Vuokraponiin valmis?

shettis fani

Moi! Olen 12-vuotias tyttö ja haluaisin ensi kesäksi shettiksen vuokralle. Olisin silloin 13-vuotias. Olen ollut aika pienestä pitäen hevosten parissa. Olen ratsastanut säännöllisesti noin 4 vuotta. Olen 148cm pitkä ja painan 36kg. Minkä korkuisilla shettiksillä voisin ratsastaa. Pärjään myös haastavien ponien kanssa. Eli siis voitteko sanoo oman mielipiteenne et pärjäisinkö vuokraponin kanssa :) ?

4

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      Yksin et taatusti pärjää mutta jos vanhemmat on hevosihmisiä, niin ehkä sitten. Kesäponin saaminen on tosin todela vaikeaa.

      Valitse iso shettis (lähemmäs 107cm) tai vaikka vähän ylikorkea.

    • mörrinkäinen

      Voi pärjätäkin, sehän riippuu siitä miten paljon on ehtinyt oppia sen neljän vuoden aikana. Ja jos poni olisi jollain yleisellä tallilla, siellä olisi kuitenkin kokeneempaakin porukkaa joilta voi kysyä apua jos ja kun sitä tarvitsee. Monellakaan ratsastuskoululla ei hoitopuolta paljon opikaan joten sen joutuu joka tapauksessa opettelemaan itse. Tarkoitan hienosäätöä. Jos perusasiat ovat hallinassa, se riittää alkajaisiksi. Loppuja oppii ajan kanssa kyselemällä ja kokeilemalla.

      Mutta shetu on niin pieni poni etten henk koht suosittele niin matalaa heppaa ollenkaan, mutta makuasia. Jos välttämättää haluaa shettiksen, kannattaa ainakin katsella mahdollisimman isoa sellaista.

    • just2

      No tuota. 12v. tuskin maksaa hevosta itse, kykenee tekemään sopimuksia ja aika harva osaa myösään soittaa esimerkiksi eläinlääkärille, kengittäjälle tai valita hyvää tallipaikkaa ja valmentajaa.

      Ei hevosta voi jättää 12-vuotiaan vastuulle.

    • mörrinkäinen

      Maksupuoli onkin asia erikseen. Totta kai vanhempien on oltava hommassa mukana sen verran että sitoutuvat maksamaan hevosen kulut, mutta varsinainen hoitaminen ja ratsastus voi hyvin onnistua 12-vuotiaalta. Ja yleisellä tallilla, kuten sanottu, on aina sen verran porukkaa paikalla, että heiltä voi pyytää apua, myös sairastapauksissa tai kengitysten suhteen. Ja vuokrahevosen omistajalta voi, kannattaa ja täytyykin kysellä mainituista asioista, niin että ei sitäkään tarvitse kokonaan itse päätellä. Mikä sitten on hyvä tallipaikka tai valmentaja, sitä ei aina osaa kokeneempikaan valita.

      Vastuu on aina aikuisilla, kyllä, mutta se ei silti tarkoita sitä, ettei 12-vuotias voisi pärjätä itsenäisesti hevosen kanssa. Joku pärjää, joku toinen ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe