..Että voi hiton vippihel*etti... Noh, omaa tyhmyyttähän tämä on..
Nyt pistetty lainat yhteen eurolleen.
Vippejä ois yhteensä 7 eri paikasta ja hintaa näillä on 8135€
Lisäksi luotot suoraveloituksella;
Aktiivirahalla 3500€, jota menee palkkapäivänä n. 190€/kk maksuun.
Sekä SveaDirekt luotto 7384€, jota menee palkkapäivänä 265€/kk maksuun.
Yhteensäppä siis sellaset päräyttävät 19 019€.
Voi mavonsilimä.. Nyt alkaa tilanne ekaa kertaa luisuu käsistä, oisko mitään fiksua neuvoa? Antaako mennä ulosottoon vaan? Tuleepa sitten se maksuhäiriö, mutta vissiin sitten maksettais yhteensä näitä lainoja palkasta takaisin se 1/3? Se vaihtoehto varmaan parempi ku nyt palkasta menee tyyliin 98% vippien luottojen maksuun. Itse tienaan 1400-1850€ käteen kuukaudessa, riippuen lisistä ja kesällä tietty lomarahat jolloin voipi saada 2200€ sen kerran vuodessa. Kyllä nyt on raskaalle alkanut taakka tuntua, kai tässä selviäis niin... että lyhentää aina palkasta noita vippejä mutta sitten elämiseen ottaa jonkun takas mihinkä on jo maksanut osasen... :/ ei se kovin hohdokasta ole kyllä... silleen tässä nyt on ketkuteltu menemään.
Hain nyt santanderiltä 30min sitten 19 000€ lainaa/ 7 vuoden maksuajalla, jolloin kk erälle hintaa tulis 329€. Kuullostaa se paremmalta ku tää tilanne, mutta että 7 vuotta joka palkasta tuollaista summaa alkais maksaa niin voi ei :/. Ääh.. kyllä jotenkin alkaa mielenterveyskin järkkyä tässä vaikka itteeni vahvana ihmisenä pidän. Tosiaan, vipit menneet millon mihinkin tyhmyyteen. Opiskeluaikoina bilettämiseen, matkan ostoihin, ja nytten ku on työelämässä niin on nettipelit koukuttaneet. Onneks kiellot niihin paikkoihin laittanut ja niistä päässyt irti hetki sitten. Mutta on tää tilanne nyt kamala. Masennukseen tässä vajoaa kun valoa ei tunnelin päässä näy. Kuullostaako tämä teidän korvaan ylitsepääsemättömältä tilanteelta? Mikä avuksi? Kiitos.
Lainat laskettu yhteen ja todettu että...
30
1016
Vastaukset
- ei turhia surra
Jäähän sulle vielä rahaa. Itse olen 60vee, työtön, velkainen. Ei kannata tulevaisuutta niin kauheasti surra. Olet työssä, Se on OK. Et voi olla kovin masentunut. Sehän on vain materiaa. Kyllä selviät, usko itsees.
- pasodoble kohtKolkyt
No kylläpä se vähän masentaa ja surettaa, mutta omaa tyhmyyttähän tämä on. Saan taas tän kuun 15.pvä näköjään 1450€ palkkaa ku ei oo nyt lisiä... pitäs noita maksella pois näköjään 1500€ nytten tässä kuussa... että eipä tässä nyt iloon ole aihetta. Jostain kun sais sen 20 000€ lainan ja maksais sillä kaikki pois.... katotaan jos tuolta santanderista tulis...
- 214142142142
Valitettavasti se "materia" (eli raha) on nykyään liian isossa roolissa. Ilman sitä ei yksinkertaisesti voi tehdä oikein mitään.
- eläminen kallista
214142142142 kirjoitti:
Valitettavasti se "materia" (eli raha) on nykyään liian isossa roolissa. Ilman sitä ei yksinkertaisesti voi tehdä oikein mitään.
niin ja ihan normaali elämäkin maksaa aivan helvetisti. 1500€ palkka jo ilman lainalyhennyksiä ei meinaa riittää....mieti sitten työttömät, jotka joutuu näihin vippikierteisiin. Mutta kunhan Katainen porskuttaa.
- 18+9
eläminen kallista kirjoitti:
niin ja ihan normaali elämäkin maksaa aivan helvetisti. 1500€ palkka jo ilman lainalyhennyksiä ei meinaa riittää....mieti sitten työttömät, jotka joutuu näihin vippikierteisiin. Mutta kunhan Katainen porskuttaa.
Tuskin se on Kataisen vika, että joku on ottanut kulutusluottoja ja vippejä.
- 11+6
Tässä neuvo: Mene pankkiin ja nosta juoksevien menojen tililtäsi 20000 euroa. Maksa sillä vipit pois. Ei tartte muuta.
- pasodoble kohtKolkyt
Kyllä näin tekisin, danskebankki vaan aika kuraa. Toteavat vain, että rahan hoitosi on mitä on ja lainaa ja pikavippejä olet otellut. Emme myönnä sinulle edes parin tonnin luottoa. Että näin.. ei kuulemma vaikka ois takaaja.
- ex_vippaaja
pasodoble kohtKolkyt kirjoitti:
Kyllä näin tekisin, danskebankki vaan aika kuraa. Toteavat vain, että rahan hoitosi on mitä on ja lainaa ja pikavippejä olet otellut. Emme myönnä sinulle edes parin tonnin luottoa. Että näin.. ei kuulemma vaikka ois takaaja.
Takuu-Säätiö voisi auttaa jos olet vakituisessa työsuhteessa. Suosittelen, auttoivat mut samasta suosta ylös.
- pasodoble kohtKolkyt
"Käsittelimme lähettämäsi hakemuksen antamiesi tietojen pohjalta ja valitettavasti emme voi myöntää sinulle lainaa" Siinäpä meni sitten Santander kortti.... Kyllä on ihme kun maksukykyä olisi maksaa yhtä isoa lainaa pois enemmän ku näitä kymmentä muuta osissa, mutta mistään ei saa lainaa. Takuu-säätiö kai viimeinen mahdollisuus... Kyllä kovin on fiilikset maassa :(.
- Samarialainen
Saattaisin pystyä auttamaan hieman. Jos kiinnostaa, niin laita viestiä tietokone.vantaa @ gmail.com, niin katsotaan tilannetta.
- pasodoble kohtKolkyt
Haiskahtaa vähän tollaset hommat. Ehkäpä keskityn niihin oikeesti todellisiin paikkoihin ja näin. Takuu-säätiölle huomenna soittoa.
Mites kaikki te tietävät...miten tuo takuu-säätiön laina pelaa... se siis haetaan pankista? no itelleni danske ei myönnä sitä paria tonnia ees vaikka ois takaaja. - ex_vippaaja
Haiskahtaa vähän tollaset hommat. Ehkäpä keskityn niihin oikeesti todellisiin paikkoihin ja näin. Takuu-säätiölle huomenna soittoa.
Mites kaikki te tietävät...miten tuo takuu-säätiön laina pelaa... se siis haetaan pankista? no itelleni danske ei myönnä sitä paria tonnia ees vaikka ois takaaja.Takuu-Säätiö takaa lainan, jos pankki sen myöntää. Yleensä myöntää. Mulla niputettiin kaikki vipit ja lainat ja nyt maksan yhtä velata pankkiin normi koroilla. Yht. 34k€ n. 750€ kk-erissä. Nyt vuodessa oon vajaan 10k€ jo maksanut. En kadu.. koko hommaan meni 9kk kun laina nostettiin ja pankkineiti maksoi kaikki velat.
- pasodoble kohtKolkyt
ex_vippaaja kirjoitti:
Takuu-Säätiö takaa lainan, jos pankki sen myöntää. Yleensä myöntää. Mulla niputettiin kaikki vipit ja lainat ja nyt maksan yhtä velata pankkiin normi koroilla. Yht. 34k€ n. 750€ kk-erissä. Nyt vuodessa oon vajaan 10k€ jo maksanut. En kadu.. koko hommaan meni 9kk kun laina nostettiin ja pankkineiti maksoi kaikki velat.
Tuo kuullostaa silleen ihan hyvältä, mutta siihen taitaa tarvita avopuolisonkin allekirjoituksen vaikka yksin hakee? sepä nyt ei todellaakaan tule kysymykseen. Ja toinen, että ne ottaa joltain kuukausilta tiliotteen? Siihen se tulee viimeistään kusemaan. Voe voe.... ja siinä kestääkin aika kauan. Täytyy kai yrittää elää niin kuin tähänkin asti... maksaa palkan tullen niin paljon lainoja pois kun pystyy, ja sitten nostaa jotain takas sen verran että pystyy elää loppu kk:n... ei kovin hohdokasta ja vähenee summat aina kuukaudessa ees vähäsen.. mutta meneehän tuohon aikaan... kuhan ei nyt ulosottoon vaan menis..
- PenttiKKK
Kyllä on nykypäivänä helppo saada isoja summia lainaa napin painalluksella. Ulosottoon ja sinne teet maksusuunnitelman, kai se joskus on maksettu ja helpottaa vaikka se elämää vaikeuttaakin.
Pahimmassa tapauksessa olisit pelannut tuon saamasi Santander lainan?
Olen myös itse velkakierteessä ja vituttaa kuin talonmiestä käpy perseessä. Ulosotto se täälläkin taitaa häämöttää.- pasodoble kohtKolkyt
Viimeseen asti kyllä pitää taistella ettei mee ulosottoon. Sillon pidetään vissiin ihan yhteiskunnan pohjasakkana... Ja muutenkin luin tuolta Takuu-säätiön sivuilta, niin ei hirveen hohdokasta oo elää ulosoton kanssa...
- 50 000
Viimeseen asti kyllä pitää taistella ettei mee ulosottoon. Sillon pidetään vissiin ihan yhteiskunnan pohjasakkana... Ja muutenkin luin tuolta Takuu-säätiön sivuilta, niin ei hirveen hohdokasta oo elää ulosoton kanssa...
Uo:n asiakkaana voin todeta, että kohtalaisen hyvää elämää pystyy näinkin elämään. Asunto asiat on aina hoidettu, joten se helpottaa suuresti. Uo:n etu on se,että lisävelkaa ei enää saa ja palkasta viedään aina 1/3 suoraan velkojen maksuun. Lopuilla on tultava toimeen. Uo on pidemmän päälle järkevämpi vaihtoehto kuin velkojen välillä sumpliminen, velan maksaminen velalla jne. - varsinkin peliriippuvaiselle, joka jossain vaiheessa ottaa maksamansa velat uudelleen käyttöön ja näin onnistuu lyhyessä ajassa tuplaamaan velkasaldon.
- 400 velkaa
no voi vide mulla velkaa 400 euroa ja ihan paniikissa,että millä maksan sen pois. Taidan olla tyytyväinen tilanteeseeni
- EI UUTTA VELKAA
Odota eka maksumuikkaria. Sen jälkeen yhteys velkojaan, vaikka sähköpostitse. Sovit maksusuunnutelman. Pieni summa kuukaudessa ÄLÄ OTA UUTTA VELKAA.
- apua velkaiselle
EI UUTTA VELKAA kirjoitti:
Odota eka maksumuikkaria. Sen jälkeen yhteys velkojaan, vaikka sähköpostitse. Sovit maksusuunnutelman. Pieni summa kuukaudessa ÄLÄ OTA UUTTA VELKAA.
Ota yhteys velkaneuvojaan:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx
Sosiaalinen luototuskin voi olla sulle mahdollinen:
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/sosiaalinen_luototus
- Bjöörni
Eipä se velan määrä ratkaise vaan se onko nuuta varallisuutta ja tuloja
Velkaa voi olla vaikka milli jos muuten on asiat ok, sijoitustuottoja yms - elintasopakolainen
Ensinnäkin kannattaisi miettiä työpaikan vaihtoa. Itse kituutin vuosi sitten täysin saman suuruisilla tuloilla, ei kivaa. Mutta sitten vaihdoin valtiolta yksityiselle puolelle ja käteen jäävät tulot todellakin tuplaantuivat!
Peruspalkassa ero ei ole suuri, mutta ylityömahdollisuus ja hyvästä työstä maksettu bonus tekee eron. Taloudellisesti fiksuintahan on vaihtaa työmaata ennen kesälomia, jolloin edellisestä paikasta maksetaan lomakorvaukset lomaraha eli noin 1,5xnormi kuukausipalkka täysin "ylimääräistä". Yksi kesähän tuossa tuhraantuu ilman lomia, mutta eipä siitä lomastakaan mitään tulee taskut tyhjinä ja pää täynnä huolia.
Tsemppiä sulle!- pasodoble kohtKolkyt
Kylläpä oli typerä viesti. Kuules en ihan lähihoitajasta lääkäriks oikein pomppaa millään. Nytkin vakituinen hyvä työ, niin enpä sitäkin ala menettää vaihtaen jonnekkin toiseen paikkaan vaikka sais satasen enemmän palkkaa kuussa. Ja kuule tuppaa tuo lähärin palkka pyörii aina samoissa....
- myös lh
Kylläpä oli typerä viesti. Kuules en ihan lähihoitajasta lääkäriks oikein pomppaa millään. Nytkin vakituinen hyvä työ, niin enpä sitäkin ala menettää vaihtaen jonnekkin toiseen paikkaan vaikka sais satasen enemmän palkkaa kuussa. Ja kuule tuppaa tuo lähärin palkka pyörii aina samoissa....
Höpö, höpö. Itse lähihoitajana tienaan lisien kanssa joka kuukausi yli 2000e käteen. Työnantajana sairaanhoitopiiri.
- 18+2
Jos haluat selvitä ilman ulosottoa, eikä sinulla ole itsesi lisäksi muita elätettäviä niin taatusti tuosta tilanteesta pystyy nousemaan. Jos lasket vaikka 1500€:n kuukausitulolla jää suoraveloitusten jälkeen 1045€. Sitten jos sovit kaikista pikavipeistä vuoden maksusuunnitelmat tulisi niiden kokonaislyhennykseksi noin 800€/kk. Eli sitten jäisi käteen 245€/kk ja vuoden päässä jäljellä olisi enään pitkät lainat.
No 245 ei tietenkään kuukaudessa kaikkeen riitä, mutta olisiko mahdollista että puolisosi voisi vuoden ajan maksaa asumisenne ja sinä opettelet sen ajan käyttämään rahaa järkevästi. 245€ nimittäin riittää omaan ruokailuusi mainiosti ja paremmasta palkasta sekä lomarahoista voisit sitten tehdä vaate/muita suurempia tärkeitä ostoja.
Kuten itsekkin kirjoitit vipit ovat menneet milloin mihinkin tyhmyyteen ja omasta kokemuksesta voin kertoa, että aika pahasti pystyy hämärtymään todellisuus siitä paljonko käyttörahaa oikeasti tarvii. Ennen piti 300 olla käytössä kun viikonloppuun lähti, mutta kylläpä sitä nyt on jo oppinut että 300 riittää kuukaudeksi vallan mainiosti.
Puolisosi avulla tilanteesta selviät. Ja myöskin tuo ajatus, että otetaan vippiä elämiseen on yksinkertaisesti vaan unohdettava. Lisää vippiä ottamalla kun velka vaan kasvaa. - aurinkoarisukasaan
Kun tuon vuoren yli kipuat ja asiat hoituupi kuntoon niin ymmärrät, miksi santander ei myöntänyt isompaa lainaa. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta, jossa lainojen niputtaja onkin sitten ottanut kaikki vipit uudestaan.. nm. kokemusta löytyy. Olen itse vasta 22-vuotias, mutta lainaa kerinnyt ottamaan noin 42000 rehellisesti vippien niputtamiseen ja sen jälkeen uudestaan vipit pelaamiseen. Voin kertoa, että kolmannella kerralla kolahti vasta ymmärrykseen tämä touhu. On muuten aika hienoa elää normaalin ihmisen elämää. Ennen tiliotteet karua katsottavaa, kun tulot oli 10-20k€/kk vippien ja pelivoittojen takia, mutta joka ikinen kuukausi menot kuitenkin isommat. Pelihelv3tti on liian vaiettu SAIRAUS tässä maassa.
Nyt tuloissa näkyy vain palkkatulo ja kuukauden loppusaldo näyttää ensimmäisiä kertoja ikinä plusmerkkiseltä.
Tämän kaiken kerroin syvällisemmin läheisilleni, jotka auttoivat ylös tästä kuopasta etenkin henkisesti, mutta myös rahallisesti. Toki on merkintä tiedoissa, mutta ei tarvinnut voudin tielle lähteä, missä summa olisi kasvanut vielä monella tuhannella. Lyhennän 615e/kk 6 vuotta, maksan 600e/kk vuokraa,300e/kk muihin laskuihin sekä bensaan ja 400e jää muuhun elämiseen. Kaikenlisäksi saan kuukaudessa 50-100e säästöön. Kallis oli oppi, mutta minkäs teet.- 6 vuotta on
helvetin pitkä aika.
Paitsi jos olet nuori...
- kkffggg
Mikä on tilanteesi nyt?
- napoleon1
ulosotto paras mahdollinen tossa tilanteessa , ei tule ainakaan lisää velkaa , eikä pankit anna lainaa vaikka takuusäätiö takaisi ,
- lainaa3294
Lainojen yhdistäminen on myös joissain tilanteissa ihan fiksu ratkaisu. Täältä lisätietoa: http://lainaanyt.fi/
- oma_kokemus
Moro. En suosittele päästämään ulosottoon maksuja. Itellä meni laskujeni mukaan n. 10 000 erinäisiä pikavippejä ja pari isompaa kulutusluottoa ulosottoon. Muutaman vuoden olin maksellut ja pyysin yhteenvetoa jo maksetuista ja mikä on velkasaldo.
Olin aika tyrmistynyt kun 10 000 velat oli yhtäkkiä kasvaneet, melkeinpä kolminkertaiseksi. Olin maksanut muutamassa vuodessa 17 tuhatta ja vielä oli 14 maksamatta....korot juoksee.
Nyt kuitenkin kohta selvillä veloista, kokonaisaikaa mennyt velan maksuun kohta 6 vuotta ja sitä ennenhän se kierre alkoi, että kaiken kaikkiaan 10 vuoden helvetti.
Kai tästä on jotain opittava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865