luopio

luopumusta

0nko helluntaisuuden jättänyt luopio. viimeaikoina moni on eronut helluntailaiseurakunnasta, jopa saarnaajia on lähtenyt

12

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman paimenta

moni seurakunta jo ilman paimenta

• mieti tuota

" 0nko helluntaisuuden jättänyt luopio. "

Jos hänen uskonsa pääkohde helluntailaisuus, niin on.

Raamatun mukaan uskon kohde kuitenkin tulisi olla JEESUS !

• hellari...

Ei tietenkään ole luopio, jos ei ole jättänyt Jeesusta. Joskus seurakunnan jättämisen syynä voi olla ihan inhimillinen syy: on loukkaannuttu ihmissuhteissa, joskus tulee kutsu johonkin tehtävään, vaikkapa lähetyskentälle ja helluntaipiirissä ei ole sopivaa kanavaa lähettämiselle. Voi olla myös perhesyitä. Menee naimisiin toiseen seurakuntaan kuuluvan kanssa. Omassa seurakunnassa on eräs entinen vapaakirkon veli, joka muutti paikkakunnalle avioliiton myötä. Sitten on luopioitakin, että he jättävät kokonaan uskon.

• leeviläinen
        hellari... kirjoitti:

Ei tietenkään ole luopio, jos ei ole jättänyt Jeesusta. Joskus seurakunnan jättämisen syynä voi olla ihan inhimillinen syy: on loukkaannuttu ihmissuhteissa, joskus tulee kutsu johonkin tehtävään, vaikkapa lähetyskentälle ja helluntaipiirissä ei ole sopivaa kanavaa lähettämiselle. Voi olla myös perhesyitä. Menee naimisiin toiseen seurakuntaan kuuluvan kanssa. Omassa seurakunnassa on eräs entinen vapaakirkon veli, joka muutti paikkakunnalle avioliiton myötä. Sitten on luopioitakin, että he jättävät kokonaan uskon.

Jotkut kokevat seurakuntaan kuulumisen / kuulumattomuuden sellaiseksi, ettei heidän pidä laisinkaan kuulua mihinkään seurakuntaan rekattuna jäsenenä, vaikka käyvätkin seurakunnassa sanankuulolla.

Olen itse just tuollainen.

Ja syy tähän on yksinkertainen. Meinaan aikoinaan, kuuluessani erääseen seurakuntaan rekisteröitynä jäsenenä, vein sitten erään lähimmäiseni siihen 'omaan' seurakuntaan sanankuulolle. Mutta toisen kerran veinkin hänet naapuriseurakuntaan. Ja kun se tuli sen 'oman' seurakunnan tietoon, niin jo vain alkoi urputtaminen asiassa. Eräs vanhempi sisar äsähteli isoon ääneen julmistellen, että mitä sinä niitä sinne viet, ommaan seurakuntaanhan ne pittää tuua! Ja kun se sama toistui eräässä toisessa samansuunnan seurakunnassa, niin silloin mie aattelin, että ei persettivie, tällainen touhu ei kyllä sovi minun verille. Erosin kyseisestä seurakunnasta maistraatissa virallisesti asiat paperille kirjoittaen.

Nyt ei sitten kenelläkään ole mitään syytä alkaa julmistelemaan minulle siitä, mihinkä seurakuntaan minä kenetkin kulloinkin vien sanankuulolle sillä asenteella, että Isä Jumala johdattaa itsekutakin, kun me rukoillen kuljemme.

Olemmehan me voittamassa sieluja ensisijaisesti Kristukselle Jeesukselle, ja hän johdattaa sitten tuon voitetun sielun tahtomaansa seurakuntaan, mikäli katsoo sen voitetulle sielulle tarpeelliseksi.

• mieti tuota
        hellari... kirjoitti:

" Ei tietenkään ole luopio, jos ei ole jättänyt Jeesusta "

" Raamatun mukaan uskon kohde kuitenkin tulisi olla JEESUS ! "

• Ei Jeesus Meidän
        mieti tuota kirjoitti:

" Ei tietenkään ole luopio, jos ei ole jättänyt Jeesusta "

" Raamatun mukaan uskon kohde kuitenkin tulisi olla JEESUS ! "

Raamatun mukaan uskon kohde on Jumala.
        Teillä on tuo "Jeesus yksin"-harhaoppi.
        Asetatte Jeesuksen etualallle.

Jeesus Itse aina puhui ja opetti Isän tahdosta.

Jeesus opetti meille Isä Meidän-rukouksen, jota ei koskaan kuule helluntailaisten tilaisuuksissa. Hän EI opettanut mitään "Jeesus meidän"-rukousta.

Koko uskontonne perustus on harhaoppinen, sisältäen lukuisia harhaoppeja, kymmeniä.

• 'Luopio' tarkoittaa terveestä Jeesuksen Kristuksen opista luopumista. Jos kuka on Kristuksessa ollut ja luopuu siitä. Ei seurakunnasta luopuminen välttämättä Kristuksen opista luopumista tarkoita!

• helluntailuopio nro1

Helluntailaisten mukaan kaikki helluntailaisuuden arvosteleminen on luopumusta ja Jumalan lapsien syyttelyä, eli kadotustuomion alaista. Kuten olemme tälläkin foorumilla saaneet monesti lukea, ettei viimeksi peräti tänään?

Milloinkaan ei helluntailainen tunnusta olevansa syntinen ja Jumalan armoa vailla, hän porhaltaa omassa pyhyydessään kilvoitellen, muita halveksien ja sylkien, eikä itse milloinkaan pyydä anteeksi, sillä se ei sovi helluntailaisten oppiin, joka kieltää helluntaiuskontoisen koskaan voivan olla syntinen = usko Jeesukseen tekee helluntailaisesta synnittömän.

Mutta helluntailaisten rikosten uhriksi joutunut pieni lapsikin on kadotustuomion alainen, ellei anna anteeksi häneen, lahkon sisällä kohdistuneita julmuuksia.
      .

• talikko,paskakottari

erittäin asiallinen kommentti . ja tosi on

• kuitenkin uskossa

Näitä ilkeitä ihmisiä varmasti löytyy kaikista seurakunnista, mutta myönnän, että kun aloin käymään eräässä helluntaiseurakunnassa, tutustuin vanhempaan naiseen.Hän ja hänen miehensä olivat mukavia, kävin lasteni kanssa heillä välillä syömässä.
      Mutta, jossain vaiheessa huomasin, että siitä naisesta tuli jotenkin ilkeä ja vihamielinen. Luulen, että en ollut hänen mielestään kunnon uskovainen. Olin kuitenkin vasta liittynyt kyseiseen srk:n.
      Siellä oli myös eräs toinen nainen joka selvästi inhosi mua.
      Olin alle 30v kun kävin siellä kasteella.
      Mutta Jeesus kyllä näkee ja tietää, en kanna kaunaa heille.
      Tällä hetkellä asun muualla enkä ole aikoihin käynyt seurakunnassa.

• Helluntaiseurakunnissa ei pidetä nykyisin seurakuntakuria, vaikka "synti" tuomitaankin. Jos tällainen "penseä" seurakuntalainen ei kyseenalaista helluntaiseurakunnan oppia, hän voi olla edelleen luopiona helluntaiseurakunnan jäsen.

• Yääääkkkhhh!

"Synti" on aina helluntaiseurakunnan ulkopuolella. Helluntailainen ei tee syntiä. Jos hän tekee, hän ei seurakunnan mukaan ole helluntailainen, vaan heti sen ulkopuolella ja ulkopuolelle kuuluva "luopio". Hän on luultavasti saanut luterilaisen basillin, tai muuta yhtä turmiollista, sillä hellari ei yksinkertaisesti voi tehdä syntiä, hän on jättänyt synnin kauas taakseen ja pyhittyy omissa teoissaan.

Voi, millainen ilme on hellareilla kun he katsovat ihmistä, joka ei teeskentele ja puhu heidän maireaa kaanaankieltään, joka ei ole mitään aitoa Kaanaan kieltä tietenkään, sellaista ei todellisuudessa edes enää ole, paitsi kenties palestiinalaisilla. Kaanaan, filistealaisten kieli kai oli arabiaa?

Kukaan ei ole niin vastenmielinen otus kuin öljyinen helluntaipastori, kultaisine kantasormuksineen, tuoksuen Kakolalta.
        .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      320
      4163
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      317
      2572
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2250
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      81
      1896
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      415
      1648
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1429
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1270
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1248
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1202
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1153
    Aihe