Tuttavani vieraili luonani jokin aika sitten, oli ensimmäistä kertaa Kangasalla. Kävimme autoajelulla mm. Lentolan kauppakeskuksessa, Vehoniemessä, Mobiliassa, Marjamäen pajutilalla, Kuhmalahdella, Haralanharjulla..
Tuttavani kysyi minulta, että kuinka viihdyn tällaisessa pitäjässä, olen kuitenkin asunut täällä koko ikäni. Hänen mielestään Kangasala vaikutti todella tylsältä paikkakunnalta. Hän esitti minulle kysymyksen, että mikä täällä on parasta?
Jäin miettimään asiaa. Mikä saa minut asumaan Kangasalla? En keksinyt mitään muuta positiivista, kuin kauniit maisemat ja Tampereen läheisyys.
Mutta sitten minä sen keksin, mikä täällä on parasta. Se on Lahdentie !
Itä-Kangasalla asuvana arvostan todella paljon sitä, että heti Huutijärveltä pääsee suoraa kyytiä ja nopeasti joko Lentolaan kaupoille tai vaikka Tampereelle.
Ei tarvitse körötellä neljääkymppiä K:lan keskustan läpi
Ei tarvitse katsella rumaa kulttuuritalon rakennustyömaata
Ei tarvitse kierrellä liikenneympyröissä
Ei tarvitse ihmetellä ovatko kaikki kangasalalaiset todellakin yli 60-vuotiaita (nuorempia kun ei juurikaan näy)
Kangasala on todella m a s e n t a v a paikka !
Parasta Kangasalla?
49
1170
Vastaukset
- J. N.
Olet aivan oikeassa siinä, että Lahdentie on hyvä juttu. Itsekin käyn Mäyrävuoresta käsin töissä Tampereella. En edes muista, koska olen viimeksi ajanut Kirkonkylän läpi. Joko sitä Kulttuuritaloa rakennetaan?
Kangasala on aika kuiva paikka, itse ihailen järvimaisemia. Kesäisin käyn usein pyöräilemässä kauniissa maalaiskylissä. Kaivannossa, Saarikylissä, Raikussa, Majaalahdessa, Pelisalmella, Tiihalassa... - lollolol
no, ainakin sieltä löytyy suomen epätoivoisin mies! Kiusaa entistä vaimo parkaa ! on niin tyhmä ettei tajua julkaisemiaan kirjoituksia mistä paistaa läpi katkeruus ja jätetyn miehen trauma! =D ei hyvää kukaan jätä!
- en tajua
Miten tuo nimimerkin "lollolol" viesti kuuluu tähän keskusteluun ja kenelle se on suunnattu?
Meni ohi. - eläpä hättäile
Suhteisiin tämä oli kohdistettu!paikkakunta Tampere!
- lölö57
kuinka oikeassa oletkaan,asun kla asemalla,voiko tylsempää asuin
paikkaa olla.kukaan ei tunne ketään,naapurit eivät tunne toisiaaan
asuinalueen ovat vallanneet outo ihmisryhmä, paikkakunnalla 26v
asuneena tuntuu että raha tuntuu tuhonneen kla aseman kaikki talot
on "remontoitu"mikä tavallaan mielestäni haisee homeelta,villaa ulos
villaa sisälle.Kla on todella masentava paikka,mutta Tampere on nurkan
takana. - Metsien Mies
Minä olen elämäni aikana ollut eri pituisia aikoja kymmenissä eri paikoissa, enkä ole syntyisin täältä.
Minusta tämä Kangasala on ylivoimaisesti paras paikka missä milloinkaan olen ollut.
Huonojen puolien luettelo olisi yhtä lyhyt kuin jäniksen häntä.
Hyvien puolien luettelo olisi taas yhtä pitkä kuin liito-oravan hyppy.- rrqrqr
No mainitsepa nyt muutama hyvä puoli !
- Metsien Mies
rrqrqr kirjoitti:
No mainitsepa nyt muutama hyvä puoli !
Mukavat ihmiset.
Luonto lähellä.
Hyvät liikenneyhteydet.
Siinnä on jo kolme hyvää puolta aivan aluksi. en tähän ketjuun ala enempää luetella, mutta jokainen täällä asuva tietää Kangasalan hyväksi paikaksi.
- Manta-mummo
Minä olen syntynyt Helsingissä ja asunut parikymppiseksi suur-Helsingin alueella.
Nykyään, kun käyn Helsingin seudulla, on kiire kotiin Kangasalle vaikka yöpymispaikkoja olisi sukulaisten luona.
Kangasalla en lukitse auton ovia juuri koskaan, saatan mennä kusettamaan koiran kylpytakissa mettän laitaan (asun kerrostalossa).
Ja mökillä (5km kirkolta) voin kävellä vaikka ilkosillani ja korkeintaan joku hirvi tai kettu pelästyy sitä.
Tervemenoa stadiin, joka sinne kaipaa!- etewt
Eipä taida Manta-mummolla olla kovin arvokas auto, jos jättää ovet lukitsematta. Kangasalla tapahtuu kuitenkin autovarkauksia tämän tästä.
Liikut kylpytakissa kerrostalon pihassa? Onko sulla nyt varmasti kaikki muumit laaksossa? - Manta-mummo
etewt kirjoitti:
Eipä taida Manta-mummolla olla kovin arvokas auto, jos jättää ovet lukitsematta. Kangasalla tapahtuu kuitenkin autovarkauksia tämän tästä.
Liikut kylpytakissa kerrostalon pihassa? Onko sulla nyt varmasti kaikki muumit laaksossa?Vittuako se sulle kuuluu minkä hintainen auto mulla on tai kävelenkö vaikka alasti kerrostalon pihassa. Se on mun ja mun naapureiden välinen asia ja ainakaan kukaan ei ole päin naamaa valittanut ja selän takana mankumista ei lasketa.
Pointti olikin siinä että täällä ei tarvitse jokaikistä hetkeä varoa että joku kalauttaa pesismailalla päähän ja källii laukun.
Kyllä Kangasalan on todella rauhallinen paikka kun vertaa synnyinseutuuni.
Mutta Lahdentiestä olen eri mieltä kuin muut. Liikenne ei suju siellä.
Se on ihan sama vaikka olisi keskipäivä ja kuiva tie, niin joku siellä ajaa seittämääkymppiä vaikka taulussa palaa satanen. Ja aina sen yhden perässä on tiivis jono, joista kukaan ei uskalla ohittaa.
Sitten ramppien kohdalla nopeus putoaa, kun ihmiset alkavat väistellä sinne tulijoita.
Ei käsitetä millään että pitäisi ajaa sitä nopeutta mitä on ajanutkin ja se rampilta tulija sovittaa kiihdytyskaistaa käyttäen kulkunsa niin että pääsee sekaan järkevästi.
Helsingissä kortin ajaneena voin sanoa että täällä Hämeessä ei kyllä yhtään osata ajaa jouheasti. kai se kuuluu hä,äläiseen luonteeseen että liikenneympyrässäkin täytyy ensin pysäyttää auto kokonaan ja ihmetellä maailmanmenoa.
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin... - ölkjhjklö
etewt kirjoitti:
Liikut kylpytakissa kerrostalon pihassa? Onko sulla nyt varmasti kaikki muumit laaksossa?kyllä vanha autokin kelpaa rikollisille kulkunevoksi jossain hervannassa
- huspois
Manta-mummo kirjoitti:
Vittuako se sulle kuuluu minkä hintainen auto mulla on tai kävelenkö vaikka alasti kerrostalon pihassa. Se on mun ja mun naapureiden välinen asia ja ainakaan kukaan ei ole päin naamaa valittanut ja selän takana mankumista ei lasketa.
Pointti olikin siinä että täällä ei tarvitse jokaikistä hetkeä varoa että joku kalauttaa pesismailalla päähän ja källii laukun.
Se on ihan sama vaikka olisi keskipäivä ja kuiva tie, niin joku siellä ajaa seittämääkymppiä vaikka taulussa palaa satanen. Ja aina sen yhden perässä on tiivis jono, joista kukaan ei uskalla ohittaa.
Sitten ramppien kohdalla nopeus putoaa, kun ihmiset alkavat väistellä sinne tulijoita.
Ei käsitetä millään että pitäisi ajaa sitä nopeutta mitä on ajanutkin ja se rampilta tulija sovittaa kiihdytyskaistaa käyttäen kulkunsa niin että pääsee sekaan järkevästi.
Helsingissä kortin ajaneena voin sanoa että täällä Hämeessä ei kyllä yhtään osata ajaa jouheasti. kai se kuuluu hä,äläiseen luonteeseen että liikenneympyrässäkin täytyy ensin pysäyttää auto kokonaan ja ihmetellä maailmanmenoa.
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin...Mantan juttuja kun lukasee näyttää siltä että sillä pikkusen on pipo kireellä =D
- lahden tien väki
Manta-mummo kirjoitti:
Vittuako se sulle kuuluu minkä hintainen auto mulla on tai kävelenkö vaikka alasti kerrostalon pihassa. Se on mun ja mun naapureiden välinen asia ja ainakaan kukaan ei ole päin naamaa valittanut ja selän takana mankumista ei lasketa.
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin...jaa mantakos se siellä lahden tiellä ohittelee kaikkkia lierihattu päässä ja näyttää keskisormee jos ajaa kilometrinkin alle sataa. mee sinne pihalle vaan kylpytakissa kiroomaan äläkä tänne tule lätiseen
- koulutusta kaivataan
Manta-mummo kirjoitti:
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin...mutta tässäpä manta mummolla oikeeta asiaa...kerrankin. liikun todella paljon lahdentiellä ja ei voi käsittää sitä vitutuksen määrää mikä päässä liikkuu ja muiden päässä ei liiku vissiin mitään. köröttelijöitä riittää joka päivä ja sen takia jonoja. taulut näyttää sataa, mutta ei uskalleta kaasua painaa. ja sitten todellakin nämä ääliöt rampilta tulijat vielä.....ollaankohan siellä ratin välissä käyty autokoulua ollenkaan...
- jaksaa säksättää
lahden tien väki kirjoitti:
jaa mantakos se siellä lahden tiellä ohittelee kaikkkia lierihattu päässä ja näyttää keskisormee jos ajaa kilometrinkin alle sataa. mee sinne pihalle vaan kylpytakissa kiroomaan äläkä tänne tule lätiseen
Heh, manta-mummo on se tie itse tientukkona millon missäkin.. perä pystyssä kohti tulijoita ja nokkapelti ylhäällä jotta huomaahan kaikki...:) ja autossa ei oo ees vikaa...
- Manta-mummo
Manta-mummo kirjoitti:
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin...Kylläpä täällä tiedetään tarkkaan mun asiat. Paremmin kuin mä itse.
Juu, joskus olen joutunut Lahdentielläkin pysähtymään mm seonneen ilmamassamittarin takia. Ilmaletku oli halki ja sekotti käynnin. Sen saa hyvin korjattua esim sähköteilillä, jos halkeama ei ole iso.
Ja jopa liikenneympyräänkin olen pysähtynyt. Laittamaan ulos pompannutta bensaletkua takaisin kiinni pumppuun. Onneksi sain exältä ja sen nyxältä työntöapua että saatiin silloisen apteekin pihaan vähän sivumpaan se romu.
Mutta sellaista se on, kun on 80-luvun auto.
Alkuperäisen kirjoitkseni pointti olikin siinä että poislukien joku Suorama, Kangasalla voi pitää autoa lukitsematta ainakin silloin tällöin.
Omissa romuissani on useammassakin ollut oven vaijeri-mekanismit sellaiset vanhat ja kuluneet että on varmenpaa esim pakkasilla jättää lukot auki, kun avain liikkuu lukossa liikuttamatta kuitenkaan vaijereita.
Ihan tuntuu siltä että täällä alkoi ajojahti minua kohtaan ihan vaikka siitä syystä, että olen juoppokuskina ollessa joutunut useammallekin ystävättäreni miehelle antamaan rukkaset. Jopa kovin sanoin.
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä jotkut munattomat anonyymit ilkkuvat.
Jos ei osaa paäin naamaa sanoa, niin on parempi olla hiljaa.
Mulla on kyllä munaa sanoa ihan kaikille mitä ajattelen. - Munahaukka??
Manta-mummo kirjoitti:
Kylläpä täällä tiedetään tarkkaan mun asiat. Paremmin kuin mä itse.
Juu, joskus olen joutunut Lahdentielläkin pysähtymään mm seonneen ilmamassamittarin takia. Ilmaletku oli halki ja sekotti käynnin. Sen saa hyvin korjattua esim sähköteilillä, jos halkeama ei ole iso.
Ja jopa liikenneympyräänkin olen pysähtynyt. Laittamaan ulos pompannutta bensaletkua takaisin kiinni pumppuun. Onneksi sain exältä ja sen nyxältä työntöapua että saatiin silloisen apteekin pihaan vähän sivumpaan se romu.
Alkuperäisen kirjoitkseni pointti olikin siinä että poislukien joku Suorama, Kangasalla voi pitää autoa lukitsematta ainakin silloin tällöin.
Omissa romuissani on useammassakin ollut oven vaijeri-mekanismit sellaiset vanhat ja kuluneet että on varmenpaa esim pakkasilla jättää lukot auki, kun avain liikkuu lukossa liikuttamatta kuitenkaan vaijereita.
Ihan tuntuu siltä että täällä alkoi ajojahti minua kohtaan ihan vaikka siitä syystä, että olen juoppokuskina ollessa joutunut useammallekin ystävättäreni miehelle antamaan rukkaset. Jopa kovin sanoin.
Mulla on kyllä munaa sanoa ihan kaikille mitä ajattelen.Et oo itsekään kirjautunut...
Onpas sinulla sitten ikäviä ystävättärien miehiä:) hmm ja vielä ikävempiä ystäviä jos ajojahti sen takia alanut että heidän miehilleen olet joutunut rukkaset antamaa.. - lkldkrt
Manta-mummo kirjoitti:
Kylläpä täällä tiedetään tarkkaan mun asiat. Paremmin kuin mä itse.
Mulla on kyllä munaa sanoa ihan kaikille mitä ajattelen.En tiedä kuka on Manta-mummo,mutta autotekniikka tuntuu olevan hal
lussa.terveisiä ja hyvinvointia Sinulle.Olet hieno persoona. - 9+18
lkldkrt kirjoitti:
En tiedä kuka on Manta-mummo,mutta autotekniikka tuntuu olevan hal
lussa.terveisiä ja hyvinvointia Sinulle.Olet hieno persoona.Huomasin just Nettiauto.comista, että Manta-mummo on laittanut Asconan raatonsa myyntiin. Ehkä hänenkin kannattaisi sijoittaa autoon vähän enemmän rahaa, niin autoilu olisi huolettomampaa.
- vihaanliikennevihaa
Manta-mummo kirjoitti:
Silti tykkään asua täällä, vaikka täällä aika paljon nuttura kireällä olevia etewtn kaltaisia juntteja onkin...Mitä sitten jos joku ei ohita sitä 70km/h ajavaa kaveria? Kaikki ei halua jokun typerän kiireen takia riskeerata elämäänsä, jos esimerkiksi mutkan takaa (lahdentiellä riittää niitä) pölähtääkin auto vastaan sataviiskyt lasissa. Aja vaikka kangasalan keskustan kautta, niin ei tarvi kattella sellasta touhua.
- Kankaan alta
Olisikohan se tosiaan niin että osa heistä jotka ovat aina asuneet K-lla eivät viihdy, ja ne jotka tulevat jostain muualta saattavat viihtyä hyvin... Itse muutin K-lle ekan kerran vasta kolmikymppisenä, olin tosin täällä lapsena pyörinyt sukulaisissa silloin tällöin.
Kutakuinkin ok paikka, mutta tähän aikaan vuodesta ja erityisesti tänä vuonna tietty ahdistaa tämä jumalaton synkeys eli pimeys. Jos ei ole kauhean varakas ihminen eikä pysty käymään TRE:lla tuulettumassa, sitten kyllä alkaa omat nurkat hyvin äkkiä tympiä. Mutta kesäkaudella tämä eittämättä lienee Suomen kaunein kunta (jos ei sitten satu olemaan umpikorven tai Lapin ystävä).
Keskituloiselle tämä varmasti on ihan ok, kaikkea saa ja näppärästi pääsee sinne kaupunkiin välillä.
Mutta se mikä tympii on se "#¤%%& kulttuurimörskä. Tällä hetkellä näyttää kammottavalta kolossilta. Kopeakarju siinä tien toisella puolella meni sekin pieleen, kun ei talon ja tien väliin mahdu minkäänlaista kunnollista vihervyöhykettä. Uimahallin taksat ovat törkeää rahastusta ja käyttöaika naurettavan lyhyt. Eli tässä kunnssa kuten kai missä tahansa muuallakin kaikki negatiivinen juontuu ihmisten päätöksistä. - 20mvnb
Samaa mieltä,asun kla asemalla.Voiko kuolleempaa paikka enää olla.
kukaan ei tunne toisiaan.Kaikki ajaa autoilla jonnekkin,muistan viime
juhannuksen.Missään ei grillattu missään ei meluttu,kaikki viereiset
talot olivat tyhjiä.seisoin yksin kauniissa juhannusyössä,miettien what
the fu---sama vappuna.Mihinkä ihmiset katoavat.Aikanaan omakotiyhdis
tys järjesti hienoja juhlia.Onneksi Tampereelle 5min autolla.Onneksi tu
lossa on vuodenvaihde,mahtaa olla hurjat juhlat kla asemalla.Miksi
asun kangasalla.Täältä löytyi asunto lähes ilmaiseksi v88.- ....................
Mitäs jos muuttaisit Tampereelle jos meteli on sulle kauhean kaivattu asia. Muuta vaikka siihen Keskustorin kupeeseen ja käyskentele siellä aina perjantai-iltaisin.
- 8+8
.................... kirjoitti:
Mitäs jos muuttaisit Tampereelle jos meteli on sulle kauhean kaivattu asia. Muuta vaikka siihen Keskustorin kupeeseen ja käyskentele siellä aina perjantai-iltaisin.
Kotirauhaa ja yleensäkin hiljaisuutta osaa arvostaa vasta sitten, kun on kokenut esim kerrostalohelvetin ja hullut naapurit.
- uso pois
8+8 kirjoitti:
Kotirauhaa ja yleensäkin hiljaisuutta osaa arvostaa vasta sitten, kun on kokenut esim kerrostalohelvetin ja hullut naapurit.
Kyllä niitä löytyy täältä maaltakin! jopa omakotitaloista!
- 36100
20mvnb Oisko kannattanu poiketa Halimajärven uimarannalla juhannuksena, sielä kärvennettiin kokolla makkaraa oikeen porukalla!
- torin taata
Kangasala on todella tylsä paikka. Pakko myöntää, vaikka olenkin syntyperäinen. Kunnan keskustaajama on palveluiltaan surkeampi kuin joku peräkainuun pikkukunta. Kurjistuminen vauhdittui vielä sen jälkeen, kun demarimafia keksi kunnallisen pysäköinninvalvonnan. Valvojat eivät ole saaneet koulutusta työhönsä ja laputtavat hyvin kyseenalaisin perustein. Tässä yksi syy, miksi minä monen muun ohella viemme ostoseuromme Tampereelle ja muihin naapurikuntiin. Sen minkä kunta laputuksella tienaa, se häviää moninkertaisesti menetettyinä verotuloina ja imagotappioina.
- suunapäänä
Onkohan mantan ulkonäkö niin kehuttava !! vai onko suuret luulot itsestään? , joten en usko että mitkään komiat urokset siltä rukkasia on saanut . tokkopa edes yritääneet! =D ainahan ne humalaiset yrittää!! Rääväsuitakin!
- tuppukylä
Kangasalla parasta taitaa olla luonto. Muuta hyvää täällä ei sitten olekaan..
Jos sarkastiseksi ruvetaan, niin sanotaanko, että keskustassa riittää pizzaa&kebabbia, jos nälkä tulee. Palan painikkeeksi sitten baarista vähän kaljaa ja lopulta ympäripäissäänkin löytää aivan varmasti parturiin, jos tukanleikkuun haluaa. - Torin taatalle
Tuolla ostoskäyttäytymiselläsi takaat sen, että asuinkuntasi palvelut huononevat entisestään :D
- mummo torin laidalta
Taata puhuu täyttä asiaa, valitettavasti. Naurettavan parkkikiekkokyttäämisen aloittamisen jälkeen torielämä on hiljentynyt olennaisesti ja monien keskustan kauppojen myynti on vähentynyt. Kyllä tämä ongelma on todellinen ja täysin omien kuntapäättäjien aikaansaama. Peiliin katsomisen paikka on kunnan herroilla, asukkaat äänestävät jaloillaan.
- klk5998
Itse asun kla asemalla.Parasta kangasalla matka Lahdentietä Tampe
reelle,10min.Miksi käydä Kla keskustassa.Varsinkin viime reissulla
näin jonkun järkyttävän kolossin,jota kai kaupungintaloksi kutsutaan.
Kangasala on aina ollut jonkinlainen kulttuuripitäjä/kunta.Tämä tieto
voidaan yliviivata. - Turistimus nokiaalus
Taas tullaan ens kesänä Nokialta 6 lapsen kanssa viettään kesäpäivä Kangasalla. Ensin varmaan mennään Vehoniemelle automuseoon (0 €) tosin kannatuksen vuoksi tulee aina ostettua leikkiautoja 50 eurolla. Sitten näkötorniin ellei Pee ole sitä ehtinyt siihen mennessä polttaa. Ennen Kaivantoa on loistava uimaranta, siellä vierähtää vähintään pari tuntia. Sitten nassikat haluavat Mobiliaan ajelemaan polkuautoilla, ehkä poiketaan museossakin. Pohtiolammesta lapset kiskastee pari lohtanderia ja savustuksen valmistumista odotellessa voidaan poiketa lintutornilla katsomassa kuinka paljon nopeammin kalasääksi nappaa kalan. Lohiaterian jälkeen onkin pakko lähteä painelemaan kotia kohti koska yleensä tässä vaiheessa reissuun on vierähtänyt jo 10 tuntia.
- Eila-Elina
Kangasala on jotensakin kaksijakoinen paikkakunta. Olen asunut täällä nyt n. kaksi vuotta. Parasta on kaunis luonto ja hyvät harrastusmahdollisuudet, minkä moni muukin kommentoija on huomannut. Toisaalta kunnan ja erityisesti muutamien virkamiesten toiminta on ihmeellistä. Ainakin rakennuslupien saannin hankaluus on jotakin todella ihmeellistä. Samoin viestiketjussa mainittu kunnan pysäköinninvalvonta ja sen asiallisuus herättää monia kysymyksiä. Jotkut asiat taas toimivat hyvin, päivähoito esimerkiksi on kohtuuhyvin järjestetty.
- pekka positiivinen
paree kun k-sala ,,on kuhmalahti..siellä on lintujen laulua -ainakin isoja vareksia- ja maalaismaisemaa parraasta päästä ja maajusseja,,noita kunnon heinähattuja vaikka huru mycce..,,,eikä pääse rahojaankaan tuhlaamaan ,kun ossuuskauppakin on varustettu lauralla ,,se pää-ovi nimittäin...ja vettä riittää..ainaki kuravettä siinä lankelemä vesessä,,,,mutakylyvyt kaunistaa nimittäin..ja siihenkin valluu saarioisten vanhat p...t sieltä vanhalta kaatikselta..mutta muuten ihan jees paikka..se kuhmalahti
- in love
Parasta Kangasalassa on hyvännäköiset poliisit. Tai no, ainakin yks niistä
- kukka 555
Tampereelta Kangasalle muuttaneena voin sanoa, että Kangasala voittaa moninkertaisesti Tampereella asumisen. Jos joskus täältä muuttaisin pois niin en ainakaan Tampereelle. Sopii sellaiselle, joka haluaa kulkea kaupasta kauppaan.
Kuka haluaa kokea Tampereen ihanuutta niin siitä vaan. En kyllä näe siellä mitään. Tylsä kaupunki. Ykkössija Kangasala ja kaupungeista Helsinki jossa olen paljon käynyt.- rae2
Minäpä muutin toisinpäin: Kangasalta Tampereelle asuttuani 24 vuotta Kangasalla. Kangasalan kuntakekus pilattiin ,niin se oli viimeinen etappi.
Täällä on - uskokaa tai älkää - luonto lähempänä Pyhäjärven rannalla kun Kangasalla asuessani. Sitten autottomana palvelut on niin lähellä että ei tarvitse bussia, niinkun tarvitsin usein Kangasalla asuessani.
Helsingissäkin asuin vuoden ja siinä oli se vuosi liikaa.
Että näin mielipiteen vaihtelevat elinolosuhteiden mukaan ja mieltymysten mukaan. Pääasia kai kuitenkin että jokainen löytäisi sen itselleen ja perheelleen parhaimman paikkakunnan asua ja elää.
- Nolottaa
Parasta Kangasalla on hienot maisemat, joita kunta ei osaa tai halua hyödyntää. Esimerkiksi valtatie 12 varrella on hienoja järvimaisemia, jotka eivät näy valtoimenaan rehottavan ryteikön läpi. Mobilian syrjään jäävä ympäristö kehittyy kyllä koko ajan, mutta ohi kulkeva matkaaja ei siitä näe muuta kuin opasteet. Koko Kangasalasta kesäpäivän pitäjänä jää huono kuva, kun hienot maisemat jäävät huonosti hoidetun ympäristön pimentoon.
Keskustaan nousevan kulttuurirumiluksen kuvitellaan olevan turistien ja muiden ohikulkijoiden vetonaula, mutta sen kiinnostavuus on lähinnä täysin ympäristöön sopimaton arkkitehtuuri. - Juhannusvalssi
Parasta Kangasalla on Kisaranta, juhannuksena -93 olin siellä kolmena päivänä peräkkäin (korjatkaa jos olen väärässä päivämäärissä). Aattona sain senegalilaiselta tummalta tytöltä valssien jälkeen teltassa, juhannuspäivänä rohkaisuryypyt ottaneelta artisti Paula K:lta ja kolmantena päivänä en saanut mutta löysin ihanan tyttöystävän.
- Nokian örkki
Matkailukohteet parasta, juuri esim. Kisa, Pohtio, Veho ym.
- eeferi
Onko toista yhtä luonnonkaunista paikkakuntaa, jonka luonnonkauneutta on huonommin osattu hyödyntää matkailu-ja turismitarkoituksessa kuin Kangasala? Järvien ympäristöt on monin paikoin vesakoituneet kulkukelvottomiksi, leirintäalue on vitsi, millään näköalapaikalla ei ole kahvilaa tai ravintolaa, poislukien Vehonniemen automuseo. Kangasalla ei juuri koskaan tapahdu mitään, poislukien Rompetoripäivät kaksi kertaa kesässä.
Kangasalan pitäisi ottaa mallia esim Tampereelta miten siellä on monin paikoin tehty mukavia kävelyreittejä järvien rannalle.
Jospa keskustan K-Kesäpäivän tila olisi muutettu ainakin kesäksi kauppahalliksi, joka olisi myös tukenut ulkona torilla myytävien tuotteiden myymistä. Siellä olisi paikalliset viljelijät voineet myydä kootusti tuotteitaan ja varmasti olisi kauppa käynyt kun mökkiläisetkin olisivat olleet kauppahallissa ostoksilla.- hjhjl
eeferi! Niin totta tuo.
- kiek2
hjhjl kirjoitti:
eeferi! Niin totta tuo.
Vertaat Kangasalaa Tampereeseen. Tampere on kaupunki ja tylsä sellainen.
Kangasala on kaunis kunta. Hyvä, ettei niitä kävelyteitä joka järven ympäri tehdä.
Pidetään Kangasala luonnonkauniina. Tampereelta tänne muuttanut.
- Outoja onanisteja
Kuhmalahti paras matkailukohde. Pubissa ja vanhustentaloissa kun käyt niin lopputulos olisi sama kuin olisit nähnyt ufoja, sen verran pihalla olevaa porukkaa kylältä löytyy. Olen kerran käynyt ja tarinaa riittäisi vaikka kirjaksi asti.
- Mökkiläinen -64
Kangasala on todella hieno paikka. Luonto on hyvin kaunis, sitä ei ole onnistuttu tuhoamaan. Näkötornit, pelisalmi, kaivanto,vesaniemi ym ovat kauniita , rauhallisia ja viihtyisiä paikkoja. Mielestäni aiemmin mainittu pysäköinnin valvonta oikeasti vaikuttaa
kylän viihtyvyyteen. Helposti tulee valittua/ kannatettua paikkoja joissa kyseisestä
asiaa ei tarvitse huomioida. Itse pääkaupunkiseudulla asuvana ymmärrän joidenkin
näkökannan että kangasala olisi tylsä paikka. Kannattaa kuitenkin katsoa asiaa vähän laaja alaisemmin. Tampereen läheisyys täydentää mielestäni sen tyhjiön mitä
joku ehkä kokee pienessä kunnassa. Helsinkiläisenä ja siellä koko elämäni asuneena en koe että olisin kokenut jotain hienompaa/ enemmän kuin mitä Kangasala ja Tampere yhdessä voivat tarjota. Pitää muistaa että pääkaupunkiseutu on vain kasa lähiöitä jotka ovat monet kaikkea muuta kuin viihtyisiä. Tampere kaupunkina on mielestäni suomen parhain ja viihtyisin. - tättärää
Parasta Kangasalla on pikatie koko kylän ohi.
Pääsee nopeasti sivistyksen pariin eikä tarvitse jäädä junttien sekaan!- 777555
Voi että luuletko ettei muualla juntteja ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889