Sokeat eivät tajua omaa tilaansa, luullessaan itsestään täysin mahdottomia.
Raamattu sanoo heitä: "Hän viettelee itsensä". Ikävä kyllä tälläkin palstalla on useita kirjoittajia joille on käynyt näin ikävästi, he ovat alkaneet luulemaan itsestänsä sellaista mitä he eivät ole, ja sellaista mihin he eivät kykene.
Tämä luulo on johtanut Kristuksen vanhurskaudesta luopumiseen ja omanvanhurskauden rakentamiseen.
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee itsensä jotakin olevan, joka ei kuitenkaan mitään ole, hän viettelee itsensä.
Synerginen vanhurskauttamisoppi on vaarallinen
23
173
Vastaukset
- Kumman valitset
Room. 4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
- Kumman valitset
Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
Room. 4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
Room. 4:7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
***) Room. 4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
- Rengit ei perillisiä
On vaarallista luopua Kristuksesta ja ryhtyä omanvanhursdkauden rakentajaksi.
Silloin näet menettää perintöoikeuden.
Perintöoikeus on vain LAPSILLA. Siis niillä henkilöillä jotka ovat SYNTYNEET Isän siemenestä.
Perintöoikeus tulee siis SIKIÄMISEN (hedelmöittyminen) ja SYNTYMÄN perusteella, ei sen perusteella mitä olemme tehneet, taikka jättäneet tekemättä.- muuttis
Uskova ei elä vanhurskaudestaan vaan vanhurskas elää uskostaan!
Jumalan edessä ei ole kuin kahdenlaisia syntisiä ihmisiä, Armahdettuja syntisiä ja armahtamattomia syntisiä.
Testamentin perintö perastuu lupaukseen, ei lakiin.
Kristitty elää evankeliumin lupauksesta, ei laista.
Lain tarkoitus on johdattaa Kristuksen luokse.Laki osoittaa rikkomukset, ei, että täyttäisimme sen. Lailla on tärkeä tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa, eikä siitä piirtokaan katoa.
Laki johdattaa itsetuntemukseen.
Tarvitsemme välittäjän rikkottuamme Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan. Jeesuksen Kristuksen.
Laki ei ole ristiriidassa Jumalan lupauksen kanssa, vaan on omalla paikallaan hyvä. Se ei kuitenkaan tuo elämää, se waatii. Se ei koskaan ole tyytyväinen, eikä mikään riitä.
Pitää muistaa lain tarkoitus, se paljastaa ihmisen oman kykenemättömyyden.
Luonnollisen ihmisen tahto on täyttää laki. Lain ja evankeliumin sekoittaminen vie väistämättä orjuuteen ja ilo katoaa. (tuhlaajapojan vanhempi veli esim)
Laki tulee ottaa ystävänä, joka ilmoittaa, ettei sitä tietä pääse perille.
Evankeliumi ilmoittaa että Jeesus vie perille ja on oikea Tie.
Poimintoja Norvannolta galatalaiskirjeen selityksestä. - valitettavast näi on
muuttis kirjoitti:
Uskova ei elä vanhurskaudestaan vaan vanhurskas elää uskostaan!
Jumalan edessä ei ole kuin kahdenlaisia syntisiä ihmisiä, Armahdettuja syntisiä ja armahtamattomia syntisiä.
Testamentin perintö perastuu lupaukseen, ei lakiin.
Kristitty elää evankeliumin lupauksesta, ei laista.
Lain tarkoitus on johdattaa Kristuksen luokse.Laki osoittaa rikkomukset, ei, että täyttäisimme sen. Lailla on tärkeä tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa, eikä siitä piirtokaan katoa.
Laki johdattaa itsetuntemukseen.
Tarvitsemme välittäjän rikkottuamme Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan. Jeesuksen Kristuksen.
Laki ei ole ristiriidassa Jumalan lupauksen kanssa, vaan on omalla paikallaan hyvä. Se ei kuitenkaan tuo elämää, se waatii. Se ei koskaan ole tyytyväinen, eikä mikään riitä.
Pitää muistaa lain tarkoitus, se paljastaa ihmisen oman kykenemättömyyden.
Luonnollisen ihmisen tahto on täyttää laki. Lain ja evankeliumin sekoittaminen vie väistämättä orjuuteen ja ilo katoaa. (tuhlaajapojan vanhempi veli esim)
Laki tulee ottaa ystävänä, joka ilmoittaa, ettei sitä tietä pääse perille.
Evankeliumi ilmoittaa että Jeesus vie perille ja on oikea Tie.
Poimintoja Norvannolta galatalaiskirjeen selityksestä.Aamen sisar Herrassa. Tässä se tulikin riittävästi todistetuksi, että Jeesus on tie, ja yksin HÄN. Muita teitä ei ole.
Eräät sotkevat omia aivoituksiaan ja tulkintojaan evankeliumiin ja väittävät että usko Kristukseen olisi sama kuin rakkaus syntiin, hengelistä laiskuutta jne. Piru on etevä valehtelija, ainoana tarkoituksenaan on riistää Kristuksen vanhurskaus syntisiltä keinolla millä hyvänsä.
Hyvin salakavala paholaisen keino on sotkea vanhurskauttamiseen osaksi ihmistekoja ja nimittää näin vatkattua sekahedelmäkiisseliä sitten pyhitysopiksi.
Jeesuksessa on sekä vanhurskauttaminen että pyhitys, ja tämä tapahtuu uskon kautta ilman tekoja.
Kristuksessa vanhurskautettuna ja pyhitettynä Jumalan lapsena ihminen alkaa tuottamaan RAKKAUDEN hedelmää Jumalalle. Toisin kuin nämä teoillaan ja itsekurituksellaan kerskuvat omavanhurskaat, jotka tuottavat hedelmää ainoastaan itselleen ja vahvistusta omavanhurskaudelleen. Tämän erottaa siitä etteivät he pysy seurakunnan jäseninä, eivätkä kunnioita muita kuin itseään. Heidät tunnistaa individualismista. - muuttis
valitettavast näi on kirjoitti:
Aamen sisar Herrassa. Tässä se tulikin riittävästi todistetuksi, että Jeesus on tie, ja yksin HÄN. Muita teitä ei ole.
Eräät sotkevat omia aivoituksiaan ja tulkintojaan evankeliumiin ja väittävät että usko Kristukseen olisi sama kuin rakkaus syntiin, hengelistä laiskuutta jne. Piru on etevä valehtelija, ainoana tarkoituksenaan on riistää Kristuksen vanhurskaus syntisiltä keinolla millä hyvänsä.
Hyvin salakavala paholaisen keino on sotkea vanhurskauttamiseen osaksi ihmistekoja ja nimittää näin vatkattua sekahedelmäkiisseliä sitten pyhitysopiksi.
Jeesuksessa on sekä vanhurskauttaminen että pyhitys, ja tämä tapahtuu uskon kautta ilman tekoja.
Kristuksessa vanhurskautettuna ja pyhitettynä Jumalan lapsena ihminen alkaa tuottamaan RAKKAUDEN hedelmää Jumalalle. Toisin kuin nämä teoillaan ja itsekurituksellaan kerskuvat omavanhurskaat, jotka tuottavat hedelmää ainoastaan itselleen ja vahvistusta omavanhurskaudelleen. Tämän erottaa siitä etteivät he pysy seurakunnan jäseninä, eivätkä kunnioita muita kuin itseään. Heidät tunnistaa individualismista.Huomaan että veli on kuunnellut Norvantoa myös :-)
Norvanto sanoi myös, että alkukielen mukaan sana *hedelmä* on yksikössä.
Hengen hedelmä on lueteltu 9:nä erilaisena ja sanoo myös, että kaikki tulee uskon seurauksena rakkaudesta jonka Henki vaikuttaa. Ei siis tarkoita että ihminen itsestään puristaisi niitä jokaista. Yhdellä voi olla yhtä ja toisella toista. Ja varma on, ettei ihminen itse niitä pistä korvan taakse eikä varsinkaan kehuskele. Koska sydämessä on niin suuri kiitollisuus Jumalaa kohtaan, että tuntee olemattomaksi oman toimintansa ja haluaisi paljon enemmän rakastaa töin ja sanoin kuin ikinä kykenee.
Autuuden tuntomerkkejä muuten on myös yhdeksän. - Hedelmistään puu
muuttis kirjoitti:
Huomaan että veli on kuunnellut Norvantoa myös :-)
Norvanto sanoi myös, että alkukielen mukaan sana *hedelmä* on yksikössä.
Hengen hedelmä on lueteltu 9:nä erilaisena ja sanoo myös, että kaikki tulee uskon seurauksena rakkaudesta jonka Henki vaikuttaa. Ei siis tarkoita että ihminen itsestään puristaisi niitä jokaista. Yhdellä voi olla yhtä ja toisella toista. Ja varma on, ettei ihminen itse niitä pistä korvan taakse eikä varsinkaan kehuskele. Koska sydämessä on niin suuri kiitollisuus Jumalaa kohtaan, että tuntee olemattomaksi oman toimintansa ja haluaisi paljon enemmän rakastaa töin ja sanoin kuin ikinä kykenee.
Autuuden tuntomerkkejä muuten on myös yhdeksän.Omenapuu ei tuota omenia siksi että siitä tulisi hedelmiensä vuoksi omenapuu, vaan siksi että se ON omenapuu.
- muuttis
muuttis kirjoitti:
Uskova ei elä vanhurskaudestaan vaan vanhurskas elää uskostaan!
Jumalan edessä ei ole kuin kahdenlaisia syntisiä ihmisiä, Armahdettuja syntisiä ja armahtamattomia syntisiä.
Testamentin perintö perastuu lupaukseen, ei lakiin.
Kristitty elää evankeliumin lupauksesta, ei laista.
Lain tarkoitus on johdattaa Kristuksen luokse.Laki osoittaa rikkomukset, ei, että täyttäisimme sen. Lailla on tärkeä tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa, eikä siitä piirtokaan katoa.
Laki johdattaa itsetuntemukseen.
Tarvitsemme välittäjän rikkottuamme Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan. Jeesuksen Kristuksen.
Laki ei ole ristiriidassa Jumalan lupauksen kanssa, vaan on omalla paikallaan hyvä. Se ei kuitenkaan tuo elämää, se waatii. Se ei koskaan ole tyytyväinen, eikä mikään riitä.
Pitää muistaa lain tarkoitus, se paljastaa ihmisen oman kykenemättömyyden.
Luonnollisen ihmisen tahto on täyttää laki. Lain ja evankeliumin sekoittaminen vie väistämättä orjuuteen ja ilo katoaa. (tuhlaajapojan vanhempi veli esim)
Laki tulee ottaa ystävänä, joka ilmoittaa, ettei sitä tietä pääse perille.
Evankeliumi ilmoittaa että Jeesus vie perille ja on oikea Tie.
Poimintoja Norvannolta galatalaiskirjeen selityksestä.Lisää galatalaiskirjeestä opetusta Norvannolta:
Jumalan tahto uskossa elävään ihmiseen nähden on *jatkuvaa tulemista siksi jota jo on Jeesuksessa*.
Kasteessa meidät on haudattu Kristuksen kuolemaan, kuolemassa vasta kaste saa päämääränsä kilvoituksessa (fyysinen kuolema)
Uskovan elämässä loppua kohden ihminen pienenee ja Kristus tulee suuremmaksi
Uskoon ei voi mitään lisätä ihmisen puolelta.
Oma yritys onkin vaarallista, sillä se turhentaa Kristuksen lunastuksen
Kristityn elämästä vertaus:
Eka luokalta saa todistuksen KOKO koulun suorittamisesta hyväksytytysti.
Sen jälkeen koulu jatkuu, opimme uutta ja todistus on voimassa koko ajan. Ilo nousee päästötodistuksesta
Pyhitys on täydellistä riippuvuutta Kristuksesta, kaikki ulkonainen menettää merkityksensä, Kristus yksin on kaikki. Pyhä Henki tekee kaiken matkan varrella.
Ansiollisuus loppuu kun kristitty on Kristuksessa.
Rakkautena vaikuttava usko, uskon vaikuttamat teot lähimmäisten hyväksi.
Ansaitsemisen halu asuu luonnollisessa ihmisessä ja pilkkaa Kristusta.
Päämäärä on kilvoitella taivaaseen totuudessa itsestämme ja Jumalasta. Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Kristuksen työhön pienikin waatimus pilaa sen 100%
Jumalan laki on peili. - Pirun raaka pila
muuttis kirjoitti:
Lisää galatalaiskirjeestä opetusta Norvannolta:
Jumalan tahto uskossa elävään ihmiseen nähden on *jatkuvaa tulemista siksi jota jo on Jeesuksessa*.
Kasteessa meidät on haudattu Kristuksen kuolemaan, kuolemassa vasta kaste saa päämääränsä kilvoituksessa (fyysinen kuolema)
Uskovan elämässä loppua kohden ihminen pienenee ja Kristus tulee suuremmaksi
Uskoon ei voi mitään lisätä ihmisen puolelta.
Oma yritys onkin vaarallista, sillä se turhentaa Kristuksen lunastuksen
Kristityn elämästä vertaus:
Eka luokalta saa todistuksen KOKO koulun suorittamisesta hyväksytytysti.
Sen jälkeen koulu jatkuu, opimme uutta ja todistus on voimassa koko ajan. Ilo nousee päästötodistuksesta
Pyhitys on täydellistä riippuvuutta Kristuksesta, kaikki ulkonainen menettää merkityksensä, Kristus yksin on kaikki. Pyhä Henki tekee kaiken matkan varrella.
Ansiollisuus loppuu kun kristitty on Kristuksessa.
Rakkautena vaikuttava usko, uskon vaikuttamat teot lähimmäisten hyväksi.
Ansaitsemisen halu asuu luonnollisessa ihmisessä ja pilkkaa Kristusta.
Päämäärä on kilvoitella taivaaseen totuudessa itsestämme ja Jumalasta. Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Kristuksen työhön pienikin waatimus pilaa sen 100%
Jumalan laki on peili.Ansaitsemisen halu asuu luonnollisessa ihmisessä ja pilkkaa Kristusta.
Juuri näin kun sisar kirjoitti.
Piru ei ole tyhmä, ei karvainen eikä ruma vaan erittäin kaunis ja kohtelias, miljoonia kertoja ihmistä viisaampi. Se lähestyy Raamattu kourassaan Jumalan viittaan pukeutuneena valkeana enkelinä, ja kertoo kuinka Raamatussa nimenomaan painotetaan pyhyyttä, joka on edellytys pelastukselle. Teidän pitää pyhät oleman, sillä minä olen pyhä. Vain YKSI asia on josta piru vaikenee, Jeesuksesta Kristuksesta jossa meidän koko vanhurskautemme on, jonka saamme uskon kautta ilman tekoja. Ei pe'rkele saarnaa voittajastaan Kristuksesta, vaikka se saarnaa jjumalaksi tekeytyneenä voimakasta parannusssaarnaa ja vaatii ihmiseltä pyhyyttä. Näin piru tekee ihmisestä orjansa hyvin kavalalla ja näppärällä konstilla, käyttää Raamattua josta on vain kaksi sanaa poistettu, nimittäin sanat Jeesus Kristus.
Useimmat uskovat ovat omanvanhurskauden vankeina ihan VILPITTÖMÄSTI, rehellisesti ja kokevat että juuri tällainen kristityn pitää ollakin ja näin hänen tulee elää. (Näinhän Raamattu sanoo, he uskovat). Ja totta on, niin Raamattu sanoo, mutta Raamattu sanoo että USKOMALLA KRISTUKSEEN, josta saatana ovelasti vaikeni, sinä tulet autuaaksi.
Tämä on se koukku jonka vuoksi uskonvanhurskaus on monille täysin käsittämätön asia. He eivät käsitä millään sitä, että Jumala vanhurskauttaa syntisen uskon kautta ilman tekoja. Sen sijaan että he uskoisivat, he suuttuvat kun siitä puhutaan heille, ja ryhtyvät pilkkaamaan ja vainomaan uskosta vanhurskaita. Mikä ikävintä tämä Haagarin ja Saaran maailman loppuun saakka kestävä valtataistelu tapahtuu omassa seurakunnassa ja tuttujen kesken. - muuttis
Pirun raaka pila kirjoitti:
Ansaitsemisen halu asuu luonnollisessa ihmisessä ja pilkkaa Kristusta.
Juuri näin kun sisar kirjoitti.
Piru ei ole tyhmä, ei karvainen eikä ruma vaan erittäin kaunis ja kohtelias, miljoonia kertoja ihmistä viisaampi. Se lähestyy Raamattu kourassaan Jumalan viittaan pukeutuneena valkeana enkelinä, ja kertoo kuinka Raamatussa nimenomaan painotetaan pyhyyttä, joka on edellytys pelastukselle. Teidän pitää pyhät oleman, sillä minä olen pyhä. Vain YKSI asia on josta piru vaikenee, Jeesuksesta Kristuksesta jossa meidän koko vanhurskautemme on, jonka saamme uskon kautta ilman tekoja. Ei pe'rkele saarnaa voittajastaan Kristuksesta, vaikka se saarnaa jjumalaksi tekeytyneenä voimakasta parannusssaarnaa ja vaatii ihmiseltä pyhyyttä. Näin piru tekee ihmisestä orjansa hyvin kavalalla ja näppärällä konstilla, käyttää Raamattua josta on vain kaksi sanaa poistettu, nimittäin sanat Jeesus Kristus.
Useimmat uskovat ovat omanvanhurskauden vankeina ihan VILPITTÖMÄSTI, rehellisesti ja kokevat että juuri tällainen kristityn pitää ollakin ja näin hänen tulee elää. (Näinhän Raamattu sanoo, he uskovat). Ja totta on, niin Raamattu sanoo, mutta Raamattu sanoo että USKOMALLA KRISTUKSEEN, josta saatana ovelasti vaikeni, sinä tulet autuaaksi.
Tämä on se koukku jonka vuoksi uskonvanhurskaus on monille täysin käsittämätön asia. He eivät käsitä millään sitä, että Jumala vanhurskauttaa syntisen uskon kautta ilman tekoja. Sen sijaan että he uskoisivat, he suuttuvat kun siitä puhutaan heille, ja ryhtyvät pilkkaamaan ja vainomaan uskosta vanhurskaita. Mikä ikävintä tämä Haagarin ja Saaran maailman loppuun saakka kestävä valtataistelu tapahtuu omassa seurakunnassa ja tuttujen kesken....Se lähestyy Raamattu kourassaan Jumalan viittaan pukeutuneena valkeana enkelinä, ja kertoo kuinka Raamatussa nimenomaan ...painotetaan pyhyyttä, joka on edellytys pelastukselle. Teidän pitää pyhät oleman, sillä minä olen pyhä. Vain YKSI asia on josta piru vaikenee, Jeesuksesta Kristuksesta jossa meidän koko vanhurskautemme on, jonka saamme uskon kautta ilman tekoja. Ei pe'rkele saarnaa voittajastaan Kristuksesta, vaikka se saarnaa jjumalaksi tekeytyneenä voimakasta parannusssaarnaa ja vaatii ihmiseltä pyhyyttä. Näin piru tekee ihmisestä orjansa hyvin kavalalla ja näppärällä konstilla, käyttää Raamattua josta on vain kaksi sanaa poistettu, nimittäin sanat Jeesus Kristus. -lainaus-
Näinhän eksyttäjä saarnaa ja moni lankeaa kaivamaan itsestään pyhyyttä.
Mutta kun raamatun keskeinen sanoma on, että Jeesus on uskovan pyhyys. Uudestisyntymässä ihminen saa Jumalan lapsioikeuden ja näin saa perintönä taivaan ja ikuisen elämän. Lahjana.
Siitä ei makseta edes osamaksuna.
Verottaja kyllä ottaa perinnöstä osan tässä ajassa, mutta ei sentään ole keksinyt verottaa tulevasta perintöosasta. Varmaan senkin tekisi mieluusti :-) - muuttis
muuttis kirjoitti:
...Se lähestyy Raamattu kourassaan Jumalan viittaan pukeutuneena valkeana enkelinä, ja kertoo kuinka Raamatussa nimenomaan ...painotetaan pyhyyttä, joka on edellytys pelastukselle. Teidän pitää pyhät oleman, sillä minä olen pyhä. Vain YKSI asia on josta piru vaikenee, Jeesuksesta Kristuksesta jossa meidän koko vanhurskautemme on, jonka saamme uskon kautta ilman tekoja. Ei pe'rkele saarnaa voittajastaan Kristuksesta, vaikka se saarnaa jjumalaksi tekeytyneenä voimakasta parannusssaarnaa ja vaatii ihmiseltä pyhyyttä. Näin piru tekee ihmisestä orjansa hyvin kavalalla ja näppärällä konstilla, käyttää Raamattua josta on vain kaksi sanaa poistettu, nimittäin sanat Jeesus Kristus. -lainaus-
Näinhän eksyttäjä saarnaa ja moni lankeaa kaivamaan itsestään pyhyyttä.
Mutta kun raamatun keskeinen sanoma on, että Jeesus on uskovan pyhyys. Uudestisyntymässä ihminen saa Jumalan lapsioikeuden ja näin saa perintönä taivaan ja ikuisen elämän. Lahjana.
Siitä ei makseta edes osamaksuna.
Verottaja kyllä ottaa perinnöstä osan tässä ajassa, mutta ei sentään ole keksinyt verottaa tulevasta perintöosasta. Varmaan senkin tekisi mieluusti :-)Harhaa minun ymmärrykseni mukaan on se, että kerran uskoon tulleena ja vanhurskautettuna ihminen ei enää tarvitsisi sovintoverta.
"Joka pahana uskoo, se pyhänä pysyy" on vanha ja koeteltu sananlasku..
Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa kulkee uskovan matka. Se on ristin kantamista.
Kristallivirta vuotaa temppelin kynnyksen alta, eikä siinä ole sekunninkaan katkoa, näin tulee kristityn uskoa.
Jalkoihin tarttuu maan tomua ja likaa, sillä matka kulkee läpi pilkkakaupungin ja erämaan. Pesupaikalle on siten tarvetta päivittäin niin kauan kun matka jatkuu.
Risti kuvaa suhdetta Jumalaan ja lähimmäisiin. Tuon suhteen hoitamiseen tarvitaan sovintoverta. Kristityn matka onkin alennuksessa. Siitä meillä on Jeesuksen matka tämän maan kamaralla esikuvana.
Ei ole palvelija Herraansa suurempi. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Harhaa minun ymmärrykseni mukaan on se, että kerran uskoon tulleena ja vanhurskautettuna ihminen ei enää tarvitsisi sovintoverta.
"Joka pahana uskoo, se pyhänä pysyy" on vanha ja koeteltu sananlasku..
Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa kulkee uskovan matka. Se on ristin kantamista.
Kristallivirta vuotaa temppelin kynnyksen alta, eikä siinä ole sekunninkaan katkoa, näin tulee kristityn uskoa.
Jalkoihin tarttuu maan tomua ja likaa, sillä matka kulkee läpi pilkkakaupungin ja erämaan. Pesupaikalle on siten tarvetta päivittäin niin kauan kun matka jatkuu.
Risti kuvaa suhdetta Jumalaan ja lähimmäisiin. Tuon suhteen hoitamiseen tarvitaan sovintoverta. Kristityn matka onkin alennuksessa. Siitä meillä on Jeesuksen matka tämän maan kamaralla esikuvana.
Ei ole palvelija Herraansa suurempi.>Kristallivirta vuotaa temppelin kynnyksen alta, eikä siinä ole sekunninkaan katkoa, näin tulee kristityn uskoa. muuttis<
Hes.47:3 Mennessänsä itää kohti mies, mittanuora kädessään, mittasi tuhat kyynärää ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli nilkkoihin asti.
47:4 Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli polviin asti. Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä poikki: vettä oli lanteisiin asti.
47:5 Sitten hän mittasi tuhat: tuli virta, jonka poikki minä en voinut käydä, sillä vesi nousi uimavedeksi, virraksi, josta ei voinut käydä poikki.
Tulee uskoa ettei virtaan tule sekunninkaan katkoa, mutta tulee myös uskoa että virta kasvaa niin suureksi ettei sen läpi pääse enää kävelemällä.
Vaatimattomuus ei ole hyve van ojentautumisen laiskuuden hyväksytyksi perustelua. "Tehkää kutsumisenne ja valintanne vahvaksi niin ette koskaan lankea".
Olen koetellut Jumalaa tässä asiassa monta kertaa.
Kun synti oli saanut pienenkin otteen, niin kysyin Jumalalta: Kummassa oli vika omassa valinnantekemisen laiskuudessa tai Sinussa Jumala?
Yhden yhtäkään kertaa elämässäni ei ollut vika Jumalassa vaan aina vika löytyi itsestäni.
Nykyään ei tarvitse enää kysyä kummassa oli vika, vaan voin syoraan kysyä Jumalalta miksi synti sai otteen? Ja voin sen jälkeen pyytää Jumalaa hakkaamaan tekijän sisältäni kappaleiksi ja sytyttämään kotijumalan alttarit tuleen. - ValkeudenEnkeli
muuttis kirjoitti:
Uskova ei elä vanhurskaudestaan vaan vanhurskas elää uskostaan!
Jumalan edessä ei ole kuin kahdenlaisia syntisiä ihmisiä, Armahdettuja syntisiä ja armahtamattomia syntisiä.
Testamentin perintö perastuu lupaukseen, ei lakiin.
Kristitty elää evankeliumin lupauksesta, ei laista.
Lain tarkoitus on johdattaa Kristuksen luokse.Laki osoittaa rikkomukset, ei, että täyttäisimme sen. Lailla on tärkeä tehtävä Jumalan pelastussuunnitelmassa, eikä siitä piirtokaan katoa.
Laki johdattaa itsetuntemukseen.
Tarvitsemme välittäjän rikkottuamme Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan. Jeesuksen Kristuksen.
Laki ei ole ristiriidassa Jumalan lupauksen kanssa, vaan on omalla paikallaan hyvä. Se ei kuitenkaan tuo elämää, se waatii. Se ei koskaan ole tyytyväinen, eikä mikään riitä.
Pitää muistaa lain tarkoitus, se paljastaa ihmisen oman kykenemättömyyden.
Luonnollisen ihmisen tahto on täyttää laki. Lain ja evankeliumin sekoittaminen vie väistämättä orjuuteen ja ilo katoaa. (tuhlaajapojan vanhempi veli esim)
Laki tulee ottaa ystävänä, joka ilmoittaa, ettei sitä tietä pääse perille.
Evankeliumi ilmoittaa että Jeesus vie perille ja on oikea Tie.
Poimintoja Norvannolta galatalaiskirjeen selityksestä.Riettaan henki on alkanut selittää raamatuita. Susi lammasten vaatteissa.
Ei sallisi muiden menevän taivaaseen eikä itsekään halua mennä.
APT 10: 10. Ja kuin hän isosi, tahtoi hän suurustaa. Mutta kuin he hänelle valmistivat, tuli hän horroksiin,
11. Ja näki taivaan auki, ja tulevan alas tykönsä yhden astian, niinkuin suuren liinaisen, neljältä kulmalta sidotun, joka laskettiin alas taivaasta maan päälle,
12. Jossa oli kaikkinaisia nelijalkaisia maan eläimiä ja metsillisiä, ja matelevaisia, ja taivaan lintuja.
13. Ja ääni tuli hänelle: Pietari, nouse, tapa ja syö.
14. Pietari sanoi: en suinkaan, Herra; sillä en ole minä ikänä syönyt mitään yhteistä eli saastaista.
15. Ja ääni sanoi taas toisen kerran hänelle: mitä Jumala on puhdistanut, älä sitä sinä sano yhteiseksi.
16. Ja se tapahtui kolme kertaa ja astia otettiin jälleen ylös taivaaseen.
Olisiko tässä mitään oppimista?- teu,
"vihne",
Apt. 10:10 miksi hän tuli /meni HURKOKSIIN .
11, = OK.
12. siinä oli kaikkinaisia , maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja .
13. Ja tuli ääni ! nouse Pietari , teurasta ja syö.
14. Mooseksen lain puhtaita eli sytäväksi Kelpaamattomia saastaisia ja 'syötäväksi
sopimattomia (luvattomia ) eläimiä koskevat säädökset ovat 3 Moos. 11.
ne eivät ole voimassa Uudessa liitossa . ks. Mat,15 ;11,17-20.
Room. 14;2-6 , 13.:Kol. 2:8,16-23.
15. Ks. äskeinen
16. ok.
Ja kun katsotaan asian kohtuallisuus , kaikki näytettiin kolme kertaa ,
ja kuului samat sanat, sitten otettiin astia ylös taivaaseen .
Pietari oli epätietoinen , mitä hänen näkynsä tarkoitti , Kunnes PH:
ilmoitti että portilla on vieraita ja ne on tulleet tapamaan SINUA.
Pietari kiirheti portille ja siellä oli Korneliuksen lähettämät miehet
Pietarin käynnillä Korneliuksen tykö ja niissa tapauksissa , hän alkoi
ymmärtää jae ,12, näyn tarkoituksen .
jatkan joskus . - teu.
teu, kirjoitti:
"vihne",
Apt. 10:10 miksi hän tuli /meni HURKOKSIIN .
11, = OK.
12. siinä oli kaikkinaisia , maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja .
13. Ja tuli ääni ! nouse Pietari , teurasta ja syö.
14. Mooseksen lain puhtaita eli sytäväksi Kelpaamattomia saastaisia ja 'syötäväksi
sopimattomia (luvattomia ) eläimiä koskevat säädökset ovat 3 Moos. 11.
ne eivät ole voimassa Uudessa liitossa . ks. Mat,15 ;11,17-20.
Room. 14;2-6 , 13.:Kol. 2:8,16-23.
15. Ks. äskeinen
16. ok.
Ja kun katsotaan asian kohtuallisuus , kaikki näytettiin kolme kertaa ,
ja kuului samat sanat, sitten otettiin astia ylös taivaaseen .
Pietari oli epätietoinen , mitä hänen näkynsä tarkoitti , Kunnes PH:
ilmoitti että portilla on vieraita ja ne on tulleet tapamaan SINUA.
Pietari kiirheti portille ja siellä oli Korneliuksen lähettämät miehet
Pietarin käynnillä Korneliuksen tykö ja niissa tapauksissa , hän alkoi
ymmärtää jae ,12, näyn tarkoituksen .
jatkan joskus .Tuo sana piti olla HURMOKSIIN:
- sivu huomautus vain
MIkähän ihmeen autuuss tuossa huonossa suomenlielessä mahtaa piileksiä kun en sitä ymmärrä !?
Sanotteko te kotonanne vaimollenne että jaahas näyttä olevan aika suurustaa kun tuntuu isoavalta ?
jos ette niin miksi ette sano, mutta tänne laitatte noita arvoituksia kun pitäisi tuoda esiin kirkasta Sanaa jota lapsikin ymmärtää!- teu.
Kummasti saat selvää ,kaikseta teet valituksen ,älä heittäydy tyhmäksi
A. Litzeliuksen BIBLIA 1776 on juuri se Raamattu , jota esi-isämme on
lukeneet kuin kuinka kukin on osannut , ja hyvä niin sillä sen asia sisäl-
töä parempaa ei ole , sillä tulimme toimeen 1933 /38 asti .
Tietenkin uusia painoksia tehtiin , ja kaikki KR. on siitä kopitu Ymmärtänet .
kirjoitin tämän että tietosi vahvistuisi , Koska Jumala ei ole halunnut että
kaikki ymmärtää . siksi asioita on , salattu alusta asti tämä on myös
sellainen , asia seikka joka joka pitää ottaa huomioon ..
Tämä on puhtaasti mukavuuskysymys. Rukoilevaisten sivuilla on tämä biplia ja siitä on helppoa ottaa paikkoja kopsaten. Mulla oli aiemmin bittibiblia, mutta kaluston uusinta
teki sen kelvottomaksi, kun en osannut sitä asentaa.- teu,
Älä ota nokkiis , jokaisella pitää olla lupa tehdä juuri sen muotopinen visti
kuin hän haluaa , tahi Aloitus ei ole kellään vara arvella mitään , koska
asia ei kulje ennen tietoa /tai päinvastoin .
Kaikki ne tuulihaukat jotka pyrkii nokkimaan meitä, ei ole
mistään kotoisin , ja tuskin tuleekaan . Jokaisella ihmisellä
on aivan varmasti oikeus omiin kirjoituksiin ..
Yksinkertaistetaan yksi kysmys. Onko näin: Ihmisen tehtävä on tehdä syntiä jatkuvasti ajatuksin, sanoin, töin ja laiminlyönnein ja Jeesuksen tehtävänä antaa anteeksi niitä syntejä?
Jos ajatus on näin, niin minun tulkintani on seuraava: Se on vanhantestamentin uhripalvelusta, joka ei anna voimaa synnin kiusauksen voittamiseen.
Joka ei koe tätä omakseen, niin ei pidä kiivastua. Jos joku tuyntee, että tämä asia pistää, niin mieti onko asia aiheellinen ja vaatisiko se jotain käsittelyä.- teru,
Kyllä' varmaan , Jokaisen VT:n AIKANAKIN sYNTIÄ sai pyytää anteeksi .
Eli tarkoitan sitä , että vaikka uhripalvelusta oli ainoa joka antoi voimaa synnin kiusaukisen voittamiseen, , , Kuitenkin VT-ihmiset uskoivat tulevan Kristuksen,
Ja kun he uskoivat näin Heillä oli valmiina Sielun pelastus ..
Se oli tapahtunut vaikka kuinka kauan sitten , Aapelista asti , Hän oli ensimmäinen
vainaja joka kerrotaan Raamatussa , ja se oli viimeinen joka kuopli ennen ryöväriä sillä hän sielunsa oli ensimmäinen joka vietiin paratiisiin .
Humaatteko kuinka vaivatta asiat liikkuu SILLOISISSA ja NYKYISISSÄ asioissa
Tuonelassa piti saarnata , Evankeelinen Saarna , SEN Kristus piti sillä' tunelassa
kaikille . jonka jälkeen Hän toi kaikkien halukkaitten sielut paratiisiin ..
Sen jälkeen Hän kiiruhti Arimatialaisen antamaan hautaan jossa jo odotti
naiset , mutta ei yksikään sen tähden että heistä olisi tehty (pappia)
vaan sen tähden , että heillä oli usko , Jeesukseen Kristukseen .
- irak
Jeesus Messias on myös kuningas, erit. niille jotka ovat kasvaneet lapsuudenuskostansa aikuísuuteen ja myös erottamaan hyvän pahasta. Näin, Jeesus Messiaasta(pelastaja), vapauttaja,"vapahtaja") on tullut elävä persoona, johon on suhde. Hänestä on tullut "sulhanen"..näin ollen jota rakastaa ei tahtoisi pettää. (!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082493
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2392161Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461771Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4621730- 1011719
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384