Hei, en tiedä kuuluuko tämä tänne palstalle, mutta kuitenkin.
Kirjoitan pitkää tarinaa, jossa osat tapahtumista tapahtuvat 80-luvulla (vuosi 1985). Olen kyllä etsinyt tietoa netistä jne. Mutta olisi tosi kiva, jos voisitte kertoa jotain nuoruudestanne. (Kaikkeen ei tarvitse vastata)
Esim.
-suosikki elokuvia/näyttelijöitä/sarjoja?
-Millaista oli koulunkäynti? (kouluruoka, tunnit, opettajat...)
-jotain sen ajan tekniikasta
-Millaista oli nuorisokieli/kulttuuri? (tapoja, vitsejä, sanontoja...)
-Mitä teitte vapaa-ajalla?
-Millaiset ihmiset olivat suosittuja/koviksia/kauniita...? Mikä itse olit? (juppi, tavis..)
-Millaisia kirjoja/lehtiä luitte?
-Jotain politiikasta ja muun maailman menosta.
Toki jatkan netin kaivamista, mutta eihän sieltäkään kaikkea löydä. Kiitoksia kaikille, jotka vastasivat jotakin.
80-luvun nuoret huomio!
5
174
Vastaukset
- kittooos
*Anteeksi, siis tarina sijoittuu vuoteen 1986, tämän siitä saa kun kuutelee kirjoittaessaan musiikkia....
- Mian kuva
Siis kirjoitat kirjaa ja sä haluat lähdeaineistoa. Että muut kertoisivat juttuja sun kirjaan, jotta sä saisit sitten kerättyä rahat (jos se teos menee läpi).
Olisit laittanut vaikka @-osoitteen, mihin vastata, sillä kaikki tuskin haluavat jakaa omia muistojaan ja tapahtumiaan julkisesti. - kittooos
Ei tarvi kirjoittaa mitään henkilökohtaisia juttuja tai omia muistoja. Tarkoitin, että listata yleisesti asioita, joita 80-luvulla oli... Ja minunlaisiani harrastelijoita kirjoittamisen suhteen on ihan liikaa, joten jos joskus saan mitään valmiiksi, sitä tuskin julkaistaan. Tarinassani olisi tarkoitus olla henkilö, joka elää 80-luvulla, mutta sen ajan nuorista on hankala kirjoittaa kun ei tiedä siitä ajasta... Netistä löytyy uutisia, musiikkia jne. mutta olisi ollut kiva, jos täältä olisi voinut poimia sen ajan nuorten juttuja ... mutta voin kai ne wikipediastakin kaivaa.
Koulujutulla tarkoitan sitä, että olivatko opettajat jotenkin ankarampia, kouluruoka oli varmaankin samanlaista....
Anteeksi, aivot eivät olleet mukana... Sovitaanko, että unohdetaan tämä aloitus? - Vuosi 85
Jatka vain. Vuosi 85 Sodankylässä oli parasta nuoruuteni aikaa. Harrastuksia oli vaikka mitä ja tekemistä enempi ko nykyään. Kouluruoka oli samanlaista, opet kai yhtä ... Ko nykyään.
- kittooos
Ihanaa, joku vastasi! Kiitos, eli opettajat ja kouluruoka tyyliin samanlaista. Auttoi paljon. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890