Sain tossa muutama päivä sitten tietää että minulla on luottotiedoissa lievä maksuhäiriömerkintä. Ihmettelen kovasti tätä sillä olen ollut alle viikon verran 18, joten en ole pystynyt ostamaan luotolla tai laskulla yhtään mitään alaikäisenä. En ole saanut sakkoja tai vastaavia ikinä. Eikä minulle ole tullut tästä luottotietojen menettämisestä tai mahdollisesti maksamatta jääneestä laskusta mitään postia kotiin. Mitä käytännössä tarkoittaa lievä merkintä? Onko mahdollista tilata osamaksulla, tai saada esim. Kotivakuutus? Koska merkintä poistuu?
Lievä maksuhäiriömerkintä
3
805
Vastaukset
- ikävä juttu....
Jos et ole matkustanut pummilla ja jättänyt sakot maksamatta etkä muutakaan niin kannattaa keskustella aiheesta vanhempiesi kanssa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun vanhemmat moiseen syyllistyvät. Voi myös johtua maksamattomista puhelinmaksuista taikka pahimmassa tapauksessa joku kaveri ottanut puhelimellasi pikavipin tietämättäsi. Epäilen kyllä että jompikumpi vanhemmistasi häiriön takana
- dodgeri
Alaikäisten maksuhäiriömerkinnät johtuvat monesti moposta ja pakollisesta liikennevakuutuksesta, joka unohtuu maksamatta. Toinen nakki ovat hammaslääkärimaksut: kun unohtuu varattu aika käyttämättä, ei mieleen muistu maksaa siitä koituvaa sakkomaksuakaan. Alaikäisyys EI siis ole este saada luottotietojaan pilalle, mutta summat eivät vain ole päätähuimaavia, kuten vippailijoilla.
- Otappa selvää mikä
Katso siis mistä tuo luottotietomerkintä on tullut?
Jos kaveri on ottanut puhelimellasi pikavipin, on hän syyllistynyt rikokseen ja eikös pikavippi myönnetä 18 vuotta täyttäneelle, joten puhelin on täytynyt olla täysi-ikäisen nimissä.
Mutta selvitä siis mistä on tullut ja sitten vasta se onko vanhemmillasi osaa tai ei asiaan.
On niitäkin vanhempia jotka ovat jättäneet maksamatta esim. koulukuvat ja sitten nämä seuraavat lasta siiihen asti kunnes ollaan täysi-ikäisiä.
Tarpeen vaatiessa tee rikosilmoitus ja lähetä kopio luottokunnalle, voit saada kyseisen merkinnän pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3702878Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201569Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan131101Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571017Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28988En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849