Helvetin piina on oikeasti ikuinen

Tämä on totuus

Tämä on fakta jonka jokainen Raamatun tunteva joutuu myöntämään. Jumalattomien rangaistus on todella ikuinen. Se rangaistus on ikuinen ero Jumalasta paikassa jossa on ikuisesti itku ja hammasten kiristys. Jumalattomien rangaistus on kuolema, mutta kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta, ei olemassaolon loppumista.

Raamattu kertoo että ihminen joka on erossa Jumalasta on kuollut.

Luuk.15:24 "Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla."

Synnin palkka on ero Jumalasta.

Room.6:23 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Kun ihminen kuolee sielu menee välittömästi joko taivaaseen Jumalan luo tai tuonelaan eli helvettiin kärsimään.

Luuk.16:22-31 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Sielut taivaassa ja helvetissä eli tuonelassa ovat tietoisessa tilassa. Jeesuksen kerrotaan kuolemansa jälkeen saarnanneen helvetissä vankina olleille sieluille ennen kuin Jeesus nousi taivaaseen Isänsä luo.

1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"

1Piet.4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi"

Aikanaan kun ylösnousemus koittaa jokainen saa uuden iankaikkisuusruumiin jolla sielut menevät omasta väliakaisesta taivas- tai helvettikohtalostaan ikuiseen kohtaloonsa. Kristittyjen kohtalo on päästä uuteen Jerusalemiin, jonka kadut ovat kultaa, ja joka laskeutuu taivaasta maan päälle. Jumalattomien kohtalo on mennä ikuiseen kärsimykseen tuliseen järveen.

1Kor.15:52 "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."

Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Jumalattomien kohtalo on ikuinen piina, tuska joka ei koskaan pääty.

(jatkuu)

21

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on totuus

Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"

Matt.22:13 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita."

Juud.1:13 "joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys."

Ilm.20:14 "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

Toinen kuolema tarkoittaa lopullista eroa Jumalasta.

Raamatun mukaan helvetin piina on ikuinen.

Annihilationismin kannattajat argumentoivat näkemystään usein sillä että Raamattu kertoo että vain uskovat saavat iankaikkisen elämän. Totuus on silti se että iankaikkinen elämä tarkoittaa iankaikkista yhdessäoloa Jumalan kanssa. Kuolema on vastaavasti ero Jumalasta, ei siis olemassaolon loppuminen niin kuin annihilationismin kannattajat ajattelevat.

Melko yleistä annihilationismia puolustettaessa on myös se että vedotaan niihin Raamatun jakeisiin joissa puhutaan jumalattomien tuhosta. Totuus on kuitenkin että Raamattu kertoo, että maailman lopussa maa tullaan puhdistamaan tulella aivan samalla tavalla kuin Jumala aikanaan puhdisti maan synnintekijöistä vedenpaisumuksella. Silloin tuleen kuolevien sielut eivät katoa niin kuin eivät kadonneet vedenpaisumukseenkaan kuolleiden sielut. He kaikki tulevat joutumaan tuomiolle. Kaikkein parhaiten tämä selviää Matteuksen Evankeliumista luvusta 22 josta selviää että jumalattomat ja heidän rakennuksensa tuhotaan ja vasta sen jälkeen heidät laitetaan paikkaan jossa on itku ja hammasten kiristys. (Löytyy Matt.22:1-13)

Jotkut annihilationistit väittävät että helvetin kärsimykselle määrätään aika ihmisen elämässään tekemien syntien perusteella, koska Raamattu kertoo monissa jakeissa että jumalattomat tuomitaan tekojensa mukaan. Kuitenkin totuus on että tekojen mukaan tuomitseminen tarkoittaa sitä että jumalattomille määrätään erilainen kärsimysrangaistus heidän tekemiensä syntien mukaan, ja sitä kärsimysrangaistusta he joutuvat kärsimään ikuisesti.

Kaikkein parhaimman kokonaiskuvan helvetin kauhuista ja sen ikuisuudesta antaa apokryfikirjoihin kuuluva Pietarin ilmestys, jota voi lukea seuraavasta linkistä:

http://www.apokryfikirjat.com/pietari.htm

• ateisti.

Otan riskin.

• KTS (Ei kirj.)

Jumala on ennen kaikkea oikeudenmukainen eikä rankaise ketään toki tietenkään toki enempää kuin mitä ansaitsee. Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki.

Tämähän on selvää jo maallisessakin oikeudessa tietenkin toki.

• ateisti.

Näin varmasti olisi, jos Jumala olisi olemassa.

• ~~tähkäpää~~

Mitä / mikä on synti / syntiä?

Onko niitä eri kokoisia ja mittaisia?

Missä Raamattu sanoo että jokaisella synnillä on eri mittansa?

Minä olen aina ymmärtänyt, että synti on ensisijaisesti ero Jumalasta ja synnilliset teot ovat sitten tuon varsinaisen synnin hedelmää.

Olenko siis väärässä?

• tavataanko?
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Minä olen aina ymmärtänyt, että synti on ensisijaisesti ero Jumalasta ja synnilliset teot ovat sitten tuon varsinaisen synnin hedelmää.

Olenko siis väärässä?

Haluaisitko tehdä kanssani syntiä?

• KTS (Ei kirj.)
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Olenko siis väärässä?

Synnit ja niiden mitat?

LUKEKAA sitä Raamattua:

Daniel:
        8:23 Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:16 kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa.

Ilmestyskirja:
        2:23 ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan
        22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan

Roomalaiskirje:
        2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan"

1.Pietarin kirje:
        1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

2.Korinttolaiskirje:
        5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Luukkaan evankeliumi:
        12:47 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
        12:48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

Johanneksen evankeliumi:
        19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Olenko siis väärässä?

Syntiä lienee myös vastaus, jossa selvästi halvennetaan edellistä kirjoittajaa saivartelemalla.

• ~~tähkäpää~~
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Synnit ja niiden mitat?

LUKEKAA sitä Raamattua:

Daniel:
        8:23 Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.

1.Tessalonikalaiskirje:
        2:16 kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa.

Ilmestyskirja:
        2:23 ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan
        22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan

Roomalaiskirje:
        2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan"

1.Pietarin kirje:
        1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

2.Korinttolaiskirje:
        5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Luukkaan evankeliumi:
        12:47 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
        12:48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

Johanneksen evankeliumi:
        19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä

Juu, olen KTS kanssasi noista jakeista samaa mieltä, että niissä puhutaan syntien mitan täyttymisestä, mutta ymmärsin tämän vietisis siten, että jokaisella teolla olisi jokin erilainen paino tai mitta Jumalan silmissä?

>>"Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki."

• KTS (Ei kirj.)
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Juu, olen KTS kanssasi noista jakeista samaa mieltä, että niissä puhutaan syntien mitan täyttymisestä, mutta ymmärsin tämän vietisis siten, että jokaisella teolla olisi jokin erilainen paino tai mitta Jumalan silmissä?

>>"Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki."

Keep it simple.

Jumala = Vanhurskaus

Tuomiot siis kohtuuden mukaisia ja eivät koskaan mene överiksi eivätkä jää vajaiksi.

• ~~tähkäpää~~
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Keep it simple.

Jumala = Vanhurskaus

Tuomiot siis kohtuuden mukaisia ja eivät koskaan mene överiksi eivätkä jää vajaiksi.

Mutta saisinko vastauksen tähän: >>"Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki."

• vielä tark.~~tp~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Mutta saisinko vastauksen tähän: >>"Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki."

"Onko synti yleisestikin ottaen jokin teko, vai onko se ihmisen asema / olotila?"

Esim. ero Jumalasta ja kaikki synnilliset teot ovat vain tuon varsinaisen synnin hedelmää??

• ~~tp~~
        vielä tark.~~tp~~ kirjoitti:

"Onko synti yleisestikin ottaen jokin teko, vai onko se ihmisen asema / olotila?"

Esim. ero Jumalasta ja kaikki synnilliset teot ovat vain tuon varsinaisen synnin hedelmää??

Vai tarkoitko, että tämä oli osaksi hjuumorilla heitetty? :)

>>"
        KTS (Ei kirj.)
        7.1.2014 17:09
        0
        Sulje
        Jumala on ennen kaikkea oikeudenmukainen eikä rankaise ketään toki tietenkään toki enempää kuin mitä ansaitsee. Joka synnillä on oma mittansa tietenkin toki.

"

• ~~tp~~
        ~~tp~~ kirjoitti:

Vai tarkoitko, että tämä oli osaksi hjuumorilla heitetty? :)

>>"
        KTS (Ei kirj.)
        7.1.2014 17:09
        0
        Sulje

"

Eli niinko pohojalaaset sanoo, että astuin ruojusta myören......?

Jos noin, niin voi kyllä todeta just tuota, että ihan ruojusta myören, niin syvällisesti lähärin tuota puimahan. :)

• 1234567...

Suurta harhaoppia on opettaa ikuista piinaa tulijärvessä. Eihän Jumala mikään sadisti sentään ole.
      On 100% varmaa, että ikuista piinaa ei ole !

Jumalatonkin saa rauhan lopulta kun tuli tekee tehtävänsä, eikä häntä enää ole.

Totuutta tulee julistaa, mutta totuuteen Jumala ei ketään pakoita.

• kiirastulioppia

Katoliset aikoinaan pitivät kansaa ruodussa ja katolisessa uskossa kliseellä:"Kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu kiirastulesta taivaaseen vilahtaa".

Jumala on oikeudenmukainen ja hänen tuomionsa ovat oikeudenmukaisia. Raamatusta saa käsityksen, että jumalaton ihminen lopulta palaa poroksi (ei reinkarnaatio) eli tuhkaksi. Mutta mikä se kunkin tuomio onkin.

Jesuiitat ovat vaikuttaneet Raamatun kännöstyössä ja saaneet omaa tahtoaan periksi. Miksi esim 10 käskystä on poistettu kuvan palvonnan kielto, tosin löytyy Raamatusta. Ketkä palvovat- katoliset ja ortodoksit.

• museotavaraa

Käsitykseni mukaan nämä helvettiopit ovat moraaliopettajien ja sitten myöhemmin hallitsijoiden käyttämiä psykologisia joukkojenhallintamenetelmiä. Joukkojenhallintamenetelmänä tuollainen jupina alkaa olla joitakin tuhansia vuosia vanhaa eli museokamaa nykyään.

• Luukas 16
      26 "Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'"

Avaaja ei huomioi sitä, että Aabraham ei vastannut että täältä ei pääse milloinkaan pois, vaan ainoastaan että "välillämme olevan juopan yli ei pääse."

Tuo "juopa" on tässä ajassa oleva "elintaso", joka erottaa ihmiset "kärsimysten kautta" [Hepr.2:10]
      tuonpuoleiseen meneviin ja "tässä ajassa hyvän saaneisiin."

Niinpä ainoa mahdollisuus on nöyrtyä ja mennä kuilun pohjan kautta.

1. Pietarin kirje 4
      1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"

Rikas mies pelkäsi kohtaavan samanlaista kärsimystä seuraavassa elämässään maan päällä, mitä oli nähnyt Lasaruksen kärsivän.
      [Obadja 1:15]

• Bill Wiese
    • ei tiedä oikeesti

NIin, oikeesti en tiedä onko kadotus ihmisille ikuinen, uskon sen olevan ikuinen langenneille enkeleille ja heidän pomo Lusiferille, joita varten se on tehtykin. Raamatussa sanotaan puolesta ja vastaan.

• Löytyy

Luehan Raamatusta vastaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      301
      3875
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2495
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      275
      2387
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2190
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      76
      1824
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      399
      1563
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      32
      1351
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      1218
    9. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1156
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1153
    Aihe