Eikö poliitikko ole velvollinen vastaamaan kansalaisten esittämiin kyselyihin?
Suomessa näyttää olevan suuri määrä poliitikkoja jotka eivät vaivaudu vastaamaan kansalaisten lähettämiin sähköposteihin.
Itse olen kokenut tämän monta kertaa, jotkut poliitikot vastaavat hyvin mielellään tietenkin ajastaan riippuen joko lyhyemmin tai sitten jopa pitkästikin. Mutta on erittäin suuri joukko poliitikkoja jotka eivät ole vastanneet kymmeniinkään sähköposteihin joten olenkin alkanut epäilemään heidän edustajuuttaan. Monet kuitenkin kertovat, että ovat tiiviisti yhteydessä äänestäjiinsä.
Poliitikoiden kiireet?
2
119
Vastaukset
Tätä minäkin tahdon. Nykymaailmassa netin kautta olisi mahdollisuus moniin päätöksiin hakea kannanotot samalla periaatteella joka on kansalaisaloitesivustolla eli vahvan tunnistautumisen kautta jolloin tuloskin on oikea.
Mutta kuten näemme, edes vaaleihin eivät monet ihmiset välitä osallistua, miten sitten näihin osallistuisi? Ja tämä on surullinen asia, se estää monen oikeudentajuisemman asian esilletulon ja toiminnan.Lisään tähän että minua kyllä ihmetyttää se ettei jakseta kävellä sinne äänestyspaikalle ja että nuoret eniten tahtoo nettiäänestystä eikä vanhemmat joilla vaikeampi monilla liikkua tai maaseudun väki joille välimatkat eri palveluihin ovatkin sellaista luokkaa että ei aina ihan tajutakaan.
Muuten toki olisi hyvä jos kehitettäisiin nettiäänestys joka olisi valvottavissa että itse näkisi mihin ääni meni ja voisi varmistaa myös jälkikäteen että oikeaan tahoon meni.
Nykylaskennnastakin löytyy aina joskus epäilevää kritiikkiä ja sehän on aina peruste parempaan valvontaan. Ajattelepa jos joka puolueesta jotkut jäsenet olisivat mukana laskennassa eli varmistuslaskenta kävisi läpi joka puolueen laskennan, tuloksen luulisi olevan jo sen jälkeen niin varma ettei kukaan sitä enää epäile. Jokainen tallentaisi ne äänet vuorollaan mitä laskenut, ei voi tulla heittoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1166310Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3776113Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695810Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443952Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452345Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42335Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1151390- 121211
- 1821052
- 59867