* Linkki on Mikkelin h-seurakunnan sivuilta, mutta opillisen tunnustuksen pääpiirteet edustaa kaikkien paikallis-seurakuntien linjaa, ja ellei näin ole, on poikettu pois todellisesta h-seurakunnan , yksinomaan Raamattuun perustuvasta opillisesta opetuksesta !
http://mikkelinhelluntaisrk.fi/uskon-paakohdat-helluntaiseurakunnassa/
Suomen helluntaiseurakunnan linja opillisesti !
71
525
Vastaukset
- ei hellari
No kuitenkaan helluntaiseurakuntien oppi ei ole täysin Raamatun mukaistakaan. Jos niin olisi, niin mitään hellutaiseurakunta, - kirkko järjestelmää ei olisi, sillä Raamattu tuntee vain yhden paikallisseurakunnan paikkakunnallaan, joka koostuu kaikista uudestisyntyneistä ja uskoon tulonsa jälkeen kastetuista uskovista! Vaikka uskovia on kastamattomissakin ihmisissä, niin ne ei Raamatun mukaan kuulu paikalliseen seurakuntaan ennen kuin ovat ottaneet Raamatun mukaisen uskovien upotuskasteen Jeesukseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Raamattu ei kerro yhdestäkään helluntai tai muustakaan seurakunnasta, vaan ainoastaan paikallisseurakunnasta!
- niin se menee
No olisiko se jotenkin pyhempi jos sen yhden seurakunna oven päällä olisi nimikyltti Seurakunta1 ?
entäs jos se paikkakunta olisi iso niin kulkisitko joka kokoukseen sata kilometriä esstaa pari kertaa viikossa ?
sehän on vain nimi helluntai, tai babtisti tai siioni tai jokin muu ?
ei ne sodassa keskenään ole mutta ihmiset pakkaa haluta olla josain joka itselle sopii eikä s eole mitään Raamatunvastaista.
Sit'paitis jokaisella vähänaasian seurakunnalla oli oma nimi, kuten hyvin luemme Sanasta. - ei hellari
niin se menee kirjoitti:
No olisiko se jotenkin pyhempi jos sen yhden seurakunna oven päällä olisi nimikyltti Seurakunta1 ?
entäs jos se paikkakunta olisi iso niin kulkisitko joka kokoukseen sata kilometriä esstaa pari kertaa viikossa ?
sehän on vain nimi helluntai, tai babtisti tai siioni tai jokin muu ?
ei ne sodassa keskenään ole mutta ihmiset pakkaa haluta olla josain joka itselle sopii eikä s eole mitään Raamatunvastaista.
Sit'paitis jokaisella vähänaasian seurakunnalla oli oma nimi, kuten hyvin luemme Sanasta.Jokaisella vähä Aasian seurakunnalla oli oma nimi, joka oli paikkakunnan nimi! En minä ole sanonutkaan, että joku kirkonkylä tai kaupunkikeskus olis ainut paikka missä seurakunta voi olla! Paikkakunta käsite on tietokirjassa kerrottu aika selkeästi, katsopa sieltä mikä se on! Isot paikkakunnat kuten esim. Helsinki, Tampere, jne ovat sinällään niin laajoja, että niitten alueella on sen seutukunnan nimeä kantava paikallisseurakunta. Enkä minä ole missään vaiheessa sanonut, että nämä nyky nimiset seurakunnat olis sodassa keskenään, mutta on tarpeetonta varmaan mainita, että esim. monilla paikkakunnilla on kaksi eri kirkkokuntaa ihan lähekkäin toisiaan. Jopa samassa talossa toimii kaksi eri suuntaa! Ei tunnu järkevältä ja Jumalan Sanan mukaiselta!
Nimeä paikallisseurakunnan vanhimmat (Apt 20:28 ja Tiit 1:5-6, 1 Tim 3:1-10).
Kerro sitten miten he kaitsevat seurakuntaa ja niin toteuttavat Jumalan heille antamaa jaloa tehtävää ja virkaa. Kerron omalta kohdaltasi miten seurakunnan kaitsijat toteuttavat tehtääväänsä sinun kohdallasi.- ml213.
jaikali kirjoitti:
Nimeä paikallisseurakunnan vanhimmat (Apt 20:28 ja Tiit 1:5-6, 1 Tim 3:1-10).
Kerro sitten miten he kaitsevat seurakuntaa ja niin toteuttavat Jumalan heille antamaa jaloa tehtävää ja virkaa. Kerron omalta kohdaltasi miten seurakunnan kaitsijat toteuttavat tehtääväänsä sinun kohdallasi.Ihmettelen ja kauhiast´ miten näinkin yksionkertainen asia jää sinulta jaikal ymmärtämättä.
Jos esim. Savukoskella (= paikan nimi kuin Efeso tai Korintto) on 78 JUMALASTA syntynyttä ihmistä, niin mikä estää heidän joukostaan valitsemasta vanhempia (ei vanhemmistoa).
Yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla, Kristuksen ruumis.
Niin, miksi et nöyrry ja ota vastaan JUMALAN aivoittamaa seurakuntaa,- sen mallia. Eikö sinua yhtäänb ihmetytä jo se, että oppisi mukaan jollakin paikkakunnalla on 7 Kristuksen ruumista /seurakuntaa.
Koitappa ymmärtää, miten puolue/esi on täysin eri käsite kuin JUMALAN aivoittama seurakunta. Apostolit eivät koskaan ja missään perustaneet kuin yhden seurakunnan jokaiselle paikkakunnalle. Sinullekko ei tuo malli vältä ja epäilet etteikö se voisi toimia.
Niin, kerro mikä estää Savukoskelle valitsemasta vanhempia? - ???
ml213. kirjoitti:
Ihmettelen ja kauhiast´ miten näinkin yksionkertainen asia jää sinulta jaikal ymmärtämättä.
Jos esim. Savukoskella (= paikan nimi kuin Efeso tai Korintto) on 78 JUMALASTA syntynyttä ihmistä, niin mikä estää heidän joukostaan valitsemasta vanhempia (ei vanhemmistoa).
Yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla, Kristuksen ruumis.
Niin, miksi et nöyrry ja ota vastaan JUMALAN aivoittamaa seurakuntaa,- sen mallia. Eikö sinua yhtäänb ihmetytä jo se, että oppisi mukaan jollakin paikkakunnalla on 7 Kristuksen ruumista /seurakuntaa.
Koitappa ymmärtää, miten puolue/esi on täysin eri käsite kuin JUMALAN aivoittama seurakunta. Apostolit eivät koskaan ja missään perustaneet kuin yhden seurakunnan jokaiselle paikkakunnalle. Sinullekko ei tuo malli vältä ja epäilet etteikö se voisi toimia.
Niin, kerro mikä estää Savukoskelle valitsemasta vanhempia?Sanooko raamattu jossain että oli vain yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla?
- totta puoliakaan
??? kirjoitti:
Sanooko raamattu jossain että oli vain yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla?
Taas raamattu vääristelee huh huh täällä on sekalainen seurakunta, vaikka raamatussa ei ole totta puoliakaan.
- seurakunta-aktiivi
ml213. kirjoitti:
Ihmettelen ja kauhiast´ miten näinkin yksionkertainen asia jää sinulta jaikal ymmärtämättä.
Jos esim. Savukoskella (= paikan nimi kuin Efeso tai Korintto) on 78 JUMALASTA syntynyttä ihmistä, niin mikä estää heidän joukostaan valitsemasta vanhempia (ei vanhemmistoa).
Yksi seurakunta jokaisella paikkakunnalla, Kristuksen ruumis.
Niin, miksi et nöyrry ja ota vastaan JUMALAN aivoittamaa seurakuntaa,- sen mallia. Eikö sinua yhtäänb ihmetytä jo se, että oppisi mukaan jollakin paikkakunnalla on 7 Kristuksen ruumista /seurakuntaa.
Koitappa ymmärtää, miten puolue/esi on täysin eri käsite kuin JUMALAN aivoittama seurakunta. Apostolit eivät koskaan ja missään perustaneet kuin yhden seurakunnan jokaiselle paikkakunnalle. Sinullekko ei tuo malli vältä ja epäilet etteikö se voisi toimia.
Niin, kerro mikä estää Savukoskelle valitsemasta vanhempia?"Niin, kerro mikä estää Savukoskelle valitsemasta vanhempia? "
Lapsilla on vanhemmat (isä ja äiti). Vapaisiin suuntiin kuuluvilla seurakunnilla on vanhimmat. Vanhimmat -sanasta on muodostunut arkikieleen kaikkia vanhimpia tarkoittava vanhimmisto-termi. Oikea raamatullinen termi on vanhin/ vanhimmat. Vanhin / vanhimmat ei tarkoita kronologisen iän mukaisia seurakunnan vanhimpia henkilöitä, vaan vanhin / vanhimmat on seurakunnan hengellinen palvelusvirka. Seurakunnan vanhimmat ovat seurakunnan johtajia. Heille on kertynyt kokemusta ja taitoa hoitaa hengellistä virkaa, johon Pyhä Henki on heidät asettanut.
Luuk. 22:26
Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.
Room. 12:8
joka on johtaja, johtakoon toimellisesti;
Kirjoitit:
"Niin, miksi et nöyrry ja ota vastaan JUMALAN aivoittamaa seurakuntaa,- sen mallia. Eikö sinua yhtäänb ihmetytä jo se, että oppisi mukaan jollakin paikkakunnalla on 7 Kristuksen ruumista /seurakuntaa."
Samalla paikkakunnalla ei voi olla eikä ole 7 Kristuksen ruumista, vaan kaikki uskovat, eri nimisiin seurakuntiin kuuluvat, muodostavat Kristuksen ruumiin yhdessä kaikkien muiden uskovien kanssa kaikkialla maailmassa. Kristus ei ole jaettu eri nimisten seurakuntien kesken.
"Apostolit eivät koskaan ja missään perustaneet kuin yhden seurakunnan jokaiselle paikkakunnalle. Sinullekko ei tuo malli vältä ja epäilet etteikö se voisi toimia."
Apotolista aikaa ei tässä suhteessa voi suoraan verrata meidän aikaamme. Uskovien joukko oli alussa aika pieni eikä monelle seurakunnalle samalla paikkakunnalla ollut tarvetta. Ja kyllä epäilen, vieläpä suuresti, että nykyoloissa esittämäsi seurakuntamalli ei voi toimia. Alun jälkeen se ei ole toiminut missään.
Opilliset esteet lienevät siihen suurin syy. Opillisista eroavaisuuksista huolimatta kaikki uskovat, Jeesuksessa Kristuksessa pyhät, ovat samanarvoisia emmekä saa syrjiä tai halveksia toisiamme.
Luterilaisella kirkolla on kullakin paikkakunnalla, suuria kaupunkeja lukuunottamatta, vain yksi seurakunta. Se on kunkin paikkakunnan nimen mukainen. Minä en kannata sellaista seurakuntamallia, koska kaikki luterilaiset seurakuntalaiset eivät ole edes uskossa.
Seurakunta on uloskutsuttujen joukko eli seurakunnan jäsenten tulee olla uskovia ja kastettuja Kristuksen omia. Se on raamatullista, ja sitä raamatullista käytäntöä toteutamme helluntaiseurakunnissa.
En ole jaikali. Vastaan väitteisiisi omasta puolestani. - *Jukka
seurakunta-aktiivi kirjoitti:
"Niin, kerro mikä estää Savukoskelle valitsemasta vanhempia? "
Lapsilla on vanhemmat (isä ja äiti). Vapaisiin suuntiin kuuluvilla seurakunnilla on vanhimmat. Vanhimmat -sanasta on muodostunut arkikieleen kaikkia vanhimpia tarkoittava vanhimmisto-termi. Oikea raamatullinen termi on vanhin/ vanhimmat. Vanhin / vanhimmat ei tarkoita kronologisen iän mukaisia seurakunnan vanhimpia henkilöitä, vaan vanhin / vanhimmat on seurakunnan hengellinen palvelusvirka. Seurakunnan vanhimmat ovat seurakunnan johtajia. Heille on kertynyt kokemusta ja taitoa hoitaa hengellistä virkaa, johon Pyhä Henki on heidät asettanut.
Luuk. 22:26
Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.
Room. 12:8
joka on johtaja, johtakoon toimellisesti;
Kirjoitit:
"Niin, miksi et nöyrry ja ota vastaan JUMALAN aivoittamaa seurakuntaa,- sen mallia. Eikö sinua yhtäänb ihmetytä jo se, että oppisi mukaan jollakin paikkakunnalla on 7 Kristuksen ruumista /seurakuntaa."
Samalla paikkakunnalla ei voi olla eikä ole 7 Kristuksen ruumista, vaan kaikki uskovat, eri nimisiin seurakuntiin kuuluvat, muodostavat Kristuksen ruumiin yhdessä kaikkien muiden uskovien kanssa kaikkialla maailmassa. Kristus ei ole jaettu eri nimisten seurakuntien kesken.
"Apostolit eivät koskaan ja missään perustaneet kuin yhden seurakunnan jokaiselle paikkakunnalle. Sinullekko ei tuo malli vältä ja epäilet etteikö se voisi toimia."
Apotolista aikaa ei tässä suhteessa voi suoraan verrata meidän aikaamme. Uskovien joukko oli alussa aika pieni eikä monelle seurakunnalle samalla paikkakunnalla ollut tarvetta. Ja kyllä epäilen, vieläpä suuresti, että nykyoloissa esittämäsi seurakuntamalli ei voi toimia. Alun jälkeen se ei ole toiminut missään.
Opilliset esteet lienevät siihen suurin syy. Opillisista eroavaisuuksista huolimatta kaikki uskovat, Jeesuksessa Kristuksessa pyhät, ovat samanarvoisia emmekä saa syrjiä tai halveksia toisiamme.
Luterilaisella kirkolla on kullakin paikkakunnalla, suuria kaupunkeja lukuunottamatta, vain yksi seurakunta. Se on kunkin paikkakunnan nimen mukainen. Minä en kannata sellaista seurakuntamallia, koska kaikki luterilaiset seurakuntalaiset eivät ole edes uskossa.
Seurakunta on uloskutsuttujen joukko eli seurakunnan jäsenten tulee olla uskovia ja kastettuja Kristuksen omia. Se on raamatullista, ja sitä raamatullista käytäntöä toteutamme helluntaiseurakunnissa.
En ole jaikali. Vastaan väitteisiisi omasta puolestani.>>Apotolista aikaa ei tässä suhteessa voi suoraan verrata meidän aikaamme. Uskovien joukko oli alussa aika pieni eikä monelle seurakunnalle samalla paikkakunnalla ollut tarvetta. Ja kyllä epäilen, vieläpä suuresti, että nykyoloissa esittämäsi seurakuntamalli ei voi toimia
- kaikkia leipä elättä
Raamatun kasteessa syntiset upotetaan Kristukseen, ...
... ei suinkaan veteen, niin kuin te harjhaoppiset houritte. kaikkia leipä elättä kirjoitti:
Raamatun kasteessa syntiset upotetaan Kristukseen, ...
... ei suinkaan veteen, niin kuin te harjhaoppiset houritte.* Ei nyt sentään. Kyllä upotus tapahtuu ina veteen, koska kyse on hautaamisesta, eikä suinkaan upottamisesta, hautaaminen Kristuksen kannssa kuolemaan tapahtuu upottamalla uskova kokonaan veden alle. Kristuksen kanssa, ei Häneen, tämä Kristukseen kastaminen on tapahtunut uudestisyntymässä. Syntinen saa kasteen Jumalan Hengessä, ja saa siinä myös sinetin sydämeensä. 1Kor. 12:13. Sinetti. 2Kor. 1:13. Tämän uudestisnytymisen jälkeen voidaan sitten kastaa uskova ja liittää seurakuntaan, eli Kristuksen ruumiiseen.
* Ei missään Raamatussa sanota, ettei voi ola useampiakin seurakuntia samalla kunnan alueella, jos vaikka on iso pintalaltaan, vaikkapa lappi. Ja jo meidän ihmisten erilaisuuden takia pitää olla mahdollisuus erinimisten rukoushuoneitten sisällä olevan Jeesuksen seurakunnan jäsenien olla mahdollisuus valita hengellinen kotimme. Toiset tykkää helluntai- toiset Bapstisti- toiset luteri- ? Helsingissä on useita erinimisiä Jeesusken tunnustavia seurakuntia, En vaan ole löyttänyt tähän sitä, että Raamattu vastustaisi, vain harhaoppiset menköön muualle omine uskoinen ja itse valittuine uskonnollisne opetuksineen, jotka ei perustu Raamattuun. Paikallis-seurakuntia voi olla ihan kuinka useita tahansa, mitä se nyt muka merkitsee Jumalalle, kunhan vaan jäsenet on uskossa Hänen Poikaansa Jeesuskeen Kristukseen. Ja missä on Pyhän Hengen osallisuus ja vapaus Pyhässä Hengessä. Kun sitten Kristus ilmestyy vihdoin, ei Hänelle ole mikään ongelma eikä este se, että samalla paikkakunnalla on useita yhteisöjä jotka Hän tunnustaa omakseen, se on tärkeintä koko seurakunta totuudessa, että Jeesus tuntee sen omakseen, lukumäärä ei VOI merkitä mitään, se on luikertelijoiden vippaskonsti olla menemättä seurakunta yhteyteen.
* Paavali halusi saarnata evankeliumia siellä, missä sitä ei vielä aikaisemmin oltu julistettu, hän ei tupannut toisten työn tuloksille, mikä suomessakin on usein aika röyhkeää toimintaa. Esm. Markku Koivisto kalasti aikanaan poppooseensa , varsinkin helluntailaisia, että sai sinne aidolta vaikuttavaa Hengen toimintaa, mm. kielillä puhumista, että sai sitten sillä muka todistaa sen olevan ihan oikeaa helluntaitoimintaa, ja oli saada h-herätyksen mukaansa, Jumala vaan ei sitä sallinut.- ei hellari
jaikali kirjoitti:
Nimeä paikallisseurakunnan vanhimmat (Apt 20:28 ja Tiit 1:5-6, 1 Tim 3:1-10).
Kerro sitten miten he kaitsevat seurakuntaa ja niin toteuttavat Jumalan heille antamaa jaloa tehtävää ja virkaa. Kerron omalta kohdaltasi miten seurakunnan kaitsijat toteuttavat tehtääväänsä sinun kohdallasi.Paikallisseurakunnan vanhimmat on tietenkin ne jotka Jumala tehtävään osoittaa! Mitä epäselvää siinä on? Raamtussahan on selvä malli siihen! Lue tarkemmin Raamattua, joten vastauskin löytyy siltä!
- KTS (Ei kirj.)
Uusmeshiaanis jeshualainen, joulua vihhaava sapattipapattajavippaslössi on kaukana noista opin kohdista.
Se edustaa niiden vastakohtaa!- KTS.lle
Erehdyt taas KTS. Jos ensimmäinen kohta Raamattu, se jakaa sinut erilleen kirjoituksista, kun et usko niihin. Eli tuputat ajatuksesi sananvastaisuudesta toisten harteille.
Ei tuota oppia kuitenkaan sovelleta kaikissa helluntaiseurakunnissa ja omakin oppisi poikkeaa paljon siitä monien aikaisempien kirjoituksiesi perusteella.
Tuo on totta. Esimerkiksi eräät tällä foorumilla kirjoittajat väittävät Jeesuksen olevan ainoa Jumala ja kääntävät Jeesuksen ja apostolien opetukset ylösalaisin eli "nurjaksi", joka ei sovellu edes apostoliseen uskontunnustukseen, joka tunnustaa Isän Kaikkivaltiaaksi Luojaksi ja Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi ja ihmisten herraksi.
Lyhennysote apostolisesta uskontunnustuksesta:
"Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä, - - - jne.- tode*
ekivaari kirjoitti:
Tuo on totta. Esimerkiksi eräät tällä foorumilla kirjoittajat väittävät Jeesuksen olevan ainoa Jumala ja kääntävät Jeesuksen ja apostolien opetukset ylösalaisin eli "nurjaksi", joka ei sovellu edes apostoliseen uskontunnustukseen, joka tunnustaa Isän Kaikkivaltiaaksi Luojaksi ja Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi ja ihmisten herraksi.
Lyhennysote apostolisesta uskontunnustuksesta:
"Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä, - - - jne.mitäs Peku ja Ekivaari täällä taas hänksläävät?
Helluntaiseurakuntien oppi on helluntaiseurakuntien oppi ja Ekivaarilla on oma kudelmansa, joka eroaa aika lailla avuksessa linkitetystä oppirakennelmasta. - todelle
tode* kirjoitti:
mitäs Peku ja Ekivaari täällä taas hänksläävät?
Helluntaiseurakuntien oppi on helluntaiseurakuntien oppi ja Ekivaarilla on oma kudelmansa, joka eroaa aika lailla avuksessa linkitetystä oppirakennelmasta.Olen samaa mieltä ekivaarin kanssa että helluntailaisten oppi ei ole Raamatunmukainen. Heluuntailaisten oma oppi se voi olla, mutta Mohikaanihan yrittää väittää että se on Raamatunmukainen mitä se ei kuitenkaan ole.
- tode*
todelle kirjoitti:
Olen samaa mieltä ekivaarin kanssa että helluntailaisten oppi ei ole Raamatunmukainen. Heluuntailaisten oma oppi se voi olla, mutta Mohikaanihan yrittää väittää että se on Raamatunmukainen mitä se ei kuitenkaan ole.
minä taasen olen eri mieltä monesta Ekivaarin täällä ilmiantaman opinkiemuran ns. raamatullisuudesta.
Vaan minkäpäs sille mahdan, jos Jeesus ei ole Ekivaarin mukaan Jumala. Se asia on kuitenkin kristinuskon ydin eli sen mukaan Ekivaari ei ole kristitty ollenkaan. Aika paha juttu, vai mitä?
Mitäs kaikkea sinun mielestäsi Helluntaiherätys Suomessa opettaa vastoin UT:n linjauksia? Jätetään täällä jatkuvasti esillä ollut kaste sikseen ja siirrytään uuden liiton muihin mielenkiintoisiin dogmeihin. Ole hyvä ja listaa muutama helluntalaisilla pieleen mennyt uskomus. tode* kirjoitti:
mitäs Peku ja Ekivaari täällä taas hänksläävät?
Helluntaiseurakuntien oppi on helluntaiseurakuntien oppi ja Ekivaarilla on oma kudelmansa, joka eroaa aika lailla avuksessa linkitetystä oppirakennelmasta."mitäs Peku ja Ekivaari täällä taas hänksläävät?"
Ei mitään ihmeempää.
Puolihuolimattomasti todistettiin Mohikaanin ja muutaman muun olevan väärässä.- Mohikaani_27 ei kirj
Pe.ku kirjoitti:
"mitäs Peku ja Ekivaari täällä taas hänksläävät?"
Ei mitään ihmeempää.
Puolihuolimattomasti todistettiin Mohikaanin ja muutaman muun olevan väärässä.* Teidän todistus on yhtä tyhjän kanssa. kun ette kumpikaan edes tunne Raamattua, ette kykene tuomaroimaankaan. Aloituksen linkki on Raamatun mukainen seurakunta järjestys, ja täysin Raamatulla todistetaavissa raamatulliseksi, ja teidät epäraamatullisksi, turhan jaarittelijoiksi !
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Teidän todistus on yhtä tyhjän kanssa. kun ette kumpikaan edes tunne Raamattua, ette kykene tuomaroimaankaan. Aloituksen linkki on Raamatun mukainen seurakunta järjestys, ja täysin Raamatulla todistetaavissa raamatulliseksi, ja teidät epäraamatullisksi, turhan jaarittelijoiksi !
Iankaikkinen elämä onkin Isän Jumalan ja hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen tunteminen, [Joh.17:1-3] eikä muunnellun raamatun tunteminen!
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Teidän todistus on yhtä tyhjän kanssa. kun ette kumpikaan edes tunne Raamattua, ette kykene tuomaroimaankaan. Aloituksen linkki on Raamatun mukainen seurakunta järjestys, ja täysin Raamatulla todistetaavissa raamatulliseksi, ja teidät epäraamatullisksi, turhan jaarittelijoiksi !
Matteus 3
12 "Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa." [Luuk. 3:17]
Kiitetty olkoon meidän herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, että tuo vispilä ei ole Mohikaanin eikä toden* kaltaisten ihmisten kädessä!- ei hellari
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Teidän todistus on yhtä tyhjän kanssa. kun ette kumpikaan edes tunne Raamattua, ette kykene tuomaroimaankaan. Aloituksen linkki on Raamatun mukainen seurakunta järjestys, ja täysin Raamatulla todistetaavissa raamatulliseksi, ja teidät epäraamatullisksi, turhan jaarittelijoiksi !
Kyllä nuo jaarittelijat ovat totaalisesti hakoteillä jaaritteluissaan. Peku on ateistinen opettaja, jonka olisi jo aikaa sitten pitänyt mennä omiensa joukkoon opettamaan. Ihmeen sitkeästi vaan viihtyy tällä palstalla. Ei taida ateistisuus häntä viehättääkään, kun viihtyy niin hyvin kristittyjen palstalla! Voisitko sinä Mohikaani ystävällisesti laittaa Raamatun jakeet esiin, joissa puhutaan paikallisesta helluntaiseurakunnasta. Minun Raamatussani kun ei sellaista löydy. Jospa sinä sitten esittäisit Raamatun kohdat niistä! Ekivaarin tiedämme myöskin olevan jehovalainen, vaikka esiintyykin helluntailaisena! Jääkööt omaan arvoonsa, jokaisnen uudestisynb´ntynyt ihmminen näkee hänen harhaisuutensa!
- ~~tähkäpää~~
Olisiko tuo linkkii laitettu siksi, että Ekivaarin tilannetta voi selvittää tai tarkistaa paikkakuntansa helluntaiseurakunnasta?
Minkä takia sulla on ajojahti toista uskovaa vastaan?
Tuo on jo törkeyden huippu etttä henkilökohtaisia yksityistietoja yritetään selvittää ja laittaa julkisuuteen.- ~~tähkäpää~~
Pe.ku kirjoitti:
Minkä takia sulla on ajojahti toista uskovaa vastaan?
Tuo on jo törkeyden huippu etttä henkilökohtaisia yksityistietoja yritetään selvittää ja laittaa julkisuuteen.Mitäh?
Ketäs minä nyt olen ajojahdannut?
Mitä yksityistietoja ja kenestä olen laittanut julkisuuteen? Voisitko selventää ~~tähkäpää~~ onko ekivaarin tilanne selvitys- tai tarkistuksen alaisena, kun itse en sellaisesta mitään kuullut?
Olen valmis vastaamaan kaikista kirjoituksistani sekä Kaikkivaltiaan Jumalan, että ihmisten edessä, kuulukoot mihin seurakuntaan hyvänsä.- ~~tähkäpää~~
ekivaari kirjoitti:
Voisitko selventää ~~tähkäpää~~ onko ekivaarin tilanne selvitys- tai tarkistuksen alaisena, kun itse en sellaisesta mitään kuullut?
Olen valmis vastaamaan kaikista kirjoituksistani sekä Kaikkivaltiaan Jumalan, että ihmisten edessä, kuulukoot mihin seurakuntaan hyvänsä.Mistäs minä Sinun asioistasi tietäisin, mitä kohdallasi on selvityksen alaisena ja mitä ei?
- Mohikaani_27 ei kir
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Mistäs minä Sinun asioistasi tietäisin, mitä kohdallasi on selvityksen alaisena ja mitä ei?
* Joopa, pe.ku se taas heitti kapaulan rattaisiin, ja aivan tyhjän takia, kun päättelee mitä sattuu, mikään asia ei olikeasti anna aihetta tuhon Pe.kun loanheittoon " Tähkiksen" päälle, ja toisekseen, ei ekivaari ole kuin uskonnollinen, eikä edes kristitty nimellisestikään, koska kieltää Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi, ja Johannes selkeästi sanoo, että joka kieltää Jeesusken jumaluuden, hänellä ei ole Isääkään,
* Peku on tehosekoittaja ! Mohikaani_27 ei kir kirjoitti:
* Joopa, pe.ku se taas heitti kapaulan rattaisiin, ja aivan tyhjän takia, kun päättelee mitä sattuu, mikään asia ei olikeasti anna aihetta tuhon Pe.kun loanheittoon " Tähkiksen" päälle, ja toisekseen, ei ekivaari ole kuin uskonnollinen, eikä edes kristitty nimellisestikään, koska kieltää Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi, ja Johannes selkeästi sanoo, että joka kieltää Jeesusken jumaluuden, hänellä ei ole Isääkään,
* Peku on tehosekoittaja !Olen useita kertoja selittänyt niin kuin Jeesus ja Paavali selittivät:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor.15:50; Ef. 2:3]
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]- ~~tähkäpää~~
Pe.ku kirjoitti:
Minkä takia sulla on ajojahti toista uskovaa vastaan?
Tuo on jo törkeyden huippu etttä henkilökohtaisia yksityistietoja yritetään selvittää ja laittaa julkisuuteen.Vastaahan nyt Pe.Ku esittämiini kysymykseen ja seiso kuin mies esittämiesi väitteiden takan, äläkä leiki kuurupiiloa??!
Ketä olen ajojahdannut ja mitä ja kenen yksityistietoja olen selvittänyt ja tuonut julkisuuteen??! - ~~tähkäpää~~
Mohikaani_27 ei kir kirjoitti:
* Joopa, pe.ku se taas heitti kapaulan rattaisiin, ja aivan tyhjän takia, kun päättelee mitä sattuu, mikään asia ei olikeasti anna aihetta tuhon Pe.kun loanheittoon " Tähkiksen" päälle, ja toisekseen, ei ekivaari ole kuin uskonnollinen, eikä edes kristitty nimellisestikään, koska kieltää Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi, ja Johannes selkeästi sanoo, että joka kieltää Jeesusken jumaluuden, hänellä ei ole Isääkään,
* Peku on tehosekoittaja !Oudoiltaha nuo Pe.Kun ja Ekivaarin heittelyt tuntuvat, enkä oikein tiedä, mistä johtuvat ja juontavat.
Liekö Pe.Ku loukkaantunut siitä, kun toisaalla kehoitin häntä kunnioittamaan muita ja erityisesti vanhempia ihmisiä, mutta mistä sitten lienee johtuva tuo Ekivaarin "päällekäyminen", en tiedä.
Eli eikös Ekivaari ole itse ilmoittanut kuuluvansa paikkakuntansa helluntaiseurakuntaan ja myöskin itse ilmoittanut oman kotipaikkakuntansa,
eli nuo tiedothan ovat hänen itsensä julki tuomia tietoja ja kun siitä mainitsin, että ehkäpä on ne siksi julki tuonut, että jokainen voi vaikka itse tarkistaa, pitävätkö paikkansa, niin sitä tehtiin jokin outo vastahyökkäys??
Ehkäpä tuo on jotain peliä, jota tällainen yksinkertainen ihminen, joka ei hallitse moista pelaamista, ei edes oikein käsitä ja ymmärrä?? ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Oudoiltaha nuo Pe.Kun ja Ekivaarin heittelyt tuntuvat, enkä oikein tiedä, mistä johtuvat ja juontavat.
Liekö Pe.Ku loukkaantunut siitä, kun toisaalla kehoitin häntä kunnioittamaan muita ja erityisesti vanhempia ihmisiä, mutta mistä sitten lienee johtuva tuo Ekivaarin "päällekäyminen", en tiedä.
Eli eikös Ekivaari ole itse ilmoittanut kuuluvansa paikkakuntansa helluntaiseurakuntaan ja myöskin itse ilmoittanut oman kotipaikkakuntansa,
eli nuo tiedothan ovat hänen itsensä julki tuomia tietoja ja kun siitä mainitsin, että ehkäpä on ne siksi julki tuonut, että jokainen voi vaikka itse tarkistaa, pitävätkö paikkansa, niin sitä tehtiin jokin outo vastahyökkäys??
Ehkäpä tuo on jotain peliä, jota tällainen yksinkertainen ihminen, joka ei hallitse moista pelaamista, ei edes oikein käsitä ja ymmärrä??~~tähkäpää~~ kirjoitti edellä: >"Oudoiltahan nuo ..
Ekivaarin heittelyt tuntuvat, enkä oikein tiedä, mistä johtuvat ja juontavat."<
_______________________
Minähän mainitsin tietolähteet. Jeesus opetti Joh.3:6 jakeessa ja apostoli Paavali Room.1:2-4 jakeissa. Ovatko ne Pe.kun ja ekivaarin heittelyjä?
Apostolisen uskontunnustuksen myönnän pääosin oikeaksi, pienin korjauksin, joista annan ainakin yhden esimerkin:
JUMALA
"Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja."
Tuo on ihmisten tekemä sekoitus totuudesta ja valheesta, joka poikkeaa Jeesuksen opetuksesta että
Johannes 17
1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, - j o k a - y k s i n
o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Apostolit yksimielisesti vahvistivat, että "Isä yksin on Jumala."
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan
y k s i - J u m a l a, - I s ä, - josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Tuo on selvä Jumalan sanan antama määritelmä siitä, kuka Jumala on. Hän / Se on Isä, joka on
k a i k k i - k a i k i s s a, - eikä vain kolmessa persoonassa.
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on - y l i -
k a i k k i e n - ja kaikkien kautta ja
k a i k i s s a."
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka - k a i k k i - k a i k i s s a, -
v a i k u t t a a, - on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi - k a i k k i - k a i k i s s a, - "
Jeesuksen Kristuksen sikiämisen selittivät Jeesus ja Paavali yksityiskohtaisen tarkasti, erikseen lihan puolesta inhimillisen sikiämisen Daavidin siemenestä ja ja syntymisen Mariasta, sekä sikiämisen erikseen pyhyyden hengen puolesta Isästä Jumalasta, ja äitikseen ja kaikkien Jumalasta syntyneiden äitiksi Jeesus selitti "jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon."
[Matt. 12:48-50; Mark. 3:33-35; Luuk. 8:21]
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27;
Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]- srk-aktiivi
ekivaari
Kirjoitit:
>> Apostolisen uskontunnustuksen myönnän pääosin oikeaksi, pienin korjauksin, joista annan ainakin yhden esimerkin:
JUMALA
"Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja." srk-aktiivi kirjoitti:
ekivaari
Kirjoitit:
>> Apostolisen uskontunnustuksen myönnän pääosin oikeaksi, pienin korjauksin, joista annan ainakin yhden esimerkin:
JUMALA
"Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja."Kiitokset asian oikaisemisesta, "srk-aktiivi" 18.12.2013 klo 20:12 kirjoituksessasi.
Kyllä tuossa korjatussa muodossa minäkin sen hyväksyn, vaikka "ruumiin ylösnousemisen" lauseen yhteyteen voisi ottaa apostolien opettama tarkenne, että "
"Kylvetään ajallinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen." [1. Kor. 15:44]
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta
t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 - j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i
p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille",- Mohikaani_27 ei kirj
ekivaari kirjoitti:
Kiitokset asian oikaisemisesta, "srk-aktiivi" 18.12.2013 klo 20:12 kirjoituksessasi.
Kyllä tuossa korjatussa muodossa minäkin sen hyväksyn, vaikka "ruumiin ylösnousemisen" lauseen yhteyteen voisi ottaa apostolien opettama tarkenne, että "
"Kylvetään ajallinen ruumis, - n o u s e e
h e n g e l l i n e n - r u u m i s. - Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen." [1. Kor. 15:44]
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta
t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 - j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i
p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille",* Olette mollemmin eksyneitä omiin selityksiinne, ja viette muitakin metsään harhoillanne, ja se on syntiä ja vaarallista teille itsellenekin. Jumalan edessä ei eikivaarin uskonto kelpuuteta, ellet sitten tee parannusta sitä ennen,
* " 1Joh. 4: 1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. " !
* Siinä se lukee 2. jae kertoo sen, ja ekivaari kieltää tämän. Ekivaari ei usko Jeesuksen siinneen Pyhästä Hengestä, ja se vie häneltä koko evankeliumin, ja myös kaiken opetuksen mahdollisuuden tuon totuuden kieltämisen myötä, ja mikä pahinta, kielttä itseltään pelastuksen Kristuksen veressä ja Pyhässä Hengessä. ja samoin on jokaisen, joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi = Jumalaksi, Kaikkivaltiaaksi ! Jumalan fackta ! srk-aktiivi kirjoitti:
ekivaari
Kirjoitit:
>> Apostolisen uskontunnustuksen myönnän pääosin oikeaksi, pienin korjauksin, joista annan ainakin yhden esimerkin:
JUMALA
"Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja."Vielä muutama sana helluntaiseurakunnan uskon pääkohdista.
>>>Helluntaiseurakunnassa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön.>Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.- KTS (Ei kirj.)
Jonah kirjoitti:
Vielä muutama sana helluntaiseurakunnan uskon pääkohdista.
>>>Helluntaiseurakunnassa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön.>Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.Tässä edellä se tuli vaikka mua ei ensin uskottu.
Uusmeshiaanis jeshualainen, joulua vihhaava sapattipapattajavippaslössi on kaukana noista opin kohdista.
Se edustaa niiden vastakohtaa! - Mohikaani_27 ei kirj
Jonah kirjoitti:
Vielä muutama sana helluntaiseurakunnan uskon pääkohdista.
>>>Helluntaiseurakunnassa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön.>Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.* Sinulla " Jonah ", ei ole koskaan tätä ollutkaan ! Sinähän kiellät Jeesuksen, kun et usko, että Hän on lihansakin puolesta Jumala ! Et ole koskaan uudestisyntynyt, jos olisit, olis Isä iloittanut sinulle Pojan, ja Poika Isän, nyt sinulla ei ole kumpaakaan, siksi, koska kiellät Herran Jeesuksen jumaluuden ! Taivahan totuus !
* Rev_2:4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Sinulla " Jonah ", ei ole koskaan tätä ollutkaan ! Sinähän kiellät Jeesuksen, kun et usko, että Hän on lihansakin puolesta Jumala ! Et ole koskaan uudestisyntynyt, jos olisit, olis Isä iloittanut sinulle Pojan, ja Poika Isän, nyt sinulla ei ole kumpaakaan, siksi, koska kiellät Herran Jeesuksen jumaluuden ! Taivahan totuus !
* Rev_2:4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.Mat 16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Mat 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Kuka sinulle Mohikaani on ilmoittanut, että Jeesus Kristus on Jumala?
Liha ja verikö?
Minulle on Jeesuksen Kristuksen Isä ilmoittanut taivaasta, että Jeesus on Jumalan Poika.
Luk 22:70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
Mikäs sinä olet pullikoimaan Jeesuksen ja hänen Isänsä Jumalan ilmoitusta vastaan?
Paavalikin ymmärsi hyvin sanan ilmoituksen ja sanoipa vielä puhuvansa totta:
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
1Ti 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
1Ti 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Puhut petosta, kun väännät tuonkin tarkoittamaan, että Jeesus on Jumala.
Keiden välillä sinun välimiehesi on?Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Olette mollemmin eksyneitä omiin selityksiinne, ja viette muitakin metsään harhoillanne, ja se on syntiä ja vaarallista teille itsellenekin. Jumalan edessä ei eikivaarin uskonto kelpuuteta, ellet sitten tee parannusta sitä ennen,
* " 1Joh. 4: 1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. " !
* Siinä se lukee 2. jae kertoo sen, ja ekivaari kieltää tämän. Ekivaari ei usko Jeesuksen siinneen Pyhästä Hengestä, ja se vie häneltä koko evankeliumin, ja myös kaiken opetuksen mahdollisuuden tuon totuuden kieltämisen myötä, ja mikä pahinta, kielttä itseltään pelastuksen Kristuksen veressä ja Pyhässä Hengessä. ja samoin on jokaisen, joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi = Jumalaksi, Kaikkivaltiaaksi ! Jumalan fackta !Mohikaani_27 ei kirj. 19.12.2013 klo 00:35 puhui asian vierestä eikä siitä, mitä Jeesus ja apostolit opettivat.
Mohikaani kirjoitti:
1.Joh.4:2 *"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"
* Siinä se lukee 2. jae kertoo sen, ja ekivaari kieltää tämän."<
___________________
Mohikaani valehtelee päin naamaa. Olen kymmeniä kerftoja lainannut Ap.t.2:36 jaetta. En ole koskaan kieltänyt Kristusta lihaan tulleeksi Jumalan hengeksi, sillä hän on ollut kaikissa Jumalan pyhissä maailman perustamisesta asti:
1. Pietarin kirje 1
11 "ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan
h e i s s ä - o l e v a - K r i s t u k s e n
h e n k i - viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
Eivät Jeesuksen ja apostolien opetukset ole "omaa oppia", vaan Jumalan tahdon mukaan annettua oppia.
Olen sen ennenkin sanonut, mutta sanon sen taas, ettei P.H. selitä päinvastoin mitä Jeesus ja apostolit ovat selittäneet:
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja - m u i s t u t t a a - t e i t ä - kaikesta, minkä
m i n ä - o l e n - t e i l l e - s a n o n u t."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
- KTS (Ei kirj.)
Sovitusoppi tekee sovitusKopin tarpeettomaksi:
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135231648153.gif - Mohikaani_27 ei kirj
Uskon pääkohdat helluntaiseurakunnassa
Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat on pyritty laatimaan mahdollisimman suppeaksi opetuksen pääkohtien esittelyksi. Tunnustuksen sisältö nousee suoraan Raamatusta, mutta suoria viittauksia raamatunkohtiin ei tekstin suppeuden vuoksi ole otettu mukaan. Helluntaiseurakunnassa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön.
RAAMATTU
Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.
* Raamtun todistus: 2Tim.3:16. Room.15:4. 2Pit.1:19-21.
JUMALA
Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.
* Raamatun todistus: 1Moos.1:1-3. Tässä on koko koliyhteinen Jumala toiminnassa. " Jumala sanoi, Sana jonka Jumala sanoi, on Jumalan Sana, eli Poika, Joh.1:1,2.
Kolmas persoona likkui vetten päällä, Pyhä Henki !
JEESUS KRISTUS
Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.
* Raamatun todistus: "Matt. 1:18-21. Luuk. 1:30-38. Apostolit kertoo, miten Jeesus syntyy, ja mistä ja miksi ja kuka Jeesus
on. "
IHMINEN, SYNTIINLANKEEMUS JA PELASTUS
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteensä, mutta syntiinlankeemuksessa ihminen
joutui eroon Jumalasta. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
* Raamatun todistus: 1Moos. 2:3-6. Lupaus sovituksesta. 3:15. Vanhurskaus annetaan lahjaksi. Room.3:21-28.
PYHÄN HENGEN TYÖ
Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.
* Raamatun todistus: 1Kor.12:13. Uudestisyntynä. Syntinen saa kasteen Jumalan Hengessä, ja sen seurauksena Pyhän Hengen sinetin sismpäänsä. 2Kor. 1:22. Ef.1:13.
* Pyhän Hengen kaste. Joh.1:33. Apt.1:8. 2:1-4.
SEURAKUNTA
Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herraa ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.
* Raamatun todistus: Syntyy ensimmäinen paikallis seurakunta. Apt.2:41-44. Pietarin saarnan vaikustuksesta tuli uskoon n. 3000 sielua, he uskoivat, heidät kasteettiin. Uskovien kasteella upottamalla. Room.6:1-4. hautaamalla, = yhtä, kuin upottamalla. Kiistaton fackta.
KASTE
Jeesuksen asettama kaste liittyy Jumalan pelastustyöhön. Kaste toimitetaan uskovalle Jeesuksen Kristuksen käskystä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamalla. Kastettu liitetään paikalliseen seurakuntaan.
* Raamatun todistus: "Uskovien kasteella upottamalla. Room.6:1-4. hautaamalla, = yhtä, kuin upottamalla. Kiistaton fackta. " Matt.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. KASTAKAA heidät. Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
EHTOOLLINEN
Ehtoollinen on Jeesuksen seuraajilleen asettama muisto – ja yhteysateria, jossa hän on uskon kautta itse läsnä. Ehtoollinen julistaa Jeesuksen sovitustyötä ja on osallisuutta hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
* Raamatun todistus: 1Kor.10:16,17. Luuk. 22:14-20.
KUOLEMA JA YLÖNOUSEMUS
Kaikki ihmiset kokevat ruumiillisen ylösnousemuksen. Vanhurskaat nousevat elämän ylösnousemuksessa ja jumalattomat tuomion ylösnousemuksessa.
Raamatun todistus: 1Kor. 15: 42, Ilm.20:11-15.
JEESUKSEN TULEMUS JA IANKAIKKISUUS
Jeesus Kristus tempaa lupauksensa mukaan seurakuntansa luokseen, minkä jälkeen hän tulee kuninkaana hallitsemaan koko maailmaa. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Tämä on vanhurskaiden ikuinen osa.
* Raamatun todistus: 1Kor.15: 51,52. 1 Tess.4; 13-18. mm. - fsjhfgjfdj
Ihan sama. Ainakin Suomen pääkaupungin suurimmassa helluntaiseurakunnassa jylläävät David Herzogin kaltaiset eksytyshenget... Pyhä Henki iskee jne... paskat, aika on loppu. shakashaka.
Nimimerkki Mohikaani avasi keskustelun Suomen helluntaiseurakunnan opillisesta linjasta ja nosti esimerkiksi Mikkelin helluntaisten antaman opin määritelmän. Kuinka laajasti helluntaiset ovat annetun opin takana ja onko helluntaisilla perusoppia, johon kaikki voivat puhtaalla omallatunnolla sitoutua? Helluntailaisuus-palstalla on ainakin sen seitsemänkirjavaa oppia ja mielipiteitä aivan keskeisistäkin Raamatun kysymyksistä. Ovatko mikkeliläiset toimineet ”omin päin”, vai ovatko he tuoneet oikein esille sen linjan, minkä takana valtakunnallisestikin ollaan?
Jaan tässä muutamia kohtia annetusta linkistä.
Usein Jumalan kolminaisuus torjutaan siksi, ettei sanaa ”kolminaisuusoppi” löydy Raamatusta. Samalla tavalla Raamatussa ei ole sanaa ”pelastusoppi”, mutta oppia pelastuksesta Sanasta kyllä löytyy. Löydämmekö Raamatusta oppia Jumalan kolminaisuudesta? Monet täällä kieltävät Jeesuksen jumaluuden, mutta linkissä Jeesus on Jumalan yksi persoona eli tosi Jumala:
”Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”
On tavallista sanoa, että ihmisellä on vapaa tahto ja hän voi tehdä ratkaisun, ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Mikkeliläiset kyseenalaistavat tämän väitteen, ja lähtevät ymmärtääkseni siitä, että ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut eikä voi oma-aloitteisesti tehdä parannusta. Jumalan on ensin tehtävä aloite ja herätettävä hänen omatuntonsa.
”Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan.”
Monet helluntailaiset näillä palstoilla torjuvat jyrkästi sellaisten kristittyjen pelastuksen, joita ei ole kastettu uskoon tultua upotuskasteella. He eivät pidä esimerkiksi luterilaisia Jeesuksen pelastavasta armosta todistavia uskovia rakkaina veljinään ja sisaruksinaan Kristuksessa. Mikkelin teesissä tällainen rajaaminen torjutaan. Usko Jeesukseen syntien sovittajana riittää:
”Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. ”
Mikkelissä pidetään raamatullisena totuutena sitä, että jokaisessa uskovassa on Pyhä Henki. Uskovalta ei tarvitse kysyä, onko hän saanut Pyhän Hengen sisimpäänsä, vaan ilman Pyhän Hengen asumista sydämessä ei voi uskoa Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana.
”Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan.”- Mohikaani_27 ei kirj
* " Natanael", sinullapa onkin kummallinen käsitys helluntai seurakunnasta.
" " ”Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”
On tavallista sanoa, että ihmisellä on vapaa tahto ja hän voi tehdä ratkaisun, ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Mikkeliläiset kyseenalaistavat tämän väitteen, ja lähtevät ymmärtääkseni siitä, että ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut eikä voi oma-aloitteisesti tehdä parannusta. Jumalan on ensin tehtävä aloite ja herätettävä hänen omatuntonsa. " ?
* No eivät suinkaan " kyseenalaista"! Jos Jumala ei vedä ihmistä tyköndä, kukaan ei voi pelastua, elle Jumala vdä häntä. Ja Jumala voi tehdä tämän ihmiselle kahdesti, jopa kolmasti, , eli , jos lankee, aina voi nousta, eikä taaivaasta itse otetaa mitään, ellei sieltä anneta, mutta itsellä pitää olla tahto ottaa vastaan , esm. pelastus Jeesuksesa. Mä en oikein ymmärrä tuota sinun vuodatustasi, mikä sulla mättää, Mikkelin " teesi" on ihan Raamatullinen linjaus, ja sitä kyllä mukaikee koko h-herätys, ja jos ei, niin silloin on menty pois Sanan ja Pyhän Hengen ohjauksesta, ns. H-kirkkokin pääpiirteittäin on aivan samalla linjalla. Sinulla vaan on omia kummallisia käsityksiäsi, eikä niillä ole mitään Sanan tukea. - ei hellari
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* " Natanael", sinullapa onkin kummallinen käsitys helluntai seurakunnasta.
" " ”Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”
On tavallista sanoa, että ihmisellä on vapaa tahto ja hän voi tehdä ratkaisun, ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Mikkeliläiset kyseenalaistavat tämän väitteen, ja lähtevät ymmärtääkseni siitä, että ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut eikä voi oma-aloitteisesti tehdä parannusta. Jumalan on ensin tehtävä aloite ja herätettävä hänen omatuntonsa. " ?
* No eivät suinkaan " kyseenalaista"! Jos Jumala ei vedä ihmistä tyköndä, kukaan ei voi pelastua, elle Jumala vdä häntä. Ja Jumala voi tehdä tämän ihmiselle kahdesti, jopa kolmasti, , eli , jos lankee, aina voi nousta, eikä taaivaasta itse otetaa mitään, ellei sieltä anneta, mutta itsellä pitää olla tahto ottaa vastaan , esm. pelastus Jeesuksesa. Mä en oikein ymmärrä tuota sinun vuodatustasi, mikä sulla mättää, Mikkelin " teesi" on ihan Raamatullinen linjaus, ja sitä kyllä mukaikee koko h-herätys, ja jos ei, niin silloin on menty pois Sanan ja Pyhän Hengen ohjauksesta, ns. H-kirkkokin pääpiirteittäin on aivan samalla linjalla. Sinulla vaan on omia kummallisia käsityksiäsi, eikä niillä ole mitään Sanan tukea.Hei mohikaani! Kysyin sinulta sen, että missä kohden Raamtussa puhutaan helluntaiseurakunnasta? Et ole vielä vastannut asiallisesti esittämääni kysymykseen. Katsos, jos Raamatussa toddella mainitaan helluntaiseurakunta paikallisseurakuntana, niin hyvä se on silloin tuoda esiin kaikille, jotta löydämme ne kohdat, joissa nbäistä kirjoitetaan! Jollei Raamatusta sitten löydy ko. seurakuntiaa nimeltä mainittuna, niin sekin tulee kertoa. Minun Raamtustani kun ei sanaa helluntaiseurakunta löydy ja olen kuitenkin ollut evankeliumin työssäkin jo vuosikymmenien verran. Kyllä Raamttuun pitäytyvä valistus on tarpeen! Se mikä taas menee ohi Jumalan Sanan opetuksen en ota vastaan!
- höh
ei hellari kirjoitti:
Hei mohikaani! Kysyin sinulta sen, että missä kohden Raamtussa puhutaan helluntaiseurakunnasta? Et ole vielä vastannut asiallisesti esittämääni kysymykseen. Katsos, jos Raamatussa toddella mainitaan helluntaiseurakunta paikallisseurakuntana, niin hyvä se on silloin tuoda esiin kaikille, jotta löydämme ne kohdat, joissa nbäistä kirjoitetaan! Jollei Raamatusta sitten löydy ko. seurakuntiaa nimeltä mainittuna, niin sekin tulee kertoa. Minun Raamtustani kun ei sanaa helluntaiseurakunta löydy ja olen kuitenkin ollut evankeliumin työssäkin jo vuosikymmenien verran. Kyllä Raamttuun pitäytyvä valistus on tarpeen! Se mikä taas menee ohi Jumalan Sanan opetuksen en ota vastaan!
"kuitenkin ollut evankeliumin työssäkin jo vuosikymmenien verran." ja kyselee näin typeriä.
- ei hellari
höh kirjoitti:
"kuitenkin ollut evankeliumin työssäkin jo vuosikymmenien verran." ja kyselee näin typeriä.
Minä haluan vain selvyyden siihen, missä mohikaani näkee helluntiaseurakunnan nimen tai maininnan siitä Raamatussa, olipa kysymys jonkun mieletä kuinka typerä tahansa! Olisihan se hyvä tietää, että osaa muillekin kertoa sellaista. Josko sitä ei Raamatussa ole, niin olisihan sekin hyvä mainita, että on oman pään keksintöä! Ei vaan mohikaani tahdo kertoa, kun tosiasiassa ei mitään muuta seurakuntaa mainita missään Raamatussa kuin paikkakunnan nimellä kulkevana Paikallisseurakuntana, johon paikkakunnan uskovat kuuluvat jäseninä. kun ovat kastattaneet itsensä Raamutn mukan uskoontultuaan upotuskasteella!
- ei hellari
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* " Natanael", sinullapa onkin kummallinen käsitys helluntai seurakunnasta.
" " ”Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”
On tavallista sanoa, että ihmisellä on vapaa tahto ja hän voi tehdä ratkaisun, ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Mikkeliläiset kyseenalaistavat tämän väitteen, ja lähtevät ymmärtääkseni siitä, että ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut eikä voi oma-aloitteisesti tehdä parannusta. Jumalan on ensin tehtävä aloite ja herätettävä hänen omatuntonsa. " ?
* No eivät suinkaan " kyseenalaista"! Jos Jumala ei vedä ihmistä tyköndä, kukaan ei voi pelastua, elle Jumala vdä häntä. Ja Jumala voi tehdä tämän ihmiselle kahdesti, jopa kolmasti, , eli , jos lankee, aina voi nousta, eikä taaivaasta itse otetaa mitään, ellei sieltä anneta, mutta itsellä pitää olla tahto ottaa vastaan , esm. pelastus Jeesuksesa. Mä en oikein ymmärrä tuota sinun vuodatustasi, mikä sulla mättää, Mikkelin " teesi" on ihan Raamatullinen linjaus, ja sitä kyllä mukaikee koko h-herätys, ja jos ei, niin silloin on menty pois Sanan ja Pyhän Hengen ohjauksesta, ns. H-kirkkokin pääpiirteittäin on aivan samalla linjalla. Sinulla vaan on omia kummallisia käsityksiäsi, eikä niillä ole mitään Sanan tukea.Miksi mohikaani et vastaa suoraan kysymykseeni? Toistan vielä kerran kysymykseni; Missä Raamatun kohdissa sanotaan jollakin paikkakunnalla olevan helluntaiseurakunta. Minun Raamatussa kun ei sellaista sanaa kuin helluntaiseurakunta löydy! Kerro siis tietosi, että voi opettaa muillekin sen tiedon mikä löytyy Raamatusta. Oon valmis vaihatamaan opetustani, josko voit Raamatusta toteen näyttää sen, että sieltä löytyy sana helluntaiseurakunta tai jokin muu seurrakunta. VT opettaa Israelin seurakunnasta, mutta se ei ole sama kuin pakanoista uskoontulleitten seurakunta.
- ei hellari
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* " Natanael", sinullapa onkin kummallinen käsitys helluntai seurakunnasta.
" " ”Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”
On tavallista sanoa, että ihmisellä on vapaa tahto ja hän voi tehdä ratkaisun, ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Mikkeliläiset kyseenalaistavat tämän väitteen, ja lähtevät ymmärtääkseni siitä, että ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti kuollut eikä voi oma-aloitteisesti tehdä parannusta. Jumalan on ensin tehtävä aloite ja herätettävä hänen omatuntonsa. " ?
* No eivät suinkaan " kyseenalaista"! Jos Jumala ei vedä ihmistä tyköndä, kukaan ei voi pelastua, elle Jumala vdä häntä. Ja Jumala voi tehdä tämän ihmiselle kahdesti, jopa kolmasti, , eli , jos lankee, aina voi nousta, eikä taaivaasta itse otetaa mitään, ellei sieltä anneta, mutta itsellä pitää olla tahto ottaa vastaan , esm. pelastus Jeesuksesa. Mä en oikein ymmärrä tuota sinun vuodatustasi, mikä sulla mättää, Mikkelin " teesi" on ihan Raamatullinen linjaus, ja sitä kyllä mukaikee koko h-herätys, ja jos ei, niin silloin on menty pois Sanan ja Pyhän Hengen ohjauksesta, ns. H-kirkkokin pääpiirteittäin on aivan samalla linjalla. Sinulla vaan on omia kummallisia käsityksiäsi, eikä niillä ole mitään Sanan tukea.Vaikenet mohikaani yhä! Etkö löydäkään vastausta Raamatusta kysymykseeni? Oletko itse helluntailainen, ainakin kiihkoisesti sitä esittelet? Et kumminkaan pysty toteen näyttämään Jumalan Sanasta kirjoituksiasi! En tahdo kiistellä kanssasi, mutta kaikki mitä sanoo Raamatun mukaiseksi on myöskin pystyttävä todeksi osoittamaan Raamatun Sanasta! Eikö niin?
Ota rauhallisesti hyvä veli!
Viittasin kirjoituksessani täällä keskustelupalstalla usein esille tulleisiin ajatuksiin, jotka ovat erilaisia kuin mikkeliläisten esille tuomat teesit. Ne eivät ole minun mielipiteitäni. Itse olen Mikkelin teesien takana ja pidän niitä täysin Raamatun Sanan mukaisina. Minua kiinnostaa tietää, kuinka laajasti teesit hyväksytään, koska monet keskustelijat helluntailaisuus-osion monissa ketjuissa niitä näkyvästi myös torjuvat. Toivon sydämestäni, että teeseillä olisi laaja kannatus, vaikka ne laati vain yksi paikallinen Mikkelin helluntaiseurakunta.
Olen esimerkiksi sitä mieltä, että pelastuksen suhteen Jumala todellakin tekee aloitteen ja herättää Sanalla hengellisesti kuolleen ihmisen ja vetää häntä luoksensa. Pelastuksessa Jumala on ensiksi aktiivinen toimija Pyhällä Hengellä, niin kuin mikkeliläisetkin asian ilmaisevat. Ilman Pyhän Hengen vaikutusta, emme voi luonnollisessa tilassamme tehdä uskonratkaisua, emmekä myöskään säilyttää uskoamme Herraamme ja Vapahtajaamme. Jeesus on minulle myös Jumala. Tämän tästä se kielletään näissä ketjuissa ja torjutaan Jumalan kolminainen persoona: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Parhaillaan siitä täällä siitä väännetään – ja millä vimmalla!
Kirjoituksesi oli vihamielinen ja loukkaava. Kuten näissä ketjuissa usein tapahtuu, kommentit ovat kiihkeitä, toisia syyttäviä ja henkilöitä vähätteleviä. Toivoin, että voisin keskustella keskustelupalstalla jonkun kanssa. Vastaaja olisi voinut kertoa omista näkemyksistään tai laajentaa jotain kohtaa kirjoituksessani. On hyvä, jos esille ottaa jonkin Raamatun kohdan, joka on itseä puhutellut ja antanut ymmärrystä. Ystävällisessä vuorovaikutuksessa voi aina kysyä toiselta tarkistusta tai kysyä, ymmärränkö oikein…., tarkoititko, että…jne.
Ellei asiallinen keskustelu ole mahdollista, niin riitelevää seuraa voi toki myös välttää.
2. Tim: ”Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään”
Onko täällä ja nyt tässä ketjussa esillä oleva vihamielinen tyyli se sama, jolla me keskustelemme ihmisten kanssa myös oikeassa elämässä?- 3+13
"Mohikaani_2718.12.2013 09:340
* Linkki on Mikkelin h-seurakunnan sivuilta, mutta opillisen tunnustuksen pääpiirteet edustaa kaikkien paikallis-seurakuntien linjaa, ja ellei näin ole, on poikettu pois todellisesta h-seurakunnan , yksinomaan Raamattuun perustuvasta opillisesta opetuksesta !
http://mikkelinhelluntaisrk.fi/uskon-paakohdat-helluntaiseurakunnassa/ "
Kohtaan Pyhän Hengen työ, asti olen yhtä mieltä. Siitä eteenpäin, "Seurakunta", alkaa helluntailaisten omat opit, jotka eivät pidä yhtä Raamatun sanan kanssa ja jota on jopa muokattu. - mistä yksimielisyys
Perinteisten helluntailaisten yhteinen kiistaton oppi on, että seurakuntalaiset ovat uskovia uudestisyntyneitä.
Sen jälkeen muut asiat eivät ole pelastuksen kannalta välttämättömiä eli ehdottomia.
Eivät siten 'tärkeitä'.
Kaikkia uskovia pidetään veljinä ja sisarina.Olen keskustellut useimpien seurakunnassamme palvelleiden pastorien kanssa ja he hyväksyvät seurakunnan jäseneksi jokaisen elämässä parannuksen tehneen, joka tunnustaa ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi ja on ottanut upotuskasteen Jeesukseen Kristukseen. [Room. 6:3]
Riittää siis, että uskomme Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi, ei Jumalaksi!
1. Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
[1. Joh. 5:5]
- ihme joukkoa
Täällä saavat mielnsä esiin kaikenlaiset änkyrätyypit jotka eivät ole mihinkään sopeutuneet eikä mikään kelpaa heille, tunnen monia tällaisia extratyyppejä.
Heilleä näyttä olevan yhteistä varsin usein, että sama tauti on jo heidän vanhemmissaan vaikuttanut, ties mistä syystä.
Aina on vikaa vanhemmistoissa ja saarnaajissa, heissä itsessään ei ole mitään propleemaa, mutta jos pyytää heiltä jotain sanaa johonkin tilaisuuteen, mitään ei saada esiin eikä mitään järkevää annettavaa ole.
tässäkin aloituksessa heitä vilisee useita omine änkyrämielipiteineen.- KTS (Ei kirj.)
Tää pittää paikkasa. Nää änkyrätyypit lorvii netis kun eivät muuta paikkaa keksi...
- Meingott
Kristillisen uskon luovuttamattomat perustotuudet on tiivistetty kolmeen vanhan kirkon uskontunnustukseen. Apostolinen tunnustus on niistä protestanttisissa kirkoissa ehkä yleisimmin käytössä, vaikka varsinainen koko kristikunnan yhteinen tunnustus tulisi vanhastaan olla Nikean-Konstantinopolin tunnustus. Mutta, uskontunnuksissa lausutut asiat ovat kristikunnan yhteisesti jakamia ja tunnustamia - asioita, joista ei luovuta eikä neuvotella. Ne ovat Raamatun Sanaan perustuvia ja Raamatun oikeaa selitystä. Asia uskontunnustusten kohdalla on selvästi joko-tai -asetelma: Joka uskoo niiden mukaan, on kristitty, joka ei usko ja luopuu edes osasta niiden kohdasta, on kristikunnan ulkopuolellla. Kukaan ei kiellä etsimästä ja kysymästä, tutustumasta ja pohtimasta. Uskontunnustus kuitenkin pysyy kristikunnan totuutena, jonka se pitää eikä siitä neuvottele. Se on oikea kristillinen usko.
Tässä sopinee siteerata Jerusalemin piispa Kyrillosta, eli 300-luvulla: "Näitä uskonlauseita ei näet ole pannut kokoon ihmisen mielivalta, vaan tähän on kerätty koko Raamatun tärkein aines, jotta tämä sisältäisi ainoan uskon opin täydellisesti. Niin kuin sinapinsiemen kätkee pikku jyväsen monet oksat, niin sisällyttää tämä uskontunnustus harvoihin sanoihin koko Vanhan ja Uuden testamentin hurskaan tuntemuksen."
Kyrillos toteaa vielä, että uskontunnustus on kristityn haltuun uskottu elämää antava uskon aarre, ja tämän tallettamista Herra ilmestyessään oppilaaltaan vaatii. Apostolisen uskontunnustuksen mukaan kristitty uskoo näin:
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas helvettiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän katolisen kirkon, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän. "Jumala on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja."
lainaus on antamastasi linkistä.
Miten tuo sana -persoona- on käsitettävä?- Retu3
Tuolla ylempänä tuo upotuskaste oli sotkettu vesikasteeseen, upotuskastehan ei tarkoita vesikastetta ollenkaan. Upotuskaste tarkoittaa sitä , että kun uskoon tuleva ihminen saa Pyhänhengen ja hänelle kirkastuu Jeesus ja sovitus, niin hänet upotetaan Jeesukseen Kristukseen ja vanha ihminen haudataan ja tulee uusi luomus. Sana alkaa elämään ja silmät näkemään. Vesiupotuskaste ei pysty synnyttämään uutta ja hautaamaan vanhaa ihmistä, niin se ei voi tarkoittaa vesikastetta. Uuden synnyttämiseen tarvitaan Pyhähenki ja Jeesus. Sanan mukaan Johannes kastaja kastoi perhekunnat ja koko perhekunnat johon ilman muuta kuului lapset ja kaikki ketkä perhekuntaan kuului. Nämä ihmiset kuulivat Jumalan sanaa mutta eivät olleet tulleet uskoon. Ei siellä raamatussa sanota että kasteelle tuli puoli perhekuntaa tai koko perhekunta paitsi lapset, ei siellä niin sanota.
Uskoon tulossa on monen näköisiä tapauksia. Jos raamatusta poimitaan kohtia mitkä passaa oppiin ja näistä väsätään sitten pelastusoppi jota pitää noudattaa niin siitä tulee laki evankeliumi oppi. Jeesus toi armon evankeliumin. - Retu3
Tuolla ylempänä tuo upotuskaste oli sotkettu vesikasteeseen, upotuskastehan ei tarkoita vesikastetta ollenkaan. Upotuskaste tarkoittaa sitä , että kun uskoon tuleva ihminen saa Pyhänhengen ja hänelle kirkastuu Jeesus ja sovitus, niin hänet upotetaan Jeesukseen Kristukseen ja vanha ihminen haudataan ja tulee uusi luomus. Sana alkaa elämään ja silmät näkemään. Vesiupotuskaste ei pysty synnyttämään uutta ja hautaamaan vanhaa ihmistä, niin se ei voi tarkoittaa vesikastetta. Uuden synnyttämiseen tarvitaan Pyhähenki ja Jeesus. Sanan mukaan Johannes kastaja kastoi perhekunnat ja koko perhekunnat johon ilman muuta kuului lapset ja kaikki ketkä perhekuntaan kuului. Nämä ihmiset kuulivat Jumalan sanaa mutta eivät olleet tulleet uskoon. Ei siellä raamatussa sanota että kasteelle tuli puoli perhekuntaa tai koko perhekunta paitsi lapset, ei siellä niin sanota.
Uskoon tulossa on monen näköisiä tapauksia. Jos raamatusta poimitaan kohtia mitkä passaa oppiin ja näistä väsätään sitten pelastusoppi jota pitää noudattaa niin siitä tulee laki evankeliumi oppi. Jeesus toi armon evankeliumin. - Retu3
Tuolla ylempänä tuo upotuskaste oli sotkettu vesikasteeseen, upotuskastehan ei tarkoita vesikastetta ollenkaan. Upotuskaste tarkoittaa sitä , että kun uskoon tuleva ihminen saa Pyhänhengen ja hänelle kirkastuu Jeesus ja sovitus, niin hänet upotetaan Jeesukseen Kristukseen ja vanha ihminen haudataan ja tulee uusi luomus. Sana alkaa elämään ja silmät näkemään. Vesiupotuskaste ei pysty synnyttämään uutta ja hautaamaan vanhaa ihmistä, niin se ei voi tarkoittaa vesikastetta. Uuden synnyttämiseen tarvitaan Pyhähenki ja Jeesus. Sanan mukaan Johannes kastaja kastoi perhekunnat ja koko perhekunnat johon ilman muuta kuului lapset ja kaikki ketkä perhekuntaan kuului. Nämä ihmiset kuulivat Jumalan sanaa mutta eivät olleet tulleet uskoon. Ei siellä raamatussa sanota että kasteelle tuli puoli perhekuntaa tai koko perhekunta paitsi lapset, ei siellä niin sanota.
Uskoon tulossa on monen näköisiä tapauksia. Jos raamatusta poimitaan kohtia mitkä passaa oppiin ja näistä väsätään sitten pelastusoppi jota pitää noudattaa niin siitä tulee laki evankeliumi oppi. Jeesus toi armon evankeliumin. - Retu3
Tuolla ylempänä tuo upotuskaste oli sotkettu vesikasteeseen, upotuskastehan ei tarkoita vesikastetta ollenkaan. Upotuskaste tarkoittaa sitä , että kun uskoon tuleva ihminen saa Pyhänhengen ja hänelle kirkastuu Jeesus ja sovitus, niin hänet upotetaan Jeesukseen Kristukseen ja vanha ihminen haudataan ja tulee uusi luomus. Sana alkaa elämään ja silmät näkemään. Vesiupotuskaste ei pysty synnyttämään uutta ja hautaamaan vanhaa ihmistä, niin se ei voi tarkoittaa vesikastetta. Uuden synnyttämiseen tarvitaan Pyhähenki ja Jeesus. Sanan mukaan Johannes kastaja kastoi perhekunnat ja koko perhekunnat johon ilman muuta kuului lapset ja kaikki ketkä perhekuntaan kuului. Nämä ihmiset kuulivat Jumalan sanaa mutta eivät olleet tulleet uskoon. Ei siellä raamatussa sanota että kasteelle tuli puoli perhekuntaa tai koko perhekunta paitsi lapset, ei siellä niin sanota.
Uskoon tulossa on monen näköisiä tapauksia. Jos raamatusta poimitaan kohtia mitkä passaa oppiin ja näistä väsätään sitten pelastusoppi jota pitää noudattaa niin siitä tulee laki evankeliumi oppi. Jeesus toi armon evankeliumin. - Retu. 3
Tuolla ylempänä tuo upotuskaste oli sotkettu vesikasteeseen, upotuskastehan ei tarkoita vesikastetta ollenkaan. Upotuskaste tarkoittaa sitä , että kun uskoon tuleva ihminen saa Pyhänhengen ja hänelle kirkastuu Jeesus ja sovitus, niin hänet upotetaan Jeesukseen Kristukseen ja vanha ihminen haudataan ja tulee uusi luomus. Sana alkaa elämään ja silmät näkemään. Vesiupotuskaste ei pysty synnyttämään uutta ja hautaamaan vanhaa ihmistä, niin se ei voi tarkoittaa vesikastetta. Uuden synnyttämiseen tarvitaan Pyhähenki ja Jeesus. Sanan mukaan Johannes kastaja kastoi perhekunnat ja koko perhekunnat johon ilman muuta kuului lapset ja kaikki ketkä perhekuntaan kuului. Nämä ihmiset kuulivat Jumalan sanaa mutta eivät olleet tulleet uskoon. Ei siellä raamatussa sanota että kasteelle tuli puoli perhekuntaa tai koko perhekunta paitsi lapset, ei siellä niin sanota.
Uskoon tulossa on monen näköisiä tapauksia. Jos raamatusta poimitaan kohtia mitkä passaa oppiin ja näistä väsätään sitten pelastusoppi jota pitää noudattaa niin siitä tulee laki evankeliumi oppi. Jeesus toi armon evankeliumin.- oppia ikä kaikki
Mistä kasteesta alla olevissa kastetapahtumissa oli mielestäsi kysymys?
Ap. t. 2:36-38
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
"Tehkää parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen"
"Jotka nyt OTTIVAT hänen sanansa vastaan, NE kastettiin"
Ap. t. 9:18
Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
"nousi ja otti kasteen."
Apt.19:
1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Kaikissa Raamatun kohdissa kerrotaan uskoon tulleista, jotka OTTIVAT kasteen.
He käyttivät omaa tahtoaan.
Pietarin helluntaipäivänä pitämän puheen johdosta ihmiset saivat piston sydämeensä ja alkoivat hätäillen kysellä, mitä heidän pitää tehdä.
Jotka uskoivat, ottivat kasteen, jonka jälkeen he pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä ja leivänmurtamisessa ja rukouksissa.
Paavali OTTI kasteen monivaiheisen Jeesuksen kohtaamisen, sokeutumisen ja näön palautumisen jälkeen.
Efesossa oli Jeesukseen uskovia, jotka tunsivat vain Johanneksen kasteen eivätkä olleet kuulleet Pyhän Hengen olemassa olosta. Paavalin selitettyä heille Kristuksen opin alkeet, he OTTIVAT myös alkeisiin kuuluvan kasteen eli vesikasteen.
Jumalan Sana kasteen osaltakin on selkeä.
Ihmettelen, että ihmiset jotka lukevat Raamattua, eivät tätä ymmärrä.
Suosittelen nimiomerkki Retu. 3 lukemaan Raamattua, niin oppii tietämään totuuden eikä ole ihmisten talutusnuorassa.
- syvä viha
Helluntalaisten todellinen oppi pitää sisällään toisten alistamisen oman tahdon alle. On näköjään aivan laillista pahoinpidellä lapsiaan helluntalaisuuden nimissä!
- hus väärät ilmoituks
" Helluntalaisten todellinen oppi pitää sisällään toisten alistamisen oman tahdon alle. On näköjään aivan laillista pahoinpidellä lapsiaan helluntalaisuuden nimissä! "
- typerä ja väärä ilmoitus
- Jumalan_kiitos_56
itse uskon Pyhään Kolminaisuuteen, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Vesi on tärkeä komponentti luonnossa ja kaikkihan sitä tarvitsevat, sen kemiallinen olemus on H2O, joka on kolminaisuus. Vesi voi olla kiinteä, neste ja höyry, nämä muodostavat kolminaisuuden. Vesi, veri ja henki pitävät yhtä, siis Jumala on varmistanut todistuksen Itsestään luonnossa, että ihmiset ymmärtäisivät Jumalan olevan Yksi, Jeesus sanoi olleensa ennen Aabrahamia, Hän on Sana jonka Jumala lähetti maailmaan, ettei kukaan joka uskoo Häneen hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Jeesus sanoi 'Minä Olen' Tie,Totuus ja Elämä, eikä kukaan tule Isän luokse muutoin kuin Minun kautta. Jeesus Kristus on se Kaiken Teoria, Hänessä luonnon Lait kaikki pysyvät voimassa, Higgsin hitusesta sekä gravitonista alkaen ja sitäkin pienimpiin partikkeleihin. Hän hallitsee suvereenisti kaikkia universumeja. Ei mikään ole Hänen valtansa ulottumattomissa. Ajattelen tämän universumin olevan kuin nuppineulan pään, ja joku toinen suurinpiirtein saman kokoinen nuppineulanpään olevan jossakin Andromedan galaksissa, välissä ei mitään, ei radiokohinaa, ei mitään alkeishiukkasia, lämpötila 0 K, vain suunnaton absoluuttinen tyhjyys ja kylmyys, miljardeja terapetavalovuosia johonkin lähimpään toiseen universumiin.
Se mitä Jeesus sanoi ja opetti, olisi syytä ottaa kuoleman vakavasti, ihmisellä on vain yksi elämä, ei ole olemassa karmaa, loputtomia inkarnaatioita etc. ne ovat Saatanan petosta, niin että ihminen hylkäisi iankaikkisen elämän Jumalan yhteydessä ja ottaisi vastaan ikuisen olemassaolonsa Saatanan kanssa Helvetissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807