80-luvun nuoret huomio!

kittooos

Hei, en tiedä kuuluuko tämä tänne palstalle, mutta kuitenkin.
Kirjoitan pitkää tarinaa, jossa osat tapahtumista tapahtuvat 80-luvulla (vuosi 1985). Olen kyllä etsinyt tietoa netistä jne. Mutta olisi tosi kiva, jos voisitte kertoa jotain nuoruudestanne. (Kaikkeen ei tarvitse vastata)
Esim.
-suosikki elokuvia/näyttelijöitä/sarjoja?
-Millaista oli koulunkäynti? (kouluruoka, tunnit, opettajat...)
-jotain sen ajan tekniikasta
-Millaista oli nuorisokieli/kulttuuri? (tapoja, vitsejä, sanontoja...)
-Mitä teitte vapaa-ajalla?
-Millaiset ihmiset olivat suosittuja/koviksia/kauniita...? Mikä itse olit? (juppi, tavis..)
-Millaisia kirjoja/lehtiä luitte?
-Jotain politiikasta ja muun maailman menosta.

Toki jatkan netin kaivamista, mutta eihän sieltäkään kaikkea löydä. Kiitoksia kaikille, jotka vastasivat jotakin.

5

180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kittooos

*Anteeksi, siis tarina sijoittuu vuoteen 1986, tämän siitä saa kun kuutelee kirjoittaessaan musiikkia....

• Mian kuva

Siis kirjoitat kirjaa ja sä haluat lähdeaineistoa. Että muut kertoisivat juttuja sun kirjaan, jotta sä saisit sitten kerättyä rahat (jos se teos menee läpi).

Olisit laittanut vaikka @-osoitteen, mihin vastata, sillä kaikki tuskin haluavat jakaa omia muistojaan ja tapahtumiaan julkisesti.

• kittooos

Ei tarvi kirjoittaa mitään henkilökohtaisia juttuja tai omia muistoja. Tarkoitin, että listata yleisesti asioita, joita 80-luvulla oli... Ja minunlaisiani harrastelijoita kirjoittamisen suhteen on ihan liikaa, joten jos joskus saan mitään valmiiksi, sitä tuskin julkaistaan. Tarinassani olisi tarkoitus olla henkilö, joka elää 80-luvulla, mutta sen ajan nuorista on hankala kirjoittaa kun ei tiedä siitä ajasta... Netistä löytyy uutisia, musiikkia jne. mutta olisi ollut kiva, jos täältä olisi voinut poimia sen ajan nuorten juttuja ... mutta voin kai ne wikipediastakin kaivaa.
      Koulujutulla tarkoitan sitä, että olivatko opettajat jotenkin ankarampia, kouluruoka oli varmaankin samanlaista....

Anteeksi, aivot eivät olleet mukana... Sovitaanko, että unohdetaan tämä aloitus?

• Vuosi 85

Jatka vain. Vuosi 85 Sodankylässä oli parasta nuoruuteni aikaa. Harrastuksia oli vaikka mitä ja tekemistä enempi ko nykyään. Kouluruoka oli samanlaista, opet kai yhtä ... Ko nykyään.

• kittooos

Ihanaa, joku vastasi! Kiitos, eli opettajat ja kouluruoka tyyliin samanlaista. Auttoi paljon. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      131
      1696
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1171
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe