Ammatillinen kuntoutus

tev80

Mulla on selkä huonossa kunnossa, joten vanhat työt täytyy ilmeisemmin unohtaa. Miettisinkin tässä, että kuinka helposti ammatilliseen kuntoutukseen pääsee ja mitä pitää tehdä?? Olen ihan ulapalla tässä asiassa. Ja mua kiinnostaisi lähihoitajan työt, mutta pääsenkö edes sellaiseen, koska selkä on huonossa kunnossa? Jos joku vastaavassa tilanteessa ollut/oleva voisi auttaa ja kertoa neuvoja? Kiitos etukäteen :)

73

4285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salmikki

      Työministeriö on laatinut erinomaisen oppaan ammatinvalinnan ja kuntoutuksen parissa työskenteleville.

      Löydät sen netistä googlaamalla sanoilla " terveys, sairaus ja työkyky". Tämä opas on minulla yksi työkalu päivittäisessä työssä.

      Olen kuntoutuksen ammattilainen, mutta nyt ei ole mahdollisuutta pitempään kirjoitella.

    • Hilppa

      Mulle ei hyväksytty lähihoitajan koulutusta selkävaivojen vuoksi kun sitä itse suunnitelmana ehdotin. Kun en tiennyt mitä mä voisin tehdä, ohjasivat minuyt työeläkeyhtiöstä heidän käyttämälle Katjanoposelle niiden sellaiselle omavalmentajalle. Se ei ollut mikään ryhmä vaan ihan kahdestaan sen valmentajan kanssa mietitiin mun asioita. Tämän valmentajan kanssa sitten suunniteltiin yhdessä uusi suunnitelma mikä esitettiin työeläkeyhtiölle ja se meni hyvin läpi. Se oli nuoristotyöntekijän monimuotokoulutus ja vielä olisi minulla jäljellä koulua reilu vuosi.

      Voisikohan tuo valmentaja olla sun juttu myös, häneltä ainakin minä sain tosi hyviä neuvoja ja he koulupaikan ja työssäoppimispaikan sekä kaikki paperit hoitivat?

      • Maija-Liisa69

        Mä pääsin lähihoitajaksi, vaikka mulla selkävaivoja. Kai se on aina tapauksesta kiinni. Toki erikoistun sellaiseen alaan, missä ei selkä rasitu, nimittäin nuorisotyöhön. Noposella olin myös, ihan ok kokemus oli ja apua sain.


      • Anonyymi
        Maija-Liisa69 kirjoitti:

        Mä pääsin lähihoitajaksi, vaikka mulla selkävaivoja. Kai se on aina tapauksesta kiinni. Toki erikoistun sellaiseen alaan, missä ei selkä rasitu, nimittäin nuorisotyöhön. Noposella olin myös, ihan ok kokemus oli ja apua sain.

        Lähihoitajana selköongelmat ei oo este, jos tekee esim. Mielenterveyspotilaiden kanssa töitä. Minulla välilevyn pullistuma ja ei ole este.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähihoitajana selköongelmat ei oo este, jos tekee esim. Mielenterveyspotilaiden kanssa töitä. Minulla välilevyn pullistuma ja ei ole este.

        Sama juttu täällä, selkä vaivaa, mutta en tee selällä työtä kuntoutus puolella


    • Pioni-81

      Ei minullekaan hyväksytty lähihoitajan koulutusta, taustalla minulla myös masennusta, voi olla että sen vuoksi hylättiin. Nyt homma ollut tauolla, päätös on, muttei suunnitelmaa mutta tuo katjannoposen valmentaja kiinnostaa minuakin, se voisi olla hyvä kun en tiedä mitä nyt sitten kun eivät hyväksyneet suunnitelmaani. Täytyy pyytää jos pääsisin sellaiselle. Onko kenelläkään kokemuksia heistä Turun suunnalta? Näyttää sielläkin heillä olevan toimintaa.

    • Luilui2014

      Turusta en tiedä, mutta olin Raisiossa Noposella Yvonnella ja oli oikein hyvä kokemus. Työpaikka oli yksi tavoite, mutta koulutuksen kautta sinne sitten lopulta mentiin. Eläkeyhtiön kautta olin.

      • jkhbytsre

        Mä oon ollu Lahdessa ja ei huonoa sanottavaa mistään noposen toiminnasta


    • Kiittan

      Minä olin vakuutusyhtiön kautta Noposella Jyväskylässä, se oli ihan ok kokemus. Sain puhtaasti niiden avulla työpaikan ja vähän lisäkoulutusta, valitettavasti vaan nyt parin vuoden jälkeen tää työpaikka on vaarassa mennä alta, YT:t menossa. Ei se toki oo noposen valmentajan vika, mutta tilanne pelottaa silti, että miten löydän uutta työtä jos tän nykyisen menetän.

    • tev80

      Noposelle mäkin haluan, lähihoitajan työt muakin kiinnostais mutta epäilen etten pääse. Mutta on mulla muitakin vaihtoehtoja jotka varmasti ovat hieman "selkäystävällisempiä". Esim juuri nuorisotyöntekijän työt kiinnostais, mutta osaako joku kertoa, että missäpäin näitä kouluja on, jossa voi opiskella? Yritin katsella netistä,mutta enpä löytänyt läheltä varsinais-suomea. Tai sitten en osannut etsiä :) Mutta siis toivon mukaan pääsisin Noposelle ja onneksi heidän toimipaikkansa sijaitsee aivan kotini lähistöllä Raisiossa.
      Mutta miten tää nyt niinku menee, mulla on siis päätös työeläkeyhtiöstä jo, ainoastaan suunnitelma puuttuu. Mutta jos esim menen uudelleen kouluun ja työeläkeyhtiö maksaa sen koulutuksen, niin saanko mä silti siis sitä kuntoutusrahaa vai mitä tukea se nyt sit onkaan, ettei nyt asuntolainallisen tarvitse elää jollain kelan opintotuella? Siksi kysyn,kun mietinnässä on myös ollut TYAn järjestämä kosmetologikoulu ja sehän maksaa jotain 5000-6000 €, eli jos työeläkeyhtiö maksaa tämän summan niin saako siitä vielä jotain kuntoutusrahaa elämiseen? Tai on sitten kyseessä mikä tahansa koulu, niin meneekö se miten?

    • Kilkkuija

      Saat kuntoutusrahaa ja mä ainakin sain vielä korotettuna sen n.30% kun olin työkokeilussa ja koulussa. Noihin maksullsiin kouluihin voivat suhtautua vähä varauksella, mulle suosittelivat ensin hakemaan muita kouluja ja ne ne maksoivat ihan hyvin. Eli koulussaoloaikana saat kuntoutusrahaa, jollainhan sun pitää elää, älä huoli, varmasti kaikki menee hyvin.

    • Palleroinen-78

      Mä haluisin myös noposelle, tietääkö kukaan miten pitkään menee kun saa tiedon eläkeyhtiöstä että noposelta otetaan yhteyttä?

    • Renttiläinen

      Mä pääsin niille reilussa viikossa, mut eläkeyhtiössä keski kolmisen viikkoa ennen kuin tekivät sen jonkun lähetteen heille. En tiedä onko jotain alueellisia eroja, mä olin Tampereella, niillä kun oli jos oikein muista tosi paljon eri toimipisteitä ympäriinsä suomea.

    • kela

      Mulla hyväksyttiin,jos suuntaudut vaikka mielenterveys ja päihdekoulutus ohjelmaan.

      • Siella

        Onnellinen, hieno juttu sinulle. Valitettavasti minun kohdalla sanottiin, että on liian raskas koulutus kun pitää käydä kuitenkin kaikki osiot. No, ihan tyytyväinen olen tähän uuteen ammattiin, vaikka toimistohommia nykyään teen. Noposella olin muuten minäkin.


