Jarkuva nuha ja hengenahdistus

äijä911

Moi!

Olen parikymppinen mies ja vaivana jatkuva nuha ja hengenahdistus.
Noin viitisen vuotta sitten todettiin astma ja lääkkeeksi määrättiin ventoline seretide aamun illoin. Nyt jo tapellut monta vuotta tämän jälkeen kun kyseisistä lääkkeistä ei oikeastaan pysyvää hyötyä ole vaan ainoastaan kun astmakohtaus iskee niin ventolinesta on apua. Astma ei siis täysin ole kontrollissa.. Nyt kuukausi sitten seretide korvattiin kortisoni - lääkkellä -> sama tilanne jatkuu edelleen..

Oireina siis hengenahdistus( melko useasti päivässä), jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Myös pannut merkille, että aivastelen myös useasti päivässä ja usein täytyy tämön jälkeen turvautua ventolineen kun hengitystiet tukkiutuvat.

Mikä avuksi?

5

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

      Kuulostaa niin tutulta!!! Mulla kans on astma ja seretiden ja ventoline käytössä.. Nyt vuoden sisällä olen saanut 3 kertaa sun kautta syötävän kortisooni kuurin kun hengitys on mennyt niin ahtaalle. Nenän tukkoisuus on päivittäistä samoin kuin aivastelukin. Tukkoisuuden ja aivastelun vuoksi hengitys tuntuu todella hankalalta. Lääkärit eivät ota tosissaan hengenahdistusta sillä peffeissä puhallan loistotuloksia. Oletko jollekkin allerginen? Pienen avun tukkoisuuteen olen löytänyt allergialääkkeistä sekä a-vitamiinia sisältävistä nenäsuihkeista. Myöskin reseptillä saatava avamys nenäsuihke on ihan loistava apu pahimpiin hetkiin kun nenä on tukossa. Poltatko? Tupakointi pahensi mulla ainakin ongelmia ja nyt useamman viikon olen ollut polttamatta ja huomattavasti hengitys on keventynyt.

    • Olisiko mahdollista, että kyse olisi jotakin homeongelmasta asunnossa. Joskus tulee vastaan tilanteita, että joku "mättää ilmastoinnissa" ja sitten myrkyllisiä aineita voi olla maalissa ja muutoin huoneistossa. Vanhoissa asunnoissa voi löytyä, mutta melko uusissakin asunnoissa vaoi olla ongelmia.

      Pitää seurata missä ja miten onglmaa tulee esille, amullako vai kaiken alkaa, sekä miten ulkoilma vaikuttaa.

      Eräs puuseppä aikoinaan paransi astmaansa laimennetulla tuomenkuorimehulla ja sekin auttoi siinä tilanteessa.

    • allergiaa???
    • ulkoilma..

      nyt on homeet pakastunut

    • Anonyymi

      Mulla hengenahdistusta aiheutti Avamys suihke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe