Vuorisaarna

Roskakuski

Olen tietylla tapaa amatööri raamatun lukija. Olen nyt tavannut Vuorisaarnaa jatoivoisin täältä löytäväni ihmisiä jakamaan ajatuksiaan ja opastamaan.

Koen tällä hetkellä Vuorisaarnan huikeaksi tiivistelmäksi huikeita asioita. Kaikki ei vain oikein aukea.
1. "Autuaita ovat puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan." Kuka on puhdas sydäminen? Emmekö ole kaikki syntisiä?

2. "Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivä teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät isäänne, joka on taivaassa" "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta isältänne" Eivätkö nämä ole ristiriidassa? Itse kipuilen uskoni ääneen sanomisen kanssa. En yksinkertaisesti tahdo uskaltaa tuoda sitä voimakkaammin julki. Osa sen voi ymmärtää jostain toimistani. Välillä kamppailen asian kanssa ja toivon johdatusta siihen, että toimisin taivaan isän tahdon mukaan.

3. "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." Hieman sama asia kuin ensimmäisessä kohdassa. Kuinka hyvin meidän tulee noudattaa Jumalan lakia, että voimme päästä taivaaseen? Onko tämä vain viittaus siihen, että teoilla taivaaseen ei pääse, vaan ainoa tie on sovitustyöhön uskominen ja pelastuminen armosta?

Nämä tarttuivat mieleen tällä hetkellä. Jakakaa ajatuksia ja tuokaa esiin vastaavaa pohdintaa "ristiriidoista".

15

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskakuski
      Vastaus
      puhdassydämmiset,ovat niitä jota ovat saaneet syntinsä anteeksi,Jeesuksen veren kautta, me olemme armon saaneita syntisiä sen jälkeen eikä enään koskaan tuomita.
      Olemme siirtyneet kuolemasta elämään Jeesuksessa hän on meidän herramme se jälkeen.

• Kuulija 1 tässä, kaikkien muiden tekopyhitettyjen tapaan julstaa Saa-tanan Paavalille sanelemaa "pelastusoppia".

Paavalihan jäi näihin synnin siteisiin, kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina.

Ja siksi Jumala antoi Saa-tanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan.

Todellinen sydämen puhdistus tapahtuu Jeesuksen ilmoituksen mukaan ahtaassa portissa tämän hänen käskynsä noudattamisen jälkeen:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tie ahtaaseen porttiin alkaa, kun Jumala ottaa valitun kiinni hänen synneistään.

Toisin kuin Saa-tana, joka rakastaa syntiä, ja esiintyy Jeesusta matkien suurena ihmisten rakastajana.

• Tammi1
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kuulija 1 tässä, kaikkien muiden tekopyhitettyjen tapaan julstaa Saa-tanan Paavalille sanelemaa "pelastusoppia".

Paavalihan jäi näihin synnin siteisiin, kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina.

Ja siksi Jumala antoi Saa-tanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan.

Todellinen sydämen puhdistus tapahtuu Jeesuksen ilmoituksen mukaan ahtaassa portissa tämän hänen käskynsä noudattamisen jälkeen:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tie ahtaaseen porttiin alkaa, kun Jumala ottaa valitun kiinni hänen synneistään.

Toisin kuin Saa-tana, joka rakastaa syntiä, ja esiintyy Jeesusta matkien suurena ihmisten rakastajana.

Teuvo Suoni
        Ei se ihan nonimene,Paavali ei ole sanellut mitään pelastus oppia,et taida ymmärtää paavalin julistua täysin. Paavalille sanelemaa "pelastusoppia". Ei ole lähtöisi paavalista itsestään,hänellä oli ilmetyksi enemmä kuin muilla apostoleilla.
        Niitä ei paholaisen palvelija koskaan saa,kuten väität siinä on ero kuin yöllä ja päivällä.

