Siskonpeti Yle kakkosella on aivan surkea

jeppe2

Eivät naiset osanneet tehdä yhtään parempaa kuin miehetkään. Huonompaa tämä on. Eka jakso oli huono, miten ovat jatkossa, vielä huonompia. Ei naurattanut yhtään, ehkä naishuumorin tarkoitus ei olekaan naurattaa. Mutta mikä sen terkoitus sitten on?

80

4378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syväkurkku

      Ei jotenkin kolahtanut ei. Meniskö harjoituksen piikkiin?
      Katsoin vielä tallenteelta, että jäikö jotain oivaltamatta, mutta vika ei löytynyt siitä.
      Mukana oli yksi YleLeaksin kirjoittajista, Joonas Nordman, niin odotukseni olivat korkeammalla, mutta tais akkavalta päästä yllättämään.
      Sketsin eivät olleet Idealtaan huonoja, mutta toteutus/ohjaus jotenkin onnahti. Raivoisammin esiin todellista naisten keskinäistä kilpailua ja kateutta. Se kolahtaa ainakin miehiin...

    • santtu1

      Kyllä oli todella kökkö siskonpeti. Yhtään ei naurattanut . Krisse Salminen oli ainoa
      hyvä tyyppi kommenteineen. Vaihdetaan kanavaa kun tulee seuraava siskonpeti.
      Kaikenlaisia ohjelmia sitä tehdäänkin.Muutenkaan televisiosta ei tule hauskoja ohjelmia enää niinkuin ennen.Pitänee siirtyä kuuntelemaan enemmän radioa

    • heiskari

      Katsojan aliarvioimista sanon minä. Yksikään juttu ei naurattanut mutta jotenkin osasin odottaakkin tätä. Se ei vielä riitä että on keskenään hauskaa.

      • ,.-,.-

        Nykyisillä "hupiohjelmilla" on sama teema.
        Voi kun meitä näyttelijöitä nauratti.


      • parantamista
        ,.-,.- kirjoitti:

        Nykyisillä "hupiohjelmilla" on sama teema.
        Voi kun meitä näyttelijöitä nauratti.

        Se on varmaan tarkoituskin. Et näyttelijöillä on hauskaa. Viis katsojista.
        Mutta ei se alku aivan huono ollut. Pitää toivoa että paranee...


      • 1987

        "Se ei vielä riitä että on keskenään hauskaa."

        1


    • kässäri

      Kätevä emäntä oli ihan hauska sarja. Ilmeisesti tätä yritetty matkia mut korkeampi tasoisena...Sääli jos tosta ei parane koska kyllä sit laskee noidenkin muijien taso.
      Kässäristähän kaikki on kiinni, ei riitä se että yhden vitsin on saanut onnistumaan.
      Paras vitsihän on sellainen et katsojakin joutuu hiukka miettimään et mikä tässä oli jutun pointti. Harva kässäri sen hallitsee.

    • Ihan fiasko!

      En minäkään löytänyt mitään komiikkaa siskonpedistä.Surkea oli.Eikä se moneen kertaan eri ohjelmissa nähty Krisse Salmisen itsensäkehuskelu, samoin ilmein ja äänenpainoin jaksa kiinnostaa ketään loputtomiin.Eikö neidillä ole todellakaan muuta tapaa yrittää viihdyttää?Vai onko niin rakastunut omaan tyyliinsä?
      Pirjo Heikkiläkin olisi voinut pysyä, olen niin hauska, mutta mulla se pokka pitää, en naura tyyleineen, vain siellä hyvissä ja huonoissa uutisissa.

      • just opinion.

        Kalpea pula- ajan "Ponille kyytiä"-wannabee.

        Kätevä emäntä oli ihan huippu.


    • rfrfrfrfrfrfrfrfrfrf

      ...miksi sitä pirjo heikkilää sanotaan koomikoksi tai näyttelijäksi?ja ne muut ämmät kans???ottasivat mallia mm:ritva valkama siiri angerkoski pirkko mannola leni kataja mirjami kuosmanen eeva limanen tiina lymi merja larivaara kristiina elstelä,noin aluksi.puhutaan sitten näyttelemisestä ja koomikon hommista...

      • Ei onnistu

        Tai ottaisivat mallia, vaikka Ulla Tapanisesta.Mutta kun päteä pitää jokapaikassa, vaikka ei niin lahjoja olisikaan.Kuten ketjussa mainittiinkin.Nykyään viihde on sitä, että tekijät ja näyttelijät saa viihdyttää itseään, ei niinkään katsojia.Krisse Salminen ja muut ohjelman naiset sopivat yhtä vähän koomikoiksi, kuin Tapio Suominen.Joka sentään ymmärsi luopua kyseisestä hommasta.


      • peti pedattu
        Ei onnistu kirjoitti:

        Tai ottaisivat mallia, vaikka Ulla Tapanisesta.Mutta kun päteä pitää jokapaikassa, vaikka ei niin lahjoja olisikaan.Kuten ketjussa mainittiinkin.Nykyään viihde on sitä, että tekijät ja näyttelijät saa viihdyttää itseään, ei niinkään katsojia.Krisse Salminen ja muut ohjelman naiset sopivat yhtä vähän koomikoiksi, kuin Tapio Suominen.Joka sentään ymmärsi luopua kyseisestä hommasta.

        Puhuttaessa vakavasti koomikoista nyky suomessa, niin ylivoimaisesti lahjakkain ja monipuolisin on Jope Ruonansuu. Jostain Krisse Salmisen "mää oon maailman ihanin"komiikasta tai Pirjo Heikkilän yhden ilmeen pokerinaamakomiikasta on vielä jonkin verran matkaa tuontasoiseen taitolajiin mitä esim Jope edustaa.

        Tasoituksena Salminen ja Heikkilä ovat huomattavasti kauniimpia kuin Jope. Todellisia kaunottaria.

        Naiskoomikot taitavat olla aika uusi juttu vielä meillä, toivottavasti siskonpetiläiset jatkavat viihteen tekemistä ihan omilla upouusilla jutuillaan niin sitä olisi mahtava katsoa.
        Keksivät varmasti vielä vaikka mitä kun vauhtiin pääsevät.


      • Voi herranjestas sentään sinua; keitähän ovat Leni Kataja ja Eeva Limanen - luulin tuntevani vanhan hyvän ajan näyttelijättäret..


      • asssssssss
        peti pedattu kirjoitti:

        Puhuttaessa vakavasti koomikoista nyky suomessa, niin ylivoimaisesti lahjakkain ja monipuolisin on Jope Ruonansuu. Jostain Krisse Salmisen "mää oon maailman ihanin"komiikasta tai Pirjo Heikkilän yhden ilmeen pokerinaamakomiikasta on vielä jonkin verran matkaa tuontasoiseen taitolajiin mitä esim Jope edustaa.

        Tasoituksena Salminen ja Heikkilä ovat huomattavasti kauniimpia kuin Jope. Todellisia kaunottaria.

        Naiskoomikot taitavat olla aika uusi juttu vielä meillä, toivottavasti siskonpetiläiset jatkavat viihteen tekemistä ihan omilla upouusilla jutuillaan niin sitä olisi mahtava katsoa.
        Keksivät varmasti vielä vaikka mitä kun vauhtiin pääsevät.

        Jos se naisten huumori on tarkoitettu naisille ja on erilaista kuin miesten huumori.
        Ehkä eivät miehet ymmärrä naisten juttuja. Luin niin hätäisesti tätä, etä en osaa sanoa ovatko kirjoittajat miehiä vai naisia tässä ketjussa.


    • 21v.

      katoin kaverin kanssa ja molemmat nauro melkein joka jutulle. onkohan haukkujat vähän vanhempaa polvea kuin me, ettei tajua vitsejä.

    • miksu3

      Kätevä Emäntä ja Kumman Kaa ovat edelleen parhaimpia naiskoomikkaa mitä telkkarissa on esitelty.Yksikään näistä sketseistä tai vitseistä ei naurattanut.

    • nimimerkit1

      Unohtamatta Hynttyyt Yhteen!

    • paljon katsojia

      Katsojia yli 800 000 ? Saa nähä jatkuuko sama ?

      • alamäkeä menee

        Ei ole jatkunut toisella viikolla enää. Katsojia alle 500 000... alamäkeen menee...


    • Jormattaja

      Joo, ehkä katsojia oli paljon mutta kyllä oli mainostettukin. Kriittinen katsoja pitää ohjelmaa Siskonpeti erittäin huonona. Hävetti katsoa, että eivätkö naiset kerta kaikkiaan pysty parempaan. Siskonpetin pahin ongelma lienee se, että siinä ei ollut mitään uutta, ei mitään näkökulmaa. Vai riittääkö uudeksi se, että tekijät ovat naisia. Ennustan, että seuraavissa jaksoissa naisetkin sortuvat nauramaan suomalaisille, jotka elättävät itsensä ja siinä sivussa myös oleskeluyhteiskunnan lorvijat.

    • jeppe2

      TÄTÄ ohjelmaa mainostataan kaikkialla, sanoilla seksielämäni.

      Lapset oli katsomassa IS:n autovideota, niin JOHAN TÄTÄ SAATANAN TUPPIKULLIOHJELMAA MAINOSTETTINI AUTOVIDEON SIJAAN JA SEKSIVIDEO TULI SILMIELLE PERKELEEN SUOKULLLIT

      TÄSTÄ OHJELMATA TEEN ILMOTUKSEN POLIISILLE, KUN ALAIKÄISILLE MAINOSTATAAN K-18 SANAA VAROITTAMATTA ILTASANOMINEN SAATANANAN HOMOSAKKI PERKELE!!!!!!

      VITTU BOIKOTTIIN KOKO PASKA SARJA MENEE AVULANI HWHWHWHWEHEHEHEEHEHEHHEH!

      LOPPU TÄLLE YLEN VERORAHAPASKA SARJALLE HIHHEEEEE ENSI VIIKOLLA PERKELE ADERSSI VETÄMÄÄN

      T. AVAAJA

      • Pläääääh

        YYYÄÄÄhh.
        Silkkaa paskaa.


    • Kiharainen

      Minä ja etenkin mieheni naurettiin ihan kippurassa Siskonpedin sketseille. Parasta suomalaista komiikkaa aikoihin! Lisää tätä!

    • dfds111

      Eipä meno parantunut vaikka kakkoseen mentiin...

      • sekundaa

        Samaa mieltä. Pitkästytti , odotin että paranis, odotin että jokso nyt , vaan ei mitään , ei yhtään naurunpyrskäystä tullut....


      • ettäs kehtaatte
        sekundaa kirjoitti:

        Samaa mieltä. Pitkästytti , odotin että paranis, odotin että jokso nyt , vaan ei mitään , ei yhtään naurunpyrskäystä tullut....

        Myötähäpeä oli ainut tunne mikä heräsi kiukun lisäksi kun tätä tekelettä katsoi.

        Mentiin sieltä missä aita on matalin, eli pissa-kakka huumorilla.
        Se sitten on jumalattoman hauskaa, kun näyttelijä menee vessaan ja
        vetää housut kinttuu ja istuu pytylle! Voi, että naurattaa!

        Sitten sketsiä venytetään loputtomiin, että se kaikkein heikkolahjaisinkin katsoja tajuaa, että tämähän on hauskaa!

        Missä on älykäs, oivaltava huumori? Tällaisella halvalla ja nopesti kyhätyllä "viihteellä" aivokuolleita nauratetaa kanavalla jos toisella.


      • Minä tykkäsin!
        ettäs kehtaatte kirjoitti:

        Myötähäpeä oli ainut tunne mikä heräsi kiukun lisäksi kun tätä tekelettä katsoi.

        Mentiin sieltä missä aita on matalin, eli pissa-kakka huumorilla.
        Se sitten on jumalattoman hauskaa, kun näyttelijä menee vessaan ja
        vetää housut kinttuu ja istuu pytylle! Voi, että naurattaa!

        Sitten sketsiä venytetään loputtomiin, että se kaikkein heikkolahjaisinkin katsoja tajuaa, että tämähän on hauskaa!

        Missä on älykäs, oivaltava huumori? Tällaisella halvalla ja nopesti kyhätyllä "viihteellä" aivokuolleita nauratetaa kanavalla jos toisella.

        Hauskaa ei ole se että näyttelijä menee vessaan ja vetää housut kinttuun ja istuu pytylle, vaan se että nainen uuden miestuttavuuden seurassa jouduttuaan menemään vessaan yrittää epätoivoisesti kätkeä pissimisen äänet, ikään kuin mies ei joka tapauksessa tietäisi mitä siellä vessassa tehdään.

        Se oli minusta hauskaa juuri siksi että se osui ja upposi, olen itsekin noin tehnyt. En tosin tuon naisen perusteellisuudella, mutta hanan olen laittanut valumaan kun olen vessassa ollut. Ja onhan se ihan älytöntä ja siksi niin hauskaa kun sen joku tuolla tavalla liioitellen osoittaa sen älyttömyyden.

        Asun ulkomailla enkä juuri katso Suomen tv:tä (vaikka minulla TVKaista onkin) joten en osaa sanoa onko sarja parempi vai huonompi kuin suomalaiset huumorisarjat yleensä. Mutta nämä kaksi ekaa jaksoa Siskonpetiä katsoin Suomessa joululomalla ollessani ja molemmat naurattivat useamman kerran. Siinä määrin että aion katsoa loputkin jaksot.

        Niin ja mieheni tykkää sarjasta myös. :-)


    • wewerfdgerh

      Ja Krisse Salminen saa tämänkin konseptin pilattua olemuksellaan ja samalla tutulla tyylillään joka ei muutu ei sitten millään koskan ei kykene kuin yhteen rooliin. Jopa Pulttipois oli ja on älykkäämpää huumoria mitä tämä naisenergian kokeellisuus tarjoaa. Typerää alapäähuumoria, kuluneita vitsejä ja Sanna Stellan. Pitääkö tämä naisvaljakko itseään tosi hauskoina? Jos näin on niin ovat hyvin väärässä. Onneksi tulee Kimmo uusintana tämän roskan ja myötähäpeän jälkeen.

      • Tv kiinni

        Lärppä Salmis kiintiö täyttynyt jo aikaa sitten.Ei vaan kestä katsella tuommoista lahjatonta hölmisköä.


    • Pettynyt.

      No ei tuo nyt ollenkaan niin kova ole kuin etukäteen hehkutettiin. Krisse ja hänen maneerinsa ei enää pure ei sitten yhtään, mutta toisaalta ehkä hänen on vaikea esittää mitään muutakaan.....

    • Kiharainen

      Ihan paskaa, nuo seksimainokset. Emme katsoi mieheni kanssak oskaan ttuota paskaa enää.

    • Opetfkini

      Terkoitus. Juntti opettele aakkoset, saatanan nobody.

    • Ponit saavat kyytiä

      Sketsit muistuttavat turhankin paljon englantilaista Ponille kyytiä -ohjelmaa, väittäisin, että ihan yks yhteen. Harmi.

    • Ylen ohjelmat on tuollaista täyttä paskaa!

    • ihaaaan ok

      ihan katottava sarja, ei parasta mahdollista huumoria, mutta ihan ok.

    • moonii

      Thank god joku muukaan ei tykkää siitä sarjasta! Tuntuu, että kaikki vaan kehuu ja hehkuttaa kyseistä sarjaa. Voin myöntää että eka jakso oli ihan ok ja parissa seuraavissakin on ollut ehkä yksi kohta joka on saanut aikaan pienen, naurahduksen kaltaisen, hymähdyksen. Viime jaksoakin katottiin poikaystävän kanssa melkeen kokoajan hiljaa ja ohjelman loputtua todettiin että siinä oli taas tätä suomikomediaa parhaimmillaan.

    • IhmeLynkkausmieliala

      Hei nyt tosikot for real, ihan huikea sarja! Etenkin Lahtinen ja Heikkilä loistavat lahjakkuudellaan. Pisteet Ylelle.

    • vitsimestari

      Naisten tekemä huumori on aina paskaa.

    • buahhaaaahhaa

      Siis mun mielestä varsin hyvää huumoria! Odotan joka jaksoa :D Samanlainen kun se englantilainen ponille kyytiä-sketsisarja, hirmu hyvä. Samanlaista älyvapaata huumoria tässäkin.

      Krisse Salminen ei tosin miellytä lainkaan, yhden tyylin "näyttelijä" eli bimbo, räpsyttää silmiään ja hymyilee muka nätisti... kuka sitä jaksaa vuodesta toiseen kattoo?

      Pirjo Heikkilästä en hirveemmin ole välittäny stand up-koomikkona mutta nainenhan on aivan loistava komedienne!! :D

      Puhumattakaan näistä kahdesta, Nina Lahtinen ja Sanna Stellan, loistavia!! :)

      Hyvä naiset!!!

    • Syväkurkku

      Neljäs jakso oli jo katselemiskelvollista...
      Ei vaineskaan, se oli aika hyvä. Siinä oli otetta asiaan. Voi tästä vielä kehittyä ihan hyvä.
      Käjet on ristissä ja katse ylös...

      • suomineito2

        Nimenomaan! Itse en ole koko ohjelmaa seurannut, mutta kun nyt yleareenan etusivulla oli linkki sarjan osaan 4, ja kun sketsiohjelman nimi jo oli siskonpeti, niin ajattelin vilasta, mistä kysymys. Aloituskuvassa (ruudussa) pomppi valkeissa vaatteissa 4 naista. Ajattelin, että kysymys on siskoksista kirjaimellisesti. Itselläni on 9 siskoa, ja meillä on aina kovin hauskaa keskenämme. Nyt kun osoittautui, että sarjan naiset ovatkin jossain kohtaa esim. työkavereita, niin asetelma oli mielestäni vielä sitä herkullisempi. Eli tulee ne kateilut ym. hyvin esille, naisvaltaisilla aloilla (aina). Ja tulikin.

        Mielestäni tuo jakso oli kerrassaan mainio. Mut kuinkas muuten, feministi kun olen (mutta kiltti sellainen). Jos miehet ovat kokeneet et heitä "pistettiin halvalla" tuossa jaksossa, niin anteeks (muidenkin puolesta), en ite ainakaan halua miehiä halveerata. Mielestäni huumori oli kuitenkin just mainiota esim .seur. seikoissa, ja seur. tavalla:

        Ihan eka tulee mieleen se chealiiderihomma. Että kun ne naiset aikansa peppua pyörittivät, niin sitten Krisse lakonisesti totesi, et "nyt ois meidän vuoro päästä pelaamaan, ja miehet vois tulla viihdyttämään meitä." Asiaa!:D seksististä on mielestäni tuo touhu - ainoastaan kritiikkinä sille.. (tyttöparat kun eivät livessä tajua... no kuka sen niin kokee, kuka ei)

        Toinen oli se juttu, kun sillä eräällä naisella oli alaisinaan vain miehiä, ja sellaisia adoniksia. Niin sehän meni ihan päälaelleen, millaista kohtelua joskus naiset voi kokea työelämässä - niin ihan just toisin päin.

        Sitten se keissi, kun se yks nainen oli burnoutissa ja johti "burnoutprojektia". Ja toinen nainen, kävi pyöräyttämässä vauvan kesken kokouksen oven takana. Ja tuli hetken päästä - esimies kun näytti olevan - vauva kainalossa (käärittynä verisiin ryysyihin!) jatkamaan kokousta kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan: -

        Jotta kertoo mielestäni suomalaisesta SAIRAASTA työmoraalista. Töihin tullaan vaikka pää kainalossa. Ei tiedosteta (hyvin monessa tapauksessa tosielämässä!) omia rajoja. Ehkä tämä tulee siitä, että suuret ikäluokat ovat OMASTA SELKÄNAHASTAAN luoneet meille hyvinvointivaltion - joka oli ja meni. Itse olen huomannut työelämässä aiheutuvan ristiriitaa juuri siitä, että meille nuoremmille ikäpolville ei kaikille työ VÄLTTÄMÄTTÄ ole se ainut juttu elämässä. Voimme olla jopa TERVEELLÄ TAVALLA ITSEKKEÄITÄ - JAKSAAKSEMME. Sillä jokainenhan tietää, että työantaja ei kyllä säästele alaisiaan, ellei ihminen itse tajua, missä omat rajat (ja jaksaminen) menee. Eli mielestäni meitä hoksautettiin myös jotain tällaisesta.

        Vertailun vuoksi: Itse olen ollut Norjassa töissä pian 15 vuotta ja esim. siellä oli aivan eri meininki. Työpaikalla panostettiin henkilöstön viihtyvyyteen. Yleinen käytäntö työpaikoilla oli esim. "fredags kos" (suoraan suomennettuna - perjantai mukava), mikä tarkotti mun työpaikalla (vanhainkoti), että vuorollamme kokattiin jotain lounaaksi kaikille. Arvottiin viinipullo (ketkä halus osallistua, ja lohdutuspalkinto oli myös). Norjalaisten ollessa kyseessä lounas saattoi olla esim. vohveleita vuohenjuustolla ja vadelma/mansikkamarmeladilla. Itse tarjosin joskus Suomen tuliaisina ruisleipää. Kerran tein kaalikeittoa, mikä maistui.:D Rikkainta täs oli mielestäni juuri se, että työpaikan porukka koostui pääosin "nuorisosta" (20-40v) ympäri maailmaa; Taiwanista, Filippiineiltä, Iranista, Afrikan eri maista, Liettuasta, Suomesta.. Monien maiden herkut tulivat tutuiksi. Itse en sittemmin kovin paljon ole matkustanut, mutta tuo parivuotinen oli itselleni Norjassa todellinen matka vieraisiin kulttuureihin..

        Joulupukkihan sain sitten itseoikeutetusti olla eräs joulu osastolla (kun olin töissä), kun olin kerran Suomesta, joulupukin maasta :D

        Ihania nuo muistot! En malttanut olla kertomatta. Jotta että kulttuureissa ja käytänteissä voi olla eroja.. haluan vaan sanoa. (Otettava on toki huomioon, että Norja on öljyllä äkkirikastunut maa. Saa nähdä kuinka pitkään tuo "auvo" kestää. Jotkut norjal. ovat jo spekuloineet sitä, miten käy jos/kun öljy loppuu. He kun ovat päässeet elämässään niin HELPOLLA. Moni siis tiedostaa realiteetit.) Mut mikä neuvoksi meille suomalaisille jatkossa omaa tilannettamme ajatellen..?

        IDEOITA? Haluaisin ohjata keskustelun feminismistä vähän toisille raiteille..


    • Leppävaaran velho

      Ohjelma on onnistunut minua naurattamaan. Tilanne komiikka on vaikea laji suomalaisille jotka eivät osaa itselleen nauraa. Olen samaa mieltä Ponille kyytiä vertauksesta. Olen tähän jopa tyytyväisempi kun mitä odotin etukäteen. Krisse ei ole onnistunut tätä täysin omalla olemuksella pilaamaan.

    • liian vapaat

      Voimakas myötähäpeä. Minua ei naurattanut yhtään. Eikö enää osata mitään oikeasti fiksulla tavalla hauskaa. Miksi rivoudet ovat muka hauskoja. Eivät ne ole. Yksi osallistujista oli niin hauska Stradassa. Miksi hän nyt tekee tuollaista tunnistamatonta moskaa.

      Missään tapauksessa ohjelman ei pitäisi olla lapsille sallittu. Yle hoi!

      Tyhmistä tyhmintä oli se, kun Ylen uutisissa sanottiin ohjelman alkaessa, että naisilla on lupa tehdä ronskimpaa huumoria. Kenen lupa? Yhteiskunnan? En usko. En tunne ketään, jota tuollainen ohjelma ei loukkaa.

      Helsingin Sanomien taso on kanssa mennyt aivan ala-arvoiseksi. Esimerkiksi nyt vastikään Rosa Meriläisen kirjoitus oli syvästi loukkaava. Tavallaan kyllä kansalaiskeskustelua voisi herättää tästä aiheesta, että miksi suomalainen sukupuolimoraali on rapautunut. Televisio ja netti ovat siihen yhtenä syynä. Myös vanhempien ujous kasvattaa lapsiaan tässä aiheessa.

      Miksi jotkut sukupolveni naiset luulevat olevan tyylikästä puhua ja kirjoittaa täysin pidäkkeettömästi? Se vain ei ole kaunista. On sääli, että sukupolvelleni ei annettu kasvatusta ihmissuhteita koskevassa moraalissa. Moni olisi säästynyt murheilta. Toivon nykynuorilta viisaampaa käytöstä. Odottakaa, valitkaa viisaasti, pysykää yhdessä, olkaa uskolliset. Totuus löytyy uskollisuudesta, sanoi filosofi.

      • suomineito2

        Hmm.. asioilla on puolensa ja "puolensa".

        "Miksi jotkut sukupolveni naiset luulevat olevan tyylikästä puhua ja kirjoittaa täysin pidäkkeettömästi?"

        Mikä sitten on pidäkkeetöntä? Itse olen nähnyt siskonpedistä ainoastaan osan 4, ja tänään sitten katsoin jonkun toisen osan, missä aiheena olivat "avoimet suhteet" - ihan vaan sillä katsoin, kun se tuntuu olevan aikamme "kuuma peruna". Eli siis mitäpä itselleni mieleen tulee lähinnä siinä valossa, mitä kyseiset sarjat saavat nyt mieleeni, kun vähän tuumailen... Muuhun en voi ottaa kantaa, koska en muita sarjoja ole nähnyt.

        Mutta jotta että TYYLIKKYYS. On kans joku päivän sana, JOILLEKIN. Itse näen sen, mitä kaiketi pidetään tyylikkyytenä, hienman mitään sanomattomana massatouhuna (keskiluokkaisena kylläkin!). Sitä CASUAL pukeutumista, CASUAL käyttäytymistä - noh, itsestäni se vaikuttaa usein vallan tylsältä ja mielikuvituksettomalta. En halua herjata, vaputensa KULLAKIN olla ja elää haluamallaan tavalla -TOISIA KUITENKAAN LOUKKAAMATTA.

        Itse olen intohimoisesti elämään suhtautuva nuori nainen. TYYLIKKYYS ei kuulu sanavarastooni.:D Ainakaan siinä mielessä, että siinä olisi jotain tavoiteltavaa. Kotinikin on lähinnä kirppis- ja kierrätyskeskuskamasta aikaan saatu, (mielestäni) kuitenkin halittu kokonaisuus. Hieman "mummonmökkitunnelmaa" (ovat jotku sanoneet), kun löytyy räsymattoa ja mummin virkkaamaa perintöpitsiverhoa. Ja värejä! Ehdottomasti kodikas ja viihtyisä (ne on ne mun sanat TYYLIKKYYDEN sijaan.

        Vaatimaton on kaunista. Vaatimattomuus kaunistaa. Vähemmän on enemmän. Mitä se sitten kellekin tarkoittaa.:)

        Mutta samaa mieltä olen siitä, että toki ihmisen ylipäätään hyvä valita viisaasti, pysyä yhdessä (jos parisuhdetta varsinkin ajatellaan) - ja uskollisuus - tottakai!

        Itseään kunnioittaen, ja toisia. Siinä on varmaan se hyvä elämän perusresepti.


      • suomineito2
        suomineito2 kirjoitti:

        Hmm.. asioilla on puolensa ja "puolensa".

        "Miksi jotkut sukupolveni naiset luulevat olevan tyylikästä puhua ja kirjoittaa täysin pidäkkeettömästi?"

        Mikä sitten on pidäkkeetöntä? Itse olen nähnyt siskonpedistä ainoastaan osan 4, ja tänään sitten katsoin jonkun toisen osan, missä aiheena olivat "avoimet suhteet" - ihan vaan sillä katsoin, kun se tuntuu olevan aikamme "kuuma peruna". Eli siis mitäpä itselleni mieleen tulee lähinnä siinä valossa, mitä kyseiset sarjat saavat nyt mieleeni, kun vähän tuumailen... Muuhun en voi ottaa kantaa, koska en muita sarjoja ole nähnyt.

        Mutta jotta että TYYLIKKYYS. On kans joku päivän sana, JOILLEKIN. Itse näen sen, mitä kaiketi pidetään tyylikkyytenä, hienman mitään sanomattomana massatouhuna (keskiluokkaisena kylläkin!). Sitä CASUAL pukeutumista, CASUAL käyttäytymistä - noh, itsestäni se vaikuttaa usein vallan tylsältä ja mielikuvituksettomalta. En halua herjata, vaputensa KULLAKIN olla ja elää haluamallaan tavalla -TOISIA KUITENKAAN LOUKKAAMATTA.

        Itse olen intohimoisesti elämään suhtautuva nuori nainen. TYYLIKKYYS ei kuulu sanavarastooni.:D Ainakaan siinä mielessä, että siinä olisi jotain tavoiteltavaa. Kotinikin on lähinnä kirppis- ja kierrätyskeskuskamasta aikaan saatu, (mielestäni) kuitenkin halittu kokonaisuus. Hieman "mummonmökkitunnelmaa" (ovat jotku sanoneet), kun löytyy räsymattoa ja mummin virkkaamaa perintöpitsiverhoa. Ja värejä! Ehdottomasti kodikas ja viihtyisä (ne on ne mun sanat TYYLIKKYYDEN sijaan.

        Vaatimaton on kaunista. Vaatimattomuus kaunistaa. Vähemmän on enemmän. Mitä se sitten kellekin tarkoittaa.:)

        Mutta samaa mieltä olen siitä, että toki ihmisen ylipäätään hyvä valita viisaasti, pysyä yhdessä (jos parisuhdetta varsinkin ajatellaan) - ja uskollisuus - tottakai!

        Itseään kunnioittaen, ja toisia. Siinä on varmaan se hyvä elämän perusresepti.

        Ai niin ,mut tyylikäs käytös - mitä se on?

        No ei varmasti ainakaan sellaista, mitä ilmeni siinä siskonpedissä osassa 4, kun nuorimies oli tullut suht hienoon ravintolaan (oli ainakin valkoiset liinat) syömään, ja yhtäkkiä oli pöydän ympärillä naisseurue pulputtamassa lauluineen ja (valuvine !) spagetteineen suupielistä. Eihän totta vie se yhtään TYYLIKÄSTÄ ollt, mutta mielestäni ah, just siksi niin HAUSKAA!:D kyllä mua vaan tuppas itsekseni naurattamaan..

        Eli tässä näemme, että huumoria on moneen lähtöön..

        Mutta että jos oikein ollaan loukkaannuttu.. kai voi sitten olla aihettakin jossain kohtaa.. itse en ole tosiaan enempää osioita tuosta siskonpedistä nähnyt..

        Mutta HUOMATKAA IHMISET: siinä oli myös paljon MIEHIÄ tuossa ohjelmassa näyttelijöinä. Eli jonkin sortin tekijöinä ainakin siinä mielessä, että kaikesta päätellen allekirjoittavat ohjelman KOSKA OVAT MOISEEN RYHTYNEET. Joten ei heidän puolesta ainakaan kannata loukkaantua JUURI SEN VUOKSI. Eri asia toki on jos jotku muut miehet ohjelmasta loukkaantuu. Tai naiset miesten puolesta (tai omastaan). Mutta se onkin sitten jo ERI JUTTU.

        Tässä vaiheessa kehoittaisin siis loukkaantujia katsomaan peiliin -


    • urts

      Eduskunnassa on kyllä liikaa kansanedustajia kun edustaja pystyy olemaan isyyslomallakin 9 kuukautta asian vaikuttamatta mitenkään hänen työskentelyynsä. Eli jos pystyy olemaan lähes vuoden poissa työpaikaltaan ilman sijaista niin tällöin ei tarvita tällaista henkilöä lainkaan. 100 kansanedustajaa riittää mainiosti ja jopa siinäkin on liikaa.

      • njjjh

        Haluat siis kaventaa demokratiaa entisestään?


    • tiukkapipoille

      Noin siinä käy, kun lakkaa saamasta ja ilo katoaa elämästä. Seksisrä ei kukaan saa puhua, kun se on yhtäkkiä häpeällistä. Hankkikaa Viagraa ja heittäkää sukkapuiukot nurkkaan.

    • ulpukka3

      Tälläistä jälkeä tulee kun työllistetään parhaita kavereita. Kaikissa ohjelmissa pyörii samat naamat koska tullaan niin hyvin toimeen keskenään. Joku saa " hyvän idiksen" ja juttu saadaan vielä myytyäkin töllöön. Onhan se ihan kivaa kun joillain riittää duunia....

    • h a u k o t u s

      ei häävi ole... niinkun sitä on kehuttu.. eivät pystyneet parempaan !

    • 1/3-osa ihan jees

      Odotukset oli kovat ennakkomainonnan vuoksi. Vähän pettymys, mutta kyllä tätä kattoo kuitenki ihan mielellään verrattuna muuhun huumoritarjontaan.
      Miehet ei taatusti tajua kaikkia jutskuja:D

    • m64x

      Eipä täyttänyt odotuksiani jotka ilmeisesti ennakkopuhvien takia korkealla. Kaipaan Kumman kaata, vaikka uusintana. Oli ainakin oman laistaan ja nauratti.

    • Manit pois Yleltä. Pääjohtaja panee miljaardit peliin että saadaan porukka nauramaan. Hyvät näyttelijät ideat loppuu alkumetreillä. Tämä on nyt sitä kun tekemällä tehdään huumoria. This is humour. Eipä Turhapurokaan ollut kovin korkealentosta humööriä mutta kyllä se Siskonpetin ylittää. Hyvin rahastettu tekijöiltä. Tätä nyt sitten pitäisi katsoa vielä kai 9 jaksoa.

    • nettikasinoiden maai
    • wernerska

      Ei ollut mitenkään kaksinen ohjelma, mutta se suotakoon ryhmälle hyvästä yrityksestä.

    • Puuteos

      Siskonpeti on sentään loistava verrattuna superikävään ja tyhmään Putousohjelmaan, jota katselevat tietojen mukaan kehittymättömät aivot.

    • veljenpunkka

      Heikkilä/Salminen on näitä kahden ilmeen näyttelijöitä, hattu päässä tai ilman.
      Toiselle on jäänyt päälle nää itsekehut ja prinsessajutut, toinen on aina naama peruslukemilla.

      • ei muuksi muutu

        Aivan. Ei Sulevi Peltolakaan voi muuta näytellä kuin samaa ilmettään.


    • Nallenainen

      Siskonpeti on paras viihdeohjelma moniin vuosiin. Loistavat koomikot, todella hauskat sketsit. Kerrankin naurattaa toisin kuin mölli Putous. Se on niin typerä ohjelma että hävettää.

    • i love MTV

      Onhan tää paljon parempi ku miljoona katsojaa vetävä "puttous"täähän vetää pisteet kotiin 100-0,ei muuta.!

    • Nauru-Vesa

      Kaikki sketsit eivät voi olla helmiä (kaikille). "Hän" nauraa yhdelle, toinen toiselle, eräs ei millekään ja joku nauraa kaikelle...

      Omakohtainen suurin repeämä tuli kyllä seksi-jaksossa, kun jotensakin: "En voi ajatella seksiä, kun aina mieleen tulee nussivat Barpapapat..."

      • vihdoin naurut:)

        Seksi osio sai naurua aikaan. Paras tähän mennessä.


    • EiNaarata

      Katsoin ekaa jaksoa kun kova kohina kävi tästä sarjasta. Ei naurattannu minua enkä "väkisinkään" katso enää. Olen sitten varmaan sitä typerämpää porukkaa kun ko sarja on kuulemma älykästä huumoria :) Siksi varmaan minuun uppoaakin Team Ahma-huumori :)

    • 54 v /kukkahattu C)

      Siskonpeti on yks tän hetken parhaista.
      Se on naishuumoria, sitä ei nuoret miehet taida ymmärtää.

    • Nauru-Vesa

      Tänään (6.2.2014) ensiesitetyssä jaksossa oli "Der Untergang"-mukaelma häävalmisteluympäristöön hillittömän hauska...

    • Sedän mieleen

      Sarja ei kummoinen, mutta Pirjo Heikkilä on aika namu.

    • yxtäti

      Tosi hauska ohjelma! Naurattaa ja viihdyttää, viimeisin jakso 6.2. oli paras!

    • oisko iällä merkitys

      ite oon kattonnu alusta asti aina innolla ja nauranu joka jaksossa.. Oisko iältään vähän nuoremmille tai edes nuorenmielisille tarkotettu ett ehkä se on siinä se syy miks ei naurata...

    • tatta56

      Aivan älyttömän tyhmä ja turha ohjelma Niinkuin kaikki muutkin koomikkojutut ketähän ne naurattaa ja kuka viitsii edea niitä katsoa Kyllä kunnon ulkolaiset rikossarjat ovat parhaita mitä on

    • äipäkkä

      Ihan älyttömän typerä ohjelma. Niinkuin kaikki koomikko /vitsi ohjelmat jotka ei sitten naurata pätkääkään päinvastoin ärsyttää ovat niin tyhjänpäiväisiä ja turhia kaikki ja usein hyvin moraalitonta meininkiä

    • katsoja007

      muistaakseni ihan katsottavaa. ei tietenkään mitään kippurassa naurettavaa, mutta voittaa mennentullen mm. peteliuksen apuva-huumorin

    • äipäkkä

      En kyllä katso Peteliustkaan enkä muitakaan. Mainosten välillä näytetyistä sen jo huomaa. Esim. Jetroa punaistaa näen, ekana pitäisi miehen laittaa takapuolensa piiloon, eikä vetää ohjelmaansa kirosanoja ja Jumalan haukkumista mukaan Naurun tasapainoa katsoin kaksi jatkoa, oli viisain kaikista Sen katsoin kun Kivelä kierteli tuppukyliä ihan ok Enkä kyllä katso muutakaan huuhaa ohjelma. Luontokuvat, dokumentit ja on vielä muutakin katsottavaa ja useat ulkolaiset rikossarjat ovat parhaimmat

    • mummo57

      Kauheaa kun uusia jaksoja Siskonpetiin tekevät , muutenkin kaiki ohjelmat melki pelkkä tyhmiä turhanpäiväsiä vitsejä ja teennäistä naurun käkätystä. Napakymppikin meni pilalle kun ei Karia enää ole Toki iloinen ja naurava saa olla, mutta aidosti Onneksi on ollut aivan ihania luonto ohjelmia

    • Sanaton1

      Minä kestän huumoria laidasta laitaan ja nauran kaikelle mutta sarja Usko oli niin törkeää uskonnon pilkkaamista että pahaa teki. Pitäisi jotenkin edes kunnioittaa asioita jotka on jollekin tärkeitä vaikka itse on täysi moukka.

    • sarjadiggari

      Ihan helvetin hyvä sarja. Voittaa kyllä kaikenmaailman Kummelit, PPP:n viritykset sun muut mennen tullen.

    • Anonyymi

      Yleisradio veronmaksajien siivellä kustantaa näin tyhmää ohjelmaa…..ei mitään järkeä….pakko jokaisen maksaa, ei musta vaihtoehtoa…..

    • Anonyymi

      Lopettakaa tyhmä SISKONPETI-ohjelma!!!

    • Anonyymi

      Siltikin parasta mitä TV tarjoaa . Joten masentuneisuutesi on oma juttusi

    • Anonyymi

      Ketju on yli kahdeksan vuotta vanha ja sarja tulee parhaillaan uusintana. No, viihdeohjelmien nykytilaan verrattuna hyvä sarja.

    • Anonyymi

      Sen jälkeen tulee kummeli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe