Eli ihan yleisesti vaan: Mitä vittua. Mikä helvetti ihmisiä vaivaa. En tarkoita millään pahalla, mutta kaikillahan on jotain ongelmia. Kaikista en ole sitä huomannut. Eli siis toistan: Mitä vittua? Joko valtaosa ihmisistä on hulluja, tai sitten minä.
Hei
44
137
Vastaukset
En osaa vastata... Minäkään tuskin olen aivan täyspäinen... tosin, olen ainakin viellä irtaallaan...
Millä tavalla hulluja/outoja?- Brony 4ever™
Kaikilla ihmisillä ei vain voi olla asiat hyvin :/
- Karolin ++
No minua vaivaavat
- masennus- ja vittuuntumistaipumus
- ajoittainen kärttyisyys
- ajoittainen migreeni
- krooninen hermosärky
- se, että olisi todella paljon velvollisuuksia ja kuitenkaan ei täyttä intoa niiden hoitamiseen --> elämä tuntuu pakolta
- viime vuoden tapahtumat vaivaavat vieläkin. Sinne kuului kuolemantapauksia, sairaskohtauksia, vainoajia, helvetin huonoa tuuria ja ylipäätään stressiä
- se, että seurustelin vuoden yhden mulkun kanssa (olen vieläkin vihainen)
Että ne. Sitähän sää kysyit. Kun se Peeveli meitä kaikkia joskus koettelee, niin nämä ovat minun harteilleni lasetettu. Mie luulin et, mie oon se hullu ja muut iha selväpäisiä....
- HeKeKee
Elä huoli. Tää paikka on sekopäitä täynnä. Etenkin tuo pikku tonttumies tuolla nurkassa.
Siiliö, mä en tiedä mikä mulla oikein on. Mitä se sit onkaan niin mun mielestä se on ihan kivaa. - Neloth
HeKeKee kirjoitti:
Elä huoli. Tää paikka on sekopäitä täynnä. Etenkin tuo pikku tonttumies tuolla nurkassa.
Siiliö, mä en tiedä mikä mulla oikein on. Mitä se sit onkaan niin mun mielestä se on ihan kivaa.Viisaus ja hulluus kävelevät käsi kädessä, ja viisaus tuo usein mukanaan masennuksen. Tyhmillä on paljon helpompaa.
Tänne ihan tosissaan tuli ainakin suurimmaksi osaksi ainakin melkein järkeviä ja tosissaan tehtyjä vastauksia. Hyvin harvat ovat normaaleja, joten miten he ovat normaaleja? Sillä, joka maailman loi, (jos loi) on taatusti ollut hyvin pahoja ongelmia, koska miten muuten voisi keksiä jotain tällaista. Tiedättekö mikä uskonnoissa on vialla? Uskovaiset ja se kaikki epälooginen satuilu kaikkivoivista olioista, jotka ovat itse hyvyys, mutta kuitenkin olevinaan antavat ihmisille mahdollisuuden olla pahoja. Tässä aloituksessa ei ollut juuri järkeä eikä tässä viestissäkään, mutta se on minulla tapana. Järjettömät viestit.
- Karolin ++
Nyt putosin junasta.
Miksi luojalla on ongelmia? Keksiä mitä tällaista? Vai tarkoitatko yksinkertaisesti ns. pahuuden ongelmaa? (Sitä sanotaan teodikeaksi ja se on teologian ja uskontofilosofian perusongelma, muotoa: jos jumala kerran on kaikkivoipa ja hyvä, niin miksi hän sallii pahuuden ja on luonut olentoja, jotka tekevät pahaa.) - jhkyk
Karolin ++ kirjoitti:
Nyt putosin junasta.
Miksi luojalla on ongelmia? Keksiä mitä tällaista? Vai tarkoitatko yksinkertaisesti ns. pahuuden ongelmaa? (Sitä sanotaan teodikeaksi ja se on teologian ja uskontofilosofian perusongelma, muotoa: jos jumala kerran on kaikkivoipa ja hyvä, niin miksi hän sallii pahuuden ja on luonut olentoja, jotka tekevät pahaa.)Jumala ei luonut pahaa vaan paha loi itse itsensä.
Useimpia tuntemiani henkilöitä vaivaa tyhmyys. Onneksi täällä suomi24:ssä on ihmisiä, jotka osaavat ajatella.
Minua vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko.No just tätä, että ihmiset on tämmösii kuin on ja täällä tapahtuu kaikkea tämmöstä. Just tota, jota te valtaosa ihmisistä kutsutte pahuudeksi. Todellisuudessahan se on juuri uskontojen luoma käsite, jonka pitäisi olla jumalan/jumalten kieltämää, mutta jota silti tapahtuu. Vaikka jumala/jumalat voisivat kaikkivoipina sen estää. Jos minä olisin jumala, niin minäkin olisin luonut jotain tällaista tai jopa vielä pahempaa, mutta kun jumalia vielä kehdataan väittää hyviksi! Ja mikä on olevinaan juuri tämä hyvyyden ja pahuuden käsite? Se on moraalista ja etiikasta kiinni. Silti sen pitäisi olla päivänselvä juttu. Ja minullakin on sosiaalifobia. Niin kuin myös kuoleman pelko ja lievemmän puoleinen arachnofobia. Muista omista ongelmistani en puhukkaan, koska niitä on paljon. Sisällä sekä ulkona. Ulkona on siilejä. Takapihalla tuhisemassa ja kipittelemässä lehtien seassa.
- Karolin ++
Kyseenalaistatko hyvän ja pahan olemassaolon? Tai voitko millään lailla määritellä, mikä sinusta on hyvää ja mikä sinusta on pahaa? Ja tässä minun mielestäni kelpaa ihan henkilökohtainenkin määritelmä, koska kyse on sinun omasta kokemuksestasi. Eli en aio inttää kauheasti vastaan vaan haen sitä, että millä lailla sinun ajatuksestasi muodostuu sisäisesti ristiriidaton kokonaisuus.
Jos pystyt antamaan käytännön esimerkkejä sille, mikä on hyvää ja pahaa, niin ehkä ymmärtäis(n/mme) paremmin.
- Sanat ja käsitteet ovat sellaisia, että niiden kanssa pelatessa syntyy helposti soppa. Karolin ++ kirjoitti:
Kyseenalaistatko hyvän ja pahan olemassaolon? Tai voitko millään lailla määritellä, mikä sinusta on hyvää ja mikä sinusta on pahaa? Ja tässä minun mielestäni kelpaa ihan henkilökohtainenkin määritelmä, koska kyse on sinun omasta kokemuksestasi. Eli en aio inttää kauheasti vastaan vaan haen sitä, että millä lailla sinun ajatuksestasi muodostuu sisäisesti ristiriidaton kokonaisuus.
Jos pystyt antamaan käytännön esimerkkejä sille, mikä on hyvää ja pahaa, niin ehkä ymmärtäis(n/mme) paremmin.
- Sanat ja käsitteet ovat sellaisia, että niiden kanssa pelatessa syntyy helposti soppa.Hyvyys = Ihmisen keksimä käsite.
Pahuus = Ihmisen keksimä käsite.
Käsitteiden keksijä ei ikävä kyllä määritellyt termejään... Siitä alkoikin ikiaikainen taistelu. Ja nyt kaikilla on oma käsityksensä siitä, mitä nämä termit merkitsevät.- Karolin ++
jokutyyppi19 kirjoitti:
Hyvyys = Ihmisen keksimä käsite.
Pahuus = Ihmisen keksimä käsite.
Käsitteiden keksijä ei ikävä kyllä määritellyt termejään... Siitä alkoikin ikiaikainen taistelu. Ja nyt kaikilla on oma käsityksensä siitä, mitä nämä termit merkitsevät.No sano jokin käsite, joka ei olisi ihmisen keksimä. Juothan sinä vettäkin, vaikka se sanana onkin vain ihmisen keksimä käsite. Ei se silti poista sitä, etteikö sanalla olisi olemassa kielenulkoinen tarkoite.
Jos olet eksynyt kahdenkymmenen asteen pakkasella metsään johonkin Lappiin ja akkua on jäljellä yhden tekstiviestin verran, ryhdytkö kyseenalaistamaan kielen ulkoisen maailman olemassaoloa vai pyritkö sittenkin kertomaan, että olet kulkenut n. 2 kilometriä punaisesta ladosta ja nähnyt matkalla hakkuuaukean jonka jälkeen tuli poronraato?
Luulen, että hyvyyttä ja pahuutta on hankala määritellä siksi, että ne ovat 1) universaaleja ja eri kulttuureissa niitä voidaan käyttää eri tavoin 2) abstrakteja - Karolin++
Karolin ++ kirjoitti:
No sano jokin käsite, joka ei olisi ihmisen keksimä. Juothan sinä vettäkin, vaikka se sanana onkin vain ihmisen keksimä käsite. Ei se silti poista sitä, etteikö sanalla olisi olemassa kielenulkoinen tarkoite.
Jos olet eksynyt kahdenkymmenen asteen pakkasella metsään johonkin Lappiin ja akkua on jäljellä yhden tekstiviestin verran, ryhdytkö kyseenalaistamaan kielen ulkoisen maailman olemassaoloa vai pyritkö sittenkin kertomaan, että olet kulkenut n. 2 kilometriä punaisesta ladosta ja nähnyt matkalla hakkuuaukean jonka jälkeen tuli poronraato?
Luulen, että hyvyyttä ja pahuutta on hankala määritellä siksi, että ne ovat 1) universaaleja ja eri kulttuureissa niitä voidaan käyttää eri tavoin 2) abstraktejaMutta ongelmat 1 ja 2 eivät estä sitä, etteikö Siiliö voisi kuvailla mitä hän itse niillä tarkoittaa. Tai hän voi olla käyttämättä koko käsitteitä ja kuvailla mitä hän tarkoittaa sillä kun
"No just tätä, että ihmiset on tämmösii kuin on ja täällä tapahtuu kaikkea tämmöstä."
Siis millaisia, mitä me teemme? (Ja varmuuden vuoksi, en halua saivarrella vaan olen kiinnostunut siitä mitä Siiliö tarkoittaa) - HeKeKee
Jos ei olisi pahuutta, niin jumala ei voisi olla hyvä. Mielummin maailma, jossa on pahaa ja hyvää, kuin maailma, jossa ei ole kumpaakaan.
- Karolin ++
HeKeKee kirjoitti:
Jos ei olisi pahuutta, niin jumala ei voisi olla hyvä. Mielummin maailma, jossa on pahaa ja hyvää, kuin maailma, jossa ei ole kumpaakaan.
(Samalla kannalla.)
- Eräs trotskilainen
No pistetään nyt sitten oikein listalle:
-aspergerin oireyhtymä
-toureten oireyhtymä erittäin lievät adhd piirteet
-lievä pakko-oireinen häiriö
ja sitten epäviralliset:
-saamattomuus tietyissä asioissa
-vainoharhaisuus- Karolin ++
Höhö, minä juuri rupesin harmittelemaan sitä kun listani jäi aivan turhan vaatimattomaksi.
Minulla ei ole aspergeria, mutta minulla on aistiyliherkkyyttä. Kuuloaisti on herkin, ja kärsin ja rasitun hälinässä paljon nopeammin kuin muut. Lisäksi tietyt äänet/tilanteet tekevät niin pahaa, etten voi osallistua johonkin. Tai jos osallistun, niin sosiaalisen näyttelemisen nimissä. Sosiaalisia ongelmia minulla ei ole.
Aspina osannet kuvitella, millaisia yksityiskohtia ääniyliherkkys voi pitää sisältää.
Kirkkaat valot kiusaavat myös.
Lisäksi fobiani ovat puolikoomisia. Minulla on trypofobia. Tarkoittaa käytännössä sitä, että pelkään esim. tatteja (ne pillikkeet) ja meloneja (siementen loismainen rakenne hedelmälihan sisässä). Aika monet hedelmät näyttävät kahtileikattuina siltä niin kuin niiden sisään olisi kasvanut mustia loisia.
Tämä viimeksi mainittu ei onneksi aiheuta kummempia rajoituksia elämääni. Mutta kysymykseen että mikä vaivaa, niin tämäkin vaivaa.
Eli on taivaan isän armosta minuun lasetettu, kuten ystävämme Luttinen sen sanoo.
Eikä nytkään olla edes puolessa välissä mitä minun vaivoihini tulee. - Eräs trotskilainen
Karolin ++ kirjoitti:
Höhö, minä juuri rupesin harmittelemaan sitä kun listani jäi aivan turhan vaatimattomaksi.
Minulla ei ole aspergeria, mutta minulla on aistiyliherkkyyttä. Kuuloaisti on herkin, ja kärsin ja rasitun hälinässä paljon nopeammin kuin muut. Lisäksi tietyt äänet/tilanteet tekevät niin pahaa, etten voi osallistua johonkin. Tai jos osallistun, niin sosiaalisen näyttelemisen nimissä. Sosiaalisia ongelmia minulla ei ole.
Aspina osannet kuvitella, millaisia yksityiskohtia ääniyliherkkys voi pitää sisältää.
Kirkkaat valot kiusaavat myös.
Lisäksi fobiani ovat puolikoomisia. Minulla on trypofobia. Tarkoittaa käytännössä sitä, että pelkään esim. tatteja (ne pillikkeet) ja meloneja (siementen loismainen rakenne hedelmälihan sisässä). Aika monet hedelmät näyttävät kahtileikattuina siltä niin kuin niiden sisään olisi kasvanut mustia loisia.
Tämä viimeksi mainittu ei onneksi aiheuta kummempia rajoituksia elämääni. Mutta kysymykseen että mikä vaivaa, niin tämäkin vaivaa.
Eli on taivaan isän armosta minuun lasetettu, kuten ystävämme Luttinen sen sanoo.
Eikä nytkään olla edes puolessa välissä mitä minun vaivoihini tulee.Kyllä, tämä raskas risti on Isän Armosta minun harteilleni lasetettu.
Sama ongelma täälläkin. Ruokalan jonossa on ainakin ihan helvetillistä seistä, koska siinä on niin järjeton melu. Joistakin elektroniikkalaitteista, kuten kelloradiosta tai digiboksista lähtevä ininä häiritsee joskus satunnaisesti. Pakastimessa ollutta leipää on myös vaikea syödä, koska se haisee muoville, mutta haju sentään lähtee paahtamalla pois.
Vainoharhaisuus häiritsee sikäli, että kuvittelen välillä muiden kuulevan tai arvaavan ajatukseni, tai luulen, että kuulokkeet vuotavat, ts. kaikki muutkin kulevat musiikin. - Karolin ++
Eräs trotskilainen kirjoitti:
Kyllä, tämä raskas risti on Isän Armosta minun harteilleni lasetettu.
Sama ongelma täälläkin. Ruokalan jonossa on ainakin ihan helvetillistä seistä, koska siinä on niin järjeton melu. Joistakin elektroniikkalaitteista, kuten kelloradiosta tai digiboksista lähtevä ininä häiritsee joskus satunnaisesti. Pakastimessa ollutta leipää on myös vaikea syödä, koska se haisee muoville, mutta haju sentään lähtee paahtamalla pois.
Vainoharhaisuus häiritsee sikäli, että kuvittelen välillä muiden kuulevan tai arvaavan ajatukseni, tai luulen, että kuulokkeet vuotavat, ts. kaikki muutkin kulevat musiikin.Tulee ihan saatanan kalliiksi käydä syömässä kahvilassa, kun en kestä ison ruokalan meteliä ruuhka-aikana. Eikä pullalla elä.
En myöskään kuule musiikkia samoin kuin muut. Monista sähkölaitteista kuuluu särinä, ja musiikki pilataan usein vahvistimilla ynnä muulla. Minä kuulen sen särinän, se muistuttaa ujellusta.
(Pidän yöllä valvomisesta ja olen iltaihminen, koska yöllä saan ajatella rauhassa. En luule, että ihmiset arvaisivat ajatuksiani, mutta silti tuntuu siltä että yöllä saa ajatella rauhassa ja on häiriöttömämpää ajatella kun muut nukkuvat.
Tarvitsen vetäytymisjaksoja, jolloin haluan olla yksin. Aspina ymmärrät varmaan senkin.)
Mutta se lasettaa-sana on ihan hillitön :D - Eräs trotskilainen
Karolin ++ kirjoitti:
Tulee ihan saatanan kalliiksi käydä syömässä kahvilassa, kun en kestä ison ruokalan meteliä ruuhka-aikana. Eikä pullalla elä.
En myöskään kuule musiikkia samoin kuin muut. Monista sähkölaitteista kuuluu särinä, ja musiikki pilataan usein vahvistimilla ynnä muulla. Minä kuulen sen särinän, se muistuttaa ujellusta.
(Pidän yöllä valvomisesta ja olen iltaihminen, koska yöllä saan ajatella rauhassa. En luule, että ihmiset arvaisivat ajatuksiani, mutta silti tuntuu siltä että yöllä saa ajatella rauhassa ja on häiriöttömämpää ajatella kun muut nukkuvat.
Tarvitsen vetäytymisjaksoja, jolloin haluan olla yksin. Aspina ymmärrät varmaan senkin.)
Mutta se lasettaa-sana on ihan hillitön :DJep, mie olen koulupäivän jälkeen jotenkin tosi väsynyt, ja mie tarhten omaa aikaa aina jossain välissä. Mökillä mie saatoin vaan lähteä talsimaan maantietä pitkin ilman kenkiä, koska mie halusin pitää taukoa muista ihmisistä. Sitten mie istuin mehtässä pari tuntia, (aka puhuin ihtekseni, hypin ympäriinsä, söin mustikoita ja istuin kusiaispesään. Se "perkele!" kuului varmaan parin kilsan päähän :D) ja lähdin jossain kohti takaisin mökille.
Oli miten oli, mie aion nyt lasettautua XD tuohon sängylle ja käydä nukkumaan, öitä. - hunizku
Noi sun oireet on mulle unelma!
Mulla ei ole diagnosoitu mitään, vaikka kallonkutistajalla käynkin... (Lähinnä se on isäni saavutus...)
Ja sitten näitä omituisuuksia:
-Minun on pakko saada olla vähän aikaa päivästä ihan yksin. Hermostun ja ahdistun muuten.
-En pysty halaamaan ihmisiä... tai halailen tosi harvoin... kaverit ihmettelee tätä...
-Uusiin paikkoihin mennessäni en pelkää uusia ihmisiä, vaan pelkään törmääväni tuttuihin. (erityisesti kouluni oppilaat)
Ja jos iskätä kysyttäisiin, minun kuuluisi olla hoidossa, olen harhainen, äitini on aivopessyt minut, ja minulla on hämärtynyt todellisuuden taju, koska luen kuulemma liikaa fiktiivisiä kirjoja, joista suurinosa (härrrregyyd!) on fantasiakirjoja.
Asumme sitten äidin luona vain sen takia, että sossu on salaliitossa äidin kanssa.
(Juup. Ihan oikeasti totta, tosin iskä sanoisi osaan noista väittämistä: En minä niin tarkoittanut, annoin sinun vain ymmärtää niin...)
Sori tämä purkaminen- Karolin ++
No minulla leviää pää, jos en saa olla yksin aika ajoin. En eristäydy ja pidän kyllä ihmisistä, mutta olen kuitenkin rauhallinen ja haluan päivittäisen yksinäisyyteni. Tuntuu muuten jotenkin siltä että pää menee tukkoon tai etten itsekään oikein tiedä mitä ajattelen.
Ei se (yksinolon tarve) minusta oikeastaan ole omituista, se on vain introverttien tai herkkien ominaisuus jota pidetään omituisena siksi, että olemme vähemmistössä. Karolin ++ kirjoitti:
No minulla leviää pää, jos en saa olla yksin aika ajoin. En eristäydy ja pidän kyllä ihmisistä, mutta olen kuitenkin rauhallinen ja haluan päivittäisen yksinäisyyteni. Tuntuu muuten jotenkin siltä että pää menee tukkoon tai etten itsekään oikein tiedä mitä ajattelen.
Ei se (yksinolon tarve) minusta oikeastaan ole omituista, se on vain introverttien tai herkkien ominaisuus jota pidetään omituisena siksi, että olemme vähemmistössä.Minä en kylläkään ole rauhallinen... mutta kuitenkin :)
- Karolin ++
kurpizza kirjoitti:
Minä en kylläkään ole rauhallinen... mutta kuitenkin :)
Joo, kuitenkin. Kaikenlaisia temperamentteja on. Ja "vikoja".
Eipä arvannut Siiliö mitä meni kysymään xD
Minultahan jäi vielä esmes ihottumaongelmani täysin selostamatta. Tai ilmeisesti hän tarkoitti ennemmin moraalisia juttuja, mutta voi hyvällä syyllä kysyä miksi kaikkivoipa jumala luo olennon, joka on yhtä huonosti suunniteltu kuin minä. 21 vuotta ja puolirämä jo nyt.
Ja mitä omaan toimintaani tulee, niin välistä ei tule kerta kaikkiaan mitään muuta kuin sössittyä sössimisen perään.
Öitä, kurpizza ja muut. Karolin --> nukkumaan - ocean-
Karolin ++ kirjoitti:
Joo, kuitenkin. Kaikenlaisia temperamentteja on. Ja "vikoja".
Eipä arvannut Siiliö mitä meni kysymään xD
Minultahan jäi vielä esmes ihottumaongelmani täysin selostamatta. Tai ilmeisesti hän tarkoitti ennemmin moraalisia juttuja, mutta voi hyvällä syyllä kysyä miksi kaikkivoipa jumala luo olennon, joka on yhtä huonosti suunniteltu kuin minä. 21 vuotta ja puolirämä jo nyt.
Ja mitä omaan toimintaani tulee, niin välistä ei tule kerta kaikkiaan mitään muuta kuin sössittyä sössimisen perään.
Öitä, kurpizza ja muut. Karolin --> nukkumaanMien tiijä onko mulla yliherkkä kuulo mut just melun takia mulla meinaa pää revetä.
Ja ihmisten takia, musta tuntuu et nään pienetki eleet jotka (yleensä) edustaa inhoa tai ylipäätään jotain. (Henkisesti kuormittaa ihan pirusti).
Ja tässä vaiheessa kuvvaan astuu se mun huono puoli, mie tarvin tillaa aina sillon tällön, jos sitä ei löy'y niie saata ruveta rähjää ku se alkaa tavallaa ahistaa.
Joten mie ootan ihan järettömästi että pääsen omilleni :)
ocean-- ainoana hereillä.
"Pahuus" ja "hyvyys" määritellään yleensä niin, että pahuus tekee koko maailmalle jotain ikävää ja hyvyys taas yrittää auttaa ja tehdä hyvää. Sana pahuus häiritsee minua oikein paljon, koska:
1. Useasti esim. rikollisia tai leffapahiksia sanotaan pahoiksi vaikka niilläkin täytyy olla motiivit. Useilla oma etu ja useilla kosto.
2. Jumala luo maailmaan pahuuden, mutta ei ole paha vaan hyvä.
Minullakin on vainoharha ja joskus se on todella paha. Saatan vilkuilla ympäriinsä etsien jotain, joka voisi vakoilla minua. Saatan etsiä näkymättömiä hahmoja. Minäkin saatan pelätä, että kuulokkeista kuuluu läpi, jopten pidän ne hiljaisella ja tarkastan asian. Minäkin usein pelkään, että ajatukseni kuullaan, joten saatan peittää kaiken järkevän ajattelun ajattelemalla saatanallista melua.
Minä juurikin tiesin mitä kysyin. Uskoin tosin etten saisi älyllisiä vastauksia. Ja muuten. Sanoisin ettei aspergerilta voi olettaa mitään, koska se on oireyhtymä ja kaksi ihmistä, joilla on asperger voivat olla hyvin eri tavoilla hulluja. Hullukin on oikeastaan käsite, josta en pidä, koska se yhdistetään yleensä joko täysiin sekopäihin tai sellaisiin psykopaatteihin tai narsisteihin. Eli jos leimaat aivotoiminnallaan muista poikkeavan ihmisen hulluksi, niin leimaat hänet hieman vähemmän ajattelevien ihmisten mielissä joko täydeksi sekopääksi, tai omaa etuaan ajavaksi ja muista välittämättömäksi kusipääksi. Itse en ole käynyt psykologilla/psykiatrilla, mutta jos kävisin niin uskoisin, että minulle diagnosoitaisiin vähintäänkin jotain.- ps.-
Jokaisella on omat logiikkansa.
Elämä on yksilön sisäistä kehitystä, ihmisten suhteita toisiinsa ja näistä seuraavia tuloksia. Kun sanomme, että näemme muissa ihmisissä "ongelmia", saattaa olla niin että kanssakäymisemme näiden ihmisten kanssa on häiriintynyt. Syynä on usein jokin erottava tekijä, kuten sairaus tai vaiva. Meidän haasteenamme on siis ylläpitää sosiaalisia kontaktejamme "outojen" ihmisten kanssa, jotta täyttäisimme sosiaaliset tarpeemme. Aloittaja siis "suivaantui", koska kategoria "muut ihmiset" olivat hänen sosiaalisten piirien ulkopuolella. Kun hänen inhimilliset tunteensa eivät tulleet täytetyiksi, purkautui paha olo vihana kategoriaa "muut ihmiset" kohtaan.
Hyvyys ja pahuus eivät ole ihmisen muovaamia käsitteitä. Ne ovat vuosien aikana kehittyneitä selviytymiskeinoja ja ihmisten välisen yhteisöllisyyden ja kanssakäymisen mittareita. Näiden normien syntyy emme ole voineet itse vaikuttaa.Kirjoitin aloitusta virnistellen ettäs tiedät. En ole ollut vihainen ja paha oloni on hyvin kaukana suomi24:stä. Jossain muualla.
Kirjoitin vastauksen prototyyppiseen ongelmaan, niin kuin se olisi ollut totta. En voinut tietää, että teksti oli komediaa.
Ettäs tiedät.
Ei ollut komediaa. Esitin kysymyksen tosissani. Ettäs tiedät.
Se oli mielestäni jotenkin huvittava kysymys. Lue se kysymys ja mieti. Eikö ole muka outoa, että joku tulee tänne kysymään sellaista. Vaikka kirjoitin virnistellen, niin sen ei ole välttämättä mitään pilaa. Ettäs tiedät.
En.
Kui?
- Karolin ++
No minä ymmärsin tämän Siiliön kysymyksen ihan yleisluontoisena kaikkia ihmisiä koskevana kysymyksenä. Sellaisena, että se koskee häntä itseäänkin.
Siksi en osannut lukea sitä niin, että hän olisi tehnyt jaon minä vs. muut. Ja eihän suoraan kysyminen ole heti oire jostakin .
Se voi olla vaan suora, rehellinen kysymys. (Tietysti ainoastaan Siiliö itse tietää, tarkoittiko aloituksensa näin, mutta näin minä sen lukijana ymmärsin.) - vinkvink
Tämä maailma on niin hullu, että se ajaa selväjärkiset mielisairaalaan. Oikeastikin älykkäät ihmiset ovat taipuvaisempia masennukseen.
Päivän linkkivinkit:
http://takkirauta.blogspot.fi/2012/11/alykkyys-vai-onnellisuus.html
http://satwcomic.com/everything-is-fine Minähän olen koko ajan ollut sitä mieltä, että olen täysin sekaisin. Yksin puhuminen ja oudot mielialan muutokset ovat hyviä esimerkkejä siitä. Tänäänkin olin koulussa viimeisellä tunnilla... No sitä taidetaan kutsua maanisuudeksi. Sitten bussissa mä suunnilleen nukuin koko ajan. Tai en nukkunut, mutta olin ihan silleen silleen. Kotona minä taas olin tavallaan... No sitä minä en osaakaan selittää, mutta poikkesi noista kahdesta muusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904262
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372455Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042416Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1012177Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281927- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291578
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 771356