Rikkaan lapsesta suurituloinen

köyhän pienituloinen

http://www.talouselama.fi/uutiset/tutkimus suurituloiseksi on paljon helpompi tulla jos vanhemmatkin ovat suurituloisia/a2224536

Taas on tehty TÄRKEÄ tutkimus, Jokin taho saanut tähän MERKITTÄVÄÄN tutkimukseen isot rahat.

Ketä tämä tutkimus palvelee tai kiinnostaa?

157

2629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulen..

Nostaa syntymäporvarin itsetuntoa !

• Öökstöks

Mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy, eikä peritty raha tee pesää.

• vfffff
        Öökstöks kirjoitti:

Todellakin pysyy ja tekee.

• vaarin mimmi

ei porvariksi synnytä.jokainen syntyy alasti,ja jokainen lähtee puu tai sinkkiarkussa.nykyään on mahdollista saada puinen mäntyarkku rikkaillekkin.rikkaan lapsi saattaa olla sosiaalidemokraatti.samoin myös vähävaraisemman perheen lapsi kokoomukselainen.ei synnytä kultalusikka suussa vaan ihan aatamin ja eevan puvussa.tunnen myös rikkaan perheen lapsen kaikki on kohta realisoitu vääriin sijoituksiin sijoittajana.itse olen sijoitellut omaisuuttani maa ja hirsi huvilaan.samoin oskelokerot vaihtanut tiilikartanoon.niissä ei raha ole hukassa,ja ompahan lapsenlapsella hotua joko juoda tai hankkia lisää omaisuutta.jos perheeseen synnytetään vain yksi lapsi.hänelle jää koko vanhempien omaisuus ja jos he tekevät yhden lapsen kohta sillä on kaksitaloa huvilat ym,omaisuus päälle näin tulee vähävaraisestakin uppo rikaas mimmi

• Jeesa

Ahneus on periytyvää, raha tulee ja menee.

• Kylläkylläkyllä
        vaarin mimmi kirjoitti:

ei porvariksi synnytä.jokainen syntyy alasti,ja jokainen lähtee puu tai sinkkiarkussa.nykyään on mahdollista saada puinen mäntyarkku rikkaillekkin.rikkaan lapsi saattaa olla sosiaalidemokraatti.samoin myös vähävaraisemman perheen lapsi kokoomukselainen.ei synnytä kultalusikka suussa vaan ihan aatamin ja eevan puvussa.tunnen myös rikkaan perheen lapsen kaikki on kohta realisoitu vääriin sijoituksiin sijoittajana.itse olen sijoitellut omaisuuttani maa ja hirsi huvilaan.samoin oskelokerot vaihtanut tiilikartanoon.niissä ei raha ole hukassa,ja ompahan lapsenlapsella hotua joko juoda tai hankkia lisää omaisuutta.jos perheeseen synnytetään vain yksi lapsi.hänelle jää koko vanhempien omaisuus ja jos he tekevät yhden lapsen kohta sillä on kaksitaloa huvilat ym,omaisuus päälle näin tulee vähävaraisestakin uppo rikaas mimmi

Kävisit vaikka peruskoulun loppuun!

• hgnbhggv
        Öökstöks kirjoitti:

Kyllä sitä on monesti kaivoja tankkiautolla täytetty, kun kuivuus on yllättänyt.
        Jos rikkaan pentu saa rahaa se yleensä osaa sitä käyttääkin, mutta jos köyhä äkkiä rikastuu, niin se pian syö koko omaisuuden.

• Öökstöks kirjoitti:

no vaikka se nuorukainen eläisi omillaan asumistuella ja opntorahalla saavat vanhemmat halpaa opintolainaa ja voivat autella vaate , ruoka ja kirja hankinnoissa.

• 8+19
        hgnbhggv kirjoitti:

Kyllä sitä on monesti kaivoja tankkiautolla täytetty, kun kuivuus on yllättänyt.
        Jos rikkaan pentu saa rahaa se yleensä osaa sitä käyttääkin, mutta jos köyhä äkkiä rikastuu, niin se pian syö koko omaisuuden.

Rikas saa elämisen mallit kotoa siis rikkaasta kodista. Ja myös siihen liittyvän yhtysverkoston.
        Köyhä saa elämisen mallin kotoa siis köyhästä. Ja myös siihen liittyvän yhteysverkoston.

Molemmissa kasteissa on monenlaisia tallaajia, mustia lampaita.

Monesti eri kulttuureissa rikkat ryöstivät siltä keneltä voivat, ei omaan luokkaan kuuluvilta. Esim 1,5x maksut kuin omiltaan.

Köyhät ovat auttavaisempia kuin rikkaat. He antavat monesti siitä vähästään. Ymmärtävät köyhyyden ja vähävaraisuuden.

Kristinuskossa on vielä se aspekti, että jotkut pitävät kunnia-asianaan tasoittaa uskovien tien taivaan valtakuntaan, etteivät he vaan pääse rikastumaan. Kun kristityt valittavat että heiltä riistetään heidän omaisuutensa.
        Joku aikoinaan sanoi, että

• goingup..
        Jeesa kirjoitti:

Ahneus on periytyvää, raha tulee ja menee.

Näemmä on kateuskin..

• Ikävää!
        Öökstöks kirjoitti:

Tutkimus todistaa, että äly ei ole tärkein tekijä menestymisessä.

• ensteksrikas
        Öökstöks kirjoitti:

Sen takia rosvotaan niin paljon, että peritörikkaan ehdi elämänsä aikana tuhlata järettömyyksiinsä.

• asd4

Far out this site just gave me a iTunes Card Code and I can't believe it actually worked! To get one yourself just go to http://itunes.cardcodes.net

• lustig

Hyvää Väinön päivää. Eikö noita kommareita saa uskomaan. Ei se aate teistä lähde vaikka mitä tapahtus JK. Usko voi auttaa, muuten tuomio on rankka t. P...

• ....
      • Öökstöks.

Ainahan köyhien kakaroille on korostettu rehellisyyttä ja armotonta työntekoa, kuinka se pelastaa viimeistään tuonpuoleisessa.
        Aina pahimmat rikokset tehdään valkoisin kauluksin.

• Omistamme lapsesi
        Öökstöks. kirjoitti:

Ainahan köyhien kakaroille on korostettu rehellisyyttä ja armotonta työntekoa, kuinka se pelastaa viimeistään tuonpuoleisessa.

Päiväkodeissa ja kouluissa köyhien lapset tasapäistetään ja valistetaan olemaan rehellisiä ja ahkeria, rikkaiden mielen mukaan sopeutuvia rikkaiden palvelijoita. Köyhiä vanhempiakin pakotetaan iskoistamaan lapsilleen rikkaiden sanelema kasvatusmalli tai lapset viedään heiltä pois laitokseen.

• Tulee vain mieleen
        Öökstöks. kirjoitti:

Tässä tulee mieleen. Paljonko kela, esim säästäsisi, jos vanhempien tulot ratkaisisi lapsilisien maksatuksen. Minkä takia hyvätuloisille perheille maksetaan lapsilisiä, jotka siirretään lasten tileille. Kun täyttää 18v, niin saa hyvät säästöt korkojen kera käyttöön. Kun taas pienituloisten lapsilisät menee pääsääntöisesti lasten tarpeisiin, kuten vaatteet ym, tarpeet. Mieleeni ei tule muuta, kun rikkaiden häikäilemätön ahneus.

• entero1
        Tulee vain mieleen kirjoitti:

Tässä tulee mieleen. Paljonko kela, esim säästäsisi, jos vanhempien tulot ratkaisisi lapsilisien maksatuksen. Minkä takia hyvätuloisille perheille maksetaan lapsilisiä, jotka siirretään lasten tileille. Kun täyttää 18v, niin saa hyvät säästöt korkojen kera käyttöön. Kun taas pienituloisten lapsilisät menee pääsääntöisesti lasten tarpeisiin, kuten vaatteet ym, tarpeet. Mieleeni ei tule muuta, kun rikkaiden häikäilemätön ahneus.

"Minkä takia hyvätuloisille perheille maksetaan lapsilisiä, jotka siirretään lasten tileille."
        Lapsilisät eivät olekaan alunperin tarkoitettu subventioksi rikkaiden ja köyhien välille, vaan samatuloisten lapsettomien ja perheellisten välille.

• ....................

"Tulee vaan mieleen"!

Tässä olisi mielestäni lainsäädännöllisesti korjattavaa.

Ajankohtainen aihe, johon tulisi pystyä puuttua.

• kapitalisti
        Öökstöks. kirjoitti:

mitä suurempi herra sitä suurmpi narri.milläs se rikas sitä omaisuutta muuten kerää jos ei tee kunnon kupruja ja mällejä.niin se on ollut ja on tuleva.toisen pussilla on hyvä käydä viemässä rahat

• miljoonia
        kapitalisti kirjoitti:

mitä suurempi herra sitä suurmpi narri.milläs se rikas sitä omaisuutta muuten kerää jos ei tee kunnon kupruja ja mällejä.niin se on ollut ja on tuleva.toisen pussilla on hyvä käydä viemässä rahat

Heitettiin kotoa pihalle vuonna 1970. Sain mukaan 15 markkaa ja puhtaat alusvaatteet. Nyt olen rikas ja olen maksanut miljoonia veroina. Ei se köyhille riitä. Kaikki pitäisi saada. Mutta kukas sitten haluaisi rikastua ja maksaa veroja.

• 12+13
        miljoonia kirjoitti:

Heitettiin kotoa pihalle vuonna 1970. Sain mukaan 15 markkaa ja puhtaat alusvaatteet. Nyt olen rikas ja olen maksanut miljoonia veroina. Ei se köyhille riitä. Kaikki pitäisi saada. Mutta kukas sitten haluaisi rikastua ja maksaa veroja.

tänne ei kirjoittele kutkaan rikkaat eivätkä näillä palstoilla muutenkaa aikaansa vietä.. on nääs parempaakin tekemistä, turha väittää olevansa rikas tai edes varakas.

• moimoimoimoimoi
        12+13 kirjoitti:

tänne ei kirjoittele kutkaan rikkaat eivätkä näillä palstoilla muutenkaa aikaansa vietä.. on nääs parempaakin tekemistä, turha väittää olevansa rikas tai edes varakas.

Voin sen verran kertoa, että suomi24.fi on oikeastaan tosi suosittu varakkaiden keskuudessa. Ruokatauolle on ihan hauskaa selaila, mitä maailmassa tapahtuu ja välillä avaan myös suom24.fi sivun. Täällä aina löytyy jotain uutta hullua. Ja itse asiassa tämä ei ole vielä hulluin keskustelu.

• 19+1
        Omistamme lapsesi kirjoitti:

Päiväkodeissa ja kouluissa köyhien lapset tasapäistetään ja valistetaan olemaan rehellisiä ja ahkeria, rikkaiden mielen mukaan sopeutuvia rikkaiden palvelijoita. Köyhiä vanhempiakin pakotetaan iskoistamaan lapsilleen rikkaiden sanelema kasvatusmalli tai lapset viedään heiltä pois laitokseen.

Niinpä. Siellä on helppo vaikuttaa. Ei ole riittävän rikas että olisi kotiopettajatar opettamassa himassa.

Jos ei saa opetusta, syrjäytyy helposti yhteiskunnasta.

• kerropavaan
        moimoimoimoimoi kirjoitti:

Voin sen verran kertoa, että suomi24.fi on oikeastaan tosi suosittu varakkaiden keskuudessa. Ruokatauolle on ihan hauskaa selaila, mitä maailmassa tapahtuu ja välillä avaan myös suom24.fi sivun. Täällä aina löytyy jotain uutta hullua. Ja itse asiassa tämä ei ole vielä hulluin keskustelu.

rikkailla ei ole ruokataukoja, paljastuit tavalliseksi tallaajaksi. Rikkaat käyvät lounailla ja päivällisillä.

• 4+18

Luulen myös, että täällä käy aika monenkirjavaa porukkaa myös niitä hyvintoimeentulevia. Ehkä on hyvä vaihtaa mielipiteitä näiden kyseisten ryhmien. Jos kuljetaan laput silmillä, joko tietämättä tai tietoisesti. Tää koskee tietty kaikkia.

• KöyhäOnKöyhäAINA

Minkä takia sossutuilla elävät yhteiskunnan taakat ylipäätään lisääntyvät ja tekevät niitä muksuja toisten elätettäväksi?

Vanhastaan on tiedetty että köyhyys periytyy niin miksi hlvetissä ei steriloida sossupummeja ja estetä syrjäytyneen kansanosan lisääntyminen kokonaan.

Koska huonommin koulutettu ja vähäosaisempi joukko ei osaa huolehtia itsensä lisäksi lapsistaan niin eikö viranomaset voisi puuttua tähän vaikka lainsäädännöllä.

On turha väittää että yhteiskunta käsittelee köyhälistöä huonosti. Jos ei ole mitään sitoutumista koulutukseen yms. asioihin omalla kohdalla niin miten voi odottaa kaiken muuttuvan paremmaksi vain jakamalla rahaa lisää roskajoukolle.

• Tumppimaakari 16
        entero1 kirjoitti:

"Minkä takia hyvätuloisille perheille maksetaan lapsilisiä, jotka siirretään lasten tileille."
        Lapsilisät eivät olekaan alunperin tarkoitettu subventioksi rikkaiden ja köyhien välille, vaan samatuloisten lapsettomien ja perheellisten välille.

Jos lapsilisien maksaminen olisi sidoksissa tulotasoon, tarvittaisiin pilvin pimein lisää byrokraatteja laskeskelemaan, kenelle niitä tulisi maksaa, Minä en näe tätä mallia lainkaan hyvänä. Miksi yhteiskunnan tuilla pitäisi olla sen miljoona eri nimeä, hakemuslomaketta ja kriteeriä? Pyhän työllisyyden nimissä?

• 3+12
        Tumppimaakari 16 kirjoitti:

Jos lapsilisien maksaminen olisi sidoksissa tulotasoon, tarvittaisiin pilvin pimein lisää byrokraatteja laskeskelemaan, kenelle niitä tulisi maksaa, Minä en näe tätä mallia lainkaan hyvänä. Miksi yhteiskunnan tuilla pitäisi olla sen miljoona eri nimeä, hakemuslomaketta ja kriteeriä? Pyhän työllisyyden nimissä?

Höpö, höpö ! Lapsilisät maksettaisiin kuten nytkin, mutta vuoden lopun verotuksessa
        määrätyn rajan ylittäneiltä ne perittäisiin korkoineen takaisin. Helppoa.

• entero1
        3+12 kirjoitti:

Höpö, höpö ! Lapsilisät maksettaisiin kuten nytkin, mutta vuoden lopun verotuksessa
        määrätyn rajan ylittäneiltä ne perittäisiin korkoineen takaisin. Helppoa.

"Höpö, höpö ! Lapsilisät maksettaisiin kuten nytkin, mutta vuoden lopun verotuksessa
        määrätyn rajan ylittäneiltä ne perittäisiin korkoineen takaisin. Helppoa."

Kyllä on vaikeaa... Koitan uudestaan... Lapsilisä ei ole sama asia kuin esim. toimeentulotuki. Lapsilisä on tarkoitettu tasaamaan tuloja niiden välillä joilla on lapsia ja joilla ei ole. Lapsesta / lapsista on kuluja, olit sitten rikas tai köyhä. Lapsilisä on tarkoitettu tasaamaan tuota menojen epäsuhtaa...

Keskustelusta unohtuu myös usein se, että esim. päivähoidossa ne jotka tienaavat vähemmmän maksavat myös vähemmän. Jos lapsilisät poistetaan parempituloisilta, niin eikö saman logiikan mukaan päivähoitomaksut pitäisi olla yhtä suuret kaikilla?

• sivusta...

Jos tänne on koskaan kirjoittanut keskiluokkaakaan ( tuskin on), minä raivostun. Olisi nimittäin aika ikävää, että sen vuoksi että jos jotkut henkisesti sairaat toisensa tuntevat haluaa huvitella ruokatauoillaan kirjoitelemalla mitä sattuu jollekin mun kaltaiselle joka kirjoittaa tosissaan mielipiteitä tuntemattomille, niin että sellaisten vuoksi minä olen joutunut hakeutumaan psykiatriseen hoitoon. Tyhmyydellä ja pelottelulla aikuisten ihmisten nettikäyyöskessä pitäisi olla jotkut rajat!

Itse olen keskiluokasta ja nuorehko akateeminen nainen, ja minun näkemykseni tässä Suomi24:ssa näkemistäni teksteistä on, että tänne kirjoittaa käytännössä lähes ainoastaan Suomi24:n rikolliset ja äärioieistolaiset ääriryhmät. Tottakai tutkijan mullikatkin sitten lukee ja seurailee näitä palstoja, mutta ei ne itse kommentoi, kun eivät halua proiloitua niin "halveksuttavaan" joukkoon, kuin mitä on Suomi24:n kirjoittavat ihmiset. Omasta mielestäni kaikki aikuiset jotka leikkii tai pelottelee tai uhkailee netissä, on pellejä. Pahimpia porsaita jotkut neli-viiskympset alemman keskiluokan taustast olevat: suorastaan nautinto havaitusti niillä pilkata esimerkisi köyhiä tai erityisryhmiä ja alisteisia ihmisryhmiä tässä Suomi24:ssa. No ei käy kateeksi ihmisiä, joilla ei ole perustavanlaatuista yleisvistystä.

Haloo: varakkaat ei vietä aikaansa netissä. Niillä on varaa harrastaa muutakin, kuin tällasille keskustelupalstoille tai jonnekin v*tun Facebookiin kirjoittelua ja hyvin pientä osa suomalaisista edes kiinnostaa netin keskustelupalstat, jos faktoista puhutaan.

• Tumppimaakari 16 kirjoitti:

Ei tarvita yhtään yhtään byrokratiaa lisää lapsilisän tulosidonnaisuuteen kytkemiseksi. Kela kykenee asian ratkaisemaan parilla napinpainauksella. Samoin tehdä työttömäksi koko kunnan toimeentulotukibyrokratiaväen, jos hallitus nostaisi Kelan maksamia minimietuuksia noin 100 - 150 euroa kuukaudessa. Mutta niin tämä kuin edellinsetkin hallitukset haluaa vain alistaa, kyykyyttää, nöyryttää köyhän valtansa alle.

• rosvot vastuun ottajia
        Omistamme lapsesi kirjoitti:

700.000 euroa eläke.eläke pomoille.kyllä on rosvot johtajina.-eikä edes vankilaan joudu.

• kastijako peliin

Saadaan köyhän lapsi uskomaan, että turha tavoitella rikkauksia, vain rikkaiden lapset menestyy. Kohta suomi on kuin intia.

• ....................

Näin ei ole!

"Köyhänkin "lapsi voi kouluttautua.

Se saattaa tuntua vaikealta, mutta niin on suurin osa tehnyt.

• kylmä totuus

Köyhän lapsen on hyvä tietää mahdollisuutensa jo nuorena, että ei rakentele turhia pilvilinnoja.

• ,,,,,,

Pilvilinnojen rakentelu ja haaveilu on ihan kivaa. Käytännössä en halua olla rikas koska se tuo niin paljon ongelmia elämään.
        Olen tavallinen duunari ja elätän itseni. Se riittää tekemään minut onnelliseksi. Moni pitää kaltaistani köyhänä. Onnellisuuteni ei lisääntyisi vaikka olisin rikkaampi.

• Kroisos Pennonen
        ,,,,,, kirjoitti:

Pilvilinnojen rakentelu ja haaveilu on ihan kivaa. Käytännössä en halua olla rikas koska se tuo niin paljon ongelmia elämään.
        Olen tavallinen duunari ja elätän itseni. Se riittää tekemään minut onnelliseksi. Moni pitää kaltaistani köyhänä. Onnellisuuteni ei lisääntyisi vaikka olisin rikkaampi.

Raha ei tee onnelliseksi, mutta ei sitä tee rahattomuuskaan. Vai väittääkö joku toisin?

• Raha, ,
        Kroisos Pennonen kirjoitti:

Raha ei tee onnelliseksi, mutta ei sitä tee rahattomuuskaan. Vai väittääkö joku toisin?

, , , ei tee onnelliseksi, mutta auttaa melkoisesti onnen etsimisessä!

• ,,,,,,

Rahalla ei yleensäkään ole mitään tekemistä onnellisuuteni kanssa.

• 18+9

Riittävästi, että saa maksut ajallaan maksettu ja ettei tarvitse varastaa, muttei niin päljon, että ylpistyy.

• eiedeskysymys

Kun on jo alussa vanhemmilta rahaa reilusti niin tietysti paremmat mahdollisuudet on eihän tuo ole mikään kysymys.

• Ratto-Raili

Hi,hi rahahan ei ole koskaan ongelma vaan sen käyttötavat.

• Satu Sinikka Kaarina

Omaisuuden siirtäminen lapsille ilman, että verottaja iskee väliin, saattaa joskus olla hankalaa. Itse olen huomannut, että korut, taide ja antiikki ovat helposti siirrettävissä eikä kukaan koskaan perään kysele. Myös se, että ottaa vastatakseen joistakin nuoren perheen kuluista, auttaa heitä taloutensa hoidossa. Ruokakaupan laskun tai vakuutukset voi maksaa, mutta ei esimerkiksi asuntolainan lyhennyksiä.

• eiosunut lottovoitto

Niin ja jos on sattunut syntymään heikkolahjaisille vanhemmille jotka eivät älyä opettaa mitään tärkeää jälkikasvulleen vaan jauhavat kaikenaikaa jonniinjoutavaa sontaa niin onko se sen jälkikasvun vika jos ei pärjää elämässä?
      Esim. joutuu koulukiusatuksi kun ei vanhemmat ole opettaneet sosiaalisia taitoja tms., sitten koulu menee huonosti eikä pääse minnekään ammatilliseen koulutukseen tai ei ole varaa opiskella, pääsee ehkä johonkin duunariksi matalalla palkalla mutta kun kaikki elinkustannukset nousevat nykyään huimasti niin ei pärjää sillä pienellä palkalla muttei ole lahjakkuutta parempiinkaan hommiin.
      Mitä tällaisen henkilön tulisi tehdä, itsemurha?

• Eläke Timpuri

eiosunut lottovoitto
        Esim. Joutuu koulukiusatuksi kun vanhemmat eivät ole opettaneet sosiaalisia taitoja tms?
        Koulukiusaamisesta tarvitsee tehdä loppu heti. Esim, jos vanhemmat ovat vähävaraisia ja lapsi on hunoissa vaatteissa tai ei ole kännyä tms , hän joutuu kiusatuksi puutteellisuuksien vuoksi asioista joille ei voi mitään niin eiköhän se ole näitten parempiosaisten vika kun aloittavat kiusaamisen.
        Minulla on kokemusta asiasta kirjaksiasti.
        Perintönä tuli äidiltä elämä ja isältä ikuinen jano kunnes 31 v tajusin ettei janoni lopu juomalla ,muutos tapahtui juomisen lopetuksen myötä jatkuu yhä. 70-luvulla alkoi noususuhdanteet jolloin työtä tekevälle riitti niin on tässä saatu jotain hankittua työllä.
        Noi tutkimukset on ihan selvää lyyttynlyömistä jolla pönkitetään ihmisen asennetta . Ole nöyrä älä vaadi mitään kun osasi on olla köyhä tyydy siihen. Panee vihaksi tollaset hölinät. Tehkööt vaan tutkimuksia mutta puikoot asioita omissa ryhmissä ja samalla miettisivät mitä pitäisi tehdä ,että ihmisyys toista kohtaan säilyisi.

• Ei nouse perimällä

Pidin aina itseäni hyväosaisena, sillä olen ylemmän keskiluokan perheestä kotoisin.

Nyt kun vanhemmat ovat kuolleet ja perintöverot maksettu sekä perintö jaettu 4 sisaruksen kesken, huomaan että ei heidän elämäntyöstään paljon jäänyt jakovaraa.
      Omakotitalo, kesämökki ja rahaa pankissa. Jotenkin vaan kutistuvat kovin pieneksi perintörahat.

No, enpä niitä hirveästi kaivannutkaan. Todennäköisesti tämä keskiluokkaisuus periytyy myös omille lapsilleni.

Pitäisi olla maatila ja metsää tai muuta reaaliomaisuutta perittäväksi, että säätyluokastaan pääsisi nousemaan. Nykynuorilta menee työelämän 25 ensimmäistä vuotta pankille korkoa maksaessa. Eipä,taida siitä rikkaaksi tulla kuin pankki.

• henkinen perintö

Kova työnteko, itseluottamus ja koulutus. Arvomaailmalla luodaan pohja elämässä pärjäämiseksi.

• höh...

Keskiluokka ei ole rikasta.

• Sillä samalla
        henkinen perintö kirjoitti:

Kova työnteko, itseluottamus ja koulutus. Arvomaailmalla luodaan pohja elämässä pärjäämiseksi.

arvomaailmalla on sitten niin helvetin hienoa lyödä niitä joille tuo ei onnistu, ei ole työtä jota tehdä kovaa, itseluottamus mennyt pätkätöissä, ja kouluttautumiseen ei ole rahaa.

Arvomaailma on hieno asia jos ne arvot ovat oikeita arvoja.

• pienituloinen...

Öö.. Keskiverto ok-talo taitaa, paikasta ja kunnosta riippuen maksaa luokkaa 100'000-250'000.. Kesämökki voi sitten olla melkein mitä vaan, kun sillä nimityksellä kulkee sekä 10 neliön lautakoppeja lähinnä sääskien asuttamalla suolla ja 200 neliöisiä talviasuttavia taloja järvenrannalla, hintahaarukkaa jostain muutamasta kymppitonnista pariin miljoonaan.

No, eipä tietenkään jonkun parin satkun jakamisesta sisarusten kesken niin paljoa jääkään.. jos haluaa tulla miljonääriksi. Mutta toisaalta, miksi pitäisi olla juuri miljoona? Jos esimerkiksi mietitään pääomatuloja, niin edes jotakuinkin järkevillä sijoituksilla voisi hyvinkin tienata aivan kohtuullisen toimeentulon verran hyvinkin alle 200 tonnin pääomalla.. Ja huomattavasti sitä pienemmillä summilla tienaa jo ihan kivasti "palkanjatketta". Siinä voisi sitten vaikka jäädä osa-aikaiseksi ja silti tienata hyvin, jos sellainen kiinnostaa.

Nämä toki kuulostavat isoilta summilta, ja vaikka tämä ehkä hieman lähtikin perintörahoista liikkeelle, niin kyllä pienilläkin summilla voi lähteä liikkeelle. Minä itse aloitin osakesäästämisen pikkusummilla ja siitä se lähtee pikkuhiljaa, vähä kerrallaan. Enkä minä ole mitenkään erityisen varakas, päinvastoin, aloitin säästämisen ihan pakosta. Minun tuloillani on vaikea tulla toimeen, jokainen pienikin tulovirta on todella tervetullut.

• ettänäin
        höh... kirjoitti:

Keskiluokka ei ole rikasta.

On se silti rikkaampaa kuin 1800-luvun rikkaat.

• joku..
        Sillä samalla kirjoitti:

arvomaailmalla on sitten niin helvetin hienoa lyödä niitä joille tuo ei onnistu, ei ole työtä jota tehdä kovaa, itseluottamus mennyt pätkätöissä, ja kouluttautumiseen ei ole rahaa.

Arvomaailma on hieno asia jos ne arvot ovat oikeita arvoja.

Aika harvoin se työnsaanti on kuitenkaan kiinni siitä ettei sitä ole. Yleensä ahkeruus palkitaan kyllä.

Vaan ei silti, ainakin tilapäisesti voi jollekin käydä huono tuuri. Eivät kaikki menesty, vaikka olisivat sen ehkä ansainneetkin. Ei se silti ketään auta sellainen katkeruus ja menestyvien kadehtiminen.

• Tässä on koko
        henkinen perintö kirjoitti:

totuus tiivistettynä. Tyhmä ei pärjää koska ei edes ymmärrä mahdollisuuksiaan puhumattakaan siitä että osaisi käyttää avautuvat mahdollisuudet hyväkseen. Turha silloin on valittaakaan kun suksi ei tyhmyyden takia luista. Terv. Selfmade millioner

• ....................

Tässä puhuttiin koulutuksesta, ei perinnöistä!

• höpöhöpö,
        ettänäin kirjoitti:

On se silti rikkaampaa kuin 1800-luvun rikkaat.

Jos näin olisi, koko suomi olisi isoja kartanoita täynnä pihoillaan volvoja. Nyt voit nähdä kyllä volvoja, mutta nekin on kymmenen tai kaksikymmentä vuotta vanhoja. Kartanoita sen sijaan ei ole käytännössä kuin ne mitä 1800-luvun rikkaat rakensi.

• ettänäin..
        höpöhöpö, kirjoitti:

Jos näin olisi, koko suomi olisi isoja kartanoita täynnä pihoillaan volvoja. Nyt voit nähdä kyllä volvoja, mutta nekin on kymmenen tai kaksikymmentä vuotta vanhoja. Kartanoita sen sijaan ei ole käytännössä kuin ne mitä 1800-luvun rikkaat rakensi.

Nimenomaan. Suomihan on täynnä taloja jotka ovat isompia kuin moni 1800-luvun kartano.

Toki harvassa ovat ne talot jotka ovat isompia kuin suurimmat ja komeimmat toissavuosisadan herraskartanot.. Mutta eipä ole kauaa kun sattumalta katselin jotain sisustusohjelmaa/mitälie ja hieman järkyttyneenä katselin kun yhtäkin taloa kuvattiin sanoilla "pieni" ja "torppa".. Eivätkä arvostelijat huomanneet ollenkaan että menivät taloon sisään palvelusväen ovesta ja tulivat ulos pääovesta. Jos ymmärtää yhtään mitään perinteisestä arkkitehtuurista, niin aivan varmasti tunnistaa kartanon peruspiirteet. Ko. talossa oli siis asunut sen verran varakasta väkeä että heillä oli ollut palvelusväkeä. Pihapiirin koosta olisi joku voinut arvella, että maatakin oli varmasti sen verran että taloon aikanaan kuului myös torppia.

Monikaan ei vaan enää tajua miten paljon talot ovat viimevuosikymmeninnä kasvaneet. Suhteellisuuden taju on mennyt, eikä ymmärretä että tänäpäivänä ihan keskiverto perhe voi rakentaa tuplasti isompia kuin mitä rintamamiestalot olivat aikanaan. Ja rintamamiestalohan on jo sekin aika iso, etenkin jos siihen on rakennettu se vinttikerros. Sotaa edeltävinä vuosina tehdyt talot olivat paljon pienempiä. 1920-luvulla oli tavallista että talo tai asunto koostui kahdesta huoneesta, tuvasta ja kamarista, neliöitä oli usein alle 40.

Ja kuka väittää että 1800-luvun kartanon herroilla olisi aina ollut kaikkein hienoimmat ja kalleimmat kärryt? Monikin kartanon isäntä kulki aika vanhoilla ja vaatimattomilla.

Rikkaus mielletään useimmiten suhteellisena käsitteenä. Rikkaus on sitä, että on enemmän kuin naapureillaan. 1800-luvun maailma oli joka tavalla niin paljon köyhempi, no ainakin materiassa mitattuna, että sitä olisi jo vaikea edes verrata tämän päivän maailmaan. Meidän hyvinvointimme taso on kertakaikkiaan jotain todella käsittämätöntä. Vaikka meille on muuta väitetty, köyhät eivät ole köyhtyneet, kuin ehkä tilapäisesti joissain poikkeuksellisissa oloissa. Tuskin koskaan ovat köyhät olleet yhtä hyvinvoivia kuin nykyään.

Mutta sen tunnustaminen vaatii sitä, että täytyisi ymmärtää minkälaisissa oloissa entisaikojen köyhät todella elivät. Aikoinaan suuri osa köyhistä oli ns. torppareita, eli "vuokraviljelijöitä". Nämä torpparit maksoivat maanvuokraa ns. taksvärkki-töinä, "talolle". Vuokrat määriteltiin taksvärkkipäivinä viikkoa kohti. Ja mitä taksvärkkitöillä sitten sai? Ei yhtään mitään muuta kuin oikeuden olla jonkin onnettoman maatilkun päällä. Sillä maalla piti sitten yrittää tulla toimeen omavaraistaloudessa. Että siinä on teille köyhyyttä. Jos tosiaan kuvittelette että köyhät ovat köyhtyneet, niin se on sama kuin väittäisitte olevanne surkeammassa asemassa kuin torpparit, koska he olivat köyhiä.

Tänäpäivänä duunari tienaa 2000-4000 euroa kuussa, asuu 200 neliön talossa ja ajaa hienolla autolla. Kukaan täysjärkinen ei voi noista lähtökohdista verrata itseään torppariin. Elintaso on oikeasti paljon lähempänä tuon ajan herroja.

Keskiluokka voi rikastua absoluuttisilla mittareilla mitattuna vaikka miten paljon, mutta keskiluokasta ei voi koskaan tulla rikasta suhteellisilla mittareilla, koska se olisi jo määritelmällisestikin mahdotonta. Kaikilla ei voi olla enemmän kuin naapureillan.

• UltimateTruth
        Tässä on koko kirjoitti:

totuus tiivistettynä. Tyhmä ei pärjää koska ei edes ymmärrä mahdollisuuksiaan puhumattakaan siitä että osaisi käyttää avautuvat mahdollisuudet hyväkseen. Turha silloin on valittaakaan kun suksi ei tyhmyyden takia luista. Terv. Selfmade millioner

Totuutesi on kyllä aika rajoittunut.
        Ei huippuälykkäitä ihmisiä edes kiinnosta rikastua miljonääriksi.
        Joidenkin katsos on pidettävä tämä maailma pystyssä, eikä vaan alistaa muita omalla sadismillaan.

"Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value."

Albert Einstein

• 14+18
        Tässä on koko kirjoitti:

No sanoisin jopa, että taustalla joskus vaikuttaa monet muutkin tekijät kuin jonkun mielestä tyhmyys.

Netaustatekijätnetaustavoimatnenevaikuttaauskopoisvaansinäkinmuttatoivoaaneisaaheittää

• turhuutta
        Tässä on koko kirjoitti:

Turhuutta ja tuulen tavoittelua.
        Parempi on köyhä ja viisas nuorukainen kuin vanha ja tyhmä kuningas, joka ei enään kuuntele toisten neuvoja. Nuorukainen lähti vankilasta ja tuli kuninkaaksi, vaikka oli syntynyt köyhänä tuon toisen hallitessa.

• Paras perintömme

..omakotitalo, kesämökki ja rahaa pankissa...kyll kelppa!

Äitimme kuoltua ei jakoa pidetty vaan isä jatkoi elämäänsä kuten ennenkin. Koska hän eli yli 90veeksi pienen eläkkeensä turvin vuokralla, annoimme hänelle silloin tällöin lainaksi" käteistä. Myös hankimme hänelle telkkarit ja kodinkoneita ja matkoja omilla rahoillamme. .
        Meitä oli kolme jakajaa. Onneksi olikin tässä tapauksessa, sillä mitään ei jäänytt perittävää muutakuin kuluneet ei-antiikkihuonekalut ja risaiset astiastot..

Minä en saanu maksettavakseni perintöveroa. Me kaikki sisarukset jouduimme maksamaan kukin hilkku 300e jotta viimeksi kuollut isä saatiin hautaan kunniallisesti pienen juhlahetken kera ja kivi haudalle.

Kaikki se mitä minulla on, on omalla työllä saatu. Olen siitä ylpeä.
        En ole mitenkään katkera. Olisihan se ollut mukava periä omakotitalo, kesämökki ja rahaa.
        Perittyä saimme kuitenkin hyvät geenit, sillä me kaikki olemme terveitä kuin pukit yli 60veinäkin.
        Hyvät geenit ovatkin paras perintömme ja siitä olemme kiitollisia.

• isomunainen1
        Tässä on koko kirjoitti:

kaikist parast o et on komea ja omaa 30cm pitkän kalun. tällä saa itelleen rikkaan naisen joka elättää köyhän isomunaisen. Nainen raataa työssä mies hoitaa kuntoaan ja tekee koti yms työt. Näin säästyy aikaa ja rahaa. mikäs on parempaa ku 200te vuodes tienaava 45v lääkärinainen tulee töitten jälkeen kotiin, eikä hänen tarvitse tehdä mitään kotitöitä. saa isoa aina jos haluaa!! 20v nuoremmalta kundilta!!

• totuuksia kyliltä

Itselleni eräs porvarillisempaa sukua oleva tuttava selitti kirkkain silmin, miten tämäkin johtuu vain siitä, että rikkaat antavat lapsilleen ahkeran ihmisen geenit. Tämä tekee lapsistakin niin menestyviä.

Tuttava huomautti, että suomessahan kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet menestykseen, kun opinnotkin on ilmaisia. Työläisten lapset ovat siis hänen mielestään vain rikkaiden lapsia laiskempia, huonompi perimä kun laiskuudelle altistaa.

• samaa mieltä

Ovat jotkut kansakunnan "älyköt" vihreissä. Osmo soinivaara ajattelee näin ja halveksii perussuomalaisia. Vain koulu ratkaisee ja jos koulu on mennyt huonosti, niin kärsiköön tyhmä lahjaton saamaton lopun ikänsä.

• totuuksia...

Yleensä ne jotka ovat ökyrikkaita, eivät ole yhtään vireämpiä kuin tavalliset duunarit. Ero on siinä, että heidän epärehellisyytensä ja röyhkeytensä on ylivertaista, jollin he kusettavat rahat muilta keinoja kaihtamatta aina kun näkevät tilaisuuden. Rehellinen duunari taas psyy aina köyhänä, koska rikolliset keinot eivät edes tule mieleen.

• Ja metkaa on
        totuuksia... kirjoitti:

Yleensä ne jotka ovat ökyrikkaita, eivät ole yhtään vireämpiä kuin tavalliset duunarit. Ero on siinä, että heidän epärehellisyytensä ja röyhkeytensä on ylivertaista, jollin he kusettavat rahat muilta keinoja kaihtamatta aina kun näkevät tilaisuuden. Rehellinen duunari taas psyy aina köyhänä, koska rikolliset keinot eivät edes tule mieleen.

että nuo ökyrikkaat samalla kusevat omiin muroihinsa vaatimalla ja varastamalla kaiken itselleen. Suomen kokoinen kansakunta pystyy elättämään vain nuo perinteiset 10 rikkainta perhettä. Kun näiden öykkäri ja wannabe-rikkaiden osuus väestöstä on lisääntynyt räjähdysmäisesti, niin samalla sitten on myös köyhien osuus kansakunnasta lisääntynyt räjähdysmäisesti.

Ajatelkaas miten paljon enemmän itse kukin meistä pystyisi kuluttamaan tai jopa säästämään, jos tuotteiden ja palvelujen hinnat olisivat kohtuulliset. Ja jos verot olisivat oikeudenmukaiset. Koska rikkaita lellitään ilmaisilla tavaroilla ja palveluilla eli lahjomalla sekä pienemmällä veroasteella kuin palkansaajia, merkitsee tämä väistämättä sitä että nämä ilmaiseksi saadut etuudet maksatetaan sitten meillä muilla.

Suuryritykset saavat verohelpotukset, omistajat alhaisen pääomatuloveron. Lisäksi samat yritykset vuodesta toiseen saavat valtiolta miljarditolkulla tukea tuotekehitykseen ynnä muuhun joka sitten tuotetaan jossain muualla. Ja vähäisetkin verot pitää kierrättää veroparasiittisaarten kautta mutta silti nautitaan yhteiskunnan tarjoamia tukia. Hävettävää.

• jokuvaan..
        Ja metkaa on kirjoitti:

että nuo ökyrikkaat samalla kusevat omiin muroihinsa vaatimalla ja varastamalla kaiken itselleen. Suomen kokoinen kansakunta pystyy elättämään vain nuo perinteiset 10 rikkainta perhettä. Kun näiden öykkäri ja wannabe-rikkaiden osuus väestöstä on lisääntynyt räjähdysmäisesti, niin samalla sitten on myös köyhien osuus kansakunnasta lisääntynyt räjähdysmäisesti.

Ajatelkaas miten paljon enemmän itse kukin meistä pystyisi kuluttamaan tai jopa säästämään, jos tuotteiden ja palvelujen hinnat olisivat kohtuulliset. Ja jos verot olisivat oikeudenmukaiset. Koska rikkaita lellitään ilmaisilla tavaroilla ja palveluilla eli lahjomalla sekä pienemmällä veroasteella kuin palkansaajia, merkitsee tämä väistämättä sitä että nämä ilmaiseksi saadut etuudet maksatetaan sitten meillä muilla.

Suuryritykset saavat verohelpotukset, omistajat alhaisen pääomatuloveron. Lisäksi samat yritykset vuodesta toiseen saavat valtiolta miljarditolkulla tukea tuotekehitykseen ynnä muuhun joka sitten tuotetaan jossain muualla. Ja vähäisetkin verot pitää kierrättää veroparasiittisaarten kautta mutta silti nautitaan yhteiskunnan tarjoamia tukia. Hävettävää.

On se juu, niin pientä se pääomatulojen verotus.. Ensin maksetaan yli 20% veroja yrityksen voitoista, ja sitten suurinpiirtein samaa luokkaa jos ottaa sen rahan osinkoina ulos. Kokonaisveroaste on karkeasti ottaen suuruusluokkaa 40-50%, eikä tuossa ole edes huomioitu alvia, ja sitä en huomioi, koska se on sama palkoillakin.

Olen monesti sanonut, että olisi paljon parempi kun sitä veroa ei perittäisi kahdessa osassa, niinkuin nykyään. Vaan koko vero perittäisiin samalla kertaa osingonmaksun yhteydessä. Ihan siitä syystä että useimmat ihmiset eivät tajua kaksinkertaisen verotuksen käsitettä, nähdään vaan se matala prosenttiluku ja kuvitellaan että siinä on kaikki.

Ja jos nyt jollekin se 40-50% madaltaa veroprogressiota, niin olkoot hyvä vaan. Jos joutuu tilittämään palkkatuloistaan yli puolet valtiolle, niin kyllä sellainen maksaa jo ihan tarpeeksi. Minä ainakaan en kadehdi sitten ollenkaan.

• Tämä asenne
        totuuksia... kirjoitti:

estää sinua menestymästä. Käytä mielummin energiasi johonkin muuhun kuin fiksumpien kadehtimiseen.

• Verottaja on kaikkie
        jokuvaan.. kirjoitti:

On se juu, niin pientä se pääomatulojen verotus.. Ensin maksetaan yli 20% veroja yrityksen voitoista, ja sitten suurinpiirtein samaa luokkaa jos ottaa sen rahan osinkoina ulos. Kokonaisveroaste on karkeasti ottaen suuruusluokkaa 40-50%, eikä tuossa ole edes huomioitu alvia, ja sitä en huomioi, koska se on sama palkoillakin.

Olen monesti sanonut, että olisi paljon parempi kun sitä veroa ei perittäisi kahdessa osassa, niinkuin nykyään. Vaan koko vero perittäisiin samalla kertaa osingonmaksun yhteydessä. Ihan siitä syystä että useimmat ihmiset eivät tajua kaksinkertaisen verotuksen käsitettä, nähdään vaan se matala prosenttiluku ja kuvitellaan että siinä on kaikki.

Ja jos nyt jollekin se 40-50% madaltaa veroprogressiota, niin olkoot hyvä vaan. Jos joutuu tilittämään palkkatuloistaan yli puolet valtiolle, niin kyllä sellainen maksaa jo ihan tarpeeksi. Minä ainakaan en kadehdi sitten ollenkaan.

n kaveri!vai onko,nyt ku täs maas on kaikki yliverotettu niin mikään ei liiku,ja vielä vaan pidetään yl virkaloisii!niit täs maas riittää ja on se hienoo et joku saa 120000 vuodes toisten selkänahast!Tietyt tahot nostavat juttuja turhist jutuist,et kansa kiinnittäis huomionsa niihi.

• UltimateTruth
        samaa mieltä kirjoitti:

Ovat jotkut kansakunnan "älyköt" vihreissä. Osmo soinivaara ajattelee näin ja halveksii perussuomalaisia. Vain koulu ratkaisee ja jos koulu on mennyt huonosti, niin kärsiköön tyhmä lahjaton saamaton lopun ikänsä.

Tämähän on tutkittu fakta, että rikkaus vie empatiakyvyn ja rikas elää deluusiosssa, että hän on oikeasti "ansainnut" ihan kaiken "omalla" työllään, eikä muilla ole osaa ja arpaa hänen rikkautensa saavuttamisessa.

Helpompi on tosiaan kamelin mennä neulansilmästä kuin....

http://www.hs.fi/tiede/Rahamoodissa rikkaat ovat ahneempia kuin pienituloiset/a1388975228826

• eimuuta
        UltimateTruth kirjoitti:

Tämähän on tutkittu fakta, että rikkaus vie empatiakyvyn ja rikas elää deluusiosssa, että hän on oikeasti "ansainnut" ihan kaiken "omalla" työllään, eikä muilla ole osaa ja arpaa hänen rikkautensa saavuttamisessa.

Helpompi on tosiaan kamelin mennä neulansilmästä kuin....

http://www.hs.fi/tiede/Rahamoodissa rikkaat ovat ahneempia kuin pienituloiset/a1388975228826

Itse en ole rikas.. Mutta ymmärrän kyllä tuota empatiakynyn menoa.. Kun riittävän monta kertaa kateelliset haukkuvat yrittäjän, niin sitä jossain vaiheessa ei enää vaan jaksa välittää ihan samalla tavalla kuin ennen.

Ja mikäli minun taloudellista tilaani mitattaisiin tosiaan vain tuloilla, niin useimmat luokittelisivat minut köyhäksi.. Itse joskus huvitan itseäni laskeskelemalla miten paljon on omaisuutta suhteessa velkoihin. Tosin, laskelmat ovat melko teoreettisia, kun ilman sitä omaisuutta olisin työtön. Eikä sekään omaisuus ole mitään miljoonia kuitenkaan. Silti, aika hyvin vajaa kolmekymppiselle, joten en valita.

Sanonpahan vaan, että kateus vie kalatkin vedestä. Se on niin totta. Kadehtimalla ei saa mitään muuta kuin pahaa mieltä.

Minä olen aina ihaillut niitä jotka menestyvät. Ei kukaan ole tullut minulta mitään pois ottamaan, menestyäkseen. Melkein kaikessa, paitsi veroissa, voi valita ja vaikuttaa. Voi valita mitä syö, mitä juo, missä asuu.. Mitä lukee, mitä tekee työkseen. Valinnanvaraa on vaikka kuinka, jos vaan tarttuu mahdollisuuksiin. Ja mahdollisuuksia, niitä on tämänpäivän maailmassa enemmän kuin koskaan ennen. Turhalla puheella "köyhien köyhtymisestä" vaan masentaa itsensä, läheisensä ja menettää ne mahdollisuudet mitä olisi tarjolla. On totta että kaikilla ei ole yhtäläisiä mahdollisuuksia, mutta jos jättää nekin käyttämättä mitä annetaan, niin sitten ei ikinä saa yhtään mitään.

• hdy

Pitäähän jonkun tehdä ne paskahommat suomessa, parempihan sitä on tietää tulevaisuutensa jo lapsena, ettei aikuisena tarvitse ihmetellä omaan asemaansa
      yhteiskunnassa, voi jätttää koulut käymättä kun tietää ettei siitä ole hyötyä.

• sijoittaja

Kyllä se syy löytyy aikapitkälti asenteista. Köyhät kun opettaa lapsiaan lähinnä kadehtimaan.. Vielä kun menee siihen että näytetään esimerkkiä miten duuniviikon (jos ylipäätään edes on töissä) jälkeen vedetään pää täyteen ja syytetään kaikesta parempiosaisia. Niin aikalailla sen arvaa miten lasten käy.

Useimmat eivät vaivaudu huomaamaan, että maailman rikkaimpien listakin käy hyvästä esimerkistä rikkauden periytymisestä ja "kultalusikka suussa syntymisestä".. Mitä nyt itselle tulee mieleen maailman rikkaimpia, niin Bill Gates, Steve Jobs ja vaikka Warren Buffet.. No, yksi on jo kuollut, mutta ei se sitä miksikään muuta että kaikki nuo löytyvät aivan listan kärjestä. Gates ja Jobs ovat varmaan tuttuja kaikille.. Warren Buffetin isä oli pelkkä työtön meklari suuren laman aikaan.

Minä en voi itseäni ihan rikkaaksi kutsua.. Mutta enpä ole myöskään valittamassa surkeaa kohtaloanikaan. Äidillä on tapana kertoa miten hänellä ei ollut mitään muuta kuin opintovelka ja isällä auto, kun he muuttivat yhteen. Mutta tässä sitä nyt ollaan, parin vuokratalon isäntinä.

Tarinan opetus on siinä, että on paljon parempi tehdä asian eteen jotain, kuin kadehtia. Suurimmalle osalle ihmisistä tulotaso on kuitenkin aika pitkälti kiinni koulutuksesta ja ammatinvalinnasta. Ne jotka oikeasti tienaavat lähinnä omistamalla ovat aika harvalukuinen joukko. Yrittämällä voi menestyä, mutta se on yleensä aika pitkä tie ja edellyttää todella harvinaista lahjakkuutta ja ahkeruutta. Koulutus ja ammatinvalinta ovat aika pitkälti kiinni omista asenteista ja mieltymyksistä. Jos viitsii lukea, niin siinä voi saada itselleen hyvän alun. Eikä se ole juuri rahasta kiinni.

Jos haluaa hankkia itselleen pääomatuloja, niin tänäpäivänä kuka tahansa voi omistaa osakkeita, eikä ole edes vaikeaa. Itse aloitin osakesijoittamisen 500 eurolla. Tällä hetkellä osakesijoitukseni tuottavat sen 500 euroa vuodessa, ja suunta on ylöspäin. Enkä minä tarvinnut siihen paljon muuta kuin ihan tavallisen nettipankin ja sen päälle ns. "säilytystilin", ei niistä tarvitse paljoa edes ymmärtää, pankissa selitetään sen verran mitä tarvitsee. Nettipankki maksaa minulle kaikkineen alle vitosen kuussa. Että eipä tarvitse sitäkään marista että olisi vaan isorikkaiden harrastus. Toki, siinä pitää sitten olla jokin ymmärrys siitä mitä osakkeet ovat, jos ei yhtään tajua mitä tekee niin voipi tulla yllätyksenä että siinä voi myös hävitä. Tosin elokuvien "menetin koko omaisuuteni" jutut ovat turhaa dramatisointia, niin ei käy muuten kuin sijoittamalla omien lisäksi muidenkin rahaa. Ja koko sijoituksen menettäminen vaatii sitä että firma menee nurin. Siinä voi jokainen kysyä itseltään, että milloin viimeksi pörssiyhtiö on mennyt nurin? Benefon taitaa olla suurinpiirtein ainoa joka itselle tulee mieleen, vai oliko sekin vielä kiikunkaakun olemassa? (geosentric). Talvivaara voi mennä nurin, mutta ei välttämättä. Ei muuten ole maailman ensimmäinen kaivos joka aloittelee toimintaansa melko heikosti. Esimerkiksi Orijärvi oli menossa nurin moneen otteeseen, omistajat vaihtuivat useampaankin otteeseen.. No, lopulta se oli kuitenkin toiminnassa 200 vuotta.

• ne geenit, ne geenit
      • ....................

Totta! Ne geenit!!!!!!!

• äiti83

Minä ja mieheni olemme molemmat keskiluokkaisten vanhempien ainoita lapsia, ja on selvää että meillä tulee olemaan enemmän rahaa kuin vanhemmillamme sillä he ovat siirtäneet meille jo tuntuvasti rahaa vuosien ajan ja nyt kun meillä on lapsi niin rahaa menee suoraan isovanhemmilta ja meiltä myös hänelle, joten pari kymppisenä hänellä on jo tuntuvasti säästöjä. Ei tässä minusta mitään pahaa ole että vanhemmat ja isovanhemmat siirtävät rahaa lapsille ja lapsenlapsilleen jo eläessään, varsinkin jos on mitä siirtää. Miksi odotella perintöveroa ja siirtää rahat vasta sen jälkeen kun ne suurimmat nuoren parin menoerät ovat jo lainalla maksettu?

Monet ystävättäreni pitävät tätä outona että vanhemmat antavat vielä kolmikymppiselle lapselleen rahaa. En ymmärrä miksi. Jossain vaiheessahan se rahaa kumminkin siirtyy ja miksi maksaa pankille asuntolainaa vuosikymmeniä jos sen voi pienellä vanhempien avustuksella kuitata alle vuosikymmenessä?

Jos meidän molempien kaikki vanhemmat elävät vielä 16 vuotta, niin lapsellamme on melkein 150 000 euron omaisuus 18 vuotta täytettyään.Minusta se on hyvä pesumuna nuoren elämälle, oppii vastuullisuutta ja kaikki on mahdollista jos vain itse haluaa.

• Hyvä naimakauppa

onkin nykyään köyhän ainoa pelastus. Pitäkäähän huolta isät ja äidit ettei lapsenne nai ketään luuseria.

• ofdjkvgk

Siinä tutkimuksessa joku turhake yrittää vain perustella akateemista loisimistaan sukulaistensa ansioilla.

• 20 + 1

Isä Wahlroos on pankkiiri ja poika Wahlroos ansainnut rahaa pelaamalla pokeria isänsä rahoilla. Siinä esimerkki.

• niinhän se on

ahneita on joka yhteiskuntaluokassa, mutta hyvillä suhteilla kieltämättä tyhmät äveriäitten lapset saa paremmat työpaikat, Eikä katsota koulutukseen, kun suku puhuu

• kaisejoskun

nyt puhuttiin köyhien ja rikkaiden erosta!
      milläs "sijoittaja" sinä luulet että köyhänä jonkun, osakesijoittamisen 500€
      perustaa? kun ei jää kun puolet tosta määrästä ruokaan.

• sijoittaja

Säästämällä.

Minun tuloni ovat tällä hetkellä alle 1000 euroa kuussa. Tällä hetkellä ei tosin jää paljon säästettävää, kun rakentaminen vie kaikki rahat. Jonkun verran olen jo joutunutkin myymään osakkeitakin. Onneksi kurssit sentään lähtivät hieman nousuun, ettei tarvinnut tappioita kuitata.

Aika monella "köyhällä" tuntuu kuitenkin riittävän aika isojakin summia viinaan ja kaljaan, että aika turhaa valitusta tuntuu olevan. Minulla ei ole sellaisia paheita, ja jotenkin kummasti tuntuu raha riittävän jotenkuten pärjäilyyn.

• rtgtrutyutryi

Kuunnelkaapa Chomskya, vaikka tämä puhe: https://www.youtube.com/watch?v=NWWZG8P6OzY Tämä eriarvoisuus on tarkkaan suunniteltua ja tahallista. Meidän, ruohonjuuritason (!) kansalaisten on asia korjattava - nepotistit ja korruptoituneet, ahneet ökyrikkaat pyrkivät tuloerojen jatkuvaan kasvattamiseen.

Linkin videon äänen laatu on heikohko, mutta kyllä siitä selvän saa. Asia on niin kiinnostava, että kannattaa pinnistää kuuloaan ja keskittyä.

• 12+3

Se on valtapeli-ilmiö, pohjalla on "me vastaan he" - ajattelu, jota ilman voisimme ihan hyvin olla, ja jota ilman maailma olisi paljon parempi paikka. Käykääpä muuten tutustumassa Alkuajatukseen, se ajaa takaa muutosta.

• KALLE KELLO

Hah, paljonkohan tuokin tutkimus maksoi? No sehän on ollut satavarmaa jo varmaan 1800 -luvulta lähtien, että rikkaiden pennuilla on parhaimmat mahdollisuudet. Isi ja äiti ostaa asunnon, vaatteet,m ruoat, autot, hulivilimenot jne... ja lyö sataset kouraan, että saa opiskella rauhassa ja bilettää ja jos on hurritaustainen, on ilman muuta selvää että koulutus on taattu vaikka 50-vuotiaaksi, kyllä hurripuolue pitää omistaan huolen kaikkinen svenska höögskuulanaineen ja loukkuineen ja rahat varastetaan kansalta.. Miten muuten tällaisen vähemmistön "nalleille" ylläpidetään yliopistoja sun muita? Kakarat pääsee niihin vaikkei olisi älliä päässä ja hyvin palkattu valtion virka on taattu. Taviskansalaisten kakarat menee lukioon jos pystyy kukaan kirjoja ostamaan, jos ei pysty kakarat kaupan pullopuolelle ansaitsemaan rahaa opiskeluun, jos yleensä sinnekään pääsee, tee töitä illat, lue yöt, opiskel päivät.. Siinä se, ei sen kummempaa. Suurin osa tavallisten duunareiden kakaroista opiskelisi jos olisi varaa, että pääsis tästä paskaloukkusuomesta pois.

• Katkeruus pilaa

kaikki menestymisen mahdollisuudet. Se tuli kirjoituksellasi todistettua.

• P.Miljardi

Nonni talouslämä tietää kellä on desimaalipilkku miljoonien kohalla, mutta aina on ryypätty perintörahat jossain vaiheessa

• masa on kingi

Tuleeko provojen kirjoittajan lapsista provoilijoita ?

• en köyhä mutten rika

On harhaluulo, ettäkö rikkaiden rahat vain kasvaisivat tuhlailemalla ja tekemättä mitään. Niin suuren luokan öljymiljadöörejä tms. ei Suomessa ole. Itse tiedän työni kautta muutaman erittäin varakkaan (siis Suomen mittapuulla katsottuna) ja he tekevät paljon työtä, jotta se peritty omaisuus jatkaa kasvamistaan tai edes pysyy ennallaan. Esimerkiksi eräs tuntemani rikas vaatii omilta lapsiltaan erittäin paljon ja panostetaan esim. kielien oppimiseen. Uskon, että osa menestymisestä johtuu juuri kannustuksesta ja omasta esimerkistä, jota lapsille annetaan.

Toinen syy tähän tutkimuksessa havaittuun eroon voi olla siinä, että köyhät eivät kaipaa sitä rahaa ja menestystä samalla tavoin kuin varakkaammat. Köyhällä on yhtälaiset mahdollisuudet opiskelun kautta kohentaa elintasoaan, mutta hänellä ei ole välttämättä motivaatiota. Todella usein on niin, että jos on kahden työttömän vanhemman lapsi, niin ei siitä lapsestakaan mitään aivokirurgia tai astronauttia tule.

Omalla kohdallani on niin, että tulen olemaan köyhempi kuin mitä vanhempani ovat. Vanhempien varakkuutta selittää osittain isot riskit (muutto köyhästä lapsuudenkodista Helsinkiin työn perässä, kova työmoraali ja elintason nostamisen tahto, nousukaudet, kyky tehdä pitkäjänteistä työtä, lapsuudenkodista saatu kovaa työtä arvostava kasvatus). Omaa köyhtymistäni taas selittää osittain lama-ajat, väärään aikaan tehdyt lapset (lapset pitäisi tehdä lama-aikana eikä nousukaudella), avioero jne. Omaa tilannettani huonontaa myös se, että ala vaatisi päivittämistä, mutta yksinhuoltajana ei ole varaa heittäytyä opiskelijaksi.

Todennäköisesti tulen olemaan joskus 70-vuotiaana vauraimmillani, mikäli vanhempani pystyvät säilyttämään varallisuutensa vuosikymmenien aikana. En kuitenkaan laske sen varaan, koska olen pitkäikäisestä suvusta ja nykyisen maailmanmenon aikana on vaikea ennustaa, että miten ns. perinteiset sijoitusmenetelmät toimivat (esim. sijoittaminen metsään ja asuntoihin) ja toisaalta myös se, että kuinka paljon vanhusten hoito tulee maksamaan tulevaisuudessa.

En osaa kadehtia rikkaita, koska usein he sen rikkautensa ovat tehneet omalla työllään. Ilman työntekoa peritty omaisuus tuhlataan, jolloin tulevat sukupolvet köyhtyvät, jollei joku ala taas käyttämään älyään ja ahkeruuttaan.

Jos tosissani haluaisin rikastua, muuttaisin halvimpaan mahdolliseen asuntoon, säästäisin kaiken, olisin pihi, tekisin kahta työtä, opiskelisin vapaa-ajalla jne. Hajauttaisin sijoituksia esim. osinkoihin ja ostamalla sijoitusasunnon vuokrattavaksi. Pitkällä aikavälillä se tuottaisi taatusti tulosta ja rikastuisin.

• Pientilallinen
      • Jäsenuskonnollinen

Raha ei rakkautta hillitse eikä köyhyyskään ole sen este.

• Henkiset eväät

Se kiinnostaa moniakin ja erityisesti sosiaaliasioista kiinnostuneita.

Pienituloisten kannattaisi miettiä minkälaiset (henkiset) eväät antavat lapsilleen. Kannustetaanko oppimaan, tekemään töitä, kehittämään itseään? Vai esimerkin voimalla opetetaanko juomaan keskaria ja syyttämään kurjuudestaan kaikkia muita kuin itseään?

Ja kun sanget mone vanhemmat eivät pysty taikka vaivaudu tekemään näin niin sitten on (jälleen kerran) yhteiskunnan mietittävä voisiko se paikata asiaa jotenkin.

• joku3

Totuus on, että useasti köyhyyden mukana kasautuu myös muut ongelmat. Rikkaiden perheiden lapset mm. harrastavat yleensä paljon enemmän aivan pienestä pitäen, joka myös osaltaan luo hyvää pohjaa tulevaisuuden suhteen.

Ja ehkä mielestäni eräs hyvinkin tärkeä seikka on asuminen ja sen laatu, jonka merkitystä myöskään en väheksy. Rikkailla vain on asiat aivan eri mallilla. Ei tarvitse asua ahtaissa kalliissa vuokra-asunnoissa yms. Ja aikuisuuden kynnyksellä vanhemmat hieman auttavat tietenkin myös pääsemään kiinni siihen omaan omistusasuntoon. Tämä on mielestäni jo yksi hyvinkin suuri tekijä nykyään hyvinvointimme kannalta, ja miksi rikkaiden perheiden lapset ehkä jaksavatkin paremmin myös kouluttautua ja myöhemmin työelämässä. Ja kun ihminen saa luotua ulkoista hyvinvointia, on lähtökohdat jo aivan eri.

Jokaiselle toivoisin kokemusta myös tästä ns. huonompiosaisuudesta tämän päivän Suomessa, ehkä ne silmät monella myös avautuisivat näkemään mitä ja minkälaista kohtelua huonompiosaiset todella saavat tämän päivän ns. hyvinvointiyhteiskunnassamme. Köyhän ääni vain kun ei kanna samoin. Tuntuu kuin sen köyhän selkänahasta ne rahat loppupelissä revitään. Onhan köyhän elämä paljon kalliimpaa kuin rikkaan, esim. vuokraloukku jos vaikka tätä asumista vertaa. Yksi elämisen peruspilareista. Hyvää ja laadukasta ravintoa yms. tietenkään unohtamatta. Rikas voi paremmin, rikkaiden perheiden lapset saavat eri edellytykset voida paremmin.. halvalla ei osteta kuin huonoa, johon myöskään köyhällä ei olisi varaa.

Itse liputan tasapäisemmän Suomen puolesta. Ei enää isoveljen, Amerikan malliin.. suunta, johon ilmeisesti kovaa vauhtia olemme olleet menossa. MM. tämä ahneus.

• Kolme luokkaa

Sinänsä jännä että keskituloisuus ei sitten 'periydy'kään? Keskituloisten lapsista tulee sitten enimmäkseen pieni- tai suurituloisia.

• tahdonvoimaa.

Vähävaraisella on aikaa miettiä asioita syvemmältä mitä elämä on.
      jos ei omista rahaa niin käyttää järkeä enemmän ei tyhmä tarvitse olla.
      Asettaa itselleen tavoitteet miten elää vaikka ei rahaa niin oliskaan.
      FIKSUT IHMISET AINA HUOMATAAN RAHASTA RIIPPUMATTA!
      pitää elämän perusarvot ARVOSSAAN.
      ei ota pikavippejä eikä lainaa keltään rahaa.
      on ahkera ,rehellinen lukee hyvätkoulutodistukset ne ei ole rahastakiinni.

vanhemmillakin on osansa pelissä.
      on sanottava jälkikasvulle OLKAA FIKSUNPIA KATKAISKAA KÖYHYYDENKIERRE
      LUKEKAA.

• karu totuuus

Oikeassa olet ainakin siinä asiassa, että rikkaitten lapsista tulee tyhmempiä. Itse en ole syntynyt platinalusikka hanurissa, ja opiskelu sujuu aivan vaivatta todella hyvillä arvosanoilla. Työpaikoistani aina kun olen lähtenyt, on tullut kiitosta ja kehuttu ahkeruudesta ja oma-alotteisuudesta jne. Ja vielä perään sanottu että jos on töille tarvetta tai löytyy jostain saman ketjun toisesta myymälästä vapaa paikka, niin soittaa niin saan heti suositukset, joilla pääsee turhia kyselemättä uuteen työpaikkaan. Rikkaiden kakarat ovat laiskempia johtuen siitä, että heillä on valmiina palvelijat kotona, eivätkä he ole koskaan tehneet "paskaduunia" niin tulevaisuudessa kun nämä perintörahat ovat tuhlattu, ei heillä ole mitään jäljellä kun ei edes töitä osata tehdä.

• Apua2014

Luuletko, että olet fiksu? Käy peruskoulu loppuun! Yritä vaikka korjata kirjoitusvirheitä!

• Sivullinen8

Kyllä työssäoleva sukupolvi saadessaan perinnön laittaa palamaan se raha jota ei ole itse ansaittu menee helposti taivaan tuuliin.Vanhemmat on hyvinä aikoina saaneet omaisuutensa keinottelemalla ja siirtämällä rahansa ulkomaille mutta pitäneet omaisuutensa itsellään kyllä verottaja ottaa omansa.100000e perintöä ei pitkälle vie jos ne on väärissä käsissä.Tälläiset perijät ovat saaneet vanhemmiltaan elantoa kokoikänsä ja ottaneet sen ilomielin vastaan ilman veronmaksua.Asuuvat vanhempiensa omistamissa asunnoissa ja antavat ymmärtää että omistaavat asunnon.

• mmmmmmmi

Onkohan joku kateellinen?

• Rikas-Isukki.

Mun kolmevuotiaalla pojalla on jo 80.000 euroa omalla tilillään, pari kolme tonnia kuussa olen sinne säästöön laitellut. Saapahan sitten heti armeijan jälkeen ostaa oman talon vaikka Kirkkonummelta jos haluaa.

http://1i.fi/massionmassii

• äiti vaan

Asenne periytyy.
      Vanhemmat kippaavat oman arvomaailmansa ja asenteensa lapselle.

Minä olen duunariperheestä. Koko ajan korostettiin, että ollaan eri kastia kuin ne koulutetut, hyvätuloiset, jotka siten myös hyväosaisia ovat.
      Kaikki, harrastuksetkin, oli hyväosaisille tarkoituettuja, eipä me.. me kun ollaan...

Kun ilmoitin meneväni rikkaisiin naimisiin, äiti tokaisi: "raha nai rahaa"

Totta.
      Mutta siihen rahamassin äärelle olisi päässyt ihan vaan kannustamalla opiskelemaa.

Kukaan aikuinen elämänpiirissäni ei sanonut, että opiskele itsellesi hyvä ja parempituloinen ammatti. Sitä kautta saat myös hyvätuloisen puolison, tai jos et, niin pärjäät itseksesi sillä palkalla ja mielekkäässä työssä.

Ei, koulutus oli tyhmien hommaa ja kunnon ihmiset luutuavat porvarien nurkkia.

Minä olin jo aika pitkällä, iän ja elämäntilanteen puolesta, ennenkuin tajusin irtautua vahvasta koko suvun kattavasta asenteesta.

Olin kouluasten tutkinnon suorittanut ja pienipalkkainen. Mutta sukuni kyljestä pois muuttanut ja kannustan omia lapsiani opiskeluun, mielekkääseen ammattiin.

• tosi-tv

Uuno Turhapuro lähti kansakoulupohjalta (onkohan vieläkään läpäissyt) ja on kovalla "työllä" (naimakaupalla) raivannut tiensä rikkauksiin ja jopa presidentiksi asti. Ottakaa siitä mallia.

• vffff

Kaikille ei hyviä naimakauppoja riitä, harvalla käy niin hyvä tuuri. Ota sinäkin kuitenkin Turhapurosta mallia, jos sinulla vaikka kävisi niin hyvä tuuri. Sitäpaitsi varakkaat yleensä pariutuvat keskenään eivätkä huoli mitään köyhää riesoikseen. Ja jos huolisikin niin äkkiäpä köyhtyisi varakaskin.

• Sen kai tiesittekin, että jos köyhän ja rikkaan kakarat vaikka törmäävät toisiinsa potkulaudoilla ja halvaantuvat, saa se rikkaan lapsi paljon suuremmat korvaukset vakuutusyhtiöltä, koska sillä oli odotettavissa muutenkin rikkaampi elämä.
      Vielä oudompaa on se, että vaikka ihmiset täälläkin purnaavat omaa pienituloisuuttaan ja toisten rikkautta, niin silti äänestävät porvaripuolueita!

• Öökstöks

Kuinka suomessa voisi avaajan otsikon mukaan "Varakkuus on vahvasti periytyvää", kun täällä on perintöverot!

Lapsi siitä kaikken vähiten saa, kun valtio vie rahat pois. Huvittavasti avaaja laittaa juttunsa kuvakseen kourat, joissa on vain pennejä jäljellä "tämä on suomen mallia"
      ja
      > toiseen kuvaansa dollareita tukuttain "tämä on muualla, kuin Suomessa mahdollista"
      - tyylisiä heittojaan :)

Verottaja & Kreikkalaiset, he ne ansaisevat helpoimmin täällä.

• KatsokaaKetä äänestä

Olemme palaamassa Suomessa 30luvun IKL-suomeen, erona vaan on se että olemme Kokoomus-Onnelan diktatuurissa.

Yhteistä tälle kehitykselle on palaaminen karkeaan luokkayhteiskuntaan, joka vallittsi vuoden 18 kansalaissodan jälkeistä Suomea 20 luvulta aina v,44 sodan loppumiseen.

Senjälkeen 50-80 luvun lopulle saakka rakennettu demokraattinen Suomi, sai Aho-Viinasen hallituksen ja Kokoomus on ollut hallitusvastuussa tuomassa Suomeen markkinaliberalismin ylistyssanomaa, nyt sitten on tuloksia nähtävissä.

Tämän kehityksen on mahdollistanut Lipposen oikeistoDemarit, Vihrdeiren ja RKP,n erittäin oikeistolainen edunsaajapolitiikka, Kokoomuksen johdolla.

Katsokaa ketä äänestätte seuraavissa vaaleissa.

• itse en ainakaan

Uskaltaako köyhä enää lisääntyä?

• bbbhhhh

Ei kannata köyhien lisääntyä. Minäkin olen köyhä ja ei tulisi mieleenkään hankkia lapsia. Tämä tutkimus vielä vahvistaa kantani lopullisesti.

• perintörikkaat

Niin ja vielä sellaisten lapsista, joilla on perintöäkin. Vaimon suvussa on esim. eräs aikuinen n. 35-vuotias poika, vaimon serkku, joka on perinyt sadoissa tuhansissa euroissa olevaa omaisuutta.

Ilmatteeksi on kaikki saanut. Itse saamme tehdä elämäntyön saavuttaakseemme moiset omaisuudet, vaan eipä siinä mitään, elämä sujuu ilman rikkauksiakin, mutta toki sitä voisi ostaa nopeammin asioita, joihin muutoin säästelee vuosia.

Tasan ei käy talouden onni. Kun vaan terveys ja muu onni säilyy, niin tyytyväinen saa olla.

• rikkaan lapsiko?

Mitäs sitten, kun köyhät ovat kuolleet sukupuuttoon? Kuka tekee "roskatyöt" sitten?

• Röhröhröhröh

Ette kuole sukupuuttoon! Te sikiäte kuin täit.

• 18+4
        Röhröhröhröh kirjoitti:

Ette kuole sukupuuttoon! Te sikiäte kuin täit.

Kyllä jo Rooman keisarit tukivat kaikkia perheellisiä etenkin köyhääväestöä, jotta lapsia saadaan maailmaan. Rooman väestö alkoi vähentymään uhkaavasti. Roomalaisnaiset olivat itse aiemmin hoitaneet lasten kasvatuksen, mutta pikku hiljaa alkoivat siirtää vastuutaan lastenhoidosta kotiorjille. Alkoivat sitten huvitella yms.
        Avioerot lisääntyivät. Joku oli 8 vuoden aikana mennyt jo useamman kerran avioon. Lapsimäärä väheni. Ei ollut työntekijöitä.

• Kaikkihan ton tietää

Ei tartte olla mikää pöljäksi koulutettu et tuommosen tajuaa.
      Moni vois oivaltaa saman ihan tutkimattakin.
      Eli ei mitään järkee moises tutkielmassa.

• järkee

No shit sherlock. I mean wtf?

Ihmisillä onko vähän tekemisen puutetta kun ei tutkita enää mitään hyödyllistä.

• Fff555

Köyhät kantaa kauteutta porvareita kohtaan.

• jjgjkhkhk

Olemme nelikymppisiä. Meille on kertynyt joku 3-4 miljoonan omaisuus. Vanhemmiltamme tulee vielä pari lisää. Tärkeää on opettaa lapset tekemään työtä eikä lepäämään laakereillaan ja polttamaan esi-isien keräämä omaisuus.

• suomalainen tyttö

Joka markka, euro tai taala jonka olen tehnyt omalla työllä on ollut arvokas.

Miehen äiti, Impi Pohjanmaalta oli sanonut pojallensa hyvän neuvon hänen lähtiessänsä maailmalle köyhistä oloista.

Ei se mitä sinä tienaat, vaan se minkä pystyt säästämään.

Mun äiti taas, Olet niin köyhistä oloista lähtöisin, että peppukin on täytynyt tehdä kahdesta kappaleesta.

On tuo leipä riittänyt, vaikka on ollut joskus niukassakin.

• vähään tyytyväinen

Köyhä tyytyy osaansa, kun ei tiedä paremmasta.

• rehtimeininki

mikä laulaen tulee se viheltäen menee.
      suu säkkiämyöden kun elää ..... riittä mihin riittä mitä ei oo ei sitä tarvitakkaan.

kun on köyhyyttä löytyä täytyy asennetta ei ole mikään renttu.

• köyhä paska

Rikkaat ovat ihmisarvoltaan parempia ja arvokkaampia. Se on totuus. Köyhällä ei ole ihmisarvoa. Nytkin odotan kiekkovakiosta rahaa. Loppukuulle on 300e jälellä. Haluaisin olla rikas ja tulen olemaan vielä.

• rikkinäinenmoraali

Katotaan sitten kun nämät ihmiset vaihtaa paikka kuinka rikas ihminen ala käytäytyä köyhänä.

• miihkali

Itse olen alkoholistiongelmaperheestä lähtöisin, enkä saanut mukaani kuin huonot muistot. Olen onnistunut siliti hankkimaan itselleni yrityksen, joka tuottaa sen verran ,että tulen hieman keskivertoa paremmin toimeen. Rikkaaksi en todellakaan voi itseäni kutsua.

• morfarsi

@PA

Siis, voisitko tarkenta kuinka "isoja kolikoita" tämä tutkimus on saanut?

Se että et ymmärrä miksi tälläinen tutkimus on tärkeä kertoo kuitenkin aika paljon sinun suppea näköala, veikkaan että et ole kovin plajon yli 20v.

• * rakkautta ei rahaa*

Raha on turha väline se ei merkitse minulle mitään olen tullut toimeen omillani jos en tuu kuolen nölkään sit. Se että jos toinen ei rikas ei merkitse että rikas olisi köyhä. Rikas voi olla ilman rahaa ja minä olen opetellut tämän elämän tyylin kaikki mihin liittyy raha tuo epäonnea. Minun mielipide.

• *piste*

Minua ei tee raha onnelliseksi ymmärrän jos joku rikas minä köyhä. En edes tahdo olla rikas minulle riittää toimeen tuleminen ja onnellisuus tehköön kukin rahoillaan mitä tahtoo. Minä aion ansaita joka kolikon työllä ja uurastuksella.piste.

• Sulle, mulle..

Noin se menee. Rikas asuu yleensä alueella muiden varakkaiden kanssa. Kakarat tutustuvat keskenään partiossa ym alueen touhuissa.
      Vartuttuaan he saavat harjoittelupaikat helposti. Työhön mennään alueen tuttujen firmoihin päällikkötasolle suoraan koulun penkiltä. On varaa valita, sillä useimmat varakkaiden jälkeläiset jatkavat perimissään firmoissa t-johtajina. Nämä jelppaavat sitten pikkupoika-aikaisia kavereitaan johtotason tehtäviin. Onhan työkokemusta jo karttunut kyseisissä yrityksissä.

Vihije: Köyhän kannattaa muuttaa varakkaitten aluelle asumaan Jos ei nyt itse siitä saa hyötyä, lapsesi saavat kunhan pienestä pitäen kaveeraavat varakkaiden lasten kanssa..

• the red code

Palvelee samaa tahoa kuin ne höpö höpö -jutut vapaamuurareista.

Tarkoituksena luoda negatiivisia mielikuvia, ristiriitoja ja kateutta. Tehdä toisista negatiivisten mielikuvien kohteita.

Kaikesta hyötyy rikollinen valtio Suomen valtion sisällä. Olen oppinut sen koodin.

• faith and hope

Negatiivista mielikuvaa, ristiriitoja ja kateutta.........Kuuluu hajota ja hallitse kuvioon.
        Voi tiedostaa sen, mutta ei saa sen vaikuttaa negatiivisesti.

Miettii, mitä tehdä.
        On hyvä olla voittajan puolella.
        Voittaja on tietty meidän Herramme Jeesus Kristus.
        Aluksi uusi usko juurtui pääasiallisesti köyhien ja sorrettujen keskuuteen. Muuan Efesoksen seurakunnan luettelo sisältää esim. melkein yksinomaa orjien nimiä. Seurakuntaelämässä orjaraukat saivat kenties ens. kerran elämässään tuntea itsensä ihmiseksi. Sillä ei ollut eroa herran ja orjan välillä. Kasteen kautta orja astui samaan yhteyteen ja veljeyteen Kristuksen kanssa kuin vapaakin mies. Kristinusko antoi orjalle lohdutuksen että hänen sielunsa oli aivan samanarvoinen kuinvaltaistuimella olevan hallitsijankin. Tämä tietoisuus antoi hänelle voimaa kärsiä uskonsa tähden.

• vieläkin vituttaa

minä en ole vanhemmiltani saanut mitään, varaa ei ollut opiskella toisin kuin kämppiksellä, äiti kun maksoi sille kaiken, mun töihin oli mentävä, nyt on asunnot ja autot, ja siksi ei ole varaa enää opiskella, kyllä kumma homma, ne joiden opiskeluaikaa tuetaan myöskin pystyy opiskelemaan 20 vuotiaaksi?

• ammatinope

Hyvä nimim vieläkin...
        Koskaan ei ole myöhäistä opiskella! Aika löytyy varmasti! Vie TV roskiin!
        Mutta M;ITÄ opiskelet ja KUKA sinua opastaa?
        Jari Sarasvuoko??? Höpö höpö.
        Lue vaikka Robert Kiyosakia ja ota yhteys
        kalex@suomi24,fi
        Niin talutetaan sinut menestyjäksi.
        Joo joo - sanot, mutta kun et ota selvää, saat pitää asenteesi. Ja jos mitään ei muuta - MITÄ muuttuu?

• näin se menee

heikosti poimuttuneet aivot, pienet tulot. Lapsella heikosti poimuttuneet aivot, pienet tulot

• ne geenit

Älykkyys periytyy.

• back2stoneAge

Olette varmaan huomanneet rikkaiden pentujen röyhkeyden ja köyhempiä halveksivan asenteen, aina pitää olla kyykyttämässä ilmeisesti että pönkittäisi omaa egoaan muiden kustannuksella. En ole köyhempien koskaan nähnyt sortavan ja haukkuvan toisia mutta varakkaiden törkeä käytös ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, täysin sivistymätöntä ja moukkamaista toimintaa jota ehkä apinat jossain viidakossa harrastaa mutta markkinataloushan muutenkin on yhtä sivistynyttä kuin viidakon lait.

Ihmiskunta on jo sen verran vanha että olisi luullut korkeamman sivistyksen ja oikeudenmukaisuuden jo voittaneen mutta näinä aikoina vallassa on aivan vääränlainen aines, kuin joltain pimeältä keskiajalta, eliitin salaseurat kuten esim. bilderberg klubi määräilee salaa taustalla maailman menoa, primitiivinen ahneus ja itsekkyys ennennäkemättömän voimakkaana ja tuhoisana voimana esillä jne. täysin uskomatonta touhua!

• I Love IT

Money is power.

• RatkaisuKöyhyyteen

Köyhät vttuun Suomesta.

• `LKIUHHGFFY
    • varakkuus siirtyy

Olen onnellinen, koska minulla on kaikki, mitä olen joskus halunnut. Olen miettinyt, onko köyhän elämä edes elämää.

• plus minus nolla

TOTTAKAI pelinappuloilla leikkiminen auttaa myöhemmin keinottelussa...
      Ostat ulkomailta ja myyt eteenpäin keinottelu.

Ilman rahaa et tällaiseen pysty :)

• Suomalainen mies

Politiikkojen pennuista tulee joko uusrikkaita, tai uusavuttomia loiseljäjiä.
      Päästyään kerran kansanedustajiksi ja sitten putoavat eduskunnasta,niin he saavat luopumiseläkettä loppuelämän ajan iästä riippumatta. Heillä on oma laki. Omat etunsa he ovat näin mukavasti ajaneet.

• Maalaisjärki?

Johan se on selvä, että lapset pitävät vanhempiaan esimerkkeinä, vaikka älyltään voisivat onnistua siinä missä vanhemmat/vanhempi putosi köyhyyteen.

• Ammatinope

Miksi kaikki puhutte negatiivisesti? Miksi niin moni on aloittanut tyhjästä, äärimmäisestä köyhyydestä, mutta on rikastunut? Mitä on Rikkaus?
      Lukekaa Robert Kiyosakin kirjoja, vaikka emnsin "Rikas isä, köyhä isä".
      Hän toteaa hyvin lyhyen kaavan rikastumiselle:
      Attityde is everything - eli - Asenne on kaikki kaikessa!

Kumpaa kannattaa seurata, jos ja kun haluaa menestyä, rikastua?
      Näitä tänne kirjoittavia kaiken haukkuja ja kaiken 'tietäviä' -
      VAIKO
      Sitä joka on jo saavuttanut sen jota sinä haluat?
      Tiedätkö miten kassavirrat kulkevat?
      Kenelle Sinä maksat eniten, kun käyt kaupassa?
      Kuinka suuren osuuden maksat sille turhalle väliportaalle ja mainonnalle?
      Miksi vain yksi kymmenestä kiinnostuu ottamaan selvän, lukemaan ja kysymään?
      Olisiko se ASENNE?

• 'Kapitalistinen tuotantotapa systeeminä tuottaa niin omistajia, rikkaita kuin omistamattomia, orjia, köyhiä ja täysin osattomia. Kumpia on enemmän ja kenellä on valta? Ottakaapa siitä selvä ja miettikää ennen kuin tyrkytätte arkipsykolgian lyhyttä oppimäärää. Asenne, onko se jokin Jumala?

• pieneläkeläinen
    • Neneläke

seura.fi/puheenaihe/corvo-kuulolla/miljardin-myytti/

• 19+12

Taas yksi uusi huuhaa tutkimus. Yliopistojen loputtomat akateemiset takatukkien joukot suoltavat aika ajoin näitä itsestäänselvyyksiä "tutkimukseksi" nimittäviä nousukas-pyrkyreitä jotka haluavat tulla tunnettuksi tutkijana. Pelkkä tilastotiede ei vielä "selitä" mitään vaikka sille annetaan tutkimuksen nimi ja rahoitetaan Suomen Akatemian kassasta...

Tottakai perhetaustalla on suuri merkitys, varmaan kaikkein suurin. Mutta mielestäni ei niin kuin yleensä ymmärretään, että pappabetalar, veliauttaveljeä jne. Vanha totuus on että hulttiopoika voi tuhlata kokonaisen omaisuuden ja taas toisaalta meillä on tarinoita uskomattoman heikoista lähtökohdista nousseista menestystarinoista.

Perhetaustan merkitys on enemmänkin HENKINEN PÄÄOMA joka kotoa saadaan. Hyvässä sosioekonomisessa asemassa olevien lapsilla on usein kovempi paine päästä itsekin samaan minkä mallin on kotoa saanut ja ovat valmiita työskentelemään sen eteen ja näkemään vaivaa. Esim. suorittamaan tutkintoja, ovat saaneet järkevän rahan käyttämisen mallin jne.

Nykyajan yhteiskunnassa on mahdollista menestyä kenen vaan. On opiskelumahdollisuudet, on rahoitusmahdollisuudet jne. mutta jos siinä kaikkein tärkeimmässä aikajaksossa toimii väärin, on peli aika pitkälle jo menetetty.

Se ajanjakso on 10 vuotta siitä eteenpäin kun peruskoulu on suoritettu. Sen 10 vuoden aikana luodaan sosioekonominen pohja koko loppuelämälle. SILLOIN pitäisi opiskella ahkerasti, suorittaa tutkintoja, toimia mahdollisimman järkevästi, tehdä muina paitsi opiskeluaikoina mahdollisimman ahkerasti töitä ja elää mahdollisimman nuukasti sekä panna rahaa säästöön esim. asuntosäästötilille.

Ne jotka näin toimivat, voivat olla tutkinnon suoritettuaan jo säästäneet pesämunan ensimmäisen oman asunnon hankkimista varten, josta pankki rahoittaa loput. Pitää aloittaa kohtuullisissa/pienillä vaatimuksilla mutta kerätä mahdollisimman paljon säästöön niistä vähistäkin kesätyö-, ym. rajhoista niin heti ekan vuoden jälkeen kun vakityöpaikka jostain aukeaa, muuttaa sen perään mieluummin johonkin sivummalle ja ostaa eka oma asunto. Maksaa se pois 10 vuodessa eläen säästeliäästi. Näin jo 30:llä voi olla oma asunto, hyvä työpaikka uran alussa jne.

Sitten heti oma kämppä myyntiin kun on asunut siinä 2 vuotta, ja uusi entistä isompi laina, omakotitalo yhdessä puolison kanssa, ura etenee, palkka nousee jne. 45 -vuotiaana on oma talokin jo maksettu pois kun ei mässätä ulkomaanmatkoilla ym. turhalla. Sitten aletaankin olla jo uran huipulla jolloin ei ole enää velkaa, tulotasokin nousee ja rahaa alkaa jäädä talteen jolloin voi esim. järkevällä sijoittamisella ja säästämisellä onnistua hyvinkin jos on ideoita.

Sen sijaan kun heti peruskoulun jälkeen jäädään työttömiksi, koska ei "huvita" opiskella ja nähdä vaivaa... on menetetty luottotiedot koska kaiken aikaa "tekee mieli" kaikenlaista makeeta, uutta kännyä, tablettia, ulkomaanmatkoja jne. Törsätään vähät rahat pois, eletään vielä lisäksi pikalainoilla, joudutaan korkojen kanssa kuseen. Se vähäinenkin tutkinto jää kesken ja sitäkin rahoitettiin opintolainoilla kun teki niin kovaa mieli uutta sohvaa...

Sitten vielä pamahdetaan raskaaksi 25 -vuotiaana...

Tästä eteenpäin onkin suunnan kääntäminen erittäin vaikeaa ja vaatii erityistä kuonnetta/sisua. Kaikista ei siihen enää ole.

Ensimmäiset 10 vuotta on tärkeimmät. Jos haluatte antaa hyvän henkisen pääoman lapsillenne, painottakaa tätä ja auttakaa sen 10 vuoden aikana niin paljon kuin voitte. Tärkein on HENKINEN pääoma jota lapselle voi antaa, ei niinkään aineellinen, silla ahkera menestyy, laiska ei menesty, se ainakin on varmaa!

Rikaskin, ollessaan tyhmä ja hyvistä lähtökohdista voi helposti köyhtyä. Viisas köyhä voi taas rikastua nykyajan yhteiskunnassa. Mitä vaikeammat lähtökohdat, sitä enemmän sisua se vaatii.

• anaalihuora banaali

Mä annoin playstationin, sitä ne pelaa ainakin 8 tuntia päivässä.

• rikkaat höpönassukat

Häntä joka on huolissaan luokkayhteiskunnasta, eli oikeasti vastuullista ihmistä.

• maalaisjärkee

Rikkaiden lapsista kasvaa keskimäärin todennäköisemmin psykopaatteja kuin köyhän lapsista. Johan tämä keskustelukin sen osoittaa.

• Onkopakkoperiä

Olen rikkaan perheen lapsi. Tarkoitin että minun vanhemmat ovat hyvin varakkaita
      ajallisesti siis heillä on rahaa ja omaisuutta. Olen vaan kyllä kokenut henkistä köyhyyttä koko elämäni minkä asuin vanhempieni luona. Olen parisuhteessa suomalaisen tytön kanssa joka on ns normaalin duunari perheen lapsi.
      Heillä elämä kuitenkin on henkisesti paljon rikkaampaa.

• 4+5

Tilastollisesti varmasti näin onkin, mutta poikkeuksia totta kai löytyy.

Rikkaiden perheiden etu on mm. se että lapset oppivat arvostamaan koulutusta ja työntekoa. Kaikkein pahin tilanne on niillä lapsilla joiden kummatkin vanhemmat ovat elämäntapatyöttömiä. Vain HYVIN pieni osa köyhistä on elämäntapatyöttömiä, mutta totta kai sellaiset näkyvät tuollaisissa tilastoissa.

• sillat massoihinko

-rahasta kiinnostuneesta välittäjästä tulee tapainen.
      -siltoja rakentavasta tulee ehkä Cubic-Rubik

• fewrq3r23r3r2

Kermaperseiden elämä on helppoa, eivätkä heidän aivot ei kehity kuten köyhällä, joka taistelee elämässään selviytyäkseen.

• kilometrit painaa

Olen syntynyt köyhään perheeseen v. 72. Tehnyt töitä vuodesta 87. Likaista, haisevaa, turvatonta, kovaa työtä 6-7 pv/vko. Sitten kävin sinussa yo-tutkinnon, yliopiston ja jatkotutkinnot ja nyt on pukuhommia. Tsekkasin tarkkaan keneen rakastun ja kenet nain. Nyt on rahaa, valtaakin ja mielenkiintoa.

Haluan, että lapset eivät koskaan joudu samaan prässiin, vaan saavat kaiken valmiina. Kuka ei haluaisi lapsilleen parasta?

Kannattaa aina miettiä miten työskentelee, missä työskentelee, mihin menee töihin, keneen rakastuu, kenen kanssa tekee lapset, missä maassa asuu, miten säästää. Mitä haluaa elämältä.

Sain kaiken, mutta se vei paljon.

• Hatunnosto

Kannattaisi vähän miettiä eka. Jos annat lapsellesi tai lapsillesi kaiken, heistä tulee kermaperseitä lässyköitä. Teet heille siis karhunpalveluksen. Ihminen ei osaa arvostaa sitä minkä saa valmiina tarjottimella. Mutta jos näkee vaivaa kuten sinä, on omaisuutensa tehnyt omalla työllään, on hän sen myös silloin ansainnut ja sellaiselle tulee nostaa hattua.

• ota taas

Et sä mitään kaikkea ole saanut. Kunhan höpötät omiasi.

• Anonyymi

kaikki on kiinni horiskooppi merkistä , kauris ja neitsyt ovat ahneimmst ja nuukimmat merkit , muille rahankäyttöä pitää opettaa , rikkaan perheessä lapselle toitotetaan
      jatkuvasti miten raha loppuu jos sitä käyttää , niinpä rikkaat on nuukia jottei raha vaan
      pääse loppumaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe