Mikä yksinäisessä jouluna hirveää?

Pudonnut jouluenkeli

Jos elää muutenkin yksinäisenä, niin miksi juuri joulun vietto yksin on niin kauheaa? Minä vietän sellaisen. Aattona järjestän valokuvani aikajärjestykseen. Joulupäivänä menen kirkkoon ja sen jälkeen pitkälle filosofiselle kävelylle. Menen ulos myös sinisenä hetkenä. Katselen tv:ta, kuuntelen radiota ja menen kaikkina päivinä aikaisin nukkumaan.
Tänä jouluna syön niukasti, sillä ärtynyt ruuansulatukseni tarvitsee lepoa.
Keskityn joulun sanomaan, saunon, olen hiljaa ja nautin.
Ei yhtään kamalaa!

9

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjklöä123

      Ihmiset ovat erilaisia. Itsekkin viihdyn hyvin yksikseen. Suomi on vaan täynnä ahdasmielisiä juntteja jotka eivät pysty hyväksymään eroavaisuuksia ihmisissä.

      • roope91

        Kirjoituksesi kiteyttää järjenjuoksusi oikein hyvin. Sinäkään et näytä hyväksyvän ahdasmielisiä juntteja. Erilaisia ihmisiä nekin on.


    • ei mitään

      ongelmaa joulussa,on vain 1 pvä muiden jonossa,en edes huomaisi,mutta mainosta ja laulua pukkaa joka tuutista,siitä hieman ärsytystä. sitä syö jos nälkä tai muuten haluttaa,kaikki ok ilman joulun ongelmaa.
      pikkulapset joulun tekee,ei ääretön kiireeellä vouhottaminen ja ruuan & roinan pakko-osto.

      silti hyvää joulua kaikille...myös "kiireisille",joista monet tekee aivan suottaa itse kiireensä ongelmineen.

      • MNBGO

        Jotkut viettää joulua lähinnä hössöttämisen vuoksi.

        Erällä hössöttäjänaisella oli tapana laittaa hössöttimet päälle jo heti aamulla ja hän pääsi lähtemään kaupunkiin vasta iltapäivän puolella. Maailman epäkäytännöllisin ihminen. Sääli ukkoansa.

        Miksi ihmeessä kaapit pitäisi hössöttää joka vuosi juuri jouluksi "joulukuntoon"? Voihan sen tehdä milloin vain.

        Hössötys on naiselle keino tuntea olevansa tarpeellinen.


    • ei stressiä mistään

      Tää on toisaalta aika rentouttavaakin olla yksinään jouluna. Saa olla kaikessa rauhassa itsekseen ja tehdä mitä huvittaa. Toisilla on kauhee stressi lahjoista, ruuista, siivouksesta, kenen luona ollaan jouluna yms. Ja sitten koko joulu painetaan tukka putkella kyläpaikasta toiseen tai passataan vieraita. Juu kiitos ei, mieluummin rentouttava joulu mulle!

    • kuljut

      Ei turhaa stressiä joulusta.Itse teen kaappien siivouksen silloin,kun laitan kesävaatteet pois ja ruokakaapit tarpeen mukaan.Jos jotain jää tekemättä niin teen ennen uutta vuotta.Minusta on mukavaa aloittaa vuosi ns. puhtaalta pöydältä!

    • AinaVaanYksinJaYksin

      Minä oon koko ajan NIIIIIIIIIN yksin, edes jouluna olis ihanaa olla KIIREETTÖMÄSTI ihmisten seurassa!! Enkä ole erakko, esim. 100 FB-kaveria (kollegoita, opiskelu- ja harrastuskavereita jne) mutta kun kenelläkään "ei ole aikaa" kun pyydän heitä johonkin!!

      Toki joskus nautin yksinolosta, kun korvat soi ja ihmisten kommentit kaatuu niskaan....... Mutta kun jouluna kaikki ovat niin oman perheensä lumoissa jne, kaikki sukulaiset säälivät ja vielä joku vuosi sitten vaativat minua seuraansa. Ovat kuitenkin satuttaneet minua niin (henkistä väkivaltaa, nälvimistä jne) että ennemmin olen yksin(KIN) kuin heidän seurassaan.

      Miksei Suomessa ole samanlaista kulttuuria kuin esim. Englannissa, että seurassa on kivaa, mutta seuraan mahtuu muitaKIN kuin vain biologisia sukulaisia.......??

      • lonely soul

        eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?


      • lonely soul
        lonely soul kirjoitti:

        eikö sulla ole ollenkaan omaa perhettä/sukulaisia?

        hups, sori, en lukenut tarkasti, tuntuu sulla olevankin sukulaisia. Riidoissa vai`?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe