Kuusamolaisia kummituspaikkoja

Peräkylän elvis498

Ennen vanhaan Kun ei ollut muuta tekemistä niin vanhemmat kertoi kummitus juttuja lapsille. itellä on Kummitus jutut alkanu kiinnostaan niin Kertokaa tähän alapuolelle niitä PElottavia kummitus paikkoja kuusamossa ja taloja joissa kummittelee.

26

4947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peräkylän elvis498
    • kyläelivisperä498
    • Kummituksista en tiiä...

      Yks aika mielenkiintonen paikka on se Tolpanniemen "vanha talo". Ite oon käyny siel viimeksi joskus 2008. Mut karmiva paikka omasta mielestä.

      • kmsnfjn

        Mitä taloa tarkoitat?
        tvv. tolpannokkalainen


      • niin...
        kmsnfjn kirjoitti:

        Mitä taloa tarkoitat?
        tvv. tolpannokkalainen

        Sitä taloa jonne pääsee muistaakseni jotenkin Noitinniementien kautta. Lähellä rantaa, metsän keskellä, pihalla kaivo ja kaksikerroksinen.


      • Anonyymi
        kmsnfjn kirjoitti:

        Mitä taloa tarkoitat?
        tvv. tolpannokkalainen

        Samaa kyselee hän???Tolpanniemestä


    • hjjjjjjj

      kitkantiellä paljo autiotaloja?

    • peräelvis

      voitko tehä linkin Googlemapsiin ja laita tähän merkitse se talo siihen kartalle. kiitos

    • fdfsfdsfsfds

      siinä se on missä ei oo muita taloja kovin lähellä,järven rannassa melkein,joskus pentuna siinä käytiin palloilemassa

    • no minä ite tietenki

      Joo, Tiedätkö kuka sen talon omistaa? ja onko siellä tapahtunut mitään yliluonnollista/ järjelle selittämätöntä?

      • Vihtasalmi

        Ei se mikään kummitustalo ole. Minun mummola. Hyviä muistoja aikanaan. Valitettavasti vandaalit särkeneet paikat. Oletko käynyt "kummittelemassa" itse siellä ja tehnyt rumaa jälkeä?


      • Kuusamostakotoisin
        Vihtasalmi kirjoitti:

        Ei se mikään kummitustalo ole. Minun mummola. Hyviä muistoja aikanaan. Valitettavasti vandaalit särkeneet paikat. Oletko käynyt "kummittelemassa" itse siellä ja tehnyt rumaa jälkeä?

        No miten selität ne käytetyt haulikonpanokset lattioilla ja "kultakorujen" jäännökset?


    • mosgnet

      se noitiniemen talo on erään itse noitiniemessä asuneen pariskunnan mökki. se on tietääkseni yksityisyysaluetta eikä sinne ole muilla asiaa. huhuja oon kuullu että kyseinen pariskunta ei käytä mökkiänsä enää koska vuosia sitten joutunut ilkivallan kohteeksi, kallis lasku olis tullu jos oisivat uusineet kaikki rikotut ikkunat yms. keilahallia vastapäätä on jonkinlainen hylätty talo, siellä on tultu käytyä pari kertaa. sitä sanotaan pulutaloksi, koska sisällä on lukuisia kuolleita puluja

    • Jejdjdj

      Nyt kesällä tuli kierreltyä ni lentokentän lähellä on ainaki kolme autio taloa yks on ihan koskettamaton vaatteita ja arvoesineitä pullollaan.

    • ranekrts
      • ranekrts

        lisäksi tuo ghostobox (aaveradio) scannaa radiotaajuuksia kovalla nnopeudella ja aiheuttaa valkoista kohinaa. siinä ei ole mikrofonia. kaijuttimista kuuluu kysyttäessä esim kuka täällä on? saattaa vastaus olla kummitukselta, jonka ääni kuuluu kaijuttimesta vaikka että "pekka"


      • rölli234234

    • KoustPasters

      Kannattaa mennä paikalliseen vokkiin kyllä siellä joku tulija kumitteluunkin on vedonnut ja juttuja riittää.

    • Anonyymi

      Vastaan ihan vaan siksi, koska tiedän että joka joskus ettii täältä. Porkkatörmän vanha lastensairaala on tosi kiinnostava mesta. Ne portaat jotka vie sille ulko-ovelle josta pääsee sisään on tosi rikkinäiset nii en tiedä pääsekö sinne enää.

      • Anonyymi

        Purettu jo


    • Anonyymi

      Pirunkirkossa on kummituksia

    • Anonyymi

      En ole kuusamolainen, mutta itselläni on ollut lukuisia, erilaisia nk. "kummitus"-kokemuksia. Laitoin ""-merkkeihin, sillä nuo kokemukset ovat olleet erilaisia, enkä osaa sanoa niiden tietynlaista alkuperää.

      "Kummittelu" on aika laaja käsite, se pitää sisällään erilaisia ilmiöitä, joiden syyt ja olemus ovat erilaisia. Ne, jos suurin osakaan, eivät ole joidenkin oletettujen, "kuolleiden ihmisten" hiippailuja, joskin tällaistakin "saattaa" esiintyä.

      Kummittelun kokeminen ei ole mitenkään "kivaa". Se on pelottavaa, jos ei nyt aivan "hyytävää kauhua", niin epämiellyttävää, sillä itsesuojeluvaisto saa ihmisen varuilleen. Lähellä tapahtuu jotain, jota ei näe.

      Tää on kesyimmästä päästä kokemuksiani: olin aikoinaan miesystäväni kanssa kylässä hänen kaverinsa luona. Siinä istuttiin ja juteltiin, kun yhtäkkiä seinällä ollut viherkasvi-amppeli hyppäsi siitä lattialle. Ei pudonnut, vaan hyppäsi. Tuijotimme sitä hiljaa. Asunnon haltija sanoi: "se tekee tuota joskus". Aloin kysellä, onko asunnossa joitain okkultistisia esineitä. "Ei." Mutta kämppäkaveriseen eli alivuokralaiseksi hän oli ottanut jonkun "henkisesti häiriintyneeltä vaikuttavan tyypin", joka mm. söi hänen ruokansa jääkaapista.

      Oletettavasti tuossa "oudossa" miekkosessa oli nk. riivaajahenki, tai pari. Ilmeisesti nämä henget aiheuttivat noita ilmiöitä. Kummittelu ei ole koskaan Jumalasta ja hänen enkeleistään lähtöistä. Jumalan enkelitkin voivat tulla ihmistä lähelle, mutta se ei ole "kummittelua". Fiilis on ihan toinen (olen näitäkin kokenut).

      Uskokoon kuka haluaa. Ei ole pakko.

    • Anonyymi

      Vetikö kummitustarinat hiljaiseksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe