Nokian ex-johtaja käyttää harvinaisen kovaa kieltä Jari Sarasvuon yrityksestä jolla Sarasvuo on tehnyt miljoonien omaisuuden itselleen:
"Entinen Nokian muotoilu- ja innovaatiojohtaja Juhani Risku lyttää Jari Sarasvuon Trainers' House -valmennusyhtiön täysin maanrakoon. Riskun mukaan TH:n liiketoimintamalli on suora kopio Brian Tracyn amerikkalaisesta bisnesuskonnollisesta hurmosliikkeestä.
- Tämän pohjalta on sittemmin kirjoitettu kirjat Sisäinen sankari (Cookbook), Sisäinen sankari Bible ja nyt lienee menossa Sisäinen sankari for Dummies, Risku kirjoittaa Uuden Suomen blogissaan.
Riskun mukaan TH:n tarinan ongelma on se, että se on liian vähän.
- Tarina on sepite, ei-tosi ja toimii vain silloin, kun vastaanottaja on joko tyhmä, arvostelukyvytön tai rikas moukka, Risku lataa.
- Keskinkertaiset johtajat ovat koettaneet innostaa keskinkertaisia työntekijöitä, ensin pallomerellä, sitten Trainers’ Housen uskontopaatoksella. Uskonto sen vuoksi, että yhtiöllä on tarjolla oppirakenne, joka perustuu yhden saarnaajan lauseisiin, Risku päästelee.
Riskun mukaan TH:n tarina on enää ”niskalaukausta vailla”.
- Trainers’ House on lopulta puhe-, uskottelu- ja selittelykulttuurin kukkanen. Nykyisin selittely jatkuu Sarasvuon muussa julkisessa toiminnassa, johon hän toki on valmistautuneempi ja uskottavampi kaiken kokemansa jälkeen. Mutta Trainers’ House on niskalaukausta vaille valmis tarina.
Riskun mukaan TH toimii alalla, jossa asiakasyritykset joutuvat itse miettimään ratkaisunsa liiketoimintaan. Poppamiehiä ei tarvita.
- Trainers’ House voisi viisaana yhtiönä antaa ainoan konsulttineuvon, joka pätee vaikeuksissa olevaan yhtiöön: erottakaa ylin johto ja kaikki epäpätevät henkilöt ja korvatkaa heidät huippuhenkilöillä, joita on maksimissaan kolmasosa irtisanotuista. Tästä neuvosta voisivat Trainers’ House ja konsulttiyhtiöt velottaa miljoonia ja sen jälkeen pysyä itse pois hölmöilyineen.
Trainers’ House on syöksykierteessä sen vuoksi, että pellekonsultteja ei enää tarvita.
- Trainers’ House on syöksykierteessä sen vuoksi, että pellekonsultteja ei enää tarvita. Kaiken lisäksi Trainers’ Housen henkilökunta ei enää usko koko pelleilyyn, kuten eivät sen asiakasyrityksetkään. Trainers’ Housella ei ole mitään sellaista substanssia, joka hyödyttäisi asiakkaita ja liike-elämää, ja se on jo näkynyt tilauskannassa. Omat pääomistajatkin myyvät osakkeitaan ennen kuolemaa.
TH ilmoitti joulun alla rahoitusjärjestelyistä, joiden tarkoituksena on vahvistaa heikoissa kantimissa olevan valmennusyhtiön rahoitusasemaa."
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288637513066.html
Sarasvuon firma haukutaan maanrakoon
15
748
Vastaukset
- Sarasvuo on yhdessä
Kataisen, Urpilaisen ja Arhinmäen kanssa yksi valtakunnan vastenmielisimpiä henkilöitä.
- tai kalkkuna
Onkos Varasvuo henkilöksi luokiteltava, mielestäni se on apina.
- Näin on
Kateellisten kitinää sillä Sarasvuo on luonut miljoonaomaisuuden tyhjästä, tehkää perästä jos osaatte!
- Täytyy kyllä olla
tai kalkkuna kirjoitti:
todella ääliöitä niiden firmojen johtajat jotka tommoseen vedätykseen lähtee mukaan.
- Kaikkia ei ole
Näin on kirjoitti:
Kateellisten kitinää sillä Sarasvuo on luonut miljoonaomaisuuden tyhjästä, tehkää perästä jos osaatte!
luotu huijaamaan ihmisiä.
- Ulkonäöstä päätellen
tai kalkkuna kirjoitti:
jonkinlainen ristisiitos.
- Monet lahkolaiset
Näin on kirjoitti:
ovat luoneet aivan samoilla menetelmillä eli mitä paksumpaa_paskaa puhutaan sitä paremmin se uppoaa yksinkertaisiin ihmisiin.
- työllinen nuori
On varman ihan sairaan noloo työskennellä jossain trainers housessa jonkun Sarasvuon alaisena.
Ainakin meidän firmassa kyseinen firma on suuri naurun ja pilkan aihe.- Meiltä meinasivat
lähettää porukkaa sen aivopesuun mutta kun mahdollista hyötyä tutkittiin niin niiden kurssien katsottiin olevan pelkkää rahantuhlausta.
- Hyvä Jari!
"Trainers’ Housen (TH) perustaja Jari Sarasvuo vastaa täysillä Nokian ex-pomon kritiikkiin, jonka mukaan TH:n tarina on enää "niskalaukausta vailla". Erityisen pahoillaan Sarasvuo sanoo olevansa puhallusväitteistä: "Täysin poskettomia."
- Trainers’ House (TH) on 23 vuotta toiminut ja palkittu yhtiö. Sen työntekijät ja asiakkaat eivät ansaitse tällaista pilkkaa. Tämä kritiikki on täysin epärelevanttia, koska hän ei tiedä, mistä puhuu.
Näin sanoo valmennusyhtiön perustaja, pääomistaja ja hallituksen jäsen Jari Sarasvuo.
On kulunut muutama tunti siitä, kun entinen Nokian muotoilu- ja innovaatiojohtaja Juhani Risku kirjoitti Uuden Suomen blogissaan, että TH:n myymät valmennuspalvelut yrityksille on esimerkki bisnesuskonnollisesta hurmosliikkeestä, joka ”toimii vain silloin, kun vastaanottaja on joko tyhmä, arvostelukyvytön tai rikas moukka.”
- Keskinkertaiset johtajat ovat koettaneet innostaa keskinkertaisia työntekijöitä, ensin pallomerellä, sitten Trainers’ Housen uskontopaatoksella, Risku latasi.
Hän ennustaa yhtiölle nopeaa loppua ja sanoo, että TH:n tarina on enää "niskalaukausta vailla".
Juhani Risku ennustaa Jari Sarasvuon yhtiölle nopeaa loppua ja sanoo, että TH:n tarina on enää niskalaukausta vailla.
Juhani Risku ennustaa Jari Sarasvuon yhtiölle nopeaa loppua ja sanoo, että TH:n tarina on enää niskalaukausta vailla.
- Trainers’ House on lopulta puhe-, uskottelu- ja selittelykulttuurin kukkanen, hän tiivisti kritiikkinsä.
Valmennusyhtiön joulun alla tekemää rahoitusjärjestelyä Risku kuvaa ”puhallukseksi, jolla muutamat johtajat saavat bonuksensa ja yhtiö voidaan poistaa elävien kirjoista.”
TH ilmoitti joulun alla 1,5 miljoonan euron rahoitusjärjestelyistä, joiden tarkoituksena on vahvistaa heikoissa kantimissa olevan yhtiön rahoitusasemaa.
- Risku tuntee tätä asiaa vielä huonommin kuin hän tuntee Nokian asiat. Tällä kertaa hänellä on vieläkin heikompi asian hallinta puumattakaan moraalisista, Sarasvuo kommentoi Ilta-Sanomille."- Hyvä Jari!
"Risku tuntee tätä asiaa vielä huonommin kuin hän tuntee Nokian asiat.
Erityisen pahoillaan Sarasvuo sanoo olevansa Riskun puhallusväitteistä.
- Olen hakannut omista rahoistani toistakymmentä miljoonaa euroa suojellakseni tätä yritystä, sen työntekijöitä ja sen velkojia. En saa tätä rahaa yhtiöstä takaisin missään muussa tilanteessa kuin siinä, että olemme ensin maksaneet kaikki muut velvoitteemme ja menestyneet pitkään nykyistä korkeammalla tasolla.
Uusimmassa rahoitusjärjestelyssä Sarasvuo sijoitti yhtiöön 850 000 euroa.
- Ymmärtäen, että se on merkittävä riski. Henkilökunta laittoi 175 000 euroa. Sitten siellä on yhtiön kaksi muuta pääomistajaa, hallituksen puheenjohtaja Arne Aktan ja menestynyt ja palkittu yrittäjä Jarmo Hyökyvaara. He laittoivat molemmat 75 000 euroa kumpikin. Lisäksi olen luvannut vielä ehdollisena 300 000 sen saman riskin alle.
- Eli kun Risku kirjoittaa, että henkilökunta ei enää usko koko pelleilyyn... Voi vitsi, siellä on hienoja ihmisiä, jotka tekevät hienoa työtä satojen asiakkaiden kanssa, Sarasvuo sanoo.
"Olen tehnyt 7 vuotta suolakaivostyötä ilman rahapalkkaa"
Sarasvuon ampuu alas myös Riskun väitteet siitä, että rahoitusjärjestelyllä turvataan johdon bonuksia.
- Johtajat sijoittivat saman riskin mukaan kuin minäkin. Jos jostain syystä yhtiö ei selviytyisi velvoitteistaan, tämä puolitoista miljoonaa euroa menisi.
- Tämä nykyinen johto on itse asiassa pelastanut tämän yrityksen. Itse en johtajana pystynyt samaan.
Sarasvuo korostaa, että TH on liikevaihdon rajusta pudotuksesta huolimatta pystynyt maksamaan alunperin 34 miljoonan euron lainansa niin, että yhtiöllä on nettovelkaa enää muutama miljoona euroa. Sekin on tosin paljon yhtiön liiketoiminnan nykyiseen kokoon ja kannattavuuteen nähden. Tammi-syyskuussa TH teki 7,3 miljoonan euron liikevaihdolla 0,1 miljoonan operatiivinen liikevoiton.
Kertoessaan rahoitusjärjestelyistä TH on ilmoitti, että viimeisellä vuosineljänneksellä operatiivinen liikevoitto ennen kertaluonteisia eriä tulee olemaan positiivinen.
- Olemme hoitaneet velvoitteemme, mutta emme olisi hoitaneet niitä, ellen minä olisi laittanut sinne omia rahojani. Olen lisäksi tehnyt yhtiössä 7 vuotta suolakaivostyötä ilman rahapalkkaa sillä motiivilla, että sillä maksetaan ihmisten palkkoja, vuokria ja lainanlyhennyksiä.
Sarasvuo kuvaakin Riskun kritiikkiä moraaliseksi moitteeksi, joka perustuu täydelliseen valheeseen.
Jos pyytää kusetuksen varjolla 100 miljoonaa euroa arvostelukykyisiltä ihmisiltä, niin arvaa saako?
Miten vastaatte siihen, että Risku vertaa TH:n valmennustoimintaan uskontoon?
- Jos tuhannet yritykset ostaa, yritykset, joiden joukossa on kansainvälisesti arvostettuja liikkeenjohtajia... Ne ovat erittäin vaativia. Ei sitä kyllä oikeasti millään huuhaalla pysty tekemään. Jos pyytää kusetuksen varjolla 100 miljoonaa euroa arvostelukykyisiltä ihmisiltä, niin arvaa saako? Täysin posketon väite.
Minkä arvelette olevan Riskun motiivi?
- Niin, ei hän vastaavaa tehnyt esimerkiksi Tiimarista, joka sentään on mennyt konkurssiin. Hän ajaa omaa etuaan. Hän ampuu hillittömällä tykillä pientä pulassa olevaa pörssiin eksynyttä yhtiötä.
- Tällaiset kaverit, kun niillä ei ole oikein mitään annettavaa maailmalle, ne miettii, kenen elämäntyössä, kenen maineessa, kenen pyrkimyksissä, minä voisin vielä vähän loisia. Ei ole ihme, että hän ei ole pärjännyt työelämässä."
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288637519423.html - Kuules nyt Jari
Hyvä Jari! kirjoitti:
"Risku tuntee tätä asiaa vielä huonommin kuin hän tuntee Nokian asiat.
Erityisen pahoillaan Sarasvuo sanoo olevansa Riskun puhallusväitteistä.
- Olen hakannut omista rahoistani toistakymmentä miljoonaa euroa suojellakseni tätä yritystä, sen työntekijöitä ja sen velkojia. En saa tätä rahaa yhtiöstä takaisin missään muussa tilanteessa kuin siinä, että olemme ensin maksaneet kaikki muut velvoitteemme ja menestyneet pitkään nykyistä korkeammalla tasolla.
Uusimmassa rahoitusjärjestelyssä Sarasvuo sijoitti yhtiöön 850 000 euroa.
- Ymmärtäen, että se on merkittävä riski. Henkilökunta laittoi 175 000 euroa. Sitten siellä on yhtiön kaksi muuta pääomistajaa, hallituksen puheenjohtaja Arne Aktan ja menestynyt ja palkittu yrittäjä Jarmo Hyökyvaara. He laittoivat molemmat 75 000 euroa kumpikin. Lisäksi olen luvannut vielä ehdollisena 300 000 sen saman riskin alle.
- Eli kun Risku kirjoittaa, että henkilökunta ei enää usko koko pelleilyyn... Voi vitsi, siellä on hienoja ihmisiä, jotka tekevät hienoa työtä satojen asiakkaiden kanssa, Sarasvuo sanoo.
"Olen tehnyt 7 vuotta suolakaivostyötä ilman rahapalkkaa"
Sarasvuon ampuu alas myös Riskun väitteet siitä, että rahoitusjärjestelyllä turvataan johdon bonuksia.
- Johtajat sijoittivat saman riskin mukaan kuin minäkin. Jos jostain syystä yhtiö ei selviytyisi velvoitteistaan, tämä puolitoista miljoonaa euroa menisi.
- Tämä nykyinen johto on itse asiassa pelastanut tämän yrityksen. Itse en johtajana pystynyt samaan.
Sarasvuo korostaa, että TH on liikevaihdon rajusta pudotuksesta huolimatta pystynyt maksamaan alunperin 34 miljoonan euron lainansa niin, että yhtiöllä on nettovelkaa enää muutama miljoona euroa. Sekin on tosin paljon yhtiön liiketoiminnan nykyiseen kokoon ja kannattavuuteen nähden. Tammi-syyskuussa TH teki 7,3 miljoonan euron liikevaihdolla 0,1 miljoonan operatiivinen liikevoiton.
Kertoessaan rahoitusjärjestelyistä TH on ilmoitti, että viimeisellä vuosineljänneksellä operatiivinen liikevoitto ennen kertaluonteisia eriä tulee olemaan positiivinen.
- Olemme hoitaneet velvoitteemme, mutta emme olisi hoitaneet niitä, ellen minä olisi laittanut sinne omia rahojani. Olen lisäksi tehnyt yhtiössä 7 vuotta suolakaivostyötä ilman rahapalkkaa sillä motiivilla, että sillä maksetaan ihmisten palkkoja, vuokria ja lainanlyhennyksiä.
Sarasvuo kuvaakin Riskun kritiikkiä moraaliseksi moitteeksi, joka perustuu täydelliseen valheeseen.
Jos pyytää kusetuksen varjolla 100 miljoonaa euroa arvostelukykyisiltä ihmisiltä, niin arvaa saako?
Miten vastaatte siihen, että Risku vertaa TH:n valmennustoimintaan uskontoon?
- Jos tuhannet yritykset ostaa, yritykset, joiden joukossa on kansainvälisesti arvostettuja liikkeenjohtajia... Ne ovat erittäin vaativia. Ei sitä kyllä oikeasti millään huuhaalla pysty tekemään. Jos pyytää kusetuksen varjolla 100 miljoonaa euroa arvostelukykyisiltä ihmisiltä, niin arvaa saako? Täysin posketon väite.
Minkä arvelette olevan Riskun motiivi?
- Niin, ei hän vastaavaa tehnyt esimerkiksi Tiimarista, joka sentään on mennyt konkurssiin. Hän ajaa omaa etuaan. Hän ampuu hillittömällä tykillä pientä pulassa olevaa pörssiin eksynyttä yhtiötä.
- Tällaiset kaverit, kun niillä ei ole oikein mitään annettavaa maailmalle, ne miettii, kenen elämäntyössä, kenen maineessa, kenen pyrkimyksissä, minä voisin vielä vähän loisia. Ei ole ihme, että hän ei ole pärjännyt työelämässä."
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288637519423.htmlihan turhaan sä tänne tuut tota sontaas jauhamaan ei täällä kukaan usko että sun firman antama aivopesu olisi hintansa arvoista.
- kurssilla ollut
Tämähän on yritysjohtajie syy. Miksi antavat kusettaa itseään paskan
jauhamisella.
Sehän on täyttä Amerikkalaista puppua mitä noilla luennoilla kuulee.
Kaikkeen sitä rahaa pannaan- Tätä mieltä
Sarasvuo on yritystään pyörittänyt yli 20 vuotta ja tehnyt sillä miljoonien omaisuuden. Te kaikki kateelliset ja kaunaiset raukat, tehkää perässä jos osaatte!
Aivan uskomaton väite että joku pystyisi yli 20 vuotta kusettamaan fiksuja ja arvostelukykyisiä ihmisiä. Vain joku tyhmä persu tai sosialisti voi sellaista väittää!
- Sarasvuo on nero
On pelkästään puhumalla saanut ihmiset luovuttamaan hänelle miljoonia!
Siinä on romaanikerjäläisellä oppimista kerjäämistekniikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241