Jarkuva nuha ja hengenahdistus

äijä911

Moi!

Olen parikymppinen mies ja vaivana jatkuva nuha ja hengenahdistus.
Noin viitisen vuotta sitten todettiin astma ja lääkkeeksi määrättiin ventoline seretide aamun illoin. Nyt jo tapellut monta vuotta tämän jälkeen kun kyseisistä lääkkeistä ei oikeastaan pysyvää hyötyä ole vaan ainoastaan kun astmakohtaus iskee niin ventolinesta on apua. Astma ei siis täysin ole kontrollissa.. Nyt kuukausi sitten seretide korvattiin kortisoni - lääkkellä -> sama tilanne jatkuu edelleen..

Oireina siis hengenahdistus( melko useasti päivässä), jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Myös pannut merkille, että aivastelen myös useasti päivässä ja usein täytyy tämön jälkeen turvautua ventolineen kun hengitystiet tukkiutuvat.

Mikä avuksi?

5

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

Kuulostaa niin tutulta!!! Mulla kans on astma ja seretiden ja ventoline käytössä.. Nyt vuoden sisällä olen saanut 3 kertaa sun kautta syötävän kortisooni kuurin kun hengitys on mennyt niin ahtaalle. Nenän tukkoisuus on päivittäistä samoin kuin aivastelukin. Tukkoisuuden ja aivastelun vuoksi hengitys tuntuu todella hankalalta. Lääkärit eivät ota tosissaan hengenahdistusta sillä peffeissä puhallan loistotuloksia. Oletko jollekkin allerginen? Pienen avun tukkoisuuteen olen löytänyt allergialääkkeistä sekä a-vitamiinia sisältävistä nenäsuihkeista. Myöskin reseptillä saatava avamys nenäsuihke on ihan loistava apu pahimpiin hetkiin kun nenä on tukossa. Poltatko? Tupakointi pahensi mulla ainakin ongelmia ja nyt useamman viikon olen ollut polttamatta ja huomattavasti hengitys on keventynyt.

• Olisiko mahdollista, että kyse olisi jotakin homeongelmasta asunnossa. Joskus tulee vastaan tilanteita, että joku "mättää ilmastoinnissa" ja sitten myrkyllisiä aineita voi olla maalissa ja muutoin huoneistossa. Vanhoissa asunnoissa voi löytyä, mutta melko uusissakin asunnoissa vaoi olla ongelmia.

Pitää seurata missä ja miten onglmaa tulee esille, amullako vai kaiken alkaa, sekä miten ulkoilma vaikuttaa.

Eräs puuseppä aikoinaan paransi astmaansa laimennetulla tuomenkuorimehulla ja sekin auttoi siinä tilanteessa.

• allergiaa???
    • ulkoilma..

nyt on homeet pakastunut

• Anonyymi

Mulla hengenahdistusta aiheutti Avamys suihke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe