Mitä käyttöä jumalalle olisi ?
Mihin sitä tarvitaan?
Miksi tarvitaan jumalaa?
34
154
Vastaukset
- Frans II
Uskonto on Marxin mukaan hallitsevan luokan käyttämä väline, jonka kautta ihmiset voivat hetkellisesti saada lievitystä kärsimyksiinsä kokemalla uskonnollisia kokemuksia. Hallitsevan luokan edun mukaista on edistää käsitystä, jonka mukaan ihmisten nykyinen kärsimys tulee johtamaan ikuiseen onneen. Niin kauan kuin kansa uskoo, se ei yritä aidosti ymmärtää ja voittaa kärsimystensä todellista lähdettä, mikä Marxin mielestä oli riistävä talousjärjestelmä. (Wikipedia)
- Älä vain ajattele
Jumala on tyhmille ja sivistymättömille ihmisille selitys kaikkeen, mitä he eivät tiedä eivätkä kykene ymmärtämään. Kuten palstan hihhulit meille päivittäin todistavat.
Jumala antaa myös oikeuden vihata, sortaa, alistaa, halveksia ja nöyryyttää tiettyjä ihmisryhmiä, kuten naisia, homoja ja vääräuskoisia tai ateisteja. Kuten uskonnot ovat aina tehneet kautta aikojen.
Jumala antaa myös ihmiselle ikään kuin laillisen oikeuden ja tekosyyn olla umpipimeä seinähullu tavalla, josta muuten joutuisi pakkohoitoon johonkin laitokseen. Kuten palstan säälittävät hihhulit meille päivittäin todistavat.
Jumalaa tarvitsevat ihmiset jotka eivät osaa ajatella.
Kuten palstan ihmiset päivittäin meille todistavat.
- J.Ahve
No jumalaa tarvitsevat ne ihmiset,joiden kuolemanpelko sumentaa ajattelun.
Jumala joka selittää kaiken ei oikeasti selitä mitään. - 17+11
Jumala on laiskan ihmisen ratkaisu sille, että ei haluta ottaa asioista selvää.
- yhteysonkelma
En tiedä. Joka kerta kun olen soittanut hänelle, vastaus on ollut "soittamaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä".
kysyn vaan ?
>>>Miksi tarvitaan jumalaa?- 9+19
"rahvas ei marssisi sodassa varmaan kuolemaan jne."
Tässä on minua erittäin paljon kiinnostava asia. Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi? Jos sotia syttyisi vain ja ainoastaan omien tarpeidemme, ei jonkin ylemmän tahon jalon puolustamisen, vuoksi, ihmisten olisi ehkä helpompaa nähdä, mikä on kohtuullista ja mikä menee liiallisuuksiin. Mutta kun tunnetaan hahmo, joka on "kaikkivoipa, jolle kaikki ovat kaiken velkaa", ei kai mikään järjetön ylilyönti voi olla liikaa? Jos ylilyönnin suorittaja vain tekee sen tämän "kaikkivoivan" nimissä. 9+19 kirjoitti:
Tässä on minua erittäin paljon kiinnostava asia. Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi? Jos sotia syttyisi vain ja ainoastaan omien tarpeidemme, ei jonkin ylemmän tahon jalon puolustamisen, vuoksi, ihmisten olisi ehkä helpompaa nähdä, mikä on kohtuullista ja mikä menee liiallisuuksiin. Mutta kun tunnetaan hahmo, joka on "kaikkivoipa, jolle kaikki ovat kaiken velkaa", ei kai mikään järjetön ylilyönti voi olla liikaa? Jos ylilyönnin suorittaja vain tekee sen tämän "kaikkivoivan" nimissä.>>>Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi?
- Thronos
9+19 kirjoitti:
Tässä on minua erittäin paljon kiinnostava asia. Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi? Jos sotia syttyisi vain ja ainoastaan omien tarpeidemme, ei jonkin ylemmän tahon jalon puolustamisen, vuoksi, ihmisten olisi ehkä helpompaa nähdä, mikä on kohtuullista ja mikä menee liiallisuuksiin. Mutta kun tunnetaan hahmo, joka on "kaikkivoipa, jolle kaikki ovat kaiken velkaa", ei kai mikään järjetön ylilyönti voi olla liikaa? Jos ylilyönnin suorittaja vain tekee sen tämän "kaikkivoivan" nimissä."Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi?"
Myös minua kiinnostaa tuo ominaisuus uskonnoissa.
Vanhanaikaisissa kassakoneissa oli sellaiset kertausnäppäimet joilla ykkösestä sai vaikkapa tuhat yhdellä painalluksella, lisäämällä nollia.
Minusta uskonnot ovat samanlaisia kertausnäppäimiä.
Kun uskonnon taholta laitetaan vaakaan toiselle puolelle ikuinen autuus, Jumalan tahto, ihmisen alamaisuus jumalansa edessä ja pelko ikuisesta kadotuksesta niin silloin siihen toiseen kuppiin on helpompi heittää vaikkapa oma elämä tai perheen terveys ja koskemattomuus.
Ja kuitenkin - se kertausnäppäin on pelkkiä nollia. - miss ei kirj.
9+19 kirjoitti:
Tässä on minua erittäin paljon kiinnostava asia. Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi? Jos sotia syttyisi vain ja ainoastaan omien tarpeidemme, ei jonkin ylemmän tahon jalon puolustamisen, vuoksi, ihmisten olisi ehkä helpompaa nähdä, mikä on kohtuullista ja mikä menee liiallisuuksiin. Mutta kun tunnetaan hahmo, joka on "kaikkivoipa, jolle kaikki ovat kaiken velkaa", ei kai mikään järjetön ylilyönti voi olla liikaa? Jos ylilyönnin suorittaja vain tekee sen tämän "kaikkivoivan" nimissä."Tässä on minua erittäin paljon kiinnostava asia. Kuinka paljon maailmassamme olisi sotia ilman uskontoja - tai siis, kuinka paljon vähemmän niitä olisi?"
Ääri-islamilaiset "rättipäät" ainakin lopettaisivat itsensä ja siinä samalla muiden räjäyttelemisen.
"Mitä käyttöä jumalalle olisi ?"
Riippuu vähän siitä, mihin se jumala kykenisi. Voisi vaikka alkuun lopettaa nälänhädän tai sitten käänneellä pihvejä hampurilaisravintolassa, riippuen siitä, mihin kykenee.- miss ei kirj.
Jep, Jeesus mäkkäriin hamppareita paistamaan, enemmän hyötyä siitä siellä olisi :D
- atesimi on nolla
Onneni on olla Jumalaa lähellä. Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa ja iljettävä ja turmiollinen on hänen menonsa, näin sanoo Raamattu.
Jumala on luonut ihmisen elämään yhteydessänsä ja ilman yhteyttä Luojaan ihmsien elämä ontuu ja elämä ei ole sitä mitä sen tulisi olla.
Minut on luotu Jumalani ystäväksi ja työtoveriksi.
Hänessä elän liikun ja hengitän ja myös siirryn kerran ikuiseen Elämään.- Apo-Calypso
Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".
ateismi on... >>> Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa ja iljettävä ja turmiollinen on hänen menonsa,
- ATEISTI on 1
"Atesimi on nolla" voisi ainakin tarvita jumalaa, että ymmärtäisi kysymyksen mihin yritti raamatua siteeraamalla vastata.
Sanokoon raamattu mitä vaan, sehän ei ole jumala. - miss ei kirj.
Voi raasua. Minun onneni on olla lähellä poikaystävääni ja tulevaa miestäni ;) ja tietysti kaikkia rakkaita ystäviäni ja omaisiani. He sentään ovat olemassa. :)
- 1213
Olen sitä mieltä, ettei Jumala ole jotain, jolla on käyttöä ihmiselle, koska Jumala ei ole asia, jota ihminen ohjaa tai määrää. Mutta ihmisellä voi olla jotain käyttöä Jumalalle.
- löydä Jumala
Herää sinä, joka nukut, niin Kristus sinut valaisee. Sokea ei voi nähdä ja ei ymmärrä ja hän on eksyksissä.
- kysyn vaan ?
Minähän vain kysyin " mihin sitä (jumalaa ) tarvitaan? Jos vaikka sattuisin sen tapaamaan.
- venaaja
kysyn vaan ? kirjoitti:
Minähän vain kysyin " mihin sitä (jumalaa ) tarvitaan? Jos vaikka sattuisin sen tapaamaan.
Lisää todisteita kaivataan, palataan sitten asiaan, jos niitä sattuu löytymään
- Apo-Calypso
- Äly hoi älä jätä
Apo-Calypso kirjoitti:
Tällä kaverilla ei ole kyllä kaikki murot kulhossa. Hokee tuota samaa värssyä psykoottisesti joka päivä.
Aloittajan kysymys taas on hyvin absurdi, mihinkö tarvitaan kaiken Luojaa? Mietitäänpä hetki yhdessä. Höm höm..... -.- - Apo-Calypso
Äly hoi älä jätä kirjoitti:
Tällä kaverilla ei ole kyllä kaikki murot kulhossa. Hokee tuota samaa värssyä psykoottisesti joka päivä.
Aloittajan kysymys taas on hyvin absurdi, mihinkö tarvitaan kaiken Luojaa? Mietitäänpä hetki yhdessä. Höm höm..... -.-Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".
Tuo on täysin pätevä vastaus ääriuskonnollisen roskaväen harjoittamalle käytetyn jestaksen kaupustelulle. Jos sinua harmittaa, niin sepä hyvä. - Äly hoi älä jätä
Apo-Calypso kirjoitti:
Tuo on täysin pätevä vastaus ääriuskonnollisen roskaväen harjoittamalle käytetyn jestaksen kaupustelulle. Jos sinua harmittaa, niin sepä hyvä.Ei, vaan sinulla alkaa vintti pimetä lopullisesti, katsos kun loputtomiin ei Jumala pilkkaasi katso.
- Hihut kertokaa
Ei, vaan sinulla alkaa vintti pimetä lopullisesti, katsos kun loputtomiin ei Jumala pilkkaasi katso.
Tämäpä mielenkiintoista.
Kumpi tapahtuu ensin,Jestaksen Toinen Tuleminen vai Apo-Calypson "vintin pimeneminen"?
Itse en näe merkkejä kummastakaan. - Etkö rukoilekin?
Ei, vaan sinulla alkaa vintti pimetä lopullisesti, katsos kun loputtomiin ei Jumala pilkkaasi katso.
Taidat rukoilla jumalaasi, että se pistäisi pilkkaajat kylmäksi, eikö niin? Miten jumalasi pinnan loppuminen näkyisi?
- Aada agnostikko
Minulla olisi käyttöä vaikka mihin.Johdattamaan elämässä.Kuitenkin voin vain todeta että itse olen yrityksen ja erehdyksen kautta monen asian joutunut oppimaan.Rukoilut ym uskomiset olen lopettanut, koska en ole vakuuttunut niiden hyödyllisyydestä ja onhan tämä elämä sujunut muutenkin.
Elämässä on monia vaikeita tilanteita joissa jumalalla olisi käyttöä, mutta kun ei tätä oikein kuulu, eikä näy silloin kun pitäisi, eikä siellä missä pitäisi.Vastatkoon sitten ajallaan jos on, tai olkoon vastaamatta.En voi kuitenkaan ohjautua jonkin näkymättömän, kuulumattoman, todistamattoman,käsittämättömän, salatun, ym, ym, ehkä olevan mukaan.- Aada agnostikko
Toisaalta ymmärrän hyvin että ajatus jumalasta tuo tuvallisuuden tunnetta ja jatkuvuuuden tunnetta monelle elämän epävarmuuden keskellä ja kuoleman lopullisuuden edessä.
Ihmisten tulisi kuitenkin auttaa toinen toisiaan parhaalla mahdollisella tavalla, koska siitä hyötyvät kaikki, viimekädessä auttaja itse.
nimim. atesimi on nolla: Uskot että tuo "yhteytesi" Jumalaan tuottaa hyviä asioita,
mutta jos näin ei olekkaan?
Ei se uskominen ja varsinkaan auktoriteettiusko ole mikään yksiselitteisesti hyvä asia.
kysyn vaan ? >>>Mitä käyttöä jumalalle olisi
- Atte Ateisti
Jumalan (tai myös pienellä kirjoitettuna jumalan) leveän selän taakse voi pieni ihminen mennä piiloon omia äkkijyrkkiä mielipiteitään ja tekojaan.
"En minä niin sano, vaan Jumala..." "Miksi tarvitaan jumalaa?
Kaikki eivät tarvitse jumalia.
Jotkut kuitenkin tarvitsevat, oli niitä sitten olemassa tai ei.
Jotkut tarvitsevat ymmärtäjää, rakkautta, turvaa tms. mitä he eivät osaa tai uskalla hankkia todellisessa elämässä.
Jotkut tarvitsevat auktoriteettia.
Jotkut tarvitsevat jumalia tyydyttääkseen niihin vetoamalla vallanhaluaan tai saadakseen maallista etua itselleen.
Jotkut ovat löytäneet jumalista oivan avun painostamaan muita ihmisiä sukupuolisuhteisiin kanssaan.
Jotkut ovat vain helposti höynäytettäviä ja ryhtyvät tarvitsemaan jumaluuksia, vaikka selviäisivät ilmankin.
Kyllä jumalille tarvetta löytyy. Ovathan ne megaluokan businestä.- miss ei kirj.
Ei mitään, eikä mihinkään. Hyvä näin. Tai noh, ehkä kuitenkin joillekin ihmisille enemmän myötätuntoa ja auttamisen halua... ja ja ja enemmän sateita afrikkaan.
- överTårnio21
Pelottava ajatuskin, että jumalaa/jumalia/saunatonttuja ei olisi olemassa.
Eihän silloin olisi meitä ateistejakaan!
Joo, myönnetään, meni vähän överiksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429425T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332141Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo271830- 1351631
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951194Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81149- 711107
- 92952
- 49865
- 78860