Rypäleita potilaalle

takkari

Onko enkuissa tapana tuoda sairaalassa olevalle rypäleitä tai ollut 60-luvulla. Niitä näyttävät tuovan jokaiselle Heartbeatin potilaalle.

18

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+20

Juu se on englantilainen tapa samoin kuin peräpukamat ja Jack in the Box.

• 11+9
    • Etelän ihmeitä

En kiinnittänyt edes huomiota tuolle ennenkuin sanoit ja mietin sitä ainoaa kertaa, kun olin pikkukundina sairaalassa 50-luvun lopussa, kun oli hiukan rajuja leikkejä ja tuli kolhittua itseä.
      Silloin sain tuliaisina sairaalaan 50-luvulla säännöstelystä vapautettuja appelsiineja, banaaneja ja etenkin viinirypäleitä.
      Niitä sitten täytyi kiskoa kaksin käsin, kun pahentuivat nopeasti lämpimässä kaapissa. Siellä jouduin ensimmäisen kerran tekemisiin elämän raadollisuuden kanssa, kun näitä tuliaisia varastettiin lukitsemattomasta kaapistani, joten ilmeisesti joillain oli niistä pulaakin.
      Monille tuotiin rypäleitä, mutta perustelua sille villitykselle en keksi. Ei ainakaan terveydellistä perustetta, koska ärtyvän suolen oireyhtymää voi esiintyä sairaalassa runsaasti vähäisen liikunnan takia ja tällainen rypäle on yksi vältettävistä, koska se pahentaa oireita.
      http://www.pfizer.fi/sites/fi/ajankohtaista/Nakokulmia/Pages/Uusiaravinto-ohjeita_artyvan_suolen_hoitoon.aspx

• Velf Antres

Alf Ventres tuo potilaalle rypäleitä,jotka syö sitten itse.Oskarillekin jäi vain ranka tuliaisiksi kun Alf poikkesi tervehtimässä.

• Etelän ihmeitä

Alf on elänyt laman ja sotavuosien pulan, joten tankata piti heti, kun näki tankattavaa.
        Ei siinä eloonjäämiskisassa ehtinyt muita ajattelemaan. Heh.

• takkari

Millerin vaimo oli tuonut Millerille sairaalaan rypäleitä, mutta Alf söi ne vieraillessaan. Miller huomautti siitä Alfille ja tilanne päättyi Alfin "hyvään ilmeeseen"

• Säynätsalo

Kyllä rypäleillä on terveydellinenkin vaikutus sen lisäksi että ne ovat hyvänmakuisia.
      Kakki luistaa paremmin kun syö rypäleitä :)

• grapes of wrath

Rypäleitä on näppärämpi napostella kuin appelsiineja, banaaneja, omenia,...

• lallitallia

Sitä en ihmettelemästä lakkaa, että Enkussa sairaanhoitajat ovat vapaa-ajallaankin univormu päällään.
      Jos Ismon sanottiin saaneen tartunnan kaulahuivista, miten epähygienisiä ovat hoitsujen puvut, kun niillä ryönätään ympäri kaupunkia.

• ergweg

Ne on ostanut tukusta niitä isomman erän, siksi niitä riittää lähes joka jaksoon mässyttäväksi.

• F Mässä

mässytettäväksi...

• bvfsrd55
    • S. Levy

Rypäleitä viedään Briteissä aika paljon potilaille tuliaisiksi, niinkuin meillä Fazerin sininen suklaalevy.

• HelmiTarmo

Kyllä täälläkin niitä rypäleitä on itse saatu ja itse viety sairaalaan, joka muuta väittää ei ole joko ollut pidempää aikaa sairaalassa tai joutunut käymään usein...

Kannattaisi muuten tutustua oikeaan englantilaiseen sairaalahoitoon, joka voi olla melkoinen kokemus suomalaiseen sairaalaan tottuneelle ;)

• Etelän ihmeitä

"Kannattaisi muuten tutustua oikeaan englantilaiseen sairaalahoitoon, joka voi olla melkoinen kokemus suomalaiseen sairaalaan tottuneelle ;)"
        Olen kuullut, että sikäläisen sairaanhoitajan tietotaitotaso olisi meikäläisittäin luokkaa lähihoitaja - jos sitäkään.
        En tiedä väitteen paikkansapitävyyttä, joten kerrohan. kun tiedät

• hospitalyko

en oo suomessa kertaakaan törmänny vastaavaan

• jhgjhghjgb

Nytkin GG Kyläsairaalassa kaipasi rypäleitä. Ole se hittituote 60-luvulla.:)

• ,.-,.-

Jospa niillä estetään ummetusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1419
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1215
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      201
      1199
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      999
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      910
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe