Tunsin aikoinani kun siellä Eteläpohjanmaalla painia harrastin, yhden kokkilan, oli pirun kova painimies voitti jopa Suomen mestaruudenkin. kua tietää onko tämä kokkila Eteläpohjalaisia, sitten jos on, niin täytyy olla näitä painija kokkiloita., kysyn vaan.
Mikähän mies on tuo Kepun Kokkila.
4
198
Vastaukset
- kysyn vaan
Miten tuo välähti sieltä tupeen alta mieleen?
- Raskassarja itellä
Itse myös harrastin silloin joskus.
Ei näihin mitaleihin asti.
Ilmeisesti sotket Koskelaan.
Koskelat on painijoita etelä-pohjanmaalta.
-Ilpo
-Harri
-lauri
- ?
Blogi
Olympiavoittajan muilutus
http://www.koivistoinen.net/pages/posts/olympiavoittajan_muilutus1873.php
Yllättäviä tietoja löytyy painija Veikko Tarvaisen nettimuistelmista. En ole ennen tiennyt tuotakaan, että vuonna 1936 Berliinin kisoissa kultaa paininut lapualainen Lauri Koskela joutui poliittisista syistä muilutetuksi, olihan hän alunperin TUL:n painijoita, vaikka Lapualla asuikin. Eräänä muiluttajista oli hänen painikaverinsa.
Lauri Koskela on yksi sodassa kaatuneista olympiavoittajista. Hyvä tietokilpailukysymys on, ketkä suomalaiset olympiavoittajat kaatuivat sodassa. Kaksi muutakin keksin eli Kalle Jalkasen ja Gunnar Höckertin. Koskela ja Jalkanen olivat alkujaan tullilaisia työläisurheilijoita. Siitä huolimatta Jalkasen väitetään tehneen Hitler-tervehdyksen olympialaisten avajaisissa; tosin Kallen sukulaismies kiisti tämän tiedon, kun sitä häneltä kysyin. Höckert ei ollut työläisurheilija, vaan hän oli rikkaan konsulin poika, joka ei ole tavallista kestävyysjuoksija piireissä.
Veikko Tarvainen kertoo Koskelasta seuraavaa: "Lauri Koskela oli herrasmies, jos tätä voi sanoa painijasta. Hän ei turhia puhunut, mutta mitä sanoi, se oli aina asiaa. Hän oli joutunut 30-luvulla kommunistiksi epäiltynä lapualaisten kyyditettäväksi ja huhuttiin, että autoa oli kuljettanut itse Arvi Pikkusaari. Hyvin hän Arvin kanssa kuitenkin tuli toimeen, olivat mitä parhaat kaverukset.
Otin harjoitusotteluja myös Lauri Koskelan kanssa. Kun vertasin häntä seura- ja harjoitustoveriini Otto Vihavaiseen, niin yllätyksekseni totesin, että Otto oli huomattavasti teknisempi ja painijana parempi kuin Koskela, näin harjoitusmatolla. Otto Vihavainen oli painijana kynttilä, joka jäi vakan alle. Ei mennyt suuriin kilpailuihin, harjoitteli vain omaksi ilokseen, kuten hän tapasi sanoa."- Älä höpäjä
Kepun Kokkila ei olisi paininut tullissa eikä häntä olisi muilutettu, mutta ei toisaalta myöskään tehnyt natsitervehdystä Hitlerille.
- Ukilla on päässä
kuin housuissakin puurot ja vellit sekaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078