Chevrolet van 5,7-6,2 huoltokulut ja hinnat?

Isot tilavuudet yms

Olen aikeissa ostaa Chevrolet van joko bensan tai Dieselin. Mietin että millaiset huoltokulut noissa autoissa mahtaakaan olla kun tilavuudet niin suuret nesteillä ja muutenkin kaikki osat suurta ja mahtavaa, eli millaista on taloudellisesti pitää ja huoltaa kyseistä peliä?

25

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole kallista

      GM Dexos 2 öljy maksaa noin 25.-/5 litraa. Suodattimia saa joka paikasta, jopa Biltemasta 7 eurolla.

      • 4x4 =16

        Jos meinaa huolta pitää , niin noi moottori-öljyt pitäis vaihdella aika usein , muuten ei varmaan huollot maksa puoliakaan jonkun nyky auton huolloista.


    • Gothermock

      Niin, pojat muistaa sitten sen, että US-dieselmoottoreihin ei käy mikään GM-Nixnax vaatimustason öljy.

      • mikä sitten

        Mitä niihin sitten pitää laittaa?


      • CJ-4
        mikä sitten kirjoitti:

        Mitä niihin sitten pitää laittaa?

        Duramaxit vaativat raskaan kaluston öljyä. Purkista pitäisi löytyä merkintä CJ-4.


      • Delvacia
        mikä sitten kirjoitti:

        Mitä niihin sitten pitää laittaa?

        Kesällä vaikka ihan perus-Delvacia. Talveksi mieluummin synteettistä. Täyssynteettinen Delvac 1 maksaa 4 litran pikkukannussa 45 euroa. Isommissa kannuissa saa halvemmalla. Öljyissä ei kannata säästää.


      • 5,7 on bensakone
        CJ-4 kirjoitti:

        Duramaxit vaativat raskaan kaluston öljyä. Purkista pitäisi löytyä merkintä CJ-4.

        Miten duramaxit liittyvät 6,2 litraiseen gm diiseliin?


      • CJ-4
        5,7 on bensakone kirjoitti:

        Miten duramaxit liittyvät 6,2 litraiseen gm diiseliin?

        Eivät liity. Gothermock vain muistutti dieselien öljyistä ja siitä eksyttiin sivuraiteille.


    • Kysynpä varmuudeksi

      Mitä ihmeeen kummaa ainetta on perus-Delvac ?

      • Veka33

        Perus-Delvac on halpaa mineraaliöljyjä raskaaseen kalustoon. Tynnyritavarana (200 litraa) maksaa pari-kolme euroa litralta.


      • keygen
        Veka33 kirjoitti:

        Perus-Delvac on halpaa mineraaliöljyjä raskaaseen kalustoon. Tynnyritavarana (200 litraa) maksaa pari-kolme euroa litralta.

        Monet käyttävät delvacia myös moottoripyörissä.


    • GMCVAN

      5,7-litraisen huolto on itse tehtynä melkein samanhintaista kuin henkilöauton. GM-öljyä saa Puuilosta parilla kympillä kannu ja suodattimet otan isommissa satseissa postin kautta.

      Jenkeistä tulee jonkun verran tilattua jarru- ja muuta kulutusosaa. Välillä otan ihan kannatuksen vuoksi suomalaisilta, kuten USPartsilta osia, ellei hinta ole paljoa kalliimpi kuin kaukotilauksilla.

    • Lähes Pomminvarma

      Fiksu ostaa 6.2 dieselin ja jättää 5.7 ja 6,5 ostamatta.

    • jenkkiosat.com
    • Veka33
    • GMCVAN

      Jenkeistä tilattaessa pitää aina laskea alvit päälle. Olen huomannut, että rahtien kannalta on parasta ottaa isompi satsi tavaraa kerralla, niin rahti jää pienemmäksi osaa päälle. Yleensä jos tarvitsen jotain jenkkiosaa, otan aina samaan kyytiin omaan vaniin suodattimia.

    • Caprice -90

      Osta korjauskirja ja tee itse. Osat on halpoja eikä vanhat autot ole konehuoneesta niin tukossa kuin uudet autot.

    • Kelpo Mies

      Hehheehhheeeeeeee!!! "Caprice -90" ei ole tainnut ikänänsä nähdä perinteisen amerikkalaisen vanin konehuonetta. Ei millään pahalla eikä mitään vittuilunmakua mutta ihan oikeasti, näissä jos missään on tila kortilla.

      • Caprice -90

        En muuten ole vania huoltanut. Vuosia sitten hitsasin yhtä kyllä. Akun kaapelit otin irti. Oliko akku konehuoneessa? Ei minulla mitään erityistä muistiin jäänyt. Toinen akku oli jossain oudossa paikassa. Asennuskaljoilla voi olla vaikutusta muistin pätkimiseen.

        Kyllä vittuilla sopii kun on aihetta. Nyt vähän olikin.


    • Kelpo Mies

      Monet asentaa toisen akun auton alle tai tavaratilaan, konehuoneessa sille ei ole tilaa ja Suomen oloissa kohtuullisen suurella iskutilavuudella varustetulle dieselmoottorille on hyvä saada käynnistyksessä lisäpaukkuja.

      Eli vanhempien vanien virtaongelmien kanssa painivat, ottakaa huomioon mahdollisuus että auton rungon väliin on jemmattu toinen akku, joka saattaa olla kypsä.

      Ilman asennusmallasta hommista ei tule sitäkään vähää.

      • K.Vanttura

        G20/G30 vaneissa alunperin toinen akku on konehuoneessa ja toinen kuskin penkin alla pohjassa omassa poterossaan. Kannattaa tarkistaa sen pohjassa olevan akkukotelon kunto, on muutamissa vaneissa ruostuttuaan tippunut tielle ja monesti myös runkopalkki on tuon akkukotelon kohdalta ruostunut puhki. Tämä koskee siis noita 80-luvun ja 90-luvun alun vaneja, joista ainakin tuon diesel-koneen tilavuuden perusteella on kyse.


      • Veka33
        K.Vanttura kirjoitti:

        G20/G30 vaneissa alunperin toinen akku on konehuoneessa ja toinen kuskin penkin alla pohjassa omassa poterossaan. Kannattaa tarkistaa sen pohjassa olevan akkukotelon kunto, on muutamissa vaneissa ruostuttuaan tippunut tielle ja monesti myös runkopalkki on tuon akkukotelon kohdalta ruostunut puhki. Tämä koskee siis noita 80-luvun ja 90-luvun alun vaneja, joista ainakin tuon diesel-koneen tilavuuden perusteella on kyse.

        Jos ruostumisen unohtaa niiin voiko itse akun siis tarkistaa hytin puolelta vai pitääkö päästä auton alle?


      • K.Vanttura
        Veka33 kirjoitti:

        Jos ruostumisen unohtaa niiin voiko itse akun siis tarkistaa hytin puolelta vai pitääkö päästä auton alle?

        Kyllä se on sieltä auton alta tarkistettava, akkukotelosta luukku auki ja pitäisi näkyä sivunapa-akku.


      • Veka33
        K.Vanttura kirjoitti:

        Kyllä se on sieltä auton alta tarkistettava, akkukotelosta luukku auki ja pitäisi näkyä sivunapa-akku.

        OK, hyvä tietää.


    • subu95

      huollot ei mitenkään kalliita. huoltokohteita hieman enemmän kin pienemmissä. mukava ajaa. 6,2 menee vähemmällä. konehuone ei kaikkein tilavimpia. isommat korjaukset ja huollot joutuu tekee hytistä. perusasiat tehdään konepellin alta. oikein huollettuna melko luotettava. mulla ollut vani 6,2d blaser 5,7b ja ny o subu 6,5td. en oo ainakaan yhtään noist katunu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe