On meinaan

15

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mualiman Napa

      Niin, tottakait Helsingin paikallislehti noin kirjoittaa, ihan samaten kuten Ilomantsin Sanomat julistaa Ilomantsin olevan Suomen paras paikka.

      Savon Sanomat pistää vieläkin paremmaksi, siellähän on varma tieto, että koko Mualiman napa on Kuopion torilla

      • 1111111111111111111!

        Toisaalta HS:n pääkirjoituksessa mainitaan joitain perusteitakin, arvoisa HV:ksi haluava.


      • Kuopion torilta saa varmaan maailman parhaat kalakukot ja kyllähän Ilomantsikin voi olla erakoille ja torakoille paratiisi.

        Helsinki on talouden suuri veturi ja jos sitä puolta arvostaa, niin silloin stadin seutu on maan napa kuten kirjoituksessa kerrotuista luvuista käy hyvin ilmi.


      • veit sanat suustani
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kuopion torilta saa varmaan maailman parhaat kalakukot ja kyllähän Ilomantsikin voi olla erakoille ja torakoille paratiisi.

        Helsinki on talouden suuri veturi ja jos sitä puolta arvostaa, niin silloin stadin seutu on maan napa kuten kirjoituksessa kerrotuista luvuista käy hyvin ilmi.

        Ei sillä ole paljon merkitystä, jos savolainen saapasmies pitää omaa pihapiiriään maailman napana. Ei siihen pihapiiriin investoi kuin savolainen omistajansa.


      • Iso ero
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kuopion torilta saa varmaan maailman parhaat kalakukot ja kyllähän Ilomantsikin voi olla erakoille ja torakoille paratiisi.

        Helsinki on talouden suuri veturi ja jos sitä puolta arvostaa, niin silloin stadin seutu on maan napa kuten kirjoituksessa kerrotuista luvuista käy hyvin ilmi.

        Ilomantsi voi olla erakoiden ja torakoiden paratiisi, mutta Helsinki on tollakoiden paratiisi. Kirjoittipa kummankin paikallislehdet mitä tahansa.

        Helsinki voi halutessaan olla maan napa, mutta siitä ei pääse mihinkään, että Kuopion tori on Mualiman Napa. Siinä on melkoinen ero


      • Juuri noin
        veit sanat suustani kirjoitti:

        Ei sillä ole paljon merkitystä, jos savolainen saapasmies pitää omaa pihapiiriään maailman napana. Ei siihen pihapiiriin investoi kuin savolainen omistajansa.

        Ei silläkään ole paljon merkitystä, jos helsinkiläinen nappaskenkätollo pitää omaa kadunpätkäänsä maan napana. Ei siihen kadunpätkään investoida kuin veronmaksajien rahoja.


      • kehitelkää ajatusta
        Iso ero kirjoitti:

        Ilomantsi voi olla erakoiden ja torakoiden paratiisi, mutta Helsinki on tollakoiden paratiisi. Kirjoittipa kummankin paikallislehdet mitä tahansa.

        Helsinki voi halutessaan olla maan napa, mutta siitä ei pääse mihinkään, että Kuopion tori on Mualiman Napa. Siinä on melkoinen ero

        Kuopion kannattaisi panostaa nimenomaan tuohon "mualiman napa" teemaan ja yrittää tulla toimeen omin innovaatioin.


      • Lissee rahhoo
        Juuri noin kirjoitti:

        Ei silläkään ole paljon merkitystä, jos helsinkiläinen nappaskenkätollo pitää omaa kadunpätkäänsä maan napana. Ei siihen kadunpätkään investoida kuin veronmaksajien rahoja.

        OLetko koskaan käynyt Merijärven nettisivuilla? Merijärvikin on ihan ekaks maailman paras paikka asua ja elää.

        "Eniten verotulojen tasauksesta nauttii 1 200 asukkaan Merijärvi Oulun alapuolella. Kunta saa tasausta ensi vuonna 1 247 euroa asukasta kohti."


      • muna vai kana?
        Iso ero kirjoitti:

        Ilomantsi voi olla erakoiden ja torakoiden paratiisi, mutta Helsinki on tollakoiden paratiisi. Kirjoittipa kummankin paikallislehdet mitä tahansa.

        Helsinki voi halutessaan olla maan napa, mutta siitä ei pääse mihinkään, että Kuopion tori on Mualiman Napa. Siinä on melkoinen ero

        "Helsinki on tollakoiden paratiisi."


        Onko maalta Helsinkiin (pääkaupunkiseudulle) muuttavat tollakkoja, vai muuttuvatko he tollakoiksi vasta muutettuaan? Jos he eivät ole tollakkoja jo muuttaessaan, miksi he muuttavat? Jos taas ovat tollakkoja jo muuttaessaan, eipä taida maaseudullakaan sitten geeniperimä tuottaa pelkkiä neroja? Ja onhan olemassa myös se fakta, ettei sitä yhtä kepulaisen suvun perintötilaa voi kaikki vaikkapa kahdeksan lasta jäädä ylläpitämään. Jos osa muuttaa kaupunkiin, ovatko he tollakoita?


    • mastermind

      Mikä tuossa nyt oli se asia jota yrität sanoa?

      Että pääkaupunkiseutu on yhdistettävä yhdeksi metropoliksi?
      Että asuntojen kalleus estää halpatyövoiman käytön alueella?
      Muu, mikä?

      • Omakehua

        Eihän tuossa ole muuta, kuin että Helsingin paikallislehti kehuu kaupunkiaan.


      • MPP

        Oikea valinta on muu. Kirjoituksessa kerrotaan yritysten päätöksenteosta eli siitä, minkälaiset kriteerit ratkaisevat sijoittumisen. Olennaista on alueen houkuttelevuus ja siihen liittyvät tekijät. Johtopäätös tästä on se, että aluepolitiikassa pitäisi tukea tätä kehitystä, jos mielitään menestyä taloudellisesti ja pitää elintasosta kiinni. Jos nämä seikat eivät ole tärkeitä, silloin voidaan puolustaa Kepun hajasijoittavaa aluepolitiikkaa.

        HS: "Hel­sin­gin seu­tu on yri­tys­maail­man nä­kö­kul­mas­ta Suo­men ai­noa na­pa, ei­kä tä­tä to­si­asiaa voi muut­taa po­liit­ti­sil­la tai hal­lin­nol­li­sil­la pää­tök­sil­lä. Me­nes­tys ruok­kii me­nes­tys­tä ja kas­vu kas­vua.

        Vil­kas yri­tys­toi­min­ta ja hy­vät lii­ken­ne­yh­tey­det hou­kut­te­le­vat alueel­le li­sää yri­tyk­siä ja työn­te­ki­jöi­tä. Tu­lok­se­na on ka­sau­tu­mi­se­tu­ja, sil­lä tie­don­vaih­dos­ta ja kes­ki­näi­ses­tä kau­pan­käyn­nis­tä tu­lee en­tis­tä hel­pom­paa. Mi­tä run­saam­paa yri­tys­toi­min­ta on, si­tä enem­män kan­nat­taa pe­rus­taa myös pit­käl­le eri­kois­tu­nei­ta yri­tyk­siä.

        Hel­sin­gin seu­dun yri­tys­ten toi­mi­pai­kois­ta noin 80 pro­sent­tia on enin­tään nel­jän työn­te­ki­jän mik­roy­ri­tyk­siä. Mik­ro­yri­tys­ten hen­ki­lö­mää­rä­kin on noin 15 pro­sent­tia kaik­kien yri­tys­ten hen­ki­lös­tös­tä. Tä­mä ei ole mi­kään pie­ni osuus.

        Läh­tö­koh­ta on yk­sin­ker­tai­nen. Yri­tys­elä­män nä­kö­kul­mas­ta olen­nai­sia ei­vät ole kun­ta­ra­jat vaan alueen hou­kut­te­le­vuus pe­rus­tuu mui­hin asioi­hin: si­jain­tiin, lii­ken­ne­yh­teyk­siin muual­le Suo­meen ja ul­ko­mail­le, kou­lu­tet­tuun ja osaa­vaan työ­voi­maan se­kä ole­mas­sa ole­vaan yri­tys­ver­kos­toon. Hel­sin­gin, Es­poon ja Van­taan kes­ki­näi­nen kil­pai­lu ei edis­tä Hel­sin­gin seu­dun hou­kut­te­le­vuu­den ke­hit­tä­mis­tä."


    • Yleisjohtaja

      "Yritysten toimipaikoista Helsingin seudulla sijaitsee noin neljännes ja henkilöstöstä kolmannes".
      Eikö juuri em. kieli suuresta määrästä paperinpyörittäjiä suhteessa tuotantoon.

      Tietääkseni vientiin suuntautuvista yrityksistä noin neljä viidesosaa on muualla kuin Helsingin seudulla.

    • Hiihhihi

      Niin toimipaikoista:D eli pääkonttotreista:D

      Se taloudellinen tulos tehdään kytllä muualla kuin Heesassa:D Ei siellä Hesassa paperin pyörityksellä tehdä tulosta:D

    • Faktaa pukkaa

      Pääkijoituksen mukaan kaikki maan napamöyhkä on Helsingissä. Pesisivät itsensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe