Moikka.
Olen perustamassa toiminimeä olisin sivutoiminen yrittäjä alani on pienet pihatyöt,kuljetukset,varastojen siivous ja jne...
Olen Selvitellyt mitä kannattaa ottaa huomioon mutta paljon pitää vielä selvitellä mitä sivutoimisena yrittäjänä pitää huomioida.
ihan ekaksi keksiä toiminelle nimi ja hakemus prh.
Pakollisia vakuutuksia ei tarvitse ottaa koska olen sivutoiminen yrittäjä ni vuosituloni alle 7303,99e vuodessa.
miten se verotus menee? olen ny osa-aikatyössä palkansaajana, miten sivutoimisen yrittäjän verotus lasketaan,lasketaanko se pelkästä voitosta sen jälkee ku alv vähennetty?
arvelen että vuosituloni on alle 5000e vuosi ni kannattaako alv rekisteriin liittyy ni ostoista saa alv vähennettyy?
miten tulon hankkimisvähennykset eli esim. lumilinko, ni miten se tulonhankkimisvähennys toimii?
mitä kaikkea pitää löytyä kirjanpidosta? varmaa ajetut km,pvä,summa,kulut yms...
haluan vaa kaikki asiat selvittää enenku ku perustan toiminimen siksi kyselen, vaikka nää kysymykset saattaa ammattilaisen korvissa kuullostaa vähä aloittelijan tekstiltä, kuten aiemmin kirjoitin oon palkansaajana palkkatyössä ni selvitän myös miten te toimisto katsoo saanko tarvittaessa työttömyysturvaa palkkatyöstäni nykyisestäni jos olen sivutoiminen yrittäjä.
Toiminimi perustaminen, mitä kannattaa huomioida?
toiminimi apuja
1
209
Vastaukset
Älä monista samaa viestiä monelle palstalle. Toisessa ryhmässä sait jo osaan kysymyksistäsi vastauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690