Hyvä autokoulu Turussa

pakumies67

Pojan pitäisi mennä/päästä autokouluun lähitulevaisuudessa, ja kun arvatenkin saan kunnian kustantaa lystin, haluan valita autokoulun, joka opettaa mahdollisimman sujuvaa ajotapaa.

Jos olet lähiaikoina käynyt Turussa autokoulun, moniko seuraavista seikoista on opetettu.


- Jos nopeusrajoitus on kokoajan sama, älä muuta omaa nopeuttasi esim. siksi, että joku ohittaa sinut tai ylität risteyksen valojen ollessa vihreät.

-Jos et halua ajaa suurinta sallittua nopeutta, älä silti kerää jonoa taaksesi, vaan toimi. Muista myös selvittää autosi mittarivirhe, ettet ole tietämättäsi liikenteen jarruna.

- Kun saavut risteykseen jossa on sinulle punaiset valot, aja silti reippaasti sinne, jos on mahdollista, että takanasi tulee joku jolla on mahdollisesti omaan menosuuntaansa vihreä valo ( siis esim risteys jossa vasemmalle kääntyjällä eri aikaan vihreä kuin suoraan ajajalle.)
Muista myös risteysalueella vihreää valoa odotellessasi, että turvaväliä ei paikallaan ollessa juurikaan tarvitse olla, eikä saakaan olla, että ryhmitysalueen muillekin kaistoille olisi mahdollista päästä.

-Lähde vihreän valon syttyessä reippaasti tavoitenopeuteen kiihdyttäen, aja sitten tasaista nopeutta.

- vaikka samaan suuntaan olisikin kaksi kaistaa, aja vasenta vain ohittaessasi tai jos olet muutaman sadan metrin sisällä kääntymässä vasemmalle.

-Maanteillä jossa on liittymässä kiihdytys ja hidastuskaistat, tarkoittaa myös, että vasta hidastuskaistalla hidastetaan, ja kiihdytyskaistalla kiihdytetään muun liikenteen vauhtiin ennen sekaan sukeltamista.

- Älä väistä väistövelvollisia, kuten kiihdytyskaistalta saapuvia, pidä vaan nopeutesi vakiona niin väistämisvelvollisenkin on helppo toimia.

-Vaikka näkisit poliisin tai peltipoliisin, se ei tarkoita että vauhtia pitää hidastaa. Poliisi kyllä näyttää jos pitää tehdä jotain.

Liikennettä kun katselee, niin voisi luulla, ettei mikään autokoulu opeta sujuvaa liikkumista, vaan ennemminkin päinvastoin, Jos kuitenkin joku on, niin kerro.

20

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihyvääpäivää112

      Sieg heil. Mikään aukoulu ei voi enää pelastaa sun lasta. Oppilas kun on jo pilattu kotona.

    • skskskksksksksk

      Olet selvästi pönttö joka kuvittelee että autokoulussa opetetaan kaikki mahdollinen ajamiseen liittyvä ja kun kortti taskussa, mitään uutta ei enää opi. Kyllä se vaan niin on että vasta kun kortti taskussa, todellinen oppiminen alkaa. Esim mainitsemasi moottoritien kiihdytyskaistat ovat erityisen hankalia kokemattomalle kuskille, kestää aikansa ennen kuin uusi kuski oppii miten auto kiihtyy, miten nopeasti takaa tulevat ja mihin väliin voi kaistaa vaihtaa. Jos autokoulussa käydään muutaman kerran,kiihdytyskaistoilla ajamassa, siinä on parempi ottaa ihan rauhallisesti kuin lyödä talla heti pohjaan.

      Mitä jos ihan itse opastaisit lastasi ajamisessa? Vai onko se liian vaikeaa?

    • Tamperelainen

      Hyvä autokoulu Turussa? Älä naurata :D

    • Autokoululainen

      Minä ainakin kävin sellaisella kuin "Liikennekoulu Väisänen" (http://www.liikennekouluvaisanen.fi/).

      Tuolla opetus oli juuri sellista, että kerrottiin, miten asiat yleensä hoituu helposti käytännössä (laillisesti tietenkin). Opettajat myös ovat kaikki samaa perhettä, ja tämä luo rennon ilmpiirin, mikä taas tekee opiskelusta helppoa. Kaikki ovat myös hyvin huumorintajuisia.

      Yksi toinen on myös "Epic autokoulu" (http://www.epicautokoulu.fi/).

      Täällä en itse ole ollut, mutta kavereilta olen saanut erittäin hyvää palautetta.

      • Suosittelen

        itsekin juuri käyneenä Väisäsen liikennekoulua. Teoriatunnit olivat sopivan sopivan rentoja joten mielenkiinto pysyi yllä. Opettajat ovat mukavia ja heidän kokemuksensa ratin takana huomaa. Ajotunneilla oppi hyvin ja kun kalustokin on ensiluokkaista ei valittamiselle juurikaan jäänyt aihetta.


      • kokenut3

        Epic autokouluun ei kannata mennä. Halpa hinta hämää ja laskuttavast turhaan kaikesta mahdollisesta.


      • Caveat emptor
        kokenut3 kirjoitti:

        Epic autokouluun ei kannata mennä. Halpa hinta hämää ja laskuttavast turhaan kaikesta mahdollisesta.

        Aivan, ja olen kuullut myös että Epic-autokoulun ns. kk-maksu ei ole todellinen osamaksuvaihtoehto vaan kaikki laksut pitää olla maksettu ennen inssiajoa jos ei halua odottaa korttia siihen asti asti että viimeinen kk-erä on maksettu. Sinänsä tietysti ymmärrettävää luottotappioriskin minimoimiseksi, mutta ei pitäisi mainostaa jotain mikä ei oikeasti pidäkään paikkaansa.


      • Ruotsin kielistä opetust
        kokenut3 kirjoitti:

        Epic autokouluun ei kannata mennä. Halpa hinta hämää ja laskuttavast turhaan kaikesta mahdollisesta.

        Lasku tulee myös siitä kun on ollut kipeenä. Itse aloitin epicissä ruotsin kielisella kurssilla ja terveydenhoitajan kirjoittama todistus sairaudesta ei kelvannut. Vaativat lääkärintodistuksen, mitä en valitettavasti jälkikäteen enään saanut:-( sain laskun ajotunneista, vaikka olin kipeenä.


      • Anonyymi

        Aika paska porukkaa nuo Väisäset. Ajelevat humalassa veneillään


    • sääntöjen mukaan ...
      • pakumies67

        Kiitos vinkeistä autokoululaiselle. Tietysti ajamaan oppii ajamalla, mutta joissain autokouluissa kun on asennekasvatuksessa se vika, että opettavat ajamaan niin, ettei liikenne oikein niillä opeilla suju. Olin varmaan ensimmäisiä, joilla oli myös kakkosvaihe autokoulussa, ja autokoulun opettaja valitti ajonopeudestani, vaikka juuri oli ohitettu nopeusnäyttötaulu, jonka se opettajakin oli varmasti ohittanut satoja kertoja samalla autolla, eli olisi pitänyt tietää auton mittarivirhe.

        Samoin olen havainnut, että eräs tietty autokoulu nimenomaan opettaa jättämään risteykseen pysähtyessäkin niin ison välin edellä ajavaan, että vastaavilla väleillä on jo parilla tai kolmella autolla estetty kääntyvälle kaistalle ajaminen takaatulijoilta.


      • snnssnmsnms
        pakumies67 kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä autokoululaiselle. Tietysti ajamaan oppii ajamalla, mutta joissain autokouluissa kun on asennekasvatuksessa se vika, että opettavat ajamaan niin, ettei liikenne oikein niillä opeilla suju. Olin varmaan ensimmäisiä, joilla oli myös kakkosvaihe autokoulussa, ja autokoulun opettaja valitti ajonopeudestani, vaikka juuri oli ohitettu nopeusnäyttötaulu, jonka se opettajakin oli varmasti ohittanut satoja kertoja samalla autolla, eli olisi pitänyt tietää auton mittarivirhe.

        Samoin olen havainnut, että eräs tietty autokoulu nimenomaan opettaa jättämään risteykseen pysähtyessäkin niin ison välin edellä ajavaan, että vastaavilla väleillä on jo parilla tai kolmella autolla estetty kääntyvälle kaistalle ajaminen takaatulijoilta.

        Kylläpä sulla on kiire jos jonoissa ajettava puskuri puskuriin jotta pääset ohi. Mitä jos jonosta tulee kuitenkin pitkä ja et pääsekkään ohi? Miten autokoulussa silloin tulisi opettaa?


      • pakumies67
        snnssnmsnms kirjoitti:

        Kylläpä sulla on kiire jos jonoissa ajettava puskuri puskuriin jotta pääset ohi. Mitä jos jonosta tulee kuitenkin pitkä ja et pääsekkään ohi? Miten autokoulussa silloin tulisi opettaa?

        Niiden pitäisi nimenomaan opettaa erilainen asenne kun sulla, eli että kaikkeen ei pysty vaikuttamaan, mutta jos pystyt lisäämään liikennevirran etenemistä, tee se.


    • Positiivi

      Suosittelisin Turun ajoautoa, opetus laadukasta ja ilmapiiri koululla erittäin mukavaa. Valitettavasti kyseinen autokoulu vaan siirtyi isompaan ketjuun vuoden vaihteessa.

    • Mikko19

      Epic Autokoulu on edullinen ja todella mukava paikka käydä autokoulua. Oli kiva istahtaa sohvalle ja lähteä suorittaan teoriatunteja, helpossa ja leppoisassa ilmapiirissä. Kaverini on suositelleet ja eivät sitä suotta tehneet.. Sain suorittaa oman aikataulun mukaan ajokorttini.. Olen siis erittäin tyytyväinen Epic autokouluun ja voin suositella.

      • terve vaan

        epicissä omalle kohdalleni osui miespuolinen opettaja joka oli hirvee. Haisi röökille ja hielle niin, etten meinannut autossa henkeä saada. Poltti vielä jotakin sikaria ennen ajoon lähtöä. Pienessä autossa meinasi happi loppua. Sama juttu teoriatunneilla. Opettaja juoksi jatkuvasti ulko-oven edessä tupakalla. Leppoisasta ilmapiiristäkään en nyt osaa sanoa, en kokenut itse oloani epicin opeissa kovinkaan leppoisaksi.


    • tääpalstaonvitsi

      Suosittelen näin alalla työskentelevänä (toisella puolella suomea) elä kysy täällä mitään tälläistä. Opettajat ja omistajat kehuvat vaan omaa kouluaan ja keksivät tarinaa muista. Mene paikanpäälle, kysele, katsele tiloja ja ihmisiä. Tunnustele mistä saat hyvän ja iloisen palvelun. Tunustele mihin itse haluaisit mennä.

    • LoveDrive

      Valitse autokoulu jossa opettajat tekevät työtä opettamisen halusta!

    • Ilkka89

      Onni Driver on hyvä.Mukavat opettajat ja kotoinen tunnelma.

    • KevätK

      Ei kukaan toinen voi valita autokoulua toisen puolesta. Käy katselemassa autokouluissa ja tarkkaile opetushenkilökuntaa. Sihteeri sinua ei opeta joten keskity opettajiin. He antavat eväät sinulle tulevaan. Valitse viisaasti. Onnea koitoksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      93
      1744
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      43
      817
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe