Mistä tiedän onko minulla Asperger syndroomaa

Mistä tiedän onko

Minulla ei ole diagnoitu Asperger syndroomaa,mutta väitetään että minulla on Asperger syndrooma.Mistä saan tietää onko minulla Asperger syndrooma,vai onko tämä Asperger syndrooma perätön väite.

15

2745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • schnäfu

      Hei.... Oletko jo saanut apua? Minulla on epäilys että myös olisin asperger diagnoosia vailla... Tuntuu että kykenisivät ymmärtämään käyttäytymistään paremmin. Oireitteni lista on hyvinkin laaja, ja en usko että moni uskoisi minun olevan sellainen kuin oikeasti sisimmässäni olen. Opettelin nuorempana sen ideaali-ihmisen käyttäytymisen ja mitä vanhemmaksi tulin. Sitä enemmän se alkoi murentua koska en vain enää jaksanut pitää kulissia yllä ja peitellä todella herkkää sisintäni. Olen lukenut useita palstoja ja oireita ja ongelmia mitä muilla on on minulla noin 90% niistä. Minulle tungetaan masennuslääkkeitä, en kuitenkaan koe olevani masentunut. Koen, etten vain ole niinkuin muut. En myöskään selviä normaaleista sosiaalisista tilanteista ilman ääretöntä uupumista. Minun on vaikea ottaa muita huomioon ja sitten jos yritän niin se menee yli, aivan yli. Esim maailman kalleimmat lahjat tai omistan koko elämäni hetkeksi tälle ihmiselle. Olen mieluiten omissa oloissani koska en ole aina ihan mukana. Jotenkin niinulkopuolinen. Minun on vaikea pitää yhteyttä ihmisiin, joka tulkitaan ettei minua kiinnosta... Murtaen vain osaa. Minua ei kiinnosta puhua ns. säästä jne vaan aina pitäisi olla hyvinkin syvällis ja analysoivaa... Minulla on syömishäiriö jota en koe itse syömishäiriöklinikan, vaan tavaksi pitää asioitajårjestyksessä. Kärsin todella pahoista vatsavaivoista jonka takia ruokavaliooni on askeettinen. Diagnoosina minulla on ahdistus, anoreksia ja masennus.. Mutta kuten sanoin en koe olevani masentunut ja ahdistunut vain kun joudun pakolla olemaan sosiaalinen, en kestä sitä. Olin monta vuotta suohteessa, mutta nyt jälkeenpäin ymmärrän vallan mainiosti miten vaikea kanssani on voinut olla elää. Minulla ei ole juuri ilmeitä ja tunnen hyvin hyvin vahvasti mutten osaa tuoda sitä ilmi. Minull on myös kyky tietää mitä muutajattelee ja tulkitsen jokaisen kasvon liikkeen. Se tekee kaikesta raskasta. .. Olisihan näitä...

      • Jyri_70v

        Homo


    • schnäfu

      Korjattu!!! Hei.... Oletko jo saanut apua? Minulla on epäilys että myös olisin asperger diagnoosia vailla... Tuntuu että kykenisin ymmärtämään käyttäytymistäni paremmin. Oireitteni lista on hyvinkin laaja, ja en usko että moni uskoisi minun olevan sellainen kuin oikeasti sisimmässäni olen. Opettelin nuorempana sen ideaali-ihmisen käyttäytymisen ja mitä vanhemmaksi tulin. Sitä enemmän se alkoi murentua koska en vain enää jaksanut pitää kulissia yllä ja peitellä todella herkkää sisintäni. Olen lukenut useita palstoja ja oireita ja ongelmia mitä muilla on on minulla noin 90% niistä. Minulle tungetaan masennuslääkkeitä, en kuitenkaan koe olevani masentunut. Koen, etten vain ole niinkuin muut. En myöskään selviä normaaleista sosiaalisista tilanteista ilman ääretöntä uupumista. Minun on vaikea ottaa muita huomioon ja sitten jos yritän niin se menee yli, aivan yli. Esim maailman kalleimmat lahjat tai omistan koko elämäni hetkeksi tälle ihmiselle. Olen mieluiten omissa oloissani koska en ole aina ihan mukana. Jotenkin niinulkopuolinen. Minun on vaikea pitää yhteyttä ihmisiin, joka tulkitaan ettei minua kiinnosta... Murtaen vain osaa. Minua ei kiinnosta puhua ns. säästä jne vaan aina pitäisi olla hyvinkin syvällis ja analysoivaa... Minulla on syömishäiriö jota en koe itse syömishäiriöksi, vaan tavaksi pitää asioitajårjestyksessä. Kärsin todella pahoista vatsavaivoista jonka takia ruokavalioni on askeettinen. Diagnoosina minulla on ahdistus, anoreksia ja masennus.. Mutta kuten sanoin en koe olevani masentunut ja ahdistunutkin vain kun joudun pakolla olemaan sosiaalinen, en kestä sitä. Olin monta vuotta suhteessa, mutta nyt jälkeenpäin ymmärrän vallan mainiosti miten vaikea kanssani on voinut olla elää. Minulla ei ole juuri ilmeitä ja tunnen hyvin hyvin vahvasti mutten osaa tuoda sitä ilmi. Minulla on myös kyky tietää mitä muut ajattelee ja tulkitsen jokaisen kasvon liikkeen. Se tekee kaikesta raskasta.. Rakastan tätä ihmistä yli kaiken, mutten voi olla suhteessa. En vain pysty, rakastan nik. Paljon, jotenkin se on korkeampaa ja erikoisempaa kuin se normaali rakkaus. Siksi en kestä olla tämän ihmisen kanssa. Haluan rakastaa häntä yksin. .. Olisihan näitä...

      • Sinulla ovat selvät

        psykoosin oireet kuten myös alla nimimerkkiä "AS-psykiatri" käyttäneellä.


      • vitun ääliölle
        Sinulla ovat selvät kirjoitti:

        psykoosin oireet kuten myös alla nimimerkkiä "AS-psykiatri" käyttäneellä.

        Kuka vitun ääliö sinä olet, joka käy täällä säännöllisin väliajoin herjaamassa autisteja? Painuhan täältä vittuun tai sinut tullaan hakemaan kotoasi mielisairaalahoitoon jonka tarpeessa olet ilmiselvästi kusiaivo.


    • AS-psykiatri

      Et ole Asperger. Mene lääkäriin ja hae itsellesi oikea diagnoosi.

    • Turha diagnoosi

      Olet oikeassa! Asbergeria ei ole. (Ei myöskään AS-psykiatria :).

      • kroisos pennonen

        Kuulehan Turha diagnoosi; olet vain osittain oikeassa, sillä Asbergeria ei ole mutta AS-psykiatri/psykiatreja todellakin on olemassa.


    • Mikä minua vaivaa?

      Oireeni on moninaiset, mutta kipua en tunne vaikka

      monasti herään liian aikaisin aamulla.
      Teen joka aamu samat toimet.
      Läheiset valittaa, että herätän heidät keittiöpuuhillani.
      Keitän aina kaurapuuroa.
      Uusien ruokien oppiminen vie hirveästi aikaa.
      En enää pysty tekemään montaa ruokaa yhtä aikaa.
      Tämä masentunaaja ahdistaa.
      Kukaan ei keskustele kanssani.
      Kun kysyn jotain kaikki vaan näppäilevät kännyköitään.
      Joudun kysymään samaa asiaa monta kertaa.
      Ajat ja paikat menee sekaisin.
      Nukahtelen keskellä päivää.
      En enää löydä vanhojakaan paikkoja.
      Tavaroiden unohtelu on lisääntynyt.
      Avaimet ja kännykät ovat jatkuvasti hukassa.
      Mustasukkaisuus vaivaa usein.
      Näkö sumentuu.
      En jaksa olla empaattinen.
      Olen äkkipikainen.
      Hermostun huijarien laskuista.
      Vetäydyn omiin oloihini.
      Valittavat, ettei minuun saa enää mitään kontaktia.
      Vaikken ennen kiroillut, nyt joka toinen sana on *****.

      Kaikki on kummissaan, mikä minuun on tullut.

      Onko miusta tullut autisti?

      • M.I.E.

        Mielestäni tuo kuulostaa varhaisdementialta. Miulla on noista samoista oireista osa myös itselläni enkä ole vielä edes kovin vanha.Oliko siulla tuollaisia oireita jo lapsena?


    • Analyytikko

      Näin sen täytyy olla. Mestari Froidinkin mukaan autismissa on kyse varhaisdementiasta.

      • psykiatrian erik.lää

        Tuossa se taas nähtiin, K.E. on oikeassa.


      • K.E.

        Froidin=Freudin

        tuossa sinun kirjoitukseesi pikkuinen korjaus

        Sitten ihan asiapitoista tietoa; varhaisdementiaoireistosta kärsivällä henkilöllä on paljon samantapaisia oireita kuin autistisella ihmisellä. Se, mikä erottaa dementian ja autismin toisistaan tutkitaan yleensä neurologiaan perehtyneellä erikoislääkärillä, mieluiten heti jo lapsena. Tämän vuoksi mm. aspergeriutta tutkittaessa kartoitetaan sitä, millainen henkilö on ollut lapsena. Taitava neuropsykiatri näkee erilaisten testien perusteella kuka oikeasti on asperger ja kuka haluaa hakea vain diagnoosin jostain typerästä syystä huvikseen. He osaavat myös useita tunteja kestävien testien avulla kartoittaa aikuisilta henkilöiltä, onko kyseessä autismi vai dementia alunperin. Dementeettisiä oireita löytyy tietystikin kehitysvammaisilta lapsilta jo ihan vauvaiästä lähtien, muttei silloin puhuta dementiasta vaan diagnoosina on kehitysvamma, mitä sitten kukin tällä määreellä ymmärtääkin. Se, mitä sillä ymmärretään on mielestäni kovin häilyvä käsite.


      • Tuossa se taas
        psykiatrian erik.lää kirjoitti:

        Tuossa se taas nähtiin, K.E. on oikeassa.

        nähkään: Christina on narsisti.


      • Anonyymi
        Tuossa se taas kirjoitti:

        nähkään: Christina on narsisti.

        Vai niin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3427
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1359
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1104
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1009
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      48
      880
    Aihe