Jarkuva nuha ja hengenahdistus

äijä911

Moi!

Olen parikymppinen mies ja vaivana jatkuva nuha ja hengenahdistus.
Noin viitisen vuotta sitten todettiin astma ja lääkkeeksi määrättiin ventoline seretide aamun illoin. Nyt jo tapellut monta vuotta tämän jälkeen kun kyseisistä lääkkeistä ei oikeastaan pysyvää hyötyä ole vaan ainoastaan kun astmakohtaus iskee niin ventolinesta on apua. Astma ei siis täysin ole kontrollissa.. Nyt kuukausi sitten seretide korvattiin kortisoni - lääkkellä -> sama tilanne jatkuu edelleen..

Oireina siis hengenahdistus( melko useasti päivässä), jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Myös pannut merkille, että aivastelen myös useasti päivässä ja usein täytyy tämön jälkeen turvautua ventolineen kun hengitystiet tukkiutuvat.

Mikä avuksi?

5

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

Kuulostaa niin tutulta!!! Mulla kans on astma ja seretiden ja ventoline käytössä.. Nyt vuoden sisällä olen saanut 3 kertaa sun kautta syötävän kortisooni kuurin kun hengitys on mennyt niin ahtaalle. Nenän tukkoisuus on päivittäistä samoin kuin aivastelukin. Tukkoisuuden ja aivastelun vuoksi hengitys tuntuu todella hankalalta. Lääkärit eivät ota tosissaan hengenahdistusta sillä peffeissä puhallan loistotuloksia. Oletko jollekkin allerginen? Pienen avun tukkoisuuteen olen löytänyt allergialääkkeistä sekä a-vitamiinia sisältävistä nenäsuihkeista. Myöskin reseptillä saatava avamys nenäsuihke on ihan loistava apu pahimpiin hetkiin kun nenä on tukossa. Poltatko? Tupakointi pahensi mulla ainakin ongelmia ja nyt useamman viikon olen ollut polttamatta ja huomattavasti hengitys on keventynyt.

• Olisiko mahdollista, että kyse olisi jotakin homeongelmasta asunnossa. Joskus tulee vastaan tilanteita, että joku "mättää ilmastoinnissa" ja sitten myrkyllisiä aineita voi olla maalissa ja muutoin huoneistossa. Vanhoissa asunnoissa voi löytyä, mutta melko uusissakin asunnoissa vaoi olla ongelmia.

Pitää seurata missä ja miten onglmaa tulee esille, amullako vai kaiken alkaa, sekä miten ulkoilma vaikuttaa.

Eräs puuseppä aikoinaan paransi astmaansa laimennetulla tuomenkuorimehulla ja sekin auttoi siinä tilanteessa.

• allergiaa???
    • ulkoilma..

nyt on homeet pakastunut

• Anonyymi

Mulla hengenahdistusta aiheutti Avamys suihke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3508
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1526
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe