Olen aikeissa ostaa Chevrolet van joko bensan tai Dieselin. Mietin että millaiset huoltokulut noissa autoissa mahtaakaan olla kun tilavuudet niin suuret nesteillä ja muutenkin kaikki osat suurta ja mahtavaa, eli millaista on taloudellisesti pitää ja huoltaa kyseistä peliä?
Chevrolet van 5,7-6,2 huoltokulut ja hinnat?
25
369
Vastaukset
- Ei ole kallista
GM Dexos 2 öljy maksaa noin 25.-/5 litraa. Suodattimia saa joka paikasta, jopa Biltemasta 7 eurolla.
- 4x4 =16
Jos meinaa huolta pitää , niin noi moottori-öljyt pitäis vaihdella aika usein , muuten ei varmaan huollot maksa puoliakaan jonkun nyky auton huolloista.
- Gothermock
Niin, pojat muistaa sitten sen, että US-dieselmoottoreihin ei käy mikään GM-Nixnax vaatimustason öljy.
- mikä sitten
Mitä niihin sitten pitää laittaa?
- CJ-4
mikä sitten kirjoitti:
Mitä niihin sitten pitää laittaa?
Duramaxit vaativat raskaan kaluston öljyä. Purkista pitäisi löytyä merkintä CJ-4.
- Delvacia
mikä sitten kirjoitti:
Mitä niihin sitten pitää laittaa?
Kesällä vaikka ihan perus-Delvacia. Talveksi mieluummin synteettistä. Täyssynteettinen Delvac 1 maksaa 4 litran pikkukannussa 45 euroa. Isommissa kannuissa saa halvemmalla. Öljyissä ei kannata säästää.
- 5,7 on bensakone
CJ-4 kirjoitti:
Duramaxit vaativat raskaan kaluston öljyä. Purkista pitäisi löytyä merkintä CJ-4.
Miten duramaxit liittyvät 6,2 litraiseen gm diiseliin?
- CJ-4
5,7 on bensakone kirjoitti:
Miten duramaxit liittyvät 6,2 litraiseen gm diiseliin?
Eivät liity. Gothermock vain muistutti dieselien öljyistä ja siitä eksyttiin sivuraiteille.
- Kysynpä varmuudeksi
Mitä ihmeeen kummaa ainetta on perus-Delvac ?
- Veka33
Perus-Delvac on halpaa mineraaliöljyjä raskaaseen kalustoon. Tynnyritavarana (200 litraa) maksaa pari-kolme euroa litralta.
- keygen
Veka33 kirjoitti:
Perus-Delvac on halpaa mineraaliöljyjä raskaaseen kalustoon. Tynnyritavarana (200 litraa) maksaa pari-kolme euroa litralta.
Monet käyttävät delvacia myös moottoripyörissä.
- GMCVAN
5,7-litraisen huolto on itse tehtynä melkein samanhintaista kuin henkilöauton. GM-öljyä saa Puuilosta parilla kympillä kannu ja suodattimet otan isommissa satseissa postin kautta.
Jenkeistä tulee jonkun verran tilattua jarru- ja muuta kulutusosaa. Välillä otan ihan kannatuksen vuoksi suomalaisilta, kuten USPartsilta osia, ellei hinta ole paljoa kalliimpi kuin kaukotilauksilla. - Lähes Pomminvarma
Fiksu ostaa 6.2 dieselin ja jättää 5.7 ja 6,5 ostamatta.
- jenkkiosat.com
osia löytyy http://www.jenkkiosat.com/
- Veka33
http://www.usavaraosat.fi/product_search.php?phrase=suodatin&category_id=184
Koskisella on muuten myös hyvin huoltotarvikkeita ym. - GMCVAN
Jenkeistä tilattaessa pitää aina laskea alvit päälle. Olen huomannut, että rahtien kannalta on parasta ottaa isompi satsi tavaraa kerralla, niin rahti jää pienemmäksi osaa päälle. Yleensä jos tarvitsen jotain jenkkiosaa, otan aina samaan kyytiin omaan vaniin suodattimia.
- Caprice -90
Osta korjauskirja ja tee itse. Osat on halpoja eikä vanhat autot ole konehuoneesta niin tukossa kuin uudet autot.
- Kelpo Mies
Hehheehhheeeeeeee!!! "Caprice -90" ei ole tainnut ikänänsä nähdä perinteisen amerikkalaisen vanin konehuonetta. Ei millään pahalla eikä mitään vittuilunmakua mutta ihan oikeasti, näissä jos missään on tila kortilla.
- Caprice -90
En muuten ole vania huoltanut. Vuosia sitten hitsasin yhtä kyllä. Akun kaapelit otin irti. Oliko akku konehuoneessa? Ei minulla mitään erityistä muistiin jäänyt. Toinen akku oli jossain oudossa paikassa. Asennuskaljoilla voi olla vaikutusta muistin pätkimiseen.
Kyllä vittuilla sopii kun on aihetta. Nyt vähän olikin.
- Kelpo Mies
Monet asentaa toisen akun auton alle tai tavaratilaan, konehuoneessa sille ei ole tilaa ja Suomen oloissa kohtuullisen suurella iskutilavuudella varustetulle dieselmoottorille on hyvä saada käynnistyksessä lisäpaukkuja.
Eli vanhempien vanien virtaongelmien kanssa painivat, ottakaa huomioon mahdollisuus että auton rungon väliin on jemmattu toinen akku, joka saattaa olla kypsä.
Ilman asennusmallasta hommista ei tule sitäkään vähää.- K.Vanttura
G20/G30 vaneissa alunperin toinen akku on konehuoneessa ja toinen kuskin penkin alla pohjassa omassa poterossaan. Kannattaa tarkistaa sen pohjassa olevan akkukotelon kunto, on muutamissa vaneissa ruostuttuaan tippunut tielle ja monesti myös runkopalkki on tuon akkukotelon kohdalta ruostunut puhki. Tämä koskee siis noita 80-luvun ja 90-luvun alun vaneja, joista ainakin tuon diesel-koneen tilavuuden perusteella on kyse.
- Veka33
K.Vanttura kirjoitti:
G20/G30 vaneissa alunperin toinen akku on konehuoneessa ja toinen kuskin penkin alla pohjassa omassa poterossaan. Kannattaa tarkistaa sen pohjassa olevan akkukotelon kunto, on muutamissa vaneissa ruostuttuaan tippunut tielle ja monesti myös runkopalkki on tuon akkukotelon kohdalta ruostunut puhki. Tämä koskee siis noita 80-luvun ja 90-luvun alun vaneja, joista ainakin tuon diesel-koneen tilavuuden perusteella on kyse.
Jos ruostumisen unohtaa niiin voiko itse akun siis tarkistaa hytin puolelta vai pitääkö päästä auton alle?
- K.Vanttura
Veka33 kirjoitti:
Jos ruostumisen unohtaa niiin voiko itse akun siis tarkistaa hytin puolelta vai pitääkö päästä auton alle?
Kyllä se on sieltä auton alta tarkistettava, akkukotelosta luukku auki ja pitäisi näkyä sivunapa-akku.
- Veka33
K.Vanttura kirjoitti:
Kyllä se on sieltä auton alta tarkistettava, akkukotelosta luukku auki ja pitäisi näkyä sivunapa-akku.
OK, hyvä tietää.
- subu95
huollot ei mitenkään kalliita. huoltokohteita hieman enemmän kin pienemmissä. mukava ajaa. 6,2 menee vähemmällä. konehuone ei kaikkein tilavimpia. isommat korjaukset ja huollot joutuu tekee hytistä. perusasiat tehdään konepellin alta. oikein huollettuna melko luotettava. mulla ollut vani 6,2d blaser 5,7b ja ny o subu 6,5td. en oo ainakaan yhtään noist katunu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804496
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854381Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433739Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163423Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402957Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102694En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152663IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392013Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581728Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli951253