Astia jaloa tai halpaa käyttöä varten.

tesa..

2.Timoteuksen kirje:
2:20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

23

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menes ny jehovalaine

Esa T:n pojjalla korvasyyhy on kova.

Panrutukaamme siis asiayhteyteen, johon tämä opetus sisältyy.

2. Tim. 2:11 Varma on tämä sana; sillä:

***) ... jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;

2. Tim. 2:12 jos kärsimme yhdessä,
      - saamme hänen kanssaan myös hallita;
      - jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;

2. Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat,
      - pysyy kuitenkin hän uskollisena;
      ***) sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
      ***) 2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

2. Tim. 2:15 Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi,
      - joka koetukset kestää,
      - työntekijäksi, joka ei työtään häpeä,
      - joka oikein jakelee totuuden sanaa.

2. Tim. 2:16-18 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, ..

***) ... kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.

2. Tim. 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
      1. "Herra tuntee omansa", ja:
      2. "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee." ->

-> 2. Tim. 2:20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

***) 2. Tim. 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

***) 2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

• tesa..

Jeremia:
      18:1 Sana, joka tuli Jeremialle Herralta ja kuului:
      18:2 "Nouse ja mene alas savenvalajan huoneeseen; siellä minä annan sinun kuulla sanani."
      18:3 Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
      18:4 Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

Savenvalaja yritti ensin tehdä savesta kauniin astian arvokkaaseen käyttöön, mutta savi ei pysynyt kasassa ja työ meni pilalle. Silloin savenvalaja teki savesta rohjon astian arkiseen käyttöön.

Huomatkaa, savenvalaja ei päätä mitä savesta tehdään, vaan savi päättää.
      Savenvalaja tekee astiasta niin kauniin ja arvokkaan mihin savi taipuu.

• tesa..

Room. 9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

"Miksi minusta tällaisen teit?"
        Arvokas savi on niin arvokasta ettei Jumala haaskaa sitä arkiseen käyttöön, vaan tekee astiasta niin arvokkaan ja kauniin mihin ikinä savi suostuu taipunaan. Jumala yrittää tehdä enemmän kuin mihin savi taipuu, siksi Hän joutuu sen muotoilemaan uudelleen. "Niin hän teki siitä taas toisen astian".

• tukevastiko irti maa

meneekö sulla tesa jotenkin vähän lujaa ?

onko taustalla jotain joka siihen yllyttää vai miten lienee.vai vaivaako se kuuluisa nuoruus ja hulluus kuten sanotaan vai mikä vaivaa kun on tuntumaa että ei tahdo jalat riittää maahan asti.

• Astioiden arvotus on ihmeellinen asia. Taitaa olla ihan inhimillistä. Kun lehdessä on ilmoituksia hengellisistä tilaisuuksista ja siellä lukee nimi kuka julistaa, niin tiedetään jo etukäteen: Jollekkin riittää 20 neliön huone, koska kuulijoita tulee alle parinkymmenen. Joku toinen nimi on sellainen, että on ihan luonnollista järjestää tilaisuus jäähalliin tai stadionille.

Onko tämä Herran edessä näin? Onko työn hedelmä laskettavissa suoraan istumapaikoista? Vai onko kriteeri joku muu? Olisiko niin, että Jumalan valtakunnan kannalta monet isot asiat tapahtuvat niin, ettei suuri yleisö saa koskaan tietää? Kahdenväliset keskustelut livenä, s-postilla tai puhelimella voivat saada aikaan suuria asioita yksilöihmisen kannalta. Joku saa syntinsä anteeksi, joku saa neuvontaa Pyhässä Hen gessä. Jopa sairaudet hellittävät.

• tesa..

Sinulle vihne armolahjat ovat tuttuja, mutta monille täällä ne vaikuttaa pahennusta.
        Kerron silti keskusteluista Aamoksen, Jesajan, Elisan ja Joonan kanssa. Viime viikonloppuna sain tavata nämä 4 erilaista profeettaa.

Nämä olivat hyvin erilaisia astioita Herran käytössä ja he halusivat kertoa ettei esim. profeetoista voida tehdä yhden mukaista kuvaa, niin kuin ei voida tehdä muistakaan palveluviroista. >Olisiko niin, että Jumalan valtakunnan kannalta monet isot asiat tapahtuvat niin, ettei suuri yleisö saa koskaan tietää? vihne<

Ensin tuli Aamos jolla oli valtava miekka kädessä. Vihollinen yritti vastustaa, mutta ei mennyt kauaa kun koko vihollisen armeija oli lyöty. Samalla Henki puhui, "Aam. 3:8 Leijona ärjyy: kuka ei pelkäisi? Herra, Herra puhuu: kuka ei ennustaisi?" Hänen astiaansa käytettiin voimalla jossa ei kyselty ihmisten mielipiteitä, Jumala oli päätöksensä tehnyt ja sen Herra teki.

Toisena tuli Jesaja joka kertoi tulisista hiilistä jotka otettiin Jumalan alttaritulesta joilla kosketettiin hänen huuliaan. Tämä ei ollut nopea tapahtuma, vaan se oli pitkä ajanjakso hänen elämässään. Jumala oli laskenut hänen päälleen israelin kansan kapinoinnin ja synnit ja sen edessä hän tunsi huulensa olevan syntiset huulet. Hän tunsi itsensä mitättömäksi, kykenemättömäksi, voimattomaksi Jumalan edessä kantaessaan israelin kansan syntikuormaa.

Kolmantena tuli Elisa joka kertoi siitä että hän pääsi helpommalla siinä että sai olla Elian oppilaana ja nähdä omin silmin miten Elia toimi ja eli. Siksi Hän uskalsi olla monessa kohdassa rohkeampi ja toimia rohkeammin.

Neljäntenä tuli Joona joka kertoi miksi hän lähti Jumalaa karkuun.
        Joonan kasvot ja olemus puhui hänen puolestaan. Kasvot loistivat lempeyttä, Jumalan viisautta ja tietoa. Häntä nimitettiin kyyhkyseksi.
        Jumala pyysi häntä tekemään sitä mitä hän ei ollut. Tuomion profetia Niiniveen kansalle oli sitä mikä oli hänelle liikaa ja hän päätti lähteä karkuun.

Jumala toimii joskus niin että käyttää meitä sellaiseen tehtävään johon ei ole luonteenomaista taipumusta, esim. Lempeää ja rakkaudellista pyydetään julistamaan Jumalan tuomiota. yms. Joskus oma ajatuksemme ja oma luonteemme muokkaa niin paljon kuvaa Jumalasta että Jumalan on pakko muokata sitä antamalla tehtävän joka sopisi jollekkin toiselle luonteelle paremmin. Silloin lähdemme karkuun tai avarramme kuvaa Jumalasta.

• teu,
        tesa.. kirjoitti:

Sinulle vihne armolahjat ovat tuttuja, mutta monille täällä ne vaikuttaa pahennusta.
        Kerron silti keskusteluista Aamoksen, Jesajan, Elisan ja Joonan kanssa. Viime viikonloppuna sain tavata nämä 4 erilaista profeettaa.

Nämä olivat hyvin erilaisia astioita Herran käytössä ja he halusivat kertoa ettei esim. profeetoista voida tehdä yhden mukaista kuvaa, niin kuin ei voida tehdä muistakaan palveluviroista. >Olisiko niin, että Jumalan valtakunnan kannalta monet isot asiat tapahtuvat niin, ettei suuri yleisö saa koskaan tietää? vihne<

Ensin tuli Aamos jolla oli valtava miekka kädessä. Vihollinen yritti vastustaa, mutta ei mennyt kauaa kun koko vihollisen armeija oli lyöty. Samalla Henki puhui, "Aam. 3:8 Leijona ärjyy: kuka ei pelkäisi? Herra, Herra puhuu: kuka ei ennustaisi?" Hänen astiaansa käytettiin voimalla jossa ei kyselty ihmisten mielipiteitä, Jumala oli päätöksensä tehnyt ja sen Herra teki.

Toisena tuli Jesaja joka kertoi tulisista hiilistä jotka otettiin Jumalan alttaritulesta joilla kosketettiin hänen huuliaan. Tämä ei ollut nopea tapahtuma, vaan se oli pitkä ajanjakso hänen elämässään. Jumala oli laskenut hänen päälleen israelin kansan kapinoinnin ja synnit ja sen edessä hän tunsi huulensa olevan syntiset huulet. Hän tunsi itsensä mitättömäksi, kykenemättömäksi, voimattomaksi Jumalan edessä kantaessaan israelin kansan syntikuormaa.

Kolmantena tuli Elisa joka kertoi siitä että hän pääsi helpommalla siinä että sai olla Elian oppilaana ja nähdä omin silmin miten Elia toimi ja eli. Siksi Hän uskalsi olla monessa kohdassa rohkeampi ja toimia rohkeammin.

Joonan kasvot ja olemus puhui hänen puolestaan. Kasvot loistivat lempeyttä, Jumalan viisautta ja tietoa. Häntä nimitettiin kyyhkyseksi.
        Jumala pyysi häntä tekemään sitä mitä hän ei ollut. Tuomion profetia Niiniveen kansalle oli sitä mikä oli hänelle liikaa ja hän päätti lähteä karkuun.

Jumala toimii joskus niin että käyttää meitä sellaiseen tehtävään johon ei ole luonteenomaista taipumusta, esim. Lempeää ja rakkaudellista pyydetään julistamaan Jumalan tuomiota. yms. Joskus oma ajatuksemme ja oma luonteemme muokkaa niin paljon kuvaa Jumalasta että Jumalan on pakko muokata sitä antamalla tehtävän joka sopisi jollekkin toiselle luonteelle paremmin. Silloin lähdemme karkuun tai avarramme kuvaa Jumalasta.

tesa: sanoit tuossa :
        että . Jeremia olisi ennen Jesajaa , kuitenkin minun Raamattu sanoo ,
        Jesajan aloittaneen n.v,740eKr.

ja Jeremiä alkoi v,.627.eKr.

Elia Prfeetta oli oli tosi Jumalan mies , hänellä oli 130 henkilöä opissa
        ei tiedetä tuliko kaikista Jumalan sanan palvelioita , mutta se oli kai
        kuitenkin tarkoitus , ELISA ei ollut yhtä pidetty Profeetta kuin Elia.

Joona . oli Amittain poika oli kotoisin Gat-Heeferistä se on (n.5km Nasa-
        reetistä Sebulonin alueelta , Galileassa ) Hän eli Jerobeamin II aikana .
        n.782-753 eKr. Ja sen 40 pv joka jäi Niiniveen kansalle aikaa , Joona
        käännytti kaikki tosin 1-2 ei kääntynyt , mutta muuten kaiukki asukkaita
        ei tarkkaa tietoa , n.70'000- 100'000. asukasta . he pelastui .!

Jatkoa Eliaan ihmeellisyyksiin , Elia ennusti kuivuutta ja kätkeytyi Keritin
        purolle . Puro kuivui koska ei ollut sanut aikaan , ja hänelle tuli Tämä
        Herran sana, nouse ja mene sarpatiin, joka on Siidonin aletta ja asetru sinne . Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä ,

Kun Elia aika , lesken poika sairastui ja ankarasti , että kuoli, kävi Leki eliaan luop ja sanoi minä tiedän sinut Jumalan mieheksi , mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi "Jumalan mies "Sinä' olet tullut minun luokseni saattamaan minun
        pahat terkoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni ".

Vaan Elia pyysi ett'ä vie pojan huoneeseensa , jossa hän Rukoili , hän Huusi
        Herraa ja sanoi: Herra Juimalani , oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohjtaan , jonka vieraana minä olen , että olet surmannut hänen poikansa "? Sitten hän
        ojentautui pojan yli kolmekertaa , huusi Herraa, ja SANOI: "HERRA , MINUN JUMALANI , ANNA POJAN SIELUN TULLA TAKAISIN ".
        1 Kun.17:22. Ja Heerra kuuli eliaa , ja pojan sielu tuli takaisi ., ja hän
        virkosi henkiin ,
        Niin Elia toi pojan lesken luo, ja sanoi , katso Poikasi elää .
        Leswki sanoi ."Nyt minä todeksi triedän , että sinä olet Jumalan mies ja että
        Herran sana sinun suussasi on tosi ..

Elias : 1 Kun. 18:1-46. .

• tesa..
        teu, kirjoitti:

Elia Prfeetta oli oli tosi Jumalan mies , hänellä oli 130 henkilöä opissa
        ei tiedetä tuliko kaikista Jumalan sanan palvelioita , mutta se oli kai
        kuitenkin tarkoitus , ELISA ei ollut yhtä pidetty Profeetta kuin Elia.

Joona . oli Amittain poika oli kotoisin Gat-Heeferistä se on (n.5km Nasa-
        reetistä Sebulonin alueelta , Galileassa ) Hän eli Jerobeamin II aikana .
        n.782-753 eKr. Ja sen 40 pv joka jäi Niiniveen kansalle aikaa , Joona
        käännytti kaikki tosin 1-2 ei kääntynyt , mutta muuten kaiukki asukkaita
        ei tarkkaa tietoa , n.70'000- 100'000. asukasta . he pelastui .!

Jatkoa Eliaan ihmeellisyyksiin , Elia ennusti kuivuutta ja kätkeytyi Keritin
        purolle . Puro kuivui koska ei ollut sanut aikaan , ja hänelle tuli Tämä
        Herran sana, nouse ja mene sarpatiin, joka on Siidonin aletta ja asetru sinne . Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä ,

Kun Elia aika , lesken poika sairastui ja ankarasti , että kuoli, kävi Leki eliaan luop ja sanoi minä tiedän sinut Jumalan mieheksi , mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi "Jumalan mies "Sinä' olet tullut minun luokseni saattamaan minun
        pahat terkoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni ".

Vaan Elia pyysi ett'ä vie pojan huoneeseensa , jossa hän Rukoili , hän Huusi
        Herraa ja sanoi: Herra Juimalani , oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohjtaan , jonka vieraana minä olen , että olet surmannut hänen poikansa "? Sitten hän
        ojentautui pojan yli kolmekertaa , huusi Herraa, ja SANOI: "HERRA , MINUN JUMALANI , ANNA POJAN SIELUN TULLA TAKAISIN ".
        1 Kun.17:22. Ja Heerra kuuli eliaa , ja pojan sielu tuli takaisi ., ja hän
        virkosi henkiin ,
        Niin Elia toi pojan lesken luo, ja sanoi , katso Poikasi elää .
        Leswki sanoi ."Nyt minä todeksi triedän , että sinä olet Jumalan mies ja että
        Herran sana sinun suussasi on tosi ..

Elias : 1 Kun. 18:1-46. .

En tarkoittanut historialisista aikajärjestystä, vaan sitä missä järjestyksessä ne tulivat profetiassa kertomaan omasta astiastaan.

• 5+7#
        tesa.. kirjoitti:

En tarkoittanut historialisista aikajärjestystä, vaan sitä missä järjestyksessä ne tulivat profetiassa kertomaan omasta astiastaan.

tesa.. 29.11.2013 23:04

"En tarkoittanut historialisista aikajärjestystä, vaan sitä missä järjestyksessä ne tulivat profetiassa kertomaan omasta astiastaan"

Nyt ei ymmärrä???

• teu,
        tesa.. kirjoitti:

Niin katsos "tesa " Kulunutta aikaa on vaikea saada tekemä'ttömäksi ,
        siksikin kun ikäero oli noin 113 vuotta , ja siihen aikaan yleisesti elettiin
        ikäiseksi kuin nykyään n.80 vuotiaaksi .'

On kuitenkin Merkki eKr. joka tarkoittaa sitä vánhempi henkilö on syntynyt
        Todella kalenteri vuonna ensin , kuin tässä tapauksessa JESAJA , oli synt.
        n. 767 eKr. Koska hänet Jumala teki nuorena sananpalvelijaksi sii 27vanhana

Aika janaa luetaan vasemmalta oikealle, vasemmalla on vanhempi ,ja oikealla
        on nuoremi, kuten tässäkin tapauksessa , Jeremias oli 113 vuotta nuorempi
        Ja nyt jos otetaan huomioon , että hän oli normaali ikäinen profeetta joka oli
        tehty Jumalan mieheksi n, 30 vanhana (jolloin hän oli 83 vuotta nuorempi
        kuin Jesaja .

Muistaakseni , Hän kärsi marttyyri kuoleman , Kuningas Manassen vainotessa ,
        kaikkia Jumalan miehiä eli Profeettoja (perimä tiedon mukaan meni Jesaja ont-
        toon puuhun piiloon , ja Kuninkaan käskystä he sahasivat puunpoikki siinä
        samalla myös Jesajan ,,tämä on tapahtunut n.688 eKr. Eli Jasaja on ollut
        silloin n. 70,vuotias,, Sahasta kerrotaan , että' se oli puu saha , ei tietenkään
        puinen , vaan Justeeri tyyppinen :.

• teu,
        teu, kirjoitti:

Niin katsos "tesa " Kulunutta aikaa on vaikea saada tekemä'ttömäksi ,
        siksikin kun ikäero oli noin 113 vuotta , ja siihen aikaan yleisesti elettiin
        ikäiseksi kuin nykyään n.80 vuotiaaksi .'

On kuitenkin Merkki eKr. joka tarkoittaa sitä vánhempi henkilö on syntynyt
        Todella kalenteri vuonna ensin , kuin tässä tapauksessa JESAJA , oli synt.
        n. 767 eKr. Koska hänet Jumala teki nuorena sananpalvelijaksi sii 27vanhana

Aika janaa luetaan vasemmalta oikealle, vasemmalla on vanhempi ,ja oikealla
        on nuoremi, kuten tässäkin tapauksessa , Jeremias oli 113 vuotta nuorempi
        Ja nyt jos otetaan huomioon , että hän oli normaali ikäinen profeetta joka oli
        tehty Jumalan mieheksi n, 30 vanhana (jolloin hän oli 83 vuotta nuorempi
        kuin Jesaja .

Muistaakseni , Hän kärsi marttyyri kuoleman , Kuningas Manassen vainotessa ,
        kaikkia Jumalan miehiä eli Profeettoja (perimä tiedon mukaan meni Jesaja ont-
        toon puuhun piiloon , ja Kuninkaan käskystä he sahasivat puunpoikki siinä
        samalla myös Jesajan ,,tämä on tapahtunut n.688 eKr. Eli Jasaja on ollut
        silloin n. 70,vuotias,, Sahasta kerrotaan , että' se oli puu saha , ei tietenkään
        puinen , vaan Justeeri tyyppinen :.

Joku hängslää , tuo ikä piti olla n,79 v.

• tesa..
        5+7# kirjoitti:

tesa.. 29.11.2013 23:04

"En tarkoittanut historialisista aikajärjestystä, vaan sitä missä järjestyksessä ne tulivat profetiassa kertomaan omasta astiastaan"

Nyt ei ymmärrä???

>Nyt ei ymmärrä??? <

Hebr 12. "Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä 23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa."

Unien, näkyjen ja profetioiden kautta saamme tavata näitä jotka ovat edeltä menneet.
        Unissa voimme nähdä itsemme keskustelemassa näiden kanssa, samoin näyssä joka tapahtuu valveilla olon aikana. Profetia on siitä erilainen koska siinä saamme keskustella, tehdä kysymyksiä ja pyytää perusteluja.
        Usein profetia tulee ilman kuvaa, mutta joskus näemme myös niin kuin luonnollisessa kohtaamisessa ihmisten kanssa.

1 Kor 5:3 "Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana.."

"Niin kuin paikalla olevana" tarkoittaa sitä ettei ole mitään eroa onko ruummillisesti paikalla. Saa osallistua keskusteluun, kysyä, pyytää perusteluja, saa nähdä ilmeet ja ympäristön yms.

• tesa..
        teu, kirjoitti:

Joku hängslää , tuo ikä piti olla n,79 v.

Ymmärrän teu ajan laskennan ekr. mutta en tarkoittanut järjestyksellä tätä.
        Sain hetken jutella näiden neljän profeetan kanssa ja kuvasin sitä missä järjestyksessä sain näitä kohdata. Ne eivät tulleet yhtä aikaa, vaan yksi kerrallaan.

Jälkeenpäin ajateltuna järjestyksellä ei ole merkitystä, mutta tämä oli itselleni johdonmukainen tapa kirjoittaa.

• maan pinnalla saa ol
        tesa.. kirjoitti:

Sain hetken jutella näiden neljän profeetan kanssa ja kuvasin sitä missä järjestyksessä sain näitä kohdata. Ne eivät tulleet yhtä aikaa, vaan yksi kerrallaan.

Jälkeenpäin ajateltuna järjestyksellä ei ole merkitystä, mutta tämä oli itselleni johdonmukainen tapa kirjoittaa.

Älä nyt tesa puhu ihan mitä sattuu.

Paavalin lausumaa ei ole noin lupa tulkita ellei tehdä omia tulkintoja.

Painopiste ei ole missään "hengessä läsnäollen" vaan ihan muussa joka selviää kyllä kunhan ei ala sepittää taruja heti kättelyssä.

• teu,
        tesa.. kirjoitti:

Niin minä varmaan oikaisin , kun en huomannut tuollaista asiantynkää.

Kerro tesa koska tämmöinen sattui .

Kerro syy siihen että noin piuti sattua .

ehkä ymmärrän .

Onko sinuilla aikaa , että saisimme totuuden esiin .

Niin johdonmukaisella järjestyksellä , sait näitä kohdata , vaikka tämä
        oli Sinusta johonmukaista järjestystä , ei se saattanut olla sitä muitten
        mielestä katso tesa sinäkin siltä kantilta .

Minä kyllä voisin uskoa mutta aikajärjestys on väärä .

Paitsi jos sinun esittämällä jä'rjestyksellä on sellainen ymmärrettävä ,
        järjestys että se menee jollain tavalla JUMALAN tahtoon , ok..

• teu,
        teu, kirjoitti:

Niin minä varmaan oikaisin , kun en huomannut tuollaista asiantynkää.

Kerro tesa koska tämmöinen sattui .

Kerro syy siihen että noin piuti sattua .

ehkä ymmärrän .

Onko sinuilla aikaa , että saisimme totuuden esiin .

Niin johdonmukaisella järjestyksellä , sait näitä kohdata , vaikka tämä
        oli Sinusta johonmukaista järjestystä , ei se saattanut olla sitä muitten
        mielestä katso tesa sinäkin siltä kantilta .

Minä kyllä voisin uskoa mutta aikajärjestys on väärä .

Paitsi jos sinun esittämällä jä'rjestyksellä on sellainen ymmärrettävä ,
        järjestys että se menee jollain tavalla JUMALAN tahtoon , ok..

" teu "

Nyt pitää hivenen epäillä TESAN tiimellystä , kun luin vioestit vielä läpi .
        ensimm'äinen olikin Aamos . vaikka hän sanoi JESAJA , mitähän siitä
        kerrotaan :

Aamos 4: 4-5. lue omasta Raamatustasi ..

Samariassa ja ylensä israelissa oli kyllä USKONNON HARJOITUSTA JA
        VAROJEN UHRAAMISTA SIIHEN, .Se oli kuitenkin Herran silmissä .
        PELKKÄ'Ä SYNTIÄ, ,koska se oli vastoin Hänen sanansa säädöksiä
        , epäjumalan palvontaa BEETELIN ja DAANIN vasikkatemppelien lisäksi
        maassa oli epäjumalain kulttipaikka myös GILKALISSA,joka oli ollut
        Israelilaistaen ensimmäinen leiripaikka Jordaninylityksen jä'lkeen .
        (Joos 4-5. Elian ja Elisan aikana siellä oli ollut Profeettakoulu .ks. 2 Kun. 2:1-4
        ja LUKU 38: ).

• teu,
        tesa.. kirjoitti:

"tesa"
        Aam. 3:8 on kyllä vaikeahko , eikä minullakaan ole selitysta.
        Mutta lue Aam. 3:1-7. siinä on vastauksia meille kaikille..

• tesa..
        teu, kirjoitti:

"tesa"
        Aam. 3:8 on kyllä vaikeahko , eikä minullakaan ole selitysta.
        Mutta lue Aam. 3:1-7. siinä on vastauksia meille kaikille..

Aamos on itselleni mielenkiintoinen profeetta, erikoisesti siksi koska Aamos on useamman kerran ilmestynyt itselleni. Sen innoittamana olen lukenut Aamoksen kirjan todella monta kertaa.

Ensimmäisellä kerralla Pyhä Henki sanoi: Aamoksella on sinulle asiaa.
        Yritin kuunnella mutta en kuullut enkä nähnyt mitään.
        Tiesin että Aamos haluaa sanoa jotain mutta en kuule. Jos ymmärsin väärin ja Aamos haluaakin sanoa kirjoitetun sanan kautta. Luin Aamoksen kirjan monta kertaa kysellen: mitä sinä haluat sanoa?

Koko Aamoksen kirja alkoi elää, meni useampi kuukausi ja päivittäin siitä aukesi uusia sanomia. Luin uudelleen ja uudelleen kunnes ymmärsin mitä minun piti kuulla.

On pahoinpitelyä nostaa vain yksi kohta Aamoksesta, sillä pitäisi kirjoittaa kokonainen kirja jos kertoisin sen mitä minun piti kuulla.
        Jumala oli päätöksensä tehnyt eikä sitä voinut mikään muuttaa. Synnin rangaistus oli päätetty, ja se oli hyväksyttävä.
        Aamos kyllä neuvotteli "lakkaa jo Jumala", kunnes valittiin se jossa Jumala luotilangalla mittaa kansan.

Luotilanka on Jumalan vanhurskaus joka tarkoittaa sitä että vain ne jäävät jäljelle jotka taipuvat Jumalan vanhurskauteen (oikeamielisyyteen, elämään oikein.) Tämä kohtalo on sinetöity myös Suomen kansan kohdalla niin kuin Aamoksen aikana. Jumala ei ole viellä nostanut varoittajia (profeettoja), mutta ne nousevat tämän kansan keskellä ja silloin luotilangalla mittaus alkaa.

• muuttis

Vihneelle.

Kristitylle on vain kylvämistä ja kastelua tehtäväksi annettu, kasvun antaa Jumala. Näinollen satoa, sen kasvua ja määrää ei tiedä kuin yksin Jumala. Näyttää miltä näyttää.

Kitkemisen Jumala on kieltänyt ja voi miten vaikeaa sekin on kun niin mieluusti ainakin mielessään alkaisi kitkemään!

Jopa 60v on Sanan siemen ollut itusessa ennenkuin on alkanut kasvamaan. Näin on kerrottu. Ne tietävät, jotka ovat olleet Venajällä lähetystoimessa.

Valhevehnä saakin kasvaa rauhassa elonkorjuuseen asti, ettei tulisi nyhdettyä oikeatakin niiden mukana, opetti Jeesus. Onkin äärettömän tärkeää kylvää puhdasta sekoittamatonta Sanaa, silti vihollinen tahtoo turmella maitojyväset jotta niistä alkaisi tulla lustetta.

• tesa..
        muuttis kirjoitti:

Vihneelle.

Kristitylle on vain kylvämistä ja kastelua tehtäväksi annettu, kasvun antaa Jumala. Näinollen satoa, sen kasvua ja määrää ei tiedä kuin yksin Jumala. Näyttää miltä näyttää.

Kitkemisen Jumala on kieltänyt ja voi miten vaikeaa sekin on kun niin mieluusti ainakin mielessään alkaisi kitkemään!

Jopa 60v on Sanan siemen ollut itusessa ennenkuin on alkanut kasvamaan. Näin on kerrottu. Ne tietävät, jotka ovat olleet Venajällä lähetystoimessa.

Valhevehnä saakin kasvaa rauhassa elonkorjuuseen asti, ettei tulisi nyhdettyä oikeatakin niiden mukana, opetti Jeesus. Onkin äärettömän tärkeää kylvää puhdasta sekoittamatonta Sanaa, silti vihollinen tahtoo turmella maitojyväset jotta niistä alkaisi tulla lustetta.

>Kitkemisen Jumala on kieltänyt ja voi miten vaikeaa sekin on kun niin mieluusti ainakin mielessään alkaisi kitkemään! muuttis<

2 Tim. 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

Meidän ei kuulu kitkeä toisiamme, mutta itse voimme pyytää Jumalaa kitkemään itseämme: "Jokainen istutus mikä ei ole taivaallisen Isän istuttama revitään juurineen pois". Tämä valmistaa meistä astian jaloa käyttöä varten.

• 5+7#
        tesa.. kirjoitti:

>Nyt ei ymmärrä??? <

Hebr 12. "Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä 23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa."

Unien, näkyjen ja profetioiden kautta saamme tavata näitä jotka ovat edeltä menneet.
        Unissa voimme nähdä itsemme keskustelemassa näiden kanssa, samoin näyssä joka tapahtuu valveilla olon aikana. Profetia on siitä erilainen koska siinä saamme keskustella, tehdä kysymyksiä ja pyytää perusteluja.
        Usein profetia tulee ilman kuvaa, mutta joskus näemme myös niin kuin luonnollisessa kohtaamisessa ihmisten kanssa.

1 Kor 5:3 "Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana.."

"Niin kuin paikalla olevana" tarkoittaa sitä ettei ole mitään eroa onko ruummillisesti paikalla. Saa osallistua keskusteluun, kysyä, pyytää perusteluja, saa nähdä ilmeet ja ympäristön yms.

Tesa, en lukenut aikaisempaa viestiä, josta olisin ymmärtänyt tarkoituksesi. :D

Kiinasta sen verran, että eikö hän olisi ollut lopuksi valmis tuomitsemaan Niniven ja oli pettynnyt, kun Jumala kuitenkin armahti. Että niin pehmeä ja hyväsydäminen.

• tesa..
        5+7# kirjoitti:

Tesa, en lukenut aikaisempaa viestiä, josta olisin ymmärtänyt tarkoituksesi. :D

Kiinasta sen verran, että eikö hän olisi ollut lopuksi valmis tuomitsemaan Niniven ja oli pettynnyt, kun Jumala kuitenkin armahti. Että niin pehmeä ja hyväsydäminen.

Joona tunsi Jumalan armollisuuden joka oli muokannut Joonan luonteen. Tuomion profetia oli osa-alue missä Joona tunsi Jumalan huonommin, ja siksi hän ei olisi halunnut tehdä tehtävää jonka Jumala antoi.

Karkuun hän ei päässyt ja lopulta meni Niiniveen ja teki sen minkä Jumala pyysi.
        Joona oli Jumalalle vihainen koska hän tunsi Jumalan armollisuuden eikä siksi olisi halunnut toimia tuomion profeettana.
        Eli yhteenvetona Joona olisi halunnut että Jumala sitten tekee myös jo kerran pyytää hänet julistamaan tuomiota.

Luonteet ovat erilaisia, toisille armo ja rakkaus kuvaa Jumalan hyvyyttä ja toisille Jumalan tuomio ja ankaruus ovat yhtä tärkeitä. Siksi Jumala joskus pyytää tekemään jotain mikä on omalle luonteelle vaikeaa tai jopa vastenmielistä, että ymmärtäisimme sen että Jumallassa on kaksi puolta.
        Armahtava niille jotka hylkää syntinsä ja tuomitseva niille jotka eivät suostu kääntymään pois pahoilta töiltään.

• teu,

tesa"
      'Tässä Paavalinkirjeessä Timoteukselle , 2 Tim 2:20 -21mainitut sanat
      tarkoittavat : JUMALAN SUURI TALO tässä merkityksessä on Ihmiskunta
      Nykytilanteessa Sellainen on mys ULKONAINEN KIRKKO , kiristikunta ,
      JUMALAN TODELLISEN HENGELLISEN HUONEEN/TALON /TEMMPELIN
      muodostavat uskovat (tosi seurakunta /pyhien yhteys Ef, .2:19-22.
      1 Tim 3:15. ) . Ihisesetä tulee ASTIA JALOA KÄYTTÖÄ VARTEN (" Laupeuden
      astia ", Room. 9:23. ) Uudestisyntymisessä ja pyhittäytymisessä palvelemaan
      JUMALAA sydämen halusta ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1914
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1871
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1694
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1617
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1472
    Aihe