Onko muita joilla on sama kokemus, että Nordea muuttaa mitään ilmoittamatta asuntolainan numeroa?
(=tunnusta joka yksilöi allekirjoitetun lainasopimuksen).
Alkuperäisen lainan kohdalla verkkopankissa lukee "laina loppuun maksettu", ja tilalle on ilmestynyt uusi euromääräisesti samansuuruinen laina jonka sopimusta en ole nähnytkään.
Kaupunkilaisjärjellä voisin ajatella että pankki ei voi tuollaista tehdä, mutta onko tälle jokin perustelu?
Lainan numeron muutos (Nordea)
14
1202
Vastaukset
- 9+5
Lue ne alkuperäisen lainan ehdot jotka olet aikanaan hyväksynyt, siellä voi olla maininta tuollaisesta.
- ja niin
Ja satavarmaa on, ettei lainan takaisinmaksuvelvollisuutesi on tuosta mihinkään hävinnyt. Ihan turha toive!
- Onko reilua?
Ei kyllä ollut sopimuksessa mitään mainintaa asiasta.
Sehän on minulle ihan sama millä tunnuksella laina on pnkissa, mutta vähintäänkin heiltä pitäisi tulla etukäteen ilmoitus että laina XXX on nimetty uudestaan lainaksi YYY, ja perusteena on ZZZ.
Nyt ollaan tilanteessa jossa pankki on mitään ilmoittamatta mitätöinyt alkuperäisen sopimuksen, ja tehnyt tilalle uuden lainan jonka ehdoista minulla ei ole tietoa.
- Pankkisetä
Tää on aika villi veikkaus ja ihan puhdasta hakuammuntaa, mutta...
Mitä jos kysyisit sieltä Nordeasta?!?
En oo ihan varma, mutta luulen että ne tietää paremmin kuin suomi24.- kiitos vain tyhjästä
On kysytty myös sieltä, mutta ainahan on mahdollista että tämä olisi joku yleinen ongelma johon joku muukin on jo törmännyt.
Ei sitten tarvitsisi odottaa ensi viikkoon asti kunnes suvaitsevat vastata... - HulluaValitusta
kiitos vain tyhjästä kirjoitti:
On kysytty myös sieltä, mutta ainahan on mahdollista että tämä olisi joku yleinen ongelma johon joku muukin on jo törmännyt.
Ei sitten tarvitsisi odottaa ensi viikkoon asti kunnes suvaitsevat vastata...Mikähän ihmeen ongelma? Maksat sen lainan nyt vaan ihan kiltisti.
- alkuperäinen
HulluaValitusta kirjoitti:
Mikähän ihmeen ongelma? Maksat sen lainan nyt vaan ihan kiltisti.
Kyllä minun järjenjuoksuni mukaan on kummankin osapuolen etu ettei asiassa ole mitään epäselvää, ja että kaikista muutoksista tulee kirjallinen dokumentti kummallekin osapuolelle.
Aivan vastaava tilanne olisi jos vaikkapa lainan vakuutena olevat osakkeet mitätöidään, eikä uusista osakkeista kerrota pankille mitään: kyllähän ongelmat varmaan saa jälkikäteenkin selvitettyä, mutta mitään ongelmaa ei voi koskaan syntyäkään jos muutoksesta vaivautuu etukäteen ilmoittamaan.
Mutta ehkä tämä palsta onkin väärä paikka etsiä ihmisiä jotka oikeasti haluavat hoitaa raha-asiansa niin ettei niissä tulekaan ongelmia!
- Maksat loppuelämäs..
Juu, selvä asiahan tuo. Pankki mokasi tuossa raskaasti.
Eli kipinkapin lakimiehen puheille niin saat mitätöityä ton lainan ja mahdollisesti isot korvaukset mielipahasta!
Eikun onnea sinnekkinpäin tosiaan, velat nollille ja vielä tulee korvauksia päälle! - Juuhpuuh
Itsellä sellainen kokemus, että avopuolison asuntolainaan oli ilmestynyt "laina loppuun maksettu" -merkintä verkkopankkiin. Tämä hetkeä ennen asuntokauppoja. Asuntoa myydessä kysäistiin asiasta ja olivat aika nolona siellä. Tottahan velka piti asuntokaupparahoista maksaa pois, olivat jotain mokailleet siellä.. Ei ole ihan tavatonta, kaikki me ollaan ihmisiä vaan.
- Huonosti hoidettu...
Nordean perusteellinen vastaus oli "että sisäisistä käytännöistä johtuen lainojen numerot on uusittu".
Vastauksessa ei otettu ollenkaan kantaa siihen että
- asiakkaalle ei ole ilmoitettu asiasta mitään
- minulla ei ole ko. lainasta minkäänlaista dokumenttia
- joudun selvittämään asian verotuksessa ensi vuonna (ensiasunnon lainan numero on yhtäkkiä muuttunut)
Ja verkkopankin postikin on sopivasti poistettu käytöstä, eli seuraavaa vastausta saan odottaa taas yli viikon...
- Riitta P
Ei tuosta välttämättä tarvitse edes verottajalle mitään selvittää. Luultavasti Nordea ilmoittaa niin kuin tähänkin asti, että kyseessä on ensiasunnon laina. Jos ei ilmoita, helppo korjata siellä verottajan verkkopalvelussa.
Itselläni tipahti asuntolainasta ensiasuntolainan status, kun vaihdettiin laina toiseen pankkiin eikä tullut uudessa pankissa mainittua, että kyseessä on ensiasunto. Helppo se oli verottajalle korjata.- ...
Ei Nordea sitä ilmoittanut ensimmäiselläkään kerralla, vaan itse se piti korjata nettiin...
Se on aivan selvä että pankki on mokannut kun ei ole kirjallisesti ilmoittanut asiasta yhtään mitään. - NillitysLoppuu
... kirjoitti:
Ei Nordea sitä ilmoittanut ensimmäiselläkään kerralla, vaan itse se piti korjata nettiin...
Se on aivan selvä että pankki on mokannut kun ei ole kirjallisesti ilmoittanut asiasta yhtään mitään.Kyllä Nordea ilmoittaa. Niele nyt vain se karvas kalkki.
- NordeaSekoilee
Sama homma käynyt minulla nyt kaikkien kolmen lainan kanssa, todella ÄRSYTTÄVÄÄ!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014748Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242489HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121055
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823