      • samaa miettinyt

        Kelan ammatillisessa kuntoutuksessako olit kun sinut hyväksyttiin lähihoitajakouluun?


      • eiei

        Minulla myös,mutta en halua sitä työtä tehdä, mutta kävin koulun.Yhtälailla mielenterveys ja päihdepuolella fyysistä.Itse jouduin siivoamaan jne.


      • Anonyymi
        samaa miettinyt kirjoitti:

        Kelan ammatillisessa kuntoutuksessako olit kun sinut hyväksyttiin lähihoitajakouluun?

        Ei kun eläkeyhtiön kautta, en tiedä yhtään mikä tuo kelan homma on


    • muakin kiinnostaa

      Miten sulla Tev80 menee? Pääsitkö Noposella ja jos, niin miten sulla on hommat edenneet?

    • tev80

      Mulle kuuluu ihan hyvää, kiitos kysymästä :) Pääsin tosiaan Noposelle ja niinkuin arvelin niin työeläkeyhtiö ei lähtenyt tukemaan lähihoitajan opintoja. Ymmärtäähän sen jos olet tällainen selkäpotilas. Olin jo valmiiksi miettinyt muita mahdollisia uravaihtoehtoja ja päällimmäiseksi nousi sitten työ nuorison parissa. Ja nyt olen aloittamassa 1.9 työkokeilun paikkakuntani nuorisopalveluissa ja mikäli tämä kokeilu onnistuu, niin sitten loppuvuodesta haen kouluun ja mikäli minut hyväksytään sinne niin sitten kahden vuoden päästä olen toivon mukaan valmistunut nuorisotyöntekijäksi. Toivottavasti myös työllisyystilanne on siihen mennessä parantunut. Ja joku tuossa kysyi, että kauanko kestää päästä Noposelle, niin mulla kävi niin, että siinä kesti varmaan joku pari viikkoa ja mitään ei kuulunut joten soitin tälle työeläkeyhtiöni tyypille ja hän sitten samantien laittoi lähetteen Noposelleja samana iltapäivänä Noposelta jo soitettiin ja sovimme tapaamisen. Kävin siellä yhteensä 2 kertaa ja hommat oli jo aika pitkälti sovittu. Nyt vaan oleilen tämän kesän ja syksyllä sitten alkaa hommat. Jos jollain on ammatillinen kuntoutus alkuvaiheessa tai suunnitelmissa, niin voin henkilökohtaisesti suositella Noposta. Siellä saat asiantuntevan uravalmentajan, jolta saat hyviä neuvoja. Aivan mahtavaa palvelua!! :)

    • muakin kiinnostaa

      Anteeksi, että vastaukseni kesti, kesän kiireitä. :) Ihana kuulla, että sinulla on mennyt kaikki hyvin. Oma tilanteeni on niin samanlainen, että halusin tietää miten sinulla menee. Noposelle minäkin olen miettinyt haluavani, vielä käsittely kesken eläkeyhtiössä. Toivotaan hyvää tuuria meille molemmille! ;)

      • Häpeän monet kasvot

        Olen vakuutusyhtiön koulutuksessa ja en kertonut kivustani ja sairauksistani hakiessani uutta työpaikkaa ja nyt se on kääntynyt minua vastaan
        Ulospäin minusta ei näy sairaudet ja vahvojen lääkkeiden syönti ja kivut näyttäytyvät työkavereiden silmissä narsistisena kieroutena, koska piilottelen sairaudet ja olen kuin minulla ei olisi kipuja.
        Minut on suljettu työkavereiden ulkopuolelle, minua ei voida ottaa koskaan todesta kun olen tämmöinen sanoi työpaikalla eräs työntekijä minulle.Päivittäin taistelen jaksamiseni äärirajalla ja nyt minua hävettää ja tuntuu todella turhauttavalle kun en ole voinut kertoa sairauksistani ja en voi selittää tai mitenkään puolustella käyttäytymistäni. Välillä aamuisin lääkehumalassa ja lääkkeiden vaihdot ja vieroitusoireet ovat olleet todella tuhoisia ihmissuhteistani. Tätä ei vain kukaan voi käsittää tai saada myötätuntoa itselleen.

        Jos työsuhde päättyy niin en usko jaksavani enään.
        Ja kaikki vain sen takia, etten ole ollut rehellinen ja kertonut itsestäni työpaikalla.


      • Samankokenut

      • Ursula76

        Loistava linkki, kiitos!


    • Aino-61

      Minä kerroin heti työsuhteen alussa mitä työtä en pysty tekemään, se oli hyvä ja reilu peli kaikille. Työnantaja miettii nykyisin tarkkaan ne hommat mitkä minulle soveltuvat. Ala on sinulle varmasti väärä, kun et tuota työtä pysty tekemään. Ehkä alanvaihto vielä ammatillisen kuntoutuksen kautta onnistuisi tai sitten vaan ihan itse hakemalla uusiin tehtäviin. Toivon sinulle voimia.

    • noposella myös ollu

      Sama juttu mulla. Mä ilmoitin valmentajalle että mitä mä en pysty tekemään, sit työnantajan kanssa karsittiin vaan ne asiat pois työlistalta. Avoimuus kunniaan.

      • Huutolainen

        Eipä juuri auttanut avoimuus. Koettivat tarjota jotain ihan älytöntä .. varmaan riippuu siitä kenen kanssa joutuu asioimaan.

        Nykyajan huutolaismarkkinoita nää ns. ammatilliset kuntoutukset on.


      • myösnoposellaollu
        Huutolainen kirjoitti:

        Eipä juuri auttanut avoimuus. Koettivat tarjota jotain ihan älytöntä .. varmaan riippuu siitä kenen kanssa joutuu asioimaan.

        Nykyajan huutolaismarkkinoita nää ns. ammatilliset kuntoutukset on.

        Ei kyllä oo mulla tuommoista kokemusta, ihan sain itse päättää mistä aletaan paikkaa etsiä.


    • ammatillinen kuntout

      Kelan kautta kuntouksessa, pääsekö niiden maksamana Noposelle? Tietääkö kukaan tai onko joku ollu? Vervelle pääsisi, mutta niistä kun lukee kokemuksia niin ihan hirveetä.

    • niillä ollu

      Kannattaa kysyä suoraan Noposelta. Vastaavat meileihin tosi nopeasti. Minä kysyin tietoa omaan asiaani ihan toimitusjohtajalta, kun en tienny kenelle se kuului ja sain häneltä ystävällisen vastauksen samana päivänä.

    • ammatillinen kuntot

      Kiitos vinkistä. Totta, vastasivat tunnin kuluttua.. :D

    • VERVE ei oo TERVE

      älä vaan IKINÄ mee VERVE:lle .. tasan vittumaisinta porukkaa, joka laittaa esim. auktorisoidun kielenkääntäjän tekeen orjatyötä varastoon 9€ per pv. Alentuvaa kohtelua, eikä mitään todellisuudentajua.

      Lähihotajaksi ei kannata alkaa. Syitä: raskas duuni, olematon palkka ja mitätön arvostus.
      Selkäkipu taattu mummoja ja pappoja käännellessä.

      Ammatilliseen kuntoutukseen pääsy riippuu iästä: yli 30v ei enää juuri kouluteta Kelan tai eläkevakuutusyhtiön tuella Itse voi hakea opiskeleen jonnekin tai koettaa saada oppisopimuspaikka.

      • Sarpppa

        Verven kokemus oli ihan kamala myös täällä. Mutta mä oon jo 50v. ja mut koulutettin eläkevakuutusyhtiön tuella uudelleen, eli ei ainakaan pätenyt mun kohdalla se.


    • Verve kokemus

      Mä olin Vervellä, hirvee paikka ja valitin ja mut siirrettiin Noposelle. Ihan eri meininkiä Noposella. Sain uuden koulutus- ja työpaikan niiden kautta kolmessa kuukaudessa ja vielä kesäloma-ajalla milloin ei pitäis tapahtua mitään.

    • Kipeämuttatöihinhaluava

      Vervellä oli ihan sama juttu viime kuussa, aivan kamala paikka. Täytyy pyytää siirtoa johonkin muualle, mitään apua en sieltä saanut.

      • Vervenkokemuksia

        Kamalaa. Verve Oulussa oli ihan samaa. Lisäksi vielä paikka homeessa. Sain ihan järkkyjä oireita siellä.


      • Eihän_sieltä_apua

        Saakkaan.
        Itse kävin Vervellä elokuussa ja 2 viikkoa vielä jäljellä.
        Pointtihan siellä on se että sinua neuvotaan että mitä sinun pitää tehdä.
        Ei se olekkaan mikään parantola eikä sairaala.
        Itse jätin kävelyreissut väliin ja kuntosalit myös.
        Kotiläksyksi sain muutaman yksinkertaisen jumppaliikkeen ja tavoitteeksi yöunien parantamisen.
        Ahtailla lonkilla ja nivelpsori tyyppisillä vaivoilla mennään, kuntoutuksen jälkeen osaan ottaa rauhallisemmin ja jop ottaa päiväunet hyvällä omallatunnolla.


      • sepposeponseppoo
        Eihän_sieltä_apua kirjoitti:

        Saakkaan.
        Itse kävin Vervellä elokuussa ja 2 viikkoa vielä jäljellä.
        Pointtihan siellä on se että sinua neuvotaan että mitä sinun pitää tehdä.
        Ei se olekkaan mikään parantola eikä sairaala.
        Itse jätin kävelyreissut väliin ja kuntosalit myös.
        Kotiläksyksi sain muutaman yksinkertaisen jumppaliikkeen ja tavoitteeksi yöunien parantamisen.
        Ahtailla lonkilla ja nivelpsori tyyppisillä vaivoilla mennään, kuntoutuksen jälkeen osaan ottaa rauhallisemmin ja jop ottaa päiväunet hyvällä omallatunnolla.

        Jos vertaan Verveä ja Noposta, niin noposelta sain ihan konkreettisen avun, uuden oppisopimustyöpaikan. Vervellä pelkkää monistetta käteen. Onneksi vaadin vaihtoa.


    • Kipeämuttatöihinhaluava

      Myös mulle suositeltiin eläkeyhtiöstä Katja Noposelle siirtoa. Ilmeisesti parempi paikka kuin Verve? Otin vastaan paikan ja katsotaan miten ne voivat mua auttaa.

      • Kipeämuttatöihinhaluava

        Pakko oli etsiä vanha ketju ja hehkuttaa, että aivan toisenlaista on ollu Noposellakuin Vervellä. Mulla uusi työkokeilupaikka ja mahdollisuus työllistyä sinne ensi vuonna. Olen todella innoissani tästä ja tyytyväinen että sain vaihdon.


    • uravalmentajaauttoi

      Mulla ainakin tosi hyvä kokemus Noposelta alkuvuodesta. Selkävaivojen vuoksi nyt oppisopimuskoulutuksella uusissa töissä. Suosittelen ainakin tän yhden kokemuksen perusteella.

      • Kipeämuttatöihinhaluava

        www.ammatillinenkuntoutus.fi on lisätietoja niin kuntoutuksesta ja noposesta, jos joku tätä miettii. Nyt on tapaaminen noposella takana ja alku on lupaava.


    • Reijo-

      Tuo on ollu huikea mahdollisuus, haluan myös tuonne. Kiitos tästä vinkistä. En tiennyt että tälläista on olemassakaan, kukaan ei oo nähnyt tarpeelliseksi kertoa tästä minulle.

    • PerttiR

      Eipä näistä nykyään kukaan kerro, itse saa saa etsiä tietoa. Onneksi on netti

      • Anonyymi

        Onneksi netti sentään!
        Ilman sitä ei kukaan ois minulle tarjonnu tätä kuntoutusta!


    • Kremppanivel

      Ei se Noponen autuaaksi tee, epäonnistunut yritys itsellä takana sen firman kanssa. Työvalmentajalla ei ollut mitään omia kontakteja paikalliseen yrityselämään ja paikkojen katselu oli samaa mol.fi sivujen tuijottelua mitä olisi voinut kotonakin tehdä. Epäolennaisia asioita käytiin läpi ja kirjattiin lausuntoon, eikä oikein tuntunut olevan yhteisymmärrystä siitä minkälaisen työhaitan omat vaivani tekevät. Työkokeilupaikka lopulta löytyi joka johti määräaikaiseen työsuhteeseen ja sen jälkeen parin vuoden työttömyyteen.

      Nyt yritetään uudestaan toisen valmennusyrityksen kanssa, muttei se paljonkaan helpompaa ole. Valmentaja ymmärtää kyllä minua paremmin mutta edelleen kontaktit työnantajiin puuttuvat ja se on se huonoin juttu. Todellisuudessa näiden piilotyöpaikkojen löytäminen olisi ensi arvoisen tärkeää etenkin tässä tilanteessa.

    • Maritta--67

      Mulla oli ihan toisenlainen kokemus, myös Noposelta. Valmentajalla oli tosi hyvät kontaktit ja toki niitä mollin sivujakin katsottiin, lähinnä sillä ajatuksella, jos sieltä tulisi se idea millaisia yrityksiä on olemassa. Minä työllistyin ja olen edelleenkin töissä samassa paikassa mihin Noposelta pääsin. Varmasti heidän valmentajia kuin meitä valmennettavia on niin monenlaisia, joku sopii toiselle ja joku toinen toiselle. Itselle oli tosi hyvä kokemus kaikenkaikkiaan.

    • Reippis

      Samoin mulla, mun tällä valmentajalla oli tosi hyvät kontaktit ja kyllä mekin muistaakseni myös työkkärin sivuja katsottiin. Parasta siinä oli se, että joku vähän avasi omia silmiäni kun itse oisin katsonut paljon kapeammalta paikkoja mitä valmentaja sit laajensi.

    • hfgiehfgieipgahp

      Tiedän kaksikin tapausta, joissa työkkäri on työntänyt selkävaivaiset (kummatkin rikkoneet varastohommissa selkänsä) lähihoitajakoulutukseen ja nämä tilanteet ihan lääkäreiden "siunaamia" kun uudelleenkoulutus kyseessä. Itse kouluttauduin muinoin omasta valinnastani lähihoitajaksi. Vanhustyössä tullutta iskiasoiretta kun tutkittiin, niin paljastui lisäksi selän kehityshäiriö. Ilmankos selkä olikin lapsesta asti ollut aina etenkin aamuisin tosi kipeä. Lääkärit taas minun kohdallani eivät ottaneet sitä vakavasti. Mitä lie "kasvukipuja" tai liioittelua mukamas. Älkää hyvät ihmiset selkävaivaisina kouluttautuko hoitajiksi. Nykyään hoidetaan vain huonokuntoisimmat, joten lähes joka paikassa tulee nostoja. Myös päiväkodeissa saattaa joutua nostamaan ja kantamaan.

      • SarianneR

        Minä ehdin kouluttautua ja nyt ei voi tehdä sitä työtä. Noposelle minäkin olen menossa, toivottavasti saisin ideoita mitä voin tehdä, olen siis lähihoitja


      • Yertti

        Mä olin kans lähihoitaja ja nyt oon taloushallinnon assistenttina tilitoimistossa. Selkä ei kestänyt sitä työtä. Eikä ollu mun ala muutenkaan. Katjanoposen valmentajalla olin minäkin, Lahdessa jokunen vuosi sitten.


      • 88YT

        Minäkin olin lahdessa oli ihan jees kokemus. En saanu suoraan niiltä työtä mutta opiskelupaikan kylläkin, nyt pitäis alkaa kohta etsimään töitä kun valmistun keväällä.


      • Wats

        Mä olin Tampereella, kesti melkein vuoden kun olin välillä leikkauksessa,eli minusta ehkä liian pitkään, mutta työpaikan sain niiden kautta. Pituuteen tietty vaikutti tuo mun jalkaleikkaus jossa oli kolmen kuukauden sairasloma, mutta tuntui minusta aika pitkälle ajalle. Onneksi kuitenkin töihin pääsin


    • Olivia.60synt

      Mä olin noposella Kouvolassa ja olin tyytyväinen. Noposen valmentaja oli tosi mukava ja osaava ainakin minun mielestä. Ja eikö Kremppanivel-nimimerkki ollut kuitenkin lopputulokseen tyytyväinen kun sai töitä. Minäkin sain töitä, tosin oppisopimuksen määräaikaisena, mutta uskon että työllistyn sen jälkeenkin joko nykyoppisopimuspaikkaan tai sit johonkin muuhun työpaikkaan.

    • alkutaipaleella

      Mielenkiintoista lukea teidän tarinoita, mutta prosessi vielä niin alussa mutta tosi hyvä tietää vähän etukäteen niin osaa sitten tarvittaessa vaatia mm. tuota omaa valmentajaa yms

      • uoleviK

        Samaa mieltä. Ammatillisesta kuntoutuksesta kun on vähän kokemustietoa.


    • ukkko

      Terve kaikille. Jossain tämän ketjun tekstissä oli maininta että yli 30 vuotiaita ei lähdetä enään kouluttamaan. Itse 51 ja selkä paskana, leikattu pari kertaa ja laastareilla mennään kipujen takia ja masennuksesta toipumassa pikku hiljaa, varmaan vuoden tai 2 päästä voisi olla mahdollista jotakin koulutusta kyetä aloittamaan, ehkä jaksaa tai sitten ei jaksa. Mutta onkohan se todella noin, yrittäjänä ollut koko ikäni ja konkurssit tuli masennuksen vuoksi tai päinvastoin, en tiedä. Lääkitykset on kumpaakin kovat ja ei ole ihan terävimillään enään. Jos jollakin samanlaista taivalta ollut niin kiitoksia vastauksista.

    • entinenduunari

      Ei pitäny ainakaan mun kohdalla paikkaansa, oon 52-vuotias ja eläkeyhtiö kouluttaa mua parhaillaankin uuteen työhön. Selkä paskana duunarin hommista nyt opiskelen työnjohtajaksi. Koulu kestää kaksi vuotta. Sinä aikna saan huomattavasti parempaa tukea eläkeyhtiöstä kuin oisin esimerkiksi lähtenyt itse vaan opiskelemaan. Olin Noposella valmentajalla se nää kaikki kuviot hoisi oppilaitokseen ja eläkeyhtiöön.

    • suosittelenkuntoutusta

      Mä oon 51v ja opiskelen lähihoitajaksi vastaanottohoitajaksi.

    • sdsd8ido

      Ja mä 53v ja opiskelen parivuotista tutkintoa eläkeyhtiön maksamana

      • Anonyymi

        Minä 55v ja vuosi vielä jäljellä opiskeluja.


    • tueton

      Vervelle ei kannata mennä. Ns. asiantuntija vaan hössötti eikä kuunnellut ollenkaan, mitä yritti kertoa. Työkokeilupaikkoja ei saanut hankituksi ja sitten koko homma jäikin siihen. Kannattaa kysellä muualta apua.

      • Ykä80

        Mä olin Baronalla, omia paikkoja tyrkyttivät eivät sopineet mulle ja se kuntoutus sit päättyi siihen kun sanoin eläkeyhtiölle tästä niin ne sanoi että etsivät mulle jonkun uuden jonka kanssa miettiä näitä mun ura asioita


      • Barona

        Mä en myöskään tykänny yhtään Baronasta, kävin viisi kertaa ja mitään eivät vuodessa saaneet aikaan. En voi suositella


      • Anonyymi
        Barona kirjoitti:

        Mä en myöskään tykänny yhtään Baronasta, kävin viisi kertaa ja mitään eivät vuodessa saaneet aikaan. En voi suositella

        Baronalta ihan sama kokemus. Tuntui että sama mihin menee kun vaan nopeesti saavat käsistään meikäläisen pois.


    • Anonyymi

      Vervellä sama juttu, olin Mikkelissä. Pyydän vaihtoa sieltä pois, nyt kun luin että se olisi mahdollista.

    • Anonyymi

      Ammatillinen kuntoutus on oikeesti hyvä juttu, siitä vaan ei saanu mistään tietoa muualta kuin kaverilta, kävin Salossa tuolla omavalmentajalla ja nyt mulla on sekä koulutus että uusi työpaikka, en vois olla iloisempi siitä että asia tuli tuttavan kanssa puheeksi ja hän tästä vinkkasi minulle. Pyytäkää tietoa työterveyslääkäriltä tai hoitajalta asioista, suositteen.

    • Anonyymi

      Mullakin oli selkävaivoja ja fyssari suositteli roikkumista tangosta tms. yhtenä vaihtoehtona. Se, vaan että asuntoon ei ole asennettuna mitään tankoja, niin ehdotti tuollaista ovenkarmin yläreunaan kiinnitettävää paskaa, mutta eihän tuollaiset kestä edes kevyitä tyttöjä ja miehen painolla varmaan romuttuisi ovenkarmit ja seinä häätökuntoon ja selkäkin pudotessa romuttuisi entisestään, varmaan halvaantuisi...
      https://youtu.be/OO_kjy7xDyk?t=317

      • Anonyymi

        Auttaakoha tuo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaakoha tuo?

        Sua ei auta muu kun elät omaa elämää,ja pidät turpasi kiinni.


    • Anonyymi

      Ammatillinen kuntoutus, kokemus erittäin hyvä, voin suositella.

      • Anonyymi

        Sama kokemus täällä, olin noposella omalla valmentajalla ja sain sieltä ihan ok apua


    • Anonyymi

      Minä sain Elon maksamana itselleni oman valmentajan katja noposelta ja tämän valmentajan kanssa me mietittiin mitä työtä voisin ja haluaisin tehdä ja voisinkin sanoa että olen nyt lapsuuteni unelma-ammatissa ja pääsin sinne ehdottomasti tämän valmentajan avulla. Valmentaja uskoi minuun ja vahvisti luottamustani siihen että mä pärjään. Toki vaatii sen, että pitää olla työ kykyä vielä olemassa. Mihinkään minua ei väkisin laitettu ja minä sain ihan itse päättää sen missä ajassa, kuinka pitkiä päiviä ja niin edelleen. Voin suositella ja tuo oma valmentaja oli ihan ehdoton juttu minulle koska nuo kuntoutus kuviot on aika sotkuisia näin osaamattomalle. www.katjanoponen.fi tuolla sivuilla on myös muiden kuntoutujien videoita niitä kannattaa katsoa myös jos aihe kiinnostaa, minä ainakin tykkäsin katsoa ennen kuin sinne menin että mitä mieltä muut oli ollu ja mitä heille oli tapahtunut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe