Saul puhui Samuelin kanssa

Ei todistaja

Samuel kuoli 1KUN.25 luku. Mutta Saul puhui Samuelin kanssa vielä luvussa 28 13 Kuningas sanoi hänelle: Älä pelkää. Mitä sinä näet? Vaimo vastasi Saulille: Minä näen jumal'olennon nousevan maasta.
14 Hän kysyi häneltä: Minkä näköinen hän on? Vaimo vastasi: Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena. Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
15 Ja Samuel sanoi Saulille: Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut? Saul vastasi: Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä.
16 Mutta Samuel vastasi: Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?

U.m käännös

Ja ”Samuel” sanoi edelleen: ”Miksi sitten tiedustelet minulta, jos kerran Jehova itse on poistunut sinusta 17 Ja Jehova tulee tekemään itsensä hyväksi ja antaa sen lähimmäisellesi Daavidille. Koska et totellut Jehovan ääntä etkä toteuttanut hänen suuttumuksensa hehkua Amalekia vastaan, sen vuoksi Jehova tänä päivänä tekee sinulle varmasti juuri näin. 19 Ja Jehova antaa myös Israelin sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna sinpoikiesi kanssa olet minun luonani*. Israelin leirinkin Jehova antaa filistealaisten käsiin.” 20 Silloin Saul kaatui äkkiä pitkin pituuttaan maahan ja pelästyi kovasti ”Samuelin” sanojen vuoksi. Hänessä ei myöskään ollut voimaa, sillä hän ei ollut syönyt ruokaa koko päivänä eikä koko yönä. 21 Nainen tuli nyt Saulin luo ja näki, että hän oli hyvin järkyttynyt. Niin hän sanoi hänelle: ”Katso, palvelijattaresi on totellut ääntäsi, ja niin minä panin sieluni kämmenelleni ja tottelin sanoja, jotka minulle puhuit. 22 Ja nyt, pyydän, tottele sinä vuorostasi palvelijattaresi ääntä ja anna minun panna eteesi palanen leipää ja syö, jotta sinuun tulisi voimaa, koska sinä lähdet matkaasi.” 23 Mutta hän kieltäytyi ja sanoi: ”En syö.” Hänen palvelijansa ja myös nainen pyytelivät häntä kuitenkin hartaasti. Lopulta hän totteli heidän ääntään ja nousi maasta ja istuutui lepovuoteelle. 24 Naisella oli nyt juottovasikka* talossa. Niin hän uhrasi* sen kiireesti ja otti jauhoja ja alusti taikinan sekä leipoi siitä happamattomia leipiä. 25 Sitten hän tarjosi niitä Saulille ja hänen palvelijoilleen, ja he söivät. Sen jälkeen he nousivat ja menivät pois sinä yönä

Kuinka tuo on mahdollista Jehovan todistajien mielestä puhu vainaja henkien kanssa???

11

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukemalla selviää

*** Kuningas Saulin käynti meedion luona.

Kun Saul meni tapaamaan tuota meediota,
      Jehovan henki oli jo jonkin aikaa ennemmin poistunut hänestä,
      ja todellisuudessa Jumala ei vastannut hänen tiedusteluihinsa unien eikä (ylimmäisen papin käyttämän) urimin eikä profeettojen kautta (1Sa 28:6).

Jumala ei halunnut olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan,
      eikä Jumalan profeetta Samuel ollut nähnyt Saulia pitkään aikaan,
      ei sen jälkeen kun Daavid oli voideltu kuninkaaksi***

Kun kertomuksessa siis sanotaan:
      ”Kun nainen näki ’Samuelin’, hän alkoi huutaa kovalla äänellä”,
      siinä selvästikin kerrotaan tapahtumasta sen
      _ meedion silmin nähtynä_, jonka Samuelina esiintyvä henki petti (1Sa 28:12).
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200004212?q=sen meedion silmin nähtynä&p=par

• rahalla saa

11 Tällöin nainen sanoi: ”Kenet minä nostatan sinulle?” Tähän hän sanoi: ”Nostata minulle Samuel.”
        12 Kun nainen näki ”Samuelin”, hän alkoi huutaa kovalla äänellä*, minkä jälkeen nainen sanoi Saulille: ”Miksi olet petkuttanut minua? Sinähän olet Saul!”
        13 Mutta kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää, mutta mitä sinä näit?”

Ja nainen sanoi edelleen Saulille: ”Näin jumalan* nousevan maasta.”

14 Hän sanoi heti hänelle: ”Minkä näköinen hän on?”, mihin nainen sanoi: ”Vanha* mies on nousemassa, ja hän on verhoutunut hihattomaan vaatteeseen.” Silloin Saul tajusi, että se oli ”Samuel”, ja niin hän kumartui syvään kasvot maata kohti ja heittäytyi maahan.

http://wol.jw.org/fi/wol/b/r16/lp-fi/Rbi8/FI/2008/9/28#h=202:722-202:877

Oisha se meetio nostattanu hänele ihan vaikka Aatamin ja Nooan, mitä vaan asijakas pyytää nii Meetio kertoo LOL :D

lukutaito tarpee kummitusjutuiskii.

et KUKA näki ja mitä ja
        kuka rahastaa näkemisistää elikä on höynäytettävä...

miekii nää kaikelaist, ja joku hölmö vois siit viel maksaakii ???khihii...

• komiikkaa kehiin
        rahalla saa kirjoitti:

11 Tällöin nainen sanoi: ”Kenet minä nostatan sinulle?” Tähän hän sanoi: ”Nostata minulle Samuel.”
        12 Kun nainen näki ”Samuelin”, hän alkoi huutaa kovalla äänellä*, minkä jälkeen nainen sanoi Saulille: ”Miksi olet petkuttanut minua? Sinähän olet Saul!”

14 Hän sanoi heti hänelle: ”Minkä näköinen hän on?”, mihin nainen sanoi: ”Vanha* mies on nousemassa, ja hän on verhoutunut hihattomaan vaatteeseen.” Silloin Saul tajusi, että se oli ”Samuel”, ja niin hän kumartui syvään kasvot maata kohti ja heittäytyi maahan.

Oisha se meetio nostattanu hänele ihan vaikka Aatamin ja Nooan, mitä vaan asijakas pyytää nii Meetio kertoo LOL :D

et KUKA näki ja mitä ja

onhan noita ,meetioita,
        BB-talossakin oli yks selevännäkijä LOL :D

• rahalla saa kirjoitti:

et KUKA näki ja mitä ja

Kysymys on nyt siitä, että Jehovan todistajat ei usko ihmisellä olevan hengeä eikä sielua. Mutta kuinka tuo on sitten mahdollista, että Saul puhui Samuelin kanssa Samuelin kuoleman jälkeen.

• ootpa huijattavissa
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Kysymys on nyt siitä, että Jehovan todistajat ei usko ihmisellä olevan hengeä eikä sielua. Mutta kuinka tuo on sitten mahdollista, että Saul puhui Samuelin kanssa Samuelin kuoleman jälkeen.

Mutta kuinka tuo on sitten mahdollista, että Saul puhui Samuelin kanssa Samuelin kuoleman jälkeen.**'
        Saul puhui MEEDIONAISEN kanssa.
        Se akka väitti *näkevänsä* jonkun
        'nostattamansa' vanhan äijän...
        Saul puhui VAIN SEN ENNUSTAJA-AKAN kanssa,

Saul oli kuollut,
        kuolleet ei puhu kellekkään MITÄÄN.

Demonihenget,
        ne kapinalliset enkelit teeskentelee olevansa vaikka sun Mummos,
        ja sää USKOT?
        Rahasta ne *näkee* sulle vaikka ELVIKSEN, ho-HOH-HOO

• ratakisko tarpeen..
        ootpa huijattavissa kirjoitti:

Mutta kuinka tuo on sitten mahdollista, että Saul puhui Samuelin kanssa Samuelin kuoleman jälkeen.**'
        Saul puhui MEEDIONAISEN kanssa.
        Se akka väitti *näkevänsä* jonkun
        'nostattamansa' vanhan äijän...
        Saul puhui VAIN SEN ENNUSTAJA-AKAN kanssa,

Saul oli kuollut,
        kuolleet ei puhu kellekkään MITÄÄN.

Demonihenget,
        ne kapinalliset enkelit teeskentelee olevansa vaikka sun Mummos,
        ja sää USKOT?
        Rahasta ne *näkee* sulle vaikka ELVIKSEN, ho-HOH-HOO

hitto, panovirhe pahalainen=
        SAMUEL oli kuollut ja Saul siis ei puhunut muitten kuin sen meedioämmän kanssa,
        joka ties mitä kärpässieniä syöneenä väitti näkevänsä *jottain* minkä Saul tulkitsi olevan Samuel.

Mut se akkameedio houraili,
        ja Saul itte ei puhunut kun vaan ja AINOASTAAN sen ÄMMÄN kanssa,

eli hittolainen, mene ja
        LUE SE KOHTA,
        tai oikeesti pyyvä joku
        LUKUTAITOINEN SE SULLE TAVAAMAAN,
        kun oot noin hias ymmärtämään mtn !!

• nettinoitiakin...

Kuinka tuo on mahdollista Jehovan todistajien mielestä puhu vainaja henkien kanssa???'''''''''''''''''''

mitä sää horiset?
      ”Kun nainen näki ’Samuelin’, hän alkoi huutaa kovalla äänellä”,
      siinä selvästikin kerrotaan tapahtumasta sen
      _ meedion silmin nähtynä_, jonka Samuelina esiintyvä henki petti (1Sa 28:12).
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200004212?q=sen meedion silmin nähtynä&p=par

Sen Meedioämmän kanssahan Saul puhui.

Meedionoita puhu mitä vaan asiakas-Saul tahtoi.
      Samanlaisia noita-akkoja on nytkin netissä pilvin pimein...
      rahalla saa,kuningaskin...

• spiritismiä artoille

Rahalla saa jonkun spiritistin manaamaan Sanamiehelle mitä vaan.LOL

Mitäs herra Nisuselle 'nostatetaan' ?? khihihiih...
        eikös Jumala kieltäny semmoset pakanatouhut
        omalta kansaltaan,juutalaisilta??
        älä arto ruppee semmoseen ryhtymään ollenkaan,
        Jumala heittää sulle kuuman kiven päähän jos niihin ruppeet!!

• Satan rules World
        spiritismiä artoille kirjoitti:

Rahalla saa jonkun spiritistin manaamaan Sanamiehelle mitä vaan.LOL

Mitäs herra Nisuselle 'nostatetaan' ?? khihihiih...
        eikös Jumala kieltäny semmoset pakanatouhut
        omalta kansaltaan,juutalaisilta??
        älä arto ruppee semmoseen ryhtymään ollenkaan,
        Jumala heittää sulle kuuman kiven päähän jos niihin ruppeet!!

artsieNisunen uskoo ihan mitä vaan,
        mitä demonit sille esittää.

pahasti harhaanjohdettu,ihmispolo.

• Se oli aivan oikeasti Samuelin henki. Sillä nainen sanoi:"Minä näen JUMAL´OLENNON nousevan maasta".
        Eihän Raamattu valehtele.

• järki hoi

Mutta oliko puhuja tosiaan kuolleista palannut Samuel?
      Raamatussa sanotaan,
      että kuollessaan ihminen ”palaa maaperäänsä”
      ja että ”hänen ajatuksensa häviävät” (Psalmit 146:4).

Sekä Saul että Samuel tiesivät
      Jumalan tuomitsevan yhteyden ottamisen meedioihin.

Olihan Saul itse ollut aiemmin johtamassa spiritististen tapojen
      poistamista maasta! (3. Mooseksen kirja 19:31.)
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2010009?q=Saul itse ollut aiemmin johtamassa spiritististen tapojen poistamista maasta&p=par

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      48
      11255
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7609
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      50
      5616
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      76
      5585
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4848
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4213
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3076
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2974
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2535
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2440
    Aihe