Mitä kaikkiallinen jumaluus tahtoo?

....................

Kaikkialla on vain läsnäolo, joka on tietoisuutta olemisesta ja autuutta. Tuo autuus on rajattomuuden autuutta, vapautta kärsimyksestä.

Aina on ollut oleminen, koskaan ei ole ollut olemattomuutta. Aina on ollut sama ja tulee olemaan.

Kaikkialla oleva tietoisuus sykkii edestakaisin aina ja ikuisesti kahden olotilan väliä
- toisen nimi on rajattomuuden autuus ja läsnäolo ilman muotoja (alku)
- toisen nimi on muotoelämä, rajattomuuden autuus on näennäisesti kadonnut muotoverhoon (loppu). Tällöin koetaan näennäisesti kärsimystä. Muodossa oleva tietoisuus luulee sen todeksi, se on pääasia. Tämä kärsimys saa lopputilassa olevan palaamaan takaisin alkuun.

Mutta paluukin on näennäistä, sillä rajattomuus on koko ajan ollut sama oma itsensä ilman kärsimystä.

Ja taas olemme rajattomuuden autuudessa ilman muotoja lopun jälkeen. Mitä ideaa tässä on?

Idea on yksilöitymisessä. Kaiken tarkoituksena on tehdä rajattomuus yksilöityneeksi. Näennäisen matkana rajattomuus on yksilöitynyt, jotta rajattomuus voi kokea olevansa monipuolisempi.

Näin rajattomuus menee eteenpäin, ja monipuolistaa itseänsä katoamalla välillä muotoon ja tuskaan. Mutta rajattomuus tietää, ettei tuo tuska ole todellista vaan pelkkä näennäinen oppiläksy.

Tässä olen koettanut kertoa sellaista mitä ei voi kuvata muodon kielelle.

Rajattomuuteen tulee vivahteita, jumalus kasvattaa näennäisesti itse itseänsä itse syntymällä näennäiseen maailmaan.

Kaikki on suurta leikkiä, leikkiä siksi koska kaikki ovat koko ajan päämaalissa. Kukaan ei ole oiekasti lähtenyt minnekään alkulähteestå. Siksi tämä voidaan nähdä myös komediana tai parodiana.

Ketään ei voida pelastaa sillä kaikki ovat jo pelastettuja. Olleet aina ja muuta mahdollisuutta ei ole.

6

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen aina ja muuta mahdollisuutta ei ole.

      Aika kivasti

      • ....................

        Perustuu siihen, että kun muodot ja mentaalinen prosessointi poistetaan, ja tietoisuuskin poistetaan, jää jäljelle tietoisuuden siemen. Tämä tietoisuuden siemen on kaikkialla ja kaikille yhteinen. "Se mikä on ennen tietoisuutta, ja ennen ajatuksia".
        Tämä esitietoisuus on manifestoitumaton muodoissa, me olemme se pohjimmaltamme.

        Käytin yksilöllisyys -sanaa, joka voi olla hieman vaarallinen, ja mikä voidaan käsittää väärin kuten tuo alempi käsitti.

        Henkinen yksilöllisyys ei ole koskaan erillinen toisesta, vaan ykseydessä toiseen. Kaikki nähdään pohjimmaltaan itsenä tässä tietoisuudessa.

        Ekhart Tolle puhuu samasta. Ollaan käytännössä samaa mutta ilmennetään mentaalisen käyttövälineen kautta yksilöllisyyttä.


    • HERÄTKÄÄ JO!!!!

      Olet hakoteillä.
      Nimenomaan juuri eriytymiseen suuntautuminen ja yksilöitymiseen hakeutuminen johti alunperin,, ajan alussa tähän tiedottomuuteen.

      Yksilöityneinä on sokea jopa omalle kokonaisuudelle, saatika lajemmin ajatellen, siis vähän samoin kuin itsekkäässä kapitalismissa, tai kommunismissa kuin rahaan ja työhön jumalan sanana uskovat ihmiset eivät voi kuvitellakaan maailmaa ilman rahaa, voittoja ja tappioita.
      Samaa sokeutta edustaa totaalisemmin yksittäisen ihmis-elämän ja yksilöityneiden tietoisuuksien näkemystä elämästä.
      Kehällisyys löytyy kummastakin, siis tietty universumi tasosta, kuin kollektiivitasoista, koska ne edustavat aivan samaa, mutta eri-laajuudessa. Muuta niissä ei pysty hahmottamaankaan, oikestaan ainut lohtu on se, ettö voidaan luoda lisää tekemistä häivyttääkseen totaalisen yksinäisyytensä ja hämätä itseään luomalla erillaisi versioita alkuidesta.
      Huomaa kuitenkin että tuletko siitä lopulta hullua hurskaamaksi koska ajallisuus luo aina itse oman rajallisuutensa.

      Tämän homman idea on se, kun se perustuu haluamiseen, että kun se tunnetusti luo kärsimyksen, tuntuu kuin olisi jumalan kanssa tai yhteydessä Hänen tekemisessään(hieman kuin viiltelisi itseään siksi että tuntisi olevansa olemassa). Kuitenkin mitäkään systemaattinen luomis-toiminta ei yrityksistä huolimatta keinotekoisena apu-suureena kuolemassa(väitetty Elämä) poista niitä faktoja joita ajallisuus/matri aiheuttaa syy&seuras lakien kautta.
      Syy&seuraus laki ei ole virhe kuvassa, se on kuvaa ja siitä seuraamuksena aina vain lisää erillisyyttä erillisyydestä jota te pidätte, jopa kehutte siksi ainoaksi aitoudeksi, koska ett muusta tiedä.
      Rauhaaa ja onnea ei kukaan tässä, eikä se itse onnistu yrityksistä huolimatta saamaan siitä itsestään sen keinoin(materia&ajallisuus, olkaa edes kerran rehellisiä).

      Tämän taustalla on siis se, että eriytyminen tarvitsee aina materiaa, eli toiseutta ollakseen.
      Se on pakko olla niin koska se samall antaa tarkoituksen pakkona joka poistaa valinnan vapauden.
      Se todellisen vapauden unelma ei toki poistu, koska se osaltaan luo tarkoitusta pyrkiä vapuden unelmaa kohti, mutta samalla se sysään unelman aina tavoittamattomiin.Sekin luo takoitusta, josta haetaan syytä "matkalle" ,eli sitä takoitusta, joskaan ei koksaan päästä perille,

      Systeemienne kautta ei voi saavuttaa todellista Jumalaa, ei edes jumalallisuutta, vain luovuuden ja sisäisen sankarinsa, luojuutensa.
      Ette voi käsittää niin kauan kunnes aniloitte ajatuksenne ja itsenne sitä, millaista on olla olematta olemassa,, ette edes meditaatiossa.
      Jumala ei teille, te uskotte vain, yhteyttä ei oole Jumlaan, rukoilette itseänne, mutta ylpeydessänne luojina luulottelette itsellenne olevanne osa Jumalaa, jotkut röykeimmät jopa itse Jumala, eihän sille paikalle muita edes näy, tai kuulu, ja siksi pyritte itse olemaan ja uskomaan ja luomaan Jumalan jumala-kuvatusten kautta, ja vikaan menee aina.

      • ....................

        Joo olet oikeassa että meidän tulee tiedostaa se, että pohjamme on samassa alkulähteessä. Urantiakirjassakin kuvattu probleemi, yhden käyttövälineen ei pidä julistautua Jumalaksi, kuten tuo Planeettaprinssi legendan mukaan teki. Mentaalisessa käyttövälineessä voimme olla yksilöitä, mutta ei sitten muuten?

        Me tiedostamme, että olemme samaa yhtä ainoaa tietoisuutta, mutta käyttövälineemme mentaalitasoilla voi olla yksilöllisesti värittynyt. Eikös tämä ole jo aika hyvä saavutus? :)

        Tila ei kai ole ehdottoman lopullinen.

        Tässä tilassa teemme yhteistyötä muiden itsemme osien kanssa. Olla luomatta mitään? Mitä se semmoinen on? Voiko olla luomatta yhtään mitään, olla vain?

        On kai turhaa olla vain tyhjänpanttina luomatta mitään koskaan milloinkaan.


    • Hyviä kirjoituksia, mutta mutta tukeutuvat paljolti toisten oivalluksiin jotka nekään eivät ole aina täydellisiä.

      On olemassa ajaton elämä, ääretön tietoisuus, jonka osa myös me olemme, ja kaikkia elämä kaikkialla maailmankaikkeudessa
      On vain yksi elämä, jota me kaikki olemme, fyysiset kehomme ovat erillisiä
      Ihminen eli läsnäolon tilassa, ennenkuin materiasta kehityksen kautta syntynyt, ego sielu otti vallan, ja alkoi elämään erillisyyden harhassa.
      Sen seurauksena on syntynyt sitten tämä kärsimysten täyttämä yhteiskunta
      Kaikki ajallinen ja materiaalinen on syyn ja seurauksen lain alaista.
      Läsnäolon tila on taas ajaton, ja elää nykyhetkessä, eikä sillä ole enään syyn ja seurauksen alainen henkisesti, ja se johtaa sitten myös kaikkien kärsimysten päättymiseen.

      Joten olemme täällä, ilmentämässä tuota ajatonta elämää ajassa ja aineessa
      Kun fyysisen elämän edellytykset syntyvät jollain planeetalla, tuo elämä tulee siihen ja alkaa kehitys esiasteelta kohti täydellisyyttä.

      Kun ajatus tietämättään loi ihmisen henkiselle alueelle
      tuon erillisyyden niin yhteys kaiken lähteeseen katkes,
      mutta paipuu takaiin jäi, niipä se loi sitten omat ajalliset jumaluutensa, jotka ovat saattaneet ihmisen henkisen kasvun pysähtyneisyyden tilaan, ja sillä tulee olemaan seurauksensa

      • Olet ehkä oikeassa, pystykö todistamaan julistuksenomaisen vaitteesi?

        'Kun ajatus tietämättään loi '....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe