En tiedä mihin osioon kuuluu mutta voiko joku kertoa että jos jätän postin kassalle kirjeen ja sanon että haluan sen menevän 1. lk postissa ja he laittavat siihen 1. lk postimerkin niin lätkäseekö ne sen priority tarran siihen sen postimerkin lisäksi?? Vai olisiko minun pitänyt muka tajuta se sininen tarra siihen liimata itse? Meneekö se nyt perille nopeasti? näin jälkikäteen ajateltuna en huomannut että sitä tarraa olisi siihen laitettu siinä kassalla..
1. lk posti ja priority tarra
26
3105
Vastaukset
- posti kulkee
Kyllä posti nykyisellä tietotekniikan aikakaudella merkkaa ja laittaa muistiin kaikki merkit jotka järjestelmän kautta kulkee.
Tavallinen kansalainen ei huomaa mitään erikoista mutta kyllä nää merkit on leimattu.
Uudelleenkäytöstä pääsee muutaman kerran jälkeen käräjille lievän petoksen merkeissä postilain mukaan.- anonymio
mutta jos kirjeestä tai kortista ei ilmene lähettäjää, niin mistä tiedetään käräjille viedä?
- asiasta tietävä
Postimerkeissä on ihan samanlaiset varmuus- sekä turvaominaisuudet kuin seteleissäkin, sinä vain et näe sitä eikä asiasta suurelle yleisölle kerrota. Väärän tai uudelleen käyttöönotetun merkin käyttäminen on rikos.
- käytän uudelleen
asiasta tietävä kirjoitti:
Postimerkeissä on ihan samanlaiset varmuus- sekä turvaominaisuudet kuin seteleissäkin, sinä vain et näe sitä eikä asiasta suurelle yleisölle kerrota. Väärän tai uudelleen käyttöönotetun merkin käyttäminen on rikos.
Eihän se estä mitenkään leimaamattoman postimerkin UUDELLEEN KÄYTTÖÄ.
Ja leimatkoon ne merkit saatana jos eivät halua että tulee "sekaannuksia", se on postin tehtävä lyödä se vitun leima joka mitätöi merkin ja näyttää käsittelypäivämäärän! Leimaamattomuus on asiakkaan huijaamista. - häpeä jo
käytän uudelleen kirjoitti:
Eihän se estä mitenkään leimaamattoman postimerkin UUDELLEEN KÄYTTÖÄ.
Ja leimatkoon ne merkit saatana jos eivät halua että tulee "sekaannuksia", se on postin tehtävä lyödä se vitun leima joka mitätöi merkin ja näyttää käsittelypäivämäärän! Leimaamattomuus on asiakkaan huijaamista.Linnaan pitäisi laittaa tuollaiset jotka tehtailevat petoksia. Se että sitä merkkiä ei ole leimattu, mutta sitä on käytetty, ei oikeuta sinua rikokseen. Juuri sinun kaltaistesi takia koko maa kärsii, häpeä olemustasi.
- bbgbfbfbnfnfkgkkfkfkfflf
Ei ne niitä koskaan ole katselleet, onko oikea merkki vai ei.
Nuorena lähettelin kirjeitä niillä postimyyntikuvastojen kasetti-tarroilla. Aina meni perille. Kyseessä ei edes ollut petos, kun en missään väittänyt sen olevankaan postimerkki. - priism 1
Tämän valtakunnan laitoksilla on nimenomaan aikaa kytätä senttivarkaita, vähät siitä miten surkeaa muu toiminta on.
- Liipalaapa
Menkää muualle pätemään uudestaankäytöistänne. Ap kysyi asiallisen kysymyksen eikä nuo liity mitenkään tähän. Minun mielestä se tarra pitää itse ainakin liimata kun vie sen kirjeen sinne laatikkoon mutta jos kassan kautta laittaa eteenpäin niin uskois että ne hoitaa sen siihen..??
- Minnaa
Työhakemus olisi pitänyt ennen aattoa saada perille (Ja nimenomaan postissa).. Tuntuu olo vähän huijatulta jos on myyty 1. lk merkki ja nimenomaa ilmoitin haluavani sen menevän ykkösessä ja sitten olisi itse pitänyt se sininen merkki siihen lätkästä :( kun jostain olen kuullut että semmonen pitää nykyään ykkösessä olla..
- Ei ne perille mene!
MOT:
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288634105129.html - Minnaa
No hän oli pistänyt kuoreen 2. lk joulumerkin... Oma moka. Mutta olisiko minun pitänyt itse tajuta kassalla kysyä priority tarraa tai mainita siitä??
- nanottaako?
Niissä on nanokokoinen microsiru, postimerkeissä ja niiden reitti pystytään tunnistamaan lähettäjälle,ja myöskin kuuleman mukaan on nanokokoinen mikrofonilähetin että voidaan kuunnella mitä vastaanottajat puhuvat, kuulemman mukaan voidaan myös ottaa hiki dna näyte jos postimerkkiä ruvetaan uudellen käyttämään ja nanolähetin lähettää kyseisen hikinäytteen kaikille tunnetuille tiedusteluelimille.
- oikea vastaus
Priority tarran voi korvata kirjoittamalla ykkösen siihen merkin viereen.
- Minnaa
Mutta minä en siitä tiennyt enkä mitään kirjoittanut enkä tarroja liimannut mihinkään ja kysymys kuului että laitetaanko siellä postissa sen kassalle viemisen jälkeen jotain merkintöjä sen postimerkin lisäksi? Ketuttaa vietävästi jos se meneekin nyt 2 lk postissa sen takia että ei ole jotai merkintää/tarraa 1 lk postimerkin lisäksi! Olisiko minun kuulunut se hoitaa jos kassalle vein ja ilmotin että 1 lk postissa kiitos!?
- bbgjfjfjbfbkfkfkffllf
Minnaa kirjoitti:
Mutta minä en siitä tiennyt enkä mitään kirjoittanut enkä tarroja liimannut mihinkään ja kysymys kuului että laitetaanko siellä postissa sen kassalle viemisen jälkeen jotain merkintöjä sen postimerkin lisäksi? Ketuttaa vietävästi jos se meneekin nyt 2 lk postissa sen takia että ei ole jotai merkintää/tarraa 1 lk postimerkin lisäksi! Olisiko minun kuulunut se hoitaa jos kassalle vein ja ilmotin että 1 lk postissa kiitos!?
Ei merkitä. Posti menee oletuksena ykkösluokassa, ellei sitä erikseen kakkosluokassa lähetä. Ja kakkosluokkaan piti olla tietty määrä kirjeitä, jotta voi edes lähettää.
- kakkosluokkaan
bbgjfjfjbfbkfkfkffllf kirjoitti:
Ei merkitä. Posti menee oletuksena ykkösluokassa, ellei sitä erikseen kakkosluokassa lähetä. Ja kakkosluokkaan piti olla tietty määrä kirjeitä, jotta voi edes lähettää.
> kakkosluokkaan piti olla tietty määrä kirjeitä, jotta voi edes lähettää.
Joskus aikaisemmin. Ei enää. Kulkee vain päivän verran hitaammin.
Kalliksi kyllä nousseet kakkoskirjeetkin
- Silppuriin....
Itellalla (...lallalalalalallaaa) on sellainen ohje, että aina kun huomataan 1 lk:n merkki ilman priority-tarraa, ohjataan posti suoraan silppuriin. Tämä säästää aikaa ja rahaa, kun ei tavitse kenenkään ratkaista täysin ylivomaista ongelmaa, pitääkö postia seisottaa varastossa muuta päivä ennen perille toimittamista.
- bbxbfbfnfbxbxxllxxkxkk
Ei haittaa. Kakkosluokassa tulee vain laskuja. Ajattelinkin laittaa oveen tarran: "ei laskuja, vain mainokset PERKELE!"
- Minnaa
Kiitos vaan neuvoista. Asian kanssa on oikeasti kiire ja on tosi ratkaisevaa meneekö työhakemukseni 1. vai 2. lk postissa... Ei kai sitä auta kuin toivoa parasta.
- mielensä piristäjä
Hyvä Minnaa. Älä täältä kysele yhtikäs mitään. Mitää totuuden mukaisia vastauksia et saa. Mutta kenties hyvät naurut. On täällä sen verran sekalaista seurakuntaa. Ja osa todella sekaisin. Hyvä joulua.
- tosiaan...
...tämä palsta on väärä paikka kysellä tai keskustella mistään asiallisesti.
Tämä on persujen palsta ja keskustelut ja vastaukset sen mukaisia.
- Ei tarvitse
Sitä "priority"-tarraa ei välttämättä tarvitse. Saman asian hoitaa kirjekuoreen tarran paikalle merkitty numero 1 aivan käsin kirjoitettuna. Koneellinen lajittelija tunnistaa numeron ykköspostimerkiksi.
Posti hoitaa kassalla merkinnän, ei tarvitse sitä itse tehdä.
2. luokan postilla on merkitystä suurissa postimäärissä. Esimerkiksi joukkokirjeet, joita saattaa olla satoja kappaleita menevät edullisemmin 2. luokan postina.
Postia on hieman suotta moitittu toiminnastaan, enimmäkseen asiat hoituvat varsin hyvin. - Minnaa
Ihanaa kiitos asiallisista vastauksista!
- Puutaheinää
> ... kiitos asiallisista vastauksista!
Tuliko sellaisiakin :)
Puutaheinää mm. kakkospostista. Saa lähettää vaikka yhden kirjeen - Valojapäälle
Puutaheinää kirjoitti:
> ... kiitos asiallisista vastauksista!
Tuliko sellaisiakin :)
Puutaheinää mm. kakkospostista. Saa lähettää vaikka yhden kirjeenMistäs tiedät oliko sarkasmia? ;)
- Piiu
Tarvitsee se tarra siihen ite laittaa kai?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203