Mikä yksinäisessä jouluna hirveää?

Pudonnut jouluenkeli

Jos elää muutenkin yksinäisenä, niin miksi juuri joulun vietto yksin on niin kauheaa? Minä vietän sellaisen. Aattona järjestän valokuvani aikajärjestykseen. Joulupäivänä menen kirkkoon ja sen jälkeen pitkälle filosofiselle kävelylle. Menen ulos myös sinisenä hetkenä. Katselen tv:ta, kuuntelen radiota ja menen kaikkina päivinä aikaisin nukkumaan.
Tänä jouluna syön niukasti, sillä ärtynyt ruuansulatukseni tarvitsee lepoa.
Keskityn joulun sanomaan, saunon, olen hiljaa ja nautin.
Ei yhtään kamalaa!

9

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjklöä123

Ihmiset ovat erilaisia. Itsekkin viihdyn hyvin yksikseen. Suomi on vaan täynnä ahdasmielisiä juntteja jotka eivät pysty hyväksymään eroavaisuuksia ihmisissä.

• roope91

Kirjoituksesi kiteyttää järjenjuoksusi oikein hyvin. Sinäkään et näytä hyväksyvän ahdasmielisiä juntteja. Erilaisia ihmisiä nekin on.

• ei mitään

ongelmaa joulussa,on vain 1 pvä muiden jonossa,en edes huomaisi,mutta mainosta ja laulua pukkaa joka tuutista,siitä hieman ärsytystä. sitä syö jos nälkä tai muuten haluttaa,kaikki ok ilman joulun ongelmaa.
      pikkulapset joulun tekee,ei ääretön kiireeellä vouhottaminen ja ruuan & roinan pakko-osto.

silti hyvää joulua kaikille...myös "kiireisille",joista monet tekee aivan suottaa itse kiireensä ongelmineen.

• MNBGO

Jotkut viettää joulua lähinnä hössöttämisen vuoksi.

Erällä hössöttäjänaisella oli tapana laittaa hössöttimet päälle jo heti aamulla ja hän pääsi lähtemään kaupunkiin vasta iltapäivän puolella. Maailman epäkäytännöllisin ihminen. Sääli ukkoansa.

Miksi ihmeessä kaapit pitäisi hössöttää joka vuosi juuri jouluksi "joulukuntoon"? Voihan sen tehdä milloin vain.

Hössötys on naiselle keino tuntea olevansa tarpeellinen.

• ei stressiä mistään

Tää on toisaalta aika rentouttavaakin olla yksinään jouluna. Saa olla kaikessa rauhassa itsekseen ja tehdä mitä huvittaa. Toisilla on kauhee stressi lahjoista, ruuista, siivouksesta, kenen luona ollaan jouluna yms. Ja sitten koko joulu painetaan tukka putkella kyläpaikasta toiseen tai passataan vieraita. Juu kiitos ei, mieluummin rentouttava joulu mulle!

• Ei turhaa stressiä joulusta.Itse teen kaappien siivouksen silloin,kun laitan kesävaatteet pois ja ruokakaapit tarpeen mukaan.Jos jotain jää tekemättä niin teen ennen uutta vuotta.Minusta on mukavaa aloittaa vuosi ns. puhtaalta pöydältä!

• AinaVaanYksinJaYksin

Minä oon koko ajan NIIIIIIIIIN yksin, edes jouluna olis ihanaa olla KIIREETTÖMÄSTI ihmisten seurassa!! Enkä ole erakko, esim. 100 FB-kaveria (kollegoita, opiskelu- ja harrastuskavereita jne) mutta kun kenelläkään "ei ole aikaa" kun pyydän heitä johonkin!!

Toki joskus nautin yksinolosta, kun korvat soi ja ihmisten kommentit kaatuu niskaan....... Mutta kun jouluna kaikki ovat niin oman perheensä lumoissa jne, kaikki sukulaiset säälivät ja vielä joku vuosi sitten vaativat minua seuraansa. Ovat kuitenkin satuttaneet minua niin (henkistä väkivaltaa, nälvimistä jne) että ennemmin olen yksin(KIN) kuin heidän seurassaan.

Miksei Suomessa ole samanlaista kulttuuria kuin esim. Englannissa, että seurassa on kivaa, mutta seuraan mahtuu muitaKIN kuin vain biologisia sukulaisia.......??

• lonely soul

eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?

• lonely soul
        lonely soul kirjoitti:

eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?

hups, sori, en lukenut tarkasti, tuntuu sulla olevankin sukulaisia. Riidoissa vai`?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6208
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5687
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2703
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2128
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1828
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1290
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1068
    Aihe