalaisena tätä tiennyt ja koska sinäkään et edes usko tuollaista olevan olemassa, en mitenkään voinut tuota tietää..
Mutta sieltä tuli ihan suora vastaus "ouvrez en presence du livreur" eli avataan kuljettajan läsnäollessa ja mulla pitäisi olla kuljettajan signeeraama dokumentti jossa tämän kanssa todetaan tuote risaksi, muuten valitusoikeus on poissa.
Tämä on käsittämätöntä. Tuhansien vauriot ja tällaisen kulttuuriseikan takia minä en saa mitään. Periaatteessahan myyjähän tässä niitä korvauksia hakee, mutta antaisi ne kuitenkin tietenkin minulle.- marmorit_pirstaleina
Olen itse ollut myös suoraan yhteydessä Ranskan Fedexiin, selittäen koko tilanteen.
Ei vastausta.
Liekö eivät sitten jaksa katsella metrin mittaista tekstiä englanniksi, mutta minä en mitään ranskaa käy vääntämään. - 2+3
Valita myös Suomen Fedexille, nehän sen ovat tuoneet. Kyllä tuosta korvaus pitää saada. Tee tarvittaessa valitus Siomen kuluttajaviranomaisille Suomen Fedexistä. Ei ole kuluttasuojalain mukaista, ettei palvelusta voi jälkikäteen valittaa.
- 9+6
Olisiko Euroopan kuluttajakeskuksesta apua?
http://www.ecc.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094286
- 783496
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833350Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?253249Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223242- 722916
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642797"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852569- 92472