Ulkopuolinen konsultti helluntailaisilla

Yhä enenevässä määrin huomaa palstalla olevan helluntaiherätyksen kuulumaton ulkopuolinen opettaja ja hänen suosionsa on noussutkin helluntailaisten keskuudessa.

Siinähän on kaksi vaihtoehtoa.
1. Jotkut helluntailaiset ovat alaneet kirjoitella hänen oppejaan palstalle.
2. Konsultti itse tyrkkää palstalle viestejään ja linkkejä kirjoituksiinsa, joihin monet helluntailaiset ovatkin sortuneet.

Käsialan ja käytöksen perusteella jälkimmäinen vaihtoehto näyttää olevan totuudenmukaisempi.

Luulisi ainakin helluntailaisten naisten heräävän vastustamaan ulkopuolisen konsultin sovinistisia oppeja, juuri nyt kun helluntaiherätyksessä on vihdoin saatu tasa-arvoa menemään parempaan suuntaan.

36

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulabalooo

konsultti??? oliskohan markkinointipäällikkö parempi titteli:)

• Konsultti hän on, tosin kutsumaton.
        Markkinointipäällikkö on sisäinen virka.

• Tarkoitatko PP:tä ?

• Mun mielipide

Jaaha, säkin alat käyttää pelkkiä nimikirjaimia henkilöistä kuten DoctorT ja v.b.

Sanotaan vaan asiat niin kuin ne on, eli Pe.ku tarkoittaa ilmeisesti Petri Paavolaa. Petrin kirjoitukset harhaopeista ja kannanotot ajankohtaisiin aiheisiin ei kaikkia miellytä, itseasiassa aika harvoja. Hän alkaa olla piikki "helluntain lihassa", mies, joka ei mielistele helluntain herroja eikä muitakaan herroja. Rohkeasti hän seuraa Jeesusta eli paljon on Herra saanut tehdä armotyötään hänen sydämessä.

• Mun mielipide kirjoitti:

Jaaha, säkin alat käyttää pelkkiä nimikirjaimia henkilöistä kuten DoctorT ja v.b.

Sanotaan vaan asiat niin kuin ne on, eli Pe.ku tarkoittaa ilmeisesti Petri Paavolaa. Petrin kirjoitukset harhaopeista ja kannanotot ajankohtaisiin aiheisiin ei kaikkia miellytä, itseasiassa aika harvoja. Hän alkaa olla piikki "helluntain lihassa", mies, joka ei mielistele helluntain herroja eikä muitakaan herroja. Rohkeasti hän seuraa Jeesusta eli paljon on Herra saanut tehdä armotyötään hänen sydämessä.

"Rohkeasti hän seuraa Jeesusta"

Varmaan niin, kun itse niin lausuu.

• Vara-Jaakob

Konsultin käyttö on joissain tilanteissa aivan järkevää. Tässä tapauksessa on huomattavan hienoa, että konsultti pääsee auttelemaan Jumalaa.

• näin se on juu

Jep kävisi taivaassa hoitamassa maallisia asioita raketilla kaiketi

• Rea Aalto

"Rohkeasti hän seuraa Jeesusta"

Petri Paavolan oppeja olen lukenut jo n 10 v sitten
      ja sanoisin pikemminkin :

Rohkeasti Paavola kulkee Jeesuksen edellä!

• mie

Eiköhän enemmänkin ole niin, että ATEISTIksi tunnustautuva on "ulkopuolinen konsultti" hengellisellä foorumilla.

Paavola on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi,, Hänen seuraajansa.

Nämä "tasa-arvo- enempää kuin muutkaan asiat eivät ole varsinkaan "sinun heiniäsi" silloin(kaan), kun puhutaan raamatullisista ja hengellisistä.

Paavolan tekstejä en itse lue, enkä lainaa.

Ehkäpä sinun kohdallasi kuitenkin on enemmänkin kyse kateudesta ja kiukustakin paavolaa ja hänen tekstiensä lainaajia kohtaan.

Niin, enemmän tämä avauksesi kertoo siitä.

• Rea Aalto

mie
        12.12.2013 08:07
        0
        Sulje
        Eiköhän enemmänkin ole niin, että ATEISTIksi tunnustautuva on "ulkopuolinen konsultti" hengellisellä foorumilla.

Paavola on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi,, Hänen seuraajansa.

Nämä "tasa-arvo- enempää kuin muutkaan asiat eivät ole varsinkaan "sinun heiniäsi" silloin(kaan), kun puhutaan raamatullisista ja hengellisistä.

Paavolan tekstejä en itse lue, enkä lainaa.

Ehkäpä sinun kohdallasi kuitenkin on enemmänkin kyse kateudesta ja kiukustakin paavolaa ja hänen tekstiensä lainaajia kohtaan.

Niin, enemmän tämä avauksesi kertoo siitä.

#################

Kateudesta ja kiukusta?? Saunalahden mainoksessa sanotaan: Mistä Näitä centtejä oikein tulee?

• svene
      • Itserakas pas-kanpuhuja. Ilmeisestikin sovinistikin vielä.

Sen minkä olen niitä linkkejä nähnyt niin hän puhuu sekaisin kolmatta persoonaa(itsestään hän-muodossa)ja minä-muotoa(minä laitan tämän linkin).

Joten hän esittää ikäänkuin joku muu levittäisi hänen linkkejään vaikka hän itse on touhun takana.

• Edellä seuraaja

Rean kommentissa oli puhutteleva lause: "Rohkeasti Paavola kulkee Jeesuksen edellä!"

Kerrot lukeneesi Paavolan tekstejä jo kymmenisen vuotta sitten, mutta nykyään et lue, etkä lainaa. Kirjoitat kuitenkin kunnioittavati: "Paavola on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi, Hänen seuraajansa."

Aivan kuten minäkin, pidät Petriä rakkaana veljenäsi Kristuksessa. Mitä tarkoitat tuolla maininnallasi, että hän kulkee Jeesuksen edellä. Sen mukaanhan hän ei olisi Jeesuksen seuraaja, vaan Jeesus seuraisi häntä! Oliko sinulla jokin erityinen syy luopua PP:n tekstien lukemisesta?

• Rea Aalto

Edellä seuraaja

Kerrot lukeneesi Paavolan tekstejä jo kymmenisen vuotta sitten, mutta nykyään et lue, etkä lainaa. Kirjoitat kuitenkin kunnioittavati: "Paavola on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi, Hänen seuraajansa."

############################

Sekoitit jonkun toisen tekstejä omiini , joten korjaan:
      En minä kiellä sitä etteikö Petri Paavola olisi minun veljeni.Hän tunnustaa uskonsa kuten minäkin, ei siitä ole kysymys.
      Mutta jos vähin sanoin pitäisi arvioida hänen opetuksensa:
      Hän ei ole ollenkaan ymmärtänyt mikä on Jeesuksen Kristuksen armon evankeliumi, vaan on lainalainen fariseus.Hänen opetuksensa ovat lähinnä Vanhan Testamentin lain vaatimista.Sitten en ollenkaan kunnioita sellaisia uskoviksi itseään kutsuvia, jotka
      ottavat "kutsumuksekseen" seksuaalisen vähemmistön parjaamisen.
      Paavola asettaa itsensä silläkin tavoin Jumalan Sanan edelle, ja siksi sanoin, että Paavola kulkee Jeesuksen edellä.

• Realle

" on lainalainen fariseus.Hänen opetuksensa ovat lähinnä Vanhan Testamentin lain vaatimista.
        Paavola asettaa itsensä silläkin tavoin Jumalan Sanan edelle, ja siksi sanoin, että Paavola kulkee Jeesuksen edellä."

Matt. 7
        1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• Rea Aalto

Tekstistä jäi puuttumaan vielä eräs asia mistä haluan mainita:

Petri Paavola on vielä niinkin röyhkeä, että sanoo :Luterilaisuus on perkeleestä:

• vr62
        Rea Aalto kirjoitti:

Petri Paavola on vielä niinkin röyhkeä, että sanoo :Luterilaisuus on perkeleestä:

Onko hän todella sanonut noin ?

Melko voimakas ilmaisu, jos tuo on totta ?

Minä itse jäin miettimään tosin sitä, että täälläkin ja varsinkin tuolla erillisessä kaste osiossa lutherilaiset sanovat tulleensa uskoon vauva kasteessa !

Siis he puhuvat kasteen armosta ja sanovat, että vauva tulee sen vesikasteen kautta Seurakuntaan kuuluvaksi eli uskoon !

Itse kävin lankomieheni pojan konfirmaatio tilaisuudessa ja siinä naispappi sanoi puheessaan, että nuo rippikoulun käyneet, nyt sitten lähtevät seuraamaan Jeesusta ja että Pyhä Henki heitä nyt sitten johtaa ja ohjaa !

Siis sakramenttien kautta saavutetaan usko(vauva kaste) ja uudestisyntyminen(rippi koulu/konfirmaatio) ja saadaan siis Pyhä Henki, noiden puheiden mukaan !

Eikö tälläinen julistus ole jo ihan sitä toista evankeliumia ?

Siis kuinka moni nuori todella uudestisyntyy rippikoulu aikana ???

Ei hyvää päivää sentään !

Joku siellä kaste osiossa kirkkain silmin jopa väitti jokaista vauvana kastettua uskovaksi !

Siis kaikki kirkkokuntiin kuuluvat ovat muka uskovia !!!

Tuo keskusteleminen siellä, herätti ainakin minut, ja siinä näin ja ymmärsin, kuinka moni uskovaksi itseään nimittävä on itse asiassa uskosta osaton, kun ei ole synnytty uudesti ylhäältä, eli Hengestä.

Moni siis uskoo Jumalaan vähän kuin joulupukkiin, siis samankaltainen usko, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen Jumalan synnyttämän Uskon kanssa:

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

• fgdsfgdsfgdf

Näytä minulle Rea homo joka on mieleltään terve... Pekka Haavisto saattaa vaikuttaa sellaiselta, julkisuuskuvansa vuoksi.. mutta taatusti hänenkin mielestään voidaan kaivaa esiin se lapsuuden trauma joka sai hänen seksuaalisuutensa kasvamaan vinoon.

Ei Petri Paavola onneksi sinun kunnioitustasi kaipaa, tai kenenkään ihmisen.

• eksistentialisti
        fgdsfgdsfgdf kirjoitti:

Näytä minulle Rea homo joka on mieleltään terve... Pekka Haavisto saattaa vaikuttaa sellaiselta, julkisuuskuvansa vuoksi.. mutta taatusti hänenkin mielestään voidaan kaivaa esiin se lapsuuden trauma joka sai hänen seksuaalisuutensa kasvamaan vinoon.

Ei Petri Paavola onneksi sinun kunnioitustasi kaipaa, tai kenenkään ihmisen.

Näytä minulle Rea homo joka on mieleltään terve...

Näytä mulle hetero joka on terve....tuntuu vaan ettei kukaan nyt niin kovin terve ole. Hellariporukoissakin kolmasosa on narsisteja ja egoisteja, 1/3 on niitä joita edelliset käyttää hyväksi, kyykyttää, manipuloi puolellensa ja 1/3 on niitä jotka yrittää luovia näiden välissä ja välttää ainaakin isompia osumia tulta ensimmäiseltä ryhmältä

• älkää eksykö
        Rea Aalto kirjoitti:

Niinhän se on ollut kautta aikojen, että Jumalan totuutta julistavat ovat kaikkea muuta kuin suosittuja. Ei haluta kuulla totuutta, koska se kirveltää, korvasyyhy ei tykkää siitä yhtään. Taisipa se koirakin älähtää, johon kalikka kalahti(en tarkoita R.A:ta).

• ei hellari

Yllättävän hyvin sinä ulkopuolinen ateistikonsultti peku vaan viihdyt tällä palstalla. Eikö sun jo olisi aika suunnistaa sinne ateistien palstalle opettamaan!

• Kyllä täällä palstakeskustelussa tulee niitä vyön yli- ja vyön allelyöntejä meiltä lähes kaikilta. P.P. myöntää vajavaisuutensa kirjoituksissaan, ja se on oikein.

Jäin kuitenkin kaipaamaan hieman suurempaa tarkkuutta selitetystä tekstistä, jossa P.P. sanoi eksytyksen muuttavan katoamattoman Jumalan kirkkauden eläinten kuvan kaltaiseksi. Tuosta jäi pois "katoavainen ihminen", jonka Paavali otti ensisijalle lintujen, nelijalkaisten ja matelevaisten eläinten luetteloon. [Room. 1:23]

Toinen selitystä kaipaava kohta on seuraava:

"Pahuutta täynnä oleva antikristus tulee yhdistämään kaikki yhdeksi; eri uskonnot, New-Age ihmiset ja okkultistit, jumalattomat ihmiset sekä riivaajahenkien valhevoiman kautta eksytetyt uskovat, jotka ovat eksytyksen tähden vaihtaneet Jumalan voiman riivaajien valhevoimaan."

En äkkiseltään muista sellaista Raamatun jaetta jossa tuo selvästi olisi antikristuksesta sanottu. Sen sijaan sanotaan Ef. 2:10 Isä Jumalasta;

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - on yhdistävä
        K r i s t u k s e s s a - y h d e k s i - k a i k k i,
        mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

• helluntainus

Pistin googleen petri paavola lahkolainen. Googlesta tuli tommonen sivu.

http://www.kotipetripaavola.com/uskonlahko.html

Siellä lukee tommosta tekstiä;
      En ole itse ollut koskaan vääristyneen uskonlahkon jäsenenä, mutta olen saanut seurata vierestä ihmisiä, jotka ovat olleet ja ovat vääristyneen uskonlahkon jäseniä. Oma taustani on vapaaseurakunta ja baptistiseurakunta (baptistilähetys) sekä hengellinen työyhteys mm. helluntaiseurakunnan sekä luterilaisen kirkon uskovien kanssa. Niillä paikkakunnilla joilla olin mukana kyseisten herätysliikkeiden ja uskovien toiminnassa, niin heidän toimintansa perustui terveeseen seurakunta elämään.

Taitaa rea mustamaalata ja panetella niinku näyttää toimivan ku haukuu ja parjaa kaikkia uskovia. Miksi rea on katkera ja valehtelee muista? Onko hän vallabhalunen ja haluais kaikkien uskovien seuraavan häntä. Mene ja tiedä. Miksi rea mustamaalaa monia raittiita hellarisaarnaajia? Onko rea katkeruuden synnissä?

• ON!

ON!

• Aina oikeassa?

Reako vallanhaluinen? Mitäpä muuta voi ajatella ihmisestä, joka tykkää luoda hovin ympärilleen. Uskovaisten piirissä nämä tyypit ovat aina niitä, joiden ego ei tahdo sopia minkäänlaiseen yhteisöön. Nämä tyypit eivät sopeudu terveeseen seurakuntaelämään, vaan pyrkivät olemaan koko ajan muita päätä pitempiä.
        Mikä lie Rean tämähetkinen taustayhteisö, vai onko opissa muljautus seurakuntaa koskien?

• ???
        Aina oikeassa? kirjoitti:

Reako vallanhaluinen? Mitäpä muuta voi ajatella ihmisestä, joka tykkää luoda hovin ympärilleen. Uskovaisten piirissä nämä tyypit ovat aina niitä, joiden ego ei tahdo sopia minkäänlaiseen yhteisöön. Nämä tyypit eivät sopeudu terveeseen seurakuntaelämään, vaan pyrkivät olemaan koko ajan muita päätä pitempiä.
        Mikä lie Rean tämähetkinen taustayhteisö, vai onko opissa muljautus seurakuntaa koskien?

Eikös tämä Rea ole luterilaisten lahkon alalahkon Kansanlähetyksen porukkaa?

• suretus

Kyllä siltä näyttää. En haluaisi olla rean housuissa kun kohtaa Jeesuksen.

• fgjfgjgjgj

Petri Paavola on ainakin kirjoitustensa puolesta mies johon luotan.

• -sivusta seuraava-

Samoin minä.

• -sivusta seuraava- kirjoitti:

Samoin minä.

"Samoin minä."

Mistä tiedät fgjfgjgjgj: luottavan sinuun?

• tode*

niin, ylläpito voisi kyllä alkaa poistelemaan Petri Paavolan postauksia täältä. Hän edustaa omaa uskonsuuntaansa eli seurakunnattomia uskovia, joilla on tässäkin ketjussa mainittua vallanhaluisuutta, voimakasta esilläolemisen tarvetta.

• Juu, kyllä se siltä näyttää, että hän on itse eniten äänessä palstalla.

Sinänsä hyvä asia, että uskovaiset ovat seurakunnattomia, mutta ei se oikeuta häiriköintiin uskonnolllista yhteisöä vastaan.

Pe.ku kirjoitti:

Juu, kyllä se siltä näyttää, että hän on itse eniten äänessä palstalla.

Sinänsä hyvä asia, että uskovaiset ovat seurakunnattomia, mutta ei se oikeuta häiriköintiin uskonnolllista yhteisöä vastaan.

Hyvä, että joku Jumalan pasuuna sentään on äänessä täällä eksytysten viidakossa

• *** kirjoitti:

Hyvä, että joku Jumalan pasuuna sentään on äänessä täällä eksytysten viidakossa

"Hyvä, että joku Jumalan pasuuna "

Ei kun ihan ateisti olen.

• 12+14
        Pe.ku kirjoitti:

"Hyvä, että joku Jumalan pasuuna "

Ei kun ihan ateisti olen.

Ranniotien ateisti, niinkö

• voivoe

Ateisti konsultoi hellareita?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      969
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      774
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      101
      542
    7. 78
      541
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      538
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    10. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    Aihe