Paljonko ihmisiä on murhattu nimenomaisesti ateismin nimissä?
Huomautan että Hitler oli kreationisti eikä Gavrilo Principiäkään tainnut ateismi ohjata, että evoluutioteoria oli mustalla listalla sekä Hitlerin Saksassa että Stalinin Neuvostoliitossa, ja että Albania on tainnut olla ainoa virallisesti ateistinen valtio.
Paljonko ihmisiä on murhattu ateismin nimissä?
9
121
Vastaukset
- 4 jKr
Kaivetaan nyt pari valaisevaa esimerkkiä:
"1937 Stalin toimeenpani Jumalattomien liitossa käyntiin laajat puhdistukset liian hitaan uskonnon hävittämisen vuoksi." Montako kuollutta "laajat puhdistukset" mahtoivat tarkoittaa, ei selviä tekstistä. Ja nämä jäljelle jääneet liiton jäsenet mahtoivat sen jälkeen tehdä todistaakseen kykynsä hävittää uskontoja?
"Kiinassa ateismia ja taikauskon vastaisuutta on opetettu aktiivisesti koko koululaitoksessa vuosikymmenten ajan."
"1990-luvun lopulla Kiinassa oli ainakin 70 miljoonaa Falun Gong -menetelmän harjoittajaa. Menetelmän harjoittajat joutuivat väkivaltaisen vainokampanjan kohteeksi, kun heidän lukumääränsä ylitti kommunistipuolueen kokonaisjäsenmäärän." Kuolonuhrien määrästä ei tietoa.
"Pohjois-Koreassa "rikotaan ihmisoikeuksia jatkuvasti ja järjestelmällisesti", ja siihen kuuluvat poliittiset vangitsemiset, kidutus ja kuolemantuomiot.
Ihmisoikeusjärjestö raportoi satojen loikkareiden kertomuksen perusteella, että vankileireillä on 200 000 poliittista vankia ja vankeja kidutetaan ja pahoinpidellään leireillä toistuvasti. Näiden lisäksi leireillä on muun muassa kristittyjä ja pakoa Kiinaan yrittäneitä." Eipä taida tästäkään ateistihallinnosta irrota surmattujen määriä ja surmaperusteita.- beenthere
Et ilmeisesti ole mikään terävin veitsi luetun ymmärtämisen suhteen. Tässä kysymys uudelleen:
Paljonko ihmisiä on murhattu nimenomaisesti ateismin nimissä? Annan vinkin: Ateismin nimissä!
Nyt saat hieman aikaa miettiä uutta vastausta. Toivottavasti se vastaa esitettyyn kysymykseen eikä sinun itse keksimääsi kysymykseen. Kysymys kun ei ole siitä voiko ateisti toimia jotenkin vaan siitä voiko ateismia käyttää perusteluna toiminnalleen.
Joten ole hyvä ja osoita miten ateismi voi johtaa.... noh ylipäätään mihinkään toimintaan.
1. En usko jumalien olemassaoloon.
..........
X. Näin ollen koska en usko jumalien olemassaoloon, toimin tavalla Y.- Kalapagos (ei kirj.)
Voisitko tämän jälkeen kertoa meille, miten "ei -postimerkkien keräily", johtaa esimerkiksi makkaran liikasyöntiin tai esimerkiksi salaateilla mässäilyyn. Kerro meille se looginen ajatusmalli, jolla pääse "ei -postimerkkien keräilystä" liialliseen makkaran syöntiin.
Itse en pysty tuollaista loogista syy -seurausuhdetta luomaan, mutta sinulla on nähtävästi tiedossa keino tällaisten syy-seuraussuhteiden selittämiseen. Ollos siis hyvä ja avaa meille muillekin, miten tämä tapahtuu?
Asiasta kolmanteen. Jos olettaisimme, että ateismi olisi syynä kyseisiin tapahtumiin niin tällöin sinun tulisi vielä todistaa meille, että kysymyksessä on esimerksiksi ateismi Yahwen suhteen eikä esimerkiksi ateismi Allahin suhteen johtaisi samaan? Entäpä jos Stalin teki tekonsa, koska ei uskonut Thorin olemassaoloon. Entäpä jos Stalin teki tekonsa, koska hän ei kerännyt postimerkkejä tai hänellä ei ollut kaljua? No sinä se olet sitten hauska mies/nainen. Kaikki vähääkään historiaa tuntevat tietävät kyllä että Stalinin puhdistukset olivat poliittisia, etnisiä ja tähtäsivät hänen oman valtansa pönkittämiseen, eikä niiltä ollut turvassa kukaan, aivan sama olitko uskovainen, vai et. Hän teloitutti muunmuassa oman puolueensa muut johtomiehet ja omat sukulaisensa ja tuttavansa.
Olet näköjään tutkinut vähän wikipediaa kun olet kopsannut sieltä tekstin: "Kiinassa ateismia ja taikauskon vastaisuutta on opetettu aktiivisesti koko koululaitoksessa vuosikymmenten ajan." mutta ilmeisesti "unohdit" mainita että Kiina hyväksyy viisi eri uskontoa ja Falun Gong oli aluksi hallituksen suosiossa ja epäsuosioon joutuminen johtui siitä että sitä alettiin pitää poliittisena uhkana.
Jos tässä nyt lopuksi sortuisi samaan kuin sinä, Niin Pohjois-Koreassa on vallalla niin sanottu Juche-aate, josta politiikan tutkija Han S. Park teoksessaan Juche: The Politics of Unconventional Wisdom (2002) ja teologi Thomas J. Belke teoksessaan Juche: A Christian Study of North Korea's State Religion (1999) ovat todenneet, että juche-aate on ”itse asiassa uskonnollinen liike”.
Lopuksi vielä.
Kaikki Etelä.Amerikan eri maiden sotilasdiktaattorit, samoin kun Espanjan Franco tunnustivat katolista uskoa, eli olivat kristittyjä. Surmasivatko ja kiduttivatko he ihmisiä kristiuskon nimissä??
- be-a-liar
Kolme.
Oikea vastaus on: Ei yhtään.
Sillä ateismi ei voi johtaa mihinkään toimintaan eikä se toimi minkäänlaisen oikeutuksena taikka perusteluna millekään toiminnalle.- Anonyymi
Yritti pelastaa oikeamielisyytensä?
- Anonyymi
kiina vs. tibet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913