Mikä yksinäisessä jouluna hirveää?

Pudonnut jouluenkeli

Jos elää muutenkin yksinäisenä, niin miksi juuri joulun vietto yksin on niin kauheaa? Minä vietän sellaisen. Aattona järjestän valokuvani aikajärjestykseen. Joulupäivänä menen kirkkoon ja sen jälkeen pitkälle filosofiselle kävelylle. Menen ulos myös sinisenä hetkenä. Katselen tv:ta, kuuntelen radiota ja menen kaikkina päivinä aikaisin nukkumaan.
Tänä jouluna syön niukasti, sillä ärtynyt ruuansulatukseni tarvitsee lepoa.
Keskityn joulun sanomaan, saunon, olen hiljaa ja nautin.
Ei yhtään kamalaa!

9

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjklöä123

Ihmiset ovat erilaisia. Itsekkin viihdyn hyvin yksikseen. Suomi on vaan täynnä ahdasmielisiä juntteja jotka eivät pysty hyväksymään eroavaisuuksia ihmisissä.

• roope91

Kirjoituksesi kiteyttää järjenjuoksusi oikein hyvin. Sinäkään et näytä hyväksyvän ahdasmielisiä juntteja. Erilaisia ihmisiä nekin on.

• ei mitään

ongelmaa joulussa,on vain 1 pvä muiden jonossa,en edes huomaisi,mutta mainosta ja laulua pukkaa joka tuutista,siitä hieman ärsytystä. sitä syö jos nälkä tai muuten haluttaa,kaikki ok ilman joulun ongelmaa.
      pikkulapset joulun tekee,ei ääretön kiireeellä vouhottaminen ja ruuan & roinan pakko-osto.

silti hyvää joulua kaikille...myös "kiireisille",joista monet tekee aivan suottaa itse kiireensä ongelmineen.

• MNBGO

Jotkut viettää joulua lähinnä hössöttämisen vuoksi.

Erällä hössöttäjänaisella oli tapana laittaa hössöttimet päälle jo heti aamulla ja hän pääsi lähtemään kaupunkiin vasta iltapäivän puolella. Maailman epäkäytännöllisin ihminen. Sääli ukkoansa.

Miksi ihmeessä kaapit pitäisi hössöttää joka vuosi juuri jouluksi "joulukuntoon"? Voihan sen tehdä milloin vain.

Hössötys on naiselle keino tuntea olevansa tarpeellinen.

• ei stressiä mistään

Tää on toisaalta aika rentouttavaakin olla yksinään jouluna. Saa olla kaikessa rauhassa itsekseen ja tehdä mitä huvittaa. Toisilla on kauhee stressi lahjoista, ruuista, siivouksesta, kenen luona ollaan jouluna yms. Ja sitten koko joulu painetaan tukka putkella kyläpaikasta toiseen tai passataan vieraita. Juu kiitos ei, mieluummin rentouttava joulu mulle!

• Ei turhaa stressiä joulusta.Itse teen kaappien siivouksen silloin,kun laitan kesävaatteet pois ja ruokakaapit tarpeen mukaan.Jos jotain jää tekemättä niin teen ennen uutta vuotta.Minusta on mukavaa aloittaa vuosi ns. puhtaalta pöydältä!

• AinaVaanYksinJaYksin

Minä oon koko ajan NIIIIIIIIIN yksin, edes jouluna olis ihanaa olla KIIREETTÖMÄSTI ihmisten seurassa!! Enkä ole erakko, esim. 100 FB-kaveria (kollegoita, opiskelu- ja harrastuskavereita jne) mutta kun kenelläkään "ei ole aikaa" kun pyydän heitä johonkin!!

Toki joskus nautin yksinolosta, kun korvat soi ja ihmisten kommentit kaatuu niskaan....... Mutta kun jouluna kaikki ovat niin oman perheensä lumoissa jne, kaikki sukulaiset säälivät ja vielä joku vuosi sitten vaativat minua seuraansa. Ovat kuitenkin satuttaneet minua niin (henkistä väkivaltaa, nälvimistä jne) että ennemmin olen yksin(KIN) kuin heidän seurassaan.

Miksei Suomessa ole samanlaista kulttuuria kuin esim. Englannissa, että seurassa on kivaa, mutta seuraan mahtuu muitaKIN kuin vain biologisia sukulaisia.......??

• lonely soul

eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?

• lonely soul
        lonely soul kirjoitti:

eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?

hups, sori, en lukenut tarkasti, tuntuu sulla olevankin sukulaisia. Riidoissa vai`?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe