Instrusta sain Omronin parhaan mittarin 140e. Ei kannata ostaa netiltä
parin kympin ratskuja.
Ostin verenpainemittarin
8
92
Vastaukset
- sutjakka-saara
Samoja mittareita saa paljon halvemmalla , markettien tarjouksissakin on.
Oikeastas melko tarpeeton väline verenpainemittari on tavalliselle taaville tai tanjalle. Korkea verenpaine kyllä ilmoittaa monin oirein, huimauksena tai muuten, ettei kaikki ole ihan kohdallaan.
Sensijaan vaaka on hyvä väline monille tyypeille kuten meikäläisille, joiden painonnousua on työlästä pitää hallinnassa.
Osasin jättää päivätarjonnasta kahvileivät kokonaan pois, koska niiden nauttiminen lähti nostamaan painoa liikaa.- L - L
Eipä ilmoittanut oireita! 188 / 117 paineet olivat täysin huomaaamattomina!
Olin 50v eikä jännittäminen ollut ratkaiseva tekijä.
Huono nukkuminen, työstressi ( jousuin irtisanomaan 30% porukasta ), lauantai tissuttelu ja epäterveellinen työpaikkaruokailu. Siinä pääasialliset syyt.
10mg Ramiprill lääkityskään ei pudottanut arvoja siedettävälle tasolle.
Sen tekivät töissäkäymisen lopettaminen ja elämäntapamuutokset.
Painoni pysyi samassa. - '¨.,-
L - L kirjoitti:
Eipä ilmoittanut oireita! 188 / 117 paineet olivat täysin huomaaamattomina!
Olin 50v eikä jännittäminen ollut ratkaiseva tekijä.
Huono nukkuminen, työstressi ( jousuin irtisanomaan 30% porukasta ), lauantai tissuttelu ja epäterveellinen työpaikkaruokailu. Siinä pääasialliset syyt.
10mg Ramiprill lääkityskään ei pudottanut arvoja siedettävälle tasolle.
Sen tekivät töissäkäymisen lopettaminen ja elämäntapamuutokset.
Painoni pysyi samassa.Hyvä kirjoitus, kaikin puolin. Verenpaineen taustalla on moni tekijä, niin myös sukuperimä.
Kuin diabetes, tietäessään ja halutessaan, voi taistella sen puhkeamista vastaan.
Kuin myös itsehoitaa sairauttaan juuri, kuin sinä osastit tehdä.
Se vain vaatii sisua ja pitkäjäneisyyttä.
Monen on niin helppo ottaa pilleri purkista, ja sitten ei tarvi miettiä, mitä syö.
Ajatellen vaikkapa kihtiä, jonka puhkeamiseen on monta eri syytä.
- --------------------
Paras mittari on sellainen joka tallentaa arvot, näin on helppo seurata lukemia pidemmällä aikavälillä.
verenpainemittarit
kait kaikkii halvimmatkin tallentaa monia arvoja.
Minulla nyt käytössä omia pari ja itsepalveluna mittaan Tk:ssa, neuvolassa, apteeissa tms.
Tarkistan omalla mittarillani saamani toisiin. Ihan kelvollisia mittareita saa jopa 15-20 euron hintaan.Omron on myös, mutta toinen rannemittari toiminut jo kymmenkunta vuotta, mansetti hieman nuhraantunut, mutta lukemat oikeata luokkaa.Tuttuja on nuo lääkärien vieläkin käyttämät "käsinpumpattavat".
- L - L
Paineet, lääkitys, liikunta.
Yksi kesä ei tee pääskyä joten en pysty yleistämään omaa kokemustani mutta muutos yllätti itsenikin.
Vielä 59v olivat paineeni 10mg Ramipril-lääkityksellä selvästi suositusten yläpuolella.
Seurasin niitä säännöllisesti vähintään kerran viikossa.
Aloitettuani puntti-/kuntosalilla 5krt/viikko alkoivat paineeni laskemaan ja vähensin lääkitystä asteittain. 10mg > 5mg > 2,5mg > 0.
Puolessa vuodessa paineeni putosivat ilman lääkitystä, minulle ilmoitettuun tavoitetasoon 120 / 70. Vaihtelua oli hyvin vähän.
5 - 6 treeniä viikossa eikä siihen mahdu yhtään kaljoitteluiltaa!
Syöpäleikkausten aiheuttamat makuukuukaudet söivät lihasta 6kg ja toivat saman verran laardia tilalle aiheuttaen lääkityksen aloittamisen uudelleen. 5mg.
Sanonta "kunto on katoavaista mutta läski ikuista" on oikean suuntainen havainto.
Revohkaa edeltävään kuntoon minulla ei ole paluuta ja nykyään saan taiteilla painelääkettä 2,5mg vai ei!
Yleensä on otettava jos haluan pysyä tavoitetasossa.
Ainakin minulle liikunnalla, n. 10h/viikko ja täysraittiudella, on ollut ratkaiseva merkitys paitsi verenpaineeseen ja kolestroliin, niin myöskin muihin, tärkeiltä tuntuviin elintoimintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237