Poliitikoiden kiireet?

åkeW.

Eikö poliitikko ole velvollinen vastaamaan kansalaisten esittämiin kyselyihin?

Suomessa näyttää olevan suuri määrä poliitikkoja jotka eivät vaivaudu vastaamaan kansalaisten lähettämiin sähköposteihin.

Itse olen kokenut tämän monta kertaa, jotkut poliitikot vastaavat hyvin mielellään tietenkin ajastaan riippuen joko lyhyemmin tai sitten jopa pitkästikin. Mutta on erittäin suuri joukko poliitikkoja jotka eivät ole vastanneet kymmeniinkään sähköposteihin joten olenkin alkanut epäilemään heidän edustajuuttaan. Monet kuitenkin kertovat, että ovat tiiviisti yhteydessä äänestäjiinsä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätä minäkin tahdon. Nykymaailmassa netin kautta olisi mahdollisuus moniin päätöksiin hakea kannanotot samalla periaatteella joka on kansalaisaloitesivustolla eli vahvan tunnistautumisen kautta jolloin tuloskin on oikea.
      Mutta kuten näemme, edes vaaleihin eivät monet ihmiset välitä osallistua, miten sitten näihin osallistuisi? Ja tämä on surullinen asia, se estää monen oikeudentajuisemman asian esilletulon ja toiminnan.

    • Lisään tähän että minua kyllä ihmetyttää se ettei jakseta kävellä sinne äänestyspaikalle ja että nuoret eniten tahtoo nettiäänestystä eikä vanhemmat joilla vaikeampi monilla liikkua tai maaseudun väki joille välimatkat eri palveluihin ovatkin sellaista luokkaa että ei aina ihan tajutakaan.
      Muuten toki olisi hyvä jos kehitettäisiin nettiäänestys joka olisi valvottavissa että itse näkisi mihin ääni meni ja voisi varmistaa myös jälkikäteen että oikeaan tahoon meni.
      Nykylaskennnastakin löytyy aina joskus epäilevää kritiikkiä ja sehän on aina peruste parempaan valvontaan. Ajattelepa jos joka puolueesta jotkut jäsenet olisivat mukana laskennassa eli varmistuslaskenta kävisi läpi joka puolueen laskennan, tuloksen luulisi olevan jo sen jälkeen niin varma ettei kukaan sitä enää epäile. Jokainen tallentaisi ne äänet vuorollaan mitä laskenut, ei voi tulla heittoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe