Joelin kirja - Profetia Suomelle?

Herran päivä

Luin eilenillalla Iltalehden sivuilta uutisia; väkivaltaa, suunnatonta pahuutta, sitähän ne on uutiset näinä päivinä. Artikkeli pienestä lapsesta joka oli pahoinpideltynä jätetty pelkissä vaipoissa ulos kylmään sai minut murtumaan. Ristin käteni, suljin silmäni ja tunsin että Jumala näkee suruni ja hätäni joka minulla on tämän pahuuden vallassa olevan Suomen vuoksi. Hetken kuluttua tunsin, että minun pitää avata Raamattu ja niin tein "työtä käskettyä". Raamattu avautui Joelin kirjan kohdalta, 1. luvusta. Lukekaa koko Joelin kirja ja arvioikaa. Vai onkohan kaikki Jeesukseen uskovat jo karkotettu täältä?

37

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • @@@

Joelin kirjassa kuvataan Israelia kohtaavaa ahdistuksen aikaa. Israelilla on vielä peite silmillään ja kun se poistetaan on Israelin jäänös(1/3) pelastuva. Israel ottaa vihdoinkin vastaan Messiaansa Jeesuksen Kristuksen. Pakanakansat tuomitaan Joosafatin laaksossa sen mukaan, miten ovat Jumalan omaisuuskansaan suhtautuneet. Herran paivä on koittava se suuri ja julkinen.

• tuhat ja yksi

Täysin olet väärin lukenut!
        Joel oli valittu Profeetaksi ,oli kuninkaan neuvonantaja ,koskee muinaista aikaa ,jolloin oli Israelin ja Juudan hallintaalueet.

Suruksenne ilmoitan ettei Jooel kerro tästä ajasta mitään.

• vertauskuvia, katso!

Mitä te riitelette?

Uskovaisia neuvotaan Raamatussa olemeen riitelemättä!

Minä itse huomaan tuossa Raamatun kohdassa vertauskuvallisuutta, josta tuli mieleen se kun Venäjä vielä menee maamme yli.

• KTS (Ei kirj.)
        vertauskuvia, katso! kirjoitti:

Mitä te riitelette?

Minä itse huomaan tuossa Raamatun kohdassa vertauskuvallisuutta, josta tuli mieleen se kun Venäjä vielä menee maamme yli.

Kuulutko sinäkin näihin venäjänpelkoisiin maalisuikaleenhaistelijoihin....?

• ---
        vertauskuvia, katso! kirjoitti:

Mitä te riitelette?

Siis - jos se teistä riippuu? Ei näytä riippuvan, turha heittäytyä marttyyriksi.

• Tämä toimii

Noin siinä käy, sanokoon tuhannen yön saduissa mitä hyvänsä, sillä kirjoitettu on: Aivan niin kuin @@@ asian ilmaisi.

Jooel: 3:1-2 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon, minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
        Mt.25:31-33 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

• Kiinostavaako
        Tämä toimii kirjoitti:

Noin siinä käy, sanokoon tuhannen yön saduissa mitä hyvänsä, sillä kirjoitettu on: Aivan niin kuin @@@ asian ilmaisi.

Jooel: 3:1-2 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon, minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
        Mt.25:31-33 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Jumala itse kokoaa kaikki kansat Yk johdolla Joosafatin laaksoon.
        Ryöstämään ja jakamaan Israelia ja tuolloin Jumala istuu tuomitsemaan kaikkia kansoja, jotka tuonne menevät ne melkein tuhoutuvat ja loput pakenevat.

Tarkasta; kenen joukossa seisot, ja kenen lippua kannat Nämä jutut ovat Jumalan työn ääniä.

• Jooel 1.

Jooel:
      1:1 Herran sana, joka tuli Jooelille, Petuelin pojalle.
      1:2 Kuulkaa tämä, te vanhimmat, ja ottakaa korviinne, kaikki maan asukkaat. Onko tällaista tapahtunut teidän päivinänne taikka teidän isienne päivinä?
      1:3 Kertokaa tämä lapsillenne, ja teidän lapsenne kertokoot sen lapsillensa ja heidän lapsensa tulevalle polvelle:
      1:4 Mitä kalvajasirkalta jäi, sen söi heinäsirkka. Ja mitä heinäsirkalta jäi, sen söi syöjäsirkka. Ja mitä syöjäsirkalta jäi, sen söi tuhosirkka.
      1:5 Herätkää, te juopuneet, ja itkekää, valittakaa, kaikki viininjuojat, rypälemehun tähden, sillä se on otettu pois teidän suustanne.
      1:6 Sillä minun maahani on hyökännyt kansa, väkevä ja epälukuinen. Sen hampaat ovat leijonan hampaat, ja sillä on naarasleijonan leukaluut.
      1:7 Se on raastanut minun viiniköynnökseni ja katkonut minun viikunapuuni, on ne paljaiksi kuorinut ja karsinut; niiden oksat ovat valjenneet.
      1:8 Valita niinkuin neitsyt, joka on vyöttäytynyt säkkiin nuoruutensa yljän tähden.
      1:9 Pois on otettu ruokauhri ja juomauhri Herran huoneesta. Papit, jotka toimittavat Herran palvelusta, murehtivat.
      1:10 Hävitetty on pelto, maa murehtii; sillä vilja on hävitetty, viinistä on tullut kato, öljy on kuivunut.
      1:11 Peltomiehet ovat joutuneet häpeään, viinitarhurit valittavat nisun ja ohran tähden, sillä mennyt on pellon sato.
      1:12 Viiniköynnöstä on kohdannut kato, viikunapuu on kuihtunut, granaattipuu ja myös palmu ja omenapuu; kaikki kedon puut ovat kuivettuneet. Niin, häpeään on joutunut ilo, ihmislasten joukosta pois.
      1:13 Vyöttäytykää säkkiin, pitäkää valittajaiset, te papit; valittakaa, te jotka toimitatte palvelusta alttarilla. Käykää sisälle, viettäkää yö säkkeihin puettuina, te jotka toimitatte minun Jumalani palvelusta. Sillä poissa on teidän Jumalanne huoneesta ruokauhri ja juomauhri.
      1:14 Kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous, kootkaa vanhimmat ja kaikki maan asukkaat Herran, teidän Jumalanne, huoneeseen ja huutakaa Herran puoleen.
      1:15 Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niinkuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
      1:16 Eikö ole otettu meiltä ruoka silmäimme edestä sekä meidän Jumalamme huoneesta ilo ja riemu?
      1:17 Surkastuneet ovat siemenjyvät multiensa alla, varastohuoneet autiot, aitat puretut, kun viljasta on kato.
      1:18 Kuinka huokaa karja, kuinka hädissään ovat raavaslaumat, sillä ei ole niillä laidunta! Myös lammaslaumat joutuvat perikatoon.
      1:19 Sinua, Herra, minä huudan, sillä tuli on kuluttanut erämaan laitumet ja liekki polttanut kaikki kedon puut.
      1:20 Metsän eläimetkin sinua ikävöivät, sillä vesipurot ovat kuivuneet ja tuli on kuluttanut erämaan laitumet

• tuhat ja yksi

Niinkuin huomaatte Ameriikan harhojen kannattajat ettei tuo teksti kerro nyky Israelista mitään.

Siis Jooel

• mieti jos olet uskos

Vertauskuvallisuus tarkoittaa sitä että asiat kerrotaan vertauskuvallisella tavalla, ei suoraan, ja täytyy olla tarvittavaa ymmärrystä että osaa tajuta mitä ne tarkoittavat.
        Uskovaiset eivät pilkkaa toisiaan miksikään harhojen kannattelijoiksi!

• kokoa asioita yhteen

Tämä kertoo Herran päivästä joka tulee maapallon osaksi sitten lopulta:

JOOEL 2

1. Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä
        vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
        2. pimeyden ja synkeyden päivä, pilvien ja pilkkopimeän päivä. Vuorille levinneenä niinkuin aamurusko on lukuisa ja väkevä kansa, jonka vertaista ei ole ollut ikiajoista asti eikä tämän jälkeen enää tule, tulevaisten polvien vuosiin saakka.
        3. Sen edellä käy kuluttava tuli, sen jäljissä polttava liekki. Niinkuin Eedenin puutarha on maa sen edessä, sen jäljissä on autio erämaa, eikä jää ketään, joka olisi siltä pelastunut.
        4. Ne ovat näöltänsä kuin hevoset, ja niinkuin ratsut ne juoksevat.
        5. Ryskyen kuin sotavaunut ne hyppivät vuorten huipuilla, räiskyen kuin tulen liekki, joka kuluttaa oljet; ne ovat kuin väkevä kansa, sotarintaan asettunut.
        6. Niitten edessä kansat vapisevat, kaikki kasvot kalpenevat.
        7. Ne juoksevat kuin sankarit, kuin soturit ne nousevat muurille. Jokainen kulkee tietänsä suoraan, ei mutkittele polullansa.
        8. Toinen ei sysi toistansa: jokainen kulkee omaa suuntaansa. Heittoaseitten välitse ne syöksyvät pysähtymättä.
        9. Kaupunkiin ne hyökkäävät, ryntäävät muurille, nousevat taloihin, tulevat ikkunoista sisään kuin varas.
        10. Niitten edessä maa vapisee, ja taivaat järkkyvät; aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
        11. Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?

• 1001
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Niinkuin huomaatte Ameriikan harhojen kannattajat ettei tuo teksti kerro nyky Israelista mitään.

Siis Jooel

Tuhat js yksi jauhaa taas tuhatta ja yhtä SATUA. Ei yksinkertainen käsitä, ettei voi tulkita Raamattua, ilman Pyhää Henkeä.

• tuhat ja yksi
        1001 kirjoitti:

Tuhat js yksi jauhaa taas tuhatta ja yhtä SATUA. Ei yksinkertainen käsitä, ettei voi tulkita Raamattua, ilman Pyhää Henkeä.

Olen jo kertonutkin ,jotta Äitini kohdusta saakka minussa on ollut Pyhä Henki.

Mitta mikä henki teidät saa kaatuilemaan ja kieriskelemään lattialla ,sekä kertomaan perättömiä ,käsityksenne mukaan n2000 vuotta sitten ja ennenkin sitä on mielestänne ennustettu nykyisyydestä ja tulevaisudesta,tämä on harhauskomuksenne.
        2028 höpön löpönne päättyy lopullisesyi.

• Hyvinpä
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Mitta mikä henki teidät saa kaatuilemaan ja kieriskelemään lattialla ,sekä kertomaan perättömiä ,käsityksenne mukaan n2000 vuotta sitten ja ennenkin sitä on mielestänne ennustettu nykyisyydestä ja tulevaisudesta,tämä on harhauskomuksenne.

osuit oikeaan, viimeinen sukupolvi viikunapuun lehteen puhkeamisesta on ylöstempausvuosi viimeistään.

• tsot tsot tuhis
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Älä kirjoita soopaa. Johannes Kastajalla oli Pyhä Henki jo äitinsä kohdussa, mutta EI sinulla eikä kellään muulla ihmisellä. Mitä noihin kaatuilemisiin ja kierimisiinn tulee, niitä aiheuttaa demoninen henki(kundalini)ei Pyhä Henki. Kundalinihenki aiheuttaa pakkoliikkeitä, eläinten ääniä, hyppimisiä, luikertelua,sihinää, jne eli kaikkea muuta kuin pyhää käytöstä.

• filadelfi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Lapsena tuhis olet ollut tosin viaton elävän Jumalan lapsi, mutta jokainen viimeistään aikuistuaan on valinnut väärin ja nyt sinua sitoo ainakin lohduton ateistinen uskonto.

• tuhat ja yksi
        filadelfi kirjoitti:

Lapsena tuhis olet ollut tosin viaton elävän Jumalan lapsi, mutta jokainen viimeistään aikuistuaan on valinnut väärin ja nyt sinua sitoo ainakin lohduton ateistinen uskonto.

Noh mitä vikaa minussa nyt ajattelet olevan?

• Veisaten vain

tuhat ja yksi - Nythän on niin, että sulle ei kerro mikään mitään, mitä Raamattuun tulee. Mutta älä hätäile, sillä mehän jo tiedämme sen. Aiotko jokaista Raamatun jaetta ajaa alas tällä raamatun profetallisella foorumilla?
      Teet nääs turhaa työtä ja voitkin veisata siinä kirjoittaessasi virren sanoin - me teemme turhaan työtä raskasta, vaan emme pääse synnin kuormasta.

• tuhat ja yksi

Eikö mikään oo mitään,onhan jokkii jotain!
        Kysymys on Raamatun tulkinnasta, uskovat ovat myös itse ajautuneet riitoihin Raamatun sanasta, verisesyi on noita riitoja sitten selvitelty kautta histotian.

Mutta ns, mm, sanoo etteivät nuo ole olleetkaan oikeita kristittyjä ja Jeesukseen uskovia,koska ovat noin menetelleet ,ja itse he lukevat. Muista kohdin. Raamattunsa toisella tapaa kuin toiset uskovat.

Miksi tuhat ja yksi ei voi olla noitten molempien kanssa ristiriidassa Raamatun tulkinnan,muitten käsityksien ja maailman katsomuksenkin kanssa?

Miksi minulla pitäisi olla harhausko palaavaan Jeesukseen?

• suuria asioita

Vielä tulevaisuudesta lisää:

Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html

• sinnba
        suuria asioita kirjoitti:

Vielä tulevaisuudesta lisää:

Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html

Ottakaa se tuhannen ja yhdenyön satukirja käteenne, siellä monia mielenkiintoisia juttuja.

• Kysellään

Juha Ahviokin on tutustunut Raamattuun, ehkä tutkinutkin sitä teologian tohtorina ja dosettina. On par' aikaa vastaamassa kysymyksiin radio deillä.

• linkki sinne vaan

• sinne pääsee!

• se on helppoa!

• tuhat ja yksi

• Kysykää

Aiemmin voi kuunnella myös Patmoksen kautta, mutta ei enää.
      Tässä tietoja nyt menossa olevaan ohjelmaan. Kestää puoleen yöhön.

TAIVAAN JA MAAN VÄLILTÄ - Soita suoraan lähetykseen ja kysy Raamatusta.

Soita suoraan lähetykseen ja kysy mieltäsi askarruttavia kysymyksiä Raamatusta ja hengellisestä elämästä.

Ilmaisnumero suoraan lähetykseen toimii kaikkialta maastamme: 0800 411 011

• 34e5tgh

Väkivaltaa ja pahuutta on ollut ja tulee aina olemaan. Ei sitä nykyään ole mitenkään poikkeuksellisen paljon. Oikeastaan päinvastoin, rikollisuus per capita on laskenyt jo pitkään. Siitä on paljolti kiittäminen sivistystä. Jos muodostaa käsityksensä asioista iltapäivälehtien lööppejä lukemalla, voi tietenkin tulla jos jonkinlaisiin johtopäätöksiin.

• Ja höpöjä

Eihän sitä nykyisin paljon ole, ei. Kuulehan, tollo. Minä olen elänyt aikana, jolloin ei mummoja ryöstetty, eikä ketään potkittu kadulla. Oli nääs moraalia kotona ja koulussa ja sanktiot käytössä, sekä hävetäkin osattiin. Mutta eihän sitä nyt, ei.

• Maapallolla on jotain 150 valtiota. Mikä saa aloittajan kuvittelemaan että joku n. 2500 v.s. kirjoitettu kirja ennustaisi pikkuvauvojen hankeenjättämisiä valtiossa jonka aueella asui tuohon aikaan vain jotain luolamiehiä?

• Höh!

Yksi satuilija koko kekettäjä. Samaa lössiä kuin Ir, KTS, 1000 ja 1. Pitäkää satutuokionne vaikka attefoorumilla.

• Komppaan

Kiitos Höh! Osuit naulankantaan viestissäsi.

• tuhat ja yksi

Mikä saa ihmisen uskomaan jotta jopa 2500 vuotta sitten on kirjoitettu tästä elämästämme ajasta?

• Tollooot

Asia ei kuulu sinulle, sillä tämän foorumi perustuu vain Raamatun totuuksiin. Ateistien totuudet heidän omilla foorumeillaan.

• istukaajatapelkaa

Joskus olen miettinyt kumpi on tyhmempi, ateisti vai uskovainen joista kumpikaan ei anna periksi. Antaa ateistien pitää mielipiteensä. Me pidämme omamme.
      Toinen on täysi ateisti, toinen fundamentalisti uskovainen - kumpi on tyhmempi?
      Toisella on pää tehokas, mutta ruums tehoton, toisella ruumis tehokas, pää tehoton. Kumpi on arvokkaampi?
      Vastaus näihin: kumpaakin tarvitaan. Olette unohtaneet evouution ja luonnonlain. Ei ole puhdasta ilman likaista, ei mustaa ilman valkoista. Kaikella on vastakohtansa.
      Ja tuohon jooelin profetiaan (tapelkaa nyt siitäkin, että kirjoitin nimen pienellä), en usko että tuo on millään tavoin ajankohtainen. On konkreettisempaakin tekemistä kun kiistellä pikku asioista. Onko kyse kiistelijöiden paremmuuden ylistyksestä vai mistä? Kaikki haluavat päästä kunnian kukkuloille. Menkää ulos ruokkimaan köyhiä ja vaatettamaan heitä! Jos näitä meininkejä ei pidettäisi täällä, niin tuomiopäivänä ei olisi niin paljon syyttäviä sormia siitä, että kun pitäisi tehdä jotain, niin jengi istuu netissä tappelemassa raamatun sivuista!

• z<cxv

Siinäpä se. Ateistien omat sivut heille ja Raamatusta ei täällä kannata riidellä, koska ilman raamatullista perustaa ei voi olla profetiaa. Raamattu kun on profetallinen kirja, uskoi tai ei niin siitä kirjoitamme ja sotkijat ulos.

• kertokaapa

miten on?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59