luokkajako

ceweguewara

rikkaat kapitalistit käyvät luokkajakoa köyhiä vastaan kaikkien maiden proletaarit liittykää yhteen!

23

156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin totta!

      Olin a-talkissa täysin kiakkovieraan ja Riikka Yrttiahon puolella. Ahdistaa tämä porvari yhteiskunta. Tämä eliitti mässäilee kun köyhät näkee nälkää ja kaiken tämän päälle heidän päällimmäinen ongelma on miten saisi köyhiltä kaikki rahat pois, tavalla tai toisella. Miettikäähän sitä. Ei palkan korotuksia, toimeentulotuet alas jne. Kunhan vain HEILLÄ itsellään menee hyvin. On paljon asioita jonka takia itsekin olisin valmis sotaan. Ihmisillä on varmasti eri asioita, mutta asiat jonka takia itse olisin valmis sotaan on esim. epärehelliset perintäfrmat jonka toiminta sallitaan ja joiden palveluita kunnat ja kaupunki käyttää. Näistä ei pääse eroon, kaikki lähtee ihan vaikka vain yhdestä maksamattomasta laskusta.Ovela taktiikka, vedotaan siihen, että itsepähän olet soppasi aiheuttanut, totta mutta onko oikein, että saat kärsiä siitä koko elämäsi taikka vuosia? Eli jos heikon taloudellisen tilanteen takia laskuja menee perittäväksi niin onko oikein että maksat alunperin muuutaman kympin laskut moninkymmenkertaisina? Eikä tässä vielä kaikki. Perintäyhtiöt eivät suostu kertomaan kenen kanssa keskustelee puhelimessa eikä edes sitä onko siellä vielä perittävää vai ei. Niin, sitten tekaistaan aina vain laskua laskun perään ja näin oletkin näppärästi heidän orjansa! Aika sairasta vai mitä? Kyllähän tässä tulee itselläänkin sellainen olo, tätä sortoa jo vuosia kestäneenä, että ihan sama, ei ole mitään menetettävää, valtio / jotkut herra X:t haluaa tuhota elämäni, niin mitäpä tässä?


      Toinen asia on muuten vuokrafirmat, ne sortavat myös heikkoja! Olen heikkojen puolella ja siinä ei auta hyssyttely, kyllähän se toki oikeistolaisille varmasti sopii, että mielenilmaukset olisivat vain rauhallista hyssyttelyä. Miksi pitäisi olla? Käyttäväthän he muuten itsekin väkivaltaa, poliisinväkivaltakoneistoa jne. Henkinen väkivalta on myös usein paljon pahempaa, ja sen he osaavat.

      Ei auta mikään, kunnon työpaikkoja ei ole. Itsellänikin on 3 tutkintoa, ei vain ole. Kaiken maailman pätkähommia pitäisi tehdä, mutta niihin en suostu. Tekisikö muuten nämä hineostoihmiset itse työtä josta voidaan luvata heille palkka päiväksi kerrallaan, niin ja se pienin mahdollinen palkka jonka laki sallii!


      Ymmärrän täysin hyvin ihmisiä jotka lähtee pistää paikkoja uusiksi! Hyvä kiakkovieraat, hyvä Yrttiaho, olet ihailtava ja rohkea ihminen!


      T: Mies, kyllästynyt tähän sortoon, eikä tämä voisi jo loppua!

      • töpinäx

        Rupea potkimaan työtään tekeviä poliiseja, pahoinpitele eläimiä, riko ikkunoita jne. niin maailma muuttu paremmaksi! Mitä enää odotat?

        Mutta älä koe pahaa pettymystä, jos keinosi ei toiminutkaan.


    • juu juu

      Marxin teoriaa on yritetty käytännössä ja vituix män... Ei toimi ei....

    • Paukkua ja vasaraa

      Yksi Jang vastaa kymmentä Jingiä. Mutta entäs kun tulee Jong?

      Eli Pohjois-Korean työläisparatiisissa on sitten taas yksi teloitus. Kim-Jong-un on teloituttanut Jang Song-thaekin. Ja mitäpä kunnon kommunismi olisikaan ilman johtavan eliitin keskuudessa alati vellovia puhdistuksia. Niitähän Stalinkin suosi. Suosi kommunistina sinäkin.

      Pohjois-Koreassa on tavallinen työläinen viime aikoina saanut nauttia teloituksesta vasaraniskulla päähän. Ettei Jangin teloitus nyt tarkoittaisi epätasa-arvoa kun kuulemma oikein ammuttiin. Pröystäilyä?

      Ja ihan tulevia varten, kun sinut kommunisti lopulta omiesi toimesta "puhdistetaan", kumpi teloitustapa mieluummin: ampuminen vai vasaranisku? Ettei tarvitse sitten kiireessä miettiä.

    • Viinaa lisää näille

      "kaikkien maiden proletaarit liittykää yhteen!"

      Mitä suurempi järjetön sakki, sitä enemmän siitä seuraa pahantekoa. Mutta sehän oli alun alkaen tarkoituskin. Vai mitä?

    • meizi83

      Olen tästä jo aiemmin maininnut, mutta todettakoon jälleen, että tyypillisesti kommunismia kannattava henkilö on itse sellainen joka ei omista mitään.

      Ja jos omistaa - omaisuuden arvo on useimmiten hyvin vähäinen. Onko tässä suhteessa siis oma lehmä ojassa?

      Tyypillisesti vasemmistolainen on kiinnostunut muiden ihmisten rahoista tai omaisuudesta. (henkilökohtaisesti voin sanoa, että minua kiinnostaa oma omaisuuteni, ei muiden - eli haluan sen, mikä on minun omaani, omaa omaisuuttani).

      Tässä "luokkajaossa" on myös sellainen ominaisuus, että kun puhutaan vaikka "kreikan veloista", niin eipä suomalainen kommunisti/vasuri laita euroakaan kreikkaan, tai muihin kriisimaihin. Kommunistit ja vasurit ovat useimmiten nettosaajia tässä yhteiskunnassa.

      Nettosaaja harvemmin tukee mitään muuta, kuin omaa itseään, jos edes maksaa omia kustannuksiaan.

      Itse olen keskiluokkainen, tavallinen työläinen, vuositulojen ollessa n. 70 000eur luokkaa. Joudun maksamaan tuosta summasta melko hurjasti veroja ja itse ainakin tunnen, että en saa vastinetta maksamalleni verorahalle.

      30% koko suomen bruttokansantuotteesta menee tulonsiirtoihin rikkailta köyhille - onko se luokkajakoa? Siihen summaan nähden valtion budjetti, tai rikkaiden tulot ovat hyvin pientä.

      Kaikista hinnoista, rahoista menee 30% tulonsiirtoihin.

      Kommunisteja, tai vasemmistoa äänestämällä/kannattamalla ei pääse pois elintasokuopasta - siinä ei ole mitään ominaisuutta, jolla katkeroitumisen politiikalla ko. henkilö pääsisi pois köyhyydestä - se useimmiten vaatii omaa panosta.

      • regtrhhtr

        Eipä se köyhyys helpota silläkään, että maksetaan mahdollisimman alhaisia palkkoja tai vähennetään sosiaaliturvaa-päinvastoin.


      • retiisi trhrhtr
        regtrhhtr kirjoitti:

        Eipä se köyhyys helpota silläkään, että maksetaan mahdollisimman alhaisia palkkoja tai vähennetään sosiaaliturvaa-päinvastoin.

        Eikä silläkään, että ollaan tahallaan tekemättä mitään. Nostetaan työkkärikorvausta ja loput sossusta ja kirjoitellaan vuorokaudet ympäri nettiin.

        Olisiko oikotie onneen vai kapitalismiin, jos edes yrittäisi ottaa tarjottua työtä vastaan. Ja alkaisi vastata omasta elatuksestaan.


      • Nyt olet väärässä

        Köyhä antaa vähästäänkin, siinä missä rikas ei halua antaa yhtään mitään.

        Olen antanut ääneni kommunisteille ja vaikka olen pienituloinen, olen valmis antamaan rahaa tai muuta taloudellista apua myös itseäni heikommin pärjääville.

        Kreikkalainen tavallinen ihminen on tässä nykyisessä maailmassa aivan samassa tilanteessa kuin suomalainen tavallinen kansalainen. Tämän kun ihmiset oppisivat. Me emme ole toistemme vihollisia, vaan meidän vihollisamme ovat maailman talouseliitti, joka meitä riistää!


      • Ihme verukkeita
        Nyt olet väärässä kirjoitti:

        Köyhä antaa vähästäänkin, siinä missä rikas ei halua antaa yhtään mitään.

        Olen antanut ääneni kommunisteille ja vaikka olen pienituloinen, olen valmis antamaan rahaa tai muuta taloudellista apua myös itseäni heikommin pärjääville.

        Kreikkalainen tavallinen ihminen on tässä nykyisessä maailmassa aivan samassa tilanteessa kuin suomalainen tavallinen kansalainen. Tämän kun ihmiset oppisivat. Me emme ole toistemme vihollisia, vaan meidän vihollisamme ovat maailman talouseliitti, joka meitä riistää!

        "Olen antanut ääneni kommunisteille "

        Yhä jaksaa hämmästyttää, että joku antaa tukensa maailmassa yhä tänä päivänäkin jatkuvalle murhaamiselle ja vapaudenriistolle. Jota tehdään kommunistien toimesta. Jotenkin ei näytä riittävän se, että kommunismin tuottama uhrisaldo on maailmanlaajuisesti jo 100 miljoonaa. Kuinka moni pitää maailman väestöstä vielä lisää puhdistaa, että lopuille on mieluinen systeemi.


      • Ihme verukkeita kirjoitti:

        "Olen antanut ääneni kommunisteille "

        Yhä jaksaa hämmästyttää, että joku antaa tukensa maailmassa yhä tänä päivänäkin jatkuvalle murhaamiselle ja vapaudenriistolle. Jota tehdään kommunistien toimesta. Jotenkin ei näytä riittävän se, että kommunismin tuottama uhrisaldo on maailmanlaajuisesti jo 100 miljoonaa. Kuinka moni pitää maailman väestöstä vielä lisää puhdistaa, että lopuille on mieluinen systeemi.

        Onko nykyajan suomalaiset kommunistit muka murhanneet jonkun? hahahahahahaha älä jaksa naurattaa


      • ei riistolle
        retiisi trhrhtr kirjoitti:

        Eikä silläkään, että ollaan tahallaan tekemättä mitään. Nostetaan työkkärikorvausta ja loput sossusta ja kirjoitellaan vuorokaudet ympäri nettiin.

        Olisiko oikotie onneen vai kapitalismiin, jos edes yrittäisi ottaa tarjottua työtä vastaan. Ja alkaisi vastata omasta elatuksestaan.

        Tarjottu työkään ei aina elätä, vaan silloinkin pitää joissain tapauksissa hakea tukia. Tämä olisi hyvä muistaa aina, kun vaaditaan ottamaan vastaan tarjottu työ.,


      • Myppö sellis
        seppo_myllis kirjoitti:

        Onko nykyajan suomalaiset kommunistit muka murhanneet jonkun? hahahahahahaha älä jaksa naurattaa

        Ei vielä, kun ei valtaa ole. Tosin ei nykypäivän murhaajilta puolue kantaa kysytä, voi heissä kommareitakin olla,


      • Myppö sellis kirjoitti:

        Ei vielä, kun ei valtaa ole. Tosin ei nykypäivän murhaajilta puolue kantaa kysytä, voi heissä kommareitakin olla,

        taitavat nykypäivän murhaajat olla enimmäkseen kepulaisia


      • Muuttunut aika?
        ei riistolle kirjoitti:

        Tarjottu työkään ei aina elätä, vaan silloinkin pitää joissain tapauksissa hakea tukia. Tämä olisi hyvä muistaa aina, kun vaaditaan ottamaan vastaan tarjottu työ.,

        Eräässä kaupungissa kun kommarikahvila suljettiin, nk. "kahvila Hurtta" (vai mikä se oli), niin lehdessä vastuuhenkilöt valittelivat, että ei toiminut systeemi kun olivat vähän kaikki työttömiä. Pakko lopettaa koko luola.

        Mitä? Eikö tullut kupin kallistelulla puoluevirkoja enää??????


      • Naks niskalaukaus
        seppo_myllis kirjoitti:

        Onko nykyajan suomalaiset kommunistit muka murhanneet jonkun? hahahahahahaha älä jaksa naurattaa

        "Onko nykyajan suomalaiset kommunistit muka murhanneet jonkun? hahahahahahaha älä jaksa naurattaa "

        Turha pyhistellä mitään. Kommarien kannatus sillä tasolla Suomessa, että ei siitä mihinkään isompiin puhdistuksiin pysty. Kun kannatus on korkeimmillaan siinä, että kaksi syrjäytynyttä kommaria kannattavat toisiaan, kunnes toinen toisen "puhdistaa", niin ei se tilastoissa juuri näy.

        Kommunismissa on se periaate, että se tuottaa kuolemaa. Jos kommunismi pääsee valtaan, niin huonosti käy. Nykyaikaan vetoaminenkaan ei tepsi, koska nykyaikanakin maailmalla kommunismi tappaa kaikkialla missä sitä esiintyy.

        Se kuolettavuus on kommunismissa rakennettu sinne sisään!


    • se on hyvä kato

      kukaan kapitalistihan ei ole koskaan murhannut ketään. Miten voi edes yleistää, että "kommunistit murhaavat" ? Ai kaikkiko? Kyllä Amerikassakin on tietääkseni käytössä kuolemanrangaistus (toisin muuten kuin esim. venäjällä) ja maa on kapitalistinen, ei missään mielessä kommunistinen! Se on hauskaa kun nämä kaltaisesi ihmiset ovat niin sokaistuja tälle sairaalle äärikapitalisti yhteiskunnalle. Työntekijät äänestävät kokoomusta kun reppanat luulevat kokoomuksen pitävän heidän puoliaan, näin ei valitettavasti ole mutta samapa se, omaa tulevaisuuttanne vain näin saatte kurjemmaksi mikäli kokoomukseen luotatte, että he olisivat köyhän ja heikon puolella, ei kuulkaa ikinä! Sitä saatte odottaa, että kokoomuslaiset päättäisivät nostaa työläisten palkkoja, eläkkeitä saatika jotain sosiaalitukia jne. Ainoa jonka sen voisivat tehdä ovat mahdollisesti kommunistinen puolue ja vasemmistoliitto. Näin se vain on. Kokoomusta kiinnostaa lähinnä vain rikkaiden rikastuttaminen ja köyhien köyhdyttäminen. Onhan se nähty. Ja uusi sukupolvensa on vielä pahempi, kuten olemme saaneet kuulla mm. Schubakin ja Susanna Kosken mielipiteitä! Mikäli näiden kaltaiset ihmiset pääsevät oikeasti päättämään asioista niin suomi on todellakinen 20 vuoden päästä vain rikkaiden oma pieni maa jossa köyhiä ei ole tai jos on niin he makoilevat lähinnä roskiksissa ja kaduilla. Tätä ajaa kokoomus! Asiaa voisi siis miettiä jokainen itsekseen mikäli on työntekijä, sairas, eläkeläinen, köyhä, työtön jne.... Samassa veneessä ollaan...

      • Näin on..

        Ainoa puolue joka tosiasiassa kantaa huolta pienestä ihmisestä on Perussuomalaiset. Seuraavat vaalit lähestyvät ja jytky 2 !! Kommarit on saaneet jo tilaisuutensa sen missanneet pahemman kerran.


      • Näin on.. kirjoitti:

        Ainoa puolue joka tosiasiassa kantaa huolta pienestä ihmisestä on Perussuomalaiset. Seuraavat vaalit lähestyvät ja jytky 2 !! Kommarit on saaneet jo tilaisuutensa sen missanneet pahemman kerran.

        Hehän laittaisivat nuoret pakkotöihin


      • Oman kuopan kaivuu?
        seppo_myllis kirjoitti:

        Hehän laittaisivat nuoret pakkotöihin

        Kantsis ottaa sitten neukkulasta opit. Siellä osattiin pakkotyöttäminen.


    • Kun aika on !

      Porvarit juo kirutetun työmiehen verta orgioissaan ja raiskaavat palvelusväkeä hurmiossaan..ja laulavat himossa ".Nyt saadaan mellestää ja kunnolla rellestää...ei meitä köyhät enää riivaa ja me pannaan pörssiin kunnolla hiivaa!

    • näinse

      Itse olen keskiluokkainen, tavallinen työläinen, vuositulojen ollessa n. 70 000eur luokkaa. Joudun maksamaan tuosta summasta melko hurjasti veroja ja itse ainakin tunnen, että en saa vastinetta maksamalleni verorahalle.
      Juuri näin ,tietysti olet valtion tai kunnan virkamies, jolle yhteiskunta maksaa palkan joka kerätään verorahoista.Oikea työ on että tehdään jotain konkreettista,jotain tavaraa jota toiset haluaa ostaa, mutta kuka haluaa enää ostaa mitään suomessa tehtyä kun ne on niin kalliita, kun vastaavan ulkomailla tuotetun saa paljon halvemmalla, vielä suomessa syödään täällä tuotettuja elintarvikkeita, mutta vähitellen tämäkin ala kuihtuu ihan samoista syistä. Suomi kuuluu glopaalimaailmaan, tänne saadaan kaupata mitä tahansa tavaraa, enään ei ole juuri mitää tullimaksuja ulkolaisille tavaroille ja niitä kansa ostaa kun kerran hinta ja laatu on oikeassa suhteessa. Suomessa voidaan tietysti nostaa tavaroiden ja palveluiden veroja . Tuommoinen 35 prosentin arvonlisävero ja palkkoja 20 prosenttia lisää niin aina hullummaksi menisi yhteiskunta. Ennen vanhaan yhteiskunta ei antanut mitään ei rikkaalle eikä köyhälle. Rikas kun meni lääkäriin se maksoi mutta saman verran maksoi köyhällekkin ja köyhä ei sitten välttämättä mennyt ollenkaan, samallalailla sitten kaikessa muussakin. Tässä asiassa voitaisiinkin tehdä vallankumous eli rikas maksaisi palveluista joista köyhä ei maksa. Tämä ei tietenkään sovi valtaa pitäville sillä hehän kuuluvat rikkaisiin ja heille tämä on sitä hyvinvointi valtioo

      • Kfkfkf

        Perustakaa yrityksiä ja palkatkaa ihmisiä töihin. Niin se köyhyys katoaa vähitellen. luovuudesta pitää maksaa ja yrittäjän palkka saakin olla korkea. Kommarien valitus kuulostaa lähinnä lapselliselta ja kateelliselta rutinalta. Menkää töihin tai opiskelkaa! Lopettakaa se itkeminen!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe