Jarkuva nuha ja hengenahdistus

äijä911

Moi!

Olen parikymppinen mies ja vaivana jatkuva nuha ja hengenahdistus.
Noin viitisen vuotta sitten todettiin astma ja lääkkeeksi määrättiin ventoline seretide aamun illoin. Nyt jo tapellut monta vuotta tämän jälkeen kun kyseisistä lääkkeistä ei oikeastaan pysyvää hyötyä ole vaan ainoastaan kun astmakohtaus iskee niin ventolinesta on apua. Astma ei siis täysin ole kontrollissa.. Nyt kuukausi sitten seretide korvattiin kortisoni - lääkkellä -> sama tilanne jatkuu edelleen..

Oireina siis hengenahdistus( melko useasti päivässä), jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Myös pannut merkille, että aivastelen myös useasti päivässä ja usein täytyy tämön jälkeen turvautua ventolineen kun hengitystiet tukkiutuvat.

Mikä avuksi?

5

914

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

Kuulostaa niin tutulta!!! Mulla kans on astma ja seretiden ja ventoline käytössä.. Nyt vuoden sisällä olen saanut 3 kertaa sun kautta syötävän kortisooni kuurin kun hengitys on mennyt niin ahtaalle. Nenän tukkoisuus on päivittäistä samoin kuin aivastelukin. Tukkoisuuden ja aivastelun vuoksi hengitys tuntuu todella hankalalta. Lääkärit eivät ota tosissaan hengenahdistusta sillä peffeissä puhallan loistotuloksia. Oletko jollekkin allerginen? Pienen avun tukkoisuuteen olen löytänyt allergialääkkeistä sekä a-vitamiinia sisältävistä nenäsuihkeista. Myöskin reseptillä saatava avamys nenäsuihke on ihan loistava apu pahimpiin hetkiin kun nenä on tukossa. Poltatko? Tupakointi pahensi mulla ainakin ongelmia ja nyt useamman viikon olen ollut polttamatta ja huomattavasti hengitys on keventynyt.

• Olisiko mahdollista, että kyse olisi jotakin homeongelmasta asunnossa. Joskus tulee vastaan tilanteita, että joku "mättää ilmastoinnissa" ja sitten myrkyllisiä aineita voi olla maalissa ja muutoin huoneistossa. Vanhoissa asunnoissa voi löytyä, mutta melko uusissakin asunnoissa vaoi olla ongelmia.

Pitää seurata missä ja miten onglmaa tulee esille, amullako vai kaiken alkaa, sekä miten ulkoilma vaikuttaa.

Eräs puuseppä aikoinaan paransi astmaansa laimennetulla tuomenkuorimehulla ja sekin auttoi siinä tilanteessa.

• allergiaa???
    • ulkoilma..

nyt on homeet pakastunut

• Anonyymi

Mulla hengenahdistusta aiheutti Avamys suihke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      59
      1541
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      26
      1174
    3. 85
      1038
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      42
      847
    5. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      816
    6. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      92
      784
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      14
      737
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      715
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      715
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      115
      676
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      615
    12. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      614
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      612
    14. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      591
    15. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      570
    16. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      546
    17. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      73
      537
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      43
      536
    19. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      523
    20. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      17
      487
    Aihe