Suomalaiset ovat onnellista kansaa

taaltapesee

Sunnuntain 29.12. Aaamulehden mukaan noin 75 prosenttia suomalaisista ovat joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Naimisissa olevat ovat onnellisempia kuin naimattomat.

Ikä tai asuinpaikka eivät vaikuta suomalaisten onnellisuuteen juuri mitenkään. Karjalaiset ovat yhtä onnellisia kuin hämäläiset. Vanhat ovat likimain yhtä onnellisia kuin nuoret.

Yksi piikki suomalaisten onnessa kuitenkin löytyi: vähävaraisimmat ovat kaikkein onnettomimpia.

Tästä on hyvinvointi-Kataisen hyvä jatkaa kansan onnellistamista esimerkiksi jatkuvilla arvonlisäveron kiristyksillä, vanhusten ja sairaiden heitteillejättämisellä ja varakkaimpien ökykansalaisten verovähennyksillä.

221

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäuskottavaa

      Joidenkin tutkimusten mukaan ne aikuiset, joilla on lapsia ovat onnettomampia kuin lapsettomat, nämä tutkimukset ovat kansainvälisiä, mutta ihan selkeä ero näyttää olevan. Tämä on mielenkiintoista, normaalisti ihmiset ajattelevat toisin.

      Voi olla että vähävaraisuus tekee onnettomaksi, mutta ihmisen perusonnellisuus ei ole tietyn tulotason jälkeen enää mitenkään riippuvainen rahasta, onnellisuus riippuu paljon enemmän esim. puhtaasti aivokemiasta ja sosiaalisista suhteista ja tukiverkostosta. Sen sijaan esim. lottovoitto ei todellakaan takaa ihmisen onnellisuutta, esim. suomalaisia lottovoittajia on tutkittu ihan kunnolla ja heidän paristaan löytyi vaikka mitä ongelmia, varsinkin päihdeongelmia ja avioeroja todella paljon.

      Käsittämättömän korkealta tuntuu tuo 75%, kun lukee netin keskustelupalstoja, niin tulee kuva, että ihmisillä on hirveästi ahdistuneisuutta, masennusta, päihdeongelmia, ihmissuhdeongelmia jne. jne. Myös työelämä on täynnä ongelmia, stressiä ja huonoa johtamista, jatkuvaa epävarmuutta jne. jne.

      Eli ovatkohan ihmiset vastanneet ihan rehellisesti tuohon tutkimukseen?

      Jos ihmisiltä vain kysyy, että ovatko he onnellisia, niin saadaan helposti vääriä tuloksia, koska ihmisillä on sosiaalinen paine vastata kyllä. Varsinkin korkeassa sosiaalisessa asemassa olevalla tämä paine vastata kyllä on suuri, vaikka todellisuudessa hän ei olisi lainkaan onnellinen. On hiempan epäsopivaa vastata tuohon kysymykseen ei. En tiedä miten kysely on toteutettu, mutta se pitää toteuttaa aika taitavasti, jotta saadaan totuudenmukaisia vastauksia.

      Lisäksi onnellisuus voi vaihdella samallakin ihmisellä suuresti, luulisi että sellaisia ihmisiä, jotka ovat koko ajan tasaisen onnellisia, olisi todella vähän.

      • Näin se vain on

        "Eli ovatkohan ihmiset vastanneet ihan rehellisesti tuohon tutkimukseen?"

        Suuri hiljainen enemmistö ei ruikuta, se on persukansan harrastus.


      • Helppo homma
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Eli ovatkohan ihmiset vastanneet ihan rehellisesti tuohon tutkimukseen?"

        Suuri hiljainen enemmistö ei ruikuta, se on persukansan harrastus.

        Minä tein tutkimuksen ja kysyin 5000. postin ne 2000 väärin vastaneet ja otos oli sitten 3000.


      • karhun kakka
        Helppo homma kirjoitti:

        Minä tein tutkimuksen ja kysyin 5000. postin ne 2000 väärin vastaneet ja otos oli sitten 3000.

        ja tuloskin halutun lainen.

        "paskooko karhu metsään"


      • not happy
        karhun kakka kirjoitti:

        ja tuloskin halutun lainen.

        "paskooko karhu metsään"

        Haistakoo nuo tutkijat vi.tun. En ole onnellinen todellakaan. Olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä. Mites täs voi olla onnellinen?


      • if jos ei korvaa

        minut tekee onnelliseksi.kun asianajani hoitaa tapaturma asiaani.vammatunut työssä ja if ei ole korvannut senttiäkään vaikka vakutus tapaturma vakutus on ifissä.olen kuullut monia samanlaisia,joille ei if ole korvannut kuin asianajajan kautta oikeuteen ja siten saa korvaukset.olen onnekas että olen liiton jäsen ja lakimies sitä kautta hoitaa asiaani.eiköhän if huomaa kun asiakkaat häipyy,kun ei maksa korvausta tapaturmasta.if tarkoittaa suomennettuna. jos ei korvaa


      • roska propagandaa
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Eli ovatkohan ihmiset vastanneet ihan rehellisesti tuohon tutkimukseen?"

        Suuri hiljainen enemmistö ei ruikuta, se on persukansan harrastus.

        Ei onnellisuutta ole olemassakaan...mitä onnellisuus voisi tarkoittaa? typerä kansanomainen ilmaisu. Onko vastakohta v itutus tai krooninenVitutus

        Hetken onnea voi tietysti kokea jonkun tapauksen johdosta, mutta pysyvä onnellisuus täytyy olla mielisairaus!

        Tyypillistä Aamulehteä!


      • Onnenkansakoulu
        not happy kirjoitti:

        Haistakoo nuo tutkijat vi.tun. En ole onnellinen todellakaan. Olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä. Mites täs voi olla onnellinen?

        Ole onnellinen että Olet työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä!!! Mikäkin olen onnellinen että olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä enkä ole ikinä seurustellut. Paljon onnea vaan!!!!!!!!


      • Nuudelikana

        Voisi myös kuvitella, että jos noita kyselyitä on esim. postitettu ihmisille kotiin niin, että kyselyyn voi vastata anonyymisti, niin ne kaikkein huonovointisimmat ja masentuneimmat eivät ole jaksaneet tai halunneet vastata... Tämä vääristänee tuloksia ainakin jonkin verran.


      • Onnen minä
        if jos ei korvaa kirjoitti:

        minut tekee onnelliseksi.kun asianajani hoitaa tapaturma asiaani.vammatunut työssä ja if ei ole korvannut senttiäkään vaikka vakutus tapaturma vakutus on ifissä.olen kuullut monia samanlaisia,joille ei if ole korvannut kuin asianajajan kautta oikeuteen ja siten saa korvaukset.olen onnekas että olen liiton jäsen ja lakimies sitä kautta hoitaa asiaani.eiköhän if huomaa kun asiakkaat häipyy,kun ei maksa korvausta tapaturmasta.if tarkoittaa suomennettuna. jos ei korvaa

        Minäkin olen onnellinen että hammaslääkäri vahingoitti hammastani ja antoi yliannostuksen lääkettä ja nyt sylki ei toimi.


      • ....................
        Onnenkansakoulu kirjoitti:

        Ole onnellinen että Olet työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä!!! Mikäkin olen onnellinen että olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä enkä ole ikinä seurustellut. Paljon onnea vaan!!!!!!!!

        no sulla viiraakin sitten oikein kunnolla päästä...löytyykö se onnellisuus purkista ?


      • Voi saaatana
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Eli ovatkohan ihmiset vastanneet ihan rehellisesti tuohon tutkimukseen?"

        Suuri hiljainen enemmistö ei ruikuta, se on persukansan harrastus.

        Tyypillistä teinitytöiltä lainattua soopaa..onnellisuus ? hahha.

        Suorastaan lapsellista puhua kansan onnellisuudesta...asian on pakko olla amerikasta peräisin. Olettavat ilmeisesti, että onnellinen on onnellinen kun kantaa rahansa kauppiaalle!


      • haluan kuolla
        .................... kirjoitti:

        no sulla viiraakin sitten oikein kunnolla päästä...löytyykö se onnellisuus purkista ?

        En tosiaan ole onnellinen. Junan alle hyppääminen on mielessä joka päivä. Miksi elää kun ei saa työtä, kavereita, rakkautta tai mitään?


      • if jos ei korvaa kirjoitti:

        minut tekee onnelliseksi.kun asianajani hoitaa tapaturma asiaani.vammatunut työssä ja if ei ole korvannut senttiäkään vaikka vakutus tapaturma vakutus on ifissä.olen kuullut monia samanlaisia,joille ei if ole korvannut kuin asianajajan kautta oikeuteen ja siten saa korvaukset.olen onnekas että olen liiton jäsen ja lakimies sitä kautta hoitaa asiaani.eiköhän if huomaa kun asiakkaat häipyy,kun ei maksa korvausta tapaturmasta.if tarkoittaa suomennettuna. jos ei korvaa

        Suomalaiset ovat tyhmiä. Sen näkee kaikesta. Kuulun samaan joukkoon.
        Hallitus ja valtio kusettaa meitä sen kun kerkiää ja me vaan hymyillään.
        Me ollaan HÖLMÖLANDIALAISIA


      • ..................
        .................... kirjoitti:

        no sulla viiraakin sitten oikein kunnolla päästä...löytyykö se onnellisuus purkista ?

        minun kommentti oli taroitettu sille joka käski olemaan noista asioista onnellinen...olen itsekin ollut tuossa tilanteessa joten tunnen tuskasi...

        nyt vasta 34 vuotiaana ensimmäinen seurustelu suhde eikä sekään parhaimmasta päästä :/

        mutta jotenkin sitä vain tuntuu että tässä vaiheessa on pakko tyytyä vain siihen mitä saa....

        yksin ei todellakaan ole kivan olla...masentaa ja vituttaa vain kaikki....

        pieni pakka paska työ, vouti vie siitäkij vähästä kolmanneksen ja hyvä kun rahaa riittää ruokaan, vaatteisiin laskuihin ym..elämiseen...kun saiarstankin...


      • 84in
        roska propagandaa kirjoitti:

        Ei onnellisuutta ole olemassakaan...mitä onnellisuus voisi tarkoittaa? typerä kansanomainen ilmaisu. Onko vastakohta v itutus tai krooninenVitutus

        Hetken onnea voi tietysti kokea jonkun tapauksen johdosta, mutta pysyvä onnellisuus täytyy olla mielisairaus!

        Tyypillistä Aamulehteä!

        Jeesus sanoo, että ihmisen onni on olla lähellä Jumalaa, mutta siihen niin harva nöyrtyy. Ilmankos moni on niin onneton.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5026


      • excellence1
        haluan kuolla kirjoitti:

        En tosiaan ole onnellinen. Junan alle hyppääminen on mielessä joka päivä. Miksi elää kun ei saa työtä, kavereita, rakkautta tai mitään?

        Missien ja kauniiden tyttöjen Facebook-statuksia

        Tuolla...

        > http://www.missit.fi <

        ...koottuna yhteen paikkaan.


      • lökäpöksyjengiä
        not happy kirjoitti:

        Haistakoo nuo tutkijat vi.tun. En ole onnellinen todellakaan. Olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä. Mites täs voi olla onnellinen?

        Olet vasuri surkea rääpäle, pieni ruikuttava vähemmistö. Ei tee töitä , huumeet vei voiton.


      • Haluatko olla

        onnellinen, kyse on siitä. Miten vähään tyydyt, mitä haet? Nuo kysymykset kun itselles vastaat ja hankit ne, olet onnellinen. Onnellisuus on omassa päässä, ja miten järkevästi osaat sen järjestellä,,, esim. monelle riittää terveys kun on ok, nii on jo tosi onnellinen, kukapa ei olis? Se tärkein, ja sitte jos vaativammaksi alamme, muut maalliset omaisuudet, ihmissuhteet tulee perässä, hyvä työ ja harrasteet,, nii siitä se koostuu.


      • aloita harrastus
        haluan kuolla kirjoitti:

        En tosiaan ole onnellinen. Junan alle hyppääminen on mielessä joka päivä. Miksi elää kun ei saa työtä, kavereita, rakkautta tai mitään?

        tarviit piristystä. Aloita harrastus mikä voisi olla hyvä


      • näin on
        aloita harrastus kirjoitti:

        tarviit piristystä. Aloita harrastus mikä voisi olla hyvä

        harrastuksista voi löytyä kavereitakin


      • thaimaalainen voitti

      • Kyseenalaistaja

        "Joidenkin tutkimusten mukaan ne aikuiset, joilla on lapsia ovat onnettomampia kuin lapsettomat, nämä tutkimukset ovat kansainvälisiä, mutta ihan selkeä ero näyttää olevan."

        Ovatko he yhtä onnellisia koko lopun elämänsä siitä, ettei heillä ole lapsia? Sitten kun tarvitsevat rahallista/henkistä/fyysistä tukea?

        En kyllä ole ihan varma, että noihin onnellisuustutkimuksiin voi 100% luottaa...


      • Kokeilu kannattaa.
        haluan kuolla kirjoitti:

        En tosiaan ole onnellinen. Junan alle hyppääminen on mielessä joka päivä. Miksi elää kun ei saa työtä, kavereita, rakkautta tai mitään?

        Moni on ennen tuollaista ratkaisua menneet yhteisöön kuten Hare Krishnat. Koko elämän suunta on kääntynyt vahvaan nousuun uusien kavereiden ja uusien kokemusten myötä...

        Samalla voi jättää kateellisen kansan taakseen ja ilmastokin paremmaksi:

        http://www.tripadvisor.com.au/ShowUserReviews-g255100-d3240495-r152572484-ISKCON_Melbourne_Hare_Krishna_Temple-Melbourne_Victoria.html


      • Kanssaihminen.
        .................. kirjoitti:

        minun kommentti oli taroitettu sille joka käski olemaan noista asioista onnellinen...olen itsekin ollut tuossa tilanteessa joten tunnen tuskasi...

        nyt vasta 34 vuotiaana ensimmäinen seurustelu suhde eikä sekään parhaimmasta päästä :/

        mutta jotenkin sitä vain tuntuu että tässä vaiheessa on pakko tyytyä vain siihen mitä saa....

        yksin ei todellakaan ole kivan olla...masentaa ja vituttaa vain kaikki....

        pieni pakka paska työ, vouti vie siitäkij vähästä kolmanneksen ja hyvä kun rahaa riittää ruokaan, vaatteisiin laskuihin ym..elämiseen...kun saiarstankin...

        Moni on löytänyt seurustelukumppanin liittymällä harrastuskerhoon tms. jossa samanhenkisen kumppanin löytäminen on todennäköisintä. Käytä aivojasi, sinulla on hyvät aivot.


      • hmmmm

        Niin, 75 prosenttia kuulostaa aika kovalta luvulta...
        Ja nythän riippu mitenkä ihmiset laskevat olevansa onnellisia.Toiset voivat uskotella itselleen olevansa onnellisia koska eivät uskalla katsoa joidenkin kipeiden asioiden lävitse jotenka ne on helpompi painaa pois.Nämä ihmiset ovat oikeasti tyytyväisiä elämäänsä mutta eivät onnellisia.

        Se että voiko Katainen tehdä elämästä onnetonta, niin ei varsinaisesti.Tietysti se on totta että Käteinen vie väärästä paikasta rahaa ja antaa aivan vääriin osoitteisiin.
        Mutta, on myös monia huonotuloisia jotka voivat vaikuttaa oman koulutukseen ja sitä kautta elämäänsä.On myös toisaalta tosi asia että, sen mitenkä kokee elämän on myös itsestään kiinni.Jos kahdehtii kaikkia jotka saavat paremmin rahaa ja kokee itsensä osaksi ja muutoinkin itsensä B-luokan kansalaiseksi niin, silloinhan elämä on varmasti onnetonta.
        Tietysti, on sitten ihmiset jotka tarvisevat yhteiskunnan tukea ja on väärin, jos tulot kavennetaan niin pieniksi että ei ole mahdollisuutta pärjätä yhteiskunnassa.


      • r09mjy83489+0y7w4j+9
        Onnenkansakoulu kirjoitti:

        Ole onnellinen että Olet työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä, en ole ikinä seurustellut enkä harrastanut seksiä!!! Mikäkin olen onnellinen että olen työtön, sinkku, yksinäinen, ei ole kavereita, ei läheisiä enkä ole ikinä seurustellut. Paljon onnea vaan!!!!!!!!

        jos suomalainen TYHMÄ KU-SIPÄÄ olisi ymmärtänyt äänestää EI!!! EU:lle hinnat EI OLISI KU-SETUSTA...

        TÄMÄN KAIKEN TULEN KOSTAMAAN TEILLE PER-SEREILLE!


      • Metsäneuvos
        karhun kakka kirjoitti:

        ja tuloskin halutun lainen.

        "paskooko karhu metsään"

        Syksyinen karhunpaska on vetelähkö ja marjaisa lähestukoon onneton,mutta näkisitpä kesäisen haaskakarhunpaskan sitä voisi kutsua jo onnenkantamoiseksi.


      • Onnellinen(ko?)

        Tai ehkä ne onnettomat, joilla ei ole muuta elämää, roikkuvat vain täällä netin keskustelupalstoilla itkemässä tilanteestaan tajuamatta, ettei se auta pätkän vertaa? Kun taas onnelliset keskittyvät siihen olennaiseen!


      • Kunnon korotus
        Helppo homma kirjoitti:

        Minä tein tutkimuksen ja kysyin 5000. postin ne 2000 väärin vastaneet ja otos oli sitten 3000.

        Kambodzhassa vaativat palkkojen kaksinkertaistamista, kyllä ovat onnellisia !


      • Onnea yritykselle
        r09mjy83489+0y7w4j+9 kirjoitti:

        jos suomalainen TYHMÄ KU-SIPÄÄ olisi ymmärtänyt äänestää EI!!! EU:lle hinnat EI OLISI KU-SETUSTA...

        TÄMÄN KAIKEN TULEN KOSTAMAAN TEILLE PER-SEREILLE!

        Osoitehan on Arkadianmäellä. ...Ja Norjassa eräs "poliisimies" näytti miten homma toimii. ....Toivotan parasta menestystä.


      • Hullujenhuonemaa
        scabbi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat tyhmiä. Sen näkee kaikesta. Kuulun samaan joukkoon.
        Hallitus ja valtio kusettaa meitä sen kun kerkiää ja me vaan hymyillään.
        Me ollaan HÖLMÖLANDIALAISIA

        Ja kun jotkut vastustavat näkyvämmin noita röyhkeitä rosvoja, kuten itsenäisyyspäivänä tapahtui, asettuu kansa rosvojen pulelle osoittaen vihaansa sen itsensä oikeuksien puolustajia vastaan. TODELLINEN HÖLMÖLANDIA.


      • Masennuskykyinen
        haluan kuolla kirjoitti:

        En tosiaan ole onnellinen. Junan alle hyppääminen on mielessä joka päivä. Miksi elää kun ei saa työtä, kavereita, rakkautta tai mitään?

        Terve.
        Tuntematta sinua, ajattelen että ainakin ystäviä voisit saada jonkin järjestötoiminnan tai vaikka suomen punaisen ristin ystäväpalvelun kautta. Kaikki osallistuminen ei ole maksullista kansalaisjärjestöissä.
        Masentunut ihminen helposti luulee, ettei kelpaa kenellekkään sellaisena kuin on. Se ei pidä paikkaansa. Elämässä voi tulla tilanne, jossa kokee ettei mikään tie aukea. Toivoisin, että tavalla tai toisella hakeudut ihmisten pariin, koska jakamalla asioita muiden kanssa pystyy suhteuttamaan elämäntilannettaan. Ja huomaamaan omat voimavaransa. On varmasti olemassa ihmisiä, jotka välittävät sinusta ja voit antaa muille oman tarinasi jaettavaksi. Muut mainitsemasi ongelmat voivat ajan kanssa järjestyä, pidän tärkeimpänä, että tapaat ihmisiä. Hyvää alkanutta vuotta, toivottavasti saisit uudestaan elämästä kiinni.


    • IME08u

      Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
      Matteus 5:3

      • dziisus

        Autuaita ovat puupäät , sillä he pysyvät pinnalla , eivätkä huku.


    • Näin se vain on

      Persukansa, noin 20% väestöstä on onnettomia. He syyttävät kaikkia muita vääristä valinnoistaan. Heidän mielestään Helsingin herrat, oman kunnan päättäjät, suuryritysten johto sekä tietysti ulkomaalaiset ja EU on syynä heidän kurjuuteensa. Säälittäviä tapauksia.

      Perussuomalaisten kannatus perustuu kateuden, kaunan ja katkeruuden lietsomiseen. Onneksi ylivoimainen enemmistö suomalaisista ei heitä kannata. Persut tulevat olemaan oppositiossa maailman tappiin saakka, he eivät päätä yhtään mistään. Eikä ihme sillä persut joko vihaavat tai halveksivat heitä jotka ovat eri mieltä. Tuollaisen porukan kanssa on mahdoton tehdä yhteistyötä ja juuri halukkuus yhteistyöhön on aivan välttämätöntä että voi päästä hallitukseen.

      Katsotaan vaan niin persut on sitä mieltä että "väärin tutkittu", heidän mielestään suurin osa Suomen kansaa on yhtä onnettomia surkimuksia kuin he ovat.

      • koira älähti

        Taidat olla vähän onneton. Perussuomalaisten kannatushan nousee koko ajan! Sinulaisesi rasisti se kylvää sitä katkeruutt


      • ja kalahti
        koira älähti kirjoitti:

        Taidat olla vähän onneton. Perussuomalaisten kannatushan nousee koko ajan! Sinulaisesi rasisti se kylvää sitä katkeruutt

        Taitaa olla kokoomuslainen. Raasu kun ei tajua, ettei tuo älyvapaa toisten perusteeton haukkuminen kannata kuin perussuomalaista....


      • ainut säälittävä tässä olet sinä...


      • vfffff
        hunajainen79 kirjoitti:

        ainut säälittävä tässä olet sinä...

        Sinäpäs.


      • Hehheh?
        ja kalahti kirjoitti:

        Taitaa olla kokoomuslainen. Raasu kun ei tajua, ettei tuo älyvapaa toisten perusteeton haukkuminen kannata kuin perussuomalaista....

        AHAA! Taas saatiin "liitettyä" persut asiaan?

        Tämä ajojahti alkaa muistuttaa Leninin järjestämiä viha-epidemioita muutama vuosi ennenkuin miljoonat "isänmaalliset rasistit" poistettiin estämästä rahasukujen ryöstöoperaatioita...


    • ristiriita?

      Mitens selittyy sitten erilaisten mielialalääkkäiden ja myös alkoholin erittäin suuri käyttö aikuisväestön parissa, jos kerta suomalaiset ovat niin onnellisia?

      • propanoidia

        näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!


      • Crudelisssimus

        Noh, ovat onnellisia niiden avulla.


      • olet bisnes
        Crudelisssimus kirjoitti:

        Noh, ovat onnellisia niiden avulla.

        Orion pharma pahoinvointia parantamassa!


      • Näin se vain on
        propanoidia kirjoitti:

        näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!

        "näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!"

        Se että sinä ja kaikki tuttavasi ovat onnettomia surkimuksia ei tarkoita sitä etteikö ylivoimainen enemmistö suomalaisista olisi onnellisia. Kerro mihin perustat väitteesi siitä että suomalaiset ovat masentuneempia kuin koskaan? Mielellään jotain tutkimuksia eikä pelkkiä löysiä puheita.


      • näin SE vaa o!
        Näin se vain on kirjoitti:

        "näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!"

        Se että sinä ja kaikki tuttavasi ovat onnettomia surkimuksia ei tarkoita sitä etteikö ylivoimainen enemmistö suomalaisista olisi onnellisia. Kerro mihin perustat väitteesi siitä että suomalaiset ovat masentuneempia kuin koskaan? Mielellään jotain tutkimuksia eikä pelkkiä löysiä puheita.

        n. 700000 kpl mielialalääkkeen/psykoosi lääkkeen pävittäiseen käyttöön


      • näin SE vaa o!
        näin SE vaa o! kirjoitti:

        n. 700000 kpl mielialalääkkeen/psykoosi lääkkeen pävittäiseen käyttöön

        Alkoholin ja väkivallan suuri määrä ei todellakaan kerran hyvinvoivasta kansasta, Myös korkeat itsemurhatilastot(Suomessa aina suhteessa kärkipäätä)


      • Näin se vain on
        näin SE vaa o! kirjoitti:

        Alkoholin ja väkivallan suuri määrä ei todellakaan kerran hyvinvoivasta kansasta, Myös korkeat itsemurhatilastot(Suomessa aina suhteessa kärkipäätä)

        Väännetään rautalangasta. Kansalta on kysytty, on tehty luotettava mielipidemittaus. Sen mukaan noin 75% suomlaisista on joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Jos loput ovat onnettomia on heitäkin sellaiset 1,4 miljoonaa. He tälläkin palstalla ovat äänessä, ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Suuri hiljainen enemmistö on tyytyväinen eikä siitä elämöi.


      • paskaa!
        Näin se vain on kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta. Kansalta on kysytty, on tehty luotettava mielipidemittaus. Sen mukaan noin 75% suomlaisista on joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Jos loput ovat onnettomia on heitäkin sellaiset 1,4 miljoonaa. He tälläkin palstalla ovat äänessä, ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Suuri hiljainen enemmistö on tyytyväinen eikä siitä elämöi.

        Toiset tilastot kertoo jotain aivan muuta! Miten voit muutaman tuhannen kyselyllä kartottaa koko Suomen? ÄHHÄHÄHÄ? Kaikki on päin vittua ja huonosti. Afrikassakin menee paremmin. :D


      • Näin se vain on
        paskaa! kirjoitti:

        Toiset tilastot kertoo jotain aivan muuta! Miten voit muutaman tuhannen kyselyllä kartottaa koko Suomen? ÄHHÄHÄHÄ? Kaikki on päin vittua ja huonosti. Afrikassakin menee paremmin. :D

        paskaa!, jos sinä aivokääpiö et ymmärrä miten mielipidetutkimuksia tehdään ja kuinka luotettavia ne ovat on keskustelu perin vaikeaa. Jos ei Suomi kelpaa muuta Afrikkaan ja ota kaikki samanlaiset mukaan, tuollaista paskasakki ei kukaan jää kaipaamaan.


      • Kansalta ei ole
        Näin se vain on kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta. Kansalta on kysytty, on tehty luotettava mielipidemittaus. Sen mukaan noin 75% suomlaisista on joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Jos loput ovat onnettomia on heitäkin sellaiset 1,4 miljoonaa. He tälläkin palstalla ovat äänessä, ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Suuri hiljainen enemmistö on tyytyväinen eikä siitä elämöi.

        kysytty yhtään mitään vaan kysely tehtiin Kokoomuksen jäsenkirjan omaavien joukossa, tutkimuksen teki Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehden Taloustutkimus jonka tutkimukset ovat samaa luokkaa Pohjois-Korean ja Kuuban tekemien vastaavien tutkimusten kanssa.


      • katso peiliin!
        Näin se vain on kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta. Kansalta on kysytty, on tehty luotettava mielipidemittaus. Sen mukaan noin 75% suomlaisista on joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Jos loput ovat onnettomia on heitäkin sellaiset 1,4 miljoonaa. He tälläkin palstalla ovat äänessä, ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Suuri hiljainen enemmistö on tyytyväinen eikä siitä elämöi.

        Sinä olet se suurin ruikuttaja täällä


      • selvisi sekin
        näin SE vaa o! kirjoitti:

        n. 700000 kpl mielialalääkkeen/psykoosi lääkkeen pävittäiseen käyttöön

        No ei siis ole mikään ihme, että ihmiset ovat onnellisia....


      • tyytyväinen onneton
        Näin se vain on kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta. Kansalta on kysytty, on tehty luotettava mielipidemittaus. Sen mukaan noin 75% suomlaisista on joko onnellisia tai erittäin onnellisia. Jos loput ovat onnettomia on heitäkin sellaiset 1,4 miljoonaa. He tälläkin palstalla ovat äänessä, ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Suuri hiljainen enemmistö on tyytyväinen eikä siitä elämöi.

        Tyytyväisyys sekoitetaan onnellisuuteen. Onnellisuus on mielialahäiriö, eikä normaali olotila.

        Tämä tilattu onnellisuussoopa on median tyypillistä mielialan nostattamis kampanjaa, että saadaan typerä keskiluokka kuluttamaan taas typerästi !


      • Näin se vain on kirjoitti:

        "näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!"

        Se että sinä ja kaikki tuttavasi ovat onnettomia surkimuksia ei tarkoita sitä etteikö ylivoimainen enemmistö suomalaisista olisi onnellisia. Kerro mihin perustat väitteesi siitä että suomalaiset ovat masentuneempia kuin koskaan? Mielellään jotain tutkimuksia eikä pelkkiä löysiä puheita.

        kuule eiköhän meitä pienitulosisa duunareita ole suurin osa suomen kansasasta...mutta sitähän tuollainen kultalusika perseessä syntynyt tissiposki voi millään tajuta...säälin sinua todella...


      • suhteellista
        paskaa! kirjoitti:

        Toiset tilastot kertoo jotain aivan muuta! Miten voit muutaman tuhannen kyselyllä kartottaa koko Suomen? ÄHHÄHÄHÄ? Kaikki on päin vittua ja huonosti. Afrikassakin menee paremmin. :D

        Juoppo on onnellinen kun saa viinarahat kokoon!


      • Elinikä

        Nythän on todettu että, muutama desi esim. punaviiniä päivässä lisää elinikää muutamilla vuosilla. Vastakohtana humalahakuisuus vaikka kerran viikossa vähentää elinikää jopa muutamilla kymmenillä vuosilla. Ihminen ei tarvitse mielialalääkkeitä jos vain ymmärtää syödä oikein ja ulkoilla riittävästi.


      • känässä kin
        suhteellista kirjoitti:

        Juoppo on onnellinen kun saa viinarahat kokoon!

        Kävin alkossa aamusta ja siellä oli paljon suomalaisia todennäköisesti työttömiä hakemassa sitä pulloa jotta saa taas UV:na pään täyteen.


      • vvggggg

        Masennuslääkkeitä käyttää vain noin 5-10 % kansasta. Joten loput 90 on sitten onnellisia. Lukekaa aloitus tarkaan niin selviää. Luette huolimattomasti tai ette ymmärrä lukemaanne. 90 prosenttisesti siis kansalla menee hyvin. Ja ongelmia on paljon, mutta ne ovat niillä samoilla 5 % joilla menee siis huonosti.
        Siinä selitys.


      • Ei kerrota?
        Näin se vain on kirjoitti:

        paskaa!, jos sinä aivokääpiö et ymmärrä miten mielipidetutkimuksia tehdään ja kuinka luotettavia ne ovat on keskustelu perin vaikeaa. Jos ei Suomi kelpaa muuta Afrikkaan ja ota kaikki samanlaiset mukaan, tuollaista paskasakki ei kukaan jää kaipaamaan.

        Kysely tehtiin varmaan Helsingin Kulosaaressa, jossa eliitti elää isoissa taloissaan merinäköalalla?


      • Voi voi..
        Näin se vain on kirjoitti:

        "näihä se on, kokoomuslaista paskajauhantaa. Suomalaiset ovat masentuneimpia kuin koskaan!"

        Se että sinä ja kaikki tuttavasi ovat onnettomia surkimuksia ei tarkoita sitä etteikö ylivoimainen enemmistö suomalaisista olisi onnellisia. Kerro mihin perustat väitteesi siitä että suomalaiset ovat masentuneempia kuin koskaan? Mielellään jotain tutkimuksia eikä pelkkiä löysiä puheita.

        Kyllä Nokialtakin laitettiin tuhansia nilkkejä kortistoon, vaikka äänestivät kokkareita!

        Ei tullut porvarionnea silti!


      • Kyrpkyrp
        Elinikä kirjoitti:

        Nythän on todettu että, muutama desi esim. punaviiniä päivässä lisää elinikää muutamilla vuosilla. Vastakohtana humalahakuisuus vaikka kerran viikossa vähentää elinikää jopa muutamilla kymmenillä vuosilla. Ihminen ei tarvitse mielialalääkkeitä jos vain ymmärtää syödä oikein ja ulkoilla riittävästi.

        Kunnon känni lisää tavattomasti onnellisuutta..joka taasen lisää elinodotetta.

        H uoraaminen lisää erityisesti onnellisuutta, koska siinä saa liikunnan lisäksi hyvänolon tuntemuksia !


      • Typioita
        näin SE vaa o! kirjoitti:

        Alkoholin ja väkivallan suuri määrä ei todellakaan kerran hyvinvoivasta kansasta, Myös korkeat itsemurhatilastot(Suomessa aina suhteessa kärkipäätä)

        Suomessa ei henkeä kohden käytetä paljon alkoholia.

        itsemurhatilastoissakaan ei kuuluta kärkeen !


      • ..............

    • Kookospulmu

      Oikea lukema on 87 prosenttia, kun mukaan lasketaan onnelliset ja erittäin onnelliset. Lukema on uskomaton. Keneltä on kysytty ja millaisia olivat kysymykset? Se vaikuttaa lopputulokseen merkittävästi.

      • Näin se vain on

        Joo, kun sinulta ja kavereiltasi ei ole kysytty on tutkimus varmasti väärin tehty. Vai peräti hallituksen salajuoni?!


      • No keneltä muka
        Näin se vain on kirjoitti:

        Joo, kun sinulta ja kavereiltasi ei ole kysytty on tutkimus varmasti väärin tehty. Vai peräti hallituksen salajuoni?!

        on kysytty?


      • propagandaa
        No keneltä muka kirjoitti:

        on kysytty?

        Veikkaisin, että tilanteeseen liittyy hyvin vahvasti se, mitä puoluetta on äänestänyt.


    • pahoinvointivaltio

      Mitten täällä voisi perustaa mitään millekkään mielihyvälle, kun kaikki on negatiivista ja menee surkeasti. Kataisenkin naama viutttaa niin paljon että tekee mieli aina samuttaa tv kun näen sen naaman.

      Ps. kun minä voin kaikki muutkin voi tai ainakin sellaisen kuvan ja käsityksen saa.

      • Näin se vain on

        Miten muka menee surkeasti, ihan konkreettisia esimerkkejä? Suomessa ei nähdä nälkää, kukaan ei joudu asumaan kadulla, sairaat hoidetaan vaikka ei olisi rahaa. Aika monessa maassa näin ei ole. Ehkä sinun kannattaa muuttaa Suomesta pois kun noin kovasti ahdistaa.


      • sekopää
        Näin se vain on kirjoitti:

        Miten muka menee surkeasti, ihan konkreettisia esimerkkejä? Suomessa ei nähdä nälkää, kukaan ei joudu asumaan kadulla, sairaat hoidetaan vaikka ei olisi rahaa. Aika monessa maassa näin ei ole. Ehkä sinun kannattaa muuttaa Suomesta pois kun noin kovasti ahdistaa.

        Kaikki kallistuu, Terveyshuollosta karsitaan, samalla maahanmuuttoon riittää rahaa? öööö, kaikkialla haisee voiton maksimonti ja ahneus. Ei tällä ilmapiirillä tehdä mitään hyvinvoivaa. Miksi Suomi velkaantuu ja elää ylivarojensa? Mikä pää vuotaa eniten???


      • Näin se vain on
        sekopää kirjoitti:

        Kaikki kallistuu, Terveyshuollosta karsitaan, samalla maahanmuuttoon riittää rahaa? öööö, kaikkialla haisee voiton maksimonti ja ahneus. Ei tällä ilmapiirillä tehdä mitään hyvinvoivaa. Miksi Suomi velkaantuu ja elää ylivarojensa? Mikä pää vuotaa eniten???

        Mikä muka on niin hirveästi kallistunut, mihin sinulla muka ei ole varaa? Suomessa lienee Euroopan vähiten maahanmuuttajia, esim. Ruotsissa on valtavasti enemmän eikä siellä huonosti mene. Velkaa Suomella on paljon vähemmän kuin muilla EU mailla keskimäärin. Aina voitot on maksimoitu ja aina on ollut ahneita ihmisiä, se ei ole mitään uutta.

        Sinunkin kirjoituksesi on turhaa ruikutusta. Matkustaisit niin huomaisit että maailmanmittakaavassa Suomessa asiat on loistavasti. Tosin jos Suomi on mielestäsi niin paska maa voi täältä muuttaa pois, ala vetää.


      • ruikutiruikuti
        Näin se vain on kirjoitti:

        Mikä muka on niin hirveästi kallistunut, mihin sinulla muka ei ole varaa? Suomessa lienee Euroopan vähiten maahanmuuttajia, esim. Ruotsissa on valtavasti enemmän eikä siellä huonosti mene. Velkaa Suomella on paljon vähemmän kuin muilla EU mailla keskimäärin. Aina voitot on maksimoitu ja aina on ollut ahneita ihmisiä, se ei ole mitään uutta.

        Sinunkin kirjoituksesi on turhaa ruikutusta. Matkustaisit niin huomaisit että maailmanmittakaavassa Suomessa asiat on loistavasti. Tosin jos Suomi on mielestäsi niin paska maa voi täältä muuttaa pois, ala vetää.

        Menee väkivalta raiskaustilastoissa huonosti. Kertoo kansanryhmien välisestä rasismista. Kallistu Suomi Eun 3 kallein. Velkaa on kasvanut 5 vuodessa kymmenillä miljardeilla, tulee kasvamaan varmasti seuraavat 10vuotta.
        Jos matkuistelisin tappaisin varmaa palattua itseni, koska tajuasin, kuin päin helvettiä maailmalla asiat onkaan.


      • huoh.
        Näin se vain on kirjoitti:

        Mikä muka on niin hirveästi kallistunut, mihin sinulla muka ei ole varaa? Suomessa lienee Euroopan vähiten maahanmuuttajia, esim. Ruotsissa on valtavasti enemmän eikä siellä huonosti mene. Velkaa Suomella on paljon vähemmän kuin muilla EU mailla keskimäärin. Aina voitot on maksimoitu ja aina on ollut ahneita ihmisiä, se ei ole mitään uutta.

        Sinunkin kirjoituksesi on turhaa ruikutusta. Matkustaisit niin huomaisit että maailmanmittakaavassa Suomessa asiat on loistavasti. Tosin jos Suomi on mielestäsi niin paska maa voi täältä muuttaa pois, ala vetää.

        Ainoa, mutta muuttamiseen on kielitaito ja jos ei osaa edes sosiaalisia normeja miten muutat ulkomaille, jos tunnet olosi yksinäiseksi jo Suomessa? Mitä se olisi jossain muualla.


      • Näin se vain on
        ruikutiruikuti kirjoitti:

        Menee väkivalta raiskaustilastoissa huonosti. Kertoo kansanryhmien välisestä rasismista. Kallistu Suomi Eun 3 kallein. Velkaa on kasvanut 5 vuodessa kymmenillä miljardeilla, tulee kasvamaan varmasti seuraavat 10vuotta.
        Jos matkuistelisin tappaisin varmaa palattua itseni, koska tajuasin, kuin päin helvettiä maailmalla asiat onkaan.

        "Jos matkuistelisin tappaisin varmaa palattua itseni, koska tajuasin, kuin päin helvettiä maailmalla asiat onkaan."

        Mitä helvettiä takaisin tulisit, jäisit sinne ulkomaiden ihmemaihin. Vittuakos täällä ruikutat, ala vetää, tuollaisia ei kukaan jää kaipaamaan!


      • Näin se vain on
        huoh. kirjoitti:

        Ainoa, mutta muuttamiseen on kielitaito ja jos ei osaa edes sosiaalisia normeja miten muutat ulkomaille, jos tunnet olosi yksinäiseksi jo Suomessa? Mitä se olisi jossain muualla.

        Se on kuule ihan oma häpeä jos ei osaa kieliä. Olisit koulussa tehnyt muutakin kuin piirrellyt pillunkuvia. Nyt sinulla olisi kunnon ammatti ja kielitaitoa, voisit maasta lähteä. Sensijaan olet täällä ja ruikutat kovaa kohtaloasi joka on vain ja ainoastaan seuraus vääristä valinnoistasi.


      • huoh.
        Näin se vain on kirjoitti:

        Se on kuule ihan oma häpeä jos ei osaa kieliä. Olisit koulussa tehnyt muutakin kuin piirrellyt pillunkuvia. Nyt sinulla olisi kunnon ammatti ja kielitaitoa, voisit maasta lähteä. Sensijaan olet täällä ja ruikutat kovaa kohtaloasi joka on vain ja ainoastaan seuraus vääristä valinnoistasi.

        Hei, haista sinä vittu! Tule aukomaan minun koulunkäynneistä mitään. Olisit käynyt koulua. Olen käynyt ja aivan tarpeeksi harmi ettei kiinnostanut ja riittänyt pää lukee itselleni kokoomusammattia.


      • Mene Helsinkiin
        Näin se vain on kirjoitti:

        Miten muka menee surkeasti, ihan konkreettisia esimerkkejä? Suomessa ei nähdä nälkää, kukaan ei joudu asumaan kadulla, sairaat hoidetaan vaikka ei olisi rahaa. Aika monessa maassa näin ei ole. Ehkä sinun kannattaa muuttaa Suomesta pois kun noin kovasti ahdistaa.

        katsomaan kyllä sieltä löytyy asunnottomia joten kyllä monet joutuvat asumaan kadulla.


      • Näin se vain on
        huoh. kirjoitti:

        Hei, haista sinä vittu! Tule aukomaan minun koulunkäynneistä mitään. Olisit käynyt koulua. Olen käynyt ja aivan tarpeeksi harmi ettei kiinnostanut ja riittänyt pää lukee itselleni kokoomusammattia.

        Tulihan se sieltä, ei kiinnostanut koulunkäynti ja nyt sitten muita syyttelet laiskuudestasi ja saamattomuudesta. Paha olosi on itse aiheutettua, aivan turha siitä on ketään muuta syyttää.


      • Näin se vain on
        Mene Helsinkiin kirjoitti:

        katsomaan kyllä sieltä löytyy asunnottomia joten kyllä monet joutuvat asumaan kadulla.

        Asun Helsingissä joten turha valehdella, jokainen saa halutessaan katon päänsä päälle, ei tarvitse kadulla asua. Aluksi tosin asuntola mutta se on paljon paremmin kuin suurimmassa osassa maailmaa jossa asunnottomat asuu kadulla. Toki jos Helsingin kaupungin tarjoama majapaikka ei kelpaa saa vapaassa maassa asua kavereidensa nurkissa tai vaikka metsässä.


      • huoh.
        Näin se vain on kirjoitti:

        Tulihan se sieltä, ei kiinnostanut koulunkäynti ja nyt sitten muita syyttelet laiskuudestasi ja saamattomuudesta. Paha olosi on itse aiheutettua, aivan turha siitä on ketään muuta syyttää.

        Ohan minulla saatana ammatti, mutta väärä sellainen!

        Ei todellakaan kiinnostanut mennä lukioon lukihäiriöden ja oppimisvaikeusksien takia saatana muuli!


      • olet ymmärtämätön
        Näin se vain on kirjoitti:

        Miten muka menee surkeasti, ihan konkreettisia esimerkkejä? Suomessa ei nähdä nälkää, kukaan ei joudu asumaan kadulla, sairaat hoidetaan vaikka ei olisi rahaa. Aika monessa maassa näin ei ole. Ehkä sinun kannattaa muuttaa Suomesta pois kun noin kovasti ahdistaa.

        Pumpulissako sinä "näin se vain on" olet elänyt ja isot laput silmillä,


      • Hassua
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Jos matkuistelisin tappaisin varmaa palattua itseni, koska tajuasin, kuin päin helvettiä maailmalla asiat onkaan."

        Mitä helvettiä takaisin tulisit, jäisit sinne ulkomaiden ihmemaihin. Vittuakos täällä ruikutat, ala vetää, tuollaisia ei kukaan jää kaipaamaan!

        Miten voi lähteä ulkomaille jos raha on viety valtiolle?? Palkkaa ei makseta ja maksetaan niin vähän että ei ole rahaa ruokaan. Mennäänkö jalan ulkomaille???? Hihii


      • ainoa syy--
        huoh. kirjoitti:

        Ainoa, mutta muuttamiseen on kielitaito ja jos ei osaa edes sosiaalisia normeja miten muutat ulkomaille, jos tunnet olosi yksinäiseksi jo Suomessa? Mitä se olisi jossain muualla.

        Raha on ainoa joka tekee onnelliseksi..onhan se nähty!

        Rahalla saa kaikkea, rakkautta , ihailua, terveyttä, valtaa-seksiä ja lukemattomia muita ihmisen mieltä tyydyttävää asiaa!

        Eihän sitä himoittaisi sairaanloisesti muuten ?


      • Voi perkele
        Näin se vain on kirjoitti:

        Mikä muka on niin hirveästi kallistunut, mihin sinulla muka ei ole varaa? Suomessa lienee Euroopan vähiten maahanmuuttajia, esim. Ruotsissa on valtavasti enemmän eikä siellä huonosti mene. Velkaa Suomella on paljon vähemmän kuin muilla EU mailla keskimäärin. Aina voitot on maksimoitu ja aina on ollut ahneita ihmisiä, se ei ole mitään uutta.

        Sinunkin kirjoituksesi on turhaa ruikutusta. Matkustaisit niin huomaisit että maailmanmittakaavassa Suomessa asiat on loistavasti. Tosin jos Suomi on mielestäsi niin paska maa voi täältä muuttaa pois, ala vetää.

        Pitää ajatella suhteellisesti..asumme suomessa ja vertaamme toisiamme toisiin suomalaisiin.

        m utakuonojen maissa on omat sääntönsä ja onnentuottamoiset


      • suivaantunut
        Näin se vain on kirjoitti:

        Asun Helsingissä joten turha valehdella, jokainen saa halutessaan katon päänsä päälle, ei tarvitse kadulla asua. Aluksi tosin asuntola mutta se on paljon paremmin kuin suurimmassa osassa maailmaa jossa asunnottomat asuu kadulla. Toki jos Helsingin kaupungin tarjoama majapaikka ei kelpaa saa vapaassa maassa asua kavereidensa nurkissa tai vaikka metsässä.

        Sitä ei näe mitä ei halua nähdä. Sinäkin kultalusikka anaalissa syntynyt vatipää et tiedä todennäköisesti elämästä yhtäänmitään kun aina on ollut joku joka voi auttaa jos on rahat loppu. Koska olet viimeksi syönyt 2 vkoa putkeen hernekeittoa ja nuudelia joka aterialla, esim. sen takia että jokin kodin´kone leviää käsiin ja koko kuun budjetti vesittyy???
        Henkinen kääpiö


    • Crupsh

      Kaikilla keillä on töitä on syytä ollakin onnellinen.

      • Toivotalkoiden

        seurauksena tuli massatyöttömyys ja kymmenien miljardien eurojen velat.


    • sunnuntaitar

      Onnellisuutta ei mitata rahassa! Riittää,kun on terveyttä ja positiivinen asenne,jottei aina näe kaikessa negatiivisuutta.Kaikilla on huonoja päiviä ja on työttömyyttä ym.vastoinkäymisiä.Täällä tosiaan näkee paljon ahdistuneita ja aina valitetaan,eikä se elämä valittamisella parane..Itsekin siihen voi vaikuttaa,ainakiin hyväänoloon.Pois pulinat! Itse olen yksin asuva,jo "vapaalla"työelämästä,mutta olen onnellinen lapsenlapsista ja terveydestä!

      • negat

        Ei parene, mutta kuilu on hyvin syvä ja sen seinämää pitkin ei pääse ylöspäin, kun ei satu olemaan muurari joka rappaa rappuset kuilun pieleen. :D


      • cashmoneyhoney

        Totta kai onnellisuus ja raha menee käsi kädessä.Lapsenlapsiakin harmittaa kun mummolla ei oo varaa heittää massia vaan kutoo jotkut kuppaset villasukat.


      • Tämä pitää
        cashmoneyhoney kirjoitti:

        Totta kai onnellisuus ja raha menee käsi kädessä.Lapsenlapsiakin harmittaa kun mummolla ei oo varaa heittää massia vaan kutoo jotkut kuppaset villasukat.

        Ei tietenkään onnellisuus ja raha mene käsi kädessä sillä on paljon onnellisia köyhiä ja onnettomia rikkaita. Sinä se varmaan väität ettei köyhä voi olla onnellinen eikä rikas voi olla onneton?

        Asenteesta kaikki on kiinni. Jos lapsenlapsesi tahtovat sinulta vain rahaa niin se on heidän häpeänsä. Minä en tuollaisista kakaroista välittäisi pätkän vertaa.


      • köyhän taivas
        Tämä pitää kirjoitti:

        Ei tietenkään onnellisuus ja raha mene käsi kädessä sillä on paljon onnellisia köyhiä ja onnettomia rikkaita. Sinä se varmaan väität ettei köyhä voi olla onnellinen eikä rikas voi olla onneton?

        Asenteesta kaikki on kiinni. Jos lapsenlapsesi tahtovat sinulta vain rahaa niin se on heidän häpeänsä. Minä en tuollaisista kakaroista välittäisi pätkän vertaa.

        Kyllä se vaan menee mummoseni! Sitä en väitä etteikö,joku yksittäinen köyhä voisi olla onnellinen tai päinvastoin.

        Asenetta tosiaan tarvitaan,jos oikein kuvittelet niin maistuuhan se kaurapuurokin sisäfileelle ja katainenkin uskottavalta.


      • geenit!!!
        cashmoneyhoney kirjoitti:

        Totta kai onnellisuus ja raha menee käsi kädessä.Lapsenlapsiakin harmittaa kun mummolla ei oo varaa heittää massia vaan kutoo jotkut kuppaset villasukat.

        Tiettyyn tulotasoon asti niillä on varmasti korrelaatiota, mutta aika pian muut kuin raha rupeavat merkitsemään paljon enemmän onnellisuuden kannalta, ihan ihmisen aivojen peruskemia eli välittäjäaineiden ja mielihyväkeskuksen toiminta on paljon ratkaisevampaa. Geenit ja ihmissuhteet, monille myös mielekäs työ tai harrastus tuovat onnea, mutta geenit vaikuttavat ihan kaikkeen ihmisen käyttäytymisessä, niiden merkitys on paljon suurempi kuin mitä yleisesti ymmärretään, se ei tarkoita tietenkään sitä, etteikö kannattaisi itse mitään yrittää, lisäksi jos ihminen on kokenut jotain hyvin traumaattista elämässään esim. lapsena, niin sillä voi olla pitkäaikaista vaikutusta onnellisuuteen.

        Maailmassa on paljon erittäin rikkaita ihmisiä, jotka kärsivät pahoista mielenterveysongelmista kuten ahdistuneisuudesta, masennuksesta tai biposta. Eli jos se aivojen peruskemia on päin v*ttua, niin se Ferrari siinä pihalla ei paljon auta silloin.


      • kauraa!!!
        köyhän taivas kirjoitti:

        Kyllä se vaan menee mummoseni! Sitä en väitä etteikö,joku yksittäinen köyhä voisi olla onnellinen tai päinvastoin.

        Asenetta tosiaan tarvitaan,jos oikein kuvittelet niin maistuuhan se kaurapuurokin sisäfileelle ja katainenkin uskottavalta.

        Itse syön mielelläni kaurapuuroa päivittäin.

        Syön mielelläni myös joskus sisäfilettä tai vielä mielummin ulkofilettä, mutta onnellisuuteni kannalta tuollaisella asialla ei ole yhtään mitään merkitystä.

        Omalla kohdallani ostan ruokakaupasta yleensä mitä huvittaa, mutta itselleni ruoka ei tuo sinänsä mitään onnellisuutta, voin syödä välillä hyvin vaatimattomastai ja olen joskus myös syönyt oikein kalliissakin ravintolassa, en ole havainnut sillä onnellisuuteeni mitään vaikutusta.


      • ferrarikuski
        geenit!!! kirjoitti:

        Tiettyyn tulotasoon asti niillä on varmasti korrelaatiota, mutta aika pian muut kuin raha rupeavat merkitsemään paljon enemmän onnellisuuden kannalta, ihan ihmisen aivojen peruskemia eli välittäjäaineiden ja mielihyväkeskuksen toiminta on paljon ratkaisevampaa. Geenit ja ihmissuhteet, monille myös mielekäs työ tai harrastus tuovat onnea, mutta geenit vaikuttavat ihan kaikkeen ihmisen käyttäytymisessä, niiden merkitys on paljon suurempi kuin mitä yleisesti ymmärretään, se ei tarkoita tietenkään sitä, etteikö kannattaisi itse mitään yrittää, lisäksi jos ihminen on kokenut jotain hyvin traumaattista elämässään esim. lapsena, niin sillä voi olla pitkäaikaista vaikutusta onnellisuuteen.

        Maailmassa on paljon erittäin rikkaita ihmisiä, jotka kärsivät pahoista mielenterveysongelmista kuten ahdistuneisuudesta, masennuksesta tai biposta. Eli jos se aivojen peruskemia on päin v*ttua, niin se Ferrari siinä pihalla ei paljon auta silloin.

        "Eli jos se aivojen peruskemia on päin v*ttua, niin se Ferrari siinä pihalla ei paljon auta silloin."

        Kyllä siitä apua on,voit esim tyylikkäästi ajaa 300kmh päin rekkaa vastapalloon ja loppuu muutes masennus äkkiä.


      • Näin on
        köyhän taivas kirjoitti:

        Kyllä se vaan menee mummoseni! Sitä en väitä etteikö,joku yksittäinen köyhä voisi olla onnellinen tai päinvastoin.

        Asenetta tosiaan tarvitaan,jos oikein kuvittelet niin maistuuhan se kaurapuurokin sisäfileelle ja katainenkin uskottavalta.

        Mitä vikaa on kaurapuurossa? Siihen voisilmä niin eipä ole parempaa aamupalaa keksitty.


      • Kyllä se terveys ja

        positiivinen asenne työttömänä ja rahattomana karisee kun pitää vesisateessa leipäjonossa seistä sen takia että Kokoomus antoi verovarat Kreikkaan.


      • Näin se vain on
        Kyllä se terveys ja kirjoitti:

        positiivinen asenne työttömänä ja rahattomana karisee kun pitää vesisateessa leipäjonossa seistä sen takia että Kokoomus antoi verovarat Kreikkaan.

        Suomalaiselle ns. köyhälle jää asumismenojen jälkeen 477 euroa kuussa ruokaan ja muuhun elämiseen. Jos niitä ei ryyppää niin varmasti riittää ruokaan, ei tarvitse vesisateessa ruokaa jonottaa. Joka muuta väittää valehtelee.


      • tyytyväinen mummu
        cashmoneyhoney kirjoitti:

        Totta kai onnellisuus ja raha menee käsi kädessä.Lapsenlapsiakin harmittaa kun mummolla ei oo varaa heittää massia vaan kutoo jotkut kuppaset villasukat.

        Tämä mummo kutoo edelleen niitä "kuppasia" villasukkia, ja kaikki on otettu vastaan. Oikein jopa pyydetty kutomaan ja tuotu langat kotiin. Ei taida nykyinen sukupolvi enää osata kantapään neulomista, ei parsintaa, eikä perusleivontaa, ruoan laitosta puhumattakaan.

        Itse on suht koht onnellinen, vaikka eläke on melko pieni, liikun paljon, harrastan lukemista, uimista ja näitä käsitöitä. Kyllä onnellisuus on omasta itsestä kiinni. En ole koko elämäni aikana ollut masentunut, vaikka on ollut vain opistotason ammatti, ja olen työttömänäkin ollut kahteen otteeseen lyhyitä aikoja.

        Olen noussut joka aamu ylös, vaikka on ollut vaikeitakin aikoja, mm.avioero ja lasten sairastelu, ja mennyt töihin, koska vain siten saa leipää pöytään ja laskut maksetuksi. Pitää vaan jaksaa, eikä heittää kesken.

        Ja lopuksi: se, joka vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki.


      • Ihmenuomerot
        Näin se vain on kirjoitti:

        Suomalaiselle ns. köyhälle jää asumismenojen jälkeen 477 euroa kuussa ruokaan ja muuhun elämiseen. Jos niitä ei ryyppää niin varmasti riittää ruokaan, ei tarvitse vesisateessa ruokaa jonottaa. Joka muuta väittää valehtelee.

        Eipä jää! Minulle jää vain satanen kuukaudeksi. Nälkävuodet ovat jo olleet jo kauan!!


      • Näin on kirjoitti:

        Mitä vikaa on kaurapuurossa? Siihen voisilmä niin eipä ole parempaa aamupalaa keksitty.

        Monet eivät voi syödä kauraa ja muita viljoja mikä taas lisää ruokakuluja.


    • kaua pilvet karkaava

      Suomalaiset ovat onnellista kansaa jos jätetään ne 98% laskuista pois.Mutta onhan se kiva tietää,että ne 2 % jotka omistaa kaiken ovat onnellisia.

      • Näin se vain on

        Idiootti, etkö tiedä miten mielipidetutkimus tehdään? Se että sinä ja surkimuskaverisi olette onnettomia ei tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista olisi.


      • pehmeä pää
        Näin se vain on kirjoitti:

        Idiootti, etkö tiedä miten mielipidetutkimus tehdään? Se että sinä ja surkimuskaverisi olette onnettomia ei tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista olisi.

        Urpo! etkö tiedä miten pientä mieltäsi viedään? Se että sinä ja mielikuvituskaverisi jaatte saman pehmustetun huoneen ja olette onnellisia ei tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista olisi.


      • Kokoomuksen
        Näin se vain on kirjoitti:

        Idiootti, etkö tiedä miten mielipidetutkimus tehdään? Se että sinä ja surkimuskaverisi olette onnettomia ei tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista olisi.

        kansanedustajan omistama Taloustutkimus toteutti tutkimuksen ja se kertoo jo aika paljon.


      • lumetutkimus
        Kokoomuksen kirjoitti:

        kansanedustajan omistama Taloustutkimus toteutti tutkimuksen ja se kertoo jo aika paljon.

        Juurikin niin, pelkkää v itun propagandaa..


      • Näin se vain on
        pehmeä pää kirjoitti:

        Urpo! etkö tiedä miten pientä mieltäsi viedään? Se että sinä ja mielikuvituskaverisi jaatte saman pehmustetun huoneen ja olette onnellisia ei tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista olisi.

        Hohhoijaa, tehän tässä valitatte kuin olisi paskat housussa. Olette säälittäviä tapauksia, menkää hoitoon. Suurin osa ihmisistä jotka minä tunnen on onnellisia tai hyvin onnellisia. Syytön minä olen siihen että pyörit surkimusporukoissa joissa ainoa harrastus on ruikuttaminen.


    • Tutkimuksen toteutti

      Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehden Taloustutkimus ja se kertoo jo aika paljon ton jutun uskottavuudesta. Vaalit lähestyy ja Kokoomuksen Taloustutkimus on aloittanut aivopesun.

      • Näin se vain on

        Viimeisten vuosien aikana on tehty useita tutkimuksia jotka suinkaan eivät kaikki ole olleet Taloustutkimuksen tekemiä. Tulokset ovat aina samanlaisia, suomalaiset ovat onnellisia.

        Tämähän ei teille surkimuksille kelpaa. Ihanko tosissaan uskotte että kaikki tutkimukset ovat joko huijausta tai väärin tehtyjä? Tehkää sellainen tutkimus jonka mukaan suurin osa suomalaisista on tyytymättömiä ja äänestää persuja, se varmaan kelpaisi.


      • Voisitko laittaa
        Näin se vain on kirjoitti:

        Viimeisten vuosien aikana on tehty useita tutkimuksia jotka suinkaan eivät kaikki ole olleet Taloustutkimuksen tekemiä. Tulokset ovat aina samanlaisia, suomalaiset ovat onnellisia.

        Tämähän ei teille surkimuksille kelpaa. Ihanko tosissaan uskotte että kaikki tutkimukset ovat joko huijausta tai väärin tehtyjä? Tehkää sellainen tutkimus jonka mukaan suurin osa suomalaisista on tyytymättömiä ja äänestää persuja, se varmaan kelpaisi.

        jotain linkkejä niihin tutkimuksiin?


      • Näin se vain on
        Voisitko laittaa kirjoitti:

        jotain linkkejä niihin tutkimuksiin?

        Jos nyt ihan itse googlaisit, kai nyt sentään sen osaat. Tosin teille kaikki pitää valmiiksi tehdä, ei kelpaa ns. paskatyöt, niitä tekemään pitää tuoda vierastyövoimaa. Mitään muuta ette osaa tehdä kuin vaatia lisää vastikkeettomia etuja jotta voitte jatkaa kotona makaamista.

        Niillä on todistustaakka jotka väittävät tätä ja muita tutkimuksia valheiksi ja huijaukseksi. Kukaan asiantuntija ei ole sellaista väittänyt, vain ruikuttavat persut.


      • mikä puristaa?
        Näin se vain on kirjoitti:

        Jos nyt ihan itse googlaisit, kai nyt sentään sen osaat. Tosin teille kaikki pitää valmiiksi tehdä, ei kelpaa ns. paskatyöt, niitä tekemään pitää tuoda vierastyövoimaa. Mitään muuta ette osaa tehdä kuin vaatia lisää vastikkeettomia etuja jotta voitte jatkaa kotona makaamista.

        Niillä on todistustaakka jotka väittävät tätä ja muita tutkimuksia valheiksi ja huijaukseksi. Kukaan asiantuntija ei ole sellaista väittänyt, vain ruikuttavat persut.

        Yhyhyy, voi itku. Mitä v ittua sinä oikein viniset siinä, täh?

        Työ kuin työ kelpaa, kunhan siitä saa palkkaa.

        Voi v ittu mikä vinettäjä.


      • Voi itku
        mikä puristaa? kirjoitti:

        Yhyhyy, voi itku. Mitä v ittua sinä oikein viniset siinä, täh?

        Työ kuin työ kelpaa, kunhan siitä saa palkkaa.

        Voi v ittu mikä vinettäjä.

        Jos ihminen joutuu tekemään työtä, josta hän ei tykkää, hän ei voi olla onnellinen.


    • Boorilomus

      Olikohan tutkimukseen osallistujat valittu, että he ovat onnellisissa perheissä asuvia, hyvä ja mukava työpaikka, mukavat ystävät ja muutenkin elämässä kaikki hyvin.
      Jos näistä asioista joku pettää, niin elämä ei ole enää niin onnellista .
      Yleensähän ne, joilla taloudellisesti menee hyvin, sanovat ettei raha tee onnelliseksi.
      Ei raha onnelliseksi tee, mutta raha antaa taloudellisesti turvallisen tunteen, kun on millä maksaa kaikki elinkustannukset.
      Jos ei ole millä maksaa, niin se tuo huolia ja ei silloin myöskään voi olla onnellinen, jos ei ole rahaa maksaa erääntyviä laskuja.

    • Sinisellä taivaalla

      Onnellisuuden tunteita saa harrastuksista.
      Olen aina haaveillut lentämisestä, siitä tunteesta saada lentää ja ihailla maisemia, mutta kun ei ole rahaa omaan lentokoneeseen.
      Onneksi saman tunteen voi kokea rc lennokilla, jossa on FPV laitteet.
      Voi sitä onnellisuuden tunnetta, kun rc liidokki kohoaa termiikissä kilometrin korkeuteen ja saada nähdä ne hienot maisemat, jotka sieltä avautuvat liidokissa olevan kameran välityksellä silmien eteen.
      Olisi, kuin olisi itse liidokin kyydissä, voi sitä avaran tilan laajuutta, ei ketään lähimaillakaan, tilaa on silmänkantamattomiin, ei ketään muuta ole koskaan näköpiirissäkään.
      Siellä sitä tuntee todellista onnellisuutta rauhassa liidellä sinisen taivaan sylissä hienosti nykytekniikkaa soveltaen.

    • Mittamikko

      Miten sitä onnellisuutta mitataan?

      • kjgfkjrkj

        Sellaisella "onnellisuusmitalla" varmaan..

        Mikä on onnellisuuden yksikkö?


    • Krapulapäiväläinen

      Viina tekee kaikki suomalaiset onnellisiksi vauvasta vaariin. Kännissä velatkin ovat saatavia. Suomalaiset ova maailman juopointa ja onnellisinta kansaa, jos krapula-aamuja ei lasketa.

    • r4efre34

      suomalainen UUTISOINTI lähenee pohjoiskorean tasoa.. lisää liikenneuutisia, ja muut uutiset voi jättää pois..

      • 34rfwe4w

        miten 3000 haastateltua vastaa 5 miljoonaa suomalaista? :D


      • ns.a
        34rfwe4w kirjoitti:

        miten 3000 haastateltua vastaa 5 miljoonaa suomalaista? :D

        ne näitä saanko häiritä hetken haastatteluja. Joo, blaalblaaa mulal kiire, joojoo...


      • Kysyn vaan
        34rfwe4w kirjoitti:

        miten 3000 haastateltua vastaa 5 miljoonaa suomalaista? :D

        Persut voivat tehdä ihan omat gallupit joiden mukaan 51% suomalaisista kannattaa heitä ja aikoo myös heitä äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa. Kelpaisiko tuollainen tulos?


    • tilaus

      sitä saa mitä tilaa varsinkin kallupeissa.

    • MediaHoax

      Oletko onnellinen vai masentunut?

      Tai arvioi onnellisuutesi asteikolla 1-10.
      Kaikki, jotka ovat ruksineet 2 eteenpäin ovat ainakin osittain onnellisia.

      Että sellainen tutkimus.

      • kokoomusperse

        siis enhän mä voi masentunut olla kun mä asun "hyvinvointivaltiossa"


      • huono tutkimus
        kokoomusperse kirjoitti:

        siis enhän mä voi masentunut olla kun mä asun "hyvinvointivaltiossa"

        Tuossa tutkimuksessa haastateltiin vain hyväosaisia. Odotin, että siihen tulisi joku, joka elää kadulla tai joutuu käyttämään Hurstin ruoka-avustuksia. Mutta eipä vain näkynyt!
        Sitäpaitsi kysely oli tehty jouluna, jolloin ei sovi olla muuta kuin onnellinen, sillä joulumieli on pakollinen.


      • pikkupiru
        huono tutkimus kirjoitti:

        Tuossa tutkimuksessa haastateltiin vain hyväosaisia. Odotin, että siihen tulisi joku, joka elää kadulla tai joutuu käyttämään Hurstin ruoka-avustuksia. Mutta eipä vain näkynyt!
        Sitäpaitsi kysely oli tehty jouluna, jolloin ei sovi olla muuta kuin onnellinen, sillä joulumieli on pakollinen.

        Ruoka-avustusta saavan luulisi olevan erittäin onnellinen verrattuna jonkun Afrikkalaisen sosialistisen valtion kansalaiseen, jonka täytyy tulla toimeen alle dollarilla päivässä, eikä mistään avusta kannata edes haaveilla.

        Terveydenhuoltokin on poppamiesten varassa ja kuolema korjaa alle nelikymppisenä.

        Suomalainen duunari kuuluu maailman rikkaimman prosentin eliittiin, mutta silti pitäisi saada lisää ja lisää.
        Tavaraa on joka joulun jälkeen kaikki komerot pullollaan. Kymmenen tietokonetta komerossa, ellei ole kierrätetty. Lapsilla 600€ kännykät ja vähän vanhemmilla myös urheiluauto.


    • Ossopusso

      Onni yksillä, kesä kaikilla, sanoo suomalainen sananlasku. Oikeassa on sekin. Onnelliset nostakoon kätensä ylös. Miksi yhtään kättä ei noussut?

    • HaaveevaaH

      Jos elää omassa kämpässä, kiva duuni josta saa hyvin palkkaa, kavereita on, teinipillua ja kylmää kaljaa saa perjantaisin saunassa samaan aikaan ja bemari menee lintassa niin kyllähän sitä väkisinkin alkaa hymyilyttämään!

      • Naurettavan mukavaa

        Kuinka yleistä tuo on? Olisiko siis mahdollista että teinipilluja jahtaavat pedofiilit saisivat tilastotkin vääristymään niin paljon että jopa 87% koko kansasta muuttuisi "onnelliseksi"?

        Eli, onko tutkimuksen kysymyksenä ollut: "Onnellisuustutkimuksesta hyvää päivää! Saatteko perjantaisin teinipillua? Entä, saatteko perjantaisin myös juoda kaljaa saunassa teinipillun kanssa? Ai saatte, kiitos. Vielä muutama kysymys, jotta voimme olla varmoja onnellisuudestanne. Onko teillä näiden kaikkien kivojen asioiden lisäksi myös bemari? Onko teillä bemarillenne myös talli? No, silloinhan teillä on pakko olla myös hyvä palkka. Kiitos tutkimukseen osallistumisesta. Hyvää joulua!"

        Tuollaisia Himasen raporttiin sopivia tyyppejä täytyy olla Suomi pullollaan.


      • Kysyn vaan
        Naurettavan mukavaa kirjoitti:

        Kuinka yleistä tuo on? Olisiko siis mahdollista että teinipilluja jahtaavat pedofiilit saisivat tilastotkin vääristymään niin paljon että jopa 87% koko kansasta muuttuisi "onnelliseksi"?

        Eli, onko tutkimuksen kysymyksenä ollut: "Onnellisuustutkimuksesta hyvää päivää! Saatteko perjantaisin teinipillua? Entä, saatteko perjantaisin myös juoda kaljaa saunassa teinipillun kanssa? Ai saatte, kiitos. Vielä muutama kysymys, jotta voimme olla varmoja onnellisuudestanne. Onko teillä näiden kaikkien kivojen asioiden lisäksi myös bemari? Onko teillä bemarillenne myös talli? No, silloinhan teillä on pakko olla myös hyvä palkka. Kiitos tutkimukseen osallistumisesta. Hyvää joulua!"

        Tuollaisia Himasen raporttiin sopivia tyyppejä täytyy olla Suomi pullollaan.

        Etkö ymmärrä miten mielipidemittauksia tehdään? Ne ovat aina väärin tehty jos itse et ole samaa mieltä?


      • teenni
        Naurettavan mukavaa kirjoitti:

        Kuinka yleistä tuo on? Olisiko siis mahdollista että teinipilluja jahtaavat pedofiilit saisivat tilastotkin vääristymään niin paljon että jopa 87% koko kansasta muuttuisi "onnelliseksi"?

        Eli, onko tutkimuksen kysymyksenä ollut: "Onnellisuustutkimuksesta hyvää päivää! Saatteko perjantaisin teinipillua? Entä, saatteko perjantaisin myös juoda kaljaa saunassa teinipillun kanssa? Ai saatte, kiitos. Vielä muutama kysymys, jotta voimme olla varmoja onnellisuudestanne. Onko teillä näiden kaikkien kivojen asioiden lisäksi myös bemari? Onko teillä bemarillenne myös talli? No, silloinhan teillä on pakko olla myös hyvä palkka. Kiitos tutkimukseen osallistumisesta. Hyvää joulua!"

        Tuollaisia Himasen raporttiin sopivia tyyppejä täytyy olla Suomi pullollaan.

        Oliko tuo jahtaamisen kohde sitten onnellinen saatuaan vihdoin munnoo?


    • mietiskeltävää...

      Olen onnellinen ihan tällaiseen tavalliseen elämään.Kun on paljon nähnyt ja kokenut, myöskin vastoinkäymisiä,osaa arvostaa sitä mitä tällä hetkellä on.

      Nuorempana sitä haaveili kaikesta yltäkylläisyydestä,vauraudesta mutta vuosien myötä huomaa, ettei ne asiat niin tärkeitä loppujen lopuksi ollutkaan.

      Elämän ja ajatusten tasapaino suhteessa toisiinsa,se olisi jokaisen ihmisen saavutettava.Ja monta kertaa on hyvä katsoa itseään muitten silmin.
      Vaikka luulee olevansa aina oikeassa,jokainen kuitenkin henkilönä katsoo asioita eri vinkkelistä ja siinä tuleekin totuus-mikä on se totuus.

      Kärsimys on kiintymistä harhaan,sanoi eräs puhuja ja siinä oli oikeassa.

      • Naurettavan mukavaa

        "Nuorempana sitä haaveili kaikesta yltäkylläisyydestä,vauraudesta mutta vuosien myötä huomaa, ettei ne asiat niin tärkeitä loppujen lopuksi ollutkaan."

        Eli, onko tämä tutkimus tehty kyselemällä ihmisiltä jotka eivät ole tulkittavissa ns. "nuoriksi"? Eli sellaisilta joilta on jo turhat haaveet joko kadonneet tai niitä ei ole koskaan ollutkaan. 87% on nimittäin aika hlvetin korkea luku.

        Itse luulisin, että suurin osa kyselyyn osallistuneista ei ole ollut rehellisiä tai heiltä on osattu kysyä niin että vastaus on haluttu. Lisäksi kyselyyn osallistuneet ovat tienneet että heidän onnellisuuttaan mitataan. Silloinhan kukaan ei halua näyttää onnettomuuttaan.

        En tarkoita sitä, että pää pitäisi olla painuksissa, mutta mikä näistä tyypeistä onnelisia tekee? Sitä en oikein tahdo käsittää. No, joillekin ilmeisesti mitään sanomaton ja kallis "hyvinvointi" tuottaa onnea. Asuminen on kallista, samaten ruoka hävikkeineen. Palkat ovat hyvät mutta sen ostovoima on pilattu korkeilla veroilla. Hyvin suuri osa kansasta on työttömiä ja se totuus ei tule muuttumaan ihan helpolla.

        Kirsikka kakun päällä on tämä yhteiskunnan syrjäyttävä mekanismi. Narsisti on sellainen joka nauttii toisten hädästä. Olisiko tässä kyse jo näin laajasta ongelmasta?


    • kaihuilatasaan

      Mä en henkilökohtaisesti tunne montakaan täysin onnetonta,vaikka tunnen köyhiäkin, mikä toki häpeäksi minulle lueteltakoot. Tässä mielessä tutkimus voisi pitää paikkaansa?

    • eprerere

      Uskokoon ken tahtoo tuotakin tilastoa. Jos pidetään itsensä pettämisen maailmanmestaruuskilpailut, Suomi olisi melko varma voittaja. Ehkä Pohjois-Korea pistäisi lujasti kampoihin.

      • Näin se vain on

        Niin, eihän katkera ja kateellinen persukansa voi mitenkään uskoa että suurin osa suomalaisista on onnellisia. Hekin voisivat olla jos lopettaisivat muiden syyttelyn omaan pahaan oloonsa. He itse ovat vastuussa onnellisuudestaan, ei kukaan muu.

        Tosin turha heille on mitään sanoa. Ruikuttaminen on heidän rakkain harrastuksensa. Sitä he jatkavat vaikka mitä tapahtuisi, koskaan ei ole hyvin. Eipä ihme ettei tavalliset ihmiset tahdo olla tekemisissä tuollaisten ainaisten kitisijöiden kanssa. Päivä menee pilalle jos joutuu kuuntelemaan sitä ainaista valitusta. Sitten nämä hyväkkäät vielä ihmettelevät miksi heillä ei ole ystäviä. Ei kukaan jaksa kuunnelle sitä itsesäälissä piehtarointia!


    • Iki O.

      Minut tekee onnelliseksi usko Jeesukseen Kristukseen.

    • piipaaauto

      Mihin perustuu väiteet kansan tasolla jostain henkisistä ooista tai tiloista...Köyhyys ja sairaus tai terveys on mitattavia ja selkeitä, mutta jos ne hoidettu...NIin jääköön onnelisuus jokaisen omaksi asiaksi.

      • Hihihii

        Huumeiden jälkeen kaikki ovat onnellisia!!!


    • unhappy citizen!

      minun onnellisuuttani rapauttaa verottajan ja yritysten sekä sijoittajien sikamainen ahneus mikä suoraan vaikuttaa erittäin negatiivisesti talouteeni. Tämä aiheuttaa ahdistusta ja huolta elämässä selviytymisestä kun palkkaa ei koroteta ollenkaan hinnankorotuksia ja em. porukan keksimiä uusia kustannuksia vastaavasti!

    • Onnellinen 14 v. tyttö

      Olen vielä alaikäinen ja olen onnellinen, etten ole polttanut tai juonut alkoholia. Olen onnellinen koska pärjään hyvin koulussa ja pääsisin arvosanoillani mihin tahansa lukioon. Olen onnellinen siitä, että minulla on iso kaveripiiri ja iso tuttavapiiri. Minulla ei ole poikaystävää ja en sellaista tarvitsekaan. Olen onnellinen siitä, että asun Suomessa, koska Suomi on hyvä maa. Täällä on luontoa ja kaupunkia, täällä ei ole nälkäkuolemaa tai sotia, kouluruoka on terveelistä (verrattuna esim Englantiin). Olen onnellinen, koska minulla on perhe ja sukulaisia. Olen onnellinen siitä, että saan tehdä asioita joista pidän (mm. tanssi, jalkapallo jne.).

      Olen siis erittäin onnellinen siitä, että saan elää juuri omaa elämääni ja olla minä.

      Ps. En kuitenkaan väitä ettei mikään koskaan menisi pieleen tai ettei mikään ikinä suututtaisi tai harmittaisi. Silti onnellisia ja hyviä asioita on enemmän.

      • Näin se vain on

        "Olen onnellinen siitä, että asun Suomessa, koska Suomi on hyvä maa. Täällä on luontoa ja kaupunkia, täällä ei ole nälkäkuolemaa tai sotia, kouluruoka on terveelistä (verrattuna esim Englantiin). Olen onnellinen, koska minulla on perhe ja sukulaisia. Olen onnellinen siitä, että saan tehdä asioita joista pidän (mm. tanssi, jalkapallo jne.)."

        Siinä on fiksu ja oikealla asenteella varustettu nuori ja heitä on Suomessa paljon. Nuo ainaiset ruikuttajat voisivat ottaa heistä esimerkkiä. Nuorissa on tulevaisuus ja se näyttää hyvältä sanovat pahanilmanlinnut mitä tahansa.


      • Naurettavan mukavaa
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Olen onnellinen siitä, että asun Suomessa, koska Suomi on hyvä maa. Täällä on luontoa ja kaupunkia, täällä ei ole nälkäkuolemaa tai sotia, kouluruoka on terveelistä (verrattuna esim Englantiin). Olen onnellinen, koska minulla on perhe ja sukulaisia. Olen onnellinen siitä, että saan tehdä asioita joista pidän (mm. tanssi, jalkapallo jne.)."

        Siinä on fiksu ja oikealla asenteella varustettu nuori ja heitä on Suomessa paljon. Nuo ainaiset ruikuttajat voisivat ottaa heistä esimerkkiä. Nuorissa on tulevaisuus ja se näyttää hyvältä sanovat pahanilmanlinnut mitä tahansa.

        Minunkin mielestäni on pelkästään hyvä että nuoriso kehuu asuinmaatamme. Kiitos tästä kommentista 14 vuotiaalle! Se on oikeasti parasta mitä voi kuulla.

        Mutta sitten se toinen puoli. Asia on katsos niin että me ns. "aikuiset" olemme jo niin kyllästyneitä kaikkeen viimeistään viisikymppisenä ettei esim. jollakin kouluruuan tasolla ole oikeasti mitään väliä vaikka se aidosti tärkeä asia onkin. Toisin sanoen, se mikä 14 vuotiaana kehutaan ja ymmärretään hyväksi, muuttuu tulevaisuudessa vain tylsäksi ja mitään sanomattomaksi itsestään selvyydeksi. Kuitenkin jokaisen järkevän päässä viesti kuuluu: "Mikään EI ole itsestään selvää!" Tai ainakin niin se kuuluisi mennä, mutta meneekö?

        Summa summarum, aika moni meistä ihmisistä ei ole onnettomia, vaan kyllästyneitä. Ja siinä on vissi ero. Muista tämä kun aikuisuus koittaa.


      • cynical adult
        Naurettavan mukavaa kirjoitti:

        Minunkin mielestäni on pelkästään hyvä että nuoriso kehuu asuinmaatamme. Kiitos tästä kommentista 14 vuotiaalle! Se on oikeasti parasta mitä voi kuulla.

        Mutta sitten se toinen puoli. Asia on katsos niin että me ns. "aikuiset" olemme jo niin kyllästyneitä kaikkeen viimeistään viisikymppisenä ettei esim. jollakin kouluruuan tasolla ole oikeasti mitään väliä vaikka se aidosti tärkeä asia onkin. Toisin sanoen, se mikä 14 vuotiaana kehutaan ja ymmärretään hyväksi, muuttuu tulevaisuudessa vain tylsäksi ja mitään sanomattomaksi itsestään selvyydeksi. Kuitenkin jokaisen järkevän päässä viesti kuuluu: "Mikään EI ole itsestään selvää!" Tai ainakin niin se kuuluisi mennä, mutta meneekö?

        Summa summarum, aika moni meistä ihmisistä ei ole onnettomia, vaan kyllästyneitä. Ja siinä on vissi ero. Muista tämä kun aikuisuus koittaa.

        Helppo kai se lasten on olla onnellisia kun ei ole huolen häivää päinvastoin kuin aikuisilla. Kunhan tuokin 14v tuosta kasvaa sanotaan vaikka kymmenenkin vuotta niin voi olla mielipide vähän toinen.


      • Naurettavan mukavaa
        cynical adult kirjoitti:

        Helppo kai se lasten on olla onnellisia kun ei ole huolen häivää päinvastoin kuin aikuisilla. Kunhan tuokin 14v tuosta kasvaa sanotaan vaikka kymmenenkin vuotta niin voi olla mielipide vähän toinen.

        Just näin, paitsi ettei kymmenen vuotta ihan välttämättä vielä riitä. 20 vuotta, niin johan alkaa olla kuppi melkein täysi.


    • 75% onnettomia

      Ainoa asia, joka saa onnelliseksi on se tieto, että kuolema armahtaa ja vapauttaa tästä jatkuvasti kallistuvasta yhteiskunnasta ja sen veroista ja maksuista.
      Ei ole helppoa tulottomilla elää tällaisessa rahastus valtiossa ja vielä muka pitäisi luoda maailmalle sellainen kuva, että ihmiset ovat täällä maailman onnellisimpia.
      Tämäkin tutkimus on pelkkä suomen julkisuuden kiilloitus operaatio.

      Jos kerran muka 75% on onnellisia, niin miks kaupungilla näkee pelkkää hapanta naamaa ja hymyttömiä ihmisiä.
      Joulun aikaan kaupungilla laskin, että 50 ihmisestä vaan 5 hymyili, muut meni naama kurtussa ja suurin osa valitti, että ruoka on älyttömän kallista.

      Jos 75% on onnellisia, niin enemmän, kuin joka toinen vastaantulija pitäs hymyillä ja nauraa iloisena, mutta hyvä jos yksi vastaantulija kymmenestä hymyilee.

    • hhhappytogether

      Joo ,onnellinen kansa on. Leipäjonot pysyvä ilmiö, nuoriso lahtaa toisiaan säännöllisin väliajoin, työttömyys ja syrjäytyneisyys perinnöllistä etc , joo... helevetin onnellinen kansa on..!

    • Eikai kukaan usko näihin kaikkiin testeihin ja kyselyihin joita tehdään täysin "rehellisessä" hengessä?:D Eiköhän jokainen normityyppi,joita kuitenkin on enimmistö,tiedä mikä totuus on. Newsflash,media valehtelee niin että korvat heiluvat :P

    • youdrivemecrazy

      Ollaan vähän "onnellisia" ,psyykelääkityksessä yli 500000 suomalaista.

    • lonely2

      Moi! Siitä olen onnellinen, että olen tällä hetkellä suhtkoht terve. Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen ja olen aika yksinäinen, lapset ovat aikuisia ja heillä on omat menonsa, ei ole oikein ystäviä kuin työkaverit, mutta hekin haluavat olla töiden jälkeen omissa oloissaan. Niin ja tulot ovat pienentyneet, kun ei saa asumistukeakaan. Ei ole varaa matkustellakaan.

    • Katainen&Urpilainen

      Raha ratkaisee ja siihen päälle se hyvä terveys sen onnellisuutemme.
      Jos noista jopa kumpi, tai mikä pahinta kumpikin puuttuu, niin se vähäinenkin mahdollisuus onneen lentää ikkunasta heidän luokseen joilla terveyttä ja rahaa piisaa.

      Raha pyörittää ja sitä vaaditaankin pelkästään elämiseen yhteiskunnassa, saatika että voisi nauttia nykyajan tuomista eduista ja hyvinnvoinnista, mutta kun sitä ei yhteiskunnassa realissa tarjkoitushakuisesti kaikilla tasaisemmin ole(yhteinen raha jaetaan lähinnä työn ja rahan myymisen/pankit kautta) niin tietty myös onni keskittyy heille joilla sitä on, heille jotka voivat mielivaltaisesti "demokratian" nimissä siitä päättää kuka saa ja mitä ja kuinka paljon.
      Katainen ja opettajatar Urpilainen, nuo kaksi tavista päättävät ja ohjaavat sitä mihin YHTEISET rahamme menevät, tulevatko ne takaisin kansalle kulutukseen, vai menevätkö ne lähinnä "invetointeihin" yrittämisen ja alistamisen kautta ja pankkien sijoittamisen, eli rahanmme myymisen ja siitä voittojen välistä vedon kautta pois kansallisesta kulutuksesta.

    • tilastotieteilijä

      Hypoteesi.

      On valtio nimeltään utopia, jossa tehdään onnellisuustutkimus.

      Utopiassa asuu 500 000 ihmistä. Tutkimukseen haastatellaan 100 ihmistä, joista 5/100 vastaa olevansa onnellisia.

      Kuinka suuri prosentuaalinen osuus Utopian asukkaista on todellisuudessa onnellisia?

      • Naurettavan mukavaa

        Tuosta tulisi vain 5% onnellisuusasteeksi. Tuo on siis hypoteesi joka ei korreloi nyt tehdyn "tutkimuksen" kanssa. Ei noin paljoa ainakaan saisi valehdella, ei edes tilastollisesti. Vaikka ne valheita onkin, kuten tämäkin hutkimus osoittanee.


    • Tiilitalo

      Jos vaimo, mies ja lapset siis koko perhe on pysynyt suhteellisen terveenä ja taloudenpito on pysynyt järkevässä suhteessa kulutukseen niin silloin voisi olla varsin onnellinen. Onneen ei tarvita velkaista tiilitaloa ja sekoboltsi ihmissuhteita.

      • Suu suppuun

        suomi24 sivuilla lähinnä paskasakki ruikuttaa itseaiheuttamaansa kurjuutta, siitä tulee näköharha. Suuri hiljainen enemmistö ei onnellisuudellaan elämöi, sehän nämä surkimukset suututtaisi. Kenellä onni on se onnen kätkeköön!


    • ihanaarahaa

      Raha tekee onnelliseksi, voikka vaikka ostaa rakkauden kunhan lompakko on tarpeeksi paksu

    • 17+3

      Sanoisin, että 75 prosenttia eivät ole onnellisia, ja loput eivät myönnä sitä, edes itselleen. Mutta oli miten oli, kysymys on sellainen, mikä pitäisi kysyä itseltään ja vastata siihen myös rehellisesti. Miltä elämä tuntuu, ja jos ei tunnu hyvältä, miksi ja mitä sille voi tehdä? Voin suositella tutustumaan Alkuajatukseen, sen mukaan aito onnellisuus tulee vain oman aidon tahdon mukaisesta elämästä, mutta että toteutamme opittua elämää. Siitä löytyy myös toimivat välineet asian korjaamiseen. Alkuajatuksen löydätte googlaamalla.

    • Itseni tekee tyytyväiseksi turvallinen hyvinvointi-yhteiskunta eri palveluineen. Tosin sen ylläpitäminen näkyy verotuksessa, mutta ainakin itse sen hinnan olen valmis maksamaan. Toki tietenkin niiden palvelujen toimivuudesta ja laadusta jakavat mielipiteensä.

      Tosin mitä itse sitten tekisin jos olisin vallankahvassa? Vaikea sanoa. Nykyinen yhteiskunta on monien kompromissien summa, jossa joku hyötyy ja joku toinen häviää. Täydellisyyttä on vaikea luoda.

      • perfect is easy

        Höpö höpö, hyvän yhteiskunnan luominen ei ole vaikeaa. Kyse on vain tahtotilasta, nykyisellään suurinpiirtein kaikki tahot haluavat tehdä tästä yhteiskunnasta mahdollisimman kurjan tavallisille kansalaisille, työssäkäyville ja työttömille, vain rahaeliittiä mielistellään ikäänkuin he itse eivät pystyisi järjestämään olojaan mukavaksi muutenkin.
        Nyt se jää ilman joka eniten tarvitsisi apuja, on se kun työnteollakaan ei enää tahdo pärjätä tässä h3lvetin kalliissa maassa, kyllä silloin on selvästi sen merkki että kieroon on tämä maailma mennyt ja ihan tahallaan kieroutettu!


    • tritsan

      Totta puhut, edellinen kommentoija! Tämä kurjuus suurimmalle osalle kansaa on järjestetty. Järjestetty, koska ahneus ja riisto on päättäjien päätehtävä. He eivät todellisuudessa ajattele hetkeäkään kansan hyvinvointia. Heille on tärkeintä raha ja valta ja he tarvitsevat alamaisia voidakseen omassa pienisieluisuudessaan kokea ylemmyyttä, koska eivät kestä nähdä itsensä todellista puolta.

      He eivät ole onnellisia, vaikka niin väittäisivät, sillä psykopaateilla ei ole mitään tunteita, ja sen vuoksi he toimivat kuin koneet ilman empaattisuutta. Tunteet omaava ihminen ei voi olla tuolla psykopaattien joukossa, siksi sinne hakeutuu mieleltään sairaat ihmiset, jos heitä nyt ihmisiksi voi kutsua mitenkään.

    • Pettuleipä kutsuu

      Voisin takoa päähän kyselijän järjestäjälle, kuinka onneliinen olen. Yksin eläessäni jo 10v muutama kaveri löytyy joita näkee harvoin ja paskaduunia teen eli kuskaan paskaa. Ei näytä muuten onnelisuus menevän kalloon ni taotaan se sinne.

    • HMMM.

      Tässä "tutkimuksessa" on nyt pienoinen epäkohta, kun alkaa miettimään mielenterveyspalveluiden kasvavia jonoja ja mielialalääkkeiden älytöntä menekkiä, itsemurhatilastoista ja syrjäytymisestä puhumattakaan. Onnettomat ihmiset lie jätetty "tutkimuksesta" pois - ei kukaan kysynyt minulta mitään, kysyikö teiltä? Just saying.. :P

    • paskapuhetta76

      Koko tutkimus on täyttä puppua!! En voi käsittää mistä tommoisia tuloksia saadaan aikaiseksi. Onko niin, että suomalaiset haluavat uskotella olevansa onnellisia? Jos ei ole onnellinen, niin eikö se tarkoita samaa kuin epäonnistunut? Kuka nyt haluaisi olla epäonnistunut?

      Suomalaiset tekevät itsemurhia 1000 vuodessa. Suhteessa väkilukuun, se on niin paljon, että olemme kärkipään maita itsemurhan tilastoissa.

      N. 400 000 Suomalaista käyttää mieliala ja masennuslääkkeitä. Ja kun tähän lisätään päänsärky, verenpaine, kolesteroli ym. lääkkeet, niin voidaanko puhua, että tämä kansa on onnellinen ja voi hyvin?? Jos ihminen on henkisesti onnellinen niin hän on myös fyysisesti terveempi.

      Joka vuosi 15 000 paria eroaa ja 30 000 lasta kokee vanhempiensa eron. Tämä kertoo kuinka paljon ongelmia perheillä on.

      Suomalaiset ovat kovia käyttämään viinaa. Suomalainen kulttuuri on alkoholikulttuuria.. ei osata pitää hauskaa millään tavalla ilman viinaa. Tarviiko oikeasti onnellinen ihminen viinaa jatkuvasti?

      Suomessa on aika paljon perheväkivaltaa ja perhemurhat ovat lisääntyneet 2000 luvulla. Onnellinen perheenisä tappaa siis koko perheen?

      Suomalaiset ovat erittäin ylipainoisia, johon on syynä on monet tekijät. Onnellinen ihminen on tasapainoinen ja keho on myös silloin normaalipainoinen.

      Suomessa kaikki verot ovat kaiken aikaa lisääntyneet. Tämän vuoksi yhä useampi perhe kamppailee rahavaikeuksien kanssa. Rahaa kun on vaikea saada riittämään kaikkeen tarvittavaan.

      Vanhusten ja vammaistenhuolto on heikentynyt. Tämä on häpeä pilkku "hyvinvointiyhteiskunnallemme". Onnellinen kansa pitää hyvää huolta omista vanhoista isistään ja äideistään sekä vammaisistaan.

    • julkisuuden henkilö

      Kaikki välineet onnelliseen elämään saa rahalla...kaikki muu on teeskentelyä. Raha ei itsessään tee onnelliseksi vaan sitä pitää käyttää paljon onnen saamiseksi esim...matkusteluun...urheiluautoon...kivitaloon...tai vaikka hyvään ruokaan. Näistä pienistä asioista todellinen onni koostuu....ihmissuhteet ja lähimmäiset ovat lopulta katoavaista...rahalla kikkailu ja ostaminen on aina kivaa ja mahdollista kun pelaa elämässään asiat oikein..

    • Abdulkarim

      Minä olen onnelinen. On asunto ei tarvitse tehdä työ, 4 vaimoa paljon lapsia. Raha saa Kela. Paljon kavereita puhumme ja käymme ostoksilla. Aina saa rahaa jos tarvitsee sosiaalitoimisto, jos ei saa sanoa rasismi.

    • onni klovni

      SAnoisin, että onnellinen se joka tyytyy vähään.

      Enpä millään jaksa uskoa noin korkeaan prosenttiin. Onnea ei voi mitata, koska se on vain mutua. Huomenna jäät auton alle ja halvaannut. Sinne se onnesi meni!

      Nuoret ja vanhukset ovat nykyään onnettomia ja yksinäisiä. Syövät masennus- ja mielialalääkkeitä enemmän kuin koskaan aiemmin. Jännä miten, tais olla eilen kun jossain kerrottiin, että ihmiset kaipaavat takaisin 1980-luvulle. Asiat oli silloin kieltämättä toisin kuin nykyään. Rahaa ja työtä yhteiskunnassa riitti. Ei ollut kouluampumisia, eikä raiskaavia ja ryösteleviä mamujakaan.

      Tyyväinen voi olla, mutta onnellinen, no joskus ajoittain ehkä. Kaikki kuten onnellisuuskin, on katoavaista. Valitettavasti.

    • suomalainen tyttö

      Olen onneni kukkuloilla. Ei ole miestä, lapset ovat omillansa.
      Kaikilla on työtä. Lempikirja on pankkikirja. Ulkona on 40 astetta pakkasta, lumityöt tehty, uunissa Karjalan paistia, sulotuoksut.

      Illalla sauna, pari drinkkiä. Olen onnellinen, että olen saanut syntyä Suomessa ja elää kolmessa maassa. On ollut kovaakin.Yksi leivänkannikka ja keitetty peruna jääkaapissa.

      Nyt ollaan vaan kaikki onnellisia. Elämä muuttuu kun jaksaa eteenpäin. Ajatelkaa noita ihmisiä jotka joutuvat lasten kanssa pakolaisina elämään teltoissa tai tapetaan ja raiskataan jossakin Sudanissa..

      Elämänhaluja kaikille. Se on ainutkertainen.

      • Armoton totuus

        "Olen onneni kukkuloilla. Ei ole miestä, lapset ovat omillansa.
        Kaikilla on työtä. Lempikirja on pankkikirja. Ulkona on 40 astetta pakkasta, lumityöt tehty, uunissa Karjalan paistia, sulotuoksut.

        Illalla sauna, pari drinkkiä. Olen onnellinen, että olen saanut syntyä Suomessa ja elää kolmessa maassa. On ollut kovaakin.Yksi leivänkannikka ja keitetty peruna jääkaapissa.

        Nyt ollaan vaan kaikki onnellisia. Elämä muuttuu kun jaksaa eteenpäin. Ajatelkaa noita ihmisiä jotka joutuvat lasten kanssa pakolaisina elämään teltoissa tai tapetaan ja raiskataan jossakin Sudanissa..

        Elämänhaluja kaikille. Se on ainutkertainen."

        Ei turhasta ruikuttava paskasakki noin ajattele vaan rypee mieluummin itsesäälissä. He ovat itse oman onnellisuutensa esteenä, he rakastavat rypeä omassa kurjuudessaan. Ei tarvitse kuin lukea tämänkin palstan vuodatuksia niin huomaa että näin se on.


    • jessus

      onnellisia ovat vähäjärkiset ,sillä he iloitsevat pienestä.

    • mcmcmikkimouse
    • kokovartalokyrpä

      mää olen onnellinen jos sillontällön saa pillua, vaikka sellasta pienempääkin vaan.

    • suomalainen tyttö

      Asun Kanadassa.

      • Niinja

        sitten?


    • Onnellinen22

      Minä olen ainakin onnellinen, vaikka olen työtön ja sinkku, ja minulla on yksi kaveri jota näen silloin tällöin. Jokainen on oman onnensa seppä. Elämä on oppitunti, yrittäkää siis oppia jotain. Pyrkikää olemaan parempia ihmisiä joka päivä!

    • Mikä tekee onnelliseksi? - Avaamaton leijonapullo

    • PORVARI POIKAMIES

      RAHA... RAHALLA SAA PIMPEROA JA TAKSILLA PÄÄSEE... muuta mie en tarvikkaan kun on tarpeeks vaan paalua

    • Kylläpänaurattaa

      Aamulehden uutisointi herättänyt näköjään laajan keskustelun. Joku toimitusharjoittelija väsännyt kieli keskellä suuta jutun ja sitten jotkut ei niin viisaat ottaneet sen tosissaan.
      Suomessa ei ole muita onnellisia kuin minä. Sekin johtuu siitä että pääsen karistamaan tämän kehitysmaan pölyt jaloistani.

    • sokka irti

      onnelliseksi tekee seksi.
      jos et muuta keksi ,niin veivaa handuun.

    • MUTKU !

      NIIN MUTKU...

    • Onnellisuus tosiaan

      Onnellisuudella on monta merkitystä suomessa kuten uskovaiduudellakin esim. globaalisuutena taikka vain usko Jumalaan ja Jeesukseen.Onnellisuuden eräs suojakoti oli joskus erikois sairaalat joita vähennettiin EU:hun mentäessä ja tilalle asetuttiin erillaisiin hoitokoteihin ja suojakoteihin ja turvakoteihin sekä palvelutaloihin jne.Näin oli ilmeisesti parempi taata EU: paikkamme?Aloimme onnellisina ottaa vastaan ympäri maailmaa erirotuista väestöä valmiiksi jos työpaikoillemme ei riittäisi omia työntekijöitämme.Tämä suuntaus jatkuu yhä.Isompia ja pienempiä työllistäjiämme on lopetettu tavantakaa ja kansamme on yhä onnellisempaa kun ei tarvitse hakeaa kuin rahaa sossusta ja jatkaa kaljaa kitattaessa.Tämänsortin maailman onnellisuus tilastoissa olimme joskus Japanin ja Unkarin jälkeen kolmantena.Joskus opettajamme koulussa täydensi opetustaan sanoen että kansamme on ollut historiassaan senverran onnellinen jostaan että viholliset ovat empineet valloittaa maatamme.Ei mikään ihme silloin että kansamme on lävitse onnellista vaikkeivat sitä juuri ilmeillään osoitakkaan kuten jossain maissa opetetaan jo lapsena kotona venyttämään osittain lähes korviin asti.

    • urts

      On tää merkillistä ja pöyristyttävää toimintaa Pieksämäkeläisten "markettien" taholta. Tällä on tasan 3 kpl tavarataloa, Lidl, S-Market keskusta ja Citymarket. Kaikista kolmesta oli uudenvuoden aattona klo 16 sekä nakit, että perunasalaatti loppu!!!!!! Haloo!!!! Uudenvuoden ruokaa se on eikä mitään ihmeellisyytä. Pääsiäisenä loppuu mämmi ja juhannuksena grillimakkarat. Siis oikeat kauppiaat naapurikaupungeista tässä teille vihje ja hyvä markkinarako! Perustakaa tänne oikea market tyylinen tavaratalo jossa rittää tavaraa maksaville asiakkaille.

    • työ narkomaaniko

      onnea on, tilittää kaikki rahat kreikkaan ja uskotella oman kansan voivan hyvin. meitä suomalaisia pelotellaan jatkuvasti kaikella, joten ei kukaan voi olla oikeasti rentoutunut ja onnellinen. me säästetään ja eletään aina kun olisi kauhea lama tulossa vain siksi että saadaan rahat tilitettyä loisina eläviin maihin. joten kiitos teille jotka äänestitte eu,n puolesta!!!....teidän syytä tämä on.minä teen jokapäivä 12-14 tuntia töitä koska työtä onneksi vielä on,mutta en koskaan osta mitään ylimääräistä.laskut maksan ja vanhan auton korjaan jotta pääsen aamulla töihin.ja kaikki mitä jää yli jää tilille makaamaan.haaveita on paljonkin mutta aikaa sen toteuttamiseen vähän.kun teet pitkiä päiviä et lomallakaan vaan jaksa. monesti esim lomat kuluu sängyllä löhöillen ja työ asioita miettien. kuukauden loma ei todellakaan riitä rentoutumiseen.miksi esim ostaisit veneen tai prätkän kun et koskaan kerkiäisi siitä nauttimaan. haaveita on, rahaakin on mutta ei aikaa.

      • Näin se vain on

        "onnea on, tilittää kaikki rahat kreikkaan ja uskotella oman kansan voivan hyvin. meitä suomalaisia pelotellaan jatkuvasti kaikella..."

        Hohhoijaa millaista persupaskaa joku suoltaa, täyttä valhetta. Kerro miljardin tarkkuudella montako miljardia muka Kreikkaan on annettu?

        Teidän oma puheenjohtajanne Timo Soini on sanonut ettei vielä ole menetetty euroakaan! Vasta jos/kun velkoja annetaan anteeksi tulee menetyksiä.


    • Naurettavan mukavaa

      "Hohhoijaa millaista persupaskaa joku suoltaa, täyttä valhetta. Kerro miljardin tarkkuudella montako miljardia muka Kreikkaan on annettu?"

      Juuri tuon minäkin haluaisin tietää. Miten maa jolla on ylisuuri ja alijäämäinen budjetti, jota se joutuu paikkaamaan itsekin velkarahalla, pystyisi antamaan kenellekään yhtään mitään? Tähän kysymykseen ei vastausta ole tullut eikä tule. Jos suomalaiset poliitikot NOIN tyhmiä ovat, niin kyllä tässä maassa on todella onnellisia ihmsiä, koska he ovat silloin idiootteja. Ai niin, mutta niinhän se asia onkin, eikö niin?

      "Suomessa on aika paljon perheväkivaltaa ja perhemurhat ovat lisääntyneet 2000 luvulla. Onnellinen perheenisä tappaa siis koko perheen?"

      Tämähän on oikea onnellisuudesta kertova perusarvo. Eikös onnelliset koululaiset mene kouluun ja ammuskele siellä muita onnellisia "kavereitaan"? Tämä onnestaan sekaisin olevien juhlijoiden tapa on Yhdysvalloissa ollut jo kauan suosittua. Siellähän ne maailman onnellisimmat asuvat ja omistavat siksi myös aseita. Ovat olleet kuulemma joululahjoiksi oikein suosittuja siellä päin.

      "Suomessa ei ole muita onnellisia kuin minä. Sekin johtuu siitä että pääsen karistamaan tämän kehitysmaan pölyt jaloistani."

      Alan olla sitä mieltä, että asia on juuri noin kun tästä maasta pois muuttajat sanovat. Kyllä tekisi itsellekin hyvää olla pois täältä pidempikin aika, koska silloin varmasti oppisin arvostamaan korkeaa verotusta, ryppyotsaisia onnelisia lajitovereita ja lumetonta talvea. Ei se ulkomaillakaan mitään herkkua ole, mutta erilaista kyllä, se on varmaa. Hyvää matkaa, tulet kaipaamaan tätä onnelisten ihmisten kehtoa. Ai niin, ja salmiakkia.

      • Parempia maita

        Missä niitä maita on joissa on paljon enemmän onnellisia ihmisiä kuin Suomessa? Jotain tutkimustulosta myös olisi hyvä saada eikä mitään "kyllä asia on niin kuin minä sanon" perusteluja.


      • Naurettavan mukavaa
        Parempia maita kirjoitti:

        Missä niitä maita on joissa on paljon enemmän onnellisia ihmisiä kuin Suomessa? Jotain tutkimustulosta myös olisi hyvä saada eikä mitään "kyllä asia on niin kuin minä sanon" perusteluja.

        "Missä niitä maita on joissa on paljon enemmän onnellisia ihmisiä kuin Suomessa? "

        Missäs noin on väitetty? Minä kirjoitin näin:
        "Ei se ulkomaillakaan mitään herkkua ole, mutta erilaista kyllä, se on varmaa."

        Vai tarkoitatko tätä täysin letkautukseksi tarkoitettu vitsiä amerikkalaisten "onnellisuudesta" jota täällä yritämme epätoivoisesti kopioida:
        "Siellähän ne maailman onnellisimmat asuvat ja omistavat siksi myös aseita."


      • Kysyn vaan

        Naurattavan mukavaa voi kertoa onko Kreikkaan annettu miljardeja euroja riihikuivaa rahaa? Tälläistä persut väittää mutta mitään näyttöä väitteelleen he eivät ole antaneet. Jopa heidän oma puheenjohtajansa on sitä mieltä että euroakaan ei ole vielä menetetty. Valehteleeko Timo Soini?


      • Ennustaja
        Parempia maita kirjoitti:

        Missä niitä maita on joissa on paljon enemmän onnellisia ihmisiä kuin Suomessa? Jotain tutkimustulosta myös olisi hyvä saada eikä mitään "kyllä asia on niin kuin minä sanon" perusteluja.

        Viesti on pumpattu päähäsi mustaa valkoiselta poliittiselta äänestysten tuloksilta,johon voit vastaväittäjällesi sanoa,anteeksi en ymmärrä siksi antaisin jo neuvon siirtyä erikois sairaalaan missä myös ymmärryksen palautusta jotta pysyttäisiin raiteilla.


      • Madot joutuvat koukkuun
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Naurattavan mukavaa voi kertoa onko Kreikkaan annettu miljardeja euroja riihikuivaa rahaa? Tälläistä persut väittää mutta mitään näyttöä väitteelleen he eivät ole antaneet. Jopa heidän oma puheenjohtajansa on sitä mieltä että euroakaan ei ole vielä menetetty. Valehteleeko Timo Soini?

        Ei kannata Timo Soinia kaikesta syyttää oman kateutensa tähden,on kai selvää että järjen omaava kansamme on nostattanut asioittensa eteen edes jonkun jolle voi silmästä silmään katsoa maamme ja kansan tilan eikä vain nuolla toista puolta kuvitelmillaan.


      • Naurettavan mukavaa
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Naurattavan mukavaa voi kertoa onko Kreikkaan annettu miljardeja euroja riihikuivaa rahaa? Tälläistä persut väittää mutta mitään näyttöä väitteelleen he eivät ole antaneet. Jopa heidän oma puheenjohtajansa on sitä mieltä että euroakaan ei ole vielä menetetty. Valehteleeko Timo Soini?

        "Naurattavan mukavaa voi kertoa onko Kreikkaan annettu miljardeja euroja riihikuivaa rahaa?"

        Onhan sinne Kreikkaan rahaa pumpattu ja Suomen osuus siitä rahasta on ollut muutama miljardi, koska olemme euro jäsenmaa. Mutta OIKEASTI täältä ei ole lähtenyt lanttiakaan siihen kaivoon. Kuten jo aiemmin kirjoitin, mistä alijäämäisellä budjetilla liikkeellä oleva valtio antaisi kenellekään yhtään mitään oikeaa rahaa? Ja mitä se edes auttaisi kun esim. juuri Kreikan valtion velka on viisi tai kuusi kertaa meidän koko valtion budjetti?

        Samaan aikaan omaa velkaantumistamme lisäämme tällä hetkellä lähteestä riippuen 6-10 miljardia €ukkaa/vuosi.

        By the way, liittyykö tämä asia suoranaisesti ollenkaan tähän "onnellisuus" juttuun? Ehkä siten, että onko esimerkiksi juuri Timo Soini joidenkin mielestä valehtelija tässä Kreikan tukipaketti asiassa? Oikeasti hän vain käyttääkin mediaa ja populismia taitavasti hyväkseen, kuten tässäkin keskustelussa on ilmi tullut. Jotkuthan uskovat aivan oikeasti meidän ANTANEEN rahaa jonnekin. Kyllä Suomen oma velanotto olisi silloin paljon pahempi asia ja vaikeammin selitettävissä. Siinä Soini lienee oikeassa, etteivät ne paketit oikeasti toimi.


    • Manipulaatio-onni

      Kuka on niin pöljäksi koulutettu jotta luottaa gallupeihin yms.tutkimuksiin ja ennusteisiin joita tehtaillaan julkisuuteen?
      Uutisissakin heittelehtii "talousennustustutkielmat" ripeemmin kun säät vaihtelee?
      No tutkimuksien mukaan Suomenruotsalaiset ovat toiseksi onnellisimpia Suomessa ja arvatkaas mitä? Ahvenanmaalaiset onnellisimpia Suomessa, ylläri kyllä?
      Veikkaisin jotta uskovaiset ovat yhtä onnellisia tai onnettomia eikä rikkaus suo
      oikeaa onnea.

      • Rautalankaa vääntäen

        Ahvenanmaalaiset pitävät identiteetistään huolen ja elävät eniltä osin palveluammateistaan.Muualla Maassamme uskotaan mihin meidät manipuloidaan uskomaan emmekä uskalla puhua totuutta missään asiassa.Kyl mulla rahaa on,sanoi eräs tupakan pummaaja kadulla.Eli hänkin oli onnellinen kunnei sitä epäillyt. Vastaava on halvinta hoitomuotoa maassamme.Olemme kyllä huutaneet maailmalle hyvästä hoito- ja sosiaallisesta tasostamme tuloksekkaasti.Päättäjillä on oma etu päällimmäisenä sanoivat nuolijat mitä tahansa.Pöljät ovat aikakaudelta jolloin sanaan voi viellä luottaa,mutta voiko viellä?Väärä mainonta oli TV:ssä joskus kiellettyä? Eikö totuuden kiertely ole myös väärää mainontaa TV:ssä ja radiossa kiellettyä mikä maksetaan lopulla verorahoistamme?Kansamme ei ole helpollaan mistään asiasta samaa mieltä,ennenkuin lihakeitosta jää vain luu käteen.Mutta kun luita kasaantuu tarpeeksi iso vuori meille kaikille on meidän itku silmissä valittava se hiili johon yhdessä puhallamme liekin kohti aitoa onnea.


    • mistä sitaatti?

      Rajan takaa kuulutettiin: "Hei Suomen poika täältä saatte leipää ja lämpimät vaatteet!."

      Viluissaan ja nälissään isämme kerran hytisivät rintamalla...

      • Lähtekäämme itsestämme.

        Kun ison yrityksen perustaja kuolee usein ei löydy sopivaa jatkajaa ja yritys kaatuu? On myös yrityksiä rajojen takaa ja omiammekin jotka laajenevatkin huomattavasti.Joten jatkoa ajatellen välikäsien toivoisi taitavan alojen luonteen pyrogratiansa ohella jotta yritykset pystyisivät toimimaan jatkossakin esimerkiksi hintahaitarissa joka sopisi myös asiakkaille.Japanissa työntekijät tunsivat kuuluvansa joskus osaksi yrityksensä omistajuutta ja tekivät työnsä sillä silmälläpitäen.He mm. liikkuivat silloin turisteina ympäri maapalloa kamerat ja muistivihot mukanaan suurimmissa ja toimivimmissa yrityksissä kooten emämaalleen muistoja kokemuksistaan. Japani voi silloin hyvin alalla kuin alalla.Oma maamme on helppo riitelemään asioista kuin asioista eikä meillä ole yhteenkuuluvaisuutta ennemminkin kateutta toisiamme kohtaan.Eli turha valittaa elintasostamme kuin muustakaan,hyvä kun saamme hengittää.


      • Asiaan liittyy muutakin

        Onnellisuus lähtee jo kohdusta ja kultalusikka suussa syntyminen katsotaan meillä jo onneksi? Ellei alkuunpanijalla ja synnyttäjällä kummallakaan tai molemmilla ole ollut varaa kultalusikkaan.onko silloin ainoa tie syntyä sossun pronssilusikka suussa ja elää heidän almuillaan hautaan asti?Eli tuskin olemme vaan syntyneet saman arvoisina?


      • Näin se vain on
        Asiaan liittyy muutakin kirjoitti:

        Onnellisuus lähtee jo kohdusta ja kultalusikka suussa syntyminen katsotaan meillä jo onneksi? Ellei alkuunpanijalla ja synnyttäjällä kummallakaan tai molemmilla ole ollut varaa kultalusikkaan.onko silloin ainoa tie syntyä sossun pronssilusikka suussa ja elää heidän almuillaan hautaan asti?Eli tuskin olemme vaan syntyneet saman arvoisina?

        Missä maassa on pienemmät tuloerot? Laittaa vaan listaa, se on todella lyhyt. Jos Suomi ei kelpaa voi muuttaa pois, ei täällä kenenkään ole pakko olla.


    • petovihaaja
      • Elämän lankaa ei näy

        Jos Vankilat ovat 5 tähden hotelleja niin mielisairaalat ovat osin paikkoja joista ei tiedä kukaan koska uloskirjoitetaan.Näiden eroa on pyritty sumentamaan ehkä toisen osapuolen sisäisenpolitiikan avulla?


    • Näin se vain on

      Onnellisuus on asenne ja luonnekysymys. Toiset aina valittavat, eivät ikinä ole tyytyväisiä, toiset ovat onnellisia vaikka elämä koettelisikin.

      Elämä on lyhyt ja sen voi joko viettää itsesäälissä rypemällä tai olemalla onnellinen, nauttimalla kaikesta siitä hyvästä mitä on. Minä olen valinnut jälkimmäisen asenteen ja olen onnellinen. Ilmeisesti nämä jatkuvasti valittavat eivät edes osaa olla onnellisia, se on heille tuntematon tunne. Tai sitten he tulevat onnelliseksi saadessaan jatkuvasti valittaa. Huonoa seuraa he ovat, ei ihme että ovat yksinäisiä. Ei kukaan tavallinen ihminen jaksa kuunnella sitä ainaista ruikutusta.

      • Kysymys oikeudesta ?

        Kun hyvä ystäväsi makaa laitoksessa huonossa kunnossa,ja haluaisit viellä tavata ennen hänen kuolemaansa ja vaihtaa ehkä pari viimeistä sanaa hänen kanssaan,mutta et saa pyrogratiamme takia millään helvdetissä hänen olinpaikkaa selville? Niin mitä tekisit?Omaisista ei tietoa?


      • oma malka silmässä!!
        Kysymys oikeudesta ? kirjoitti:

        Kun hyvä ystäväsi makaa laitoksessa huonossa kunnossa,ja haluaisit viellä tavata ennen hänen kuolemaansa ja vaihtaa ehkä pari viimeistä sanaa hänen kanssaan,mutta et saa pyrogratiamme takia millään helvdetissä hänen olinpaikkaa selville? Niin mitä tekisit?Omaisista ei tietoa?

        Onko tämä vapaa maa kun piiloitetaan sairaita ystäviltään?


    • miten menee ?

      Kyllä ne ovat kanssaihmiset jotka luovat ilmapiirin ympärilleen. Sinä ja minä. Monenlaista ilmapiiriä on tullut koettua kanssaihmisten seurassa. Kannatan avuliaisuutta, joustavuutta, aitoa myötätuntoa, kykä asettua toisen asemaan ja kaikinpuolista kohteliaisuutta. Vieroksun kilpailua elämässä ja eriarvoistamista, tarkoittamatta kuitenkaan tasapäistämistä. Jokaisella on tietenkin vahvuuksia ja heikkouksia.

      • Oikeuden Riisto

        Kanssaihmiset ovat jo kaukaisempia kuin omaiset ja läheiset.Minulla on pitkä historia jo kyseisen potilaan kanssa,joten ystävällisyys tulisi tulla heidän taholtaan joiden takana hän on.En ikinä usko että hän olisi itse kieltänyt tapaamasta itseään.Mutta muut tietävät kaiken paremmin jotka eivät ole edes ehtineet tutustumaan em.potilaaseen ilm eisesti?Tässä käy juuri ilmi hoidon pirullisuus vedoten johonkin vanhaan epämääräiseen sääntöön vaikka laigtoksissa on vahtimestarinsa ja poliisinkin saa sinne helpolla turvaamaan kaiken? en ole mikään kaidantien kulkija,jos sellainen tulee mieleen.Mutta mistä oikeus rikkoa kaveruuksien pitkäaikainen ystävyys eli asttua Pietarin rooliin taivaaseen astujaisissa portin avaajana jo täällä maallisessa maailmassa Fariseusten säännöin mitkä nekään ei pitäisi olla esteenä mitenkään tapaamasta kaveriani laitoksessa heikossa tilassa.


      • Olet välkky sarjassasi
        Oikeuden Riisto kirjoitti:

        Kanssaihmiset ovat jo kaukaisempia kuin omaiset ja läheiset.Minulla on pitkä historia jo kyseisen potilaan kanssa,joten ystävällisyys tulisi tulla heidän taholtaan joiden takana hän on.En ikinä usko että hän olisi itse kieltänyt tapaamasta itseään.Mutta muut tietävät kaiken paremmin jotka eivät ole edes ehtineet tutustumaan em.potilaaseen ilm eisesti?Tässä käy juuri ilmi hoidon pirullisuus vedoten johonkin vanhaan epämääräiseen sääntöön vaikka laigtoksissa on vahtimestarinsa ja poliisinkin saa sinne helpolla turvaamaan kaiken? en ole mikään kaidantien kulkija,jos sellainen tulee mieleen.Mutta mistä oikeus rikkoa kaveruuksien pitkäaikainen ystävyys eli asttua Pietarin rooliin taivaaseen astujaisissa portin avaajana jo täällä maallisessa maailmassa Fariseusten säännöin mitkä nekään ei pitäisi olla esteenä mitenkään tapaamasta kaveriani laitoksessa heikossa tilassa.

        Ei ystävyys ja onnellisuus haukkumalla tule.Tuo venuuttaa piikkilankaa vain lisää ystävien oville ettet pääsisi hänen luokseen.Kannattaa eroittaa kun pääsiäinen tulee aidon mämmin väärästä.Aito on aina aitoa,kuten sympatiakin on sympatiaa eikä nuolemista jne.Ymmärrän kyllä että olet iso päällikkö sektorillasi,mutta se on taas sibvustaveto jotta kaverisi saisivat sätkän sinulta.Ettekö sitten ymmärrä että kysymys on yhteisestä hyvästä.Jokainenhan meistä on potilas ennen kuolemaansa.Onko pyrogratia piintynyt päähämme jo hautaan asti niin kovin ettei puhuttua vapauttamme voida koskaan tuoda esiin edes kaveria katsomaan sairaalaan?Kun päämme alkaa lahota ei se enää paljon paremmaksi muutu,jos on mestari tai ei?Puhutte myös kuinka olette maamme rakentaneet lapsiammekin varten? Miten näätte lapsianne kohentavan pykäläviidakkomme jota myötäilette?Kai olisitte sensijaan voinneet lapsenne kasvattaa jo kotona kunnialla tapoineen.Mitä tunteita yhteiskunnalla luulette olevan lapsiinne tai itseänne kohtaan? Kertokaa taas jotain sanomalehdistä löytämiämme satuja?En viitsisi aikuis iässä enää puhua näistä asioista jotka pitäisi olla aivan selvät terveellä ihmisellä.


    • musta kansa

      Yllätys yllätys että vähävaraisimmat ovat onnettomimpia ja heitähän Suomessa riittää. Palkankorotuksista tosin turha unelmoida tai muustakaan mukavasta, veroja vain kiristetään ja uusia kieltoja tehtaillaan, päättäjiltä harvoin mitään hyvää kuuluu

      http://www.tinyurl.com/shokkijutut

      • On se kamalaa...

        Kotona makaaville pitää antaa lisää rahaa jotta voivat ajella taksilla ja ravintolassa ryypätä. Heidät tekee onnettomaksi se että joutuvat juomaan halpaa Viron viinaa.


    • Katainen on

      kyllä nostanut isotuloisten veroja ja pääomaveroa niin paljon, että Kokoomus on varmasti menettänyt paljon vanhoja kannattajaan.

      Ettei totuus unohtuisi...

      • ET tajua mitään!!!

        HAHA. Eräskin lääkärikesus teki v. 2011 voittoa 35 miljoonaa euroa. Voitot jaettiin omistajille veroparatiisien kautta, jolloin veroja maksettiin koko summasta 1,5 %. Ja kun veronkierto nousi medioissa esille, sanoivat firman johtajat, että kaikki suuria voittoja tekevät suomalaiset yritykset toimivat siten.

        Joten eiköhän SINUN AIVOTTOMAN pitäisi pikkuhiljaa käsittää, mitä TODELLA TAPAHTUU. Poikkeuksetta kaikki alle 15 000 € vuodessa tienaavat maksavat kaikkiaan veroja(tulovero, alv, polttoainevero, sähkövero, autovero jne...) yli 50 %, kun taas monet yli miljoona euroa tienaava maksavat helpsti alle 5 %. JA TÄMÄ ON PUHDAS FAKTA Jyrki KataLOISEN ja kokoomuspolitiikan seurauksista.


      • näin on näreet
        ET tajua mitään!!! kirjoitti:

        HAHA. Eräskin lääkärikesus teki v. 2011 voittoa 35 miljoonaa euroa. Voitot jaettiin omistajille veroparatiisien kautta, jolloin veroja maksettiin koko summasta 1,5 %. Ja kun veronkierto nousi medioissa esille, sanoivat firman johtajat, että kaikki suuria voittoja tekevät suomalaiset yritykset toimivat siten.

        Joten eiköhän SINUN AIVOTTOMAN pitäisi pikkuhiljaa käsittää, mitä TODELLA TAPAHTUU. Poikkeuksetta kaikki alle 15 000 € vuodessa tienaavat maksavat kaikkiaan veroja(tulovero, alv, polttoainevero, sähkövero, autovero jne...) yli 50 %, kun taas monet yli miljoona euroa tienaava maksavat helpsti alle 5 %. JA TÄMÄ ON PUHDAS FAKTA Jyrki KataLOISEN ja kokoomuspolitiikan seurauksista.

        Jonkun Himasen pitäisi tehdä tästä tutkimus. Se kyllä kertoisi totuuden kryptisessä diipadaapa muodossa.


    • Rakkausministeriö

      Ole onnellinen! Hymyile!

      Pakko se on uskoa kun meedia näin kertoo...

      • Näin se vain on

        Kun paskasakki netissä julistaa olevansa onnettomia surkimuksia pitää sen koskea myös suurinta osaa kansasta. Tuo porukka ei voi sitä mitenkään hyväksyä että suurin osa suomalaisista on onnellisia kun he rypevät itsesäälissä.


    • eipropagandaa

      Hys hiljaa! Kyllä media tietää että Suomi on maailman onnellisimpien ihmisten maa. Lisäksi ei meillä oikeasti ole köyhiä ja työttömiäkin on vain omasta halusta laiskuudesta. Lisäksi vanhukset voivat täydellisesti ja hoito maailman parasta. Pikku säästöt ja poliittiset päätöksemme parantavat varsinkin muka köyhien asemaa. Lamaakaan ei ole olemassa ja kaikilla yrityksillä menee superhyvin.

    • oma ajatukseni

      "Kyllä onnellisuus on vain omasta itsestä kiinni."

      Ei aina näin. Se mitä koet lapsuudessasi, nuoruudessasi voi määritellä aika paljon aivokemiaasi myös aikuisuudessa. Väärin kohtelu, huono kohtelu luo tietyt varaukset mielen maailmaan...
      Kaikki ei ole vain sormia napsauttamalla muutettavissa. Ihmisen mielenmaailmassa on kyse laajemmasta kokonaisuudesta, koko elämän mittaisesta kokemuksesta.

    • ghjbmnmnbmn

      En usko Suomen olevan onnellinen kansa.
      Näitä tutkimuksia on jatkuvasti kaikkiin suuntiin. Välillä on testejä, joiden mukaan suomalaiset ovat masentuneimpia ja sitten vastaavasti tälläisiä, joiden mukaan suomalaiset ovat onnellisia. Ja se % oli muuten 87 eikä 75, joka tarkoittaa sitä, että pyöristettynä ainoastaan 1 kymmenestä on "epäonnellinen", johon en kyllä usko kun katson suomalaisten surumielisiä ja hymyttömiä kasvoja.

    • aha?

      En viitsi lukea ketjun ihmisten "paskasakiksi"-herjaajien puheita tästäkin ketjusta, jollaisia osa kommenteista. Alkais liikaa v*tuttaa, kun oma perhe mulle ainakin maksoi fyysisen sairauden kesken korkeakouluopintoja kohdatessa aikoinaan elannon ilman yhteiuskunnan edes peruselämistukia kattavasti monta vuotta ja että kun vielä ollaan tällä paskapalstalla sillä tavalla, että muka p*skasakkia on vai pienituloiset rehdit ja näiden hyvätuloiset perheet, jotka Suomessa maksaa, ettei pienituloiset läheisensä kuole nälkään.

      Mun mielestä "paskasakkia" on korkeintaaan sellainen nettiin kirjoittava sakki, joka haukkuu näillä nimettömillä Suomi24-palstoilla - nimettömyys kun sen sallii heille valitettavasti- tavallisia ihmisiä. En usko, että kenenkään asiat olisi niin huonosti, etä kauna tai kateus pitäisi taviksiin veronmaksajiin kohdentaa, kuten natsiluuserit tekee tässä Suomi24-keskustelussa. On se tietysti totta, että pienitulosiet tai tuilla eläjät ei olisi hengissä ilman omaa lähipiiriään tai sukuaan nyky- Suomen politiikalla, mutta että jos siitä vielä pitää kateellinen ollla, niin voi juma. Ja outoa, että juuri luuserit kaikkein eniten ihailee kaikkia veroparatiisihuijareita tai määkyviä omähyväisiä persukansanedustajia, missä just ja just linnatuomion välttänyt vaikka joku Hakkarainen, että sille maksetaan palkkaa tyhmien (kusipäiden!!) toimesta siitä, että se sanoo kuinka voisi sorsia tätä omaa kansaansa. Saanko oksentaa, persut?!

      Onnellisuus tarkoittaa yhdelle yhtä, toiselle toista. Yhdelle se tarkoittaa sitä, että saa syödäkseen ja on rehti ja asiansa hoitava ja kunniallinen vaikkakin jos olisi köyhäkin ja että omat läheiset voi hyvin, jollekin toiselle se tarkoittaa sitä, että pitäisi saada Lamborghini veronmaksajien rahoista. Kullakin oma moraalinsa ja käsityksensä. Suurin osa suomalaisista on taviksia. Asiansa hoitavia, kunnon porukkaa - itse ainakaan en koskaan ole tuntenut yhtäkään luuseria tai rikollista, joka olisi materian perässä tai hyötymässä niistä jotka kantaa tätä yhteiskuntaa, eli rehdit.

    • erghethweth
    • ööööööps

      jos työttömillä on asiat niin hyvin niin irtisanokaa prkl työn orjat itsenne sitten.

    • Garlsson

      Hyvinhän meillä menee. Mutta kauppa se kannattaa. Ostettiin ilmaa saksasta kännyverkkohyymassa. Viranomaisverkko myytiin länteen ja sitähän tarvittaisiin kotonakin, hälyajot myöhästelee tuntitolkulla.

      Ei rakennettu laajakaistaa, länsinaapurissa rakennettiin - täällä moista ihmeteltiin. Rautaruukkikin myytiin, no mitä sillä olisikaan tehty, eihän osattu käyttää kannattavasti. Mitähän seuraavaksi? Keskeneräinen ydinvoimala myyntiin? Hyvin ne siellä Ruohtissa pärjäävät.
      Mekin ihan matkimalla pärjättäis. Oltais ähän jäljessä kyllä, mutta vähemmän kuin nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe