Mulla on Volvo 740 Turbo -88 jos vaihdan siihen vaikkapa BMW 730IA -94 moottorin tai Volvo 850 T5 -97 moottorin niin hyväksytäänkö se katsastuksessa tai saanko sen jollain läpi?
Auton Moottorin vaihtaminen ja muutos katsastaminen
8
5189
Vastaukset
- Tehoraja
Taisi olla luokkaa automallin tehokkain 20 %.
- 25 v kosla
Saksassa maksoivat auton paalausmaksua yli 10 vuotta vanhoista autoista. Meillä pitäisi tehdä samoin, mutta ehkäpä yli 20 vuotiaille autovanhuksille. Taitaa olla teillä kotiväki ihastunut tuohon 25 vuotiaaseen koslaan.
- Volvo740
Haha joo mä en vaa viitti alentua ajeleen millää uudella "autolla". Liian naurettavaa mulle :P Mä mieluummi maksan enemmä vanhast ku uudesta. Kyllä ihan sua sääliks käy, mut koita jaksaa
- kardaanivetoinen
Muutoskatsastin E34 525 bemarin vasta. Hajosi bensamoottori 2,5 192hp, mutta kori on muuten hyvä alustoineen ja varusteineen. Vaihdoin mulla ylimääräisenä lojuneen 2,5l turbodieselin paikoilleen.
Katsastus meni ongelmitta läpi ja otteeseen tuli 105Kw ja diesel. Voiman perusteella ei voi verratakkaan moottoreita keskenään. Diesel on paljon riskimpi pienellä kikalla ja vie lähes puolet vähemmän ainetta. Perämurikan sisälle rakensin samalla dieselin aavikkovälitykset.
- perrieirie
Vaihto hyväksytään, teho ei saa kasvaa yli 20%. Muutosprosentit kirjataan. Toki jotain teknisiä haasteita voi olla. Mm, kaikki apulaitteet vaihtunee ja prosentit kasvaa sen myötä.
- jäminki
Volvo 740 -88 ei tarvitse olla vähäpäästöinen. Täten on siihen
moottorin vaihto mahdollista monella tavalla, kunhan ei ylitetä
seuraavia arvoja: Massa max.20%, teho max.20% ja iskutilavuus
25% suurempi kuin vertailumoottori. Vertailumoottori on
suurin moottori, mikä ko. automallissa on koskaan käytetty.
Jos laitetaan riski kone, on auton alusta ja jarrujärjestelmä saatettava
myös vastaamaan suurinta vertailumoottoria. Tämä kannattaa tehdä jo
oman turvallisuutensa vuoksi, vaikka vihreä katsastaja ei sitä osaisi
ehkä vaatia. Kokenut katsastaja kyllä.
Tietysti voi tehdä myös niin, että vaihtaa vain koneen ja paskat mistään
muutoskatsastuksesta. Jos joku siihen katsastuksessa puuttuu, mikä
on epätodennäköistä, voi haistattaa katsastajalle kyrvän ja viedä auton
vaikka HelppoKatsastukseen tai Kunnon Katsastukseen, missä siihen
ei varmasti puututa.
- teeviisi
Miksi et odota tammikuuhun ? Sittenhän voit kusettaa korjaamokusettajia. Ei takuulla huomaa mitään, ja jos huomaa niin niillä menee sormi suuhun. Toinen konsti on lahjoa. Anna 150 € niin saat leiman. Huijausmahdollisuudet kasvaa huomattavasti ensivuoden puolella.
- Hans K
Ei ala vielä tammikuussa, vaan vasta ensi vuoden heinäkuussa.
Merkkiliikkeissä kyllä varmasti huomataan, onko auton moottori
alkuperäinen. Tulevat kuitenkin tekemään vain määräaikaiskatsastuksia.
Täten heillä ei ole mitään intressiä puuttua muutoskatsastuksen
vaativiin asioihin, kun eivät voi niitä tehdä. Jatkossa vaan kaikki alustasarjat,
laittomat rengasjutut sun muut vaan korjaamoille ja läpi menee.
Mutta auta armias, jos jarruero on 31% tai nastaero 26%, niin
katsastusasema on kyllä parempi paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733