• Tammi1 kirjoitti:

Teuvo Suoni
        Ei se ihan nonimene,Paavali ei ole sanellut mitään pelastus oppia,et taida ymmärtää paavalin julistua täysin. Paavalille sanelemaa "pelastusoppia". Ei ole lähtöisi paavalista itsestään,hänellä oli ilmetyksi enemmä kuin muilla apostoleilla.
        Niitä ei paholaisen palvelija koskaan saa,kuten väität siinä on ero kuin yöllä ja päivällä.

Miksi rienaat? Nimeni ei ole Teuvo Suoni. Mutta mitäpä tuosta: rienauksesi vain lisää taivaspalkkaani:

Siksi Jeesus sanoo:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

Saa-tana matkii kaikessa Jumalaa, niin myös sen ilmestykset ovat erinomaisempia kuin Jumalan ilmestykset, ja siksi Paavali meni harhaan.

Kaikki ihmisesti itsestään tulevat opit ovat ihmisoppeja, jotka Saa-tana on eri uskonsuunnilleen opeiksi sanellut.

"Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

Kun Saa-tana on kaikille uskonsuunnille omat oppinsa sanelut, niin ei niissä ole ainuttakaan, joka ei rinta rottingilla julistaisi tätä toista Saa-tanan Paavalille sanelemaa ilosanomaa:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

Siitä syystä joka ainut totuuden viesti tälläkin palstalla kirotaan, ja niitä jatkuvasti poistatetaan.

Samasta syystä Jeesuskin kertoi tämän jäähyväisrukouksessa Isälleen:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

• Roskakuski

Valitan Teuvo, mutta olen sen verran aloittelija näissä asioissa, että en oikein ymmärtänyt asiaasi.

Olen usein törmännyt tällaiseen ongelmaan. Itsekin joudun ammatissani välillä miettimään tarkkaan, miten asiani sanon. Ihimisille ei voi aina puhua kaikkien hienojen oppimiensa asioiden tyyliin. Kärjistettynä esimerkkinä: Yliopiston professori ei voi puhua ala-asteen oppilaille samalla tavalla kuin yliopiston opiskelijoille.

Kuulija1 ajatuksen ymmärsin. En ymmärrä mikä siinä on pielessä. Tuomitaanko meidät jokaisesta teosta uskoon tulon jälkeen? Toki kadun jokaista syntiäni ja rukoilen niitä anteeksi. Haluaisin tosissani kasvaa uskossa ja ymmärtää.

• Muutaman kirjoitusvirheen takia viestini uusiksi:

Ilman tätä Jeesuksen ilmoitusta, et koskaan pysty tulemaan todellisen uskoon:

"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

Toisessa yhteydessä Jeesus puhuu ahtaasta ovesta:

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

"Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos."

Mitä sinulle merkitsee kilvoitus? Ja mikä mahtanee viedä ihmisiltä kyvyn kilvoitella Totuuden Hengen saamiseksi?

• Roskakuskille neuvo

Teuvo Suni on valinnut Jumalan sanan ja Raamatun pilkkaajan tien.

Hänen kirjoituksistaan ei kannata mitään välittää, ei yhtään mitään.

Jätä siis Teuvon kaltainen häpeämätön pilkkaaja omaan arvoonsa.

Vastaan aloituksen kysymyksiisi erikseen, kunhan saan siihen aikaa.

• Osaatko hävetä???
        Roskakuskille neuvo kirjoitti:

Sangen raukkamaista tuo sinun ihmisten parjaaminen.
        Tuskinpa TS alentuisi yhtä alhaiseen menettelyyn.
        Taivaspaikkaako lieroilullasi varmistelet.

• tarkista suuntasi!
        Osaatko hävetä??? kirjoitti:

Sangen raukkamaista tuo sinun ihmisten parjaaminen.
        Tuskinpa TS alentuisi yhtä alhaiseen menettelyyn.
        Taivaspaikkaako lieroilullasi varmistelet.

Et sitten yhtään tiedä mistä kirjoitat, vai tiedätkö?

Valheprofeettojen ja eksyttäjien mielistelykö sinusta on oikein?

Haloo sinulle, häpeä kuuluu sille, joka valheen edessä on vaiti.

• Koita kestää...
        tarkista suuntasi! kirjoitti:

Et sitten yhtään tiedä mistä kirjoitat, vai tiedätkö?

Valheprofeettojen ja eksyttäjien mielistelykö sinusta on oikein?

Haloo sinulle, häpeä kuuluu sille, joka valheen edessä on vaiti.

Onko sulle joku valehdellut, no se ei ole tällä palstalla mitenkään harvinaista. Totuutta täältä on vaikeampi löytää.

• Tämä olkoon pyrkimys
        Koita kestää... kirjoitti:

Onko sulle joku valehdellut, no se ei ole tällä palstalla mitenkään harvinaista. Totuutta täältä on vaikeampi löytää.

"Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää,
        työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa."
        2.Tim.2:15

• Roskakuski
        Nimi merkkeihin vastaukset,ei ole vastaajan vika jos on väärä nikkin alla kirjoittaja.
        Olen hämmästynyt siitä että olisin rienaaja jos käytän raamatun sanaa se ei rienaa ketään.
        Ihmiset tuomitaa sen mukaa mitä on jättänyt tekemättä näistä minun vähimmistä veljistäni,sanoo Jeesus itse se te olette jättäneet tekemättä minulle.
        Meillä on kasvua tässä maailmassa ain isän yhteyteen.

• Roskakuskille neuvo kirjoitti:

Apostoli Pietari kirjoitti hyvin kaltaisistatsi, riettauden virrassa ajelehtivista:

"Kun siis Kristus on ruumiissaan kärsinyt, niin olkaa tekin valmiita kärsimään, jotta eläisitte jäljellä olevan maallisen elämänne Jumalan tahdon mukaisesti ettekä ihmisten himoja seuraten. Sillä se, joka on ruumiissaan kärsinyt, on luopunut synnistä.

Aivan riittämiin te menneenä aikana elitte niin kuin pakanat tahtovat, ryvitte irstaudessa ja himoissa, juoppoudessa, mässäilyissä ja juomingeissa ja palvelitte epäjumalia jumalattomin menoin.

Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet. "

Tuossa virrassa minäkin menneenä aikana elin, kuitenkin niin, että juoppoudesta, mässäilyistä ja juomingeita Pyhä Henki minut varjeli, vaikka en hänestä silloin mitään muuta tiennyt, kuin vain Jumalan vihan.

• Minusta sen, että Jeesus sanoo toisaalta ettei hänen seuraajansa tule pitää ääntä hyvistä teoista (Matteus 6:1-6, 16-18) ja toisaalta että hyvien tekojen ilmitulemisella on merkitystä (Matteus 5:13-16) ei tarvitse merkitä ristiriitaa. Edellisessä on kyse enemmän motiiveista ja jälkimmäisessä enemmän hyvien tekojen vaikutuksesta.

Ajattelen, että suurempi vanhurskaus on sitä, minkä Messias lahjoittaa. Vastakohtana tälle on ihmisen oma vanhurskaus. Vuorisaarnan alun autuaaksijulistuksissa ylistetään onnelliseksi hengessään köyhiä, joiden on taivasten valtakunta, murheellisia, jotka saavat lohdutuksen ja niitä joilla on vanhurskauden nälkä ja jano, sillä heidät ravitaan (Matteus 5:3,4,6).

• Kenties suurin tämän lopun ajan rajun eksytyksen oppi on tässä Saa-tanan Paavalille sanelemassa opissa:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Tällä opilla se on onnistunut tekemään tyhjäksi Jeesuksen pelastusopin:

Ja tuon opin sisäistäneet eivät enää kykene kilvoittelemaan Kristuksen asettamaan ahtaaseen porttiin, koska pitävät tätä ihmistekona:

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      363
      39214
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      105
      7648
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5710
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      4218
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      59
      3552
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3347
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      70
      2814
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      26
      2542
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2301
    10. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2174
    Aihe