Kirkon perussanoma on julistaa Kristusta. Jos ihminen ei usko tätä julistuksen sanomaa, mitä syytä on kuulua kirkkoon. Pysyköön sellaiset pois kirkosta.
Alunperin kirkon ja seurakunnnan muodostivat ne jotka tekivät parannuksen, kävivät kasteella ja pysyivät keskinäisen opetuksen ja yhteyden parissa. ( APT. 4 )
TODELLINEN SYY PYSYÄ KIRKOSSA
8
125
Vastaukset
- Frans II
Jos ihminen ei usko tätä julistuksen sanomaa, mitä syytä on kuulua kirkkoon. Pysyköön sellaiset pois kirkosta.
Ihan oikein. Ja kirkko pysyköön pois päiväkodeista, kouluista jne. tyrkyttämästä uskomuksiaan niin ollaan kaikki tyytyväisiä. Mitä se sun kirkkos muka julistaa. Kristusta vai?
Kirkko julistaa korkeintaan sitä, miten paljon se taas käyttikään rahaa diakoniaan, koska kirkon suureksi kuviteltu diakonia on monille se viimeinen tekosyy kuulua kirkkoon.
Kirkon jäsenmäärä tippuu reilulla prosentilla vuodessa ja 10 vuoden kuluttua se on alle 60%, kirkon henkilökunta tippuu ensin puoleen ja sitten vielä lisää eli pian kirkkojen ovia aletaan naulaamaan kiinni.
Kuitenkin kirkon konsujen ja liberaalien energia menee keskinäiseen tappeluun uskoon liittyvästä rahasta, rahasta joka kiihtyvällä vauhdilla vähenee.- YES!!!
Uskomiseen EI tarvita kirkkoa, kirkkorakennuksia, kirkon henkilökuntaa eikä kirkollisveroa. Ilman niitäkin voi uskoa.
- 777
Tämä on totta että voi uskoa Vapahtajaan Kristukseen ilman Kirkkoakin,
Jeesus Kristus sanoi : "missä kaksi on koolla Minun nimessäni, siellä
Minäkin olen." Yksin voi kuitenkin olla vaikeampaa pysyä Kristinuskon tiellä,
siksi seurakunta on myös hyvä olla.
- Hullujen talo
Kirkossa on hyvä pysyä, jos ihmisellä on järjetön harha.
- tuyvbn65
Aivan, tai tarkemmin ajatellen ei sekään kyllä maailman paras syy ole. Ei se harha todeksi muutu vaikka kuuluisi mihin järjestöön tahansa. Ja toisaalta voi sitä harhaa pitää yllä myös ilman mitään järjestöjäkin.
Tosin varmaan harhaisten järjestöön kuuluminen vahvistaa harhaa tai sitä tunnetta että harha olisikin totta. Ja vielä kun siitä maksaa reippaasti useita satasia vuosittain niin tunne pysyy yllä.
- Heh !
>
Juuri näin. Meillä ateisteilla (t. sekularismia kannattavilla) ja "fundamentalisti"uskovaisilla on sama tavoite: pyritään myötävaikuttamaan siihen, että ihmiset, jotka eivät ole uskossa, eroavat aatteellisesta yhteisöstä, johon he eivät todellakaan kuulu.
Pitäisikö Sinun järjestää jokin uskovaisten eroakirkosta-kampanja, jossa toisit tuon järkevältä vaikuttavan mielipiteesi esiin voimakkaasti niiden kirkkoon kuuluvien korviin, jotka eivät ole uskossa (ja joiden ei siis Sinunkaan mukaasi tulisi kuulua kirkkoon) ?
Kirkon tosiaan pitäisi olla vain uskovaisten uskonnollinen yhdistys, jossa ei muita ole. Sitä en silti sano, että mitenkään arvostaisin ihmistä, joka haluaa hailata jotain mielikuvituskaveria yhdessä muiden samanlaisten kanssa, mutta heille toki suotakoon tämä oma uskonnollinen yhdistyksensä, jos näin haluavat tehdä. Tähän ryhmään viimeisimmän kyselyn mukaan kuuluisi kuitenkin vain korkeintaan neljäsosa nykyjäsenistä. Miten pääsisimme pikavauhtia eroon noista 75 % kirkon jäseniä, joiden ei kirkkoon pitäisi kuulua ? Aamen! Kannatan tätä ajatusta. Minä en uskonut, joten pysyn ilomielin poissa kirkosta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929